Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 Στην Ελλάδα "ευάλωτα νοικοκυριά" που όμως μπορούν να πληρώσουν μηνιαίο μίσθωμα για λίζινγκ και να φορτίσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο = δεύτερο/τρίτο όχημα ελεύθερων επαγγελματιών (εργολάβοι, αρχιτέκτονες, τεχνιτες, γιατροί, δικηγόροι) που πληρώνονται με μαύρα και δηλώνουν ψίχουλα.

  • Like 6
  • Thanks 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Nabuko είπε

Έχει ανέβει στο opengov.gr προς διαβούλευση ένα νέο πρόγραμμα το «Εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο» όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται και στην 

Πράσινη Μετακίνηση για Νοικοκυριά (Μ4)

Υλοποίηση πιλοτικής δράσης (€150 εκατ.) για την παροχή δυνατότητας χρήσης οχημάτων χαμηλών/μηδενικών ρύπων σε 10.000 ευάλωτα νοικοκυριά μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης.

✻ Χρηματοδοτική Μίσθωση Ηλεκτρικών Οχημάτων (Μ4.1) - Οικονομική υποστήριξη για μειωμένο μηνιαίο κόστος μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων και επιτάχυνση ανάπτυξης δημόσια προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.

Πρόκειται προφανώς για αντιγραφή του γαλλικού προγράμματος όπως αναφέρει και το άρθρο εδώ

Έκτακτο: Έρχονται επιδοτήσεις για leasing 10.000 ηλεκτρικών στην Ελλάδα

Απο το κακό στο χειρότερο 

Δημοσ.
10 ώρες πριν, Nabuko είπε

Έχει ανέβει στο opengov.gr προς διαβούλευση ένα νέο πρόγραμμα το «Εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο» όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται και στην 

Πράσινη Μετακίνηση για Νοικοκυριά (Μ4)

Υλοποίηση πιλοτικής δράσης (€150 εκατ.) για την παροχή δυνατότητας χρήσης οχημάτων χαμηλών/μηδενικών ρύπων σε 10.000 ευάλωτα νοικοκυριά μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης.

✻ Χρηματοδοτική Μίσθωση Ηλεκτρικών Οχημάτων (Μ4.1) - Οικονομική υποστήριξη για μειωμένο μηνιαίο κόστος μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων και επιτάχυνση ανάπτυξης δημόσια προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.

Πρόκειται προφανώς για αντιγραφή του γαλλικού προγράμματος όπως αναφέρει και το άρθρο εδώ

Έκτακτο: Έρχονται επιδοτήσεις για leasing 10.000 ηλεκτρικών στην Ελλάδα

Πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι τί νόημα έχουν αυτά τα προγράμματα.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε

Πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι τί νόημα έχουν αυτά τα προγράμματα.

Είναι αντίγραφα από χώρες που δεν έχουν καμια σχεση με την ελλαδα

  • Like 4
Δημοσ.

Πού είναι το κακό με το πρόγραμμα?

Αν εξαιρέσουμε αυτούς που κλέβουν και φαίνονται φτωχοί ποιό είναι το πρόβλημα?

Ίσα ίσα, οικονομικό όχημα με πάμφθηνα καύσιμα χωρίς έξοδα συντήρησης.

 

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

Πού είναι το κακό με το πρόγραμμα?

Αν εξαιρέσουμε αυτούς που κλέβουν και φαίνονται φτωχοί ποιό είναι το πρόβλημα?

Ίσα ίσα, οικονομικό όχημα με πάμφθηνα καύσιμα χωρίς έξοδα συντήρησης.

 

Μα αυτοι ειναι πολλοι και εχουν και λεφτά αλλα δηλωνουν τιποτα. Τους μετρανε ομως οταν υπολογιζουν το προγραμμα και ετσι βαζουν τον πηχη στα 20κ οικογενιακο. Οποτε ολοι οσοι το εχουν πραγματικά αναγκη μενουν εξω.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Πού είναι το κακό με το πρόγραμμα?

Αν εξαιρέσουμε αυτούς που κλέβουν και φαίνονται φτωχοί ποιό είναι το πρόβλημα?

η εξαίρεση δε σημαίνει οτι δεν θα χρεωθούμε λεφτά

3 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Ίσα ίσα, οικονομικό όχημα με πάμφθηνα καύσιμα χωρίς έξοδα συντήρησης.

δλδ νομίζεις οτι όσοι όντως έχουν οικονομικό πρόβλημα θα έχουν λεφτά για να νοικιάσουν τα καρούλια που ξέμειναν απούλητα και θα τα φορτίζουν σπίτι τους ? 

Θα μπορούσαν απλά να τα διαθέσουν σε προγράμματα τύπου "βοήθεια στο σπίτι" επεκτείνοντας και τη δράση του προγράμματος .

Επεξ/σία από korakios
  • Like 1
Δημοσ.
19 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Μα αυτοι ειναι πολλοι και εχουν και λεφτά αλλα δηλωνουν τιποτα. Τους μετρανε ομως οταν υπολογιζουν το προγραμμα και ετσι βαζουν τον πηχη στα 20κ οικογενιακο. Οποτε ολοι οσοι το εχουν πραγματικά αναγκη μενουν εξω. Οπως παντα δηλαδη.

Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι το επίδομα αλλά αυτοί που κλέβουν.

Σε όλα τα επιδόματα το ίδιο συμβαίνει. Να τα κόψουμε όλα?

Με την ίδια λογική να κόψουμε το αφορολόγητο και να αυξήσουμε τη φορολογία για όλους γιατί κάποιοι κλέβουν. Να αυξήσουμε τον ΕΝΦΙΑ γιατί κάποιοι έχουν μεγαλώσει παράνομα τα σπίτια κλπ κλπ.

Τώρα τα 20κ οικογενειακό είναι ψίχουλα εφόσον είναι όλα νόμιμα.

500 νοίκι και 500 σούπερ-μαρκετ είναι αμέσως αμέσως 12.000/έτος

 

  • Like 2
Δημοσ.
13 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Σε όλα τα επιδόματα το ίδιο συμβαίνει. Να τα κόψουμε όλα?

Εννοείται  , χθες μάλιστα . Υπάρχουν χίλιοι άλλοι τρόποι 

14 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Με την ίδια λογική να κόψουμε το αφορολόγητο και να αυξήσουμε τη φορολογία για όλους γιατί κάποιοι κλέβουν. Να αυξήσουμε τον ΕΝΦΙΑ γιατί κάποιοι έχουν μεγαλώσει παράνομα τα σπίτια κλπ κλπ.

Αυτά ήδη τα πληρώνεις παραπάνω λόγω ανικανότητας ελέγχου , φάγωμα κτλ 

  • Like 2
Δημοσ.

To πρόγραμμα είναι προς διαβούλευση, το οποίο σημαίνει ότι μπαίνει ο οποιοσδήποτε και κάνει τις προτάσεις του. Αντί να τα γράφετε εδώ και αν έχετε να κάνετε κάποια πρόταση για να γίνει καλύτερο μπορείτε να μπείτε στο opengov και να την γράψετε στα σχόλια. Κάποιες από αυτές μπορεί να ληφθούν υπόψιν όπως έγινε και με τον ΚΟΚ.

  • Like 2
  • Haha 1
Δημοσ.
Στις 13/7/2025 στις 12:18 ΠΜ, doctorkostis είπε

 Στην Ελλάδα "ευάλωτα νοικοκυριά" που όμως μπορούν να πληρώσουν μηνιαίο μίσθωμα για λίζινγκ και να φορτίσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο = δεύτερο/τρίτο όχημα ελεύθερων επαγγελματιών (εργολάβοι, αρχιτέκτονες, τεχνιτες, γιατροί, δικηγόροι) που πληρώνονται με μαύρα και δηλώνουν ψίχουλα.

14 ώρες πριν, korakios είπε

δλδ νομίζεις οτι όσοι όντως έχουν οικονομικό πρόβλημα θα έχουν λεφτά για να νοικιάσουν τα καρούλια που ξέμειναν απούλητα και θα τα φορτίζουν σπίτι τους ? 

Αν γίνει όπως στην Γαλλία σου πληρώνει το μεγαλύτερο μέρος του μισθώματος. Σε σημείο που πληρώνεις 100€ συν ότι κάψεις στο ρεύμα σου. 

 

14 ώρες πριν, korakios είπε

Θα μπορούσαν απλά να τα διαθέσουν σε προγράμματα τύπου "βοήθεια στο σπίτι" επεκτείνοντας και τη δράση του προγράμματος .

Θα μπορούσαν να τα δώσουν για να πάρουν κι άλλα Rafaele. Ωστόσο στην χώρα που ο μέσος όρος ηλικίας οχήματος είναι τα 17 έτη μια τέτοια αλλαγή χρειάζεται γιατί πολλοί έχουν εγκλωβιστεί στο παλιό τους αυτοκίνητο. Σίγουρα βέβαια θα ήταν καλύτερα όπως είπα και σε άλλο θέμα ότι απ' την στιγμή που η μίσθωση κοστίζει όσο η αγορά να πάμε απευθείας σε αγορά.

 

12 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι το επίδομα αλλά αυτοί που κλέβουν.

Σε όλα τα επιδόματα το ίδιο συμβαίνει. Να τα κόψουμε όλα?

Με την ίδια λογική να κόψουμε το αφορολόγητο και να αυξήσουμε τη φορολογία για όλους γιατί κάποιοι κλέβουν. Να αυξήσουμε τον ΕΝΦΙΑ γιατί κάποιοι έχουν μεγαλώσει παράνομα τα σπίτια κλπ κλπ.

Τώρα τα 20κ οικογενειακό είναι ψίχουλα εφόσον είναι όλα νόμιμα.

500 νοίκι και 500 σούπερ-μαρκετ είναι αμέσως αμέσως 12.000/έτος

 

Μ' αυτή την λογική λειτουργούμε σαν χώρα εδώ και δεκαετίες πλέον. Δες τεκμαρτό εισόδημα. Είναι λογικό και πολλοί απ΄ τους πολίτες να πιστεύουν ότι πρακτικές του 1970 είναι ο τρόπος αντιμετώπισης της μαύρης οικονομίας, μέχρι να ανακαλύψουμε για 5η φορά τον τροχό με τα mydata. 

Παραμένει πάντως ένα απ' τα μεγάλα παραμύθια η παραοικονομία στην Ελλάδα και είναι πολύ μικρότερη απ' ότι πιστεύουν μερικοί. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

H αλλαγή του γερασμένου στόλου θα έρθει μόνο με απόσυρση και μεγάλες επιδοτήσεις. Αλλά αν ρωτήσεις την ελληνική κοινωνία αν θέλει κουπόνι/πάσο ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να ανασάνει η πόλη και να ζει καλύτερα  (πχ Επιστήμονες εντοπίζουν γενετική σύνδεση μεταξύ ρύπανσης αέρα και καρκίνου πνεύμονα σε μη καπνιστές) θα επιλέξει την επιδότηση.

Οι μεγάλες αλλαγές έρχονται από τολμηρές ηγεσίες με όραμα δεκαετιών και όχι από μέτριους που απλά μετρούν ψήφους. 
Ηλεκτρικές συγκοινωνίες, ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αντλίες θερμότητας θα αλλάξουν τη ζωή των πόλεων προς το καλύτερο (ρύπανση και θόρυβος) αλλά απαιτούνται πολιτικές κινήσεις που θα αντιμετωπίσουν την  (όποια) αντίδραση.

ΤΟ ΚΗ3 τελείωσε και δεν υπάρχει καμιά ανακοίνωση, πλήρης αδιαφορία και αποφάσεις για αργότερα. Σε αυτό βέβαια συμβάλλουν και οι καφενειακού τύπου υποδείξεις "ρε δεν πάει το ηλεκτρικό ούτε μέχρι Λάρισα", "από τα καλαμάκια στα ηλεκτρικά, χαχαχα", "που θα φορτίσω αν ανέβω στην κορυφή του Ολύμπου", "συνέχεια φωτιά παίρνουν, γιατί να αγοράσω" που δυστυχώς καθορίζουν μέρος των πολιτικών επιλογών. Ακόμα και σε αυτό το φόρουμ που έχουν τεθεί διάφορα θέματα ή προβλήματα που έχουν απαντηθεί με τεκμηρίωση (οικονομική ή/και επιστημονική)  η αντίδραση της αλλαγής είναι τεράστια.

Για αυτό και πάντα θα υποστηρίζω ότι "Αυτή η στάνη τέτοιο γάλα βγάζει".

Επεξ/σία από newlynx
  • Like 7
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η χώρα δεν έχει κανένα σχέδιο.  Δεν δουλεύει τίποτα σωστά. Ίσα ίσα για να πάμε παρακάτω μέχρι να σκάσει η βόμβα στα χέρια κάποιου. 

Σε όλους τους τομείς. Υγεία (βλ. περιστατικό με λάθος μετάγγιση, χιλιάδες τα παραδείγματα), στρατός (βλ. περιστατικό με τροχαίο στη Λιβύη, όχι για το τροχαίο καθεαυτό αλλά για ολόκληρη την αποστολή μέχρι εκείνη τη στιγμή. ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ), οικονομία, επενδύσεις (ΒΟΑΚ με σύμβαση στη βουλή γραμμένη απο την ΤΕΡΝΑ με τα notes ξεχασμένα μέσα? Με το δημόσιο να πληρώνει το 4 φορές περισσότερα χρήματα απο όσα γράφει η σύμβαση και να μήν υπάρχει καν προυπολογισμός έργου? Με το να χαρίζουμε στην ΤΕΡΝΑ κομμάτια του ΒΟΑΚ που δεν χρειάζονται τίποτα και να εισπράτει απο τα διόδια που θα βάλει ΠΡΙΝ την ολοκλήρωση του έργου?)

 

Απο όπου και να το πιάσεις βρωμάει. 

Ας ασχολείται ο καθένας με τη δουλειά του και να την κάνει σωστά. 

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 7
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 12/7/2025 στις 3:03 ΜΜ, Red_Bear είπε

Πόσο λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο ζωής τους εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα ?????

ΛΑΘΟΣ η αρχική εκτίμηση του 2021, εκπέμπουν ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ  !!!!

Τα λεγαμε τοσα χρονια, αλλa εδω κλασικα υπηρχαν διαφοροι που ελεγαν ανακριβειες εν γνωση τους.

Στις 12/7/2025 στις 4:39 ΜΜ, korakios είπε

δε θα μάθουμε ποτέ μάλλον μιας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ασχολήθηκαν ακόμα. Όταν με το καλό βγάλουν ρύπους ανα μοντέλο τότε μόνο . 
Σαν καχύποπτος πιστεύω οτι δε βγαίναν τα νούμερα αλλιώς θα μας τα κάνανε ........ και με αυτό . Φυσικά προσωπική εκτίμηση . 

Την ερευνα την κοιταξες;

 

Ρυπους ανα μοντελο δεν βγαινει ασφαλες συμπερασμα για το τι κυκλοφορει στην Ευρωπη , χωρια οτι μπορει να γινει cherry pick συγκεκριμενων μοντελων για να επηρεαστει το συμπερασμα.
Αν πχ βγει οτι το Yaris Cross εχει υψηλους lifecycle ρυπους αλλα το citroen c2(που πουλαει το 1/5 του yaris cross) εχει χαμηλους lifecycle ρυπους, τοτε βγαινει παραπλανητικο συμπερασμα.

Το σημαντικο ειναι ενας σταθμισμενος μεσος ορος βασει πωλησεων.

Και αυτο ακριβως εκανε η ερευνα:
https://electriccarsreport.com/2025/07/battery-electric-cars-produce-73-less-life-cycle-greenhouse-gas-emissions/
https://theicct.org/wp-content/uploads/2025/07/ID-392-–-Life-cycle-GHG_report_final.pdf
 

Αναφορά σε κείμενο

"For a representative comparison of different powertrain types, this study considers sales-weighted average characteristics of medium segment passenger cars registered in the European Union in 2023 (EEA, 2025a)"


Βλεπουμε λοιπον οτι για τα αυτοκινητα που πουληθηκαν στην Ευρωπη το 2023 ο μεσος ορος ρυπων σταθμισμενος βασει πωλησεων ηταν για :

  • τα ηλεκτρικα ειχαν life-cycle GHG ρυπους 63 g CO2e/km
  • τα αμιγως βενζινοκινητα ειχαν life-cycle GHG ρυπους 235 g CO2e/km

    Δηλαδη τα αμιγως βενζινοκινητα ειχαν 3.7 φορες περισσοτερους ρυπους απο τα ηλεκτρικα στο συνολο της διαρκειας ζωης τους.
Επεξ/σία από haHa
  • Like 5
  • Confused 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, haHa είπε

Την ερευνα την κοιταξες

Όχι φυσικά , τα ξέχασες ότι κάθε «έρευνα» βγάζει τα δικά της . Όταν θα προκόψουν οι εταιρίες να δίνουν ρύπους ανα μοντέλο τους θα τα ξαναπούμε . Μέχρι τότε ο καθένας υποθέτει ότι νομίζει .

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...