Προς το περιεχόμενο

Ridesharing


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τότε, και εφόσον καταλαβαίνω σωστά, κάποιος συνεπιβάτης μπορεί κάλλιστα να αρνηθεί να πληρώσει και δεν μπορεί να αξιώσει άλλος από εκείνον χρήματα εφόσον δεν είναι υπηρεσία και δεν εκδίδεται απόδειξη. Σωστά;

 

Λαμβάνοντας υπόψη φυσικά ότι ο συνεπιβατισμός με κόμιστρο ή με οποιαδήποτε μορφή πληρωμής απαγορεύεται (άρθρο 17, π. 8)

 

Ναι, κάποιος συνεπιβάτης μπορεί να αρνηθεί να πληρώσει (όχι επειδή δεν εκδίδεται απόδειξη). Τότε θα του απαγορευθεί η πρόσβαση στην εφαρμογή και την κοινότητα για πάντα και ο οδηγός θα πληρωθεί από την Poolit. Φαντάζομαι και εσύ μπορείς να αρνηθείς να μοιραστείς το λογαριασμό στην ταβέρνα (γιατί διαμοιρασμός κόστους είναι το Poolit), αλλά δεν θα σε ξανακαλέσουν για παρέα!

 

Όσο για το ότι ο συνεπιβατισμός απαγορεύεται, δεν έχεις δίκιο. Έχει νομοθετηθεί και υποστηρίζεται από πολλά Υπουργεία και δεν έχει καμία σχέση με μεταφορές επιβατών με κόμιστρο. Αν ήταν παράνομο, δεν θα μας υποστήριζε το Υ.Π.ΕΝ (ΥΠΕΚΑ), ούτε θα είχαμε επιλεγεί σαν τη μοναδική Πανελλήνια δράση για την ΕυρωπαΪκή Εβδομάδα Κινητικότητας (http://www.mobilityweek.eu/registered-actions/?country=GR&action_uid=7BQIKM3o). Αξίζει να μάθεις για την προσπάθεια που κάνει το Υπουργείο Μεταφορών (ΥΠΟΜΕΔΙ) για το θέμα των έξυπνων μεταφορών, στην οποία αναφέρεται ο συνεπιβατισμός με διαμοιρασμό κόστους. 

 

Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα εδώ: https://poolit.zendesk.com/hc/el/articles/210367585

  • Like 1
Δημοσ.

παντως διαβαζω διαβαζω τις απαντήσεις σας αλλα εξακολουθώ να μην πειθομαι με τιποτα... εντελως σκωπτικά μου μοιαζει με παρανομια που στην πράξη ισως κερδίσεις μερικά ψίχουχα (που σύντομα θα τα κυνηγήσει η εφορια και ας λετε για ταβερνες και λογαριασμό) και θα θέσεις εαυτόν σε κίνδυνο...

Απεναντίας βλέπω να ξεπουπουλίζεται το όλο εγχείρημα με διαρκώς και περισσότερες απαντήσεις απο συμφορουμίτες...

 

Τι να πω, ισως πρεπει να στραφείτε σε πιο "ευρωπαικές" χωρες... ...

Δημοσ.

παντως διαβαζω διαβαζω τις απαντήσεις σας αλλα εξακολουθώ να μην πειθομαι με τιποτα... εντελως σκωπτικά μου μοιαζει με παρανομια που στην πράξη ισως κερδίσεις μερικά ψίχουχα (που σύντομα θα τα κυνηγήσει η εφορια και ας λετε για ταβερνες και λογαριασμό) και θα θέσεις εαυτόν σε κίνδυνο...

Απεναντίας βλέπω να ξεπουπουλίζεται το όλο εγχείρημα με διαρκώς και περισσότερες απαντήσεις απο συμφορουμίτες...

 

Τι να πω, ισως πρεπει να στραφείτε σε πιο "ευρωπαικές" χωρες... ...

 

Αν η υποστήριξη 2 Υπουργείων με νόμους σου μοιάζει με παρανομία και η παράθεση ενός άκυρου νόμου με ξεπουπούλιασμα, τότε πρέπει να συλληφθούν οι Υπουργοί με κατηγορίες insomnia.gr.

 

Επίσης αν τα 6.000 ευρώ είναι για σένα ψίχουλα...όντως δεν αξίζει να ασχοληθείς.

 

Εμείς Έλληνες είμαστε και την Ελλάδα θέλουμε να βοηθήσουμε. Δεν θέλουμε να στραφούμε σε άλλες χώρες - αυτό είναι το μόνο εύκολο!

Δημοσ.

Και το airbnb... πολύ απλά όλα αυτά είναι φαινόμενα της παγκοσμιοποίησης (internet) και της τεχνολογικής προόδου (crowdsourcing).

 

Λογικό είναι να αντιδράει κάποιος όταν βλέπει το statuo quo να απειλείται. Εν προκειμένω @Zio οι ταρίφες.

 

Δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει κάτι για να αλλάξει αυτή η ροή, ακόμα και οι νόμοι είναι θέμα χρόνου να προσαρμοστούν. Εδώ τα smartphones/tablets εξαφάνισαν τα PC στο casual κοινό (μόνο οι enthusiasts ασχολούνται) και οι τεχνικοί Η/Υ έμειναν άνεργοι.

  • Like 2
  • Moderators
Δημοσ.

Ναι, κάποιος συνεπιβάτης μπορεί να αρνηθεί να πληρώσει (όχι επειδή δεν εκδίδεται απόδειξη). Τότε θα του απαγορευθεί η πρόσβαση στην εφαρμογή και την κοινότητα για πάντα και ο οδηγός θα πληρωθεί από την Poolit. Φαντάζομαι και εσύ μπορείς να αρνηθείς να μοιραστείς το λογαριασμό στην ταβέρνα (γιατί διαμοιρασμός κόστους είναι το Poolit), αλλά δεν θα σε ξανακαλέσουν για παρέα!

 

Όσο για το ότι ο συνεπιβατισμός απαγορεύεται, δεν έχεις δίκιο. Έχει νομοθετηθεί και υποστηρίζεται από πολλά Υπουργεία και δεν έχει καμία σχέση με μεταφορές επιβατών με κόμιστρο. Αν ήταν παράνομο, δεν θα μας υποστήριζε το Υ.Π.ΕΝ (ΥΠΕΚΑ), ούτε θα είχαμε επιλεγεί σαν τη μοναδική Πανελλήνια δράση για την ΕυρωπαΪκή Εβδομάδα Κινητικότητας (http://www.mobilityweek.eu/registered-actions/?country=GR&action_uid=7BQIKM3o). Αξίζει να μάθεις για την προσπάθεια που κάνει το Υπουργείο Μεταφορών (ΥΠΟΜΕΔΙ) για το θέμα των έξυπνων μεταφορών, στην οποία αναφέρεται ο συνεπιβατισμός με διαμοιρασμό κόστους. 

 

Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα εδώ: https://poolit.zendesk.com/hc/el/articles/210367585

Aυτο που δεν εχω καταλαβει εγω ειναι το εξης. Δεν εχει σχεση με μεταφορες επιβατων με κομιστρο η ολη προσεγγιση. Πως ακριβως πειθεις καποιον σε ενδεχομενο ελεγχο πως το Χ ποσο που πηρες απο τον συνοδηγο ειναι για pool sharing και οχι γιατι θελεις να εχεις πειρατικο ταξι ξερωγω?

 

Για την ιστορια, δεν εχω ξεκαθαρισει τη γνωμη μου για το εγχειρημα. Προσωπικα σιγουρα δε θα το εκανα ουτε ως οδηγος ουτε ως συνοδηγος κυριως γιατι ειμαι πολυ αντικοινωνικος οταν πηγαινοερχομαι στη δουλεια και ειδικα με αγνωστους, αλλα και για λογους ασφαλειας οπως αναφερθηκε.

  • Like 2
Δημοσ.

Αν η υποστήριξη 2 Υπουργείων με νόμους σου μοιάζει με παρανομία και η παράθεση ενός άκυρου νόμου με ξεπουπούλιασμα, τότε πρέπει να συλληφθούν οι Υπουργοί με κατηγορίες insomnia.gr.

 

Επίσης αν τα 6.000 ευρώ είναι για σένα ψίχουλα...όντως δεν αξίζει να ασχοληθείς.

 

Εμείς Έλληνες είμαστε και την Ελλάδα θέλουμε να βοηθήσουμε. Δεν θέλουμε να στραφούμε σε άλλες χώρες - αυτό είναι το μόνο εύκολο!

 

μιας και λεμε για νόμους για δωστε μας κανεναν νόμο που σας καθιστα νομιμους...

 

Επισης, για να πάρει κάποιος τα 6000€ που αναφερετε βασει των χρεωσεων σας θα πρέπει να κανει αυτο το πραγμα σχεδον σε επιπεδο δουλειας, οχι στα πλαίσια των συνηθισμένων μετακινήσεων.......

 

Οσο για το "θελουμε να βοηθήσουμε", θα βοηθούσε κοινωφελώς εαν ηταν δωρεαν, με τετοιες χρεωσεις (χειρότερες και απο αυτές που εχουν οι ταρίφες στο taxibeat) μονο τον τραπεζικο σας λογαριασμο βοηθατε...τι; οχι;;

Τα ίδια άκουγα και για το Uber πάντως...

 

και ισχύουν μιας και στην ελλαδα δεν εχει δουλεια...σε αντίθεση με εξω όπου γινεται χαμος!

Δημοσ.

μιας και λεμε για νόμους για δωστε μας κανεναν νόμο που σας καθιστα νομιμους...

 

Επισης, για να πάρει κάποιος τα 6000€ που αναφερετε βασει των χρεωσεων σας θα πρέπει να κανει αυτο το πραγμα σχεδον σε επιπεδο δουλειας, οχι στα πλαίσια των συνηθισμένων μετακινήσεων.......

 

Οσο για το "θελουμε να βοηθήσουμε", θα βοηθούσε κοινωφελώς εαν ηταν δωρεαν, με τετοιες χρεωσεις (χειρότερες και απο αυτές που εχουν οι ταρίφες στο taxibeat) μονο τον τραπεζικο σας λογαριασμο βοηθατε...τι; οχι;;

 

και ισχύουν μιας και στην ελλαδα δεν εχει δουλεια...σε αντίθεση με εξω όπου γινεται χαμος!

 

Πιστεύουμε ότι πρέπει να μιλάμε με δεδομένα για να είναι πιο κατανοητή η συζήτηση σε όσους διαβάζουν.

  • Νόμοι: Έχουμε ήδη παραθέσει τους νόμους στο link παραπάνω
  • Δωρεάν: Δεν υπάρχει εφαρμογή που είναι δωρεάν γιατί το κόστος για να λειτουργεί το σύστημα είναι πολύ μεγάλο. Έχουμε ήδη αναφέρει πιο πριν στο θέμα τα κόστη που υπάρχουν.
  • Χρεώσεις στο εξωτερικό: Οι χρεώσεις όλων των μεγάλων αντίστοιχων εφαρμογών στο εξωτερικό είναι ακριβώς ίδιες. Αν γινόταν να είναι λιγότερες, τότε οι εταιρίες θα τις είχαν αλλάξει ή θα είχαν κλείσει από ανταγωνισμό με αυτές που τις είχαν χαμηλότερα.
  • Σύνολο κόστους που μπορεί να καλυφθεί: Μία μέση διαδρομή στην Αθήνα κοστίζει ~5 ευρώ. Δυο διαδρομές (σπίτι-δουλειά και το αντίθετο ή οποιαδήποτε διαδρομή από το σπίτι και πίσω) 10 ευρώ. 365 μέρες το χρόνο που θα βγεις από το σπίτι είναι 3650 ευρώ. Αν 1 στις 2 μέρες, βγεις 2 φορές (πχ για ψώνια ή για βόλτα το βράδυ), πάμε σε αυτό το ποσό x 1.5, άρα 5.500 ευρώ. Συνεπώς, μιλάμε για πλαίσιο συνήθων μετακινήσεων.
Δημοσ.

Αν γινει τροχαιο και σκοτωθει η χτυπησει ο επιβατης σου, αναλογως τους δικους του ανθρωπους μπορει να τρεχεις και να μην φτανεις για αρκετο καιρο.

Αν σε καποιον ελεγχο ο ενας απο τους δυο εχει πανω του οπλο η ναρκωτικα η μεταβει στο αμαξι σου απο καποια παρανονη δραστηριοτητα, θα κληθεις απο τον νομο να αποδειξεις οτι δεν εισαι ελεφαντας, ειδικα αν σε μπλεξει ο αλλος στον πανικο του.

 

Καλη σαν "ιδεα" αλλα τα παραπανω πρεπει να τα εχετε υπ οψη.

  • Like 1
Δημοσ.

Αν γινει τροχαιο και σκοτωθει η χτυπησει ο επιβατης σου, αναλογως τους δικους του ανθρωπους μπορει να τρεχεις και να μην φτανεις για αρκετο καιρο.

Αν σε καποιον ελεγχο ο ενας απο τους δυο εχει πανω του οπλο η ναρκωτικα η μεταβει στο αμαξι σου απο καποια παρανονη δραστηριοτητα, θα κληθεις απο τον νομο να αποδειξεις οτι δεν εισαι ελεφαντας, ειδικα αν σε μπλεξει ο αλλος στον πανικο του.

 

Καλη σαν "ιδεα" αλλα τα παραπανω πρεπει να τα εχετε υπ οψη.

 

Υπάρχουν πάντα πιθανότητες... Όπως είπαμε και πιο πριν, θεωρούμε απίθανο κάποιος να κάνει παράνομη δραστηριότητα, ενώ έχει επιβεβαιώσει την ταυτότητά του και γίνεται tracked μέσω GPS. Όσο για το ατύχημα, το ίδιο μπορεί να γίνει και αν χτυπήσεις κάποιον εκτός του οχήματος - ακόμα και αν οδηγάς μόνος, υπάρχουν πολλοί περισσότεροι έξω από το όχημά σου απ' ότι ένας συνεπιβάτης!

 

Δεδομένου όμως ότι στο εξωτερικό γίνεται συνέχεια και μέχρι τώρα έχουν γίνει πολλά δισεκατομμύρια rideshares χωρίς να αναφερθεί κάτι τέτοιο που περιγράφεις (ατύχημα με συνεπιβάτη μέσα ή παράνομη δραστηριότητα) όταν οι χρήστες ήταν πιστοποιημένοι, οι πιθανότητες αυτές μάλλον δεν είναι ούτε μία στο δισεκατομμύριο!

 

Για μία διασκεδαστική σύγκριση, η πιθανότητα να πιάσεις το Λόττο είναι μία στα 14 εκατομμύρια περίπου. Άρα είναι το ίδιο πιθανό να πιάσεις το Λόττο 70 φορές και να γίνει κάτι σαν αυτό που περιγράφεις.

Δημοσ.

Αν γινει τροχαιο και σκοτωθει η χτυπησει ο επιβατης σου, αναλογως τους δικους του ανθρωπους μπορει να τρεχεις και να μην φτανεις για αρκετο καιρο.

Αν σε καποιον ελεγχο ο ενας απο τους δυο εχει πανω του οπλο η ναρκωτικα η μεταβει στο αμαξι σου απο καποια παρανονη δραστηριοτητα, θα κληθεις απο τον νομο να αποδειξεις οτι δεν εισαι ελεφαντας, ειδικα αν σε μπλεξει ο αλλος στον πανικο του.

 

Καλη σαν "ιδεα" αλλα τα παραπανω πρεπει να τα εχετε υπ οψη.

 

Αν ο κολλητός σου κάνει μπάφο, θα του κάνεις σωματικό έλεγχο πριν μπει στο αμάξι σου;

 

Αν βγω έξω τώρα και μου πέσει μια γλάστρα στο κεφάλι;

 

Αν αν αν... όλα είναι πιθανά, άρα ας κάτσουμε εσώκλειστοι (κι εκεί πολλά μπορεί να συμβούν βέβαια).

Δημοσ.

 

  • Σύνολο κόστους που μπορεί να καλυφθεί: Μία μέση διαδρομή στην Αθήνα κοστίζει ~5 ευρώ. Δυο διαδρομές (σπίτι-δουλειά και το αντίθετο ή οποιαδήποτε διαδρομή από το σπίτι και πίσω) 10 ευρώ. 365 μέρες το χρόνο που θα βγεις από το σπίτι είναι 3650 ευρώ. Αν 1 στις 2 μέρες, βγεις 2 φορές (πχ για ψώνια ή για βόλτα το βράδυ), πάμε σε αυτό το ποσό x 1.5, άρα 5.500 ευρώ. Συνεπώς, μιλάμε για πλαίσιο συνήθων μετακινήσεων.

 

 

Το θέμα είναι ότι υπολογίζετε με το βολικότερο (ακριβότερο) σενάριο για να σας βγουν τα νούμερα. Ενώ όταν στήνουμε επιχείρηση, κάνουμε ακριβώς το ανάποδο (worst-case scenario) για να είμαστε "μέσα" ότι και να γίνει. Με "μέσες διαδρομές" και "συνήθεις μετακινήσεις" ξοδεύει κάποιος σχεδόν έναν μισθό; Προφανώς και δεν είναι έτσι. Σίγουρα υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις στο λεκανοπέδιο, αλλά αν πιστεύετε ότι "ο μέσος πολίτης" διαθέτει (ή μπορεί να διαθέσει) τέτοια ποσά μόνο για την μετακίνησή του, οφείλετε να αλλάξετε κομπιουτεράκι, δε θα δουλεύει σωστά!

 

Και σε προηγούμενο post που διαφωνούσαμε με το TCO - που γράφατε για 6-χίλιαρα - ακόμα και αν σας κάνω τη χάρη και περιλάβω την απομείωση της αξίας του οχήματος στο χρόνο, πάλι δε βγαίνουν τα ποσά που λέτε. Εδώ δε βγαίνουν καν του υπουργείου τα ποσά (για τα τεκμήρια) που είναι και πολύ πιο συγκρατημένα. 

 

Εάν λέγατε "ΕΩΣ" τόσο, θα πήγαινα πάσο. Αλλά το παρουσιάζετε σαν "μέσο όρο" (που δε θα μπορούσε να απέχει πιο πολύ από αυτόν). Αλίμονο αν κόστιζε τόσα πολλά χιλιάρικα η μετακίνηση με το ΙΧ για τα τυπικά 10-15 χιλιάδες χιλιόμετρα που κάνει (συνήθως) κάποιος.

Δημοσ.

Αν γινει τροχαιο και σκοτωθει η χτυπησει ο επιβατης σου, αναλογως τους δικους του ανθρωπους μπορει να τρεχεις και να μην φτανεις για αρκετο καιρο.

Αν σε καποιον ελεγχο ο ενας απο τους δυο εχει πανω του οπλο η ναρκωτικα η μεταβει στο αμαξι σου απο καποια παρανονη δραστηριοτητα, θα κληθεις απο τον νομο να αποδειξεις οτι δεν εισαι ελεφαντας, ειδικα αν σε μπλεξει ο αλλος στον πανικο του.

 

Καλη σαν "ιδεα" αλλα τα παραπανω πρεπει να τα εχετε υπ οψη.

και αν ο επιβάτης έχει φάει φασολάδα και κλάσει μπορεί να προκληθεί σοβαρό ατύχημα λόγω υποβάθμισης της ποιότητας του αέρα και απόσπασης της προσοχής του οδηγού, δεν παίζουμε με αυτά.

Κουράζει το θέμα με τα "αν". Οπότε ας μιλήσουμε με στοιχεία καλύτερα, πέρνοντας ως cases studies

blahblahcar.com και carpooling.com (<- κλίκ για άρθρα που αναλύουν περαιτέρω τα business models)

[λεπτό σημείο :  BlaBlaCar Funding: So far funded for more than 300 Million USD, last known valuation was 1.6 Billion USD, BenchMark and Accel are the key investors. Για όσους είπαν περί του "δωρεάν". Προφανώς και δεν μπορεί να υποστηριχθεί ένα τέτοιο εγχείρημα με αέρα κοπανιστό]

Για μένα είναι βέβαια λάθος να το δούμε μόνο ως μετακίνηση στην πόλη απλά, ίσως  δουλεύει καλύτερα π.χ. για ταξίδια τύπου Αθήνα-Πάτρα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, κτλ. Έχοντας δει στο εξωτερικό τα παραπάνω συστήματα τα οποία δεν έχω χρησιμοποιήσει προσωπικά, αλλά φίλοι μου με τέτοιου τύπου μετακινήσεις από capital city σε άλλη μεγάλη πόλη.

Τώρα στα της Ελλάδας, δύσκολα θα δουλέψει γιατί κάθε λαός έχει τα δικά του. Κατά βάση είμαστε πιο large, θέλουμε το χώρο μας, το βλέπεις αυτό και από το μετρό, τα λεωφορεία, τα καράβια, κτλ. όπου πιάνουμε 2-3 θέσεις, χωρίς να λέω ότι είναι λάθος αυτό, το να θες να είσαι άνετος. Ίσα-ίσα καταλαβαίνω αυτόν που θέλει πρωί πρωί να ακούσει τη μουσική που γουστάρει, να σταματήσει να πάρει τον καφέ του, να μη θέλει να μιλήσει σε κανέναν κτλ.κτλ. απλά ας με αυτά τα δεδομένα η εφαρμογή στοχεύει νομίζω σε ένα 10%max και έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα πιάσει/είναι βιώσιμη και τι διάρκεια θα έχει. Γνώμη μου, οτι αν επικοινωνηθεί σωστά έχει ελπίδες και λόγω του τουρισμού μεταξύ άλλων.

  • Like 2
Δημοσ.

Από τη στιγμή που οι κάτοχοι αυτοκινήτου, θέλουν να επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον, να συμβάλουν στην αποσυμφόρηση των δρόμων και να μειώσουν τα έξοδα που συνεπάγεται η χρήση Ι.Χ. , υπάρχει τρόπος και είναι ιδιαιτέρως απλός:

 

Συνεννοούνται οι εκάστοτε γείτονες, συνεργάτες, συνάδελφοι, ή ακόμα και απλά γνωστοί - αλλά γνωστοί - μεταξύ τους, που κάνουν τακτικά κοινές/παρεμφερείς διαδρομές και χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους εναλλάξ, αλληλοεξυπηρετούμενοι.

 

Εύκολα επιτυγχάνονται όλα τα οφέλη που έχουν αναφερθεί εδώ μέσα, χωρίς το - απολύτως δικαιολογημένο κατά τη γνώμη μου - αίσθημα ανασφάλειας στη σκέψη να βάλεις έναν τυχαίο και άγνωστο στο αμάξι σου, ή να μπεις στο αμάξι ενός τυχαίου και αγνώστου αντίστοιχα.

 

Δε χρειάζεται τα πάντα να γίνονται μέσω κάποιας κεντρικής υπηρεσίας και κάποιου app... 

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...