Προς το περιεχόμενο

To PlayStation 4 Pro δεν είναι "κανονική" κονσόλα 4K


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πράγματι, ο τίτλος του άρθρου είναι ακριβής. Το PlayStation 4 Pro δεν είναι μία "κανονική", 4K, κονσόλα και αυτό σημαίνει ότι δεν έχει την επεξεργαστική ισχύ για να κάνει rendering μία native 4Κ εικόνα.

Θα λέγαμε λοιπόν, ότι τα παιχνίδια που έδειξε η Sony στην πρόσφατη παρουσίαση της κονσόλας ήταν περισσότερο κοντά στα 1440p ή 1800p παρά στα... 2160p. Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο λεπτομέρειας είναι σημαντικά μικρότερο, αλλά για το νέο σούπερ σύστημα της Sony, δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία.

 

Όπως αναφέραμε, το PlayStation 4 Pro δεν έχει την απαραίτητη επεξεργαστική ισχύ για rendering σε native 4Κ ανάλυση, και οι developers έχουν ήδη ξεκινήσει να το παραδέχονται. Η εταιρεία Guerilla Games για παράδειγμα επιβεβαίωσε ότι δεν πραγματοποιεί rendering στο Horizon: Zero Dawn, τo open-world sci-fi adventure της σε ανάλυση 2160p (3840 x 2160 pixels) αλλά σε χαμηλότερη ανάλυση. Αυτό άλλωστε το δήλωσε και η ίδια η Sony στην εκδήλωση που πραγματοποίησε πρόσφατα στο Μανχάταν στην Ν. Υόρκη των ΗΠΑ, ότι δηλαδή δεν ήθελε να δημιουργήσει ένα μηχάνημα που θα μπορούσε να γεμίσει και τα οκτώ εκατομμύρια εικονοστοιχεία του πάνελ μίας τηλεόρασης 4K.

 

“Μπορούν φυσικά να χρησιμοποιηθούν brute-force τεχνικές rendering για να υποστηριχθούν οι (4Κ) οθόνες” δήλωσε ο Mark Cerny, lead system architect του PlayStation κατά την επίσημη παρουσίαση της εταιρείας. “Αλλά έχουν αρνητικές συνέπειες στον form factor και στο κόστος της κονσόλας” συμπλήρωσε.

 

Οπότε αν το PlayStation 4 Pro δεν επεξεργάζεται πραγματική, 4Κ ανάλυσης εικόνα, τι κάνει ακριβώς; “Κάνει πολλά μαγικά” λέει ο managing director της Guerilla Games, Hermen Hulst. “Δεν είναι native 4K, αλλά είναι τόσο κοντά, που δεν μπορείς να ξεχωρίσεις με τα μάτια σου την διαφορά” λέει ο Hulst.

 

Ο Mark Cerny εξηγεί: “Αντ’ αυτού, η στρατηγική μας με το PS4 Pro ήταν να υϊοθετήσουμε βελτιωμένες τεχνικές rendering που μπορούν να επωφεληθούν από το ειδικά ανεπτυγμένο hardware. Σε συνδυασμό με τους καλύτερους στο είδος temporal και spatial αλγόριθμους anti-aliasing, τα αποτελέσματα μπορούν να είναι εκπληκτικά”. Αυτό που μαθαίνουμε, είναι ότι το hardware του PlayStation 4 είναι ότι κάνει render τα μισά εικονοστοιχεία από όσα υπάρχουν σε μία εικόνα 4K, δηλαδή σε περίπου 4 εκατομμύρια ξεχωριστά εικονοστοιχεία, που είναι τα διπλάσια σχεδόν από όσα σε μία native 1080p εικόνα (ακριβώς για αυτό απαιτείται ισχυρότερη GPU και ταχύτερη CPU) και στην συνέχεια εφαρμόζει τεχνικές anti-aliasing (με απλά λόγια, παίρνει τα τέσσερα εκατομμύρια εικονοστοιχεία και τα απλώνει σε μία επιφάνεια σαν σε μοτίβο μίας σκακιέρας ανάλυσης 4Κ, όπου τα μισά εικονοστοιχεία έχουν πληροφορία και τα άλλα μισά δεν έχουν και είναι κενά, και τα οποία φροντίζει να γεμίσει χρησιμοποιώντας ειδικούς αλγόριθμους που συνθέτουν την εικόνα και εφαρμόζοντας τεχνικές anti-aliasing).

 

Σύμφωνα με δημοσιογράφους που βρέθηκαν στην εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων PlayStation της Sony πρόσφατα η εικόνα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή και τόσο υψηλής ποιότητας που με γυμνό μάτι δυσκολεύεσαι να την ξεχωρίσεις από την native 4K εικόνα. Σήμερα, απαιτείται μία πολύ ακριβή κάρτα γραφικών για gaming σε ανάλυση 4K με 60 καρέ το δευτερόλεπτο στο PC. Και με τέτοια τιμή, μία παιχνιδοκονσόλα δεν θα είχε κανένα απολύτως μέλλον στην αγορά. Οπότε, μάλλον πρόκειται για μία αρκετά έξυπνη κίνηση από μέρους της Sony, αφού στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το ανθρώπινο μάτι από απόσταση τριών, τεσσάρων μέτρων από την τηλεόραση παλεύει να διακρίνει τις διαφορές μεταξύ 1080p και 4Κ.

 


 

Link.png Site: VentureBeat

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 184
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Γενικά βγάλανε μια κονσόλα η οποία δεν εξυπηρετεί απολύτως τίποτα. Μάλιστα ενώ την βγάλαν για να μην μεταβεί ο κόσμος στο PC gaming, καταφέρνουν το αντίθετο.

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντάξει αναμενόμενο, μένει να δούμε κατά πόσο θα το καταφέρουν κιόλας, να ξεγελάσουν δηλαδή τα μάτια μας. Έχω όμως μια απορία,σε οθόνες ανάλυσης 1440p σε τι ανάλυση θα παίζει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχουν 1440p TVs. Πόσοι θα βάλουν PS4 σε 1440p monitor? :P

 

Τα 1440p monitor που πωλούνται είναι αρκετά παντως και σίγουρα περισσότερα από τα 4k λογω κόστους, το ποσοι ειναι μια καλη απορία, εγω παντως ναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα 1440p monitors είναι niche που απευθύνεται καθαρά στο PC gaming market (και παλιότερα στους professionals που πλέον έχουν μεταβεί σε 4K/5K). Τι να πω πάντως, αν είστε πολλοί πρήξτε τον @yosp στο twitter να προσθέσουν 1440p output στο Pro. :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό το παραμύθι με το ανθρώπινο μάτι που έχει ως περιορισμό ό,τι δεν μας συμφέρει (τη μία βλέπει μόνο 24fps, την άλλη δεν καταλαβαίνει το 4Κ από τα 3 μέτρα) θα πρέπει να σταματήσει.

 

Της κοντής της π@#@# της φταίνε οι τρίχες.

  • Like 14
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα 1440p monitors είναι niche που απευθύνεται καθαρά στο PC gaming market (και παλιότερα στους professionals που πλέον έχουν μεταβεί σε 4K/5K). Τι να πω πάντως, αν είστε πολλοί πρήξτε τον @yosp στο twitter να προσθέσουν 1440p output στο Pro. :P

Αγαπητέ Μιχάλη, εχω στο σαλόνι μια τηλεόραση 1080p που τις περισσότερες φορές της ημερας για διάφορους λόγους είναι κατηλειμένη οποτε μου μένει διαθέσιμο μόνο το pc monitor στα 1440p, ε εκεί κοτσαρω το ps4, από το καθόλου είναι προτιμότερο και εχω την απορία πως θα συμπεριφέρεται το ps4 pro εκει γιατι ειμαι ικανοποιημένος με αυτήν την ανάλυση, αυτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και όποιος περιμένει και από το Scorpio, "true 4K" πλανάται πλάνην οικτρά. Αφήστε τη λέει η MS, που έχει χ^$&*εί πάνω της και από προχθές post-άρει σωρεία από tweets για σώσει/μαζέψει ό,τι μπορεί, με μια κονσόλα που θα κυκλοφορήσει σε ένα χρόνο και κάτι από σήμερα, και (τότε) δεν θα καταφέρνει μία, όχι "True 4K" όπως το διατυμπανίζει, ούτε 1440p δεν θα καταφέρνει.

 

Ουσιαστικά, η MS το 2017 με το Scorpio αλλάζει γενιά μόνη της, άσχετα με το τι λέει (ό,τι παιχνίδια παίζουν στο Scoprio θα παίζουν και στο OΝΕ). Θα γίνει όπως με το πρώτο ΧΒΟΧ και το 360, στα 4 χρόνια.

 

 

 

 

[...]

Ακριβώς αυτό θα έβαζα.

 

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...