Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ρεαλιστικά η ηλεκτροκίνηση έχει νόημα στις πόλεις κυρίως ως 2ο όχημα οικογένειας. Αυτά τα εκτρώματα των δύο τόνων και βάλε, που πάνε 300 χλμ. αυτονομία και δεν φτουράνε κάν στις εθνικές, δεν έχουν νόημα. Η ηλεκτροκίνηση έχει μέλλον με μοντέλα όπως Hyundai Inster, BYD Surf, Leapmotor T03 που πρέπει να εξελιχθούν κι άλλο και να φτάσουν σε τιμές στον καταναλωτή (χωρίς επιδοτήσεις) 15.000 με 20.000ευρώ max. 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Αυτό το screenshot δείχνει τους δημόσιους φορτιστές που έχουν δική τους θέση στάθμευσης.

Αν δεν έχει παρκάρει κάποιος τρόμπας, τότε βλέπεις που έχει και πας να φορτίσεις.

Με ένα πρόχειρο μέτρημα στο plugshare, στο δήμο Καλλιθέας και Μοσχάτου (τυχαία τους διάλεξα, ως αντιπροσωπευτικούς δήμους με πολύ δύσκολη στάθμευση) υπάρχουν 20 πρίζες.

Ο δήμος Καλλιθέας έχει 100.000 κατοίκους και του Μοσχάτου 40.000.

  • Like 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, kalmik είπε

Ρεαλιστικά η ηλεκτροκίνηση έχει νόημα στις πόλεις κυρίως ως 2ο όχημα οικογένειας. Αυτά τα εκτρώματα των δύο τόνων και βάλε, που πάνε 300 χλμ. αυτονομία και δεν φτουράνε κάν στις εθνικές, δεν έχουν νόημα. Η ηλεκτροκίνηση έχει μέλλον με μοντέλα όπως Hyundai Inster, BYD Surf, Leapmotor T03 που πρέπει να εξελιχθούν κι άλλο και να φτάσουν σε τιμές στον καταναλωτή (χωρίς επιδοτήσεις) 15.000 με 20.000ευρώ max. 

Μα προφανώς σε Ευρωπαϊκή πόλη και ειδικά πυκνοκατοικημένη όπως η Αθήνα δεν είναι τόσο θέμα βάρους αλλά μήκους. Τα βαριά αμάξια αυτά μέσα στην πόλη όπως το Dolphin ή το model 3 ξεπερνάνε τα 500km αυτονομίας πολύ εύκολα Ωστόσο όσα συστήματα και να έχουν για να παρκάρουν ( 3d κάμερες, αισθητήρες κτλ) είναι δύσκολο να βρεις θέση 4,5m+ για να παρκάρεις.

Βέβαια όπως έχω ξαναπεί στην πόλη θα έπρεπε να συζητάμε για ηλεκτροκίνηση με ΜΜΜ. Μετρό, Τραίνα, Ηλεκτρικά λεωφορεία έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μην αποτελεί ανάγκη αλλά επιλογή. Έπειτα μπορείς να βάλεις και παρκόμετρο σε κάθε δρόμο. 

  • Like 1
Δημοσ.
57 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

1) Κάθε πότε πας SM? Το λογικό είναι 1 φορά/εβδομάδα +1 έξτρα πολύ γρήγορη ενδιάμεση. Ούτε 1 ώρα δεν κάθεσαι συνολικά στο parking. 

2) Έχεις φορτίσει σε AC? Κάποιος που φορτίζει αποκλειστικά σε AC της γειτονιάς του (όπως λές ότι υπάρχουν αρκετοί) θα το αφήσει το βράδυ για να το πάρει το πρωί γεμάτο (80%). Θα βάλεις ξυπνητήρι 3-4-5 τα ξημερώματα να πάς να του αλλάξεις θέση? Και θα βρεθεί άλλος οδηγός που θα έρθει να το κουμπώσει? 

Θα κλείσετε ραντεβού να πάτε να κάνετε τράμπα τις θέσεις παρκαρίσματος τα ξημερώματα?

 

3) Με 1000χλμ/μήνα έχουμε 250χλμ/εβδομάδα περίπου όσο είναι το 10-80% χονδρικά χονδρικά. (Εννοείται δεν το αφήνεις να πέσει χαμηλά γιατί αν χρειαστεί να πάς κάπου πιο μακριά θα κάθεσαι να περιμένεις)

Άρα έχουμε μία "πλήρη" φόρτιση ανα 7 μέρες ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. 

Αν είχαμε 10% των 5.500.000 ηλεκτρικά = 550.000 οχήματα (μείον όσοι έχουν σήμερα πες 50.000) μας μένουν 500.000 οχήματα /7 μέρες = 71.000 φορτίσεις σε AC ανα ημέρα!!! Και είπαμε ότι θέλουν ~5 ώρες κουμπωμένοι για το 10-80%

 

Καλή τύχη με τους ούτε 6000 φορτιστές που έχουμε σήμερα.

(κάνω την υπόθεση ότι όσοι αγοράσουν απο εδώ και πέρα δεν θα έχουν δικό τους φορτιστή)

Πας μια φορα την εβδομαδα, αλλα μπορει να μενεις και κοντα σε ΣΜ η να εχεις καποιον αλλο φορτιστη διπλα στο σπιτι σου. Αν δεν εχεις, τοτε δεν ειναι το ev για σενα. Τσεκαρε στο plugshare, και δες κοντα στο σπιτι σου σε ακτινα 100μ τι υπαρχει.

Θεωρεις πως οι 6.000 φορτιστες δεν αρκουν για τα τωρινα ev?

 

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, manolis940 είπε

 είτε επειδή είναι κοντά στην πόρτα, 

ειναι προκληση αυτες οι θεσεις σταθμευσης διπλα ακριβως στην πορτα😁

να απαιτησετε να πανε οι φορτιστες τερμα γωνια του παρκιγκ των σουπερ μαρκετ☺️

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, NT1G είπε

Από το 2030 και μετά ακόμα και η Toyota θα πρέπει τα μισά που πουλάει να είναι ev ...

Μπορεί να τα καταφέρει εξάλλου έκανε συνεργασία με byd …αν και υπάρχει δρόμος μέχρι τότε και οι απόψεις αυτοκινητοβιομηχανιών αλλάζουν ανάλογα με την ζήτηση …

2 ώρες πριν, NT1G είπε
Επεξ/σία από mtifosi
Δημοσ.
4 ώρες πριν, teodor_ch είπε

1) Κάθε πότε πας SM? Το λογικό είναι 1 φορά/εβδομάδα +1 έξτρα πολύ γρήγορη ενδιάμεση. Ούτε 1 ώρα δεν κάθεσαι συνολικά στο parking. 

2) Έχεις φορτίσει σε AC? Κάποιος που φορτίζει αποκλειστικά σε AC της γειτονιάς του (όπως λές ότι υπάρχουν αρκετοί) θα το αφήσει το βράδυ για να το πάρει το πρωί γεμάτο (80%). Θα βάλεις ξυπνητήρι 3-4-5 τα ξημερώματα να πάς να του αλλάξεις θέση? Και θα βρεθεί άλλος οδηγός που θα έρθει να το κουμπώσει? 

Θα κλείσετε ραντεβού να πάτε να κάνετε τράμπα τις θέσεις παρκαρίσματος τα ξημερώματα?

 

3) Με 1000χλμ/μήνα έχουμε 250χλμ/εβδομάδα περίπου όσο είναι το 10-80% χονδρικά χονδρικά. (Εννοείται δεν το αφήνεις να πέσει χαμηλά γιατί αν χρειαστεί να πάς κάπου πιο μακριά θα κάθεσαι να περιμένεις)

Άρα έχουμε μία "πλήρη" φόρτιση ανα 7 μέρες ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. 

Αν είχαμε 10% των 5.500.000 ηλεκτρικά = 550.000 οχήματα (μείον όσοι έχουν σήμερα πες 50.000) μας μένουν 500.000 οχήματα /7 μέρες = 71.000 φορτίσεις σε AC ανα ημέρα!!! Και είπαμε ότι θέλουν ~5 ώρες κουμπωμένοι για το 10-80%

 

Καλή τύχη με τους ούτε 6000 φορτιστές που έχουμε σήμερα.

(κάνω την υπόθεση ότι όσοι αγοράσουν απο εδώ και πέρα δεν θα έχουν δικό τους φορτιστή)

ακομα χειροτερα ξεχνατε τα Phev

εγω εχω ενα φορτιστη κοντα μου. ειναι μονιμα ενα Gla250e. στη γειτονια εχουμε 2 gla, 1 cayene και μερικα ακομα απο αλλες μαρκες. εταιρικα σχεδον ολα. ο φορτιστης εχει μονιμα ενα Phev πανω ολη νυχτα. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Πας μια φορα την εβδομαδα, αλλα μπορει να μενεις και κοντα σε ΣΜ η να εχεις καποιον αλλο φορτιστη διπλα στο σπιτι σου. Αν δεν εχεις, τοτε δεν ειναι το ev για σενα. Τσεκαρε στο plugshare, και δες κοντα στο σπιτι σου σε ακτινα 100μ τι υπαρχει.

Θεωρεις πως οι 6.000 φορτιστες δεν αρκουν για τα τωρινα ev?

 

δές τι συζητάμε παραπάνω

εξηγώ γιατί τα υβριδικά τώρα και στο άμεσο μέλλον (5ετία) θα είναι η πλειοψηφία των οχημάτων που θα πωλούνται

με τη υφιστάμενη υποδομή φορτιστών δεν γίνεται ούτε το 10% του στόλου των ΙΧ να καλύψει τις εβδομαδιαίες ανάγκες ενέργειας τους

 

Διάβασα ανάρτηση στο FB ότι κάποιοι αφήνουν στον AC το αμάξι και ας έχει τελειώσει η φόρτιση. Για τις ώρες 08:00-23:00 το καταλαβαίνω ότι πρέπει να πάς να ξεκουμπώσεις. Αν όμως τελειώνει η φόρτιση 00:00-06:00 περιμένει κάποιος ότι θα βάλουμε ξυπνητήρι να βγάλουμε το αμάξι? Όσοι έχετε ηλεκτρικό τί λέτε?

Μία φορά που το έχω βάλει σε AC το κούμπωσα το βράδυ και το πήρα το πρωί κατα τις 08:00. Δεν ξέρω τι ώρα τελείωσε και δεν το σκέφτηκα καν.

Επεξ/σία από teodor_ch
Δημοσ.
Στις 9/6/2025 στις 8:22 ΜΜ, basilis_k6 είπε

...

η ιαπωνια επαθε φουκουσιμα. η ευρωπη κλεινει, η τουλαχιστον εκει εχω μεινει εγω..., τα πυρηνικα εργοστασια της. Βεβαια κανει η τουρκια οποτε μαλλον η εξυπνη ευρωπη θα κλεισει τα δικα της και θα αγοραζει ρευμα απο εκει. λολ

ναι, έχεις μείνει πίσω, γιατί άρχισαν να το ξανασκέφτονται.

Αναφορά σε κείμενο

Belgium's original plan to phase out its seven nuclear reactors by 2025 was pushed back by a decade in 2022 due to energy uncertainty caused by Russia's invasion of Ukraine.

Just last week, Merz's government (Γερμανία) indicated it would stop blocking efforts to treat nuclear power on par with renewables in EU legislation, the Financial Times reported.

Prime Minister Giorgia Meloni's government has set 2030 as the target date for returning to nuclear power, according to the country's energy security minister.

coal-dependent Poland has embarked on a vast nuclear programme. Warsaw decided in 2022 to build its first power station, with the first reactor scheduled to be operational from 2033.

EU renewables darling Denmark said it was considering lifting a 40-year-old ban on nuclear energy, and that it would analyse the potential benefits of a new generation of nuclear power technologies.

And just last week, Sweden passed a law to fund a new generation of nuclear reactors.

https://www.euronews.com/my-europe/2025/05/27/why-nuclear-energy-is-making-a-comeback-across-europe

 

  • Thanks 1
Δημοσ.
7 hours ago, kalmik said:

Ρεαλιστικά η ηλεκτροκίνηση έχει νόημα στις πόλεις κυρίως ως 2ο όχημα οικογένειας. Αυτά τα εκτρώματα των δύο τόνων και βάλε, που πάνε 300 χλμ. αυτονομία και δεν φτουράνε κάν στις εθνικές, δεν έχουν νόημα. Η ηλεκτροκίνηση έχει μέλλον με μοντέλα όπως Hyundai Inster, BYD Surf, Leapmotor T03 που πρέπει να εξελιχθούν κι άλλο και να φτάσουν σε τιμές στον καταναλωτή (χωρίς επιδοτήσεις) 15.000 με 20.000ευρώ max. 

Ένα τέτοιο έχω, 60Kwh μεγάλο SUV, για Ελλάδα που οι αποστάσεις είναι πολύ κοντινές, μια χαρά κάνουν τη δουλεία τους.

Με 120χλμ στο κρούζ κοντρόλ, βγάζει 300χλμ με το ζόρι στον διεθνή !

Δημοσ.
20 ώρες πριν, koostas2001 είπε

ειναι προκληση αυτες οι θεσεις σταθμευσης διπλα ακριβως στην πορτα😁

να απαιτησετε να πανε οι φορτιστες τερμα γωνια του παρκιγκ των σουπερ μαρκετ☺️

Και αν έχουμε ένα ανάπηρο που οδηγάει ηλεκτρικό; Σκέψου πόσα προβλήματα μπορείς να δημιουργήσεις απλά και μόνο επειδή εσύ που μπορείς δεν θες να περπατήσεις. Προσωπικά πάντα αφήνω και το αμάξι πιο μακρυά και αφήνω τις κοντινές θέσεις για ανθρώπους που έχουν και πιο ήπια κινητικά προβλήματα όπως άτομα 3ης ηλικίας. 

17 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

ακομα χειροτερα ξεχνατε τα Phev

εγω εχω ενα φορτιστη κοντα μου. ειναι μονιμα ενα Gla250e. στη γειτονια εχουμε 2 gla, 1 cayene και μερικα ακομα απο αλλες μαρκες. εταιρικα σχεδον ολα. ο φορτιστης εχει μονιμα ενα Phev πανω ολη νυχτα. 

Όπως έχω ξαναπεί πρέπει να μας βάλουν μπάρες ή να αρχίσουν οι εταιρείες να ρίχνουν μηνύσεις και να ζητάνε αποζημιώσεις για παρακώλυση εμπορικής δραστηριότητας (νομίζω έτσι λέγεται)

 

13 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Διάβασα ανάρτηση στο FB ότι κάποιοι αφήνουν στον AC το αμάξι και ας έχει τελειώσει η φόρτιση. Για τις ώρες 08:00-23:00 το καταλαβαίνω ότι πρέπει να πάς να ξεκουμπώσεις. Αν όμως τελειώνει η φόρτιση 00:00-06:00 περιμένει κάποιος ότι θα βάλουμε ξυπνητήρι να βγάλουμε το αμάξι? Όσοι έχετε ηλεκτρικό τί λέτε?

Μία φορά που το έχω βάλει σε AC το κούμπωσα το βράδυ και το πήρα το πρωί κατα τις 08:00. Δεν ξέρω τι ώρα τελείωσε και δεν το σκέφτηκα καν.

Είναι απ' τα προβλήματα που πρέπει να αποδεκτείς όταν αγοράζεις ηλεκτρικό. Εκτός και αν θες να είσαι εσύ το πρόβλημα. Μπορείς να αφήσεις χαρτάκι με το τηλέφωνο σου πάνω για να σε καλέσει σε περίπτωση που κάποιος άλλος θέλει να φορτίσει και να πας να το πάρεις στις 6:00. 

Θα μπορούσε να λυθεί με το να έχει ο φορτιστής περισσότερα καλώδια και περισσότερες θέσεις. Δηλαδή με το που τελειώσει η φόρτιση κάποιου ηλεκτρικού να ξεκινήσει του επόμενου. Έτσι ειδικά σε ένα DC το βράδυ θα μπορούσαν να παρκάρουν και 10 αυτοκίνητα και να φορτίσουν όλα. 
Αλλά ακόμη και σε ένα AC πες ότι παίρνεις το dolphin surf σου ή κάτι άλλο παρόμοιο και πας από Άγιο Νικόλα στο Ρέθυμνο βόλτα με σκοπό να κάτσεις εκεί να πιεις καφέ να φας και γενικώς να περάσεις την μέρα εκεί. Θα μπορούσε με μία τέτοια φιλοσοφία να παρκαρουν σε ένα φορτιστή πολλά αυτοκίνητα σε αυτόν. 

  • Like 2
Δημοσ.

Παντα να παρκαρετε οσο πιο μακρια γινεται απο την πορτα του ΣΜ.

Στις κοντινες παρκαρουν οι τεμπεληδες και τα ζωα, και στατιστικα θα σε κοπανησουν στο ανοιγμα της πορτας.

  • Like 1
  • Haha 2
Δημοσ.

Το πρωτόκολλο που ακολουθώ είναι

1) Δίπλα σε σταθερό σημείο να μήν μπορεί να παρκάρει κανείς 

2) Σε θέση με κενές δεξιά/αριστερά

3) Δίπλα σε καινούργιο αμάξι

Σχεδόν ποτέ δεν παρκάρω στην πόρτα. Ποτέ δεν κλείνω κάποιον και δεν θυμάμαι ποτέ να το έχω βάλει σε θέση αναπήρων.

Πρόσφατα πάρκαρα σε θέση ταχυφορτιστή στο Ηράκλειο (ΙΚΕΑ) χωρίς να φορτίσω έτσι για να το παίξω μλκας. (Ο φορτιστής δεν είχε συνδεθεί ακόμα. Είναι καινούργιος) 😇

  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, teodor_ch είπε

 

Διάβασα ανάρτηση στο FB ότι κάποιοι αφήνουν στον AC το αμάξι και ας έχει τελειώσει η φόρτιση. Για τις ώρες 08:00-23:00 το καταλαβαίνω ότι πρέπει να πάς να ξεκουμπώσεις. Αν όμως τελειώνει η φόρτιση 00:00-06:00 περιμένει κάποιος ότι θα βάλουμε ξυπνητήρι να βγάλουμε το αμάξι? Όσοι έχετε ηλεκτρικό τί λέτε?

Μία φορά που το έχω βάλει σε AC το κούμπωσα το βράδυ και το πήρα το πρωί κατα τις 08:00. Δεν ξέρω τι ώρα τελείωσε και δεν το σκέφτηκα καν.

κανείς δεν λέει να το πάρεις στις 6 ή στις 5 το πρωί αλλά πήγαινε κατά τις 8 άντε 9 το πρωί να το πάρεις , μην το αφήνεις 15 και 20 ώρες  μέχρι το απόγευμα 

γιατί έτσι κάνουν για να έχουν θέση πάρκινγκ 

Επεξ/σία από P_M
  • Like 2
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, P_M είπε

κανείς δεν λέει να το πάρεις στις 6 ή στις 5 το πρωί αλλά πήγαινε κατά τις 8 άντε 9 το πρωί να το πάρεις , μην το αφήνεις 15 και 20 ώρες  μέχρι το απόγευμα 

γιατί έτσι κάνουν για να έχουν θέση πάρκινγκ 

Εν το μεταξύ στο αμάξι μου (και λογικά σε όλα) έχει ρύθμιση για να φορτίζει στο 60/90/100%

Έχει και άλλο τρόπο για να το παίξεις μλκας.

image.png.5aff4afcf28eb2f3d6e4cb1f88f995c9.png

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...