Προς το περιεχόμενο

Ολικη βαφή - Τοπική βαφή - DIY


bill999r

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στο παρόν θεμα θα παρουσιάσω τον τρόπο για ολικη βαφή αυτοκινήτου καθώς και για τοπική επισκευή γρατσουνιων - βαθουλώματων.

Να ξεκαθαρίσω ότι είμαι ερασιτέχνης κ σε καμία περίπτωση το αποτέλεσμα δεν περιμένω να ανταγωνιστεί αυτό του επαγγελματία.

Επίσης οι γνώσεις μου προέρχονται από ανάγνωση φορούμ κ σελίδων σχετικά με την βαφή αυτοκινήτου. 

Στην πράξη πάντοτε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα αλλά η εμπειρία είναι το καλύτερο σχολείο, κάτι το οποίο διαπίστωσα κατά την δεύτερη προσπαθεία μου.

Αρχικά θα παρουσιάσω την ολική βαφή αυτοκινήτου στο εργοστασιακό χρώμα και όχι σε χρώμα διαφορετικό μιας κ η αλλαγή χρώματος απαιτεί πολύ χρόνο, γνώση και καλύτερα θα ήταν να απευθυνθείτε σε επαγγελματία.

Πρώτα από όλα θα χρειαστείτε:

Κλειστό χώρο ( το πιο δύσκολο)

Μάσκα με φίλτρα ατμών- αερίων κατά προτίμηση FFA2P3

Πιστόλι χρώματος

Κοφλερ αέρα

Στολή - Γυαλιά - Γάντια

Αλοιφαδορο

Στόκος μετάλλου ψιλός για μικροβαθουλωματα.

Ασταρι και γεμιστικο ασταρι για τα σημεία που θα ασταρωσουμε.

Χρώματα ( 1 λίτρο χρώμα με διαλύτη)

1 λίτρο βερνίκι με σκληρυντη

Δοχεία ανάμειξης χρώματος ( τα δίνουν δωρεάν στα χρωματοπωλεια)

Γυαλοχαρτα- ντουκοχαρτα.

Αλοιφές γυαλισματος χοντρή- ψιλή

Σφουγγάρια αλοιφαδορου ένα σκληρό για τη χοντρή αλοιφή κ ένα μέτριο για την ψιλή.

Και πολύ όρεξη κ υπομονή.

Το "θύμα" μου λοιπόν ήταν το Renault Clio της γυναίκας μου. Αγοράστηκε μεταχειρισμένο κ το χρώμα του είχε τα κακά του τα χάλια, ξεθωριασμένο χρώμα σε ουρανό και σε άλλα σημεία, μικροχρυπηματα κ μικροβαθουλωματα. Ο φανοποιος ήθελε 1000 ευρώ για ολική βαφή ενώ η επισκευή ουρανού κ πίσω προφυλακτήρα πήγαινε στα 200 ευρώ.

Δεν είμαι ο ψείρας που παρατηρεί ακόμα και την μικρογρατσουνια αλλά γενικά αυτή την εικόνα δεν μπορούσα να την βλέπω.

Έτσι λοιπόν ξεκίνησα τη μελέτη κ την αγορά τών υλικών.

Επειδή το επάγγελμα μου είναι τελείως άσχετο δεν είχα τίποτα πέρα από τα κλασσικά κατσαβίδια κ τα εργαλεία που έχει κάθε ερασιτέχνης μάστορας.

Δεν αγόρασα μόνο γωνιακό αλοιφαδορο καθώς βασίστηκα σε έναν φθηνό που είχα ( κάτι που αποδείχθηκε τελείως λάθος) κ χρησιμοποίησα γωνιακό τροχό με ρυθμιζόμενες στροφές ( κάτι επίσης τελείως λάθος)

Σε αυτή τη δουλειά  ΚΑΙ ΤΑ εργαλεία κάνουν το μάστορα και ο αλοιφαδορος μπορεί να απογειώσει το αποτέλεσμα.

Επίσης κοφλερ αέρα είχε ο πεθερός μου /, στη αποθήκη του οποίου έγινε κ το πείραμα.

Το συνολικό λοιπόν κόστος υλικών και εργαλείων έφτασε τα 250 ευρώ.

Ας πάμε στο δια ταύτα

Το ήμισυ του παντός είναι η προετοιμασία.

Καλό πλύσιμο του αυτοκινήτου και στέγνωμα.

IMG-20190731-200742.jpg

 

Μετά το πλύσιμο καλή επισκόπηση υπό καλό φως ( χρήση φακού) και μαρκάρισμα βαθουλώματων με έναν απλό μαρκαδόρο. Στην παρακάτω εικόνα για παράδειγμα υπάρχει βαθουλώματακι πάνω από το καπάκι του ρεζερβουάρ αλλά κ βαθουλώμα καλό μπροστά από τον τροχό.

IMG-20190731-173329.jpg

Ακολουθεί το μαρκάρισμα. 

Tip : Χρησιμοποιειστε αδιάβροχη ταινία μαρκαρίσματος. Είναι πιο ακριβή αλλά θα σας γλυτώσει από αρκετό κόπο μιας κ στα επόμενα βήματα ακολουθεί πλύσιμο αρκετές φορές έως το τέλος της διαδικασίας.

Εγώ σαν αρχάριος την πάτησα κ έβαλα χαρτοταινια που στη συνέχεια έπρεπε να ενισχύσω μιας κ ξεκόλλησε σε κάποια σημεία λόγω νερού.

Τα σωστά εργαλεία: σπατουλιτσα λεπτή κ φαλτσέτα.

 

IMG-20190409-183929.jpg

Αφαιρούμε πινακίδες, φανάρια, σηματακια κ ότι άλλο θα μας κάνει το μαρκάρισμα πιο εύκολο.

Τα υπόλοιπα τα μαρκάρουμε πολύ προσεκτικά.

Δεύτερο tip : Ανοίγουμε τις πόρτες κ μαρκάρουμε με ταινία τα λάστιχα των θυρών. Έτσι τα λάστιχα θα παραμείνουν καθαρά.

IMG-20190409-132536.jpg
IMG-20190409-183942.jpg

Αφού τελειώσουμε με το μαρκάρισμα προχωράμε στο τρίψιμο των προβληματικών περιοχών.

Ξεθωριασματα, βαθουλώματα κ γρατσουνιές τρίβονται μέχρι τη λαμαρίνα με 250αρι γυαλοχαρτο.

 

IMG-20190410-154036.jpg
IMG-20190410-154022.jpg

Επίσης στοκαρουμε όπου χρειάζεται

IMG-20190410-153936.jpg

Τα στοκααρισμενα κομμάτια τα τρίβουμε με 600αρι γυαλοχαρτο μέχρι να έχουμε ένα λείο αποτέλεσμα.

Στη συνεχεια αφού σκουπίσουμε καθαρά με ΛΕΥΚΟ ΞΥΔΙ όλα τα τριμμένα κ ασταρωμενα κομμάτια προχωράμε στο ασταρωμα με ασταρι για τη λαμαρίνα και ασταρι γεμίσματος για τα στοκαρισμενα.

IMG-20190410-210041.jpg

Στη συνέχεια τρίβουμε ολόκληρο το αυτοκίνητο με ντουκοχαρτο νερού 600.

Τα ντουκοχαρτα αρχικά τα μουλιαζουμε σε ένα κουβά με νερό κ έπειτα με χρήση τακου και με ταυτόχρονη διαβροχή του αυτοκινήτου τρίβουμε μέχρι να θολώσει το χρώμα μας.

IMG-20190410-211015.jpg

Στη συνέχεια αφού πλύνουμε με νερό σκουπίζουμε τα υπολείμματα με πανι βουτηγμένο σε λευκό ξύδι.

Τώρα είμαστε έτοιμοι για την βαφή

Πρώτα από όλα μέτρα προστασίας

IMG-20190411-091847.jpg

Αραιώνουμε το χρώμα μας σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας.

Ρυθμίζουμε την πίεση του κοφλερ στα 3 bar.

Έπειτα αφού γεμίσουμε το πιστόλι βαφής δοκιμάζουμε πάνω σε ένα χαρτόνι την δέσμη ψεκασματος. Μπορούμε να την ρυθμίσουμε από την μπροστινή ροδέλα του πιστολιού.

Ξεκινάμε να ψεκάζουμε πάνω στο αυτοκίνητο από απόσταση 20-30 cm με σταθερό καρπό.

Συνολικά περνάμε 3 χέρια με διάφορα 10 λεπτών στο κάθε χέρι με στόχο το κάθε χέρι να αφήνει μια άχνη κ όχι να καλύπτει με χρώμα την λαμαρίνα ώστε να μην έχουμε τρέξιμο χρώματος.

IMG-20190411-140440.jpg

15 λεπτά μετά το τελευταίο χέρι χρώματος ξεκινάει το βερνίκωμα.

Πάλι ανάμειξη σύμφωνα με τις οδηγίες κ ψεκασμα 3 χεριών βερνικιου ανά 10 λεπτά

IMG-20190411-140445.jpg

Δυστυχώς για τα υπόλοιπα βήματα δεν έχω φωτογραφικό υλικό αλλά θα τα εξηγήσω αναλυτικά.

Αφού αφήσουμε το βερνίκι να στεγνώσει για τουλάχιστον 24 ώρες ξεκινάμε την διαδικασία του γυαλισματος.

Τρίβουμε διαδοχικά με ντουκοχαρτα νερού 1500, 2500,3000 ολόκληρο το αυτοκίνητο

Το αποτέλεσμα θα είναι μια ρυτιδιασμενη επιφάνεια.

Έπειτα βάζουμε το σκληρό σφουγγάρι στην βάση του αλοιφαδορου με λίγη χοντρή αλοιφή πάνω του κ ξεκινάμε να γυαλιζουμε μέχρι η επιφάνεια μας να γίνει θαμπή.

Υπολογίστε 3 σταγόνες αλοιφή για κάθε επιφάνεια καπό, ουρανό, κτλ.

Στη συνέχεια βάζουμε το μέτριο σφουγγάρι κ με τη χρήση της ψιλης αλοιφής κατά τον ίδιο τρόπο γυαλιζουμε το αυτοκίνητο.

Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό

Για τους μερακλήδες μπορεί να ακολουθήσει κερωμα με ένα πανακι μικροινων.

Το τελικό αποτέλεσμα

IMG-20190731-173528.jpg

 

 

 

 

Και τώρα η τοπική επισκευή

Μιας κ είμαι διακοπές στα πάτρια εδάφη κ το αυτοκίνητο ήταν χάλια το πήγα σε τοπικό πλυντήριο για πλύσιμο.

Ο μαρσπιες από την πλευρά του οδηγού, οποίος είχε ξαναβαφτει πριν μια 10 ετια περίπου μιας κ είχα αγοράσει μια γωνιά πεζοδρομίου, είχε αρχίσει να παρουσιάζει κάτι μικρά ξεφλουδισματακια σαν σπυράκια που δεν τους είχα δώσει σημασία.

Έλα που στο πλυντήριο όμως με τη χρήση πιεστικού ο υπάλληλος τρόμαξε μιας κ έφυγε όλο το χρώμα σαν φλούδα.

Αφού τον ενημέρωσα ότι είχα κάτι ψιλόξεφλουδισματα,ο άνθρωπος με έστειλε σε φανοποιο για επισκευή του μαρσπιε με δικό του κόστος.

Ο φανοποιος αναλάμβανε την ολική βαφή του μαρσπιε κ λόγω κόστους ο πλυντηριας στραβωσε λίγο αλλά του πρότεινα να μοιραστούμε το κόστος κ συμφώνησε με χαρά.

Ωστόσο ο φανοποιος μπορούσε να το επισκευάσει από βδομάδα, αλλά επειδή η άδεια μου τελειώνει κ θα πρέπει να επιστρέψω συμφωνήσαμε να το επιδιόρθωσω σε δεύτερο χρόνο.

Αλλά επειδή δεν μπορούσα να κυκλοφορώ με γδαρμένο αμάξι είπα να το διορθώσω τοπικά.

Έφτιαξα λοιπόν ένα σπρέι χρώματος σε χρωματοπωλειο με τον κωδικό του χρώματος μου, πήρα κ ένα σπρέι βερνικιου κ ξεκίνησα.

 

Παραλείπω το βήμα του ασταρωματος μιας κ σύντομα θα ξαναβαφτει το συγκεκριμένο κομμάτι.

Όποιος θέλει να κάνει μόνιμη δουλειά καλό θα είναι να ασταρωσει κιόλας.

Πρώτα από όλα βρίσκουμε ένα σκιερό μέρος κ αφήνουμε το τμήμα που θα βάψουμε να κρυώσει.

Οπότε αρχίζουμε με καλό μαρκάρισμα όπως πάντα

IMG-20190731-144008.jpg
IMG-20190731-144024.jpg

IMG-20190731-144635.jpg

Εδώ φαίνεται και το ξεφλούδισμα.

IMG-20190731-144640.jpg

Ακολουθεί τρίψιμο με σφουγγαρακι γυαλοχαρτο 600 

 

IMG-20190731-144657.jpg
IMG-20190731-145307.jpg

Σκούπισμα με ένα υγρό πανακι και καλό στέγνωμα.

Έπειτα 3 χέρια χρώματος ανα δέκα λεπτά

IMG-20190731-145331.jpg

 Δοκιμάσουμε τη δέσμη του σπρέι σε ένα χαρτόνι

IMG-20190731-145356.jpg

Και όπως είπαμε το κάθε χέρι θέλουμε να αφήνει άχνη 

IMG-20190731-145431.jpg

15 λεπτά μετά συνεχίζουμε με 3 χέρια ανά δέκα λεπτά βενρικι.

IMG-20190731-161239.jpg
IMG-20190731-151853.jpg

Μετά το τρίτο χέρι βερνίκι ξεμαρκαρουμε αμέσως με προσοχή ώστε να μην σκληρύνει το βερνίκι κ μας σπάσει κατά το ξεμαρκαρισμα.

Φυσικά μπορεί να ακολουθήσει γυάλισμα αλλά ελλείψει εργαλείων δεν προχώρησα στη διαδικασία.

Το τελικό αποτέλεσμα

IMG-20190731-163131.jpg

Επεξ/σία από bill999r
  • Like 19
  • Thanks 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικά το εργοστασιακό χρώμα μπροστά έδειχνε σε καλή κατάσταση.
Το αποτέλεσμα είναι καλό γιατί σίγουρα έριξες αρκετό διάβασμα και φαίνεται :P

Αν έχεις βάλει ποιοτικό χρώμα και αστάρι θα κρατήσει χρόνια, απλά πες στην γυναίκα όχι πλύσιμο με Ava δεν είναι πιάτο 🤣

Καλορίζικο, αν θες ανέβασε φώτο από μπροστά/ ουρανό να δούμε και εκεί το αποτέλεσμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Μπραβο!

Την επόμενη φορα ριξε και λιγο νεράκι στο πάτωμα για να αποφύγεις τις όποιες σκόνες υπάρχουν

Βασικό κ σωστό για να μην κολλήσει στο νωπό χρώμα-βερνίκι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 χρόνια αργότερα...

Καλη φαση που το εβαψες μόνος σου, αλλα αφού είχες τον χρόνο γιατί δεν ξεμονταρες προφυλακτηρες κ πλαστικα πλαινα καθρεφτες χερουλια κλπ για να γινει ωραια δουλειά;

Εχει κρατησει το χρώμα μεχρι σήμερα 2022;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, silkman είπε

Καλη φαση που το εβαψες μόνος σου, αλλα αφού είχες τον χρόνο γιατί δεν ξεμονταρες προφυλακτηρες κ πλαστικα πλαινα καθρεφτες χερουλια κλπ για να γινει ωραια δουλειά;

Εχει κρατησει το χρώμα μεχρι σήμερα 2022;

Αν τα ξεμονταρα όλα παίζει να ήθελα μια εβδομάδα.

Μόνο για τα χερούλια, φαντάσου ότι έπρεπε να βγάλω τις επενδύσεις- ηχεία από όλες τις πόρτες, να αποσυνδεσω τις κλειδαριές ( εύκολο αυτό) και μετά να αφαιρέσω χερούλια.  Προσθεσε προφυλακτήρες κτλ και ξεχωριστό βάψιμο προφυλακτήρων. Δεν λέω θα γινόταν πιο μερακληδικη δουλειά αλλά κ έτσι μια χαρά έγινε. 

Το αυτοκίνητο το πούλησα πριν λίγους μήνες αλλά το χρώμα δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

@bill999r, καταρχάς συγχαρητήρια!

Είναι κάτι που με ενδιαφέρει να κάνω, αλλά δεν μου πάει να δώσω 1000€ για ένα αμάξι που πήρα 2000...

Δύο ερωτήσεις, πόσο χρόνο σου πήρε και τι κομπρεσέρ και πιστόλι χρησιμοποίησες γιατί λες ότι όλα μαζί πήγαν 250€ χωρίς αλοιφαδόρο και τα κομπρεσέρ τα βλέπω αρκετά ακριβά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μου πήρε σχεδόν 5 μέρες και όλα τα στάδια τα έκανα στο χέρι.

Θα γλυτώσεις πάρα πολύ χρόνο εάν αγοράσεις έναν αλοιφαδορο.

Πλεον έχω αγοράσει αυτόν εδώ και κάνει παπάδες.

 https://www.skroutz.gr/s/13516676/Bulle-63490-Έκκεντρος-Αλοιφαδόρος-720W-με-Ρύθμιση-Στροφών.html

Κομπρεσέρ αέρα είχε ο πεθερός μου οπότε δεν χρειάστηκε να αγοράσω.

Πιστόλι αγόρασα ένα απλό από leroy merlin.

Μην σε πάρω στο λαιμό μου αλλά αν δεν είχα κομπρεσέρ θα έπαιρνα ένα πιστόλι ηλεκτρικό να κάνω τη δουλειά μου. 

https://www.skroutz.gr/s/24571345/Bulle-Airless-HVLP-Ηλεκτρικό-Πιστόλι-Βαφής-800W-με-Δοχείο-0-9lt.html

Το οποίο βλέπω ότι είναι πολύ δυνατό κ θα κάνει καλή δουλίτσα.

Επίσης 2-3 συμβουλές που μου δίδαξε η εμπειρία καθώς από τότε έχω κάνει πάρα πολλές επισκευές.

Το τρίψιμο του αυτοκίνητου να το κάνεις με γυαλοχαρτο μετάλλου 600 έως 800 και όχι με ντουκοχαρτο νερού που αναφέρω στο αρχικό ποστ.

Όχι ότι θα αλλάξει κάτι αλλά θα γλυτώσεις πολύ χρόνο.

Επίσης ότι στοκαρεις θα το τρίψεις αρχικά με γυαλοχαρτο 80-120 και μετά σταδιακά 400 κ 600 για να το λειανεις απόλυτα.

Όλα τα παραπάνω βήματα αν τα κάνεις με τον αλοιφαδορο εκτός του ότι θα γίνει πολύ καλή δουλειά θα γλυτώσεις άπειρο χρόνο.

Για εμένα επένδυσε στον αλοιφαδορο. Ήταν μεγάλο λάθος που δεν τον αγορασα εξαρχής. 

Δώσε βάση στο καλό μασκαρισμα του αυτοκινήτου. Θα σου πάρει πολύ ώρα αλλά θέλει υπομονή.

Τρίψιμο: δώσε πολύ χρόνο ώστε να είναι απόλυτα λεία η επιφάνεια στην αφή. Εάν υπάρχει κάποια ανωμαλία να ξέρεις ότι όταν κάτσει η μπογιά θα φαίνεται πολύ έντονα. Αν δεν μπορεί να την λειανεις χρησιμοποίησε στόκο μετάλλου ώστε να το κάνεις λείο.

Το βάψιμο είναι το μόνο εύκολο.

Μην ακούς κανένας, είναι το εύκολο κομμάτι της διαδικασίας κ σίγουρα το πιο διασκεδαστικό.

Δώσε μια μέρα στο βερνίκι να σκληρύνει και με τον αλοιφαδορο ξεκινά γυάλισμα. Δηλαδή τρίψιμο με ντουκοχαρτο νερού ( καλύτερα στο χέρι και όχι με αλοιφαδορο). Αυτό θα κάνει την διαφορά στο αποτέλεσμα.

 

Επεξ/σία από bill999r
  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σ' ευχαριστώ πολύ! Άρα το κόστος που αναφέρεις είναι στη ουσία μόνο τα υλικά χωρίς εργαλεία Ε; 

Ο χώρος υπάρχει αλλά οι πέντε μέρες με ζορίζουν πιο πολύ να πω την αλήθεια! :)

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν θυμάμαι καλά 100-150 ευρώ ήταν τα χρώματα βερνίκια, ασταρι, στοκος και τα ντουκοχαρτα. Τα υπόλοιπα 100 ήταν το πιστόλι,χαρτοραινιες, η μάσκα ffa2p3 και διάφορα ψιλολογια...

Με καλή έρευνα αγοράς ίσως μπορέσεις να συμπιέσεις το κόστος αλλά σίγουρα 200 ευρώ τα θες άνετα.

Εγώ έκανα 5 μέρες, αφενός επειδή δεν είχα καμία προηγούμενη εμπειρία, αφετέρου επειδή δεν είχα αλοιφαδορο και το έκανα όλο "χειροποίητο". Αν έχεις κάποιον που ξέρει ή βοηθήσει τότε τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα.

Σε κάθε περίπτωση είναι μια διαδικασία που θέλει υπομονή και σίγουρα τα λεφτά που χρειάζεσαι δεν είναι κ λίγα. Αν το δείς καθαρά με όρους οικονομίας σίγουρα δεν συμφέρει να επενδύσεις. Εγώ το έβλεπα σαν κάτι που ήθελα να μάθω και να δοκιμάσω οπότε πλήρωσα το χόμπι μου ουσιαστικά. Από τότε βέβαια έμαθα πολλά νέα πράγματα και εξοπλίστηκα και κατάλληλα και μπορώ να πω πως πλέον είμαι σε ένα πολύ καλό επίπεδο δυνατοτήτων.

 

Επεξ/σία από bill999r
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

καλησπερα αυτη η διαδικασια μπορει να γινει και σε πλαστικο υλικο πχ σε πλαστικα μερη σκουτερ ?  θελω να φτιαξω κατι σημαδια απο μια μικρη πτωση που ειχα.

χωρις αλοιφαδορο πως μπορει να λειανθει? εχω παλμικο τριβειο δεν ξερω αν κανει....

τα βηματα ειναι πρωτα τριβω την ζημια με 600ρι , μετα στοκαρω με σιδηροστοκο  , μετα τριβω τον στοκο με 80-120 μεχρι να παω 600 μετα ασταρι , μπογια , βερνικι , γυαλισμα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, dvlsakos είπε

καλησπερα αυτη η διαδικασια μπορει να γινει και σε πλαστικο υλικο πχ σε πλαστικα μερη σκουτερ ?  θελω να φτιαξω κατι σημαδια απο μια μικρη πτωση που ειχα.

χωρις αλοιφαδορο πως μπορει να λειανθει? εχω παλμικο τριβειο δεν ξερω αν κανει....

τα βηματα ειναι πρωτα τριβω την ζημια με 600ρι , μετα στοκαρω με σιδηροστοκο  , μετα τριβω τον στοκο με 80-120 μεχρι να παω 600 μετα ασταρι , μπογια , βερνικι , γυαλισμα?

Όπως τα είπες....

Ο αλοιφαδορος είναι σημαντικός αλλά και χωρις  το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλό.

Πρόσεχε με το 80-120 να τρίψεις μόνο τον στόκο γιατί μπορεί εύκολα να πληγώσει κ το πλαστικό. Αλλά ακόμα κ να χαρακτει σταδιακά μέχρι το 600 μπορείς να το λειανεις. 

 

Μην αγχώνεσαι για το τρίψιμο.... Κ με το χέρι μια χαρά δουλειά θα κάνεις. 

Επεξ/σία από bill999r
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, bill999r είπε

Όπως τα είπες....

Ο αλοιφαδορος είναι σημαντικός αλλά και χωρις  το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλό.

Πρόσεχε με το 80-120 να τρίψεις μόνο τον στόκο γιατί μπορεί εύκολα να πληγώσει κ το πλαστικό. Αλλά ακόμα κ να χαρακτει σταδιακά μέχρι το 600 μπορείς να το λειανεις. 

 

Μην αγχώνεσαι για το τρίψιμο.... Κ με το χέρι μια χαρά δουλειά θα κάνεις. 

Ποια είναι η τελική διαδικασία τρίψιματος πώς γίνεται λείανσης?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού στοκαρεις αρχίζεις κ τρίβεις με χοντρό γυαλοχαρτο 80-120. Όταν η επιφάνεια γίνει επίπεδη, δηλαδή δεν έχει διαφορά από την υπόλοιπη καλή επιφάνεια σου, τότε θα τρίψεις τον στόκο με ψιλό γυαλοχαρτο 600-800 για να τον λειανεις. Εάν ο στόκος έχει βαθιές χαρακιές από το τρίψιμο ή μικρούς κρατηρες τότε θα ξαναστοκαρεις προσεκτικά αυτές τις περιοχές ώστε να γίνει ομοιόμορφη η επιφάνεια.

Ουσιαστικά θα λειανεις τον στόκο ώστε να μην διαφέρει σε υφή από την υπόλοιπη επιφάνεια κ να μην έχεις ατέλειες.

Γενικά δώσε χρόνο σε αυτό το βήμα κ μην βιαστεις. Ίσως χρειαστεί 2 κ 3 χέρια στόκο μέχρι να πετύχεις πολύ καλό αποτέλεσμα. Επίσης προτίμησε ψιλο σιδηροστοκο που δίνει πιο καλό αποτέλεσμα.

Προσοχή. Η επιφάνεια πρίν το βάψιμο πρέπει να είναι απόλυτα λεία. Δηλαδή όταν περνάει το χέρι σου από πάνω να μην πιάνεις καμία ανωμαλία. Ακόμη κ η μικρότερη ανωμαλία όταν πέσει το χρώμα πάνω της θα δείξει πολύ άσχημη.

Για πολύ μικρές επιφανειακές γρατσουνιές στον στόκο και για να είσαι σίγουρος μπορείς να χρησιμοποιήσεις γεμιστικο ασταρι το οποίο καλύπτει μιρκογρατσουνιες και θα σε γλυτώσει από πολύ παιδεμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...