Προς το περιεχόμενο

Οι LG, Panasonic και Vizio θα πολεμήσουν το «motion smoothing» με το «filmmaker mode»


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

20 hours ago, Dam_Peristeriws said:

Το θέμα είναι ΑΝ οι σκηνοθέτες θεωρούν αυτό το σπάσιμο "κινηματογραφικό" και αν θα το προτιμούσαν αν είχαν εξαρχής κάμερες με περισσότερα fps. Αν δεν υπήρχε τεχνολογικός περιορισμός και μπορούσαν να χρησιμοποιούν πχ 48fps η 60fps θα έμεναν στα 24fps?

Θα έμεναν στα 24, όπως τα κάνουν ήδη. Δεν υπάρχει πια κανένας περιορισμός και δεν υπάρχει κανένα "σπάσιμο". Μάλλον κάτι δεν πάει καλά με το σύστημα προβολής σας. Αυτό που υπάρχει είναι το motion blur που στα 24 είναι παρόμοιο με αυτό που βλέπουμε στην πραγματικότητα. Επίσης, στο HFR δεν βλέπεις περισσότερα καρέ (για την ακρίβεια δεν τα αντιλαμβάνεσαι), απλώς τα καρέ που βλέπεις έχουν λιγότερο motion blur που σε κάποιους αρέσει αλλά στους περισσότερους δημιουργούς όχι.

Οι περισσότεροι που σχολιάζουν (οι υποστηρικτές του HFR κυρίως) τα έχουν κάνει σαλάτα. π.χ. διαβάζω, "εξαιτίας του χαμηλού shutter speed από τα 24fps (δηλ 24fps - 1/24 shutter speed)". Το Shutter κατά κανόνα στα 24fps είναι 1/48sec (180°). Μπορείς να έχεις το ίδιο shutter speed (άρα και το ίδιο motion blur) και στα 48fps αν τραβήξεις με 360°. Δεν είναι θέμα μόνο του fps δηλαδή. Για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχουν αρκετά επεξηγηματικά βίντεο στο Internet.

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 ώρες πριν, Athoz είπε

Επειδή είναι όλα θέμα συνήθειας και μερικοί είναι πιο ελαστικοί στο να αλλάξουν συνήθειες θα φέρω το εξής παράδειγμα:

Αν είχαμε συνηθίσει στα 60 καρέ από παλιά και υπήρχε επιλογή στην τιβι 25 καρέ, υπήρχε περίπτωση κάποιος να το ενεργοποιήσει; Θα ήταν το αντίστοιχο τώρα που έχουμε συνηθίσει στα 25 να πάμε στα 10.

Το συμπέρασμα είναι πως τα περισσότερα καρέ εξ ορισμού έχουν περισσότερη πληροφορία και μπορούν να προσφέρουν ένα πιο "ζωντανό" αποτέλεσμα, απλά κάθε άτομο είναι λιγότερο η περισσότερο δεκτικό στην αλλαγή, γιαυτό και μερικοί δεν το θέλουν καθόλου ενώ άλλοι αποδέχονται τα 60 καρέ.

Εγώ ψηφίζω δαγκωτό περισσότερα καρέ.

Και κατι τελευταίο για να αρχισεις να καταλαβαίνεις. Απο τα 60 καρε στα 25 πας ευκολα. Απο τα 200 στα 25 πας ευκολα απο τα πολλα fps γενικά στα 25 και στα 24 πας χωρις προβλημα γιατι το ματι μεχρι εκει δεν θα αντιληφθεί ευκολα τα σπάσιμο. Απο κατω απο τα 24 φιλε μου δεν πας. Τα 24 απο τα 23 ας πουμε, ειναι χαωτικη η διαφορά. Φαντασου στα 10 που λες. Διαβασε και λιγο. Οτι δεν ξέρεις μπορεις να με ρωτησεις. Θα χαρω να σου λυσω τις απορίες επανω σε θεματα που ΔΕΝ γνωριζεις καθολου. 😁

Επεξ/σία από anagnostaki
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, anagnostaki είπε

Εκτος αν αλλαξει το ανθρωπινο ειδος και αποκτησει αλλα χαρακτηριστικά στον τρόπο που βλεπει.

I already see dead people!!! Χαχαχαχα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, petasis said:

Τα 24 Hz

Τα 24 τι;

3 hours ago, petasis said:

Αν περιμένουν οι σκηνοθέτες να ξεχωρίζουν επειδή έχουν σπασίματα στην κίνηση, και να το ονομάζουν "κινηματογραφική αίσθηση", τους έχω κακά μαντάτα.

Για πες, τι μαντάτα τούς έχεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, CheOnWeb είπε

Τα 24 τι;

Για πες, τι μαντάτα τούς έχεις;

Κλαιωωωωωω χαχαχχχαχχαχαχαχα

3 ώρες πριν, petasis είπε

Τα 24 Hz είναι κατάλοιπο του παρελθόντος και πρέπει να καταργηθούν χτες. Αν περιμένουν οι σκηνοθέτες να ξεχωρίζουν επειδή έχουν σπασίματα στην κίνηση, και να το ονομάζουν "κινηματογραφική αίσθηση", τους έχω κακά μαντάτα.

Ελα ντε. Τοσα χρονια εφαγαν σε σπουδές οι άνθρωποι δεν θα τους πεις εσυ ο ειδικος ποιο ειναι το σωστο στην εικονα; η τεχνολογια εχει κανει απιστευτα άλματα σε ολους τους τομείς και τα 24fps παραμένουν οτι και αν γίνει. Δεν θα τους πεις εσυ ο ειδικος της εικονας τι πρεπει να κανουν; ελπιζω να σε ακούσουν για να απολαμβανουμε εφέ σαπουνόπερας σε ολες τις ταινιες απο δω και πέρα. 

**άλλα τα ματια του λαγού και άλλα της κουκουβαγιας**

20 ώρες πριν, Dam_Peristeriws είπε

Τα 24p/24fps είναι προβληματικά και δημιουργούν σπάσιμο στην κίνηση. Για σκηνές με έντονη κίνηση ή με γρήγορο πανάρισμα της κάμερας τα 24fps είναι ανεπαρκή.

Μάλιστα. Το ακουσαμε και αυτό! Και καπου εδω το κοβουμε γιατι δεν υπαρχει λογος περαιτέρω εξηγησεων με τετοιο σκεπτικό. 

Επεξ/σία από anagnostaki
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξέρει κανείς άρθρο που να παραθέτει καλά επειχειρήματα γιατι τα 24 καρέ έχουν πλεονέκτημα; Δεν θελω flame από καθαρό ενδιαφέρον ρωτάω;

Μέχρι τώρα όλα γράφουν πως ήταν τεχνικοί και οικονομικοί λόγοι που οδήγησαν σε αυτό το νούμερο αλλά τίποτε παραπέρα. Τώρα που ο κόσμος συνηθίζει στα περισσότερα καρέ ίσως γίνει η αλλαγή σε άλλο στάνταρ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, Athoz said:

Ξέρει κανείς άρθρο που να παραθέτει καλά επειχειρήματα γιατι τα 24 καρέ έχουν πλεονέκτημα; Δεν θελω flame από καθαρό ενδιαφέρον ρωτάω;

Μέχρι τώρα όλα γράφουν πως ήταν τεχνικοί και οικονομικοί λόγοι που οδήγησαν σε αυτό το νούμερο αλλά τίποτε παραπέρα. Τώρα που ο κόσμος συνηθίζει στα περισσότερα καρέ ίσως γίνει η αλλαγή σε άλλο στάνταρ.

Δεν υπάρχει πλεονέκτημα. Είναι διαφορετικοί τρόποι απεικόνισης με διαφορετικό οπτικό αποτέλεσμα. Είναι θέμα προτίμησης και τον πρώτο λόγο τον έχει ο δημιουργός. Προς το παρόν, φαίνεται ότι οι δημιουργοί κινηματογραφικών ταινιών, προτιμούν τα 24, αλλιώς θα είχε φανεί η “στροφή" μετά το Hobbit. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, CheOnWeb είπε

Δεν υπάρχει πλεονέκτημα. Είναι διαφορετικοί τρόποι απεικόνισης με διαφορετικό οπτικό αποτέλεσμα. Είναι θέμα προτίμησης και τον πρώτο λόγο τον έχει ο δημιουργός. Προς το παρόν, φαίνεται ότι οι δημιουργοί κινηματογραφικών ταινιών, προτιμούν τα 24, αλλιώς θα είχε φανεί η “στροφή" μετά το Hobbit. 

Μη ξεχνάς το σημαντικότερο:

Στη σκοτεινή κινηματογραφική αίθουσα το μεταίσθημα συντονίζεται στα όσα καρέ του προβάλονται, εν προκειμένω 24/δευτερόλεπτο και δεν καταλαβαίνεις ότι σου συμβαίνει αυτό - αλλά δε συμβαίνει στο σπίτι με τις επιπλέον πηγές φωτισμού ή με τη συχνότητα ανανέωσης της TV που παλιότερα ήταν 50Hz στην περιοχή μας για πάλαι πότε CRT και λάμπες πυρακτώσεως & κλασσικές φθορισμού - τώρα με το retention που έχουν τα LCD και την ΑΔΥΝΑΜΙΑ για πλήρη αλλαγή όλων των γραμμών ταυτόχρονα από τα πάνελ, όλα αυτά π#δ@νε το τι έφτιαξε οι μάστορες για να δούμε στην αίθουσα  με ελεγχόμενες συνθήκες προβολής. Άντε να φτηνήνουν/ωριμάσουν τα OLED επιτέλους να τελείωνουμε με το hard retention.

Ήρθε και το frame interpolation για να πολεμήσει το retention και την ελλιπή ανανέωση γραμμών και το shutter speed έγινε μια βιασμένη λεπτομέρεια στην πολλαπλή εξίσωση και ΟΛΑ ΓΙΝΑΝΕ ΣΑΠΟΥΝΟΠΕΡΑ - ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΜΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΟΥ ΣΟΓΙΟΥ ΗΤΑΝ Η ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ interpolation / motionflow για το απαυτωμένο soap opera effect.

Επεξ/σία από Mi_ka
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν σας αρέσει απλά ενεργοποιήστε, μην προσπαθείτε να μας πείσετε όμως πως είναι καλύτερα, γιατί δεν είναι, το soap opera effect είναι εμετός ενώ τα visual artifacts αηδία. Από όλες τις εταιρίες η Sony (διόλου τυχαίο) με τον X-Reality Pro επεξεργαστή της έχει την καλύτερη υλοποίηση, υπάρχει μάλιστα και ειδική ρύθμιση true cinema για όσο το δυνατόν λιγότερη επέμβαση στην αναπαραγωγή της ταινίας με αποκλειστικό σκοπό τον περιορισμό του stutter και judder στο οποίο ορισμένοι είσαστε ευαίσθητοι. Αν και πλέον οι εταιρίες προσφέρουν ξεχωριστή ρύθμιση για το motion interpolation και ξεχωριστή ρύθμιση για το stutter και judder οπότε μπορείτε να ρυθμίζεται όποιο θέλετε. Στην Sony προσωπικά χρησιμοποιώ την επιλογή True Cinema και στην LG κλειστό το motion interpolation και +2 κλίκ το dejudder.

Εδώ και μια μικρή επεξήγηση:

 

Επεξ/σία από music_lover
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οπότε πολύ απλά ας υπάρχει επιλογή για τον καθέναν στο τι θέλει και όχι τώρα να μας αναγκάζουν με τα 24fps και να λένε περί σαπουνόπερες κλπ. 

Προτιμότερο θα ήταν να έβγαζαν τις σημερινές ταινίες σε δύο εκδόσεις --> 48/60fps (HFR/όχι interpolation από 24fps) και 24fps (Cinematic).

Επίσης μια χαρά υπάρχει ήδη ο εξοπλισμός και κάμερες εφόσον κιόλας το BluRay υποστηρίζει 4Κ/60fps - δεν είμαστε στα DVD (που ήταν λίγο αίσχος) που υποστήριζε μόνο μέχρι 720x576/25fps (PAL)

Επεξ/σία από KnightRider
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χαχα ωραιο θεμα. ενας ανθρωπος τα λεει καλα εδωμεσα και δε τον ακουτε. που να πιασει να σας λεει και για anamorphic φακους, τους εμαθα φετος απο φιλο και εντυπωσιαστηκα.

δε παιζει κανενας δημιουργος να σου δωσει 24+48 και να διαλεξεις εκτος αν ειναι τιποτα τελευταιατζες. οι σοβαροι δημιουργοι ειναι αυστηροι μ αυτα και ξερουν γιατι ειναι ολα στα 24. 

και σιγουρα δεν ειναι οικονομικο το θεμα... οι σινε καμερες γραφουν πλεον σε τρελα frames/αναλυσεις. διαλεγεις καρε και παιρνεις :D

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, KnightRider said:

Προτιμότερο θα ήταν να έβγαζαν τις σημερινές ταινίες σε δύο εκδόσεις --> 48/60fps (HFR/όχι interpolation από 24fps) και 24fps (Cinematic).

Προτιμότερο για σένα (σεβαστό) αλλά όχι για τους δημιουργούς της ταινίας. Δεν θέλουν, δεν τους αρέσει. Αν αλλάξουν τα γούστα του κοινού, μπορεί να ακολουθήσουν. Προς το παρόν δεν έχει διαπιστωθεί μείωση πωλήσεων λόγω frame rate.

5 minutes ago, KnightRider said:

Επίσης μια χαρά υπάρχει ήδη ο εξοπλισμός και κάμερες εφόσον κιόλας το BluRay υποστηρίζει 4Κ/60fps 

Σωστά. Είπαμε, δεν είναι τεχνικό το θέμα αλλά καλλιτεχνικό.

7 minutes ago, KnightRider said:

δεν είμαστε στα DVD (που ήταν λίγο αίσχος) που υποστήριζε μόνο μέχρι 720x576/25fps (PAL)

Ή 720χ480/29,97fps (NTSC), που ήταν ακόμα πιο αίσχος.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχικά πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή σειρά και θέση.Στο βουβό κινηματογράφο οι ταινίες γυρίζονταν με 16 καρρε το δευτερόλεπτο όπου και το γνωστό αφύσικο της κίνησης. Όταν μπήκε ο ήχος στις ταινίες στην αρχή τα καρρε έγιναν 26 και αυτό γιατί έπρεπε να συγχρονίσει ο ήχος με την εικόνα, στη συνέχεια για λόγους οικονομίας του φιλμ (μιλάμε για χιλιόμετρα φιλμ ) ορίστηκαν τα 24 καρρε ως το minimum που μπορεί μια ταινία και να έχει συγχρονισμένο ήχο και ομαλή εικόνα με τη μεγίστη οικονομία. Στις μέρες μας στην ψηφιακή εποχή αυτή η συνθήκη δεν ισχύει αλλά όταν μιλάμε για σινεμά η θέαση πρέπει να είναι στα 24 καρρε εκτός και αν θέλετε μια ταινία να φαίνεται σαν να την έχει γυρίσει σε βίντεο κάμερα ο φωσκολος. Οι  κινηματογραφικές αίθουσες παίζουν στα 24 καρρε σχεδόν όλες τις ταινίες(εκτός από τις HFR που συνήθως είναι περιπέτειες φαντασίας και δεν υπάρχει η ανάγκη να φανεί  η καλλιτεχνική αξία του διευθυντή φωτογραφίας, μέλος πολύ σημαντικό  για το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα μιας ταινίας )εκεί λοιπόν δεν υπάρχει  σπάσιμο στην κίνηση και στην ποιότητα της εικόνας έχεις την αίσθηση της κινούμενης φωτογραφίας και όχι του τηλεοπτικού βίντεο ρεπορτάζ ειδήσεων. τώρα για το παναρισμα  και το σπάσιμο της εικόνας οι λόγοι είναι απλοί το μεν παναρισμα είναι πρόβλημα της ψηφιακής τεχνολογίας έτσι όπως αυτή καταφέρνει να αναπαράγει εικόνα δηλαδή όταν η κάμερα κινείται στον οριζόντιο άξονά και τα καρέ στο κάθετο έχουμε αυτό το τρεμοπαιγμα όπου τα παραπάνω καρρε δεν μπορούν να βοηθήσουν και τα σπασίματα έχουν να κάνουν με το μέσο το οποίο και (μιλάμε για τηλεόραση και όχι κινηματογραφικό προβολέα )έχει να κάνει με  αργό πάνελ η  με το τι οδηγεί αυτό το πάνελ.Δεν αδικώ τα νέα παιδιά που μπερδεύουν το σινεμά με την τηλεόραση έτσι έχουν μάθει αλλά ο κινηματογράφος είναι το δοχείο των τεχνών (φωτογραφία, ποίηση ,θέατρο, μουσική, μοντάζ, κτλ)και δεν είναι μόνο περιπέτειες της marvel και video game like movies και για να μην παρεξηγηθώ δεν υποστηρίζω την ψευτοκουλτουριαρικη πλευρά του σινεμά αλλά το σινεμά. Ελπίζω να βοήθησα.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, CheOnWeb είπε

Προτιμότερο για σένα (σεβαστό) αλλά όχι για τους δημιουργούς της ταινίας. Δεν θέλουν, δεν τους αρέσει. Αν αλλάξουν τα γούστα του κοινού, μπορεί να ακολουθήσουν. Προς το παρόν δεν έχει διαπιστωθεί μείωση πωλήσεων λόγω frame rate.

Σωστά. Είπαμε, δεν είναι τεχνικό το θέμα αλλά καλλιτεχνικό.

Ή 720χ480/29,97fps (NTSC), που ήταν ακόμα πιο αίσχος.

 ειναι και τεχνικο και οικονομικο. hfr δεν μπορούν να προβάλουν οι περισσοτεροι κιν/φοι και το κόστος παραγωγής ειναι ακόμη εξαιρετικά ασύμφορο. βεβαια ολα αυτα συμβαινουν γιατι το hobbit "δεν πήγε". Το Avatar απο όσο ξερω δεν θα ειναι hfr τελικα. Το gemini man θα είναι και αν αρέσει, αν πάει καλα δηλαδη τοτε ισως ξανανοίξει αυτο το κεφάλαιο αλλα αυτη τη στιγμη το hfr ειναι κατι που δεν θέλει κανένας. απο τον παραγωγο μεχρι τον θεατη.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...