Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα 

Σε νεόδμητο έχει γίνει η εξής πρόταση:

Αντλια θερμοτητας  + fancoils. 

Θα υπάρχει και ηλιακός. 

Όλα ταράτσα. Υπάρχει λεβητοστάσιο. 

Μου πρότειναν να μην συνδεθεί ο ηλιακός με Αντλια γιατί θα κόβει πολλή η αντλία. 

Επίσης οι βάνες να είναι στο λεβητοστάσιο. Ακόμα και αν έβαζα τρίοδη. 

Κυκλοφορητής άραγε θέλει έξτρα; 

Buffer? 

Υπόγειο- ισογειου. 5 μέτρα απόσταση λεβητοστάσιο- ταράτσα 

Επεξ/σία από Spyrus
  • Απαντ. 4,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Βάλε ένα boiler στο λεβητοστάσι σε σύνδεση με την αντλία και μόνο τα πάνελ επάνω (βεβιασμένης). Το καλύτερο. Να τη συνδέσεις την αντλία σιγά που θα κόβει. Θα φτιάξεις πρόγραμμα πότε (και αν) θα ζεσταίνει το νερό και δεν θα καταλαβαίνεις τίποτα.

Κυκλοφορητή και buffer δεν είναι στα κουτουρού πρέπει να διατίθεται η μελέτη της εγκατάστασης. Στις περισσότερες περιπτώσεις νεόδμητων αν δεν υπάρχουν αυτονομίες κλπ είναι περιττά, σε 1 ζώνη θέρμανσης ο κυκλοφορητής της αντλίας επαρκεί. 

  • Like 2
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, Spyrus είπε

Δεν είναι πιο ακριβή λύση το ξεχωριστό boiler;

Γιατί να μην είναι διπλά στην αντλία ταράτσα;

 

Ναι είναι. Αλλά. Ζεσταίνεις μισή - μια ώρα ένα δοχείο για να το φτάσεις στους 50 βαθμούς. Για να το αφήσεις για την υπόλοιπη ημέρα, να το βαράει ο βοριάς και το αγιάζι, στους μηδέν. Γιατί;

Μη νομίζεις αν γίνει από την αρχή δεν είναι πολύ μεγάλη η διαφορά. 

Μπορείς βέβαια και να συμβιβαστείς και απλά να επιλέξεις ηλιακό (κατάλληλο για αντλίες) και να ξέρεις ότι για τις ημέρες το χρόνο με μηδενική ηλιοφάνεια ή που θα θες ζεστό νερό νωρίς το πρωί πριν βγει ο ήλιος, θα συμβιβαστείς και θα καις αντλία στάνταρ, γιατί μέσα στη νύχτα το 50 που άφησες το βράδυ θα έχει γίνει μέχρι το πρωί 30 και πρέπει να το ξαναζεστάνεις.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δυστυχώς τον ηλιακό δεν τον αποφεύγω μπήκαν ήδη σωλήνες. 

Έχει νόημα να δοκιμάσω μόνο με τον κυκλοφορητη της αντλίας; χωρι buffer; . Οι Υδραυλικοί προτεινουν την τρίοδη να την έχουν στο λεβητοστάσιο,  όχι ταράτσα ανάμεσα από αντλία κ ηλιακό.

επίσης λίγο με τα fancoils δεν πιάνω πως θα λειτουργούν..  Λογικά θα είναι τελείως παθητικά  δε θα υπάρχουν ξεχωριστές βάνες, άρα μόνο ο αισθητήρας τούς θα ρυθμίζει τον ανεμιστήρα. Τώρα αν π.χ έχουμε πιάσει τούς 20 βαθμούς από τον αισθητήρα της αντλίας, μετά τι γίνεται; χαμηλώνει το νερό θερμοκρασία; σταματούν οι ανεμιστήρες  στα fancoils;

 

Βάσει μελέτης.με τα κλασσικά καλοριφέρ έχω ανάγκη για 1.5 kw απωλειών. 

https://www.olimpiasplendid.gr/Downloadfile/EN_Bi2AirSLUltraslim

 

Λογικά τα fancoils αυτά  θα παίζουν 1 με 1.2kw άρα στο χαμηλό;

Επεξ/σία από Spyrus
Δημοσ.
41 λεπτά πριν, Spyrus είπε

Δυστυχώς τον ηλιακό δεν τον αποφεύγω μπήκαν ήδη σωλήνες. 

Έχει νόημα να δοκιμάσω μόνο με τον κυκλοφορητη της αντλίας; χωρι buffer; . Οι Υδραυλικοί προτεινουν την τρίοδη να την έχουν στο λεβητοστάσιο,  όχι ταράτσα ανάμεσα από αντλία κ ηλιακό.

επίσης λίγο με τα fancoils δεν πιάνω πως θα λειτουργούν..  Λογικά θα είναι τελείως παθητικά  δε θα υπάρχουν ξεχωριστές βάνες, άρα μόνο ο αισθητήρας τούς θα ρυθμίζει τον ανεμιστήρα. Τώρα αν π.χ έχουμε πιάσει τούς 20 βαθμούς από τον αισθητήρα της αντλίας, μετά τι γίνεται; χαμηλώνει το νερό θερμοκρασία; σταματούν οι ανεμιστήρες  στα fancoils;

 

Βάσει μελέτης.με τα κλασσικά καλοριφέρ έχω ανάγκη για 1.5 kw απωλειών. 

https://www.olimpiasplendid.gr/Downloadfile/EN_Bi2AirSLUltraslim

 

Λογικά τα fancoils αυτά  θα παίζουν 1 με 1.2kw άρα στο χαμηλό;

Ωραία. Don't worry κι εγώ ηλιακό έβαλα αλλά από την εμπειρία μου αν ξαναέβαζα και είχα τα λεφτά, θα έκανα αυτό που σου είπα. 

Έχει νόημα πώς δεν έχει. Αν δεν βάλεις 2οδες να κόβουν και βγαίνει ο όγκος δεν θα έχεις πρόβλημα. Το ότι θα κατεβάσεις σωλήνες από ταράτσα λεβητοστάσιο και από εκεί μοιράζεις, βοηθάει σε αυτό. Σε τελική το δοκιμάζεις και αν χρειαστεί να βάλεις buffer, προσθέτεις ένα μικρό, στην επιστροφή.

Τα fan coils θα σου κάνουν μια αυτονομία ανά χώρο, όταν πλησιάζουν να πιάσουν θερμοκρασία θα μειώνουν σκάλα ανεμιστήρα μέχρι να κόψουν εντελώς. Αυτά που ανέβασες νομίζω μοιάζουν με τα δικά μου τα Innova, τα βάζω στο auto και παίζουν με αυτό τον τρόπο. Επειδή είναι slim κάνει λίγο θόρυβο ο ανεμιστήρας, αν σε παίρνει πάρε το μοντέλο, με βάση την ισχύ που βγάζει στη μικρή σκάλα!!! Ειδικά αν κάνεις ψύξη, θα σου χρειαστεί η παραπάνω ισχύς, τραβάνε ζόρι.

Για τον θερμοστάτη της αντλίας θα το βάζεις ένα βαθμό επάνω για ασφάλεια, φαντάσου εγώ δεν έχω καν. 

Δημοσ.

ωραια η λυση του βεβιασμενης αλλα σιγουρα πιο ακριβή στην κτήση και εγκατάσταση αλλα και στην συντηρηση. επισης εχει ιδιαιτεροτητες που αφορουν ξεχωριστο ups σε περιπτωση διακοπης ρευματος προς τον κυκλοφορητη. Επισης απο κακη εγκατασταση (συνηθες σε σημειο που καποιοι διαφημιζουν και στο youtube την αμαθεια και αγνοια τους) μπορει το βεβιασμενης να εχει μικροτερη αποδοση το χειμωνα απο ενα κλασσικο ηλιακο θερμοσιφωνα.

Σε αντιστοιχες ασκησεις επιλυσης εδειξε οτι αποσβεση δεν γινεται ευκολα , βεβαια ομως ειναι μονοδρομος οταν δεν επτρεπεται η εγκατασταση ηλιακου θερμοσιφωνα αλλα μονο συλλεκτων.

Η διασυνδεση αντλιας θερμοτητας με θερμοσιφωνα ειναι πιο ενδεδειγμενη λυση αρκει να μην μεσολαβει μεγαλη αποσταση αναμεταξυ τους. (σε μεγαλη αποσταση ειναι μεγαλυτερο το κοστος εγκαταστασης των σωληνωσεων αλλα υπαρχουν και προσθετες απωλειες λογω των σωληνωσεων).

 

Δημοσ.

Στην περίπτωση μου η απόσταση είναι 10 μέτρα γιατί κατεβαίνει κάτω λεβητοστάσιο και ξανά ανεβαίνει!

Στην ταράτσα είναι διπλά διπλά. Για αυτό παραξενευομαι που θα μπει η τρίοδη στο λεβητοστάσιο αντί ταράτσα. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, Spyrus είπε

Στην περίπτωση μου η απόσταση είναι 10 μέτρα γιατί κατεβαίνει κάτω λεβητοστάσιο και ξανά ανεβαίνει!

Στην ταράτσα είναι διπλά διπλά. Για αυτό παραξενευομαι που θα μπει η τρίοδη στο λεβητοστάσιο αντί ταράτσα. 

Για να καταλαβω , στη ταρατσα θα εγκατασταθει προφανως ο ηλιακος αλλα και η Αντλια θερμοτητας. Η τριοδη μπαινει αναμεσα τους. Γιατι να τοποθετηθει στο λεβητοστασιο στο υπογειο και οχι εκει; Τι σου ειπαν; Επισης λες καποιες βανες ειναι στο λεβητοστασιο στο υπογειο; Τι βανες ειναι αυτες; Λογικα στο λεβητοστασιο θα ειναι οι αναχωρησεις προς τα κολλεκτερ. Δεν εχει λογικη να μπει εκει η τριοδη διοτι εκτος της υδραυλικης συνδεσης θα πρεπει να γινει και η ηλεκτρολογικη συνδεση της τριοδης. Εκτος αν εχουν κατα νου καποια αλλη τριοδη ή ηλεκτροβανα για καποια αλλη χρηση.

το μειονεκτημα σε αυτη την τοποθετηση ειναι οτι για να παραξεις ζεστα νερα χρησης θα πανε τα νερα απο την ΑΘ στην ταρατσα στο υπογειο και μετα ξανα ατην ταρατσα στον Ηλιακο πραγμα που σημαινει απωλειες. Δεν ξερω αν το κανουν για να αυξησουν τον ογκο νερων προς στο κλειστο κυκλωμα του Ηλιακου. 

Επεξ/σία από dm_mlnk
Δημοσ.
2 ώρες πριν, dm_mlnk είπε

Δεν ξερω αν το κανουν για να αυξησουν τον ογκο νερων προς στο κλειστο κυκλωμα του Ηλιακου. 

Αυτό έχει μια λογική. Δεν είναι και μεγάλες οι απώλειες μη νομίζεις, το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής σε εσωτερικό χώρο θα είναι και (πρέπει) να είναι και μονωμένες οι σωλήνες, οπότε δεν παίζει πρόβλημα, η απώλεια είναι πολύ μικρή.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, mechpanos είπε

Αυτό έχει μια λογική. Δεν είναι και μεγάλες οι απώλειες μη νομίζεις, το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής σε εσωτερικό χώρο θα είναι και (πρέπει) να είναι και μονωμένες οι σωλήνες, οπότε δεν παίζει πρόβλημα, η απώλεια είναι πολύ μικρή.

Εχεις δικιο , απλα το ανεφερα απο τη σκοπια του οτι η σερπατινα του ηλιακού που θα ζεσταινει το νερο απο την ΑΘ μπορει να ειναι (που συνηθως ειναι) μικρου βαθμου αποδοσης λογω κατασκευης (π.χ. κατασκευη απο χαλυβα που ως γνωστο οξειδωνεται και αυτο φθινει με το περας των χρόνων αλλα και της χρήσης) , συν τις απωλειες απο τις σωληνωσεις ( η θεωρηση ηταν οτι τις πεταξαν απο την ταρατσα εως κατω καρφωμενες στα τοιχεία) η οποια μονωση και αυτη φθειρει αν δεν προστατευτει η μονωθει καλα , θα μπορει αυτο ολο το σεναριο να οδηγησει σε βαθμο απωλειων και 15%.

Αν η οδευση καλωδιωσης και σωληνωσεων ειναι απο εσωτερικό χώρο τοτε τα παραπανω εχουν μικροτερη σημασία αλλα και παλι η καλη μονωση των σωληνώσεων οπως σωστα λες επιβαλεται.

 

EDIT: ξεχασα να το γραψω και το πρωί , το σεναριο η αντλια να κατεβάζει τα νερα κατω και μετα απο την τριοδη να ανεβαινουν επανω κατα καποιον τροπο θα στρεσαρει κατα κατι παραπανω το κυκλοφορητη. Συν η εγκαταταση 4 σωληνωσεων + καλωδιου ελεγχου βανας.

Στην περιπτωση που η τριοδη τοποθετηθει επανω και αναμεσα ΑΘ και ηλιακο τοτε ο κυκλοφορητης θα στρεσαρετε λιγοτερο και θα χρειαστουν μονο 2 σωληνες να κατεβουν.

Λεπτομερειες ολα τα παραπανω , αλλα για ενα συστημα που σχεδιαζεται να λειτουργει 24/7 κα ιεπειδη εχει και Fan Coil λογικα θα παιζει χειμωνα καλοκαιρι ,  εχει νοημα να υπολογιστουν και οι λεπτομερειες για την καλυτερη δυνατη αποδοση.

Επεξ/σία από dm_mlnk
  • Like 1
Δημοσ.

Τα κολλεκτερς είναι στο λεβητοστάσιο. Η αντλία θα μπει δίπλα από ηλιακό. Ήδη κατεβαίνουν σωλήνες μέσα από την πλάκα εσωτερικά του σπιτιού και της αντλίας Φ40 νομίζω και του Θερμοσίφωνα. Άρα πρακτικά η τρίοδη μπορεί να μπει κ ταράτσα κ λεβητοστάσιο. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εμείς έχουμε κάνει λίγο διαφορετική εφαρμογή. Έχουμε βάλει ένα solar kit στον ηλιακό και υπάρχει και δοχείο ΖΝΧ (η αντλία είναι split με μεγάλο δοχείο). Αν η θερμοκρασία είναι >42 στον ηλιακό, το ζεστό νερό έρχεται από τον ηλιακό με ανάμιξη στους 42, επίσης μέσω smart automation μπαίνει η αντλία σε Eco σε ότι αφορά στο δικό της δοχείο ΖΝΧ (συνεπώς δε ζεσταίνει νερό, παρά μόνο antilegionella μια φορά την εβδομάδα). 
Αν η θερμοκρασία είναι <42 βαθμούς στον ηλιακό, είναι πχ. 38, τότε ο ηλιακός τροφοδοτεί το δοχείο ΖΝΧ ώστε να μην το ζεσταίνουμε πχ από τους 15 βαθμούς αλλά από τους 38 και η αντλία ζεσταίνει τη διαφορά (ο ηλιακός ποτέ δε πέφτει σε θερμοκρασία δικτύου ακόμα και χειμώνα με βαριά συνεφιά). Είναι κι αυτό ένα configuration.

Επεξ/σία από fylatos
  • Like 2
Δημοσ.
6 ώρες πριν, fylatos είπε

Αν η θερμοκρασία είναι <42 βαθμούς στον ηλιακό, είναι πχ. 38, τότε ο ηλιακός τροφοδοτεί το δοχείο ΖΝΧ ώστε να μην το ζεσταίνουμε πχ από τους 15 βαθμούς αλλά από τους 38 και η αντλία ζεσταίνει τη διαφορά (ο ηλιακός ποτέ δε πέφτει σε θερμοκρασία δικτύου ακόμα και χειμώνα με βαριά συνεφιά). Είναι κι αυτό ένα configuration.

 

Στην περιπτωση που ο ηλιακος εχει κατω απο 42 βαθμους τοτε το θερμοδοχειο με τα ΖΝΧ απο την αντλια θα πρεπει να ζεσταθει και αυτο με καποιο τροπο (προφανως απο την Α.Θ η απο αντισταση) ωστε να καταναλωθει και επειτα να τροφοδοτηθει αυτος ο ογκος νερού με προθερμασμενο νερο απο τον ηλιακο που μπορει να ειναι π.χ. 38.

Αυτο ειναι ενα οντως καλο σεταπ με την προυποθεση το θερμοδοχειο(μποιλερ) να μην ειναι πολυ μεγαλυτερο απο το δοχειο του ηλιακού. 

Επιπροσθετα εχω κανει σε μια  αντιστοιχη δουλεια να βαλω εναν κυκλοφορητη μεταξυ θερμοδοχειου ηλιακου και μποιλερ ετσι ωστε να μεγαλωσει η αποθηκευση ζεστου νερου χρησης αλλα και να προστατευσω απο υπερθερμανη τον ηλιακο σε εντονη καλοκαιρια. (τυπου ανακυκλοφοριας με θερμοδιαφορικο ελεκτη).

Δημοσ.
2 ώρες πριν, dm_mlnk είπε

 

Στην περιπτωση που ο ηλιακος εχει κατω απο 42 βαθμους τοτε το θερμοδοχειο με τα ΖΝΧ απο την αντλια θα πρεπει να ζεσταθει και αυτο με καποιο τροπο (προφανως απο την Α.Θ η απο αντισταση) ωστε να καταναλωθει και επειτα να τροφοδοτηθει αυτος ο ογκος νερού με προθερμασμενο νερο απο τον ηλιακο που μπορει να ειναι π.χ. 38.

Αυτο ειναι ενα οντως καλο σεταπ με την προυποθεση το θερμοδοχειο(μποιλερ) να μην ειναι πολυ μεγαλυτερο απο το δοχειο του ηλιακού. 

Επιπροσθετα εχω κανει σε μια  αντιστοιχη δουλεια να βαλω εναν κυκλοφορητη μεταξυ θερμοδοχειου ηλιακου και μποιλερ ετσι ωστε να μεγαλωσει η αποθηκευση ζεστου νερου χρησης αλλα και να προστατευσω απο υπερθερμανη τον ηλιακο σε εντονη καλοκαιρια. (τυπου ανακυκλοφοριας με θερμοδιαφορικο ελεκτη).

Ναι προφανώς όταν είναι κάτω από 42 με smart αυτοματισμό η αντλία ζεσταίνει το νερό σε πάνω από 42 (συνήθως 50). Όταν όμως καταναλωθεί μεγάλο μέρος του νερού αντικαθίσταται με νέο νερό από τον ηλιακό κι όχι από το δίκτυο. Το όλο σύστημα btw μπορεί να ρυθμιστεί+-, δλδ να βάλεις την αντλία να ζεσταθεί 1-2 βαθμούς πριν ο ηλιακός να φτάσει τους 42.

Καλή φάση αυτό με τον κυκλοφορητή. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...