VonLoutsos Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Αφού δεν θεωρείς την ρόδα ακίνητη τότε σημαίνει ότι έχει ταχύτητα. Τι "είδους" ταχύτητα είναι αυτή; "γυρνάει το τύμπανο με την ίδια και αντίθετη ταχύτητα που έχουν οι ρόδες" Εδώ σε ποια ταχύτητα αναφέρεσαι; Αφού κινείται η ρόδα, έχει την ΄γωνιακή ταχύτητα προφανώς αφού είναι <<κυκλική>> και την και η οποία αντιστοιχέι σε μια ταχύτητα κίνησης u=ωR. Εσύ θεωρείς έτσι όπως το αναφέρει το πρόβλημα οτι θα πετάξει; Αν κάποιος όμως σπρώξει το διάδρομο με εσένα πάνω θα κινηθείς μπροστά. Αυτό ακριβώς κάνουν οι μηχανές του αεροπλάνου. Το παράδειγμα σου θα ίσχυε μόνο αν η πρόωση του αεροπλάνου προερχόταν από τους τροχούς. Αυτο που ξεχνάς είναι οτι το αρχικό προβλημα λεει οτι ο ιμαντας έχει ίδια ταχυτητα και αντίθετη από αυτή των τροχών, άρα όσο και να σπρώχνει η μηχανή και να ανεβάζει ταχύτητα ο τροχός τόσο θα μεγαλώνει και η ταχύτητα του ιμάντα Παιδιά δε θέλω να σας στεναχωρήσω αλλά δεν είναι μόνο το ερώτημα παλιό, είστε κι εσείς καθώς περιγράφεστε τέλεια εδώ: https://blog.xkcd.com/2008/09/09/the-goddamn-airplane-on-the-goddamn-treadmill/ Έλα όμως που δεν την πιστεύουν...Και φαντάσου το ανέβασε πιο πριν υπέρμαχος του πετάει ( Λάθος ανέβασε άλλο για να μην λέω ανακρίβειες ) 1
defacer Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Οπότε αεροπλάνο και ρόδες κινούνται με την ίδια ταχύτητα, σωστά? Όταν πάει να κινηθεί το αεροπλάνο, να αποκτήσει δηλαδή ταχύτητα, θα αποκτήσουν και οι ρόδες μαζί του, σωστά? Αυτήν την ταχύτητα, δεν μας λέει η εκφώνηση ότι την "σβήνει" ο ιμάντας? Η ερώτησή σου ήταν: "Οι τροχοί του αεροπλάνου μπορεί να κινούνται με λιγότερη ταχύτητα από το ίδιο το αεροπλάνο, όσο υπάρχει επαφή με το έδαφος/ιμάντα?" Η απάντηση είναι "όχι". Το συμπέρασμα από αυτά είναι πως κινούνται με την ίδια ταχύτητα; Μπορείς να φανταστείς κάποια τρίτη περίπτωση εκτός από το λιγότερο και το ίδιο;
Alphaleader Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Αν κάποιος όμως σπρώξει το διάδρομο με εσένα πάνω θα κινηθείς μπροστά. Αυτό ακριβώς κάνουν οι μηχανές του αεροπλάνου. Το παράδειγμα σου θα ίσχυε μόνο αν η πρόωση του αεροπλάνου προερχόταν από τους τροχούς. το προβλημα/σεναριο ομως οριζει πως θα κανει ο ιμαντας ΠΑΝΤΑ και ΑΚΑΡΙΑΙΑ match speed.... οποτε αν υποθεσουμε οτι ο ΦονΛουτσος ετρεχε πάνω στον ιδεατο μας ιμάντα.... δεν θα εφευγε ποιο μπροστα αν τον σπρωχναμε γιατι ο ιμαντας θα ηταν απλα συγχρονισμένος μαζί του. 2
defacer Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Παιδιά δε θέλω να σας στεναχωρήσω αλλά δεν είναι μόνο το ερώτημα παλιό, είστε κι εσείς καθώς περιγράφεστε τέλεια εδώ: https://blog.xkcd.com/2008/09/09/the-goddamn-airplane-on-the-goddamn-treadmill/ The irony is lost, μη προσπαθείς.
CheOnWeb Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Αφού κινείται η ρόδα, έχει την ΄γωνιακή ταχύτητα προφανώς αφού είναι <<κυκλική>> και την και η οποία αντιστοιχέι σε μια ταχύτητα κίνησης u=ωR. Εσύ θεωρείς έτσι όπως το αναφέρει το πρόβλημα οτι θα πετάξει; Όπως κι εσύ, έτσι και η διατύπωση του ερωτήματος υπονοεί την γωνιακή ταχύτητα οπότε ναι, θα πετάξει. Επίσης το αδιευκρίνιστο "με την αντίθετη κατεύθυνση" το αντιλαμβάνομαι ως ¨αντίθετη με την κατεύθυνση του αεροπλάνου" οπότε προκύπτει το πρόβλημα της μηχανικής αντοχής των τροχών το οποίο βέβαια δεν μας ενδιαφέρει στο εν λόγω ερώτημα, έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον.
satafaka Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Η ερώτησή σου ήταν: "Οι τροχοί του αεροπλάνου μπορεί να κινούνται με λιγότερη ταχύτητα από το ίδιο το αεροπλάνο, όσο υπάρχει επαφή με το έδαφος/ιμάντα?" Η απάντηση είναι "όχι". Το συμπέρασμα από αυτά είναι πως κινούνται με την ίδια ταχύτητα; Μπορείς να φανταστείς κάποια τρίτη περίπτωση εκτός από το λιγότερο και το ίδιο; Δεν σε πιάνω ρε φίλε... Είπαμε ότι τροχός και αεροπλάνο έχουν την ίδια ταχύτητα. Αυτήν την ταχύτητα μας λέει ότι την εκμηδενίζει. Που κάνω λάθος? Κάνε μια last Προσπάθεια μπας και καταλάβω τι θες να πεις, αλλιώς nevermind.
VonLoutsos Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Όπως κι εσύ, έτσι και η διατύπωση του ερωτήματος υπονοεί την γωνιακή ταχύτητα οπότε ναι Πως γινεται ο ιμαντας να εχει γωνιακή ταχύτητα, θα πετάξει. Επίσης το αδιευκρίνιστο "με την αντίθετη κατεύθυνση" το αντιλαμβάνομαι ως ¨αντίθετη με την κατεύθυνση του αεροπλάνου" οπότε προκύπτει το πρόβλημα της μηχανικής αντοχής των τροχών το οποίο βέβαια δεν μας ενδιαφέρει στο εν λόγω ερώτημα, έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον. Και όμως δεν...Σταθερό θα μείνει ως προς το έδαφος( το κοντέρ του αεροπλάνουν θα δείχνει ταχύτητα) αλλά δεν θα έχει ρεύμα αέρα γύρω του για να δημιουργήσει άνωση ( με διαφοράς πλήθους ρευματικών γραμμών και τα λοιπά ). Η σχετική του ταχύτητα ως προς το έδαφος είναι μηδέν. Θα έλεγε angular...Στην φυσική τείνουν να είναι πολυ ακριβείς σε αυτά που λένε. Όποιος γνωρίζει από φυσική καταλαβαίνει... 1
eliasjuve Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Το θέμα Φον λουτσε όπως το κατάλαβα διαβαζοντας από ξένο φόρουμ (εδώ με τον χαμό που γίνεται δεν είναι εύκολο) είναι ότι ένα όχημα όπως το αυτοκίνητο που εξαρτάται η ταχύτητά του από την γωνιακή ταχύτητα των τροχών δεν θα μπορέσει να μετακινηθεί στον ιμάντα. Η ταχύτητα του αεροπλάνου δεν εξαρτάται από την γωνιακή ταχύτητα των τροχών του οπότε θα επιταχύνει κανονικά. 1
CheOnWeb Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Και όμως δεν...Σταθερό θα μείνει ως προς το έδαφος( το κοντέρ του αεροπλάνουν θα δείχνει ταχύτητα) αλλά δεν θα έχει ρεύμα αέρα γύρω του για να δημιουργήσει άνωση ( με διαφοράς πλήθους ρευματικών γραμμών και τα λοιπά ). Η σχετική του ταχύτητα ως προς το έδαφος είναι μηδέν. Θα έλεγε angular...Στην φυσική τείνουν να είναι πολυ ακριβείς σε αυτά που λένε. Όποιος γνωρίζει από φυσική καταλαβαίνει... Αν το κοντέρ του αεροπλάνου παίρνει δεδομένα απ' τους τροχούς, ναι. Αλλιώς το κοντέρ θα δείχνει την ταχύτητα που θα δώσουν οι κινητήρες στο αεροπλάνο και δεν βλέπω τι θα μπορούσε να το σταματήσει αυτό. Αν ο κυλιόμενος διάδρομος κυλούσε προς την κατεύθυνση του αεροπλάνου με ταχύτητα v1 τι θα συνέβαινε; Θα μπορούσε να το απογειώσει χωρίς την βοήθεια των κινητήρων ή οι ρόδες θα ακύρωναν την κίνηση του διαδρόμου;
VonLoutsos Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Το θέμα Φον λουτσε όπως το κατάλαβα διαβαζοντας από ξένο φόρουμ (εδώ με τον χαμό που γίνεται δεν είναι εύκολο) είναι ότι ένα όχημα όπως το αυτοκίνητο που εξαρτάται η ταχύτητά του από την γωνιακή ταχύτητα των τροχών δεν θα μπορέσει να μετακινηθεί στον ιμάντα. Η ταχύτητα του αεροπλάνου δεν εξαρτάται από την γωνιακή ταχύτητα των τροχών του οπότε θα επιταχύνει κανονικά. Δεν αναφέρει πουθενά angular. Τώρα αν στην ζωή μας την καθημερινή λέμε ταχύτητα αεροπλάνου και εννοούμε γωνιακή ταχύτητα τι να πω....
CheOnWeb Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δεν αναφέρει πουθενά angular. Τώρα αν στην ζωή μας την καθημερινή λέμε ταχύτητα αεροπλάνου και εννοούμε γωνιακή ταχύτητα τι να πω.... Δεν λέει ταχύτητα αεροπλάνου, ταχύτητα τροχών λέει και προφανώς (όπως κι εσύ) εννοεί γωνιακή.
defacer Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δεν σε πιάνω ρε φίλε... Είπαμε ότι τροχός και αεροπλάνο έχουν την ίδια ταχύτητα. Αυτήν την ταχύτητα μας λέει ότι την εκμηδενίζει. Που κάνω λάθος? Κάνε μια last Προσπάθεια μπας και καταλάβω τι θες να πεις, αλλιώς nevermind. Ρώτησες αν μπορεί οι ρόδες να πηγαίνουν πιο αργά. Όχι. Άρα λες πηγαίνουν με την ίδια ταχύτητα. Πάλι όχι και πραγματικά ξυνω κεφάλι. Μπορεί να πηγαίνουν πιο γρήγορα. Για την ακρίβεια στο σενάριο που συζητάμε (powered ιμάντας) αυτό συμβαίνει.
VonLoutsos Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Αν το κοντέρ του αεροπλάνου παίρνει δεδομένα απ' τους τροχούς, ναι. Αλλιώς το κοντέρ θα δείχνει την ταχύτητα που θα δώσουν οι κινητήρες στο αεροπλάνο και δεν βλέπω τι θα μπορούσε να το σταματήσει αυτό. Αν ο κυλιόμενος διάδρομος κυλούσε προς την κατεύθυνση του αεροπλάνου με ταχύτητα v1 τι θα συνέβαινε; Θα μπορούσε να το απογειώσει χωρίς την βοήθεια των κινητήρων ή οι ρόδες θα ακύρωναν την κίνηση του διαδρόμου; Ταχύτηα ως προς ποιό σημείο αναφοράς; Στον ιμάντα επάνω κινείται, ως προς το έδαφος είναι στάσιμο...και για αυτό αφου δεν κινειται ως προς το έδαφος δεν έχει ρεύμα αέρα γύρω από τα φτερά του.
satafaka Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Ρώτησες αν μπορεί οι ρόδες να πηγαίνουν πιο αργά. Όχι. Άρα λες πηγαίνουν με την ίδια ταχύτητα. Πάλι όχι και πραγματικά ξυνω κεφάλι. Μπορεί να πηγαίνουν πιο γρήγορα. Για την ακρίβεια στο σενάριο που συζητάμε (powered ιμάντας) αυτό συμβαίνει. Powered ιμάντας???? Από που κι ως που?
CheOnWeb Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2016 Ταχύτηα ως προς ποιό σημείο αναφοράς; Στον ιμάντα επάνω κινείται, ως προς το έδαφος είναι στάσιμο...και για αυτό αφου δεν κινειται ως προς το έδαφος δεν έχει ρεύμα αέρα γύρω από τα φτερά του. Πάλι τα ίδια. Γιατί ρε φίλε είναι στάσιμο; Δεν έχουμε συμφωνήσει ότι μιλάμε για γωνιακή ταχύτητα άρα το μόνο που κάνει ο διάδρομος είναι να επιταχύνει ακόμα περισσότερο τους τροχούς; Και ξαναρωτάω: Αν ο κυλιόμενος διάδρομος κυλούσε προς την κατεύθυνση του αεροπλάνου με ταχύτητα v1 τι θα συνέβαινε; Θα μπορούσε να το απογειώσει χωρίς την βοήθεια των κινητήρων ή οι περιστρεφόμενες ρόδες θα ακύρωναν την κίνηση του διαδρόμου;
Προτεινόμενες αναρτήσεις