opcorsa Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Πινοντας κρασι με τον κολλητο χθες ειπωθηκε ενα ερωτημα και δεν μπορω να καταλαβω αν εχει δικαιο ή αν ξεχναμε πολλες παραμετρους σε αυτη την ιστορια. Εστω οτι: 2 φιλοι περνουν 2 πανομοιοτυπα αυτοκινητα 20 χιλιαδων ευρω, ο ενας το κραταει μια ζωη (20 χρονια) , ο αλλος το πουλαει καθε 5 χρονια για 15 χιλιαδες και περνει το ιδιο αυτοκινητο στα 20 χιλιαδες παλι. Αυτος θεωρει οτι στα 20 χρονια θα εχεις ενα αμαξι 20 ετων που κοστιζει πρακτικα 0, ενω ο δευτερος, θα εχει ενα αμαξι που θα κανει 15 χιλιαδες ευρω, και προφανως καθε 5ετια θα εχει την χαρα του καινουργιου και οτι συνεπαγεται με αυτο, δηλαδη καλυτερη οικονομια καυσιμου, τεχνολογια, χαρα και αξια ενος καινουργιου αυτοκινητου κλπ. Επισης στο αμαξι που ο δευτερος θα κρατησει μια ζωη βαλαμε κοστος περιπου 5 χιλιαδες την 20ετια για λαστιχα , βλαβες , σερβις κλπ, που στην αλλη περιπτωση το κοστος θα ειναι ελαχιστο θεωρητικα. Δεν υποστηριζει οτι ειναι τελεια εναλλακτικη, απλως οτι δεν ειναι τοσο κακη οσο νομιζουν ολοι και οτι δεν την σκεφτονται πολλοι. Προσπαθω να βρω που ειναι ο λακος στην φαβα, αλλα δεν τα εχω καταφερει. Οι κυριοι προβληματισμοι μου ειναι οτι δεν εγγυαται κανεις οτι ο Χ φιλος θα εχει 5 χιλιαδες ευρω καθε 5ετια καβατζα να τα ριχνει σε νεο αυτοκινητο, και οτι επισης θελει χρονο-διαθεση για καποιον να μπαινει στην διαδικασια να πουλαει και αγοραζει μαζι αμαξι καθε 5 χρονια. Γνωμες?
palasd Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δεν νομίζω στην πενταετία να χάνει μόνο 5 χιλιάδες 9 1
AristidisZ Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 24 λεπτά πριν, opcorsa είπε Προσπαθω να βρω που ειναι ο λακος στην φαβα, αλλα δεν τα εχω καταφερει. Ιδού: 2 λεπτά πριν, palasd είπε Δεν νομίζω στην πενταετία να χάνει μόνο 5 χιλιάδες
sphinxgr Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 (επεξεργασμένο) Εύκολο το ερώτημα σου. Αρχικά αποδεχόμαστε πως ότι αγοράζουμε, έχει ένα πάγιο κόστος κτήσης ανά μήνα. Έτσι κάποιος μπορεί να δίνει 20€ το μήνα (240€/έτος) και κάθε 2 χρόνια να παίρνει ένα καινούργιο Iphone και να πουλάει το παλιό. Αν έβαζε ένα προσωπικό όριο 10€ / μήνα , τότε θα έπρεπε να πάρει κάτι άλλο. Κάποιος άλλος το παίρνει και το κρατάει 300 χρόνια γιατί δεν μπορεί να ακολουθήσει ένα πλάνο. (Γενικά στο εξωτερικό υπάρχει η φιλοσοφία των πάγιων εξόδων και όχι τόσο της ιδιοκτησίας (σε χώρες που βέβαια υπάρχει σταθερό εισόδημα και μικρή ανεργία) ) Επειδή αρκετός κόσμος δεν τα έχει καλά με τους οικονομικούς προγραμματισμούς, κάνουν το ίδιο έμμεσα με δόσεις. Βάζουν ουσιαστικά κάποιον ενδιάμεσο να κάνει αυτή τη δουλειά. Εγώ για παράδειγμα αποδέχομαι ότι το κόστος κτησης του αυτοκινήτου μου (κτήσης, όχι χρήσης) είναι 1.000€ το έτος. Έτσι μπορώ να αγοράζω ένα καινούργιο αυτοκίνητο ανά 15 χρόνια (και να πουλάω το παλιό 2000€) ή να παίρνω ένα μεταχειρισμένο 4ετίας με 9000€ και να το κρατάω 6 χρόνια και να το πουλάω 3000€. Βέβαια αν μου βγάλει μια ζημιά 2000€ ας πούμε, θα το κρατήσω 8 χρόνια (+2 χρόνια) για να είμαι εντός οικονομικού πλάνου. Στο παραπάνω πλάνο συμφέρει η αγορά αυτοκινήτων που πάντα έχουν ζήτηση και δεν πέφτουν οι τιμές τους εύκολα (Smart, Mini Couper, MX 5 κλπ) Εν ολίγοις είναι απόφαση βάσει προτεραιοτήτων: Οικονομικής σταθερότητας Οικονομικού προγραμματισμού Προτεραιοτήτων στην αγορά και ανανέωση προϊόντων (στη συγκεκριμένη περίπτωση ασφάλειας / τεχνολογίας / αξιοπιστίας κλπ) Φυσικά ορισμένοι τον 1 μήνα βγάζουν 1000€ και τα τρώνε όλα, τον άλλο μήνα που δεν βγάζουν, δεν έχουν ούτε για καφέ. Ε προφανώς για αυτούς δεν έχουν νόημα τα παραπάνω αφού δεν μπορούν να ακολουθούν οικονομικό προγραμματισμό Επεξ/σία 18 Ιουλίου 2018 από sphinxgr 1
phanispal Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 (επεξεργασμένο) Μπλέκεις πολλές παραμέτρους στην κουβέντα (και τον ψυχολογικό παράγοντα), οπότε δεν υπάρχει μία απάντηση για όλους. Πολύ χοντρικά, και αν υποθέσουμε ότι όντως σε βάθος 20ετίας είναι εφικτό το κάθε όχημα να χάνει μόνο 5.000€/5ετία, εκείνος θα έχει δώσει 20.000 για το πρώτο, και άλλες 15.000€ για τις επόμενες 3 αλλαγές μέχρι να κλείσει η 20ετία, σύνολο 35.000€. Εσύ θα έχεις δώσει 20.000, συν 5.000€ που λες για αναλώσιμα και φυσιολογικές φθορές. Και εκείνος όμως θα έχει δώσει. Ακόμα και να κρατάει τα λάστιχα, αμορτισέρ κ.λπ. που συνοδεύουν το καινούργιο όχημα μέχρι να το πουλήσει, δε γλιτώνει σέρβις κ.λπ.. Πολύ χοντρικά εσύ θα έχεις δώσει λιγότερα, αλλά θα έχεις παλιότερο αυτοκίνητο στο τέλος της 20ετίας, ενώ εκείνος υποθετικά θα έχει το τέταρτο στη σειρά που θα «πιάνει» 15.000€. Είναι πολύ υποθετική η συζήτηση, όμως έχει κάποια βάση το σκεπτικό του. Επεξ/σία 18 Ιουλίου 2018 από phanispal 1
darkman Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Ελα ρε συ αυτα ειναι ευκολακια ,εχεις πακετο???? πας σε νεο , δεν εχεις πακετο..... μένεις με την μπαχατελα μεχρι να πεθάνεις η στην καλύτερη κανεις το σκατο σου παξιμαδι για να παρεις ενα μεταχειρισμένο ποιο καινούργιο απο αυτο που εχεις 1
Επισκέπτης Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Ο λάκκος στη φάβα έχει να κάνει και με τις γενικότερες εκτιμήσεις στο κόστος κτήσης, καθώς και με αυτά που αναφέρει ο @sphinxgr. Εγώ πάντως να βάλω και την τρίτη εναλλακτική: Κάνεις leasing (ως ιδιώτης) το ίδιο αμάξι, με πλεονεκτήματα ότι (α) δεν μπλέκεις με αγοραπωλησίες, (β) δεν τα σκας μαζεμένα (ένα 25% στην αρχή και τη μηνιαία δόση), (γ) μάλλον συμφέρει οικονομικά έναντι της συχνής αλλαγής μέσω αγορών, (δ) δεν έχεις τα διάφορα απρόοπτα έξοδα (και γενικά πλην του καυσίμου σε καλύπτει η δόση σου).
johnbond Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Ένα καινούριο αυτοκίνητο των 20.000 χάνει 5Κ σχεδόν μόλις πατήσει το δρόμο..Όχι σε 5 χρόνια. Απο κει και περα αν το έχεις σε άριστη κατάσταση και δεν έχεις κάνει άπειρα χιλιόμετρα μπορείς να το δώσεις στη μισή τιμή.. 1
dtzgr Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 (επεξεργασμένο) Ας δεχτούμε ότι τα δεδομένα είναι όπως τα περιγράφεις (χικ). Ο πρώτος (χικ) έδωσε 20,000 για την αρχική αγορά και 5,000 για λάστιχα / σέρβις κλπ στην εικοσαετία. Αυτό σημαίνει ότι στην εικοσαετία έχει δώσει 25,000 και έχει ένα αμάξι που κινείται, αλλά χωρίς μεταπωλητική αξία. Ο δεύτερος (χικ) έδωσε 20,000 για την αρχική αγορά, και κάθε 5 χρόνια δίνει 5,000 για να ανανεώσει το όχημα + ποσά για ενδιάμεσα σέρβις, λάδια κλπ. Στην εικοσαετία θα έχει δώσει 20,000 + 4x5,000 + σέρβις = 40,000 + σέρβις και θα έχει ένα αμάξι με μεταπωλητική αξία σημαντικά μικρότερη από 20,000 (δεδομένου ότι μόλις πάρεις το αμάξι από την αντιπροσωπεία έχασες αμέσως ένα σεβαστό ποσό αξίας). Με τα νούμερα που έδωσες είναι περίπου στα ίδια (χικ), αλλά: - Από ένα σημείο και μετά ο πρώτος έχει (χικ) σημαντικά μικρότερη ζημιά σε περίπτωση σημαντικής βλάβης, ατυχήματος κλπ ενώ ο δεύτερος χάνει όλη τη μεταπωλητική αξία (και τα προηγούμενα χρήματα που έδινε για να διατηρεί αυτή τη μεταπωλητική αξία). - Αν τα νούμερα αλλάξουν, ο δεύτερος είναι ευκολότερο να μπει μέσα (χικ): αν πχ η αξία μετά απο 5 χρόνια δεν είναι το 75% αλλά πχ το 66%, ή αν συμβεί κάτι που του μειώνει την αξία ή χρειάζεται χοντρή επισκευή, τότε αυτόματα ο δεύτερος πλέον έχει μπει μέσα και μάλιστα χοντρά. - Ο πρώτος ΔΕΝ ενδιαφέρεται για τη μεταπωλητική αξία, οπότε χαίρεται το αμάξι του περισσότερο και διατηρεί την ψυχική του υγεία (χικ). Άντε γειά μας και άσπρο πάτο! Επεξ/σία 18 Ιουλίου 2018 από dtzgr
Jorvik Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Υπολογισε αλλο εναν παραγοντα. ΚΛΟΠΗ. Μετα τα 10 χρονια κανεις σχεδον δεν ασφαλιζει το αυτοκινητο του για κλοπη γιατι ειτε δεν βρισκει ασφαλιστικη να τον καλυψει ειτε γιατι λεει δε γ#%@$# για 2.000 ευρω αξια αυτοκινητου θα πληρωνω Χ ποσο παραπανω τον χρονο; Οποτε σε περιπτωση κλοπης βγαινεις χαμενος. Ενω στην δευτερη περιπτωση επειδη εχεις καινουργιο ΙΧ μεγαλης αξιας σιγουρα θα του εχεις ασφαλεια κλοπης. Οποτε σε περιπτωση κλοπης θα παρεις πισω σχεδον ολη την αξια που εχει εκεινη την στιγμη. 2
phanispal Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Όντως είναι δύσκολο ένα αυτοκίνητο 20.000€ να χάνει μόνο 5.000€ μετά την 5ετία. Αυτό συμβαίνει σε ένα βαθμό τα τελευταία χρόνια που τα 1400άρια, άντε και τα 1600άρια κρατάνε τιμές σε σχέση με τα μεγαλύτερου κυβισμού λόγω φορολογίας. Το θέμα είναι ότι και μέσα να μπει ο δεύτερος σε σχέση με τον πρώτο, θα έχει χαρεί καινούργια αυτοκίνητα, λογικά πιο σύγχρονα, οικονομικά και ασφαλή, οπότε και χασούρα να έχει αντισταθμίζεται από αυτά. Θα έχει τρέξει κιόλας όμως να πουλήσει, να μεταβιβάσει, να ψάξει για καινούργιο κ.ο.κ., ενώ ο άλλος το έχει βγάλει τελείως απ' το μυαλό του αυτό το θέμα. 1
palasd Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 15 λεπτά πριν, Orestis_G είπε Ο λάκκος στη φάβα έχει να κάνει και με τις γενικότερες εκτιμήσεις στο κόστος κτήσης, καθώς και με αυτά που αναφέρει ο @sphinxgr. Εγώ πάντως να βάλω και την τρίτη εναλλακτική: Κάνεις leasing (ως ιδιώτης) το ίδιο αμάξι, με πλεονεκτήματα ότι (α) δεν μπλέκεις με αγοραπωλησίες, (β) δεν τα σκας μαζεμένα (ένα 25% στην αρχή και τη μηνιαία δόση), (γ) μάλλον συμφέρει οικονομικά έναντι της συχνής αλλαγής μέσω αγορών, (δ) δεν έχεις τα διάφορα απρόοπτα έξοδα (και γενικά πλην του καυσίμου σε καλύπτει η δόση σου). Το leasing συμφέρει μόνο σε περίπτωση εταιρείας (φορολογικά) γιατί αλλιώς στα 5 χρόνια έχεις πληρώσει περίπου το 80% αλλά δεν σου μένει τίποτα καβάτζα για το επόμενο
tzelen Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Το leasing συμφέρει επίσης και ιδιώτη, αλλά θέλει να τα βάλεις κάτω αναλυτικά. Πόσα δίνεις για ασφάλεια, λάστιχα, σέρβις, τυχόν τρακαρίσματα, μικροφαναρτζοδουλειές, κτλ. Αυτά σου δημιουργούν ένα Χ ποσό ανα μήνα (ή έτος) και το συγκρίνεις με κόστος leasing, τα οποία ως επί το πλείστον είναι all inclusive και δεν πληρώνεις ούτε για αλλαγή ελαστικών. Αν είναι πιο λίγα αυτά που πρέπει να ξοδέψεις για leasing, γιατί να μην το κάνεις; Εγώ το έψαξα αρκετά και δε με συμφέρει, με τον τρόπο (και τη συχνότητα) που χρησιμοποιώ αυτοκίνητο. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα συμφέρει κάποιον άλλο. Μια σημαντική παράμετρος, την οποία δεν γνωρίζω, είναι τί ισχύει φορολογικά, σε περίπτωση που δεν έχεις όχημα (άρα δεν έχεις τεκμήριο) και έχεις leasing. Μπορεί να έχεις επιπλέον όφελος από εδώ.
lary7 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Αυτο που λες συμφέρει οταν μπαινουν αλλοι παραγοντες(φορολογια, αποσβεσεις) και αφορα επιχειρησεις οπου το οχημα αποτελει παγιο που θελεις να το αφαιρεσεις απο τα κερδη. Εκει η τακτικη αντικατάσταση πλέων αποτελεί μονόδρομο αν δεν θελεις να τρως φορολογία 50%+ στα κέρδη και να μην σου μενει τιποτα. Στο θεμα του ιδιώτη τα πράγματα ειναι πιο περίπλοκα. Στην 5ετία θα εχει χάσει 8-10 χιλιάρικα (και οχι 5) αρα στα 5 χρόνια: Ο ενας θα εχει διαθέσει 30.000€ για να καλυψει τις ανάγκες του (μεταφορα με ασφαλεια, ανεση, οικονομια κτλ) ενω ο 2ος θα εχει διαθέσει 20.000€ αλλα θα συνεχίσει να καλυπτει τις ανάγκες του εξισου καλα με τον 1ο, με μονη διαφορά οτι δεν θα μπορει να "πουλάει μουρη" για το καινουργιο. Στα 15 χρόνια ο 1ος θα εχει διαθέσει 50.000€ για να συνεχίσει να καλυπτει τις ανάγκες του ενώ ο 2ος θα εχει διαθέσει 25.000€ αλλά δεν θα μπορεί να καλύπτει τόσο καλά τις ανάγκες του. Είναι μια πολύ πολύπλοκη εξίσωση που ειναι διαφορετική για καθε χρήστη και εντελώς υποκειμενική οσον αφορά τις ανάγκες του καθενός. Αντίθετα, με ενα 5τονο φορτηγό μιας εταιρίας, τους ίδιους 5 τόνους θα μεταφέρει το καινούργιο με το παλιό, αλλά με το καινούργιο θα γλιτώσεις πολλά χιλιάρικα από εφορία και ΕΦΚΑ οπότε άμα είναι κερδοφόρα η εταιρία αγοράζεις καινούργιο ανά Χ χρόνια. 1
vagos789 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2018 Για να στο κανω πιο περιπλοκο,προσθετω οτι αυτος που το πηρε πριν απο Χ χρονια το πηρε με 2.500 κυβικα και τωρα πληρωνει τελη καπου 1.000 το χρονο ,ενω ειναι και diesel 5 επομενως αν θελει να το πουλησει μαλλον δεν θα βρει κανεναν 😄 Ο γενικος κανονας ειναι οτι σε συμφερει οικονομικα να παρεις ενα αυτοκινητο μεταχειρισμενο ~2 ετων και να το κρατησεις μεχρι να λιωσει. Αλλα ακομα και αν το δωσεις καποια στιγμη (γιατι αλλαξαν οι αναγκες,παιδια κτλ) η απωλεια χρηματων δεν θα ειναι τοσο μεγαλη οσο αν το εχεις παρει καινουριο
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα