Προς το περιεχόμενο

1917


totalius

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Mε αυτ που λεγονται , εγω τι να υποθεσω που δεν το εχω δει ακομα ? Οτι προκειται για ηρωικο call of duty , οτι οι συναισθηματικες διακυμανσεις ειναι απορροια των εντυπωσιακων εικονων και της εναλλαγης αυτων ,  ενω λειπει η  ωμη αναπαρασταση του πολεμου, της αγριοτητας και ματαιοτητας του ? 😀

Δεν τα λεω αυτα  παντως ,  στους brothers in cinearms , γιατι θα τους ξενερωσω .Αντιθετως τους εχω αναθεσει αποστολη να πιασουν τις καλυτερες θεσεις του σινεμα   : )

Εξαλλου τον πολεμο , μπορει να τον περιγραψει ενας πολεμικος ανταποκριτης , μπορει να τον περιγραψει και ενας ποιητης, η ενας ζωγραφος (οπως ο Πικασο στην Γκερνικα )

Επεξ/σία από bluesattack
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 97
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 ώρες πριν, snake_plissken2112 είπε

Ok, σαφης στα επιχειρηματα σου, δεκτο

Είχε κάποια δράση όταν η κάμερα τους ακολουθούσε στη no mans land; Είχε έντονη δράση όταν περιπλανιόταν στις σκιές που δημιουργούσαν οι φωτοβολίδες στα ερείπια (πριν αρχίσουν να σφυρίζουν οι σφαίρες); Είχε κάποια έντονη δράση στο wayfaring stranger song και στη συνέχεια; Όσο για τους δεύτερους ρόλους και τα μηνύματα, ήταν σαφές ότι ο πρωταγωνιστής ήταν και παρέμεινε εντελώς αποκομμένος από τον χαμό που γινόταν γύρω του, σχεδόν δεν ήθελε να εμπλακεί, απλώς να περάσει από μέσα του και να παραδώσει το μήνυμα. Στην πραγματικότητα ο πόλεμος παρουσιάζεται ως σκηνικό,

Spoiler

 να θυμίσω ότι η ταινία ξεκινάει με τον ίδιο να είναι βυθισμένος στον δικό του κόσμο, με τα μάτια κλειστά και την πλάτη σε ένα δέντρο, και τελειώνει ακριβώς όπως άρχισε. Υποθέτω ότι ήταν ο τρόπος του να διατηρήσει την ψυχική του ισορροπία στην τρέλα του πολέμου.

 

Επεξ/σία από kirileman
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, kirileman είπε

Πώς ένα μονόπλανο εξυπηρετεί μια ταινία;
 

  Απόκρυψη περιεχομένων

 

bored kid GIF

σε establishing shots και σκηνες δρασης, το χρησιμοποιουν συνηθως.

τωρα για μια ολοκληρη ταινια, ψιλο gimmick ειναι, περισσοτερο δειχνει την τεχνικη αρτιοτητα της, παρα ενισχυει το περιεχομενο της.

Επεξ/σία από KilliK
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καμμια τεχνικη αρτιοτητα δεν δειχνει το μονοπλανο , σιγα τις τεχνικες απαιτησεις και την υψηλη σκηνοθετικη κουλτουρα.Ειτε με μονοπλανο κανονικο , ειτε γιαλατζι , ειτε με μονταζ το θεμα ειναι να συγκινησεις τον θεατη.Και το crank μονοπλανα ειχε..

 

Μπορει να μνημονευεται απο κριτικους , ισως επειδη ειναι ...βαρυς  κινηματογραφικος ορος (φαντασου να το πεις one shot take φιλμ , θα νομιζεις οτι ειναι πιτογυρος η σφηνακι ) και προσδιδει κουλτουριαρικο κυρος η αναφορα του  😂

Επεξ/σία από bluesattack
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν ειναι τοσο ευκολο το μονοπλανο, ειδικα οταν μιλαμε για ταινια της μιαμισης ωρας.

απο 5:45 και μετα, εξηγουν πως γυριστκαν τα μονοπλανα για το Lord of War και Children of Men:

αυτο απο μονο του ειναι αρκετο για να παει στα οσκαρ; φυσικα οχι, γιαυτο και δεν παιρνει κανεις τον θεσμο τοσο σοβαρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το point ηταν το μαρκετιστικο, διαφημιστικο hype για το.. μονοπλανο , σαν σφραγιδα πανω στο κρεας , οτι εχει πχιοτικο και εχει περασει απο σινεφιλ ελεγχο 😂 .Θα παρει και επαινο ο σκηνοθετης , θα λεει το βιογραφικο του, γυρισε μονοπλανο 😂

Τωρα απο κει και περα, αλλος μπορει να το γυρισει 1.5 ωρα, αλλος να κρυψει τα μονταζ, αλλος να το γυρισει στις λασπες και στα χονια, αλλος να κανει 500 προβες στο studio , αλλος να γυρισει 3, 4 κοπιες μεχρι να αποφασισει, αλλος να βαλει την καμερα πανω σε κινουμενη πλατφορμα , και αλλος να την βαλει σε drone  και να παιζει με το τηλεχειριστηριο 

Εχει κατεβασει και βαρυ πυροβολικο η ταινια.Εδω που τα λεμε , με το soundtrack του Newman  και μονο να τους εδειχνε να περπατουν , θα αρκουσε

Θα τσιμπησει και ενα ακομη οσκαρ φωτογραφιας ο  Roger Deakins .Με τοσα χρωστουμενα  που του οφειλουν :)

Επεξ/σία από bluesattack
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αδιάφορη ταινία καθώς η ταινία για μένα είναι πρώτα απο όλα μια ιστορία και το σενάριο θύμιζε συρραφή ιστοριών απο ΚΨΜ (στο κάτω-κάτω ο σκηνοθέτης δήλωσε οτι το γύρισε επηρεασμένος απο ιστορίες που του διηγήθηκε ο παππούς του νομίζω).Όλο το σενάριο με ευκολίες (ένας λοχίας ενημερώνεται σε 2 λεπτά απο τον στρατηγό! για αποστολή μεγάλης σημασίας και τεχνικές λεπτομέρειες που θέλουν χρόνο, βόλτες σε στρατόπεδα χωρίς σκοπιές, αεροπλάνα που πέφτουν πάνω σου και εσύ κάθεσαι και τα βλέπεις, φαντάροι που ψάχνουν για φαγητό και στο τέλος αποδεικνύεται οτι κουβαλούν ολόκληρο παντοπωλείο πάνω τους, τη μια στιγμή να περπατούν σκυφτοί για το φόβο σκοπευτών και την άλλη να βγαίνουν σε ανοιχτό πεδίο χαλαροί). Με τόσα που γλύτωσε ο πρωταγωνιστής έπρεπε η ταινία να ονομαστεί "Ο Άφθαρτος 2" (το 1 με τον Γουίλις φυσικά).

Είναι σχετικά εύκολο πλέον να μπορείς να γυρίσεις σκηνές άρτιες τεχνικά. Είναι λιγότερο δουλειά του σκηνοθέτη και περισσότερο των άλλων τεχνικών συντελεστών της παραγωγής.  

Ένα 6ράκι με άριστα το 10 και πολύ της είναι.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το θεμα ομως ειναι οτι η τεχνικα αρτιοτητα αρκει για να εντυπωσιαστουν οι γεροι της Ακαδημιας και ο απλος θεατης, αρκετα ωστε να κρυψει το αδυναμο σεναριο των ταινιων και να φτασουν μεχρι τα οσκαρ. εδω το Gravity, που ηταν ενα τεχνικα αρτιο αλλα μετριο μελοδραμα, το συγκρινανε με το 2001, ffs. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, panman76 είπε

Αδιάφορη ταινία καθώς η ταινία για μένα είναι πρώτα απο όλα μια ιστορία και το σενάριο θύμιζε συρραφή ιστοριών απο ΚΨΜ (στο κάτω-κάτω ο σκηνοθέτης δήλωσε οτι το γύρισε επηρεασμένος απο ιστορίες που του διηγήθηκε ο παππούς του νομίζω).Όλο το σενάριο με ευκολίες (ένας λοχίας ενημερώνεται σε 2 λεπτά απο τον στρατηγό! για αποστολή μεγάλης σημασίας και τεχνικές λεπτομέρειες που θέλουν χρόνο, βόλτες σε στρατόπεδα χωρίς σκοπιές, αεροπλάνα που πέφτουν πάνω σου και εσύ κάθεσαι και τα βλέπεις, φαντάροι που ψάχνουν για φαγητό και στο τέλος αποδεικνύεται οτι κουβαλούν ολόκληρο παντοπωλείο πάνω τους, τη μια στιγμή να περπατούν σκυφτοί για το φόβο σκοπευτών και την άλλη να βγαίνουν σε ανοιχτό πεδίο χαλαροί). Με τόσα που γλύτωσε ο πρωταγωνιστής έπρεπε η ταινία να ονομαστεί "Ο Άφθαρτος 2" (το 1 με τον Γουίλις φυσικά).

Είναι σχετικά εύκολο πλέον να μπορείς να γυρίσεις σκηνές άρτιες τεχνικά. Είναι λιγότερο δουλειά του σκηνοθέτη και περισσότερο των άλλων τεχνικών συντελεστών της παραγωγής.  

Ένα 6ράκι με άριστα το 10 και πολύ της είναι.

Αν και λίγο "ακατέργαστος" (έως ωμός) στην περιγραφή σου, συμφωνώ απόλυτα σχεδόν (1-2 λεπτομέρειες, μόνο).

Ας τα ξαναπώ λίγο διαφορετικά.

Η ταινία είναι υπέροχη οπτικά (έλεος με την υπερανάλυση του κάτι-σαν-μονοπλανου), στις εικόνες της, στην αναπαράσταση χαρακωμάτων-πεδίων-σκηνών (ίσως λίγο πιο "ζωηρή" στα χρώματα από ότι θα ήθελα, αλλά δεν με χάλασε αυτό), στη δημιουργία ατμόσφαιρας (ίσως όχι συνέχεια, αλλά σε πολύ μεγάλο μέρος), στα πάντα της σχεδόν.

Μια λεπτομέρεια τους ξέφυγε λιγάκι, όχι πολύ σοβαρή...το σενάριο είναι για κλωτσιές. Μιλάμε για ανέκδοτο που ειδικά από τη μέση και μετά κατάντησε γελοιότητα επιπέδου Σεφερλή.

Πραγματικά,  ούτε ήξεραν από την πολλή κοπτοραπτική των κλισέ τι έδειχναν (σαν ιστορία, πάντα).

Γράψατε αρκετοί για τη Δουνκέρκη...πού πάτε ωρέ ζαγάρια? (εννοείται δεν κατηγορώ προσωπικά κανέναν, απλά αυτή ακριβώς η περιγραφή με παρακίνησε να πάω να τη δω σήμερα).

Μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο στη Δουνκέρκη αρρωσταίνεις από την αγωνία, παρακαλάς να τα καταφέρουν (κι ας ξέρεις ότι τα κατάφεραν!). Εδώ, κάθεσαι κι αναρρωτιέσαι αν σε οποιονδήποτε οργανωμένο στρατό που πάει για την υπερ πάντων επίθεση, ένα τυπάκι θα έτρεχε (Τομ Κρουζ ftw) πέρα-δώθε για να φτάσει στο χαλαρό στον "μεγάλο"...με όλους τους αξιωματικούς κλπ να τον κοιτάνε στραβά αλλά μέχρι εκεί, ενώ

Spoiler

ουρλιάζει σε όλους να σταματήσουν την κρίσιμη επίθεση...ένας άγνωστος, άσχετος, μπουκαδόρος

Βάζουμε και το απαραίτητο μελό, κι όλα καλά.

Υγ: Μαμημένα Village, πάλι με πονοκέφαλο έφυγα από το τραιμόπαιγμα της εικόνας όποτε κουνιόταν η κάμερα οριζόντια (στη συγκεκριμένη ταινία, σχεδόν συνέχεια). Άθλιες μηχανές προβολής, κάθε φορά βλαστημάω.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η δυναμη της ταινιας ηταν η εναλλαγη των σκηνων.(προφανως βοηθησε η αθωα , παιδικη φατσουλα των πρωταγωνιστων )

Απο τις λασπες , τα χαρακωματα, τα συρματοπλεγματα , απο την εντονη παρουσια του θανατου και της αποσυνθεσης  , σε μετεφερε στο γαληνιο τοπιου του λιβαδιου.Απο το  παραδεισενιο φυσικο τοπιο  και τα ανθη της κερασιας (που οι Ιαπωνες θεωρουν συμβολο της βραχυτητας της ζωης )  σε μετεφερε στην αποκοσμη ατμοσφαρα , στην κολαση του χωριου , με τις φωτιες , το συντριβανι (οτι ηταν τελωσπαντων ) σε σχημα σταυρου , τις σκιες που τρεμοπαιζουν και τα  τερατα να κινουνται αναμεσα της.Στην ιδια κολαση που αλλος βρισκει ενα μικρο χαδι ζεστασιας , αλλη ενα στιγμιαιο φως ελπιδας, ενω η ιδια η (νεα ) ζωη βρισκει τον τροπο να συνεχισει.Απο τα φουσκωμενα απο το νερο πτωματα , στους στατιωτες ,   που , ως εκκλησιασμα ,  ξαποσταινουν και ακουνε τον υμνο που ευφραινει τις ψυχες τους : )

Εξαλλου ποση σεναριακη  πλοκη και ανατροπες να κρυβει το ντελιβερυ ενος μυνηματος ? .Αντε το που πολυ να εχει μια πτωση αεροπλανου 😛

Ενταξει δεν συγκλονιστηκα κιολας, αλλα ουτε και βαρεθηκα .Σαν να εβλεπα ενα λευκωμα φωτογραφου που προσπαθησε να περιγραψει τον πολεμο μεσω ''καλλιτεχνικων'' φωτογραφιων , κανοντας τους και μια συρραφη για να προσφερει αμεσοτητα.  Δεν ειναι απαραιτητα ταινια για κινηματογραφο , δεν χρειαζονται μεγαλοι πανι για να λειτουργησουν οι παραπανω σκηνες 

Επεξ/σία από bluesattack
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φυσικα σε καμμια περιπτωση δεν ειναι '' αντιπολεμικη'' ταινια οπως , μαρκετιστικα ,για χαρη των κουλτουρο- μπικινιων , την εχουν χαρακτηρισει.Οχι γιατι ο ηρωας ειναι περισσοτερο ..αφθαρτος (οπως ειπωθηκε πιο πανω ) παρα τραγικος .Οχι γιατι ο ενας ηρωας δεν ειναι αρκετα κυνικος αλλα διατηρει την ανθρωπινη..αφελεια  του

Spoiler

προσπαντωντας να βοηθησει τον εχθρο με τιμημα την ιδια του την ζωη 

Οχι γιατι ειναι επιφανειακη η αναφορα του ηρωα για το σπιτι του . Οχι γιατι ο στρατηγος απο την ανυπομονησια , τις πιεσεις της διοικησης ,  της εξαψη της αναμετρησης και της επικειμενης νικης δειχνει σχεδον ετοιμος (εδω ο Μεντες μαλλον εκλασε μεντες , φοβηθηκε μηπως χασει το ηρωικο της-αλλα με υπευθυνοτητα- στοιχειο η ταινια  και  δεν πανε καλα τα εισητηρια εν μεσω πολεμικων ιαχων του Τραμπ  😂) να θυσιασει καποια τα πιονια/στρατιωτες.  Η γιατι δεν ειναι αρκετα αντιπολεμικο μελο το come back to us 

Αλλα γιατι αντιπολεμικη ταινια μπορει να ειναι μονο μια πολιτικη ταινια.Αλλιως ειναι τοση αντιπολεμικη /αντιμιλιταριστικη  οσο το ...οικολογικο μηνυμα της Γκρετα 😄

Επεξ/σία από bluesattack
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου άρεσε πολύ. Τη κατατάσσω στις "μεγάλες" ταινίες που έχω δει κι αν δεν είχε τα σημεία "τρέχω και αποφεύγω τις σφαίρες σα να είμαι ο flash" θα μιλούσα για αριστούργημα. Γενικότερα το σενάριο (όπως έχετε πει πολλοί ήδη) ήθελε περισσότερη δουλειά.

Είναι σίγουρα μια ταινία που θα μου μείνει και αξίζει να τη δει κάποιος σε ATMOS αίθουσα. Η αίσθηση ήταν μοναδική.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα Gravity όπου αντί διάστημα βάλε το σκηνικό από  τα χαρακώματα μέχρι το δάσος, αντί Σάντρα Μπούλοκ βάζεις τον νέο πρωταγωνιστή, αντί θραύσματα από διαστημικό σταθμό σε τροχιά βάζεις Γερμανούς. Η ταινία σκηνοθετικά και τεχνικά είναι εξαιρετική, το σενάριο είναι προσχηματικό και αστείο, προσωπικά ακόμα και συναισθηματικά δεν με συγκίνησε. Συγκρίνοντάς το με το Dunkirk είναι σαν να συγκρίνεις το Gravity με το Interstellar. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Gravity και το 1917 είναι κακές ταινίες. Αντιθέτως, για αυτό που είναι είναι πολύ καλές. Απλά, είναι σχετικά επιφανειακές και βασίζονται στο θέαμα και το αίσθημα της αγωνίας παρά στην ουσία. Πολλές ταινίες έχουν το suspense ως κύριο οδηγό, αλλά στις περιπτώσεις Gravity και 1917 αυτό γίνεται αυτοσκοπός και όλη η ταινία.

Δεν ξέρω αν φταίει το ότι άκουγα τα καλυτερα για αυτή την ταινία και πιθανόν να περίμενα κάτι παραπάνω, αλλά προσωπικά τόσο το Marriage Story όσο και το Joker μου φάνηκαν καλύτερες ταινίες από το 1917 που πήρε τη Χρυσή Σφαίρα και πιθανόν να πάρει και το Όσκαρ καλύτερης ταινίες. Ελπίζω να πάρει μόνο Σκηνοθεσίας και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας να πάει αλλού.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά θα έβαζα στην ταινία 6/10 .... επειδή άρεσε στη σύζυγο and this makes me happy

😀😀😀

Στα πρώτα 20λεπτα ένιωσα αγωνία λόγω του τρόπου της λήψης (πολύ μικρή ορατότητα) αλλά μετά άρχισα να απογοητευομαι. 

1.Στη σκηνή της γέφυρας άρχισα να γελαω: ελεύθερος σκοπευτής δεν πετυχαίνει στόχο στα 40 μέτρα. Χμμμ

2. Οι σφαίρες έρχονται από τα αριστερά του πρωταγωνιστή ενώ ο σκοπευτής βρίσκεται ψηλότερα και υπό γωνία 35-40°. Χμμμμ... 

3. Στην ίδια σκηνή - και ενώ ο στρτης προσπαθεί να εξοντώσει τον σκοπευτή- στην μισάνοιχτη πόρτα δεν χρησιμοποιεί την χειροβομβίδα του (που μας έδειξε πως έχει.... Χμμμμ) 

4. Η σκηνή με το μωρό - που μας υπενθυμίζει την ανθρώπινη πλευρά - είναι λίγο ακατανόητη. Υποτίθεται πως η γυναίκα βρήκε το μωρό που είναι - υποτίθεται - πεινασμένο και θα 'πρεπε να κλαίει λόγω πείνας, είναι χαρούμενο και... χορταίνει με το τραγούδι ενός αγνώστου... και ξανακοιμαται;;; Χμμμ... 

5. Στην αμέσως επόμενη σκηνή όπου συναντά τους 2 Γερμανούς και έχει όπλο προτιμά να πνίξει τον έναν και να μην χρησιμοποιησει λόγχη-μαχαίρι. Ενώ έχει πάρει και μετάλλιο....  Χμμ

6. Πέφτει στο ποτάμι, παλεύει με τα κύματα, σχεδόν πνίγεται... το γράμμα που πρέπει να παραδώσει μένει ανεξήγητα στεγνό, ενώ νωρίτερα ο χάρτης είχε καταστραφεί άμεσα από το αίμα του φίλου (που είχε δεχτεί τις μαχαιριές του Γερμανού πιλότου) Χμμμ... 

7 Όταν βρίσκει επιτέλους το Τάγμα που εψαχνε, δεν τον παίρνει κανείς χαμπάρι;;; 

Και στέκομαι σε αυτα τα κενά επειδή πρόκειται για μια ταινία που χρησιμοποιεί τα κυριολεκτικά στοιχεία για την ατμόσφαιρα (όπως τους αρουραίους που συμμετέχουν τόσο στις σκηνές των νεκρών όσο και στην πλοκή αφού λόγω του αρουραίου ανατινασσεται το ορυχείου και παραλίγο η ταινία να τελειώσει στο 25ο λεπτό. 😁

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...