archer100 Δημοσ. 7 Μαρτίου Δημοσ. 7 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 4 hours ago, Snoob said: Δεύτερη διαδοχική αποτυχία του Starship, μετά από εκείνη του Ιανουαρίου. Άγνωστη αιτία προς το παρόν, η SpaceX δήλωσε πως πριν την απώλεια του σκάφους είχαν εμφανίσει δυσλειτουργία "αρκετοί" (several) από τους κινητήρες. Το booster επέστρεψε με επιτυχία στη βάση εκτόξευσης. Για μένα η πτήση αυτή ήταν ΤΡΙΤΗ ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ της επιστροφής-πιάσιμο του Booster όπως πρέπει. Μην ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι αυτό και πως ακόμα είμαστε στην πτήση 8 και 2 χρόνια μόλις μετά την πτήση 1 Το καλό είναι ότι πυκνώνει η συχνότητα των πτήσεων. Ευελπιστώ σύντομα να πάνε σε τουλάχιστον 1 πτήση το μήνα και αργότερα ισως και ανά εβδομάδα και στο τέλος 1 ανά ημέρα ή και περισσότερες ανά ημέρα, με πολλαπλές πλατφόρμες. Τα όποια προβλήματα, νομοτελειακά θα λυθούν στο μέλλον, είναι τεχνικά βέβαιο και θα συμβεί αργά η γρήγορα. Πτήση με την πτήση θα βελτιώνονται διαρκώς μέχρι να φτάσουμε στο απαιτούμενο επίπεδο που θα σημάνει τα επόμενα και πλέον σημαντικά βήματα, δηλαδή αποστολές με συγκεκριμένους στόχους Επεξ/σία 7 Μαρτίου από archer100 2
sattack Δημοσ. 7 Μαρτίου Μέλος Δημοσ. 7 Μαρτίου Ναι, μακάρι. Εμένα μου φαίνεται αδιανόητο πως θα φτάσουν σε πτήσεις επανδρωμένες, που μάλιστα θα πρέπει να προσεληνωθουν χωρίς την παραμικρή αποτυχία. (Άσε πια για τον Άρη...) Αλλά προφανώς για αυτό όλα αυτά τα σκέφτηκε και τα κάνει μόνο ο Musk και κανένας άλλος.
archer100 Δημοσ. 7 Μαρτίου Δημοσ. 7 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 13 minutes ago, sattack said: Ναι, μακάρι. Εμένα μου φαίνεται αδιανόητο πως θα φτάσουν σε πτήσεις επανδρωμένες, που μάλιστα θα πρέπει να προσεληνωθουν χωρίς την παραμικρή αποτυχία. (Άσε πια για τον Άρη...) Αλλά προφανώς για αυτό όλα αυτά τα σκέφτηκε και τα κάνει μόνο ο Musk και κανένας άλλος. Όλο το παιχνίδι είναι στην εκτόξευση-προσεδάφιση, όλα τα ενδιάμεσα είναι απείρως ευκολότερα. Αν καταφέρουν να φτάσουν σε αυτό που λέμε Minimum Viable Product, δηλαδή να μπορεί να εκτοξεύεται και να προσεδαφίζεται με βαθμό επιτυχίας πχ 99% τότε δε μπορεί τίποτε να σταματήσει την αποστολή εκατοντάδων ή και χιλιάδων σκαφών σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μάλιστα για τον Άρη, πιθανό να μη χρειάζεται το στάδιο της εκτόξευσης από αυτόν σε αυτή τη φάση, γιατί δεν υπάρχει ανάγκη να μεταφερθούν βαριά φορτία ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΓΙΑ ΕΔΩ προς το παρόν. Επομένως εκτόξευση από τη Γη και προσεδάφιση στον Άρη προς το παρόν είναι υπεραρκετά χαρακτηριστικά για να να ξεκινήσουν να πηγαίνουν οι αποστολές κα μάλιστα με μεγάλη συχνότητα μετά την πρώτη επτυχημένη. Αν χρειαστεί να επιστρέψουν άνθρωποι από εκεί για εδώ, μπορούν να χρησιμοποιήσουν πολύ ελαφρύτερα σκάφη χωρίς ιδιαίτερο φορτίο Προσωπικά εκτιμώ πως το 2026 θα έχουμε πάει σε συχνότητα 12-24 πτήσεων ανά έτος το 2027 θα πάνε στις 50+ Το 2028-2029 θα έχουνε το Minimum Viable Product, το 2030-2032 θα φύγουν οι πρώτες σοβαρές αποστολές για Άρη Και κοντά στο 2035 θα έχουμε μηνιαίες ή και εβδομαδιαίες αποστολές προς τον Άρη Αισιόδοξο σενάριο, αλλά το πιστεύω και ελπίζω να συμβεί Επεξ/σία 7 Μαρτίου από archer100 2
sattack Δημοσ. 7 Μαρτίου Μέλος Δημοσ. 7 Μαρτίου Για μένα το πιο δύσκολο ειναι να ακουμπήσει στο ανώμαλο έδαφος της Σελήνης ή του Αρη χωρίς ας πούμε να τουμπάρει! Γιατί ακόμα κι αν δεν διαλυθεί, πως μετά θα φύγουν? Βέβαια μπορεί να έχει εκ των προτέρων στείλει εκεί άλλα να περιμένουν εκεί παραδίπλα ως "ρεζέρβα"! Άλλα πάντα παραμένει η τεράστια δυσκολία της "προσγείωσης" σε ανώμαλο έδαφος. 1
Vagosman Δημοσ. 7 Μαρτίου Δημοσ. 7 Μαρτίου 44 λεπτά πριν, sattack είπε Για μένα το πιο δύσκολο ειναι να ακουμπήσει στο ανώμαλο έδαφος της Σελήνης ή του Αρη χωρίς ας πούμε να τουμπάρει! Γιατί ακόμα κι αν δεν διαλυθεί, πως μετά θα φύγουν? Βέβαια μπορεί να έχει εκ των προτέρων στείλει εκεί άλλα να περιμένουν εκεί παραδίπλα ως "ρεζέρβα"! Άλλα πάντα παραμένει η τεράστια δυσκολία της "προσγείωσης" σε ανώμαλο έδαφος. To έδαφος το χαρτογραφείς πριν την προσγείωση, περισσότερο εμενα με προβληματίζει η σκόνη ή ο κρατηρας που θα δημιουργηθεί. Αφου φτάσεις θα δημιουργήσουν διατάξεις παραγωγής καυσίμου at site. Γιαυτο ήθελε μεθάνιο κ οξυγόνο μόνο.
AGENT47ist Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου Η SpaceX ετοιμάζεται να εκτοξεύσει την 9η πτήση του Starship/Superheavy, 28 Μαιου στις 02:30, ξημερώματα Τετάρτης, ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ, από την Starbase, Texas. Είναι η 1η φορά που επαναχρησιμοποιείται ένας προωθητικός πύραυλος(Superheavy booster), και καθώς θα χρησιμοποιηθεί για διάφορα πειράματα, δεν θα ξαναεπιστρέψει στην βάση του πύργου εκτόξευσης. Αντ'αυτού θα πέσει με δύναμη στον Κόλπο του Μεξικού, καθώς θα δοκιμάσουν μεγαλύτερη γωνία καθόδου, για να δουν πως συμπεριφέρεται ο πύραυλος αεροδυναμικά όταν ξαναμπαίνει στην ατμόσφαιρα. Το κεντρικό θέμα της βραδιάς φυσικά, θα είναι το Starship(Ship/Πλοιο), το οποίο θέλουμε να κάνει επανείσοδο και να πέσει στον Ινδικό Ωκεανό ελεγχόμενα. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ SPACEX ΣΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΙ 2
Dante80 Δημοσ. 28 Μαϊου Δημοσ. 28 Μαϊου (επεξεργασμένο) Εδώ live. κουβάς. Επεξ/σία 28 Μαϊου από Dante80 1
liakjim Δημοσ. 28 Μαϊου Δημοσ. 28 Μαϊου Δεν υπάρχει αποτυχία στην επιστήμη. Παίρνεις τα μαθήματα σου από κάθε δοκιμή, διορθώνεις, πας στο επόμενο σφάλμα, διορθώνεις κτλ μέχρι να πετύχεις. 8
masteripper Δημοσ. 19 Ιουνίου Δημοσ. 19 Ιουνίου Καλά πήγε και αυτό Μου αρέσει που τα fan boys/girls του Elon ακόμη ελπίζουν 1 1
liakjim Δημοσ. 19 Ιουνίου Δημοσ. 19 Ιουνίου 4 ώρες πριν, masteripper είπε Καλά πήγε και αυτό Μου αρέσει που τα fan boys/girls του Elon ακόμη ελπίζουν Βλέπε το ποστ από πάνω σου.
Super Moderators Snoob Δημοσ. 19 Ιουνίου Super Moderators Δημοσ. 19 Ιουνίου Είναι πασιφανές σε κάθε ψύχραιμο παρατηρητή ότι ο τρόπος που ακολουθούσαν δεν λειτουργεί πλέον σε αυτά τα μεγέθη, είναι πολύ μεγαλύτερα μηχανήματα, απείρως συνθετότερα, με ασύλληπτα πολυπλοκότερες αποστολές μπροστά τους. Εντωμεταξύ, δεν ευνοεί και το ευρύτερο πλαίσιο, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Όλα αυτά τα παταγωδώς (κυριολεκτικά) αποτυχημένα πειράματα καταγράφονται, ενώ η εταιρία είναι δεσμευμένη με κρατικά συμβόλαια, και ο Μασκ έχει ήδη διαρρήξει τις σχέσεις του με τον Τραμπ (κι όποιος πιστεύει ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ συγχώρεσε την απόπειρα ανταρσίας και το ξεκατίνιασμα, θα περιοριστώ να πω ότι απλά αυταπατάται). Στο θέμα μας, γελάμε με τα unscheduled disassembly ή την όποια άλλη χαριτωμενιά έχουν υιοθετήσει για να περιγράφουν τα στραπάτσα, αλλά το πράγμα αποκτά επικίνδυνες διαστάσεις. Αντί να βλέπουμε κάποια βήματα προόδου (που υποτίθεται ότι "διδάσκονται" από τις προηγούμενες αποτυχίες, κτλ., κτλ.) στεκόμαστε μάρτυρες όλο και θεμελιωδώτερων προβλημάτων. Στην αμέσως προηγούμενη αποτυχία είχαν πολλαπλές διαρροές στο σύστημα τροφοδοσίας, τώρα δεν κατάφεραν καν να φύγουν από το έδαφος. Δεν μπορώ να ξέρω τι είδους πιέσεις δέχονται οι μηχανικοί (αυτοί που κάνουν την πραγματική δουλειά ώστε να δρέπει δάφνες ο παντογνώστης με το αλυσοπρίονο και το νεροχύτη) αλλά είναι ολοφάνερο ότι λειτουργούν βιαστικά. Θέλω να αισιοδοξώ πως η SpaceX θα βρει το δρόμο της, μεταξύ άλλων γιατί το διαστημικό πρόγραμμα ΗΠΑ και Ευρώπης είναι αυτή τη στιγμή αλυσοδεμένο με τις τεχνολογίες της, όμως δεν ξέρω αν θα επικρατήσουν στο εσωτερικό της εταιρίας οι ψύχραιμες φωνές που θα προτείνουν ηρεμότερους ρυθμούς και προσεκτικά επόμενα βήματα ή η ανάγκη να δείξουν "πρόοδο", καταλήγοντας σε νέα πυροτεχνήματα εκατομμυρίων. Ελπίζω το πρώτο. Φοβάμαι το δεύτερο. 2
archer100 Δημοσ. 20 Ιουνίου Δημοσ. 20 Ιουνίου 21 hours ago, Snoob said: Είναι πασιφανές σε κάθε ψύχραιμο παρατηρητή ότι ο τρόπος που ακολουθούσαν δεν λειτουργεί πλέον σε αυτά τα μεγέθη, είναι πολύ μεγαλύτερα μηχανήματα, απείρως συνθετότερα, με ασύλληπτα πολυπλοκότερες αποστολές μπροστά τους. Εντωμεταξύ, δεν ευνοεί και το ευρύτερο πλαίσιο, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Όλα αυτά τα παταγωδώς (κυριολεκτικά) αποτυχημένα πειράματα καταγράφονται, ενώ η εταιρία είναι δεσμευμένη με κρατικά συμβόλαια, και ο Μασκ έχει ήδη διαρρήξει τις σχέσεις του με τον Τραμπ (κι όποιος πιστεύει ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ συγχώρεσε την απόπειρα ανταρσίας και το ξεκατίνιασμα, θα περιοριστώ να πω ότι απλά αυταπατάται). Στο θέμα μας, γελάμε με τα unscheduled disassembly ή την όποια άλλη χαριτωμενιά έχουν υιοθετήσει για να περιγράφουν τα στραπάτσα, αλλά το πράγμα αποκτά επικίνδυνες διαστάσεις. Αντί να βλέπουμε κάποια βήματα προόδου (που υποτίθεται ότι "διδάσκονται" από τις προηγούμενες αποτυχίες, κτλ., κτλ.) στεκόμαστε μάρτυρες όλο και θεμελιωδώτερων προβλημάτων. Στην αμέσως προηγούμενη αποτυχία είχαν πολλαπλές διαρροές στο σύστημα τροφοδοσίας, τώρα δεν κατάφεραν καν να φύγουν από το έδαφος. Δεν μπορώ να ξέρω τι είδους πιέσεις δέχονται οι μηχανικοί (αυτοί που κάνουν την πραγματική δουλειά ώστε να δρέπει δάφνες ο παντογνώστης με το αλυσοπρίονο και το νεροχύτη) αλλά είναι ολοφάνερο ότι λειτουργούν βιαστικά. Θέλω να αισιοδοξώ πως η SpaceX θα βρει το δρόμο της, μεταξύ άλλων γιατί το διαστημικό πρόγραμμα ΗΠΑ και Ευρώπης είναι αυτή τη στιγμή αλυσοδεμένο με τις τεχνολογίες της, όμως δεν ξέρω αν θα επικρατήσουν στο εσωτερικό της εταιρίας οι ψύχραιμες φωνές που θα προτείνουν ηρεμότερους ρυθμούς και προσεκτικά επόμενα βήματα ή η ανάγκη να δείξουν "πρόοδο", καταλήγοντας σε νέα πυροτεχνήματα εκατομμυρίων. Ελπίζω το πρώτο. Φοβάμαι το δεύτερο. Όλοι εστιάζουν στο ζήτημα επιτυχια/αποτυχια αλλα δεν ειναι εκει το ζητουμενο. Ειδικα με τον τροπο που λειτουργει η SpaceX εδω και δεκαετιες η οποια ειναι καθετως διαφορετικη με τη ΝΑΣΑ, η οποια λειτουργουσε παντα υπο το πρισμα της επιτυχιας και ηταν προθυμει να καθυστερησει ενα προτζεκτ για 1-2 χρονια υπο τον φοβο της αποτυχιας. Η SpaceX λειτουργε εντελως διαφορετικα. Την ενδιαφερει περισσοτερο το 2028 να κανει 100 απογειωσεις, υστερα απο 200 αποτυχιες, παρα να κανει 20 απογειωσεις επειτα απο 70 επιτυχιες. Κραταμε οτι οι επομενες δοκιμες θα γινονται πιο συχνα, και ελπιζουμε να γινονται ολο και συχνοτερα. Αυτη ειναι και η λογικη του επανχρησιμοποιημενου πυραυλου. Η επιτυχια θα ερθει αργα η γρηγορα, ειτε χρειαστει 10-100-1000-10000 δοκιμες. Νομοτελειακα 1
Super Moderators Snoob Δημοσ. 20 Ιουνίου Super Moderators Δημοσ. 20 Ιουνίου Δεν είναι καθόλου νομοτελειακή η επιτυχία, ειδικά όταν η μοίρα της SpaceX είναι -επί του παρόντος και για το ορατό μέλλον- άρρηκτα συνδεδεμένη με κρατικά συμβόλαια, οι ημερομηνίες τρέχουν και οι σχέσεις με την αμερικανική κυβέρνηση βρίσκονται σε κάκιστο επίπεδο. Κανονικά, η SpaceX έπρεπε, σε αυτό το στάδιο, να πάψει να κάνει εφτακόσιες αλλαγές κάθε φορά (καταλήγοντας σε ολοένα και βασικότερες αστοχίες, δυσκολεύοντας παράλληλα και τον εντοπισμό του κάθε προβλήματος) και να μιμηθεί τη NASA, που προφανώς, ξοδεύοντας άμεσα τα λεφτά των φορολογουμένων (λεφτά των φορολογουμένων ξοδεύει και η SpaceX, αλλά δεν το αντιλαμβάνεται εξίσου εύκολα ο κόσμος), δεν μπορεί να σκάει πυροτεχνήματα, γιατί θα κοπεί η χρηματοδότηση. Δυστυχώς, δεν νομίζω πως ο χαρακτήρας του Μασκ θα επιτρέψει στην εταιρία να προχωρήσει προσεκτικά, όπως πρέπει. Κι η σύγκρουσή του με τον Τραμπ του επιβάλει κάποια "επιτυχία" άμεσα, ώστε "να κλείσει στόματα". Κι αυτό μεταφράζεται σε εντεινόμενες πιέσεις στους μηχανικούς, βιασύνη, αστοχίες. Μακάρι να διαψευστώ. (Υ.Γ. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένας "επαναχρησιμοποιούμενος" πύραυλος, για το Starship. Ακόμη και πριν τις μαζεμένες αποτυχίες, το καλύτερο που ήλπιζαν ήταν ελεγχόμενες αιωρήσεις λίγων δευτερολέπτων και συντριβή στον ωκεανό. Δεν μιλάμε καν για ανεφοδιασμούς στο διάστημα αυτή τη στιγμή, ας ξαναδούμε πρώτα τα βασικά να λειτουργούν όπως πρέπει).
archer100 Δημοσ. 20 Ιουνίου Δημοσ. 20 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 5 hours ago, Snoob said: Δεν είναι καθόλου νομοτελειακή η επιτυχία, ειδικά όταν η μοίρα της SpaceX είναι -επί του παρόντος και για το ορατό μέλλον- άρρηκτα συνδεδεμένη με κρατικά συμβόλαια, οι ημερομηνίες τρέχουν και οι σχέσεις με την αμερικανική κυβέρνηση βρίσκονται σε κάκιστο επίπεδο. Κανονικά, η SpaceX έπρεπε, σε αυτό το στάδιο, να πάψει να κάνει εφτακόσιες αλλαγές κάθε φορά (καταλήγοντας σε ολοένα και βασικότερες αστοχίες, δυσκολεύοντας παράλληλα και τον εντοπισμό του κάθε προβλήματος) και να μιμηθεί τη NASA, που προφανώς, ξοδεύοντας άμεσα τα λεφτά των φορολογουμένων (λεφτά των φορολογουμένων ξοδεύει και η SpaceX, αλλά δεν το αντιλαμβάνεται εξίσου εύκολα ο κόσμος), δεν μπορεί να σκάει πυροτεχνήματα, γιατί θα κοπεί η χρηματοδότηση. Δυστυχώς, δεν νομίζω πως ο χαρακτήρας του Μασκ θα επιτρέψει στην εταιρία να προχωρήσει προσεκτικά, όπως πρέπει. Κι η σύγκρουσή του με τον Τραμπ του επιβάλει κάποια "επιτυχία" άμεσα, ώστε "να κλείσει στόματα". Κι αυτό μεταφράζεται σε εντεινόμενες πιέσεις στους μηχανικούς, βιασύνη, αστοχίες. Μακάρι να διαψευστώ. (Υ.Γ. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένας "επαναχρησιμοποιούμενος" πύραυλος, για το Starship. Ακόμη και πριν τις μαζεμένες αποτυχίες, το καλύτερο που ήλπιζαν ήταν ελεγχόμενες αιωρήσεις λίγων δευτερολέπτων και συντριβή στον ωκεανό. Δεν μιλάμε καν για ανεφοδιασμούς στο διάστημα αυτή τη στιγμή, ας ξαναδούμε πρώτα τα βασικά να λειτουργούν όπως πρέπει). Εχουν ολα τα κομματια του παζλ που θελουν, επανεισοδο, πιασιμο μπουστερ, και πολλα αλλα. Το προβλημα με το Σταρσιπ ειναι ξεκαθαρα προβλημα μεγεθους, αν δουνε τα ζορια για καιρο, μπορουν παντα να πανε σε λιγο μικροτερο μεγεθος πυραυλου. Οι συνδυασμοι μεγεθους-υλικων, παραμετρων πτησης, κλπ ειναι απλως ΑΠΕΙΡΟΙ και προσπαθουν να δοκιμαζουν τον πυραυλο διαρκως στα ορια του, για αυτο και οι πολλες αποτυχιες, για αυτο και θεωρουν και ειναι κρισιμες ΟΙ ΣΥΧΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ. Η εταιρια δεν ενδιαφερεται πλεον για το ιματζ, ουτε για παλαμακια και θριαμβολογιες στο τουιτερ.Θελει να πιασει συγκεκριμενα KPI με σημαντικοτερη τη συχνοτητα πτησεων και ει δυνατον μια πετυχημενη αποστολη στον Αρη νωρις, αν αυτο ειναι εφικτο, αν δεν ειναι δε χαθηκε ο κοσμος. Αυτο που δεν καταλαβαινουν οι περισσοτεροι ειναι πως ανεφοδιασμος στο διαστημα, θα σημαινει επιτευξη 90%+ των απαιτησεων για πτηση προς Αρη. Μετα απο εκει ειναι το κενο, που ειναι ευκολο να διασχισθει. Οταν φυγει για Αρη, απλως για μηνες θα βλεπουμε τη θεση του σκαφους, και τιποτε αλλο. Το 99% των προβληματων αφορουν τη φαση πλησιον της Γης και του Αρη. Ουσιαστικα απομενει να κατακτηθει ο ανεφοδιασμος, μιας και η επιτυχης εκτοξευση εχει ηδη γινει καραμελα και ευκολακι, η προσεδαφιση δεν αφορα στην παρουσα φαση (απλως θελουν να στειλουν ενα Starship να φτασει στον Αρη και τιποτε αλλο) επομενως μονο ο ανεφοδιασμος τους λειπει για να φυγει το σκαφος για Αρη. Δεν το λες και τοσο μακρινο η ανεφικτο στοχο. Και να κατι παει στραβα, στο κενο προς τον Αρη, θα στειλουν αλλο και αλλο και αλλο σκαφος. Υποψιν πως το παραθυρο ναι μεν ειναι βελτιστο, αλλα δεν ειναι και υποχρεωτικο. Επισης καθε πτηση του Σταρσιπ (9 ως τωρα) κοστιζει περιπου 100 εκατομμυρια δολλαρα, δηλαδη συνολικα 1 δις περιπου μεχρι τωρα, ποσο που ειναι ψιχουλα για τον δισεκατομμυριουχο, και κλασμα μιας ημερησιας διακυμανσης της Τεσλα στο χρηματιστηριο. Επομενως οι "αποτυχιες" του Σταρσιπ δεν κοστιζουν στον Αμερικανικο λαο Επεξ/σία 20 Ιουνίου από archer100
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα