Flaoutistas Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Εκεί που διάβαζα που λέτε έπεσα σε ένα θέμα βιοηθικής και είπα να σας το θέσωΘα το πω απλά το θέμα της εξετάσης για να μείνουμε στο βιοηθικό κομμάτι που είναι το ζουμίΣε κάποιες εξετάσεις όταν θέλουμε να διαπιστώσουμε αν το κυοφορούμενο έμβρυο φέρει μια μετάλλαξη παίρνουμε χοριακές λάχνες από την εγκυμονούσα και ελέγχουμε τα κύτταρα αν φέρουν τη μετάλλαξη. Για να ελενγχθεί όμως ότι δεν πάρθηκε μόνο μητρικός ιστός αλλά έχουμε όντως πι΄σει και εμβρυίκό ιστό πραγματοποιείται και ένα τεστ πατρότητας, οπότε αν είναι συμβατό έχουμε όντως πάρει τον ιστό του εμβρύου. Σε περίπτωση που το τεστ βγει ασύμβατο και είναι όντως εμβρυϊκός ο ιστός σημαίνει ότι ο πατέρας δεν είναι ο βιολογικός πατέρας. Πιστεύετε ότι το εργαστήριο πρέπει να το πει αυτό στους γονείς; Εσείς σαν ασθενείς/πελάτες τι θα περιμένατε;
zio10 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Αφού η εξέταση προϋποθέτει και αυτό το τεστ πατρότητας νομίζω το σωστό είναι να το πούνε. 1
taazz Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Εκεί που διάβαζα που λέτε έπεσα σε ένα θέμα βιοηθικής και είπα να σας το θέσω Θα το πω απλά το θέμα της εξετάσης για να μείνουμε στο βιοηθικό κομμάτι που είναι το ζουμί Σε κάποιες εξετάσεις όταν θέλουμε να διαπιστώσουμε αν το κυοφορούμενο έμβρυο φέρει μια μετάλλαξη παίρνουμε χοριακές λάχνες από την εγκυμονούσα και ελέγχουμε τα κύτταρα αν φέρουν τη μετάλλαξη. Για να ελενγχθεί όμως ότι δεν πάρθηκε μόνο μητρικός ιστός αλλά έχουμε όντως πι΄σει και εμβρυίκό ιστό πραγματοποιείται και ένα τεστ πατρότητας, οπότε αν είναι συμβατό έχουμε όντως πάρει τον ιστό του εμβρύου. Σε περίπτωση που το τεστ βγει ασύμβατο και είναι όντως εμβρυϊκός ο ιστός σημαίνει ότι ο πατέρας δεν είναι ο βιολογικός πατέρας. Πιστεύετε ότι το εργαστήριο πρέπει να το πει αυτό στους γονείς; Εσείς σαν ασθενείς/πελάτες τι θα περιμένατε; Δεν αναιρεί το ένα το άλλο; Αν δεν είναι συμβατό πως ξέρεις ότι έχεις πάρει εμβρυικό ιστό; Και αν υπάρχει άλλος τρόπος από το τεστ πατρότητας για πιο λόγο κάνεις τεστ πατρότητας; Αν το δείγμα χρησιμοποιηθεί για οποιοδήποτε λόγο διαφορετικό από το αρχικό είναι ανήθικο ακόμα και αν το αποτέλεσμα είναι υποπροϊον της διαδικασίας και δεν μπορείς να το αποφύγεις υποχρεούσαι να μείνεις αυστηρά στα απαιτούμενα αποτελέσματα. Στο κάτω κάτω ξέρεις πως επιτεύχθηκε η εγγυμοσύνη? ήταν φυσική ή τεχνιτή; υπάρχει κάποιο ιατρικό πρόβλημα το οποίο υποχρέωσε το ζευγάρι στην χρήση δότη? Εκτός και αν είσαι ο επιβλέπων γιατρός και έχεις πρόσβαση σε όλες τις λεπτομέρειες για να αποφασίσεις. Στην περίπτωση που είσαι ο γιατρός βλέπεις και αποφασίζεις αλλά θέλω να πιστεύω ότι υποχρεούσαι να τους δώσεις όλες τις λεπτομέρειες χωρίς την δική σου ερμηνεία πχ "το τεστ πατρότητας ήταν αρνητικό" είναι αποδεκτό το "κατά τα φαινόμενα δεν είσαι ο πατέρας" δεν είναι
Flaoutistas Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Αφού η εξέταση προϋποθέτει και αυτό το τεστ πατρότητας νομίζω το σωστό είναι να το πούνε. Το είχα χρησιμοποιήσει σαν επιχείρημα είπαν ότι μπορεί να μειωθούν οι έλεγχοι για μεταλλάξεις και αυτό δε συμφέρει κανέναν. Δεν αναιρεί το ένα το άλλο; Αν δεν είναι συμβατό πως ξέρεις ότι έχεις πάρει εμβρυικό ιστό; Και αν υπάρχει άλλος τρόπος από το τεστ πατρότητας για πιο λόγο κάνεις τεστ πατρότητας; Αν το δείγμα χρησιμοποιηθεί για οποιοδήποτε λόγο διαφορετικό από το αρχικό είναι ανήθικο ακόμα και αν το αποτέλεσμα είναι υποπροϊον της διαδικασίας και δεν μπορείς να το αποφύγεις υποχρεούσαι να μείνεις αυστηρά στα απαιτούμενα αποτελέσματα. Στο κάτω κάτω ξέρεις πως επιτεύχθηκε η εγγυμοσύνη? ήταν φυσική ή τεχνιτή; υπάρχει κάποιο ιατρικό πρόβλημα το οποίο υποχρέωσε το ζευγάρι στην χρήση δότη? Εκτός και αν είσαι ο επιβλέπων γιατρός και έχεις πρόσβαση σε όλες τις λεπτομέρειες για να αποφασίσεις. Στην περίπτωση που είσαι ο γιατρός βλέπεις και αποφασίζεις αλλά θέλω να πιστεύω ότι υποχρεούσαι να τους δώσεις όλες τις λεπτομέρειες χωρίς την δική σου ερμηνεία πχ "το τεστ πατρότητας ήταν αρνητικό" είναι αποδεκτό το "κατά τα φαινόμενα δεν είσαι ο πατέρας" δεν είναι Κάνεις και τεστ μητρότητας και βλέπεις το ποσοστό συμβατότητας. Αυτός ο τρόπος είναιο πιο σίγουρος και για αυτό έχει επιλεγεί. Είναι μέσα στην εξέταση.
Βασίλης_29 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Εκεί που διάβαζα που λέτε έπεσα σε ένα θέμα βιοηθικής και είπα να σας το θέσω Θα το πω απλά το θέμα της εξετάσης για να μείνουμε στο βιοηθικό κομμάτι που είναι το ζουμί Σε κάποιες εξετάσεις όταν θέλουμε να διαπιστώσουμε αν το κυοφορούμενο έμβρυο φέρει μια μετάλλαξη παίρνουμε χοριακές λάχνες από την εγκυμονούσα και ελέγχουμε τα κύτταρα αν φέρουν τη μετάλλαξη. Για να ελενγχθεί όμως ότι δεν πάρθηκε μόνο μητρικός ιστός αλλά έχουμε όντως πι΄σει και εμβρυίκό ιστό πραγματοποιείται και ένα τεστ πατρότητας, οπότε αν είναι συμβατό έχουμε όντως πάρει τον ιστό του εμβρύου. Σε περίπτωση που το τεστ βγει ασύμβατο και είναι όντως εμβρυϊκός ο ιστός σημαίνει ότι ο πατέρας δεν είναι ο βιολογικός πατέρας. Πιστεύετε ότι το εργαστήριο πρέπει να το πει αυτό στους γονείς; Εσείς σαν ασθενείς/πελάτες τι θα περιμένατε; Μου θυμίζει κάτι από οικογενειακές ιστορίες.
fylatos Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δεν τίθεται θέμα ηθικής ή δεοντολογίας. Η ευθύνη σου ως γιατρού είναι απέναντι στην ασθενή σου. Τουτέστιν στην μητέρα. Το ότι ο πατέρας έχει συναινέσει σε λήψη υλικού δεν τον καθιστά ασθενή σου για την πράξη της βιοψίας τροφοβλάστης, όχι τουλάχιστον περισσότερο από όσο καθιστά έναν δότη αίματος ασθενή σε μια μεταγενέστερη εγχείρηση τρίτου. Κατά συνέπεια εσύ μπορείς να συζητήσεις τα αποτελέσματα με την μήτερα αλλά δεν είσαι υποχρεωμένος να αποκαλύψεις τα αποτελέσματα στον πατέρα. Δεν κανείς τεστ πατρότητας στην πραγματικότητα αλλά χρησιμοποιείς το γενετικό υλικό του πατέρα για να εξακριβώσεις την ακρίβεια της βιοψίας τροφοβλάστης. Υπάρχουν και αλλά αντίστοιχα θέματα ηθικής όπως πχ αν πρέπει μια έγγυος γιατρός να δέχεται τη θεραπεία ασθενούς με hiv λοίμωξη, αν πρέπει ή όχι ο πατέρας να συναινεί στην διακοπή κύησης κα. Στην ουσία εσύ πρέπει να καταλάβεις ότι η ηθική υποχρέωση σου σταματά στον δικό σου ασθενή. Πχ είναι λάθος σε περίπτωση τυχαίου ευρήματος ενός καρκίνου (κάνεις λέμε τώρα μια εξαγωγή και έχει ο άλλος ακατάσχετη αιμορραγία ή έχει κινητικότητα σε διπλάνα δόντια και κανεις βιοψία και βλέπεις ότι έχει χ καρκίνο) να ενημερώσεις την οικογένεια όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα. Αυτό είναι δουλειά του ασθενή. Έτσι και εδώ δουλειά σου είναι να ενημερώσεις την μήτερα και να κανει αυτή ότι θέλει. 1
Flaoutistas Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δεν τίθεται θέμα ηθικής ή δεοντολογίας. Η ευθύνη σου ως γιατρού είναι απέναντι στην ασθενή σου. Τουτέστιν στην μητέρα. Το ότι ο πατέρας έχει συναινέσει σε λήψη υλικού δεν τον καθιστά ασθενή σου για την πράξη της βιοψίας τροφοβλάστης, όχι τουλάχιστον περισσότερο από όσο καθιστά έναν δότη αίματος ασθενή σε μια μεταγενέστερη εγχείρηση τρίτου. Κατά συνέπεια εσύ μπορείς να συζητήσεις τα αποτελέσματα με την μήτερα αλλά δεν είσαι υποχρεωμένος να αποκαλύψεις τα αποτελέσματα στον πατέρα. Δεν κανείς τεστ πατρότητας στην πραγματικότητα αλλά χρησιμοποιείς το γενετικό υλικό του πατέρα για να εξακριβώσεις την ακρίβεια της βιοψίας τροφοβλάστης. Υπάρχουν και αλλά αντίστοιχα θέματα ηθικής όπως πχ αν πρέπει μια έγγυος γιατρός να δέχεται τη θεραπεία ασθενούς με hiv λοίμωξη, αν πρέπει ή όχι ο πατέρας να συναινεί στην διακοπή κύησης κα. Στην ουσία εσύ πρέπει να καταλάβεις ότι η ηθική υποχρέωση σου σταματά στον δικό σου ασθενή. Πχ είναι λάθος σε περίπτωση τυχαίου ευρήματος ενός καρκίνου (κάνεις λέμε τώρα μια εξαγωγή και έχει ο άλλος ακατάσχετη αιμορραγία ή έχει κινητικότητα σε διπλάνα δόντια και κανεις βιοψία και βλέπεις ότι έχει χ καρκίνο) να ενημερώσεις την οικογένεια όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα. Αυτό είναι δουλειά του ασθενή. Έτσι και εδώ δουλειά σου είναι να ενημερώσεις την μήτερα και να κανει αυτή ότι θέλει. Σε αυτές τις περιπτώσεις, (εγώ είμαι οδοντίατρος δε μπλέκομαι σε αυτά απλά λόγω μετεκπαίδευσης είμαι ενημερωμένος) το ζευγάρι πάει για να ζητήσει γενετική συμβουλευτική και είναι και οι 2 ίσοι δε πάει μόνη της η μητέρα. Οπότε οφείλεις να είσαι εντάξει απέναντι και στους 2.
fylatos Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Σε αυτές τις περιπτώσεις, (εγώ είμαι οδοντίατρος δε μπλέκομαι σε αυτά απλά λόγω μετεκπαίδευσης είμαι ενημερωμένος) το ζευγάρι πάει για να ζητήσει γενετική συμβουλευτική και είναι και οι 2 ίσοι δε πάει μόνη της η μητέρα. Οπότε οφείλεις να είσαι εντάξει απέναντι και στους 2. Το ζευγάρι ίσον η μητέρα και ο πατέρας για συναισθηματική υποστήριξη. Ο ασθενής είναι η γυναίκα. Σε ποιόν γίνεται η επέμβαση; Στην διακοπή κύησης ποιός είναι ο ασθενής;
defacer Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2016 Σε αυτές τις περιπτώσεις, (εγώ είμαι οδοντίατρος δε μπλέκομαι σε αυτά απλά λόγω μετεκπαίδευσης είμαι ενημερωμένος) το ζευγάρι πάει για να ζητήσει γενετική συμβουλευτική και είναι και οι 2 ίσοι δε πάει μόνη της η μητέρα. Οπότε οφείλεις να είσαι εντάξει απέναντι και στους 2. Αυτό για το οποίο συζητάμε όμως δεν είναι αυτό για το οποίο πήγαν να ζητήσουν συμβουλευτική.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα