Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Μόλις τώρα, 3oxic είπε

@korakios θα μπορουσες να μου εξηγήσεις τι ειναι η αμφισβήτηση ρήτρας?

  

Στις 7/2/2021 στις 9:30 ΜΜ, korakios είπε

Η ρητρα αναπροσαρμογής ουσιαστικά είναι επιπλέον χρέωση που εφαρμόζεται στην αρχική τιμή κιλοβατώρας και εξαρτάται απο τη χοντρική ρεύματος που αγοράζει ο προμηθευτής . Αν αγοράζει ρεύμα ακριβότερα τότε μετακυλά το κόστος (παραπάνω χρέωση ) στον καταναλωτή .

Ο τρόπος υπολογισμού της ρήτρας αναπροσαρμογής συνήθως είναι κρυμμένος στους γενικούς όρους του προγράμματος

ο κάθε πάροχος το βαπτίζει και αλλιώς πχ η W&V κόστος προμήθειας

αλλά ο κώδικας προβλέπει

Αναφορά σε κείμενο

στ. Οποιοσδήποτε μηχανισμός αναπροσαρμογής των τιμολογίων πρέπει να είναι: α) διαφανής, με σαφώς ορισμένο τρόπο ενεργοποίησης και υπολογισμού, και γνωστός στον Πελάτη εκ των προτέρων, β) να κατατείνει στην αποφυγή υπερβολικής μεταβλητότητας ως προς το ύψος της κατανάλωσης, γ) να προσφέρει, κατά το δυνατόν, επαρκείς επιλογές ως προς τη δυνατότητα διαχείρισης του κινδύνου διαχρονικής διακύμανσης των τιμών, και δ) να αποτελεί μέρος της Σύμβασης Προμήθειας.

εξού και τα βήματα

Αναφορά σε κείμενο

Για τη ρήτρα αναπροσαρμογής ξεκινάς
Α) με το έντυπο αμφισβήτησης λογαριασμού (στο site του κάθε πάροχου είναι στα "χρήσιμα έγγραφα")
Ζητάς από την εταιρία γραπτώς μέσω email :
1.τι είναι η χρέωση αναπροσαρμογής, (ή ρήτρα ή πως αλλιώς την ονομάζουν)
2.την ανάλυση του ποσού πως προέκυψε ακριβώς
3. (σημαντικό) γιατί δεν ενημερώθηκες ποτέ γιαυτή πριν υπογράψεις καθώς επηρεάζει την πραγματική τιμή από τη διαφημιζόμενη
(ζητάς και τυχών τηλεφωνική ηχογράφηση της προσφοράς που έγινε ή και κοιτάτε email προσφοράς)
Αιτήσαι
1. επιστροφή όλου του ποσού της κρυφής χρέωσης
2. να φύγεις αζημίως (αν το συμβόλαιο προβλέπει ρήτρα αποχώρησης) μιας και το πρόγραμμα άλλη τελική χρέωση έχει από αυτό που σου παρουσίασαν

Β) Αν δεν απαντήσουν εντός 10 εργάσιμων ημερών στέλνεις έντυπο παραπόνου (στα "χρήσιμα έγγραφα" και αυτό)

Γ) Ανάλογα την αρνητική απάντηση (ή μη απάντηση ), τότε μόνο κάνεις αίτηση στο νέο πάροχο και
προχωράς σε καταγγελία στο ΣτΚ και όποτε βγει η απόφαση, παίρνεις μέρος ή όλο το ποσό

Μπορείς να κάνεις και εγγραφή στο https://my.rae.gr/

δυστυχώς ο ΣτΚ δεν μπορεί να επιβάλει , χρήσιμο αν κινηθείς δικαστικά μετά γιαυτο και καλύτερα μέσω ΡΑΕ

τώρα το τυπικό είναι να κάνεις αμφισβήτηση πριν αλλάξεις πάροχο , αν σκοπεύεις άμεσα , τουλάχιστον κάνε αμφισβήτηση απο τώρα

το όλο θέμα είναι να φανεί οτι δεν είχες ενημερωθεί

  • Απαντ. 24,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • korakios

    5900

  • HERTHAN

    1466

  • ekrepali

    1040

  • DownUNDERground

    753

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

232,73/941=0,247 η προσαύξηση , νορμάλ για τα δεδομένα

βασικά είναι έναντι , υπόψιν

σου χρωστάνε 0,165 απο Δεκ πίστωση

άρα έπρεπε να ήταν

300*0,13=39€

170*0,165=28,05€

αλλά ακόμα και έτσι

(40,13-20,10-39-28,05+232,73)/941=0,197€/kw

δες παραπάνω για αμφισβήτηση (δεν αναφέρεις φυσικά τη λάθος πίστωση)

αντί ρήτρα αποχώρησης ,μιας και δεν έχει , ζητάς πίστωση του μερους της ετήσιας συνδρομής

Δημοσ.

Προχώρησα σε αναφορά στη ΡΑΕ για την Watt&Volt γιατί η νομική προστασία μου απάντησε ότι έπρεπε να είχα ΝΠ όταν έγινε η σύμβαση (θα με καλύψουν για επόμενο προμηθευτή κτλ αν προκύψει κάτι στο μέλλον).

Βέβαια είμαι αρκετά σίγουρος ότι θα έχει λάβει συνολικά χιλιάδες καταγγελίες η ΡΑΕ τελευταία και δεν πρόκειται να έχει το προσωπικό για να απαντήσει ή ανταποκριθεί σε όλα αυτά, αλλά ίδωμεν.

 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, judge_manos είπε
  Απόκρυψη περιεχομένων

269920318_451900856319021_4489181526022053857_n.png.48c6ee28e1487270e5068b91300ca46b.png269914428_5289208901106939_402918442153649310_n.png.08c867cf844847801163d825ab31ae7b.png

 

@korakiosΕγώ πάντως δεν καταλαβαίνω πως την δίνουν έτσι την πίστωση. 

Δηλαδή πως προκύπτει ότι έκαψε

30kwH τον Οκτώβριο , 300kwH τον Νοέμβριο και 170 τον Δεκέμβριο; 

Δηλαδή τις υπόλοιπες ποτε τις έκαψε; Γιατί εάν του δίνουν έτσι την έκπτωση τότε ας του βάλουν την ρήτρα αναλογικά και όχι τη μέση ρήτρα.

Εάν έπιασες την σκέψη μου θέλω μια γνώμη και από εσένα 

 

 

 

 

1 λεπτό πριν, tomtsir είπε

@korakiosΕγώ πάντως δεν καταλαβαίνω πως την δίνουν έτσι την πίστωση. 

Δηλαδή πως προκύπτει ότι έκαψε

30kwH τον Οκτώβριο , 300kwH τον Νοέμβριο και 170 τον Δεκέμβριο; 

Δηλαδή τις υπόλοιπες ποτε τις έκαψε; Γιατί εάν του δίνουν έτσι την έκπτωση τότε ας του βάλουν την ρήτρα αναλογικά και όχι τη μέση ρήτρα.

Εάν έπιασες την σκέψη μου θέλω μια γνώμη και από εσένα 

 

 

 

 

ΥΓ: εκτός άμα του έδωσαν τις υπόλοιπες 270 του Οκτωβρίου στον προηγούμενο λογαριασμό.

Δημοσ.
52 λεπτά πριν, tomtsir είπε

@korakiosΕγώ πάντως δεν καταλαβαίνω πως την δίνουν έτσι την πίστωση. 

Δηλαδή πως προκύπτει ότι έκαψε

30kwH τον Οκτώβριο , 300kwH τον Νοέμβριο και 170 τον Δεκέμβριο; 

10kw/μέρα είναι η επιδότηση

29,30,31 Οκτωβρίου 3 μέρες ή 3*10kw με 0,06

30*10kw Νοεμβρίου με 0,13

και

18*10kw Δεκεμβρίου (λείπει μια μέρα)

και φυσικά ο Δεκ έπρεπε να είχε 0,165 αλλά τα βάλανε όλα με 0,13

φυσικά αυτό είναι το λιγότερο και στην αμφισβήτηση δεν το αναφέρει καν

 

Δημοσ.
Μόλις τώρα, korakios είπε

10kw/μέρα είναι η επιδότηση

29,30,31 Οκτωβρίου 3 μέρες ή 3*10kw με 0,06

30*10kw Νοεμβρίου με 0,13

και

18*10kw Δεκεμβρίου (λείπει μια μέρα)

και φυσικά ο Δεκ έπρεπε να είχε 0,165 αλλά τα βάλανε όλα με 0,13

φυσικά αυτό είναι το λιγότερο και στην αμφισβήτηση δεν το αναφέρει καν

 

Οπότε σε εμένα που ήρθε ο εκκαθαριστικός μέχρι 13/12 , θα πρέπει ανάλογα να είναι και η ρήτρα αναπροσαρμογής , όχι να βγει μέση τιμή ρήτρας από Απρίλιο μέχρι Δεκέμβριο

Σωστά;

Δημοσ.
22 λεπτά πριν, tomtsir είπε

Οπότε σε εμένα που ήρθε ο εκκαθαριστικός μέχρι 13/12 , θα πρέπει ανάλογα να είναι και η ρήτρα αναπροσαρμογής , όχι να βγει μέση τιμή ρήτρας από Απρίλιο μέχρι Δεκέμβριο

Σωστά;

αν είχες να πάρεις εκκαθαριστικό απο Απρίλιο τότε πάνε αναλογικά οι κιλοβατώρες και το ίδιο βγαίνει αν πάρουν μέση τιμή ρήτρας

Δημοσ.

Αντιγράφω κάτι που έγραψα σε άλλο forum:

Με την προϋπόθεση ότι δεχόμαστε το νόμο περί 6μηνου και δικαιώματος τροποποίησης από πλευράς παρόχου (εφόσον υπάρχει νόμος του κράτους που δεν αντικρούεται), μπορούμε να εστιάσουμε σε άλλα σημεία του κώδικα ώστε να αντικρούσουμε παράνομες πρακτικές. Παράδειγμα:

Oι πάροχοι δύναται να ενημερώνουν για την αλλαγή τιμής προμήθειας στον λογαριασμό που ακολουθεί τη τροποποίηση (Άρθρο 30, 2β). Είναι φυσικά στην ευχέρια τους να ενημερώσουν άμεσα με ατομικές ειδοποιήσεις αν θέλουν να είναι σωστοί απέναντι στους πελάτες.

Σε περίπτωση καθυστερημένης ενημέρωσης πχ μετά από 1-2 μήνες...έχουμε πάτημα πως δεν ακολούθησαν τον κώδικα δεοντολογίας τους και δε σεβάστηκαν τη σχέση με τον πελάτη. Είναι άδικο για τον πελάτη (πόσο μάλλον αυτή την εποχή) να τιμολογηθεί με αυξημένη τιμή προμήθειας χωρίς να το γνωρίζει.

Ο πελάτης μπορεί δηλαδή να υποστηρίξει "χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών, άδικη αντιμετώπιση από εταιρία, παρεκκλίσεις από το κώδικα δεοντολογίας της εταιρίας" σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ, Άρθρο 2, παρ 2γ (πρωτελευταία σελίδα) και να ζητήσει κάποια συμβιβασμό πχ να μη γίνει χρέωση με τις νέες τιμές μέχρι και την ημερομηνία ενημέρωσης... ή αν θέλει να το τραβήξει παραπέρα μπορεί να κάνεις καταγγελία στη ΡΑΕ και να ζητήσεις την εφαρμογή ποινικής ρήτρας (Άρθρο 29, παρ 6). (Άγνωστο το ύψος της ρήτρας που επιβάλλει η ΡΑΕ)

https://www.e-nomothesia.gr/energeia/ya-29-03-2013.html

-------------------------------------

Αυτά θα είχα κάνει εγώ αν είχα φάει 1 μήνα αναδρομικά στην Ελίν με 0.12 και 12 ευρώ πάγιο. Τη γλύτωσα με 2-3 ευρώ, δεν ασχολήθηκα. Απλά πράγματα είναι, δε χρειάζονται να ξηλωθούμε σε δικηγόρους.

 

  • Like 3
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, ekrepali είπε

Είναι άδικο για τον πελάτη (πόσο μάλλον αυτή την εποχή) να τιμολογηθεί με αυξημένη τιμή προμήθειας χωρίς να το γνωρίζει.

εγώ εκεί θα πατούσα αν έτρωγα αναδρομικά . Οτι πλέον υπάρχουν και υποστηρίζονται ηλεκτρονικές υπηρεσίες εκτός και του sms φυσικά

  • Like 2
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, korakios είπε

εγώ εκεί θα πατούσα αν έτρωγα αναδρομικά . Οτι πλέον υπάρχουν και υποστηρίζονται ηλεκτρονικές υπηρεσίες εκτός και του sms φυσικά

Για το θέμα της "εποχής" εννούσα την ενεργειακή ακρίβεια. Άλλο πχ να γίνει τροποποίηση τιμής προμήθειας +0.01 άλλο να γίνει τροποποίηση +0.10 ή και παραπάνω και να χρεωθείς αναδρομικά 1 μήνα. Συμφωνώ μαζί σου σχετικά με την ευκολία ενημέρωσης στην ψηφιακή εποχή... δένει με το επίπεδο υπηρεσιών.

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

  

14 λεπτά πριν, morfeas123 είπε

ναι το ξεχασα να σβησω,,,,,20211216_9_35822168_03.pdf

(ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ+Ρήτρα Κόστους Προμήθειας)/kw που έκαψες = τελική

Η Πίστωση Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης είναι λάθος

0,03€/kw Σεπ
0,06€/kw Οκτ 0,08 KOT
0,13€/kw Νοε 0,16 KOT
0,165€/kw Δεκ 0,185 KOT
Σταθερά προγράμματα 0,02€/kw
μέχρι 300kw/μήνα (10kw/μέρα)

μπορείς να κάνεις αμφισβήτηση για τη ρήτρα αναπροσαρμογής (κόστος προμήθειας), δες πιο πάνω ποστ

Επεξ/σία από korakios
Δημοσ.
6 ώρες πριν, 1comment είπε

Με το που έγραψα για καθυστέρηση, τον έστειλαν. Πολύ καλή η we energy προς το παρόν. Είχα προλάβει τις προνομιακές τιμές we yellow για επαγγελματικό (0,095). 38,27E με κατανάλωση 170 ώρες. 

Πρόσεχε μετά το 6μηνο θα σε πάνε στις τρέχουσες τιμές https://weenergy.gr/prasino-reuma/prosfores/weyellow/

Αυτοί το γράφουν ξεκάθαρα στους όρους "Διάρκεια προνομιακής τιμής έξι (6) μήνες".

 

  • Like 2
Δημοσ.
18 ώρες πριν, washcloud είπε

...το "ΚΟΤ-Β" ΔΕΝ είναι πρόγραμμα, είναι κρατική έκπτωση (στην ουσία). ΛΟΓΙΚΑ είσαι στο Γ1 της ΔΕΗ, δηλαδή στο πρόγραμμά της με κυμαινόμενη χρέωση (="ρήτρα"). Η απάντηση στην ερώτησή σου είναι "ΟΧΙ" (σε άλλο πάροχο - για την ακρίβεια όλοι τρέχουν να μπουν στη ΔΕΗ από τους άλλους, αυτό τον καιρό), αλλά - αν κι εξαρτάται από διάφορα, πχ την κατανάλωση σε kWh/4μηνο που έχεις - αυτό που "αξίζει" (...που ΠΡΕΠΕΙ, για την ακρίβεια), είναι να ψαχτείς με άλλο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, της ΔΕΗ. Για την ακρίβεια, να πας σε ένα από τα 2 προγράμματα ΣΤΑΘΕΡΗΣ χρέωσης που έχει. Αν γνωρίζεις τί εστί "υπηρεσία ebill" της ΔΕΗ, μπες απλά κι ενεργοποίησε ένα από τα 2. Το Home Online είναι κι ελάχιστα φθηνότερο, θέλει απαραίτητα να βάλεις πάγια εντολή εξόφληση λογαριασμών, και σου δίνει κι ένα "δώρο" -30€ στον επόμενο λογαριασμό. Το Home Enter θέλει καταβολή εγγύησης 130€ (νομίζω)(υποθέτω πως αν ήδη είχες δωσει κάποια εγγύηση στο Γ1, θα αφαιρεθεί από τα 130), τα οποία θα σου επιστραφούν ως πιστωτικό στον επόμενο λογαριασμό, ΑΝ βάλεις πάγια εντολή. Κι αν δεν κατέχεις/δεν θέλεις να μάθεις περί ebill, πας σε κατάστημα ΔΕΗ και υπογράφεις για το Έντερ (το Ονλάιν είναι μόνο για,,,ονλάιν εγγραφή), με τις προϋποθέσεις περί εγγυήσεως που ήδη είπα.

Κάνε ό,τι είναι να κάνεις άμεσα (αν έχεις ebill ενεργό, ενεργοποίησε μέσα από αυτό ένα από τα 2 σταθερά, ανάλογα τις προτιμάς, κυρίως με βάση το ποσό της εγγύησης που είπαμε, ΣΗΜΕΡΑ ΚΙ ΟΛΑΣ), γιατί η ισχύς ενεργοποίησης των προγραμμάτων είναι για μέχρι τις 31/12. Από εκεί και πέρα, δεν ξέρουμε από τώρα τί θα κάνει η ΔΕΗ (αν θ' ανεβάσει τις τιμές της ή όχι). Το ίδιο άμεσα πάνε, αν δεν πρόκειται να κάνεις κάτι μέσα από ebill, σε κατάστημα για να βάλεις το Έντερ αν είναι : ή σήμερα (έχει πιθανώς κι απογευματινά ΡΑΝΤΕΒΟΥ να κλείσεις μέσα απ' το σάιτ της), ή ΕΣΤΩ αύριο (καλύτερα να μην το αφήσεις για τελευταία στιγμή, δηλαδή την Παρασκευή). Αν πάλι για κάποιο λόγο δεν μπορέσεις/δεν θελήσεις να κάνεις κάτι άμεσα, ξαναδές το από πρωτοχρονιά κι έπειτα, καθώς ίσως οι τιμές της δεν αλλάξουν καν.

Οι άλλοι πάροχοι είναι πιο ακριβοί (και όχι μόνο) στα σταθερά τους, και όσο παραμένεις στο κυμαινόμενο Γ1 θα πληρώνεις κερατιάτικα σε "ρήτρες". Εξαρτάται βέβαια και από τις καταναλώσεις σου (αλλά και από το τί δηλώνεις στο Taxis) - όμως σε γενικές γραμμές ο δρόμος είναι : πας σε σταθερής χρέωσης και ιδανικά της ΔΕΗ.

...αν αιτηθείς την αλλαγή παρόχου μέσα από το Ίντερνετ, ΚΑΙ θα πληρώνεις (στον τωρινό πάροχο) "ρήτρα" μέχρι να γίνεις η μετάβαση στην ΔΕΗ, ΚΑΙ θα πληρώσεις ρήτρα στην ΔΕΗ μέχρι να ενεργοποιηθεί το σταθερό που θα επιλέξεις (διότι μέχρι την ενεργοποίηση, θα σε έχουν στο Γ1). Και από την στιγμή που θα κάνεις την αίτηση μέχρι να ενεργοποιηθεί το σταθερό της ΔΕΗ, μπορεί έξω να έχουν ανθίσει μέχρι κι οι μυγδαλιές (να υπολογίζεις 3-4 βδομάδες μεσ' στο νερό). Άσε που, όπως σου είπε κι ο από πάνω, μέσω καταστήματος, τα πράγματα θα γίνουν κάπως γρηγορότερα (και χωρίς "κολλήματα" θα προσέθετα) και θα μπορέσεις ΕΠΙΣΗΣ να έχεις πάτημα ότι ΥΠΕΓΡΑΨΕΣ πριν τις 31/12, άρα να έχεις "εξασφαλίσει" τις τιμές που ισχύουν μέχρι τότε (...ΜΠΟΡΕΙ ν' ανέβουν από 1/1, ή έστω ν' αλλα΄ξουν προϋποθέσεις, όπςω πχ η χρονική δέσμευση από 12 να γίνει 24 μήνες ή ν' αλλάξουν το ύψος της ποινής για πρόωρη αποχώρηση από μαξ 60 που είναι τώρα και είναι "ξεφτιλέ", σε περισσότερο). Σε αυτή την περίπτωση (αν όντως αλλάξουν οι τιμές και σ' ενεργοποιήσουν μετά), θα ΕΧΕΙΣ πάτημα να ζητήσεις να τις διορθώσουν, και κατά πάσα πιθανότηατ θα το κάνουν, κρίνοντας από την εμπειρία παιδιών εδώ μέσα, από το προηγούμενο σχετικό deadline τιμών, που ήταν στις 2/12. Αν κάνεις αίτηση μέσα από το ίντερνετ, δεν θα έχεις κανένα δικαίωμα για "διόρθωση", καθώς ΘΑ υπογράψεις, πολύ μετά την πρωτοχρονιά ούτως ή άλλως...

Γενικά η εμπειρία λέει, όταν είσαι από άλλο πάροχο και θες να μπεις στα σταθερά ΔΕΗ, ΜΑΚΡΥΑ από online αιτήσεις (εiδικά αν είναι να προλάβεις κάποιο deadline) : καθυστεράνε απίστευτα και βγάζουν και προβλήματα που αν πας σε κατάστημα δεν θα τα είχες - όχι έστω σε τέτοιο βαθμό. Είναι σαν να αντί να παραγγείλεις γύρους στο κατάστημα για να στα φέρει ντελιβεράς τους, παίρνεις τηλέφωνο σε κούριερ και ζητάς να στείλουν άτομο να πάει να πάρει τους γύρους από το γυράδικο και να στους φέρει...

Σ ευχαριστώ για την βοήθεια σου.Πράγματι ειμαι στο Γ1 με οριο τις 1900 KWh.Θα το κοιτάξω σήμερα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, ekrepali είπε

Για το θέμα της "εποχής" εννούσα την ενεργειακή ακρίβεια. Άλλο πχ να γίνει τροποποίηση τιμής προμήθειας +0.01 άλλο να γίνει τροποποίηση +0.10 ή και παραπάνω και να χρεωθείς αναδρομικά 1 μήνα. Συμφωνώ μαζί σου σχετικά με την ευκολία ενημέρωσης στην ψηφιακή εποχή... δένει με το επίπεδο υπηρεσιών.

Πες τα βρε άνθρωπε. Πόσο μάλλον αν είναι 4 ή και παραπάνω οι μήνες και η τροποποίηση είναι 4φορές πάνω!

Είναι και πρακτικό το θέμα. Άντε και θες να πληρώσεις, να είσαι εντάξει, δεν έχεις και χρόνο να το "ψάξεις". Δεν είναι εύκολο για όλους τέλος της χρονιάς που σκάνε όλα τα έξοδα μαζεμένα, δόσεις Ενφια, Τέλη, δώρα σε βαπτιστήρια, εορταστικό τραπέζι, έξοδα θέρμανσης κλπ κλπ κλπ.

Από εκεί και πέρα το θέμα είναι τι κάνεις. Εϊναι λίγο τραγέλαφος που αφού φάγαμε τη "σφαλιάρα", ψάχνουμε ψιλά γράμματα σε συμβόλαια, πίνακες, τύπους, κανονισμούς, αναζητούμε εναγωνίως... ηχογραφήσεις συνομιλιών μας και κατόπιν συγκρίνουμε 50 διαφορετικά πακέτα για να φύγουμε από τον "κακό" πάροχο και να πάμε στον άλλο που είναι "καλός", μπας και την "σκαπουλάρουμε" κιόλας από την ρήτρα ή μέρος αυτής. Είναι κατάντια, δυστυχώς... Και δεν βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω εντελώς.


Θα πει κάποιος βέβαια, και τι να κάνεις. Ορθόν. Και μπράβο σε κάποιους εδώ που προτείνουν λύσεις και ενημερώνουν συγκεκριμένα.

Όμως. Διακρίνω πως υπάρχει η τάση να γινόμαστε λίγο ζούγκλα, ο σώζων ευατόν σωθήτω για τους καταναλωτές αλλά και τους παρόχους.

Τί μπορούμε να κάνουμε; Εγώ θεωρώ πιο σωστό κατ αρχήν διαμαρτυρία στον πάροχο απ ευθείας πρώτα. Όπως θα κάναμε σε κάθε άλλη συναλλαγή. Εϊναι θέμα καλής πίστης. 'Ισως είναι "άδικο" και για τους παρόχους να θεωρούμε την κακοπιστία τους δεδομένη την ώρα που ζητάμε η καλοπιστία μας να είναι επίσης δεδομένη.

Αλλά αν θέλουμε να είμαστε τυπικώς εντός θέματος. Δηλαδή στην σύγκριση παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος. Καλή η σύγκριση των προγραμμάτων ΑΝ θέλει κάποιος να φύγει. Αλλά βρίσκω λογικότερο, με τις δεδομένες συνθήκες, να συγκρίνουμε 1α τους παρόχους στο θέμα της ρήτρας και των πρόσφατων αυξήσεων. Η πρότερη συμπεριφορά των παρόχων μπορεί να είναι οδηγός για κάποιον που δεν έχει ούτε τη διάθεση ούτε τον χρόνο να αλλάζει πάροχο κάθε 6 μήνες.

Δηλαδή να καταλάβω, υπάρχουν αυτή τη στιγμή πάροχοι που δεν έβαλαν ρήτρα, ή που έβαλαν μικρότερη, ή που ενημέρωσαν καλύτερα σε σχέση με άλλους; Αν ναι, μπορεί να γίνει ένα μικρό "γκάλοπ". Από ότι έχω παρατηρήσει, ως προς το τελευταίο (την ενημέρωση) τουλάχιστο υπάρχουν διαφορές.

Πχ, θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ποσταρίσματα ως εξής: Εταιρία τάδε, ημερομηνία έκδοσης λογαριασμού τάδε, πρόγραμμα τάδε, περίοδος εφαρμογής ρήτρας τάδε  (πχ 6ος-12ος), ανάλυση χρέωσης ρήτρας ναι/όχι, αναγραφόμενος τύπος υπολογισμού ρήτρας ναι/οχι, κιλοβατώρες τόσες, μέση χρέωση κιλοβατώρας από ρήτρα, πρότερη ενημέρωση για εφαρμογή ρήτρας σε λογαριασμό/mail/sms ναι/όχι, ημέρες ενημέρωσης πριν την εφαρμογή της χρέωσης τόσες. Δυνατότητα διακανονισμού, όχι/ναι, η τάδε. Ϊσως να συμπεριληφθεί και αν έγινε κάποια μείωση κατόπιν αιτήματος (αμφιβάλλω αν είναι αξιόπιστο κριτήριο βέβαια).

Έτσι θα υπάρχει μια εικόνα για τις εταιρίες. Κατ αρχήν την μέθοδό τους όσον αφορά την εφαρμογή της ρήτρας, αν επιλέχθηκαν συγκεκριμένοι πελάτες ή έγινε "flat" σε όλους. Αν κάποιος συμφωνεί, ας το συντάξει καλύτερα και ας το κάνει προτεινόμενο.

Τέλος, συγχωρέστε με αν έχει αναφερθεί και οι σελίδες είναι πολλές. Μπορεί κάποιος να ποστάρει έγκυρο σύνδεσμο-πίνακα των τιμών χονδρικής βάση των οποίων έγιναν οι υπολογισμοί των παρόχων, ώστε να μπορούμε να ελέγξουμε επακριβώς και τις χρεώσεις μας; Γιατί έχω μπερδευτεί. Μήπως είναι από εδώ, μέσω ΑΔΜΗΕ, και αν ναι ποιά ακριβώς στήλη; Αν ναι, η παρατήρηση στον πίνακα του 2021 "Βάσει του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης η πιστοποίηση των μετρήσεων πραγματοποιείται 6 εβδομάδες μετά από κάθε Εβδομάδα Εκκαθάρισης" έχει ή όχι επίδραση στον υπολογισμό; Διότι εδώ, στη ΔΕΗ, βλέπω δημοσίευση έως και Οκτώβρη. 

Τέλος, επειδή υπονοήθηκε από κάποιον ότι εγώ κάνω τον δικηγόρο/είμαι δικηγόρος, έστω και αν έγινε ειρωνικά, είναι το τελευταίο μου ποστάρισμα στο νήμα. Ούτε "συμμάχους" ψάχνω. Ενημέρωση, ναι.

Δεν μπορώ όμως να ανεχτώ επικρίσεις ούτε υποννοούμενα περί προθέσεων, αλάθητος ερμηνευτής των κανονισμών και των συμβολαίων ρεύματος δεν είναι κανείς, ο καθένας εκπροσωπεί τον εαυτό του και με ενοχλεί όταν κάποιος γίνεται αυτόκλητος "πατέρας" και διαχειριστής του νήματος. Εκτός κι αν έχει συγκεκριμένη ιδιότητα οπότε ας την αναφέρει, πχ είμαι νομικός και λέω αυτό, είμαι στην τάδε ένωση και ισχύει το τάδε.

Επιπλέον, με λυπεί ιδιαίτερα που η δυνατότητα επιδόματος επανασύνδεσης αναφέρθηκε εδώ ως "σκέψη" για το θέμα.  Προφανώς υπάρχουν άνθρωποι με πραγματικό πρόβλημα και ήδη κομμένο ρεύμα, ή με τρέχουσες οφειλές που ήδη αδυνατούν να καλύψουν και μοιραία θα βρεθούν σύντομα σε δυσμενή θέση, το κονδύλι προφανώς είναι συγκεκριμένο.

 

 

Επεξ/σία από nicksoti
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...