Προς το περιεχόμενο

Πλατφόρμες online delivery


flienky

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ανοίγω αυτό το θέμα, για να υπάρξει μια συζήτηση για τις επιπτώσεις που έχουν στην αγορά πλατφόρμες όπως efood, deliveras, clickdelivery, delivery.gr. 

Η αφορμή, για να ανοίξω αυτό το θέμα, είναι η 100% εξαγορά του Deliveras από την Γερμανική Delivery Hero (που ανήκει στην Rocket Internet) ή οποία έχει εξαγοράσει επίσης και το efood αλλά και το clickdelivery.gr. Η μοναδική εταιρία που δεν ανήκει στην Delivery Hero είναι η delivery.gr όπου το μερίδιο αγοράς της είναι εξαιρετικά μικρό. 

Με αυτήν την κίνηση η Delivery Hero (DH) ελέγχει την πλειοψηφία της αγοράς και μπορεί να θέτει ό,τι χρεώσεις στα καταστήματα θέλει. Αξίζει να σημειώσουμε, πως οι χρεώσεις του efood και clickdelivery κυμαίνονται στο 12% με επιπλέον χρέωση αν γίνεται με κάρτα, ενώ του delivery.gr πολύ μικρότερο ποσοστό. Τώρα, η DH μπορεί να χρεώνει ο,τι ποσοστό θελήσει, χωρίς να φοβάται μην χάσει πελάτες. 

Αξίζει να σημειώσω, πως τα μαγαζιά δεν κέρδισαν επιπλέον πελάτες με τις πλατφόρμες online delivery, όσο οι καταναλωτές αγόραζαν παλιά, τόσο αγοράζουν και σήμερα απλά με διαφορετικό τρόπο. Το μέσο κατάστημα δεν κέρδισε κόσμο από πουθενά, απλώς οι ίδιοι καταναλωτές αντί να αγοράσουν από το τηλέφωνο, αγοράζουν μέσα από πλατφόρμες. Ακόμα, τέτοιες πλατφόρμες δεν απάλλαξαν τον καταστηματάρχη να πληρώνει μεροκάματο για άνθρωπο στο τηλέφωνο, καθώς πολλοί ακόμη παραγγέλνουν τηλεφωνικά (κάποιος θα μπορούσε κάποιος να ισχυριζόταν ότι ο καταστηματάρχης εφόσον παίρνει τις παραγγελίες από τις πλατφόρμες δεν χρειάζεται να έχει υπάλληλο στο τηλέφωνο άρα μειώνει έξοδα αυτοματοποιώντας την παραγγελειοληψία κάτι το οποίο δεν ισχύει).

Το αποτέλεσμα; Τα εστιατόρια έχουν αυξήσει τις τιμές για να εξισορροπήσουν την τεράστια προμήθεια που παίρνουν οι πλατφόρμες. Αν δεν συνεργαστούν με τέτοιες πλατφόρμες, δυστυχώς θα χάσουν μεγάλο κοινό, καθώς οι έλληνες και πόσο μάλλον οι νέοι δεν πρόκειται να ψάξουν, ή να κάνουν αγορά μέσω τηλεφώνου.

Και έρχομαι στο εξής, μα καλά, ο μέσος χρήστης, πριν του πλασάρουν ότι είναι καλύτερο και αναγκαίο να παραγγέλνεις μέσα από πλατφόρμα, δεν μπορεί να καταλάβει ότι πληρώνει έναν άμεσο φόρο; Και μάλιστα, σχεδόν όσο ο μειωμένος ΦΠΑ, όσο δηλαδή παίρνει το κράτος για την συναλλαγή; Είμαι μικρός και πραγματικά, όταν το λέω στους συνομηλίκους μου, με κοιτάνε λες και κοιτάνε εξωγήινο και δεν μπορούν να καταλάβουν. Δηλαδή είμαστε σοβαροί; Και τώρα τι θα γίνει; Εκεί που υπήρχε και ένας παίχτης στην αγορά, που ψιλο-αντιστεκόταν στις μεγάλες προμήθειες, αγοράστηκε και αυτός με αποτέλεσμα να έχουμε μονοπώλιο εις βάρος των εστιατορίων. 

Επεξ/σία από flienky
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 31
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και όλη αυτή την ανάλυση προς τι την έκανες;

Με συμπέρασμα να κάνουμε παραγγελίες μέσω τηλεφώνου; Να καταργηθούν οι πλατφόρμες ηλεκτρονικών παραγγελιών;

Επεξ/σία από stelios18120
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, stelios18120 είπε

Και όλη αυτή την ανάλυση προς τι την έκανες;

Για να υπάρξει συζήτηση και να ενημερώσω κάποιον που τυχόν δεν γνώριζε. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω ξερω με κωδικο vodafone Εχεις 10 ή καμια φορα 15% εκπτωση στο efood, ολοι αν ψωνιζουν ετσι βγαινει φθηνοτερα απο τα ιδια μαγαζια. Αλλη τακτικη ειναι να ανεβασουν τις τιμες για online... και απο το δικο τους site ή παραδοση κατα την παραλαβη να εχουν 10% πιο κατω οπως οταν χανουν σε προμηθεια. Αντιστοιχα ετσι γινεται και στο booking.com που πλεον στις ιστοσελιδες τους εχουν 10-15% χαμηλοτερα απο του booking τις τιμες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, stelios18120 είπε

Και όλη αυτή την ανάλυση προς τι την έκανες;

Με συμπέρασμα να κάνουμε παραγγελίες μέσω τηλεφώνου; Να καταργηθούν οι πλατφόρμες ηλεκτρονικών παραγγελιών;

Έκανες εδιτ και για αυτό δεν σου απάντησα στο δεύτερο μέρος. 

Αν ρωτήσεις εμένα, ναι καλύτερα να παραγγέλνεις μέσω τηλεφώνου, δεν θα χρειαστεί να πληρώσει την προμήθεια 

3 λεπτά πριν, Jason13 είπε

Εγω ξερω με κωδικο vodafone Εχεις 10 ή καμια φορα 15% εκπτωση στο efood, ολοι αν ψωνιζουν ετσι βγαινει φθηνοτερα απο τα ιδια μαγαζια. Αλλη τακτικη ειναι να ανεβασουν τις τιμες για online... και απο το δικο τους site ή παραδοση κατα την παραλαβη να εχουν 10% πιο κατω οπως οταν χανουν σε προμηθεια. Αντιστοιχα ετσι γινεται και στο booking.com που πλεον στις ιστοσελιδες τους εχουν 10-15% χαμηλοτερα απο του booking τις τιμες.

Στους όρους του efood, λέει οτι θα πρέπει να έχουν ίδια τιμή με online και στο χέρι, απο δικό τους σιτε ή απο παντού. Δεν μπορείς να έχεις άλλη τιμή.

Ο λόγος που παίρνεις έκπτωση ειναι επειδή το efood σου χαρίζει την προμήθεια που παίρνει. Αν όλοι στην αρχή δεν είχαμε βάλει το efood στην αγορά δεν θα χρειαζόταν καν να πληρώναμε αυτό το 10 με 15% παραπάνω.

Ακόμα και στο booking.com, χίλιες φορές να κάνεις το κλείσιμο τηλεφωνικά παρά μέσω booking.com, ειδικά αφού το τελευταίο δεν σου εξασφαλίζει τίποτα (ούτε την κράτηση, ούτε ασφάλεια τίποτα).

Επεξ/σία από flienky
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ολες οι πλατφορμες, περαν της ανεσης που μου προσφερουν - εμενα σαν καταναλωτη μου δινουν κ τη φωνη που δεν εχω.

τα λαμογια ή οι κλεφτοκοταδες ή οι εξυπνοι, τωρα που υπαρχουν πλατφορμες μετρανε μερες....

πχ. παραγγελνω απο efood κατα λαθος & απο βιασυνη σε μαγαζι που δεν εχω δει οτι εχει 3 αστερακια. ερχεται η παραγγελια 90' αργοτερα. εννοειται δεν παρελαβα. στα 45' που ειναι ο βασικος χρονος αναμονης & ανεκτος απο εμενα, εχω ηδη τσεκαρει οτι το μαγαζι τρομπαρει και 8/10 σχολια ειναι πως η καθυστερηση ειναι ανω των 60'. προφανως αυτο το μαγαζι μπηκε μπλακ λιστ.

παραδειγμα δευτερο, ερχονται σουβλακια στο μαγαζι απο τηλεφωνικη παραγγελια. περιπου 20€ το κοστος. ρωταω το ντελιβερα για την αποδειξη, μου λεει δεν εχω. του λεω δεν πληρωνω. καλει το καταστημα κ τον ακουω να λεει ο πονηρος ο μεγιστανας απο μεσα, στην επομενη παραγγελια δωρο το φτυσιμο ! καταλαβαινεις ποια ηταν επομενη κινηση + ποια η κινηση στο efood κλπ οπου ενημερωσα πως δε στελνει αποδειξεις αλλα χαρτακια σημειωσεων. επισης, καταλαβαινω απολυτα τον ελευθερο επαγγελματια (που υποθετω οτι εισαι κι εσυ) και ζητω την αφαιρεση του φπα απο τα σουβλακια που πληρωνω χωρις αποδειξη. δε γινεται δλδ να ερχονται χρεωμενα 2.40 / τμχ....

παραδειγμα τριτο, παραγγελνω βαφλα απο μαγαζι που φτιαχνει ΜΟΝΟ βαφλες. μου στελνει μισο-ξεπαγωμενη + αυτα που εβαλα επανω. καταλαβαινεις παλι οτι η κριτικη των 2 αστεριων ηταν επιεικής & αν δεν ηταν ο ντελιβερής ευγενικος κ γελαστος, το 1 αστερι απο αναγκη θα το επαιρναν.

στα αρνητικά, η μπιζνα οπως και στο δικο μου επαγγελμα...βγαζει περισσοτερα λεφτα γι'αυτον που προμηθευθει αέρα - παρα για τον εργαζομενο / ελ.επαγγελματια.

Επεξ/σία από mclein
  • Like 8
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω πως έχει βάση η ανάλυση του ts. Κυρίως για να παίρνουν λεφτά οι μεσάζοντες είναι αυτά. Δεν έχω παραγγείλει ποτέ online, το πολύ πολύ να δω μενού και να πάρω τηλέφωνο.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν let's just say ότι έχω ασχοληθεί με αυτά που λέμε από πάρα μα πάρα πολύ κοντά. Αυτό το αναφέρω γιατί, όπως είμαι σίγουρος ότι συμβαίνει και σε άλλους, ενίοτε γίνεται κάποια συζήτηση στο φόρουμ και πολύς κόσμος που δεν έχει ιδέα για το χώρο λέει ότι νομίζει πως είναι σχετικό. Τις περισσότερες φορές αυτό (σε συνδυασμό με την ελληνική να το πω νοοτροπία) καταλήγει σε "θεωρίες συνομωσίας" για τα δρώμενα, πράγμα που είναι... αστείο όταν ξέρεις. Δεν πρόκειται να σχολιάσω το κάθε τι που διαβάζω, αν κάποιος θέλει να μάθει κάτι ρωτήστε ελεύθερα.

Όσον αφορά την τοποθέτηση του TS τώρα.

Η πλατφόρμα παραγγελίας είναι μια υπηρεσία. Ως υπηρεσία ζει και πεθαίνει από το added value που προσφέρει στον πελάτη. Αν για κάποιον δεν υπάρχει added value τότε σαφώς και δεν έχει νόημα γι αυτόν η υπηρεσία και δεν πρέπει να είναι πελάτης της.

Αυτόδε σημαίνει πως είναι έτσι για όλους, το κλασικό που κάνουν όλοι οι άνθρωποι στη γη είναι το "εγώ δε βλέπω την αξία άρα δεν υπάρχει". Και δεν εννοώ σε βαθμό ηλιθιότητας (που δυστυχώς δεν είναι σπάνιος) "δεν έχω αυτοκίνητο άρα γιατί να πληρώνω δρόμους", απλά είναι κάτι που έρχεται κόντρα στην ανθρώπινη ψυχολογία και γι αυτό οποίος μπορεί να το κάνει καλά δε λέγεται τυχαίος τυπος στο δρόμο αλλά product manager.

Νομίζω λοιπόν πως θα ήταν πιο παραγωγικό για τη συζήτηση

α) να μη παίρνεται ως δεδομένο ότι οι πελάτες της πλατφόρμας (δηλαδή και τα εστιατόρια και οι πεινασμένοι) είναι χαζοί και δεν καταλαβαίνουν τι κάνουν, γιατί είναι αφελές και δεν ισχύει

β) όταν δε βλέπει κανείς το added value σε κάτι το συμπέρασμα που πρέπει να έρχεται πρώτα δεν είναι πως δεν το βλέπει γιατί δεν υπάρχει, αλλά επειδή δεν κοιτάει στο σωστό μέρος

γ) συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες να μην υπάρχει αρκετό added value και να κλείνει η μπίζνα καμιά φορά

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι σχεδόν υποχρεωμένα να μπουν επειδή χρησιμοποιούμε τέτοιες εφαρμογές. Λες και δεν είναι αρκετή ευκολία ήδη το τηλέφωνο (μέχρι και πολλούς αριθμούς για να μη χρεώνεσαι). Μαγκιά τους αυτών που σκέφτηκαν και υλοποίησαν αυτές τις πλατφόρμες όμως.

Defacer η προμήθεια που έπαιρναν στην αρχή είναι ίδια με αυτή που παίρνουν τώρα αν ξέρεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@mclein Πριν υπάρξουν τέτοιες πλατφόρμες ο τελικός καταναλωτής είχε την δυνατότητα να αφήσει κριτική για ένα κατάστημα, σε μέρη όπως η google (τα reviews για στο maps) ή στην facebook σελίδα. Για θέματα αποδείξεων καλύτερα όλοι μας να απευθύνονται στο ΣΔΟΕ ή σε άλλες αρμόδιες αρχές.

42 λεπτά πριν, defacer είπε

Καταρχήν let's just say ότι έχω ασχοληθεί με αυτά που λέμε από πάρα μα πάρα πολύ κοντά. Αυτό το αναφέρω γιατί, όπως είμαι σίγουρος ότι συμβαίνει και σε άλλους, ενίοτε γίνεται κάποια συζήτηση στο φόρουμ και πολύς κόσμος που δεν έχει ιδέα για το χώρο λέει ότι νομίζει πως είναι σχετικό. Τις περισσότερες φορές αυτό (σε συνδυασμό με την ελληνική να το πω νοοτροπία) καταλήγει σε "θεωρίες συνομωσίας" για τα δρώμενα, πράγμα που είναι... αστείο όταν ξέρεις. Δεν πρόκειται να σχολιάσω το κάθε τι που διαβάζω, αν κάποιος θέλει να μάθει κάτι ρωτήστε ελεύθερα.

Όσον αφορά την τοποθέτηση του TS τώρα.

Η πλατφόρμα παραγγελίας είναι μια υπηρεσία. Ως υπηρεσία ζει και πεθαίνει από το added value που προσφέρει στον πελάτη. Αν για κάποιον δεν υπάρχει added value τότε σαφώς και δεν έχει νόημα γι αυτόν η υπηρεσία και δεν πρέπει να είναι πελάτης της.

Αυτόδε σημαίνει πως είναι έτσι για όλους, το κλασικό που κάνουν όλοι οι άνθρωποι στη γη είναι το "εγώ δε βλέπω την αξία άρα δεν υπάρχει". Και δεν εννοώ σε βαθμό ηλιθιότητας (που δυστυχώς δεν είναι σπάνιος) "δεν έχω αυτοκίνητο άρα γιατί να πληρώνω δρόμους", απλά είναι κάτι που έρχεται κόντρα στην ανθρώπινη ψυχολογία και γι αυτό οποίος μπορεί να το κάνει καλά δε λέγεται τυχαίος τυπος στο δρόμο αλλά product manager.

Νομίζω λοιπόν πως θα ήταν πιο παραγωγικό για τη συζήτηση

α) να μη παίρνεται ως δεδομένο ότι οι πελάτες της πλατφόρμας (δηλαδή και τα εστιατόρια και οι πεινασμένοι) είναι χαζοί και δεν καταλαβαίνουν τι κάνουν, γιατί είναι αφελές και δεν ισχύει

β) όταν δε βλέπει κανείς το added value σε κάτι το συμπέρασμα που πρέπει να έρχεται πρώτα δεν είναι πως δεν το βλέπει γιατί δεν υπάρχει, αλλά επειδή δεν κοιτάει στο σωστό μέρος

γ) συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες να μην υπάρχει αρκετό added value και να κλείνει η μπίζνα καμιά φορά

Το added value που προσφέρουν, είναι η δυνατότητα του καταστήματος να δέχεται παραγγελίες μέσα από αυτές τις πλατφόρμες. Πουλάνε την αγοραστική δύναμη την οποία έχουν πάρει μέσω μαρκετινγκ, και μάλιστα, την πωλούν υπερβολικά ακριβά, εκβιαστικά, καθώς αν δεν είσαι εγγεγραμμένος, αποτυγχάνεις (ή τουλάχιστον δεν έχεις ελπίδα). Τέτοιες πλατφόρμες έχουν τόση μεγάλη επιρροή στον τελικό καταναλωτή που μπορούν να ελέγξουν την αγορά. 

Προσπαθώ να τονίσω την επιρροή που έχουν, η οποία τους δίνει την δύναμη να ελέγχουν όλη την αγορά, η οποία βασίζετε στην "αγάπη" που τους δείχνει ο τελικός καταναλωτής.

Είναι λάθος να μπαίνουν μεσάζοντες και μάλιστα μόνο μια εταιρία όπου θα ελέγχουν μια τόσο μεγάλη αγορά.

9 λεπτά πριν, zio10 είπε

Είναι σχεδόν υποχρεωμένα να μπουν επειδή χρησιμοποιούμε τέτοιες εφαρμογές. Λες και δεν είναι αρκετή ευκολία ήδη το τηλέφωνο (μέχρι και πολλούς αριθμούς για να μη χρεώνεσαι). Μαγκιά τους αυτών που σκέφτηκαν και υλοποίησαν αυτές τις πλατφόρμες όμως.

Defacer η προμήθεια που έπαιρναν στην αρχή είναι ίδια με αυτή που παίρνουν τώρα αν ξέρεις;

Στην αρχή ξεκίνησαν με 3 έως 4%.

 

@kaliakman  Ένα φιλικό τιπ, την επόμενη φορά, επανέλαβε στο τέλος την παραγγελία, δεν υπάρχει πιθανότητα να γίνει λάθος, φιλικά.

Επεξ/σία από flienky
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

53 minutes ago, zio10 said:

Είναι σχεδόν υποχρεωμένα να μπουν επειδή χρησιμοποιούμε τέτοιες εφαρμογές. Λες και δεν είναι αρκετή ευκολία ήδη το τηλέφωνο (μέχρι και πολλούς αριθμούς για να μη χρεώνεσαι). Μαγκιά τους αυτών που σκέφτηκαν και υλοποίησαν αυτές τις πλατφόρμες όμως.

Defacer η προμήθεια που έπαιρναν στην αρχή είναι ίδια με αυτή που παίρνουν τώρα αν ξέρεις;

Δεν είναι λίγο αυταπόδεικτο πως ναι, η ευκολία του τηλεφώνου δεν είναι αρκετή για όλους υπό όλες τις συνθήκες; Δηλαδή αν το τηλέφωνο που λες είναι πιο εύκολο τότε ο πεινασμένος γιατί δεν παίρνει τηλέφωνο; Δεν ξέρει τι τον βολεύει περισσότερο;

Δυστυχώς για νούμερα στις ελληνικές μπίζνες δεν ξέρω, η προμήθεια και τα πάντα γενικά όμως αλλάζουν μαζί με το business plan οπότε θα έλεγα πως αδύνατο να μην έχουν αλλάξει από την αρχή.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, defacer είπε

Δεν είναι λίγο αυταπόδεικτο πως ναι, η ευκολία του τηλεφώνου δεν είναι αρκετή για όλους υπό όλες τις συνθήκες; Δηλαδή αν το τηλέφωνο που λες είναι πιο εύκολο τότε ο πεινασμένος γιατί δεν παίρνει τηλέφωνο; Δεν ξέρει τι τον βολεύει περισσότερο;

Δυστυχώς για νούμερα στις ελληνικές μπίζνες δεν ξέρω, η προμήθεια και τα πάντα γενικά όμως αλλάζουν μαζί με το business plan οπότε θα έλεγα πως αδύνατο να μην έχουν αλλάξει από την αρχή.

Σίγουρα είναι πιο εύκολο να μπορείς και online, αλλά επειδή κοιτάμε μόνο την ευκολία μας δεν κοιτάμε αυτά που έγραψε ο ts που δεν τα θεωρώ άκυρα. Και τα μαγαζιά τρέχουν και δε φτάνουν στο τέλος γιατί δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...