gbras Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 9 hours ago, dsi44 said: εδω ειναι ταλαιπωρια το ενα λεπτο να παμε στο βενζιναδικο,η δημοσια φορτιση φανταζει και ειναι γολγοθας. Μεινε στο φανταζει. Οταν θα παρεις ηλεκτρικο θα μας πεις αν οντως ειναι ... Και αν αυτο που σου φανταζει ειναι πιο σημαντικο απο το δηλητηριο που αναπνεεις εσυ και τα παιδια σου τοτε υπαρχει και αυτο που λεγεται πρωτεραιοτητες στη ζωη,, 1 1
teodor_ch Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου Επειδή μένω επαρχία να πώ ότι ο παράγοντας μόλυνση δεν επηρέασε καθόλου την αγορά μου. Το αναφέρω επειδή αυτό που λέτε αν και το καταλαβαίνω, δεν το έχω νιώσει καθόλου.
@pnea1973 Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου Εγώ έχω πει πολλές φορές.. Για την αυτονομία αλλά και την φόρτιση σε δημόσιους φορτιστές αγχώνονται αυτοί που δεν έχουν ηλεκτρικό και όχι εμείς που έχουμε.. 7 1
gbras Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 7 minutes ago, teodor_ch said: Επειδή μένω επαρχία να πώ ότι ο παράγοντας μόλυνση δεν επηρέασε καθόλου την αγορά μου. Το αναφέρω επειδή αυτό που λέτε αν και το καταλαβαίνω, δεν το έχω νιώσει καθόλου. Ουτε την μολυνση ουτε το κακο που σου κανει το καταλαβαινεις, μεχρι να διαπιστωσεις τα αποτελεσματα. Ενταξει δεν ειμαστε και δεκαετια 80 90 που βλεπαμε την αιθαλομιχλη κανονικα. Μυαλο εχουμε για να δινουμε σημασια και στους κινδυνους που δεν καταλαβαινουν οι αισθησεις μας. 1 1
teodor_ch Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου Μόλις τώρα, @pnea1973 είπε Εγώ έχω πει πολλές φορές.. Για την αυτονομία αλλά και την φόρτιση σε δημόσιους φορτιστές αγχώνονται αυτοί που δεν έχουν ηλεκτρικό και όχι εμείς που έχουμε.. Επειδή παρακολουθώ και στο FB αντίστοιχες ομάδες ούτε καν πρίν απο την 1η μου φόρτιση δεν είχα αγχωθεί. Είχα "τρέξει" κάποια σενάρια για το πού να φορτίσω και αυτό γιατί δεν το είχα ξανακάνει και σκεφτόμουν να φορτίσω στον Πειραιά (με ~39) αλλά στο τέλος σκέφτηκα γιατί να μήν εκμεταλλευτώ το 30% και να πάω όπου με φτάσει. 1η μου φόρτιση εκτός σπιτιού έκανα σε ταξίδι μετά το καράβι με 5% μπαταρία. Είχα εγκαταστήσει μόνο το app της ΔΕΗ. Είναι τόσο απλή η διαδικασία που απο εκεί και πέρα αποφασίζαμε πού θα πάμε και μετά κοιτούσα πόσο μπαταρία χρειάζομαι. Στο επόμενο roadtrip το μόνο που μπορεί να αλλάξω είναι να ψάχνω τους AC και να στοχεύω να φορτίζω τα βράδια. Αλλά και αυτό αφού βρούμε πού θα μείνουμε. Δεν είναι δηλαδή κριτήριο ο φορτιστής. Αν βολέψει καλώς. Το κόστος δε με ενδιαφέρει. Μόλις τώρα, gbras είπε Ουτε την μολυνση ουτε το κακο που σου κανει το καταλαβαινεις, μεχρι να διαπιστωσεις τα αποτελεσματα. Ενταξει δεν ειμαστε και δεκαετια 80 90 που βλεπαμε την αιθαλομιχλη κανονικα. Μυαλο εχουμε για να δινουμε σημασια και στους κινδυνους που δεν καταλαβαινουν οι αισθησεις μας. Σχεδόν όλο το χρόνο φεύγω απο το σπίτι και πατάω 2 φορές φρένο (με το ICE/μηχανή - δε μιλάω για ipedal) μέχρι να φτάσω 12χλμ στη δουλειά μου σε ~10 λεπτά. Δεν υπάρχει κίνηση ούτε φανάρι. Καταλαβαίνω τι λέτε αλλά για την επαρχία δεν ισχύει ο παράγοντας μόλυνση. Στο golf άλλαξα τακάκια μπρος/πισω στα 100.000/120.000χλμ και είχαν ακόμα λίγο ψωμί. 2 1
@pnea1973 Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 3 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Επειδή παρακολουθώ και στο FB αντίστοιχες ομάδες ούτε καν πρίν απο την 1η μου φόρτιση δεν είχα αγχωθεί. Είχα "τρέξει" κάποια σενάρια για το πού να φορτίσω και αυτό γιατί δεν το είχα ξανακάνει και σκεφτόμουν να φορτίσω στον Πειραιά (με ~39) αλλά στο τέλος σκέφτηκα γιατί να μήν εκμεταλλευτώ το 30% και να πάω όπου με φτάσει. 1η μου φόρτιση εκτός σπιτιού έκανα σε ταξίδι μετά το καράβι με 5% μπαταρία. Είχα εγκαταστήσει μόνο το app της ΔΕΗ. Είναι τόσο απλή η διαδικασία που απο εκεί και πέρα αποφασίζαμε πού θα πάμε και μετά κοιτούσα πόσο μπαταρία χρειάζομαι. Στο επόμενο roadtrip το μόνο που μπορεί να αλλάξω είναι να ψάχνω τους AC και να στοχεύω να φορτίζω τα βράδια. Αλλά και αυτό αφού βρούμε πού θα μείνουμε. Δεν είναι δηλαδή κριτήριο ο φορτιστής. Αν βολέψει καλώς. Το κόστος δε με ενδιαφέρει. Ακριβώς αυτό λέω.. Εγώ και εσύ και οι υπόλοιποι με τα ηλεκτρικά δεν έχουμε κανένα άγχος... 3 1
ghostaki Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 1 hour ago, @pnea1973 said: Ακριβώς αυτό λέω.. Εγώ και εσύ και οι υπόλοιποι με τα ηλεκτρικά δεν έχουμε κανένα άγχος... Για να είμαστε δίκαιοι όμως, το "δεν έχω άγχος με μια επιλογή που έχω κάνει" δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα ότι η συγκεκριμένη επιλογή είναι καλή και για άλλους. Είναι biased/skewed άποψη γιατί ήδη έχει γίνει η επιλογή επειδή για Χ,Υ,Ζ λόγους ήταν καλή για το άτομο που εκφράζει την άποψη αυτή. Δε σημαίνει ότι είναι καλή επιλογή και για άλλους και ότι αφού κάνουν την ίδια επιλογή θα είναι εξίσου ευχαριστημένοι. Η γενίκευση είναι εύκολο να οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα, προς οποιαδήποτε κατεύθυνση 2
teodor_ch Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου Για μένα με την υπάρχουσα τεχνολογία τα ηλεκτρικά είναι κατάλληλα (και συμφέρουν) για λίγους.* Ποτέ δεν είπα να αγοράσουν όλοι ηλεκτρικό. Ίσα ίσα εξηγώ ότι χωρίς 1) Θέση στάθμευσης ΚΑΙ φόρτιση σε οικιακή/εταιρική παροχή 2) Αρκετά χλμ/έτος 3) Ελάχιστα ταξίδια/έτος άνω των 400χλμ δεν συμφέρει το ηλεκτρικό. * Ο λόγος που περιμένω να πέσουν/σταθεροποιηθούν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μόλις το ποσοστό του πληθυσμού που πληροί τις παραπάνω προδιαγραφές αποκτήσει ένα. 3
Chloe2 Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται ότι στο μέλλον θα πολλαπλασιαστούν τα αμάξια που κινούνται με ηλεκτροκίνηση. Όταν οι σταθμοί φόρτισης αυξηθούν αρκετά και γίνουν πιο οικονομικά τα αμάξια που κινούνται με ηλεκτροκίνηση μάλλον θα κυριαρχήσουν στην αγορά. #Σε παλαιά μονοκατοικία με μονοφασικό ρεύμα πρόσφατα τοποθετήθηκε από επαγγελματία ηλεκτρολόγο ακριβώς κάτω από τον πίνακα (πλησίον της κεντρικής εισόδου της οικίας) "δυνατή" πρίζα προκειμένου να "σηκώνει" ενεργοβόρες συσκευές (π.χ μεγάλο καλοριφέρ λαδιού). Μελλοντικά με αυτή την πρίζα μπορούμε να φορτίζουμε ηλεκτρικό αμάξι;
gbras Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 2 hours ago, teodor_ch said: Σχεδόν όλο το χρόνο φεύγω απο το σπίτι και πατάω 2 φορές φρένο (με το ICE/μηχανή - δε μιλάω για ipedal) μέχρι να φτάσω 12χλμ στη δουλειά μου σε ~10 λεπτά. Δεν υπάρχει κίνηση ούτε φανάρι. Καταλαβαίνω τι λέτε αλλά για την επαρχία δεν ισχύει ο παράγοντας μόλυνση. Οχι δεν φαινεται να καταλαβαινεις τι γραφω, η αγνοεις πραγματα. Η μολυνση ειναι παντου αλλου πιο αραιη αλλου πιο εντονη . Προφανως μεσα στο δασος ειναι αρκετα πιο χαμηλη απο οτι στους δρομους της πολης. Αλλα οπως και να εχει, δεν τυχαινεις μπροστα σου κανενα αυτοκινητο? Ειδικα απο αυτα τα ωραια πετρελαιου τα ασυντηρητα. Με μηχανη ειναι ακομα χειροτερα τα πραγματα οταν εισαι πισω απο θερμικο. 20 minutes ago, Chloe2 said: Σε παλαιά μονοκατοικία με μονοφασικό ρεύμα πρόσφατα τοποθετήθηκε από επαγγελματία ηλεκτρολόγο ακριβώς κάτω από τον πίνακα (πλησίον της κεντρικής εισόδου της οικίας) "δυνατή" πρίζα προκειμένου να "σηκώνει" ενεργοβόρες συσκευές (π.χ μεγάλο καλοριφέρ λαδιού). Μελλοντικά με αυτή την πρίζα μπορούμε να φορτίζουμε ηλεκτρικό αμάξι; Υποθετω οτι εννοεις την βιομηχανικη μπλε πριζα. Ναι φυσικα μπορεις . Απο οποιαδηποτε πριζα μπορεις να φορτιζεις. Απο την μπλε εχεις αυξημενη ισχυ ( με τον καταλληλο φορτιστη ). 1 1
manolis940 Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 1 ώρα πριν, ghostaki είπε Για να είμαστε δίκαιοι όμως, το "δεν έχω άγχος με μια επιλογή που έχω κάνει" δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα ότι η συγκεκριμένη επιλογή είναι καλή και για άλλους. Αυτό που θέλει να σου πει είναι πολύ απλό. Ότι εκφράζονται εδώ μέσα προβλήματα τα οποία είναι φανταστικά από μη κατόχους ηλεκτρικών. 1 ώρα πριν, Chloe2 είπε #Σε παλαιά μονοκατοικία με μονοφασικό ρεύμα πρόσφατα τοποθετήθηκε από επαγγελματία ηλεκτρολόγο ακριβώς κάτω από τον πίνακα (πλησίον της κεντρικής εισόδου της οικίας) "δυνατή" πρίζα προκειμένου να "σηκώνει" ενεργοβόρες συσκευές (π.χ μεγάλο καλοριφέρ λαδιού). Μελλοντικά με αυτή την πρίζα μπορούμε να φορτίζουμε ηλεκτρικό αμάξι; Τι ασφάλεια σου έβαλε; Αν και δεν έχω ιδέα από καλοριφέρ λαδιού με μια γρήγορη αναζήτηση βλέπω ότι είναι 2KW το μεγαλύτερο που βρήκα. Αυτό όμως πρακτικά είναι 10A ασφάλεια. Όχι και κάτι σπουδαίο οπότε φαντάζομαι ότι θα σου έβαλε κάτι πιο δυνατό. Ανάλογα την ασφάλεια πχ 20A μπορείς να βάλεις τον ανάλογο φορτιστή πχ 4KW. Η δεν χρειάζεται και να να το κάνεις. Εγώ φορτίζω από απλή πρίζα μια φορά ανά 2 μέρες. Ο συγκεκριμένος φορτιστής του αυτοκινήτου τραβάει κάτι λιγότερο από 10A και η φόρτιση είναι αργή αλλά επαρκής. Γρηγορότερο φορτιστή στο σπίτι βάζεις όταν κάνεις καθημερινά με το ηλεκτρικό σου πολλά χιλιόμετρα. Δηλαδή 200+ όπου η ταχύτητα φόρτισης μιας απλής πρίζας δεν είναι αρκετή για να το γεμίσει όσο είναι σταθμευμένο. Εκεί βέβαια πρέπει να δεις και τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σου. Το dolhin που έχω αν δεν κάνω λάθος μπορεί από AC μονοφασικό να τραβήξει 7KW ενώ άλλα ίσως να μπορούν περισσότερο και άλλα λιγότερο. Δεν χρειάζεται να κάνεις μία overkill εγκατάσταση και να πληρώσεις ισχύ που δεν θα μπορέσεις να την αξιοποιήσεις. 2
Chloe2 Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 25 λεπτά πριν, manolis940 είπε Τι ασφάλεια σου έβαλε; Μια 10Α μόνο για την συγκεκριμένη πρίζα με μεγάλης διατομής καλώδιο. Οι υπόλοιπες πρίζες του παλιού σπιτιού δεν "σηκώνουν" πολύ ενεργοβόρες συσκευές καθώς ο τότε ηλεκτρολόγος έβαλε μικρής διατομής καλώδια. Ο καινούργιος ηλεκτρολόγος επιπλέον έβαλε ρελέ και πολύ μεγάλης διατομής καλώδιο από τον πίνακα μέχρι την κουζίνα για σύνδεση ηλεκτρικής κουζίνας(παλιά είχαμε μικρό κουζινάκι πρίζας).
teodor_ch Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 1 ώρα πριν, gbras είπε Οχι δεν φαινεται να καταλαβαινεις τι γραφω, η αγνοεις πραγματα. Η μολυνση ειναι παντου αλλου πιο αραιη αλλου πιο εντονη . Προφανως μεσα στο δασος ειναι αρκετα πιο χαμηλη απο οτι στους δρομους της πολης. Αλλα οπως και να εχει, δεν τυχαινεις μπροστα σου κανενα αυτοκινητο? Ειδικα απο αυτα τα ωραια πετρελαιου τα ασυντηρητα. Με μηχανη ειναι ακομα χειροτερα τα πραγματα οταν εισαι πισω απο θερμικο. Εσύ δεν καταλαβαίνεις. Συγκρίνεις τα 10 αυτοκίνητα που θα συναντήσω με τα 100άδες που συναντάει κάποιος στην Αθήνα? Και που για Ηλιούπολη - Δάφνη (ούτε καν κέντρο) που είναι 4χλμ θές όσο χρόνο θέλω εγώ για την τριπλάσια απόσταση? Με την μηχανή μένω πίσω απο θερμικό ελάχιστα. Χτές το βράδυ πέτυχα βυτίο να τρέχει σαν τον διάολο και να σηκώνει σκόνες και έμεινα απο πίσω του 20". Με το αμάξι θα ήμουν άλλα 2 λεπτά το λιγότερο.
malakudi Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου Στις 22/4/2025 στις 10:16 ΜΜ, manosbr είπε δηλ το 10-80% που δίνουν οι min , είναι για φορτιστές που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα οι είναι σπάνιοι . σε πρόχειρο υπολογισμό που έκανα τα περισσότερα ΣΕΑ (δεν αναφέρω τι απλά βενζινάδικα με φορτιστές 12-20 kw). , έχουν που σημαίνει απαγορευτικός χρόνος φόρτισης εν μέσω ταξιδιού . Δηλ 10~80 % κάνει 1:30 ώρα!!!! σωστά τι σκέφτηκα ή κάτι χάνω ? Κάτι χάνεις. Στα ΣΕΑ η ελάχιστη ισχύς φόρτισης είναι 50KW. Το σύνηθες για τα 400V οχήματα είναι 80KW (150ρης φορτιστής αλλά με όριο 200A) και μετά τα 120KW (150ρης φορτιστής με όριο τα 300Α). Σε αρκετά ΣΕΑ υπάρχουν πλέον και φορτιστές 180, 250 και 350KW αλλά είναι η μειοψηφία. Για να κάνεις για το 10-80 1,5 ώρα σε 50ρη φορτιστή σημαίνει πως έχεις 10-80 75KWh. Δηλαδή έχεις 108 KWh μπαταρία. Βασικά μόνο κάποιες Mercedes των 150.000 ευρώ έχουν τόσο μεγάλη μπαταρία. Οπότε πες μας σε ποιο αυτοκίνητο αναφέρεσαι, σε ποια διαδρομή επίσης αναφέρεσαι, για να σου πούμε που ακριβώς το χάνεις. 4
@pnea1973 Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου 3 ώρες πριν, ghostaki είπε Για να είμαστε δίκαιοι όμως, το "δεν έχω άγχος με μια επιλογή που έχω κάνει" δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα ότι η συγκεκριμένη επιλογή είναι καλή και για άλλους. Είναι biased/skewed άποψη γιατί ήδη έχει γίνει η επιλογή επειδή για Χ,Υ,Ζ λόγους ήταν καλή για το άτομο που εκφράζει την άποψη αυτή. Δε σημαίνει ότι είναι καλή επιλογή και για άλλους και ότι αφού κάνουν την ίδια επιλογή θα είναι εξίσου ευχαριστημένοι. Η γενίκευση είναι εύκολο να οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα, προς οποιαδήποτε κατεύθυνση Φυσικά και δεν μπορεί. Οπως και δεν μπορεί επίσης να γίνει γενίκευση, όπως γίνεται συνήθως, και να βγάζουμε τα ηλεκτρικά άχρηστα επειδή "θα έχω άγχος για το πού, πόσο θα φορτίσω και εαν μου φτάνει η αυτονομία". 51 λεπτά πριν, Chloe2 είπε Μια 10Α μόνο για την συγκεκριμένη πρίζα με μεγάλης διατομής καλώδιο. Οι υπόλοιπες πρίζες του παλιού σπιτιού δεν "σηκώνουν" πολύ ενεργοβόρες συσκευές καθώς ο τότε ηλεκτρολόγος έβαλε μικρής διατομής καλώδια. Ο καινούργιος ηλεκτρολόγος επιπλέον έβαλε ρελέ και πολύ μεγάλης διατομής καλώδιο από τον πίνακα μέχρι την κουζίνα για σύνδεση ηλεκτρικής κουζίνας(παλιά είχαμε μικρό κουζινάκι πρίζας). Η 10Α συνήθως χρησιμοποιείται με 1,5# καλώδιο. Η 16Α με 2,5#. Η 10Α σου δίνει πρακτικά 1,7kw και η 16Α 3kw..... 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα