Προς το περιεχόμενο

Υπερ-αναλυτικός οδηγός δημιουργίας Home/Small Business File Server με Ubuntu Server 20.04


RTW4ever

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χαιρετώ την κοινότητα!

  1. Εισαγωγή

Σκοπός του παρόντος οδηγού είναι να καταδείξει, ακόμα και σε αρχάριους, την διαδικασία δημιουργίας ενός Home/Small Business File Server, βασισμένου στο λειτουργικό σύστημα Ubuntu Server 20.04 64bit.

Ο οδηγός αυτός θα είναι πολύ μακρύς και αναλυτικός, καθώς θα γίνεται προσπάθεια να εξηγούνται οι ενέργειες που κάνουμε και το υπόβαθρο πίσω από αυτές, ώστε ο αναγνώστης να καταλαβαίνει όχι μόνο πώς κάνουμε κάτι, αλλά και γιατί το κάνουμε.

Ο οδηγός αυτός αποτελεί την δεύτερη έκδοση, και αποτελεί την λογική συνέχεια της πρώτης έκδοσης, η οποία αφορούσε στον Ubuntu Server 16.04 και μπορείτε να την βρείτε εδώ.

Όπως σας είχα υποσχεθεί, όταν θα κυκλοφορούσε η έκδοση 20.04 του λειτουργικού, θα ανανέωνα τον οδηγό.

Πλέον δεν είμαι ο αρχάριος χρήστης που ήμουν τότε, οπότε υπάρχει μια θεμελιώδης αλλαγή στη δομή του Server. ΔΕΝ θα εγκαταστήσουμε σε αυτόν γραφικό περιβάλλον, αλλά ο έλεγχός του θα γίνεται αποκλειστικά απομακρυσμένα, μέσω δικτύου και terminal. Αυτό κάνει την εγκατάσταση και την ρύθμιση του Server απλούστερες, ευκολότερες και γρηγορότερες, ενώ και οι ενημερώσεις θα παίρνουν λιγότερο χρόνο, καθώς θα υπάρχουν λιγότερα πακέτα software προς ενημέρωση.

Για όσους χρήστες έχουν ήδη πανικοβληθεί, έχω να πω να μην φοβούνται, ψυχραιμία, διότι η χρήση του terminal είναι απλούστατη, και όλα τα ζητήματα θα καλυφθούν πλήρως από τον παρόντα οδηγό, ενώ το κέρδος σε χρόνο και κόπο είναι σημαντικό.