Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Τα ηλεκτρικά όπως είναι σήμερα και χωρίς να βλέπω κάποια κίνηση να αλλάξει αυτό δεν μπορούν να πάρουν μεγάλο μέρος της πίτας.

Τα έχουμε ξαναπεί, συμφέρουν όταν 

1) υπάρχει οικιακή/οικονομική φόρτιση

2) δεν κάνουμε συχνά διαδρομές στο όριο ή πάνω απο την αυτονομία της μπαταρίας

Οπότε αν δεν αλλάξει κάτι (ταχύτητα φόρτισης ΚΑΙ κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστές) δεν πρόκειται να βολέψουν την πλειονότητα. Τα υβριδικά κουμπώνουν μια χαρά για τις απαιτήσεις του περισσότερου κόσμου. 

Μέση κατανάλωση corolla (έβαλα google) 4.5l/100km. Για 15.000χλμ/μήνα με 1.75€/λ είναι 1.181,25€

Ηλεκτρικό με 15kwh/100χλμ (αρκετά χαμηλή) και 0.59€/kwh (δεη fast charge) είναι 1.327,50 € 

Οκ κερδίζεις απο λάδια/ξύδια αλλά στο περίπου αντισταθμίζονται απο κόστος ασφάλειας/ελάστικα. Το όφελος απο ένα ηλεκτρικό αν υπάρχει είναι ελάχιστο.

 

Ακόμα και σε 2 λεπτά της ώρας να φόρτιζε το ηλεκτρικό πάλι δεν βλέπω γιατί να το προτιμήσει κάποιος που φορτίζει αποκλειστικά σε εξωτερικούς ταχυφορτιστές. 

 

Ισχυει, προς το παρον αν δεν εχεις δικη σου θεση να φορτιζεις, δεν εχει πολυ νοημα να πουλησεις το συμβατικο σου και να πας σε EV.

Αλλα αν ετσι κι αλλιως θες να αγορασεις καινουριο ΙΧ, τοτε δε νομιζω πως σε χαλαει ακομα και αυτη η μικρη διαφορα κοστους κινησης. Επισης, διαλεξες μακραν το worst case scenario για τη τιμη φορτισης. Για ποιο λογο να φορτιζεις καθε μερα σε υπερ-ταχυφορτιστες που ειναι πανακριβοι? Ακομα και με AC φορτιση 1-2 φορες την εβδομαδα βγαινουν τα χλμ για καθημερινη χρηση. Σε ταξιδια μονο πας σε 120kw και ανω.

image.png.a9fb981d741d36cde7049cac627d2c21.png

  • Απαντ. 6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Γιατί εάν δεν έχω φορτιστή σπίτι μου ή πολύ κοντά σε εμένα, θα έχω όρεξη να περιμένω με τις ώρες να φορτίσει αλλού?

Θα πάω (και άλλος χαμένος χρόνος/ρεύμα) στον κοντινότερο και γρηγορότερο.

 

Μπορεί να έχω ηλεκτρικό αλλά είμαι πολύ αυστηρός ως προς τα κριτήρια. Έχω ξαναπεί ότι δεν το αγόρασα για την πρασινάδα του αλλά γιατί εκείνη τη στιγμή που ήθελα αυτοκίνητο αυτό με συνέφερε. 

  • Like 2
Δημοσ.
32 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Καταποντιστηκαν γιατι πουλαγανε υπερκοστολογημενες μαλακιες, με τεχνολογια 2010.

Ειχαν συνηθισει τοσα χρονια την προστατευτικοτητα της ΕΕ και τωρα τους κακοφανηκε.

Ισχύει αλλά φέρνουν και ποιο προσιτά μοντέλα ποια όπως το Renault 5, Scoda Elroq κλπ αλλά θα συνεχίσουν και με υβριδικά επειδή έχουν ζήτηση . Το ίδιο και η byd που ηγείται στις πωλησεισ ηλεκτρικών  . Η Tesla από εκεί που ήταν πρωτοπόρος μόνο καθοδική πορεία έχει με μόνο ηλεκτρικά . 

  • Like 1
Δημοσ.
32 λεπτά πριν, mtifosi είπε

Ισχύει αλλά φέρνουν και ποιο προσιτά μοντέλα ποια όπως το Renault 5, Scoda Elroq κλπ αλλά θα συνεχίσουν και με υβριδικά επειδή έχουν ζήτηση . Το ίδιο και η byd που ηγείται στις πωλησεισ ηλεκτρικών  . Η Tesla από εκεί που ήταν πρωτοπόρος μόνο καθοδική πορεία έχει με μόνο ηλεκτρικά . 

Ευτυχώς για όλους μας ξύπνησαν και πλέον κάτι κάνουν. Ακόμα και την VW που την έκραζα μέχρι πέρσι, πλέον τα ID είναι οκ.

Λογικό πάντως να πέφτει η Τεσλα, γιατι ξεκίνησε μόνη της χωρίς ανταγωνισμό, και τώρα που οι ανταγωνισμός εξελίχθηκε, χάνει ένα κομμάτι της πίτας.

Τα επόμενα 5 χρόνια θα δούμε μαγικά πράγματα στα ev πιστεύω.

48 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Γιατί εάν δεν έχω φορτιστή σπίτι μου ή πολύ κοντά σε εμένα, θα έχω όρεξη να περιμένω με τις ώρες να φορτίσει αλλού?

Θα πάω (και άλλος χαμένος χρόνος/ρεύμα) στον κοντινότερο και γρηγορότερο.

 

Μπορεί να έχω ηλεκτρικό αλλά είμαι πολύ αυστηρός ως προς τα κριτήρια. Έχω ξαναπεί ότι δεν το αγόρασα για την πρασινάδα του αλλά γιατί εκείνη τη στιγμή που ήθελα αυτοκίνητο αυτό με συνέφερε. 

Αν δεν έχεις πολύ κοντά τότε σίγουρα δεν πας σε ev.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Ευτυχώς για όλους μας ξύπνησαν και πλέον κάτι κάνουν. Ακόμα και την VW που την έκραζα μέχρι πέρσι, πλέον τα ID είναι οκ.

Λογικό πάντως να πέφτει η Τεσλα, γιατι ξεκίνησε μόνη της χωρίς ανταγωνισμό, και τώρα που οι ανταγωνισμός εξελίχθηκε, χάνει ένα κομμάτι της πίτας.

Τα επόμενα 5 χρόνια θα δούμε μαγικά πράγματα στα ev πιστεύω.

Τα ev ήρθαν για να μείνουν ακόμα και η Toyota δεν είναι κατά αλλά ήταν σχεδόν η μόνη που έλεγε πως δεν είναι η μόνη λύση γιατί χρειάζονται και τα υβριδικά και δικαιώθηκε πανυγηρικα αφού τώρα όλοι ακολουθούν. Όπως είπες μέχρι η vw στα επόμενα μοντέλα θα έχει full hybrid επιλογή . Όσο για την Tesla σίγουρα ο ανταγωνισμός την επηρέασε αλλά δεν ξέρω αν είναι μόνο αυτό …

Επεξ/σία από mtifosi
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, mtifosi είπε

Τα ev ήρθαν για να μείνουν ακόμα και η Toyota δεν είναι κατά αλλά ήταν σχεδόν η μόνη που έλεγε πως δεν είναι η μόνη λύση γιατί χρειάζονται και τα υβριδικά και δικαιώθηκε πανυγηρικα αφού τώρα όλοι ακολουθούν. Όπως είπες μέχρι η vw στα επόμενα μοντέλα θα έχει full hybrid επιλογή . Όσο για την Tesla σίγουρα ο ανταγωνισμός την επηρέασε αλλά δεν ξέρω αν είναι μόνο αυτό …

Η Tesla έχει κολλήσει στο να παράγει αυτοκίνητα για αμερικάνους.

Η ευρώπη που είναι πιο πυκνοκατοικημένη, θέλει αυτοκίνητα πόλης. Στο Αμέρικα, αυτοκίνητο πόλης θεωρείται το Model 3...

  • Like 1
Δημοσ.
13 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Αν δεν έχεις πολύ κοντά τότε σίγουρα δεν πας σε ev.

Αυτό λέω. Στην Ελλάδα τί ποσοστό οδηγών έχει?

Πόσοι δηλαδή μπορούν να πάρουν ηλεκτρικό και να τους συμφέρει? Δεν ξέρω τα νούμερα και βγάζω απο το μυαλό μου ότι δεν είναι ούτε το 10% των οχημάτων. 

 

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, teodor_ch είπε

Αυτό λέω. Στην Ελλάδα τί ποσοστό οδηγών έχει?

Πόσοι δηλαδή μπορούν να πάρουν ηλεκτρικό και να τους συμφέρει? Δεν ξέρω τα νούμερα και βγάζω απο το μυαλό μου ότι δεν είναι ούτε το 10% των οχημάτων. 

 

Τεράστιο.

Μόνο πάνω στο βουνό δεν έχει στην Αττική :D

image.png.256236ec720e75bd3cfdffff964a36e7.png

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, mtifosi είπε

Τα ev ήρθαν για να μείνουν ακόμα και η Toyota δεν είναι κατά αλλά ήταν σχεδόν η μόνη που έλεγε πως δεν είναι η μόνη λύση γιατί χρειάζονται και τα υβριδικά και δικαιώθηκε πανυγηρικα αφού τώρα όλοι ακολουθούν. Όπως είπες μέχρι η vw στα επόμενα μοντέλα θα έχει full hybrid επιλογή . Όσο για την Tesla σίγουρα ο ανταγωνισμός την επηρέασε αλλά δεν ξέρω αν είναι μόνο αυτό …

Από το 2030 και μετά ακόμα και η Toyota θα πρέπει τα μισά που πουλάει να είναι ev ...

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Τεράστιο.

Μόνο πάνω στο βουνό δεν έχει στην Αττική :D

image.png.256236ec720e75bd3cfdffff964a36e7.png

Το έχω ξαναπεί σε προηγούμενο ποστ. Έχεις στρεβλή άποψη για την Αθήνα, τους οδηγούς της και το θέμα της στάθμευσης. Αυτό το screenshot σημαίνει το απόλυτο τίποτα.

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Τεράστιο.

Μόνο πάνω στο βουνό δεν έχει στην Αττική :D

 

Google: 5.495.927 Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα

Google 2024: 5,773 AC points, 

Βγαίνει λιγότερο απο 0.1% 

 

Τα bev στην Ελλάδα είναι 24,000 που πές ότι έχουν όλοι φορτιστή αλλά και πάλι δεν αλλάζει τα νούμερα.

Δημοσ.
13 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Google: 5.495.927 Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα

Google 2024: 5,773 AC points, 

Βγαίνει λιγότερο απο 0.1% 

 

Τα bev στην Ελλάδα είναι 24,000 που πές ότι έχουν όλοι φορτιστή αλλά και πάλι δεν αλλάζει τα νούμερα.

Ναι βέβαια αρκετοί είναι εκείνοι που έχουν parking σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Δεν σημαίνει το ότι είσαι Αθήνα, αναγκαστικά αφήνεις και το αμάξι στον δρόμο ή μπορεί να έχεις μία θέση parking όπου μπορείς να βάλεις το ηλεκτρικό σου και να αφήσεις το θερμικό στον δρόμο. 

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Google: 5.495.927 Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα

Google 2024: 5,773 AC points, 

Βγαίνει λιγότερο απο 0.1% 

 

Τα bev στην Ελλάδα είναι 24,000 που πές ότι έχουν όλοι φορτιστή αλλά και πάλι δεν αλλάζει τα νούμερα.

0.1% φορτιστές ανά όλα τα ΙΧ. Για ποιο λόγο μας ενδιαφέρει αυτή η αναλογία προς τα συμβατικά?

 

 

Δε χρειάζεται να υπάρχει ένας φορτιστής ανα EV.

Δε φορτίζεις 24/7, δεν είναι trolley να θέλουν μόνιμη παροχή.

Ολοι οι φορτιστές που είναι στο plugshare είναι δημόσιας χρήσης. Πας σε supermarket και φορτίζει όσο ψωνίζεις πχ.

Συνωστισμό για φόρτιση μόνο στους τσάμπα των LIDL και του δήμου Αθηναίων έχει. Οι υπόλοιποι σχεδόν πάντα είναι άδειοι.

 

30 λεπτά πριν, majunior είπε

Το έχω ξαναπεί σε προηγούμενο ποστ. Έχεις στρεβλή άποψη για την Αθήνα, τους οδηγούς της και το θέμα της στάθμευσης. Αυτό το screenshot σημαίνει το απόλυτο τίποτα.

Αυτό το screenshot δείχνει τους δημόσιους φορτιστές που έχουν δική τους θέση στάθμευσης.

Αν δεν έχει παρκάρει κάποιος τρόμπας, τότε βλέπεις που έχει και πας να φορτίσεις.

  • Like 1
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

0.1% φορτιστές ανά όλα τα ΙΧ. Για ποιο λόγο μας ενδιαφέρει αυτή η αναλογία προς τα συμβατικά?

 

 

Δε χρειάζεται να υπάρχει ένας φορτιστής ανα EV.

Δε φορτίζεις 24/7, δεν είναι trolley να θέλουν μόνιμη παροχή.

1) Κάθε πότε πας SM? Το λογικό είναι 1 φορά/εβδομάδα +1 έξτρα πολύ γρήγορη ενδιάμεση. Ούτε 1 ώρα δεν κάθεσαι συνολικά στο parking. 

2) Έχεις φορτίσει σε AC? Κάποιος που φορτίζει αποκλειστικά σε AC της γειτονιάς του (όπως λές ότι υπάρχουν αρκετοί) θα το αφήσει το βράδυ για να το πάρει το πρωί γεμάτο (80%). Θα βάλεις ξυπνητήρι 3-4-5 τα ξημερώματα να πάς να του αλλάξεις θέση? Και θα βρεθεί άλλος οδηγός που θα έρθει να το κουμπώσει? 

Θα κλείσετε ραντεβού να πάτε να κάνετε τράμπα τις θέσεις παρκαρίσματος τα ξημερώματα?

 

3) Με 1000χλμ/μήνα έχουμε 250χλμ/εβδομάδα περίπου όσο είναι το 10-80% χονδρικά χονδρικά. (Εννοείται δεν το αφήνεις να πέσει χαμηλά γιατί αν χρειαστεί να πάς κάπου πιο μακριά θα κάθεσαι να περιμένεις)

Άρα έχουμε μία "πλήρη" φόρτιση ανα 7 μέρες ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. 

Αν είχαμε 10% των 5.500.000 ηλεκτρικά = 550.000 οχήματα (μείον όσοι έχουν σήμερα πες 50.000) μας μένουν 500.000 οχήματα /7 μέρες = 71.000 φορτίσεις σε AC ανα ημέρα!!! Και είπαμε ότι θέλουν ~5 ώρες κουμπωμένοι για το 10-80%

 

Καλή τύχη με τους ούτε 6000 φορτιστές που έχουμε σήμερα.

(κάνω την υπόθεση ότι όσοι αγοράσουν απο εδώ και πέρα δεν θα έχουν δικό τους φορτιστή)

  • Thanks 1
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

1) Κάθε πότε πας SM? Το λογικό είναι 1 φορά/εβδομάδα +1 έξτρα πολύ γρήγορη ενδιάμεση. Ούτε 1 ώρα δεν κάθεσαι συνολικά στο parking. 

2) Έχεις φορτίσει σε AC? Κάποιος που φορτίζει αποκλειστικά σε AC της γειτονιάς του (όπως λές ότι υπάρχουν αρκετοί) θα το αφήσει το βράδυ για να το πάρει το πρωί γεμάτο (80%). Θα βάλεις ξυπνητήρι 3-4-5 τα ξημερώματα να πάς να του αλλάξεις θέση? Και θα βρεθεί άλλος οδηγός που θα έρθει να το κουμπώσει? 

Θα κλείσετε ραντεβού να πάτε να κάνετε τράμπα τις θέσεις παρκαρίσματος τα ξημερώματα?

 

3) Με 1000χλμ/μήνα έχουμε 250χλμ/εβδομάδα περίπου όσο είναι το 10-80% χονδρικά χονδρικά. (Εννοείται δεν το αφήνεις να πέσει χαμηλά γιατί αν χρειαστεί να πάς κάπου πιο μακριά θα κάθεσαι να περιμένεις)

Άρα έχουμε μία "πλήρη" φόρτιση ανα 7 μέρες ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. 

Αν είχαμε 10% των 5.500.000 ηλεκτρικά = 550.000 οχήματα (μείον όσοι έχουν σήμερα πες 50.000) μας μένουν 500.000 οχήματα /7 μέρες = 71.000 φορτίσεις σε AC ανα ημέρα!!! Και είπαμε ότι θέλουν ~5 ώρες κουμπωμένοι για το 10-80%

 

Καλή τύχη με τους ούτε 6000 φορτιστές που έχουμε σήμερα.

(κάνω την υπόθεση ότι όσοι αγοράσουν απο εδώ και πέρα δεν θα έχουν δικό τους φορτιστή)

Πρακτικά προβλήματα που όντως υπάρχουν σε AC και μάλιστα ακόμη και τα περισσότερα αυτοκίνητα φορτίζουν μέχρι 11kW και όχι 22kW που δίνει ο φορτιστής. 

Ωστόσο οι πορτοκαλοί που σου δείχνει στην εικόνα που δεν είναι και λίγοι, είναι DC φορτιστές. Οπότε με 1 ώρα την εβδομάδα μπορείς να κινείσαι οικονομικά για όλη την υπόλοιπη. 

Φυσικά τίποτα δεν συγκρίνεται με το να φορτίζεις εκεί που παρκάρεις και από άποψη οικονομίας αλλά και άνεσης. Δυστυχώς στο Ηράκλειο η αναλογία DC με AC είναι πολύ΄χειρότερη και μιας και προσπαθούμε να δείξουμε ότι είμαστε πρωταθλητές στην αμορφωσιά, θα παρκάρουμε στον DC του lidl είτε επειδή είναι κοντά στην πόρτα, είτε επειδή είμαστε κομπλεξικοί, είτε επειδή έχουμε ηλεκτρικό και θεωρούμε ότι μπορούμε να το αφήσουμε εκεί όλη μέρα. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...