Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, geopro είπε

Έκανα την αυτοψία μου σε φίλο που του επέτρεψαν εγκατάσταση wallbox σε πάρκινγκ πολυκατοικίας.

Όπως το βλεπω να γίνει χωνευτό το ξεχνάμε . Μόνο εξωτερικό κανάλι αλλά και πάλι, αν χρειαστούν 10 γραμμές θα φαίνεται (πολύ) άσχημο. Σίγουρα θα υπάρξουν αντιδράσεις και δικαιολογημένα.

Σε αρκετές περιπτώσεις δεν το βλεπω να "περπαταει".

 

 

Βάλε πιο μεγάλο σπιράλ για να μπορούν να περάσουν κι άλλοι. Κουτί διακλάδωσης λίγο πιο πριν και τους έχεις καλύψει κατά ένα μεγάλο βαθμό. Επίσης μην βάλεις μόνο σπιράλ αλλά και σωλήνες που φαίνονται πιο όμορφοι. Ακόμα πιο όμορφο ίσως να είναι το αποτέλεσμα με τους duroflex/durosol plus που είναι μαύροι.

Δεν μπορείς να προβλέψεις όμως το μέλλον για όλους. Οι παλιές πολυκατοικίες στερούνται σε ηλεκτρολογικές δομές αλλά ο κόσμος προχωράει. Μπορεί να φαίνεται άσχημη η εγκατάσταση της οπτικής ίνας αλλά είναι κάτι που πρέπει να μπει στα σπίτια μας. Προφανώς όπως είπες δεν γίνεται να σκάψουμε. Όχι μόνο λόγο κόστους αλλά και για στατικούς λόγους. Αν ξεκινήσεις και σκάβεις τον τοίχο κάποια στιγμή θα βρεθείς σε κολόνα.

Επεξ/σία από manolis940
  • Like 1
  • Απαντ. 6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
18 ώρες πριν, geopro είπε

Έκανα την αυτοψία μου σε φίλο που του επέτρεψαν εγκατάσταση wallbox σε πάρκινγκ πολυκατοικίας.

Όπως το βλεπω να γίνει χωνευτό το ξεχνάμε . Μόνο εξωτερικό κανάλι αλλά και πάλι, αν χρειαστούν 10 γραμμές θα φαίνεται (πολύ) άσχημο. Σίγουρα θα υπάρξουν αντιδράσεις και δικαιολογημένα.

Σε αρκετές περιπτώσεις δεν το βλεπω να "περπαταει".

 

 

Καλώδια στον αερα με ρόκα στον τοίχο. Κρεμασμένη ελεύθερη μπρίζα και καλώδιο σε ένα καρφί. Φαντάσου να ζητήσει και δεύτερος την πολυκατοικία. Βλέπω να αναγκάζουν και τον πρώτο να τα ξηλώσει.😁

Δημοσ.
10 ώρες πριν, papoys1 είπε

Καλώδια στον αερα με ρόκα στον τοίχο. Κρεμασμένη ελεύθερη μπρίζα και καλώδιο σε ένα καρφί. Φαντάσου να ζητήσει και δεύτερος την πολυκατοικία. Βλέπω να αναγκάζουν και τον πρώτο να τα ξηλώσει.😁

Αυτό αναρωτήθηκα κι εγώ, αν θέλουν άλλοι 2 να βάλουν τι γίνεται; Καλά για ενοικιαστές και όχι ιδιοκτήτες δεν το συζητώ...καλά κρασιά.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 4/2/2025 στις 5:53 ΜΜ, Abudi είπε

 

Δηλαδή κάθε "πρατήριο" (όπως έχουμε Shell, BP, AVIN) έχει και τη δική του εφαρμογή και την απαίτηση για ξεχωριστό λογαριασμό σε κάθε έναν κλπ;

Ακριβώς έτσι , κάθε app πρέπει να βάλεις την κάρτα σου , ένα μεγάλο μειονέκτημα αυτό.

Όπως μεγάλο μειονέκτημα είναι και το ότι υπάρχουν 3 ή 4 εταιρείες για να φορτίσουν όλα τα αυτοκίνητα, με ότι συνεπάγεται αυτό στην τιμή της κιλοβατώρας, τώρα αλλά και στο μέλλον

Επεξ/σία από P_M
Δημοσ.
12 ώρες πριν, papoys1 είπε

Καλώδια στον αερα με ρόκα στον τοίχο. Κρεμασμένη ελεύθερη μπρίζα και καλώδιο σε ένα καρφί. Φαντάσου να ζητήσει και δεύτερος την πολυκατοικία. Βλέπω να αναγκάζουν και τον πρώτο να τα ξηλώσει.😁

Δεν τρέφω αυταπάτες. Κάπως έτσι θα είναι η εικόνα. Ειπώθηκε ότι υπάρχουν σωλήνες καλύτερης αισθητικής αλλά προσωπικά κάπως έτσι το βλέπω να κινείται το πράγμα. Εάν επιβάλλουν το χωνευτό πέρασμα τότε και ασύμφορο θα είναι και σε πολλές περιπτώσεις και ανέφικτο.

Σε μικρές πολυκατοικίες λίγων διαμερισμάτων και με δεσμούς συγγενείας μεταξύ τους εκεί θα είναι η κατάσταση σαφώς καλύτερη.

Δημοσ.
44 λεπτά πριν, geopro είπε

Σε μικρές πολυκατοικίες λίγων διαμερισμάτων και με δεσμούς συγγενείας μεταξύ τους εκεί θα είναι η κατάσταση σαφώς καλύτερη.

Καλύτερη🤣 Ασε από δική μου εμπειρία δεν το βλεπω.

  • Like 1
Δημοσ.
14 ώρες πριν, geopro είπε

Εάν επιβάλλουν το χωνευτό πέρασμα τότε και ασύμφορο θα είναι και σε πολλές περιπτώσεις και ανέφικτο.

Είναι εξαιρετικά κοστοβόρο και ανέφικτο αυτό. Στο είπα και πριν αλλά να σου δείξω ένα παράδειγμα σε ένα random αρχιτεκτονικό σχέδιο

image.png.5461321222b7262bdd5f077dd8961e6c.png

Ας πούμε ότι στο μπλε είναι το ρολόι και στο πράσινο η θέση στάθμευσης. Είναι πολύ κοντά, μία ευθεία. Το μωβ και το πορτοκαλί είναι πιθανές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει ένα καλώδιο για να φτάσει σε αυτή με την πρώτη να είναι επιτοίχια ενώ η δεύτερη να είναι μέσω του πατώματος.

Λύση 1: Πας να σκάψεις να περάσεις χωνευτό σπιράλ. Δεν γίνεται γιατί για να χωθεί και να σοβαντιστεί το σπιράλ πρέπει να σκάψεις τόσο βαθιά που θα βρεις τα σίδερα της κολόνας. ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ!

Λύση 2: Σκάβεις ελαφρώς το σοβά και περνάς μόνο το καλώδιο. Αν το κάνεις σωστά θα το στοκάρεις και δεν θα φαίνεται. Ωστόσο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κάποιος που θα κάνει αργότερα την ίδια διαδικασία να πάει να περάσει απ' το ίδιο σημείο το καλώδιο του και έτσι να κόψει το δικό σου. Δεν θα μπορείς να του ζητήσεις τα ρέστα γιατί όπως και να το κάνουμε αυτός είναι ένας λάθος τρόπος να περάσεις καλώδια.

Λύση 3: Το καλώδιο να φαίνεται με ροκάκια όπως είπε ο παππούς. Το βλέπω αλλά δεν θα το πρότεινα για ρεύμα. Δεν διατρέχει υψηλό κίνδυνο αλλά προσωπικά θα προστάτευα το καλώδιο με κάποιο κανάλι ή εμφανείς σωλήνες για να έχω το κεφάλι μου πιο ήσυχο. Αν την ακολουθήσεις θα πρέπει σίγουρα να βάλεις ανθυγρό και καλώδιο που έχει προστασία απ' τον ήλιο. Παραμένει μία αρκετά ασφαλής πάντως και αξιόπιστη λύση.

Λύση 4: Είναι οι εμφανείς σωλήνες που σου είπα. Αν μπουν σωστά δεν είναι άσχημοι. Μέχρι και τα σπιράλ μπορείς να αποφύγεις στο 100% αν βάλεις γωνίες. Ακριβότερη αλλά πιο καλή λύση θεωρώ απ' το 3. Δείχνεις ξεκάθαρα που είναι τα καλώδια σου. Μπορούν να περαστούν κι άλλα καλώδια έπειτα από μέσα αν βάλεις ακρετά χοντρούς σωλήνες. Σκέψουν ότι υπάρχουν μέχρι και Φ60 σωλήνες. Δες με τον ηλεκτρολόγο σου τι παίζει και κάνε κάτι το οποίο θα εξυπηρετήσει και τους υπόλοιπους αργότερα. Ξέρω ότι εσύ βέβαια θα πληρώσεις για την υποδομή αλλά συνήθως έτσι πάει.

Λύση 5: Ακολοθείς την μωβ διαδρομή και σκάβεις το πάτωμα. Αν γίνει και αυτό σωστά μπορείς να βάλεις φρεάτια και έτσι και πρόσβαση να έχεις στο μέλλον και να εξασφαλήσεις την ασφάλεια τόσο της καλωδίωσης όσο και των υπολοίπων. Χωρίς να είναι σίγουρος όμως είναι η ακριβότερη λύση απ' όλες. Αν μάλιστα το πάτωμα έχει και πλακάκια ή οποιαδήποτε μορφή που πρέπει να την επαναφέρεις όπως πριν τότε καλύτερα χτίσε καινούργιο σπίτι :P

Συνεπώς για μένα η 3 και η 4 είναι απ' τις καλύτερες λύσεις που μπορείς να ακολουθήσεις.

Θα έλεγα ακόμη και για την 2 ότι μάλλον δεν θα είναι εφικτή γιατί εγώ προσωπικά αν είναι να μπω σε αυτή την διαδικασία θα πέρναγα καλώδιο που και τριφασικό θα μπορούσα να συνδέσω πάνω και να περάσω πολλά Ampere καθώς οι ανάγκες μπορεί να αυξηθούν στο μέλλον και είναι κρίμα να ξηλώσεις την εγκατάσταση και να το κάνεις όλο πάλι απ' την αρχή. Ένα τέτοιο όμως καλώδιο δύσκολα χωνεύεται στον σοβά.

Δες και το νομικό κομμάτι ξεκινώντας με αυτά που αναφέρθηκαν πιο πίσω και ξεκίνα τις διαδικασίες.

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, manolis940 είπε

Είναι εξαιρετικά κοστοβόρο και ανέφικτο αυτό. Στο είπα και πριν αλλά να σου δείξω ένα παράδειγμα σε ένα random αρχιτεκτονικό σχέδιο

image.png.5461321222b7262bdd5f077dd8961e6c.png

Ας πούμε ότι στο μπλε είναι το ρολόι και στο πράσινο η θέση στάθμευσης. Είναι πολύ κοντά, μία ευθεία. Το μωβ και το πορτοκαλί είναι πιθανές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει ένα καλώδιο για να φτάσει σε αυτή με την πρώτη να είναι επιτοίχια ενώ η δεύτερη να είναι μέσω του πατώματος.

Λύση 1: Πας να σκάψεις να περάσεις χωνευτό σπιράλ. Δεν γίνεται γιατί για να χωθεί και να σοβαντιστεί το σπιράλ πρέπει να σκάψεις τόσο βαθιά που θα βρεις τα σίδερα της κολόνας. ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ!

Λύση 2: Σκάβεις ελαφρώς το σοβά και περνάς μόνο το καλώδιο. Αν το κάνεις σωστά θα το στοκάρεις και δεν θα φαίνεται. Ωστόσο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κάποιος που θα κάνει αργότερα την ίδια διαδικασία να πάει να περάσει απ' το ίδιο σημείο το καλώδιο του και έτσι να κόψει το δικό σου. Δεν θα μπορείς να του ζητήσεις τα ρέστα γιατί όπως και να το κάνουμε αυτός είναι ένας λάθος τρόπος να περάσεις καλώδια.

Λύση 3: Το καλώδιο να φαίνεται με ροκάκια όπως είπε ο παππούς. Το βλέπω αλλά δεν θα το πρότεινα για ρεύμα. Δεν διατρέχει υψηλό κίνδυνο αλλά προσωπικά θα προστάτευα το καλώδιο με κάποιο κανάλι ή εμφανείς σωλήνες για να έχω το κεφάλι μου πιο ήσυχο. Αν την ακολουθήσεις θα πρέπει σίγουρα να βάλεις ανθυγρό και καλώδιο που έχει προστασία απ' τον ήλιο. Παραμένει μία αρκετά ασφαλής πάντως και αξιόπιστη λύση.

Λύση 4: Είναι οι εμφανείς σωλήνες που σου είπα. Αν μπουν σωστά δεν είναι άσχημοι. Μέχρι και τα σπιράλ μπορείς να αποφύγεις στο 100% αν βάλεις γωνίες. Ακριβότερη αλλά πιο καλή λύση θεωρώ απ' το 3. Δείχνεις ξεκάθαρα που είναι τα καλώδια σου. Μπορούν να περαστούν κι άλλα καλώδια έπειτα από μέσα αν βάλεις ακρετά χοντρούς σωλήνες. Σκέψουν ότι υπάρχουν μέχρι και Φ60 σωλήνες. Δες με τον ηλεκτρολόγο σου τι παίζει και κάνε κάτι το οποίο θα εξυπηρετήσει και τους υπόλοιπους αργότερα. Ξέρω ότι εσύ βέβαια θα πληρώσεις για την υποδομή αλλά συνήθως έτσι πάει.

Λύση 5: Ακολοθείς την μωβ διαδρομή και σκάβεις το πάτωμα. Αν γίνει και αυτό σωστά μπορείς να βάλεις φρεάτια και έτσι και πρόσβαση να έχεις στο μέλλον και να εξασφαλήσεις την ασφάλεια τόσο της καλωδίωσης όσο και των υπολοίπων. Χωρίς να είναι σίγουρος όμως είναι η ακριβότερη λύση απ' όλες. Αν μάλιστα το πάτωμα έχει και πλακάκια ή οποιαδήποτε μορφή που πρέπει να την επαναφέρεις όπως πριν τότε καλύτερα χτίσε καινούργιο σπίτι :P

Συνεπώς για μένα η 3 και η 4 είναι απ' τις καλύτερες λύσεις που μπορείς να ακολουθήσεις.

Θα έλεγα ακόμη και για την 2 ότι μάλλον δεν θα είναι εφικτή γιατί εγώ προσωπικά αν είναι να μπω σε αυτή την διαδικασία θα πέρναγα καλώδιο που και τριφασικό θα μπορούσα να συνδέσω πάνω και να περάσω πολλά Ampere καθώς οι ανάγκες μπορεί να αυξηθούν στο μέλλον και είναι κρίμα να ξηλώσεις την εγκατάσταση και να το κάνεις όλο πάλι απ' την αρχή. Ένα τέτοιο όμως καλώδιο δύσκολα χωνεύεται στον σοβά.

Δες και το νομικό κομμάτι ξεκινώντας με αυτά που αναφέρθηκαν πιο πίσω και ξεκίνα τις διαδικασίες.

Μετάφραση: Λύση 1 και λύση 2: Κάνεις αίτηση να σε βάλουν φυλακή !

Απαγορεύεται αυστηρά και δια ροπάλου η ταφή καλωδίων στους τοίχους χωρίς σωλήνες, και εννοείται δεν ακουμπάμε καθόλου τις κολώνες και τα δοκάρια. Φαντάζομαι δεν είσαι ηλεκτρολόγος και δεν ξέρεις τις νομοθεσίες, θα τις ξέρει ο ηλεκτρολόγος σου σίγουρα. 

Και επίσης στην λύση 3, εμφανές καλώδιο στον τοίχο, πρέπει να χρησιμοποιηθεί ειδικός τύπος καλωδίου (οι παλιοί τα λέγαμε ΝΥΥ), σημαντικά ακριβότερος και θα έχει παρόμοιο κόστος με το καλώδιο σε σωλήνα. Οι εξωτερικού τύπου ου Κουβίδη μπορούν να φτάσουν σε πολύ όμορφο αποτέλεσμα, αν και συμφωνώ ότι η καλύτερη λύση είναι χωνευτά , είτε στο πάτωμα είτε στους τοίχους.

  • Like 1
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Πολυ ψόφιο το θέμα. 

Ευχαριστα  νεα, οταν τα ηλεκτρικά αποκτήσουν μεγάλο ποσοστό σε μια χώρα η χρήση τους γίνεται φθηνότερη #ΝΟΤ

https://nltimes.nl/2025/02/21/electric-vehicle-owners-face-confusing-charging-price-hikes-across-netherlands

Αναφορά σε κείμενο

This has led to increased concerns, with the ANWB (Royal Dutch Touring Club) stating in December that electric vehicles could now be more expensive to drive per kilometer than gasoline-powered cars

 

Δημοσ.
8 ώρες πριν, dbrillis είπε

Πολυ ψόφιο το θέμα. 

Ευχαριστα  νεα, οταν τα ηλεκτρικά αποκτήσουν μεγάλο ποσοστό σε μια χώρα η χρήση τους γίνεται φθηνότερη #ΝΟΤ

https://nltimes.nl/2025/02/21/electric-vehicle-owners-face-confusing-charging-price-hikes-across-netherlands

 

Δεν κατάλαβα τι είναι αυτό που μπερδεύει τους καταναλωτές. Τα charging points δείχνουν την τελική τιμή χωρίς τον φόρο;

Δημοσ.
Στις 22/2/2025 στις 8:31 ΠΜ, manolis940 είπε

Δεν κατάλαβα τι είναι αυτό που μπερδεύει τους καταναλωτές. Τα charging points δείχνουν την τελική τιμή χωρίς τον φόρο;

απο όσο κατάλαβα μπήκε φόρος στους φορτιστές και ακόμα και στην ίδια περιοχή παίζουν διαφορές στις τιμές ακόμα και να είναι απο την ίδια εταιρία . Γράφει βέβαια οτι αφορά νέους φορτιστές και οτι οι παλιότεροι προς το παρών δεν επιρεάζοντα απο την ταρίφα . Απλά το ρεζουμέ είναι οτι ακρίβυνε η φόρτιση μέχρι και 30% και σε συνδυασμό με έξτρα ταρίφα κυκλοφορίας (είμαστε πολύ μπροστά τελικά 😂) έπεσε γκρίνια

Βέβαια το αν αγόρασε κάποιος ηλεκτρικό και δεν έχει να το φορτίσει σπίτι , ή δε του φτάνει η φόρτιση για τη διαδρομή που κάνει , το λες και user error ...

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ.

Καλησπέρα και πάλι. Μιας και πλέον το έχω πάρει ζεστά το θέμα (χαχ, περιμένω να έρθουν να μου το περάσουν το Tesla Wall Connector την επόμενη εβδομάδα) ήθελα να ρωτήσω άμα κάποιος έχει εμπειρία με ηλεκτρικές μηχανές. Συγκεκριμένα έβλεπα τις Zero (S ή SR).

Ευχαριστώ!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...