Προς το περιεχόμενο

Ναυτιλιακα?


Salami4k

Προτεινόμενες αναρτήσεις

20 ετων, φοιτητης Μηχανικων Πληροφορικης ΤΕΙ

Ειμαι σε ενα διλημμα. Ναυτιλιακα η συνεχιση σπουδων (MSc) στο εξωτερικο στο αντικειμενο που σπουδαζω?

Η Ναυτιλια στη χωρα μας ειναι αρκετα ανεπτυγμενη και επειδη παντα με ψιλοενδιεφερε το αντικειμενο  (κυριως λογω συγγενικων προσωπων που δουλευουν στο ΕΝ ως μηχανικοι κλπ), ειπα να παρω καποιες γνωμες. Ειναι ο μονος τομεας που η χωρα μας εχει μια παγκοσμια πρωτια αλλωστε. Ενδιαφερομαι κυριως για operations, chartering etc. Πολλες ναυτιλιακες εταιρειες στην Αθηνα και στον Πειραια, οποτε το λογικο ειναι οτι μια entry lvl θεση εργασιας θα βρεθει (οχι απαραιτητα ευκολα).

Αυτο που εχω ακουσει ομως ειναι οτι παιζουν πολυ μεγαλο ρολο οι γνωριμιες και οτι αν δεν εχεις "μπαρμπα" σε μια καιρια θεση σε καποια ναυτιλιακη πολυ δυσκολα θα σε κοιταξουν. Δε νομιζω παντως οτι αυτοματα εξαιρουμαι λογω του μη σχετικου με ναυτιλιακα backround μου. Επισης εχω ακουσει οτι οι μισθοι στον κλαδο ειναι καλοι (για τα ελληνικα δεδομενα) αλλα τα ωραρια εργασιας αρκετα εξαντλητικα. Αυτα ισχυουν? Τελος, πως ειναι το career progression στις εταιρειες του χωρου?

 

Οποιαδηποτε γνωμη/αποψη πανω στο θεμα ευπροσδεκτη :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Salami4k είπε

παιζουν πολυ μεγαλο ρολο οι γνωριμιες

Παίζουν

11 λεπτά πριν, Salami4k είπε

Δε νομιζω παντως οτι αυτοματα εξαιρουμαι λογω του μη σχετικου με ναυτιλιακα backround μου

Ισχύει, για κάποια τμήματα ναυτιλιακών 

17 λεπτά πριν, Salami4k είπε

Επισης εχω ακουσει οτι οι μισθοι στον κλαδο ειναι καλοι (για τα ελληνικα δεδομενα)

Είναι πάνω από τον ΜΟ, αλλά όχι τόσο καλοί όσο μπορεί κάποιοι να φαντάζονται, τουλάχιστον όχι στις θέσεις που κοιτάς εσύ 

18 λεπτά πριν, Salami4k είπε

τα ωραρια εργασιας αρκετα εξαντλητικα

Όχι απαραίτητα χειρότερα από άλλες εταιρίες, σίγουρα όχι 8ωρο πάντως 

18 λεπτά πριν, Salami4k είπε

πως ειναι το career progression στις εταιρειες του χωρου?

Υπάρχει προοπτική 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αρχικά και αυτό που σπουδάζεις έχει μεγάλη προοπτική και μάλιστα παγκόσμια.

Βρίσκομαι στον χώρο της ναυτιλίας (ναυπηγός), από επιλογή μέχρι τώρα δεν κυνηγάω θέση στις ναυτηλιακές. Οπότε δεν είμαι και ο πιο αντικειμενικός. Έχω πολλούς συμφοιτητές όμως που βρίσκονται σε αυτές και το μόνο σίγουρο είναι ότι οι αμοιβές είναι καλύτερες και από νηογνωμονές και από εταιρίες, ναυπηγικά γραφεία.

Τα ωράρια είναι ανάλογα την εταιρία, κάποιες τα τηρούν οι περισσότερες όχι. Αλλά δεν έχω ακούσει ποτέ περίπτωση να πληρώνουν υπερωρία.

Για τον γνωστό ισχύει σε μεγάλο βαθμό, όχι τόσο για τις δικές μας θέσεις συγκεκριμένα (ναυπηγού), αλλά γενικά υπάρχει έντονα αυτό.

Για τις θέσεις που ενδιαφέρεσαι νομίζω εκτός από εξωτερικό στην Ελλάδα έχουμε την alba, (απ' ότι θυμάμαι θεωρείται από τα καλύτερα στον κόσμο, ρίξε μια ματιά. Νομίζω και οι τιμές είναι αρκετά υψηλές).

Επεξ/σία από armagedwnn
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλημέρα,

Και στις 2 Ναυτιλιακές που είμαι/ήμουν, δεν είχα μέσο, και δεν χρειάστηκα.
Οι γνωριμίες παίζουν ρόλο, αλλα κατ'εμέ, οχι τον κύριο.
Βέβαια αν είσαι Χιώτης, οι πιθανότητες σου αυξάνονται :P

Μισθολογικά, τα πάντα είναι ενα μεγάλο εξαρτάται.
Απ'το μέγεθος της εταιρίας, το scope της εταιρίας ( bulk, tanker, lng, lpg ) σε πιο τμήμα θα μπείς, πόσοι υπάρχουν στο τμήμα.
Μην περιμένεις όμως λιγότερο απο 500€-600€ . Με 0 εμπειρία.

Το ωράριο είναι standard 9 ώρες+ ( στην 1η ήμουν 08:00 με 19:30 , τώρα 10:00 με 19:00 )
Σ/Κ και after office hours θα δουλέψεις σίγουρα, όχι πάντα - αλλα θα δουλέψεις. Πάλι εξαρτάται απ'το μέγεθος της επιχείρισης και το τμήμα που θα μπείς.

Η προοπτική, και πάλι είναι σχετική με το τμήμα.
Π.χ στο ΙΤ που είμαι εγώ, ξεκίνησα απο junior, senior, πλέον head, και μένει το ManagerΙλίκι.
Αν όχι σε όλα τα τμήματα το structure έτσι είναι, assisstant-junior, senior, manager.

Imho, μείνε στο ΙΤ και μην σταματάς να εμπλουτίζεις τις γνώσεις σου.
Κάνε όσα περισσότερα CISCO σεμινάρια μπορείς, Microsoft servers, και VMWare είναι η βάση.
Ορισμένες εταιρίες θεωρούν τους προγραμματιστές ΙΤ, οπότε κάθε γνώση προγραμματισμού θα είναι +
Καλό θα ήταν να ασχοληθείς με Panasonic/Alcatel Τ/Κ
Όπως επίσης και με δορυφορικές τηλ/νίες .

Στη διάθεση σου αν χρειαστείς κάτι άλλο, και μπορώ να βοηθήσω.

Η.

Επεξ/σία από donblunts
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γενικα στο IT κομματι οι εμπειριες στις ναυτιλιακες ποικιλλουν.. υπαρχουν ναυτιλιακες που εχουν καλα στελεχωμενο τμημα IT, υπαρχουν αλλες που εχουν εναν κομπιουτερα να τρεχει σα το Βεγγο για τις αναγκες στο γραφειο και στα καραβια και να μη παιρνει μια. Ανεξαρτητως, θα εχεις σχεδον σιγουρα τρεξιμο στα καραβια, οποτε σκεψου αν εισαι διατεθειμενος να εισαι με μια βαλιτσα στο χερι καθε τοσο και να αντεχεις να δουλευεις πχ ενα 20ωρο σερι στο καραβι για να προλαβεις να φτιαξεις το προβλημα πριν φυγει απο το λιμανι και το αλλο πρωι να παρεις τη πτηση να προλαβεις αλλο καραβι σε αλλο μερος. Η αν αντεχεις να σε παιρνει ο καθε καπετανιος 24/7 και σε αργιες και να σε πρηζει με τις ωρες γιατι δε μπορει να στειλει mail η δεν εχει σημα το δορυφορικο. Γενικα αναλογα τη ναυτιλιακη θα εχει απο λιγο εως παρα πολυ τρεξιμο και οι μισθοι μπορει να ειναι απο αδιαφοροι εως πολυ καλοι..αλλα αν αντεξεις και εξελιχθεις, ειναι ενας γενικα "ασφαλης" κλαδος

Επεξ/σία από duende
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι 19 χρόνια στον κλάδο σε Ελλάδα και εξωτερικό στην ίδια εταιρεία και έχω ζήσει τα πολύ καλά χρόνια της ναυτιλίας. 

Οπως παντού παίζουν τεράστιο ρόλο οι συστάσεις αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητες για όλες τις θέσεις. Στην περίπτωση μου στην εταιρεία δούλευε ο πατέρας μου μια ζωή σαφώς με βοήθησε να μπω αλλά μετά δεν σημαίνει ότι τίποτα ήταν εύκολο η χαρίστηκε και δεν χρειαζεται να είσαι Χιωτης αλλά μπορεις να είσαι και Ανδριώτης 😛 

Σαν ωραριο οι περισσότεροι δουλεύουν γύρω στις 10 ώρες, εγώ έχω πιο ευέλικτο ωραριο γιατί πρέπει να κάνω δουλειές με Κίνα (δεύτερη πατρίδα για όσους δουλεύουν στον κλάδο) και Ασία όποτε υπάρχει αρκετή δουλειά εκτός ωραρίου λόγω διαφοράς ώρας. 

Στο μισθολογικό κομμάτι είναι σαφώς καλύτερα από αρκετες δουλειές, υπάρχει σταθερότητα, δεν έχουν γίνει περικοπές (η μόνη περικοπή που μας έκαναν ήταν στα ταξίδια εντός Ευρώπης να μην πετάμε με business class) δεν επηρεάστηκαν από τα capital controls και αρκετες εταιρείες έκαναν τη μισθοδοσία σε λογαριασμούς εξωτερικού. 

Βεβαια όπως είπε ο φίλος από πάνω  όλα είναι σχετικά και μεγάλο ρόλο παίζει η οικογένεια που διοικεί.Εφοπλιστης είναι και ένας μονοβαπορος που πετάχτηκε απ το πουθενά και νομίζει ότι γαμει και δέρνει εφοπλιστής και ενας που έχει 50 βαπόρια και είναι μια ζωή στο χώρο. Αν είναι παραδοσιακή εφοπλιστική οικογένεια και υπάρχει ακόμα εν ζωή στην εταιρεία κάποιος από την παλιά γενιά  τα πράγματα ειναι σαφώς καλύτερα από το να έχει αναλάβει τη διοίκηση ο γιος που μέχρι τα 40 το έπαιζε μπρουκλης στην Ελβετία ή ακόμα χειρότερο ο προικοθηρας γαμπρός γιατί η κόρη ποτέ δεν γούσταρε τον κλάδο αποφάσισε να γίνει ζωγραφος 😛 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, Mansora είπε

Είμαι 19 χρόνια στον κλάδο σε Ελλάδα και εξωτερικό στην ίδια εταιρεία και έχω ζήσει τα πολύ καλά χρόνια της ναυτιλίας. 

Οπως παντού παίζουν τεράστιο ρόλο οι συστάσεις αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητες για όλες τις θέσεις. Στην περίπτωση μου στην εταιρεία δούλευε ο πατέρας μου μια ζωή σαφώς με βοήθησε να μπω αλλά μετά δεν σημαίνει ότι τίποτα ήταν εύκολο η χαρίστηκε και δεν χρειαζεται να είσαι Χιωτης αλλά μπορεις να είσαι και Ανδριώτης 😛 

Σαν ωραριο οι περισσότεροι δουλεύουν γύρω στις 10 ώρες, εγώ έχω πιο ευέλικτο ωραριο γιατί πρέπει να κάνω δουλειές με Κίνα (δεύτερη πατρίδα για όσους δουλεύουν στον κλάδο) και Ασία όποτε υπάρχει αρκετή δουλειά εκτός ωραρίου λόγω διαφοράς ώρας. 

Στο μισθολογικό κομμάτι είναι σαφώς καλύτερα από αρκετες δουλειές, υπάρχει σταθερότητα, δεν έχουν γίνει περικοπές (η μόνη περικοπή που μας έκαναν ήταν στα ταξίδια εντός Ευρώπης να μην πετάμε με business class) δεν επηρεάστηκαν από τα capital controls και αρκετες εταιρείες έκαναν τη μισθοδοσία σε λογαριασμούς εξωτερικού. 

Βεβαια όπως είπε ο φίλος από πάνω  όλα είναι σχετικά και μεγάλο ρόλο παίζει η οικογένεια που διοικεί.Εφοπλιστης είναι και ένας μονοβαπορος που πετάχτηκε απ το πουθενά και νομίζει ότι γαμει και δέρνει εφοπλιστής και ενας που έχει 50 βαπόρια και είναι μια ζωή στο χώρο. Αν είναι παραδοσιακή εφοπλιστική οικογένεια και υπάρχει ακόμα εν ζωή στην εταιρεία κάποιος από την παλιά γενιά  τα πράγματα ειναι σαφώς καλύτερα από το να έχει αναλάβει τη διοίκηση ο γιος που μέχρι τα 40 το έπαιζε μπρουκλης στην Ελβετία ή ακόμα χειρότερο ο προικοθηρας γαμπρός γιατί η κόρη ποτέ δεν γούσταρε τον κλάδο αποφάσισε να γίνει ζωγραφος 😛 


Εμένα μου φαινεται ότι οι θέσεις που ανοίγουν δεν γίνονται τόσο "public" μιας και τσεκάρωντας τακτικά το linkedin βλέπω vacancies κυρίως για εταιρείες logistics και όχι ναυτιλιακές. Έχω την αίσθηση ότι η κάλυψη των θέσεων γίνεται πιο "internally" και δεν γίνεται τοσο άνοιχτα όσο σε άλλους κλάδους. Δεν μιλάω μόνο για Ελλάδα μιας και μένω Ολλανδία. Επίσης στην προσπάθεια μου και εγώ να μπω στον κλάδο (αυτη τη στιγμή δουλεύω σε εταιρεία logistics) έχω ακούσει πολλά άσχημα σχόλια του στυλ: τρελές ωρες, τηλεφωνα με ουγκανους που μιλανε ασχημα επειδη την είδαν brokers κλπ., που δεν ξερω σε τι βαθμο ισχυουν. Τα φώτα σου please :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, duende είπε

 Η αν αντεχεις να σε παιρνει ο καθε καπετανιος 24/7 και σε αργιες και να σε πρηζει με τις ωρες γιατι δε μπορει να στειλει mail η δεν εχει σημα το δορυφορικο. 

Χωρίς παρεξήγηση και χωρίς κακό η' ειρωνικό σκοπό αυτά που γράφεις είναι ασυναρτησίες. Αν είσαι σε ναυτιλιακο γραφείο στο it να ξέρεις πως αυτός που σε πρηζει 24/7 σου φέρνει τον μισθό. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, kimimaro_ είπε


Εμένα μου φαινεται ότι οι θέσεις που ανοίγουν δεν γίνονται τόσο "public" μιας και τσεκάρωντας τακτικά το linkedin βλέπω vacancies κυρίως για εταιρείες logistics και όχι ναυτιλιακές. Έχω την αίσθηση ότι η κάλυψη των θέσεων γίνεται πιο "internally" και δεν γίνεται τοσο άνοιχτα όσο σε άλλους κλάδους. Δεν μιλάω μόνο για Ελλάδα μιας και μένω Ολλανδία. Επίσης στην προσπάθεια μου και εγώ να μπω στον κλάδο (αυτη τη στιγμή δουλεύω σε εταιρεία logistics) έχω ακούσει πολλά άσχημα σχόλια του στυλ: τρελές ωρες, τηλεφωνα με ουγκανους που μιλανε ασχημα επειδη την είδαν brokers κλπ., που δεν ξερω σε τι βαθμο ισχυουν. Τα φώτα σου please :P

Γενικά εινα κλειστός ο κύκλος και αν χρειαστεί κάποια καινούργια θέση αν δεν μπορεί να καλυφθεί εσωτερικά ή με κάποια σύσταση η ανάθεση θα γίνει σε κάποια εξωτερική εταιρεία. Δεν είναι καλό για την εικόνα της εταιρείας να πει πχ ψάχνω υπευθύνο λογιστηρίου. 

Όπως σε όλες τος δουλειές υπάρχουν μέρες με τρελές ώρες δουλειάς και πίεση και άλλες πιο χαλαρές, συνηθως αυτοί που λένε ότι δουλεύουν τρελές ώρες και όλα περνάνε από πάνω τους είναι οι πιο τεμπέληδες και attention seekers 😛 

πάντα θα υπάρχει και ο κακότροπος αλλά συνηθως είναι ο από πάνω σου και όχι ο broker που τον πληρώνεις. Γενικά οι εφοπλιστες είναι δύσκολοι άνθρωποι που δεν έχουν μάθει ποτέ να ακούνε όχι αλλά πάντα είναι στο χέρι σου να μπορείς να τους το κοψεις  ;)

Παντως οι χειρότεροι δεν είναι ούτε οι brokers ούτε οι εφοπλιστές αλλά οι Κινέζοι και οι Κορεάτες. Είναι ψεύτες, πολύ πιεστικοί, φραγκοφονιαδες βρωμανε μόνιμα σκόρδο και κλανουν παντού 😛😛 😛 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, mp123 είπε

Χωρίς παρεξήγηση και χωρίς κακό η' ειρωνικό σκοπό αυτά που γράφεις είναι ασυναρτησίες. Αν είσαι σε ναυτιλιακο γραφείο στο it να ξέρεις πως αυτός που σε πρηζει 24/7 σου φέρνει τον μισθό. 

μπορει στη δικη σου ναυτιλιακη να ειστε δημοσιο, αλλες δεν ειναι ετσι. δουλευω παρα πολλα χρονια στον χωρο και εχω πολλους συναδελφους στο it σε διαφορες ναυτιλιακες, οποτε αυτα που γραφω μονο ασυναρτησιες δεν ειναι.

αν ξαναδιαβασεις το μηνυμα μου γραφω οτι ποικιλλουν παρα πολυ οι συνθηκες και ο τροπος εργασιας ανα εταιρια, μπορει να εισαι χαλαρος, μπορει να εισαι 24/7 στο τηλ και να τρεχεις στα καραβια.

και φυσικα και αυτος που σε πρηζει 24/7 ειναι το χερι που σε ταιζει, ωστοσο καποιοι δεν το μπορουν, οπως δε μπορουν και τα ταξιδια. επομενως αν το job description τα προυποθεται δε κανουν για αυτη τη δουλεια. νομιζω εγινα σαφης.

Επεξ/σία από duende
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, duende είπε

μπορει στη δικη σου ναυτιλιακη να ειστε δημοσιο, αλλες δεν ειναι ετσι. δουλευω παρα πολλα χρονια στον χωρο και εχω πολλους συναδελφους στο it σε διαφορες ναυτιλιακες, οποτε αυτα που γραφω μονο ασυναρτησιες δεν ειναι.

αν ξαναδιαβασεις το μηνυμα μου γραφω οτι ποικιλλουν παρα πολυ οι συνθηκες και ο τροπος εργασιας ανα εταιρια, μπορει να εισαι χαλαρος, μπορει να εισαι 24/7 στο τηλ και να τρεχεις στα καραβια.

και φυσικα και αυτος που σε πρηζει 24/7 ειναι το χερι που σε ταιζει, ωστοσο καποιοι δεν το μπορουν, οπως δε μπορουν και τα ταξιδια. επομενως αν το job description τα προυποθεται δε κανουν για αυτη τη δουλεια. νομιζω εγινα σαφης.

Καμμια εταιρία δεν είναι δημόσιο. Κάθε μέρα κρινόμαστε. Δουλεύω πολλά χρόνια στον κλάδο αλλά νομίζω δεν είναι σωστό να  να λες ότι σου τα πρηζει ένας άνθρωπος που δουλεύει 24/7 εσύ είσαι στο γραφείο  η' στο σπίτι σου ενώ αυτός κροσαρει πχ ατλαντικό. Δουλειά σου είναι να του πεις τι θα κάνει αλλά να ξέρεις πως οι ποιο πολλοί σεβαμαστε και σε παίρνουμε ώρες γραφείου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

Μετά από 10 χρόνια στη ναυτιλία αν και μου άρεσε η πληροφορική αρχικά, σου λέω μείνε μακριά. Βρες κάτι στην πληροφορική. Καλύτερη νοοτροπία & καλύτερες συνθήκες εργασίας σίγουρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, tsourlouboum123 είπε

Μετά από 10 χρόνια στη ναυτιλία αν και μου άρεσε η πληροφορική αρχικά, σου λέω μείνε μακριά. Βρες κάτι στην πληροφορική. Καλύτερη νοοτροπία & καλύτερες συνθήκες εργασίας σίγουρα.

Περίεργο αυτό. Εντάξει έχω ακούσει για εξαντλητικά ωράρια σε μερικές θέσεις, και γενικά μόνο για το λογιστήριο είναι καλά. Αλλά γενικά μάλλον παίζει ρόλο ανάλογα και τη ναυτιλιακή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω στην παρέα μου τρία άτομα που δουλεύουν σε ναυτιλιακές (στο safety και στο supply).

Τα ωράρια είναι 10-11 ώρες την ημέρα και αρκετές φορές χρειάζεται να μιλήσουν με προμηθευτές σε άλλες χώρες μεταμεσονύχτιες ώρες.

Εννοείται και ΣΚ παίζει δουλειά στο σπίτι.

Τα παραπάνω δεν είναι υπερβολή, ούτε τους φαίνεται παράξενο ότι δουλεύουν τόσο πολύ. Γενικά θεωρείται αυτονόητο ότι δεν υπάρχει ωράριο στον τομέα της ναυτιλίας.

Στο θετικό είναι ότι οι περισσότεροι γουστάρουν τόσο πολύ τη δουλειά τους που δεν το βλεπουν αγγαρεία.

Οι μισθοί παίζουν ανάλογα με την εταιρεία. Οι γνωστοί μου που δεν έχουν πολλα χρόνια εργασιακής εμπειρίας παιρνουν από 1.300 έως 1.600 τον μήνα. Φυσικά εάν αναλάβεις manager τμήματος ο μηνιαίος μισθός ξεπερνάει ό,τι ποσό και να έχεις στο μυαλό σου. (έχω ακούσει μισθούς που δεν παίρνει ούτε βουλευτής, εξαρτάται πάντα από την εταιρεία).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...