liakjim Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Το θέμα είναι οτι το πρόβλημα είναι θεωρητικό και σου λέει οτι ο διάδρομος μπορεί να ματσάρει την ταχύτητα. Άρα πάμε με βάσει αυτό που ζητάει το πρόβλημα και τα δεδομένα που λέει. Αν αρχίσουμε να μελετάμε τι γίνεται στον πραγματικό κόσμο τότε να είσαι σίγουρος οτι θα διαφοροποιηθεί και η άποψή μου . Φιλικά και Επιστημονικά κυρίως VonLoutsos Τα περιεχόμενα των λόγων σου, έχουν μηδενική επιστημονική αξία. Το μόνο που μπορεί κάθε φορά να κάνει ο ιμάντας, είναι μόνο , επαναλαμβάνω μόνο, να ισοφαρίσει την ταχύτητα των τροχών ( ή πιο σωστά την απόσταση στην μονάδα του χρόνου, ανά περιφέρεια ανά σαλ). Όσο πιο γρήγορα αντιληφθείς αυτό το απλούστατο πράγμα, τόσο λιγότερο θα γελοιοποιεισαι .
satafaka Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Απλή ερώτηση γιατί είμαι και λίγο βλάκας: Οι τροχοί του αεροπλάνου μπορεί να κινούνται με λιγότερη ταχύτητα από το ίδιο το αεροπλάνο, όσο υπάρχει επαφή με το έδαφος/ιμάντα? Please μία απάντηση
Gtr34 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Είναι σαν ένα αυτοκίνητο που σπινάρει στον πάγο και πάνε δυο άτομα και το σπρώχνουν από πίσω. Θα κινηθεί μπροστά με τους τροχούς να περιστρέφονται. Στο παράδειγμα μας ο ιμάντας είναι ο πάγος.
VonLoutsos Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Αυτό που δεν έχει καταλάβει κανένας από τους βαμμένους "δε θα πετάξει", και γι' αυτό δε μπορώ να πάρω κανέναν τους σοβαρά έστω για να συζητήσω το καθαρά υποθετικό σενάριο (γιατί δε μπορεί να συμβεί στον πραγματικό κόσμο) που το αεροπλάνο όντως δεν πετάει, είναι αυτό το λάθος γυμνασίου που κάνεις και συ εδώ. Αν ο ιμάντας δεν είναι powered τότε δε μπορεί να σταματήσει το αεροπλάνο. Για την ακρίβεια, όσον αφορά κάποιο παρατηρητή που βρίσκεται στο κλειστό σύστημα "αεροπλάνο", δεν υπάρχει καν τρόπος να διαπιστωθεί αν το αεροπλάνο βρίσκεται πάνω σε άσφαλτο ή ιμάντα. Πιο ισοδύναμο δε γίνεται. Αυτό θα έπρεπε να είναι προφανές από τη δράση-αντίδραση (ο ιμάντας κινείται προς τα πίσω επειδή η ρόδα του ασκεί δύναμη, άρα και ο ιμάντας ασκεί αντίθετη δύναμη στη ρόδα, άρα η ρόδα και όλο το αεροπλάνο μαζί προχωρούν μπροστά). Αυτό είναι το σενάριο 1 στη σελίδα του xkcd blog. Ακόμα και στην περίπτωση που ο ιμάντας είναι powered, στην πράξη ποτέ δε θα μπορέσει να σταματήσει το αεροπλάνο ο,τι κι αν κάνει (εκτός αν πρώτα καταστραφούν οι ρόδες και το αεροπλάνο γκρεμοτσακιστεί πριν πετάξει). Το σενάριο 2 στη σελίδα του xkcd blog καθώς και η δοκιμή των Mythbusters όπου το αεροπλάνο πέταξε εξετάζουν την περίπτωση όπου ο ιμάντας είναι powered και παίρνει μια γραμμική ταχύτητα προς τα πίσω ίση με τη γραμμική ταχύτητα της ρόδας (πάντα μιλάμε για περιστροφή και δεν έχω βάλει ακόμα την ταχύτητα του αεροσκάφους στον οριζόντιο άξονα μέσα). Άν μέχρι εδώ το έχουμε και συμφωνούμε τότε να συνεχίσω να εξηγώ την περίπτωση όπου θεωρητικά ναι, το αεροπλάνο δε θα πετάξει (εννοείται powered ιμάντας μετά τα παραπάνω). Αλλιώς δεν έχει νόημα. Κάποια στιγμή θα καταλάβεις οτι το μόνο που σε νοιάζει στον ιμάντα ειναι οτι έχει ίση και αντίθετη ταχύτητα από τις ρόδες του αεροπλάνου όχι αν ειναι powered ή όχι. Μέχρι τότε κάτσε να βλέπει τον κόσμο να απομακρύνεται οταν τρέχει στον διάδρομο του γυμναστηρίου... 1
V for Vagelis Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Ερώτηση 2: Αν τραβήξω το σχοινί, θα μετακινηθώ πιο μπροστά στο διάδρομο; Ναι, με όσα και να πηγαίνει ο διάδρομος (και οι τροχοί του skate). Όσο τραβάω, τόσο πιο μπροστά θα τσουλάω. Όταν αποφασίσω να σταματήσω να «ανεβαίνω» το σχοινί και απλά να το κρατάω, θα μείνω στη νέα μου θέση. Κατ'αναλογία: Διάδρομος γυμναστηρίου -> Conveyor belt που βρίσκεται το αεροπλάνο. Skate -> Αεροπλάνο Χέρια μου που «σκαρφαλώνουν» το σχοινί -> Κινητήρες αεροπλάνου. Το σχοινί βρίσκεται εκτός συστήματος. Οι κινητήρες όχι. Στην ουσία λες τι θα γίνει αν με κάποιο τρόπο οι τροχοί σου γυρίσουν γρηγορότερα απ ότι ο διάδρομος. Οσο όμως ο διάδρομος γυρνάει αναλογικά με τις ρόδες, μόνο αν αυτές συρθούν (βίαια / με το ζόρι) θα μετακινηθείς προς τα μπροστά.
CheOnWeb Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Γιατί θα κινηθεί;. Αναφέρεις αρχικά οτι ο διαδρομος κινείται με ακριβώς την ίδια ταχύτητα κάθε φορά που έχουν οι ρόδες αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση... Είναι σαν να τρεχεις σε διαδρομο γυμναστηρίου, αν η ταχύτητα σου είναι ίδια με του διαδρόμου τοτε παραμένεις σταθερός στο σημείο που είσαι, αν είναι μεγαλύτερη πας πιο μπροστά και αν είναι μικρότερη φεύγεις πίσω. Αν αλλάξουμε το "ίση με την ταχύτητα των τροχών αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση" με το "ίση με την ταχύτητα περιστροφής των τροχών αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση απ' αυτήν του αεροπλάνου", συμφωνείς ότι θα πετάξει;
VonLoutsos Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Τα περιεχόμενα των λόγων σου, έχουν μηδενική επιστημονική αξία. Το μόνο που μπορεί κάθε φορά να κάνει ο ιμάντας, είναι μόνο , επαναλαμβάνω μόνο, να ισοφαρίσει την ταχύτητα των τροχών ( ή πιο σωστά την απόσταση στην μονάδα του χρόνου, ανά περιφέρεια ανά σαλ). Όσο πιο γρήγορα αντιληφθείς αυτό το απλούστατο πράγμα, τόσο λιγότερο θα γελοιοποιεισαι . Όταν καταλάβεις οτι το πρόβλημα λέει οτι κάθε φορά ο ιμάντας έχει την ίδια ταχύτητα με τους τροχούς έλα μίλα μου. Το λέει το πρόβλημα Open your eyes. Απλά λέω τι αναφέρει το πρόβλημα... Εγώ ξέρω αν λέω βλακείες...Εσύ μάλλον έχεις τραβήξει παράλληλη αλλά και αντίθετη πορεία από την Φυσική
zio10 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Τι θα γινόταν αν ο διάδρομος - ιμάντας ξεκινούσε να κινείται προς το αεροπλάνο ενώ αυτό είναι ακίνητο πάνω του; Θεωρητικά δεν θα έμενε ακίνητο;
liakjim Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Όταν καταλάβεις οτι το πρόβλημα λέει οτι κάθε φορά ο ιμάντας έχει την ίδια ταχύτητα με τους τροχούς έλα μίλα μου. Το λέει το πρόβλημα Open your eyes. Απλά λέω τι αναφέρει το πρόβλημα... Εγώ ξέρω αν λέω βλακείες...Εσύ μάλλον έχεις τραβήξει παράλληλη αλλά και αντίθετη πορεία από την Φυσική Τι σημαίνει αυτό? Σημαίνει ότι αν ο τροχός έχει περιφέρεια 1μ και περιστρέφεται με 100 περιστροφές/sec , τότε ο ιμάντας θα πρέπει να κινείται αντίθετα με 100μ/sec. Σωστά? Το αεροπλάνο, που δύναται να κινηθεί ανεξάρτητα από τους τροχούς, τι ακριβώς το επηρρεάζει ως προς αυτό?
Gtr34 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Τι θα γινόταν αν ο διάδρομος - ιμάντας ξεκινούσε να κινείται προς το αεροπλάνο ενώ αυτό είναι ακίνητο πάνω του; Θεωρητικά δεν θα έμενε ακίνητο; Αν ήταν ακίνητο θα ακολουθούσε την κίνηση του ιμάντα
VonLoutsos Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Αν αλλάξουμε το "ίση με την ταχύτητα των τροχών αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση" με το "ίση με την ταχύτητα περιστροφής των τροχών αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση απ' αυτήν του αεροπλάνου", συμφωνείς ότι θα πετάξει; Αν εννοείς με την γωνιακή ταχύτητα σε μέτρο ( γιατί προφανώς αλλάζει κάθε φορά η διεύθυνση ) και με φορά αντίθετη από αυτή που τείνει το αεροπλάνο να κινηθεί, θα πρέπει να δουμε τη κάνει η γραμμική ταχύτητα και αναλόγως μπορώ να σου απαντήσω. Συμφωνείς; Βάζοντας γωνιακή ταχύτητα πιστεύω πως το δυσκολευεις χωρίς λόγο, γιατί η γωνιακή μετατρέπεται σε <<γραμμική>>
satafaka Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Απλή ερώτηση γιατί είμαι και λίγο βλάκας: Οι τροχοί του αεροπλάνου μπορεί να κινούνται με λιγότερη ταχύτητα από το ίδιο το αεροπλάνο, όσο υπάρχει επαφή με το έδαφος/ιμάντα? Please μία απάντηση Μπορεί να μου απαντήσει κάποιος γιατί κοντεύω να τρελαθώ?
VonLoutsos Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Τι σημαίνει αυτό? Σημαίνει ότι αν ο τροχός έχει περιφέρεια 1μ και περιστρέφεται με 100 περιστροφές/sec , τότε ο ιμάντας θα πρέπει να κινείται αντίθετα με 100μ/sec. Σωστά? Το αεροπλάνο, που δύναται να κινηθεί ανεξάρτητα από τους τροχούς, τι ακριβώς το επηρρεάζει ως προς αυτό? Διάβασε λίγο κυκλική κίνηση και την σχέση που έχει η γωνιακή ταχύτητα με την ταχύτητα και ξαναέλα. Δεν αναφέρει καπου γωνιακή ταχύτητα. Αν κάνεις random generate πράγματα, δικαίωμά σου, εσένα και των άλλων που έχουν παροράματα.
zio10 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Αν ήταν ακίνητο θα ακολουθούσε την κίνηση του ιμάντα Αφού είναι πάνω σε ρόδες (που περιστρέφονται ελεύθερα).
V for Vagelis Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Απλή ερώτηση γιατί είμαι και λίγο βλάκας: Οι τροχοί του αεροπλάνου μπορεί να κινούνται με λιγότερη ταχύτητα από το ίδιο το αεροπλάνο, όσο υπάρχει επαφή με το έδαφος/ιμάντα? Please μία απάντηση Οχι! 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις