Προς το περιεχόμενο

Xbox & PlayStation: βαδίζοντας στα χνάρια του iPhone…


Ocelote

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι τελευταίοι μήνες έφεραν σημαντικές εξελίξεις στις πλατφόρμες των Xbox και PlayStation και με αυτό, δεν αναφερόμαστε τόσο στις νέες, “slim” εκδόσεις των υπαρχουσών κονσολών όσο στις νέες, ισχυρότερες εκδοχές τους.

Η μεν Microsoft, ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της στην E3 του Λος Άντζελες τον Ιούνιο το “Scorpio”, μία δυνατότερη έκδοση του Xbox One με οκταπύρηνο επεξεργαστή, μνήμη με μεγαλύτερο bandwidth, κάρτα γραφικών ισχύος 6 teraFLOPS και δυνατότητα αναπαραγωγής παιχνιδιών σε 4K ανάλυση. Η δε Sony παρουσίασε μερικούς μήνες αργότερα το PS4 Pro που έχει τις διπλάσιες επιδόσεις στον τομέα των γραφικών σε σχέση με το υπάρχον PS4, υποστηρίζει επίσης 4K ανάλυση (δεν ισχύει για τα Blu-ray 4K) και τεχνολογία HDR.

 

Το “ζουμί” στις παραπάνω ειδήσεις όμως δεν είναι άλλο από την πλήρη συμβατότητα των νέων κονσολών με τη βιβλιοθήκη τίτλων των υπαρχουσών, αυτό που εδώ και χρόνια αποκαλούμε backward compatibility”. Μην σας παραξενεύει καθόλου: αυτό που πλέον θεωρείται ως δεδομένο σε όλο το φάσμα της τεχνολογίας, για δεκαετίες αποτελούσε “αγκάθι” που η βιομηχανία του gaming δεν ήταν σε θέση να διαχειριστεί. Από την εποχή των cartridges άλλωστε, το κοινό είχε μάθει μαζί με τα συστήματα να αλλάζει και τα παιχνίδια του.

 

Ακόμα κι όταν περάσαμε στην εποχή των ψηφιακών δίσκων, η κατάσταση παρέμεινε η ίδια. Στην περίπτωση του PlayStation ας πούμε, ενώ το PS2 είχε ξεκινήσει καλά, ήρθε το PS3 να περιπλέξει τα πράγματα (μόνο συγκεκριμένες εκδόσεις της κονσόλας είχαν τη δυνατότητα αυτή) και το PS4 να τα αλλάξει εντελώς δημιουργώντας για τον σκοπό αυτό μια νέα, επί πληρωμή υπηρεσία. Σε ό,τι αφορά το Xbox, ενώ είχαμε μια επίσης καλή εκκίνηση με το Xbox 360, χρειάστηκε να περιμένουμε ως πέρυσι τον Νοέμβριο για να δούμε ανάλογη λειτουργία και στο Xbox One και μάλιστα κατόπιν πιέσεων από Τύπο και κοινό.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Η γενιά της αλλαγής

 

Τα παραπάνω όμως αλλάζουν άρδην με τα PS4 Pro και “Scorpio”. Sony και Microsoft αμφότερες ξεκαθάρισαν εξ αρχής πως αφ’ ενός οι δύο κονσόλες θα ήταν συμβατές με το υπάρχον κωδικολόγιο τίτλων για τα PS4 και Xbox One αντίστοιχα και αφ’ ετέρου ό,τι παιχνίδι επρόκειτο να κυκλοφορήσει στο μέλλον, θα έτρεχε κανονικά και στις δύο εκδοχές των πλατφορμών τους (την “απλή” και τη νέα). Θα μπορούσε να έχει διαφορετικά η κατάσταση; Δύσκολα, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι τελευταίας γενιάς κονσόλες των δύο εταιρειών δεν έχουν συμπληρώσει ούτε τρία χρόνια στην αγορά –το ελάχιστο προσδόκιμο ζωής για μια γενιά συστημάτων υπολογίζεται στην πενταετία.

 

Πρακτικά λοιπόν, μιλάμε για δύο καινούριες κονσόλες –ασχέτως της απόφασης των Sony και Microsoft να τις μαρκετάρουν ως αναβαθμισμένες εκδοχές των υπαρχουσών: επί της ουσίας πρόκειται για καινούρια συστήματα- οι οποίες όμως δεν είναι απλά εξ αρχής συμβατές με τους τίτλους των προκατόχων τους αλλά θα συνεχίσουν να συνυπάρχουν αρμονικά μαζί με τις τελευταίες. Και στις προηγούμενες γενιές συνέβαινε αυτό με τη διαφορά ότι με την κυκλοφορία των καινούριων κονσολών, οι παλιότερες “έσβηναν”. Τώρα μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό: για μια σχέση που εκτός απροόπτου θα τη δούμε να συνεχίζεται για τουλάχιστον μια τριετία.

 

Οι εταιρείες αντιλαμβάνονται ότι δεν είναι πλέον εφικτό να ικανοποιήσουν τόσες δεκάδες εκατομμυρίων καταναλωτών με μία και μοναδική πρόταση –διότι αν αφήσουμε στην άκρη την εμφάνιση και τη χωρητικότητα του δίσκου, κατά τα λοιπά οι κονσόλες τους μέχρι τώρα έβγαιναν σε μία έκδοση. Με τα PS4 Pro και “Scorpio” η αντίληψη αυτή δείχνει να αλλάζει αφού σε λίγους μήνες, στην αγορά θα κυκλοφορούν δύο Xbox One και ισάριθμα PS4. Με δεδομένο ότι δεν θα υπάρχουν διακρίσεις σε software και αξεσουάρ, οι καταναλωτές θα ζυγίζουν το μπάτζετ τους, θα ιεραρχούν τις ανάγκες και τις προτεραιότητές τους και απλά θα επιλέγουν την πρόταση που τους ταιριάζει περισσότερο.

 

Όταν εδώ και λίγα χρόνια έχει ακολουθήσει ακριβώς την ίδια προσέγγιση μία από τις πλέον “δύσκαμπτες” εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο άλλωστε, Sony και Microsoft δεν είχαν καμία δικαιολογία. Το 2013 η Apple σύστηνε στον κόσμο παρέα με το iPhone 5s, το iPhone 5c, την οικονομική εκδοχή του smartphone της, πριν ξεκινήσει από την αμέσως επόμενη γενιά να λανσάρει δύο εκδόσεις σε ετήσια βάση: τη “μεγάλη” και τη “μικρή”. Η εταιρεία από το Κουπερτίνο βρήκε τον τρόπο έτσι να καλύψει ακόμα μεγαλύτερο κοινό και να προσφέρει μια διευρυμένη γκάμα στους υπάρχοντες πελάτες της. Όταν λοιπόν ένα megabrand” όπως το iPhone καταφέρνει και κάνει κάτι τέτοιο, δεν υπάρχει δικαιολογία για κανένα Xbox ή PlayStation.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Όπως το iPhone

 

Η φιλοσοφία που δείχνουν να θέλουν να ακολουθήσουν πλέον Microsoft και Sony θυμίζει αρκετά αυτή της Apple. Το βάρος πέφτει στην πλατφόρμα με το hardware να περνά σε δευτερεύοντα ρόλο με την έννοια πως πλέον δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένο μαζί της. Xbox και PlayStation μετατρέπονται από κονσόλες σε πλατφόρμες: οι τελευταίες είναι αυτές που μετράνε, ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των διαφορετικών εκδόσεων hardware, πάνω στον οποίο “πατούν” παιχνίδια και αξεσουάρ. Οι κονσόλες, τα συστήματα, μπορούν κάλλιστα να κυκλοφορούν κάθε ένα, δύο ή τρία χρόνια, με κάθε εκδοχή να είναι μεν βελτιωμένη σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη αλλά όχι στον βαθμό που είχαμε συνηθίσει μέχρι στιγμής στο gaming. Σε τελική ανάλυση, όταν αυτό ακριβώς είναι που κάνουν σε ετήσια βάση Apple και Samsung με τα iPhone και Galaxy, ποιος ο λόγος να μην το υιοθετήσουν –προσαρμόζοντάς το στα δεδομένα της αγοράς τους βεβαίως- Sony και Microsoft;

 

Η εποχή που “το νέο Xbox” και “το νέο PlayStation” θα πάψουν να μας σοκάρουν όπως το κάνουν τώρα, δεν αργεί. Και θα πάψουν να μας σοκάρουν, ακριβώς επειδή η κυκλοφορία τους δεν θα σηματοδοτεί την αυλαία –και άρα την αχρήστευση- μιας ολόκληρης γενιάς αλλά την εξέλιξη ενός προϊόντος, μιας συσκευής, ενός franchise. Σαφέστατα ένα παιχνίδι θα αποδίδει καλύτερα στο εκάστοτε καινούριο σύστημα σε σχέση με κάποιο παλιότερο, όμως σκεφτείτε και τους κατόχους του δεύτερου οι οποίοι θα μπορούν να το απολαύσουν εξίσου, χωρίς να τους ζώνουν σκέψεις αντικατάστασης της κονσόλας τους. Ουσιαστικά μιλάμε για οικοσυστήματα μέσα στα οποία θα συνυπάρχουν αρμονικά δύο, τρεις ή τέλος πάντων περισσότερες κονσόλες.

 

Τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά θα είναι βέβαια “κλειδωμένα”, οπότε οποιοσδήποτε συσχετισμός με τους υπολογιστές και την εκεί διαδικασία αναβάθμισης είναι μάλλον άστοχος όμως για πρώτη φορά οι κονσόλες θα έχουν κάνει ένα –μικρό- πρώτο βήμα προς τα PC καθώς κάτοχοι διαφορετικών συστημάτων (βάσει τεχνικών χαρ/κών) θα είναι σε θέση να παίξουν τα ίδια παιχνίδια.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Οπότε; Μας αρέσει;

 

Σε πρώτη φάση δεν βρίσκουμε κάτι το αρνητικό στην παραπάνω προσέγγιση, φτάνει οι ίδιες οι εταιρείες να καταλήξουν σε αυτή –για την ώρα, η αλήθεια είναι πως δεν μας έχουν αποκαλύψει πλήρως τη στρατηγική τους. Αν ισχύουν τα όσα αναλύσαμε, σκεφτείτε ότι ο καθένας μας θα είναι σε θέση να επιλέξει ο ίδιος πότε ακριβώς θα αναβαθμίσει την κονσόλα του, δίχως τον φόβο μην τυχόν και επενδύσει σε ένα σύστημα που είναι ήδη παλιό. Το μοντέλο εκτός από εμπορικές προοπτικές, θα μπορούσε να προσδώσει στο gaming την αίσθηση της συνέχειας (το λεγόμενο continuity”), δίνοντας τον ρόλο του ρυθμιστή από τα συστήματα στις πλατφόρμες και απαλλάσσοντάς μας από το άγχος του “backward compatibility”.

 

Θα επιβεβαιωθούν τα παραπάνω; Οι επόμενοι μήνες θα μας δείξουν τον δρόμο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 72
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Ο λόγος προτίμησεως της κονσόλας από το PC είναι γιατί είχες ένα σταθερό Hardware, χωρίς να σε απασχολεί η αναβάθμιση για αρκετά χρόνια με αποτέλεσμα να πληρώνεις τα παιχνδία και τα περιφερειακά πιο ακριβά. Έτσι ασχολιόσουν μόνο με τα παιχνίδια και όχι με τις αναλύσεις. Από την στιγμή που βγαίνουν διαφορετικές εκδόσεις με καλύτερο Hardware παράλληλα δεν υπάρχει λόγος να μην επιλέξεις PC για gaming. Γιατί καλώς ή κακώς όσοι έχουν κονσόλα έχουν και PC οπότε απλά θα βελτιώσουν το PC τους.

  • Like 24
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ στο ότι Μας αρέσει αυτήν την στιγμή ο δρόμος που πάνε οι κονσόλες, καταλάβανε ότι υπάρχει ζήτηση από το λογισμικό της κονσόλας να κάνει περισσότερα πέρα από απλά να "τρέχει" τα παιχνίδια, υπάρχει η προοπτική να μικρύνει αρκετά το κενό μεταξύ console και pc. Όπως και με τα iPhone όπου από την αρχή επικεντρώθηκαν στο λογισμικό του και για αυτό φτάσανε τόσο ψηλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως το iPhone

 

Η φιλοσοφία που δείχνουν να θέλουν να ακολουθήσουν πλέον Microsoft και Sony θυμίζει αρκετά αυτή της Apple. Το βάρος πέφτει στην πλατφόρμα με το hardware να περνά σε δευτερεύοντα ρόλο με την έννοια πως πλέον δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένο μαζί της. Xbox και PlayStation μετατρέπονται από κονσόλες σε πλατφόρμες: οι τελευταίες είναι αυτές που μετράνε, ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των διαφορετικών εκδόσεων hardware, πάνω στον οποίο “πατούν” παιχνίδια και αξεσουάρ. Οι κονσόλες, τα συστήματα, μπορούν κάλλιστα να κυκλοφορούν κάθε ένα, δύο ή τρία χρόνια, με κάθε εκδοχή να είναι μεν βελτιωμένη σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη αλλά όχι στον βαθμό που είχαμε συνηθίσει μέχρι στιγμής στο gaming. Σε τελική ανάλυση, όταν αυτό ακριβώς είναι που κάνουν σε ετήσια βάση Apple και Samsung με τα iPhone και Galaxy, ποιος ο λόγος να μην το υιοθετήσουν –προσαρμόζοντάς το στα δεδομένα της αγοράς τους βεβαίως- Sony και Microsoft;

Τι ειναι αυτα που γραφονται ρε θα τρελαθουμε τελειως?

 

21χρονια μετα την κυκλοφορια του ps1 και ξαφνικα επειδη τους την βιδωσε εκει στην Sony και MS για αναβαθμισμενες κονσολες σημαινει οτι εγινε και standar κιολας?

Τι να βγαινουν νεες αναβαθμισμενες κονσολες καθε χρονο ειμαστε με τα καλα μας?Ουτε στο pc δεν γινονται τετοια πραγματα. Γελανε και οι πετρες.

Καλα ειδικα η συνδεση κονσολων και κινητων πραγματικα ασχολιαστη......

 

 

Μαθε αγαπητε Ocelote οτι εμεις οι καταναλωτες οριζουμε τι ισχυει και τι οχι,και οχι οι μεγαλες εταιριες.Αν ο κοσμος γνωριζε εξ αρχης οτι θα εβγαινε ps4 pro και xbox Scorpio και οτι μεχρι να βγουν θα ειχαμε λιωσει στα Remastered,ουτε το 1/3 των πωλησεων που εχουν κανει τωρα δεν θα ειχαν.

Ο κοσμος στηριξε τις νεες κονσολες κυριως λογω της χαμηλης τιμης που ειχαν day one και με σκεπτικο στο μυαλο οτι θα τους βγαλει μια 5ετια στο νερο μεχρι τις επομενες δυνατοτερες κονσολες,κατι που ισχυε εδω και ποσα χρονια μεχρι αυτη τη γενια.

  • Like 20
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι ειναι αυτα που γραφονται ρε θα τρελαθουμε τελειως?

 

21χρονια μετα την κυκλοφορια του ps1 και ξαφνικα επειδη τους την βιδωσε εκει στην Sony και MS για αναβαθμισμενες κονσολες σημαινει οτι εγινε και standar κιολας?

Τι να βγαινουν νεες αναβαθμισμενες κονσολες καθε χρονο ειμαστε με τα καλα μας?Ουτε στο pc δεν γινονται τετοια πραγματα. Γελανε και οι πετρες.

Καλα ειδικα η συνδεση κονσολων και κινητων πραγματικα ασχολιαστη......

 

 

Μαθε αγαπητε Ocelote οτι εμεις οι καταναλωτες οριζουμε τι ισχυει και τι οχι,και οχι οι μεγαλες εταιριες.Αν ο κοσμος γνωριζε εξ αρχης οτι θα εβγαινε ps4 pro και xbox Scorpio και οτι μεχρι να βγουν θα ειχαμε λιωσει στα Remastered,ουτε το 1/3 των πωλησεων που εχουν κανει τωρα δεν θα ειχαν.

Ο κοσμος στηριξε τις νεες κονσολες κυριως λογω της χαμηλης τιμης που ειχαν day one και με σκεπτικο στο μυαλο οτι θα τους βγαλει μια 5ετια στο νερο μεχρι τις επομενες δυνατοτερες κονσολες,κατι που ισχυε εδω και ποσα χρονια μεχρι αυτη τη γενια.

Και προφανως στην χαμηλη τιμη και στο σχετικα μετριο hardware ερχετε να δεσουν οι ''αναβαθμισεις'' οι οποιες σιγουρα ηταν προσχεδιασμενες πριν καν την κυκλοφορια του ps4-xbone.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφου οι κονσολες θελουν να γινουν pc, οι κονσολαδες θα γινουμε pcαδες..

 

Απλο..

Αυτη δεν ειναι η ειρωνια κιολας?

Η δε αγαπητη μας Sony(που απολαμβανει προς το παρον την κορυφη των πωλησεων αυτης της γενιας) πρωτη γενια που χρεωνει το online και καταφερε την ιδια αυτη γενια με το ετσι θελω και αυξησε την online συνδρομη σε αρκετες χωρες του εξωτερικου...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτη δεν ειναι η ειρωνια κιολας?

Η δε αγαπητη μας Sony(που απολαμβανει προς το παρον την κορυφη των πωλησεων αυτης της γενιας) πρωτη γενια που χρεωνει το online και καταφερε την ιδια αυτη γενια με το ετσι θελω και αυξησε την online συνδρομη σε αρκετες χωρες του εξωτερικου...

50E Το χρονο δεν ειναι η κανω λαθος; Σιγα το ποσο...που μεσα σ αυτα σου δινει και καθε μηνα δωρεαν τιτλους να παιζεις...καραμελα αυτο με το "χρεωνει το online"...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50E Το χρονο δεν ειναι η κανω λαθος; Σιγα το ποσο...που μεσα σ αυτα σου δινει και καθε μηνα δωρεαν τιτλους να παιζεις...καραμελα αυτο με το "χρεωνει το online"...

http://blog.us.playstation.com/2016/07/27/playstation-plus-free-games-for-august-2016/

Και σε προηγουμενο αρθρο του insomnia http://www.insomnia.gr/_/articles/games/playstation/%CE%B1%CF%8D%CE%BE%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AE%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-playstat-r12468

 

Προς το παρον ισχυει μονο για Αμερικη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και μην ξεχνάμε πως δικαιολόγησε ο A. House την ύπαρξη του PS4 Pro.

 

<<We wanted to keep those people within our eco-system by giving them the very best and very highest [performance quality].>>

 

 

Δεν λένε καλύτερα ότι επιζητούν το εύκολο χρήμα μέσω της βιτρίνας του 4Κ και των καλύτερων γραφικών. Για μένα αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος του mid-gen.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τη μία έχεις τις κονσόλες με αναβαθμίσεις σε hardware και με ένα σωρό remasters από τη προηγούμενη γενιά.

 

Από την άλλη έχεις το PC με άθλια console ports κλειδωμένα στα 30fps και graphics settings που μόνο διακοσμητικά είναι και οπτικά δεν αλλάζουν τίποτα.

 

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα έχει αρχίσει να γίνεται το gaming....

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντελως ακυρος ο τιτλος και η συσχετιση, απο τα πιο ανοητα αρθρα που εχουν ανεβει στο insomnia εδω και καιρο. Μπραβο.

 

Απορω πως δε το συσχετισε με τα facelift μοντελα των αυτοκινητων που βγαινουν ανα 3 χρονια περιπου και ταιριαζουν και χρονικα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τη μία έχεις τις κονσόλες με αναβαθμίσεις σε hardware και με ένα σωρό remasters από τη προηγούμενη γενιά.

 

Από την άλλη έχεις το PC με άθλια console ports κλειδωμένα στα 30fps και graphics settings που μόνο διακοσμητικά είναι και οπτικά δεν αλλάζουν τίποτα.

 

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα έχει αρχίσει να γίνεται το gaming....

Ο πραγματικος gamer δεν ασχολειται με αυτα...δεν ξενυχταει κανοντας υπολογισμους στα ποσα fps και με τις setting θα παιξει το game, αν θα υποστηριζει το ενα η το αλλο, "τι θα κανω να εχω 2 fps παραπανω"  κτλ κτλ κτλ, απλα το βαζει και παιζει....ολα αυτα ειναι για τα θυματα της βιομηχανιας του gaming που απευθυνεται σε αλλου ειδους χομπι, σιγουρα παντως οχι gaming.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...