Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
3 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

Μην πονταρετε στην αλλαγη μπαταρίας. Εκτος απο το κοστος που λογικα θα είναι ασύμφορο (ποσοι αλλαζουν μοτερ σημερα;) δεν ξερουμε και τι θα πει το κρατος. Ενα ωραιο μεσιμερακι θα σκασει ειδηση οτι θες χαρτι απο τη μαμα εταιρεια οτι ελεγξε το οχημα για να μπορεις να περασεις κτεο και παπαλα οι αλλαγες μπαταριας. 

Επισκευές των >€4000 ευρώ έχω δεί πολλές. Δεν είναι κάτι σπάνιο. Το κλασσικό είναι με την καδένα που παίρνει μαζί τα πιστόνια. Κάθε φορά που πήγαινα συνεργείο για σερβις είχε ένα αμάξι ανοιγμένο με τέτοιο πρόβλημα!

Και κινητήρες αλλάζουν. Και εμείς είχαμε αλλάξει σε ένα επαγγελματικό μικρό πρίν πολλά χρόνια.

Αυτό για την μπαταρία που λες δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει. Ίσα ίσα η ΕΕ πηγαίνει στο να επισκευάζονται όλα. Και εφόσον το συνεργείο έχει την πιστοποίηση για εργασίες στα ηλεκτρικά δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα. 

Άσε που αν γίνει μία επισκευή στα κελιά για παράδειγμα πώς θα τη δεί το συνεργείο αν δεν ξεβιδώσει την μπαταρία για να την ανοίξει και να δεί μέσα?

  • Like 3
Δημοσ.
57 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Επισκευές των >€4000 ευρώ έχω δεί πολλές. Δεν είναι κάτι σπάνιο. Το κλασσικό είναι με την καδένα που παίρνει μαζί τα πιστόνια. Κάθε φορά που πήγαινα συνεργείο για σερβις είχε ένα αμάξι ανοιγμένο με τέτοιο πρόβλημα!

Και κινητήρες αλλάζουν. Και εμείς είχαμε αλλάξει σε ένα επαγγελματικό μικρό πρίν πολλά χρόνια.

Αυτό για την μπαταρία που λες δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει. Ίσα ίσα η ΕΕ πηγαίνει στο να επισκευάζονται όλα. Και εφόσον το συνεργείο έχει την πιστοποίηση για εργασίες στα ηλεκτρικά δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα. 

Άσε που αν γίνει μία επισκευή στα κελιά για παράδειγμα πώς θα τη δεί το συνεργείο αν δεν ξεβιδώσει την μπαταρία για να την ανοίξει και να δεί μέσα?

στην αρχη ισως να το αφησουν χυμα να αλλαζεις μπαταριες η να επισκευαζεις. εκει θα βγαινει φθηνα. μετα που θα μπουν κανονες θα ειναι οσο ακριβο οσο το να αγορασεις νεο αμαξι. μετα απο 15-20 χρονια ισως να εχει οικονομικα καποιο συμφερον αλλα στο αμεσο μελλον θα ειναι εξωφρενικα ακριβο. οσο πιο ακριβο το αμαξι τοσο πιο πολυ θα συμφερει η αλλαγη οποτε θα ειναι για αμαξια 40-50κ και πανω οπως κανουν τωρα στην αμερικη με τα tesla s. σε ενα αμαξι με αρχικη 30, στα 12-15 χρονια που θα κοστιζει 10-15χιλιαρικα δεν υπαρχει περιπτωση να δωσεις 10 για καινουργια μπαταρια. στο μαστρο μητσο θα βγει φθηνα αλλα χωρις τη βουλα της μαμας δυσκολο το βλεπω να κυκλοφορεις.

Δημοσ.
Μόλις τώρα, basilis_k6 είπε

στο μαστρο μητσο θα βγει φθηνα αλλα χωρις τη βουλα της μαμας δυσκολο το βλεπω να κυκλοφορεις.

Βάλε μου παραδείγματα με χώρες που γίνεται αυτό που φαντάζεσαι. 

Και σου εξήγησα ότι για να καταλάβει η μαμά ότι έχεις πειράξει τα κελιά πρέπει να κατεβάσει την μπαταρία κάτω και να την ανοίξει. Αυτό θέλει 2-3 εργατοώρες τουλάχιστον συν υλικά (κόλλες, βίδες κλπ).

Είναι σαν να γράψω ότι σε 10 χρόνια θα βάλουν τέλη κυκλοφορίας στα βενζίνης €2000/έτος για τους ρύπους.

Όπως σου ακούγεται το παραπάνω μου ακούγεται αυτό που γράφεις ;)

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

Βάλε μου παραδείγματα με χώρες που γίνεται αυτό που φαντάζεσαι. 

Και σου εξήγησα ότι για να καταλάβει η μαμά ότι έχεις πειράξει τα κελιά πρέπει να κατεβάσει την μπαταρία κάτω και να την ανοίξει. Αυτό θέλει 2-3 εργατοώρες τουλάχιστον συν υλικά (κόλλες, βίδες κλπ).

Είναι σαν να γράψω ότι σε 10 χρόνια θα βάλουν τέλη κυκλοφορίας στα βενζίνης €2000/έτος για τους ρύπους.

Όπως σου ακούγεται το παραπάνω μου ακούγεται αυτό που γράφεις ;)

Αν κατάλαβα καλά εννοείς να πας κτεο με αλλαγμένη μπαταρία και να μην το καταλάβουν. Ναι αυτό γίνετε. Δεν ξέρω τι log κρατάει το αμάξι όμως και τι εργαλεία θα έχει το ΚΤΕΟ.

Δημοσ.
31 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Αν κατάλαβα καλά εννοείς να πας κτεο με αλλαγμένη μπαταρία και να μην το καταλάβουν. Ναι αυτό γίνετε. Δεν ξέρω τι log κρατάει το αμάξι όμως και τι εργαλεία θα έχει το ΚΤΕΟ.

Έχεις δεί ΚΤΕΟ να κουμπώνει στην OBD θύρα διαγνωστικό?

Η μόνη διαφορά με τα ICE είναι ο έλεγχος καυσαερίων που δεν έχουν τα ηλεκτρικά.

Αλλαγμένα στοιχεία μπαταρίας ούτε η μαμά εταιρία δεν καταλαβαίνει αν έχεις αλλάξει παρα μόνο αν κατεβάσει τη μπαταρία.

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

Αλλαγμένα στοιχεία μπαταρίας ούτε η μαμά εταιρία δεν καταλαβαίνει αν έχεις αλλάξει παρα μόνο αν κατεβάσει τη μπαταρία.

δεν υπαρχει περιπτωση να μην το καταλαβουν. θα παραβιασεις πολλα μεχρι να φτασεις στα στοιχεια. η αποσυνδεση της μπαταριας αρχικα θα καταγραφει. δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα, δεν ειναι χαζοι.

Δημοσ.
6 ώρες πριν, Chloe2 είπε

Με τα σημερινά δεδομένα είναι όμως αρκετά ακριβή. Ακόμα και μια "καλή" μεταχειρισμένη (με τι εγγύηση;) θα είναι ακριβή.

Με τι κόστος;

5 χιλιάρικα

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 24/4/2025 στις 4:49 ΜΜ, malakudi είπε

Τα αυτοκίνητα γενικά έχουν ακριβύνει. Που είδες να πέφτουν τα θερμικά; Peugeot 208 της συζύγου, 14000 ευρώ το 2018 με ηλιοροφή, 23000 ευρώ το 2025, 26000 αν πας σε υβριδικό και αυτόματο κιβώτιο. Ε με 26000 παίρνεις Dolphin που είναι καλύτερο αυτοκίνητο συνολικά. Οι ευρωπαίοι πουλάνε ακριβά τα ηλεκτρικά τους επειδή προτιμούν να πουλάνε θερμικά ακόμα. Κάποια στιγμή θα αναγκαστούν να προσαρμοστούν. Δε γίνεται το ηλεκτρικό 208 να κάνει 40000 ευρώ.

Το 208 του 2018 δεν είναι το ίδιοε του 2025. Επίσης θα σου αντιστρέψω το ερώτημα. Μήπως οι Κινέζοι πουλάνε πολύ χαμηλά τα ηλεκτρικά για να βγάλουν τους Ευρωπαίους εκτός;

Δημοσ.
Μόλις τώρα, james01gr είπε

Το 208 του 2018 δεν είναι το ίδιοε του 2025. Επίσης θα σου αντιστρέψω το ερώτημα. Μήπως οι Κινέζοι πουλάνε πολύ χαμηλά τα ηλεκτρικά για να βγάλουν τους Ευρωπαίους εκτός;

Μα οι Ευρωπαίοι έχουν βγει από μόνοι τους εκτός, στον τομέα των EV. 

Εδώ δεν υπάρχει τo legacy που υπήρχε στα θερμικά. 

Είναι καινούργιος τομέας. Πχ το ότι βγήκε R5 ηλεκτρικό είναι ένας τομέας marketing. Αλλά πχ εγώ και άλλοι που έχουμε ζήσει το πρώτο R5, ούτε καν θα το  κοίταζα επειδή λέγεται έτσι.. 

Στηρίζονται στο παρελθόν για καινούργια τεχνολογία.... 

Οπότε νομίζουν ότι αυτό θα το κοστολογησουν και παραπάνω. 

Τεχνολογικά οι Κινέζοι ειναι τουλάχιστον 10 χρόνια μπροστά, όπως και η Tesla είναι 10 μπροστά από τους Κινεζους. 

  • Like 2
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, james01gr είπε

Το 208 του 2018 δεν είναι το ίδιοε του 2025. Επίσης θα σου αντιστρέψω το ερώτημα. Μήπως οι Κινέζοι πουλάνε πολύ χαμηλά τα ηλεκτρικά για να βγάλουν τους Ευρωπαίους εκτός;

Αυτό έλλειπε να ήταν και ίδιο. Δεν πληρώνεις παραπάνω για μικρές τεχνολογικές βελτιώσεις. Από τη στιγμή που μιλάμε για αυτοκίνητο στο ίδιο segment, έπρεπε να κάνει τα ίδια λεφτά + πληθωρισμό. Όμως κάνει πολύ παραπάνω. 30% είναι ο πληθωρισμός από το 2018 ως σήμερα στην ευρωζώνη. Τα 14000 του 2018 έπρεπε να έχουν 18200, όχι 25000.

Οι Κινέζοι το Dolphin στη Κίνα το πουλάνε 18 χιλιάρικα, όχι 26 όπως στην Ευρώπη. Επίσης η VW πουλάει το ID3 στη Κίνα 18 χιλιάρικα αλλά εδώ 40. Βρες το λάθος

 

1 ώρα πριν, malakudi είπε

5 χιλιάρικα

Δείτε πχ για το BMW i3, μπαταρία από κινέζο κατασκευαστή με καλύτερη χωρητικότητα από τη μαμίσια, 5800$, 5000 euro. Παίρνεις μεταχειρισμένο i3 με λιωμένη μπαταρία και βάζεις καινούρια σε τιμή στο 1/3 που χρεώνει η BMW την original 60Ah - η κινέζικη στα 154 Ah.

https://insideevs.com/news/756933/bmw-i3-catl-battery-pack-upgrade/

 Αυτό θα γίνει το νορμάλ σε 5-6 χρόνια από σήμερα.

  • Like 3
Δημοσ.
2 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

δεν υπαρχει περιπτωση να μην το καταλαβουν. θα παραβιασεις πολλα μεχρι να φτασεις στα στοιχεια. η αποσυνδεση της μπαταριας αρχικα θα καταγραφει. δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα, δεν ειναι χαζοι.

Είδες την αποσύνδεση της μπαταρίας. Μετά τι; Δεν θα καταγράψει κάτι άλλο το αμάξι σου γιατί πλέον δεν έχει μπαταρία μέσα! Όπως σου είπαν το να κατέβει μία μπαταρία που ζυγίζει 200-300 κιλά και να ανοιχτεί δεν είναι πιθανό σενάριο. Ωστόσο όλα αυτά ξεκινάνε απ' το απίθανο σενάριο του ότι οι εταιρείες θα σε υποχρεώνουν να κάνεις παρεμβάσεις στην μπαταρία σου απ' την μαμά εταιρεία.

Ίσα ίσα η ΕΕ είναι που έχει θεσπίσει τον Κανονισμό 461/2010 ο οποίος δίνει το δικαίωμα στον καταναλωτή ο οποίος μέσα σε άκρες λέει ότι και εντός εγγύησης μπορείς να κάνεις service και επισκευές στο αμάξι σου όπου θες χωρίς να την χάσεις αρκεί φυσικά να τηρούνται οι προδιαγραφές όπως τα σωστά χιλιόμετρα, ανταλλακτικά κ.α. Υπάρχει κάποιο σημάδι ότι αυτό θα αλλάξει;

Δημοσ.
Στις 24/4/2025 στις 2:48 ΜΜ, malakudi είπε

Κάτι χάνεις.

Στα ΣΕΑ η ελάχιστη ισχύς φόρτισης είναι 50KW. Το σύνηθες για τα 400V οχήματα είναι 80KW (150ρης φορτιστής αλλά με όριο 200A) και μετά τα 120KW (150ρης φορτιστής με όριο τα 300Α). Σε αρκετά ΣΕΑ υπάρχουν πλέον και φορτιστές 180, 250 και 350KW αλλά είναι η μειοψηφία.

Για να κάνεις για το 10-80 1,5 ώρα σε 50ρη φορτιστή σημαίνει πως έχεις 10-80 75KWh. Δηλαδή έχεις 108 KWh μπαταρία. Βασικά μόνο κάποιες Mercedes των 150.000 ευρώ έχουν τόσο μεγάλη μπαταρία.

Οπότε πες μας σε ποιο αυτοκίνητο αναφέρεσαι, σε ποια διαδρομή επίσης αναφέρεσαι, για να σου πούμε που ακριβώς το χάνεις.

Σκέφτομαι για το q6 performance έβγαλε. 9000€ έκπτωση .

αλλα έχω οικογένεια με 2 μικρά δεν θέλω να έχω άγχος αν θα βρω ν φορτίσω σε ταξίδια .

πχ κοιτάω σε διαδρομή Αθήνα Αγρίνιο . Θα φτάσει Αγρίνιο αλλ εκεί που θα φορτίσει ; Έχει μόνο 2 dc φορτιστές 50kw. 
ή έστω ότι θέλω να πάω Αθήνα - Αγρίνιο - Καρπενήσι , που θα φορτίζω σε λογικές ώρες αναμονής ;;;

υπάρχουν τέτοια σενάρια. ; 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, manosbr είπε

Σκέφτομαι για το q6 performance έβγαλε. 9000€ έκπτωση .

αλλα έχω οικογένεια με 2 μικρά δεν θέλω να έχω άγχος αν θα βρω ν φορτίσω σε ταξίδια .

πχ κοιτάω σε διαδρομή Αθήνα Αγρίνιο . Θα φτάσει Αγρίνιο αλλ εκεί που θα φορτίσει ; Έχει μόνο 2 dc φορτιστές 50kw. 
ή έστω ότι θέλω να πάω Αθήνα - Αγρίνιο - Καρπενήσι , που θα φορτίζω σε λογικές ώρες αναμονής ;;;

υπάρχουν τέτοια σενάρια. ; 

Θα πάτε αυθημερόν Αγρίνιο; Γιατί να φορτίσει σε dc; 

Έξω από το Αγρίνιο δεν έχει γρηγορότερους φορτιστές; 

Αν σας προκαλεί άγχος  με τα παιδιά προφανώς και δεν αγοράζετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. 

Το αυτοκίνητο πρέπει να ακολουθεί την ζωή μας και όχι να προσαρμόσουμε την ζωή μας στο αυτοκίνητο. 

Το ότι υπάρχει έκπτωση τώρα, είναι δέλεαρ αλλά δείτε τι θέλετε.. 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, manosbr είπε

Σκέφτομαι για το q6 performance έβγαλε. 9000€ έκπτωση .

αλλα έχω οικογένεια με 2 μικρά δεν θέλω να έχω άγχος αν θα βρω ν φορτίσω σε ταξίδια .

πχ κοιτάω σε διαδρομή Αθήνα Αγρίνιο . Θα φτάσει Αγρίνιο αλλ εκεί που θα φορτίσει ; Έχει μόνο 2 dc φορτιστές 50kw. 
ή έστω ότι θέλω να πάω Αθήνα - Αγρίνιο - Καρπενήσι , που θα φορτίζω σε λογικές ώρες αναμονής ;;;

υπάρχουν τέτοια σενάρια. ; 

Θα πας αυθημερόν Αγρίνιο, εκτός αν θες να ταξιδέψεις/επιστρέψεις μέρες που γίνεται μεγάλη έξοδος από Αθηναίους (πχ Πάσχα). Τότε, αν έχεις ανάγκη για ρεύμα (πχ αν η διαδρομή των 3+ ωρών γίνει 5-6 λόγω κίνησης) δε θα βρίσκεις να φορτίσεις στην εθνική. Πρέπει να είσαι γεμάτος πριν φύγεις.

Είχα ποστάρει το ίδιο σε αυτό το νήμα πέρυσι γιατί είχα κάνει την ίδια διαδρομή Πάσχα και ό,τι φορτιστή είχα συναντήσει στην εθνική, ήταν πιασμένος.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οχι αυθημερόν . Ένα υποθετικό σενάριο που πάει κανείς ΠΣΚ σε χωριό έξω από το Αγρίνιο . Δεν έχει κανένα φορτιστή εκτοσ Αγρινίου και το σπίτι χωριό δεν θα έχει wallbox . 
αντίστοιχα σενάρια για ορεινούς προορισμούς . Έστω 3 ήμερο ΠΣΚ Καρπενήσι. Δεν έχει dc φορτιστές και φορτίζει σε AC με 11kw. Αρα σε πιθανό 3 ήμερο Καρπενήσι , θα είμαι  άνετος ;
 

πχ καλοκαιρινές διακοπές στη Παργα ή σε νησί;

άτομα που έχουν ηλεκτρικό βολεύονται σε τέτοιες διαδρομές ή ζορίζονται ;

το q6 έχει αυτονομία ~350 χλμ σε εθνική . Αλλά με κλιματισμό και ταχύτητα τύπου 130χλμ πιστεύω θα είναι ~300, άρα αν βάλουμε και μια απόσταση ασφαλείας για να μη μείνει 250 χλμ.

 

σωστα τα λέω ή στη πράξη είναι αλλιώς τα πράγματα ;

Επεξ/σία από manosbr

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...