Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάτι βασικό που έχουμε αναφέρει ξανά για τις προοπτικές της ηλεκτροκίνησης. Κάποιος που θέλει/προτίθεται να αγοράσει νέο αυτοκίνητο σήμερα το 2025, δεν θα έπρεπε να αγχώνεται ιδιαίτερα για το κόστος βλάβης της μπαταρίας του εκτός εγγύησης σε μια δεκαετία, ή το κόστος αντικατάστασης μετά από 15 χρόνια αν της έχει πιει το αίμα.

Φέτος στην χονδρική στην Κίνα η LFP (στημένη σε συστοιχία, όχι χύδην) έπεσε κάτω από τα 50€ η Kwh. 

Πρόπερσι ήταν πάνω από 100€. 

Σε μια δεκαετία από τώρα θα μπορείς να αντικαταστήσεις την μπαταρία σου με άλλη καλύτερης απόδοσης, σε απόλυτα λογικές τιμές. Κάτι φυσικό και επόμενο, λόγω της διάδοσης της ίδιας της ηλεκτροκίνησης καθώς και της ανάπτυξης της σχετικής αγοράς γύρω από την αλλαγή/ανακύκλωση/επισκευή των μπαταριών οχημάτων. Ο κύκλος ζωής προϊόντος θα είναι (όπως είναι και σήμερα εξάλλου) επί της αρχής φθηνότερος σε σχέση με τις αντίστοιχες ανάγκες συντήρησης και επισκευής των θερμικών οχημάτων. 

Με λίγα λόγια, αυτό που θέλω να πω είναι πως δεν είναι ιδιαίτερο αντεπιχείρημα για αγορά σήμερα η διαχείριση των EV μπαταριών το 2035. 

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 6
  • Απαντ. 6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, Jiakometi είπε

Ευτυχώς η δυστυχώς (για κάποιους)  τα πράγματα βαδ’ιζουν σε μια συγκεκριμένη πορεία που μάλλον δεν αλλάζει πια. 

Αν το πάρουμε στατιστικά , είναι δυστυχώς η όλη "ανάπτυξη" 

6 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Σε μια δεκαετία από τώρα θα μπορείς να αντικαταστήσεις την μπαταρία σου με άλλη καλύτερης απόδοσης, σε απόλυτα λογικές τιμές. Κάτι φυσικό και επόμενο, λόγω της διάδοσης της ίδιας της ηλεκτροκίνησης καθώς και της ανάπτυξης της σχετικής αγοράς γύρω από την αλλαγή/ανακύκλωση/επισκευή των μπαταριών οχημάτων. Ο κύκλος ζωής προϊόντος θα είναι (όπως είναι και σήμερα εξάλλου) επί της αρχής φθηνότερος σε σχέση με τις αντίστοιχες ανάγκες συντήρησης και επισκευής των θερμικών οχημάτων. 

Με λίγα λόγια, αυτό που θέλω να πω είναι πως δεν είναι ιδιαίτερο αντεπιχείρημα για αγορά σήμερα η διαχείριση των EV μπαταριών το 2035. 

πάντα κοιτάς σημερινές τιμές για αλλαγή / επισκευή 

η λογική λέει οτι θα είναι φθηνότερα στο μέλλον ,  αλλά δεν είναι 100% σίγουρο 

το κακό είναι οτι σήμερα δεν είναι διαδεδομένα συνεργεία που εξειδικεύονται (αφήνουμε αντιπροσωπίες εκτός μιας και παραδοσιακά είναι *4+ οι τιμές) , πόσο μάλλον επαρχία 

Επεξ/σία από korakios
Δημοσ.
1 ώρα πριν, korakios είπε

σε τρακάρισμα που ανέφερες , η μεικτή ασφάλεια δεν καλύπτει ?

Ναι καλύπτει αλλά δεν είναι κρίμα να χρεώνεται μία επισκευή 20 και 30 χιλιάρικα όταν μπορεί να επισκευαστεί με 1-2 χιλιάρικα; Η ΕΕ που αποφασίζει για ανοησίες όπως καλαμάκια και φορτιστές USB θα πρέπει να παρέμβει άμεσα σε αυτό το ζήτημα, πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα parts για επισκευή σε 3rd party συνεργείο, δε γίνεται να μη πουλάς τα απαραίτητα ανταλλακτικά ούτε να εμποδίζεις την εγκατάσταση μεταχειρισμένων με κλειδώματα.

  • Like 1
Δημοσ.

Ενδιαφέρον θέμα και πολλές αντικρυόομενες απόψεις. Θα συμβάλλω νομίζω στην συζήτηση με ερωτήσεις/απαντήσεις. Σε πόσες εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος έχουν μετοχές οι πετρελαιάδες; η απάντηση είναι σε λίγες. Τι αποθέματα υπάρχουν σε πετρέλαιο; η απάντηση είναι πολλά (συνεχώς ανακαλύπτονται νέα κοιτάσματα  βλ Γροιλανδία κ.α.). Τι προοπτικές υπάρχουν να λειτουργήσουν κινητήρες με νερό σε 10 χρόνια περίπου και να κυκλοφορήσουν σε 15; η εκτίμηση είναι σε περίπου 7 χρόνια στην Ιαπωνία. Υπάρχει περίπτωση η βενζίνη να κοστίζει στο μέλλον 0,5 λεπτά το λίτρο; η απάντηση είναι ναι εάν μειωθεί η φορολογία (περίπου 55% τώρα εάν δεν απατώμαι) και αυξηθεί η παραγωγή πετρελαίου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλεονεκτήματα; προς το παρον επιδοτήσεις για αγορά, επιδοτήσεις για κατασκευή σταθμών , έμμεσες επιδοτήσεις στην εταιρίες παραγωγής ρευματος και μάλλον τα μηχανικά μέρη (θα δούμε στο μέλλον). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν υιοθετηθούν από την πλειοψηφία των καταναλωτών, εκτός από τους μεγάλους τζίρους στις εταιρίες κατασκευής και λιανικής, θα συμβάλλουν στην αύξηση των τιμών της ενέργειας και της φορολογίας; η απάντηση είναι ναι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μήπως μπήκαν στην αγορά πρώιμα; η απάντηση είναι ναι και άρχισε μία κούρσα ανταγωνισμού σε τεχνολογία που δεν είναι ώριμη μέχρι και σήμερα. Εσύ θα πάρεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο; δε νομίζω, θα περιμένω τους Γιαπωνέζους εάν ζω μέχρι τότε ώστε να το γεμίζω από την βρύση νερού της αυλής μου...

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, malakudi είπε

Ναι καλύπτει αλλά δεν είναι κρίμα να χρεώνεται μία επισκευή 20 και 30 χιλιάρικα όταν μπορεί να επισκευαστεί με 1-2 χιλιάρικα;

μπορεί , αλλά περισσότερο πιστεύω ενδιαφέρει τον κάτοχο το αν θα πληρώσει απο την τσέπη του κάτι .

πρακτικά μπορεί να προκαλέσει καθυστέρηση κατα τα άλλα ας κάνουν ότι θέλουν . 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 minutes ago, korakios said:

πάντα κοιτάς σημερινές τιμές για αλλαγή / επισκευή 

η λογική λέει οτι θα είναι φθηνότερα στο μέλλον ,  αλλά δεν είναι 100% σίγουρο 

το κακό είναι οτι σήμερα δεν είναι διαδεδομένα συνεργεία που εξειδικεύονται (αφήνουμε αντιπροσωπίες εκτός μιας και παραδοσιακά είναι *4+ οι τιμές) , πόσο μάλλον επαρχία 

Για κάποιον που αγοράζει νέο αμάξι με εγγύηση σήμερα, οι σημερινές τιμές για αλλαγή/επισκευή είναι επί της αρχής αδιάφορες, όπως επιχειρηματολόγησα συγκεκριμένα. Για την προοπτική της ηλεκτροκίνησης μιλάμε. 

 

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Για κάποιον που αγοράζει νέο αμάξι με εγγύηση σήμερα, οι σημερινές τιμές για αλλαγή/επισκευή είναι επί της αρχής αδιάφορες, όπως επιχειρηματολόγησα συγκεκριμένα. Για την προοπτική της ηλεκτροκίνησης μιλάμε. 

Σεβαστή η άποψή σου , αλλά το επιχείρημα τώρα καλύπτει η εγγύηση , μετά "θα" είναι φθηνά , δε μου λέει απολύτως τίποτα ...

Δημοσ.
1 ώρα πριν, majunior είπε

Γεωπολιτικό κίνδυνο δεν εννοούμε όταν ήδη έχουν αρχίσει να πέφτουν οι βόμβες. Τότε από οπουδήποτε παίρνεις ενέργεια θα υπάρχουν περιορισμοί.

Δεν υπαρχουν περιορισμοι οταν παραγεις το δικο σου ρευμα με φωτοβολταϊκά στην οροφη/χωραφι σου. 

Εγραψες λανθασμένα οτι η εξαρτηση απο πετρελαιο ειναι καλυτερη απο το ρευμα. 

Οπως βλέπεις, αυτο δεν ισχύει, παμε παρακάτω. 

19 λεπτά πριν, korakios είπε

Σεβαστή η άποψή σου , αλλά το επιχείρημα τώρα καλύπτει η εγγύηση , μετά "θα" είναι φθηνά , δε μου λέει απολύτως τίποτα ...

Και δυστυχώς, τα θερμικα εχουν και μικροτερη εγγυηση και μεγαλύτερο πιθανο κοστος βλαβων, ειναι πιο ακριβα στη συντήρηση. 

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 minutes ago, korakios said:

Σεβαστή η άποψή σου , αλλά το επιχείρημα τώρα καλύπτει η εγγύηση , μετά "θα" είναι φθηνά , δε μου λέει απολύτως τίποτα ...

Μα δεν είσαι καν στην αγορά για νέο αυτοκίνητο, πόσω δε μάλλον ηλεκτρικό. Δεν το γράφω για σένα, για αυτόν που θέλει να πάρει αμάξι το 2025 το λέω. Ήμουν συγκεκριμένος.

Είναι σαν το άγχος της φόρτισης, που το έχουν μόνο αυτοί που...ΔΕΝ έχουν ηλεκτρικό όπως έχουμε γράψει. Για κάποιον ανεξήγητο και εντελώς απροσδιόριστο λόγο, στην συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών με το που παίρνουν αυτό εξαφανίζεται το γαμήδι. 

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 2
Δημοσ.
17 λεπτά πριν, haHa είπε

Δεν υπαρχουν περιορισμοι οταν παραγεις το δικο σου ρευμα με φωτοβολταϊκά στην οροφη/χωραφι σου. 

λίγοι έχουν οροφή χωράφι για φβ , απειροελάχιστοι 

17 λεπτά πριν, haHa είπε

Και δυστυχώς, τα θερμικα εχουν και μικροτερη εγγυηση και μεγαλύτερο πιθανο κοστος βλαβων, ειναι πιο ακριβα στη συντήρηση. 

σίιιιιιιιιιιιιιιιιιιιγουρα , ότι πεις 😂

9 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Μα δεν είσαι καν στην αγορά για νέο αυτοκίνητο, πόσω δε μάλλον ηλεκτρικό. Δεν το γράφω για σένα, για αυτόν που θέλει να πάρει αμάξι το 2025 το λέω. Ήμουν συγκεκριμένος.

και εγώ γιαυτόν που θέλει να πάρει ηλεκτρικό το 2025 (που έχει τη δυνατότητα δλδ οριακά, όχι για άποψη/χόμπι/χαβαλέ) 

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Μα δεν είσαι καν στην αγορά για νέο αυτοκίνητο, πόσω δε μάλλον ηλεκτρικό. Δεν το γράφω για σένα, για αυτόν που θέλει να πάρει αμάξι το 2025 το λέω. Ήμουν συγκεκριμένος.

Είναι σαν το άγχος της φόρτισης, που το έχουν μόνο αυτοί που...ΔΕΝ έχουν ηλεκτρικό όπως έχουμε γράψει. Για κάποιον ανεξήγητο και εντελώς απροσδιόριστο λόγο, στην συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών με το που παίρνουν αυτό εξαφανίζεται το γαμήδι. 

εγω παντως ξερω 2* που ταξιδι πανε με το θερμικο τους για αυτο το λογο. ο ενας παει σε νησι παρολο που εχει μεγαλη μπαταρια δεν το εχει παρει ποτε. ο αλλος δεν το παει ποτε εθνικη γιατι εχει σχετικα μικρη και ταξιδευει με ταχυτητες που τον περιοριζουν. 

* ο δευτερος δεν ειναι γνωστος μου, μια φορα μιλησαμε, θελει να το αλλαξει με μεγαλυτερο για αυτο το λογο. 

οι κατοχοι τεσλα παντως τα πανε παντου απο οσο γνωριζω. ειναι ανετοι γενικα.

αν το κοστος αντικαταστασης μπαταριας πεσει, ποσο θα πεσει? αν ειναι ας πουμε 7κ θα πρεπει αυτα τα 7κ να ειναι τα καυσιμα των χ ετων και η διαφορα τιμης αγορας. 

 

  • Like 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Είναι σαν το άγχος της φόρτισης, που το έχουν μόνο αυτοί που...ΔΕΝ έχουν ηλεκτρικό όπως έχουμε γράψει.

μα αν σπάζονται με τη φάση της φόρτισης , χλωμό να πάρουν ηλεκτρικό . 

Δημοσ.
46 λεπτά πριν, spirostolios είπε

Ενδιαφέρον θέμα και πολλές αντικρυόομενες απόψεις. Θα συμβάλλω νομίζω στην συζήτηση με ερωτήσεις/απαντήσεις. Σε πόσες εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος έχουν μετοχές οι πετρελαιάδες; η απάντηση είναι σε λίγες. ...

Εννοείς εταιρίες σαν την motor oil που έχει την NRG και την ήρων και συμμετοχή σε εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος στην Κομοτηνή ή τα ΕΛΠΕ (Ελληνικά Πετρέλαια) που έχουν την elpedison ή την ελινοιλ που έχει προγράμματα ρεύματος ή την Φυσικό Αέριο Ελλάδος που έχει και αυτή προγράμματα ρεύματος και συμμετοχή σε εργοστάσια παραγωγής ρεύματος;

Ναι όντως σε λίγες στην Ελλάδα. Εκτός και αν μας ενδιαφέρει τι κάνει η Chevron και η Petrobas.

  • Like 3
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

αν το κοστος αντικαταστασης μπαταριας πεσει, ποσο θα πεσει? αν ειναι ας πουμε 7κ θα πρεπει αυτα τα 7κ να ειναι τα καυσιμα των χ ετων και η διαφορα τιμης αγορας. 

άγνωστο τελείως , μα τελείως όμως . Μπορεί να πέσει η επισκευή στα 2 χιλιάρικα και να λέμε όλα καλά και να πετάξουν νόμο που ουσιαστικά να μη γίνεται εκτός πανάκριβου πιστοποιημένου φορέα/δικτύου και να πάει επι 5 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, korakios είπε

άγνωστο τελείως , μα τελείως όμως . Μπορεί να πέσει η επισκευή στα 2 χιλιάρικα και να λέμε όλα καλά και να πετάξουν νόμο που ουσιαστικά να μη γίνεται εκτός πανάκριβου πιστοποιημένου φορέα/δικτύου και να πάει επι 5 

η αληθεια ειναι οτι ο κινδυνος να βαλει χερι -ξανα- το κρατος για να πλουτισουν τα κτεο/αντιπροσωπιες με καποια βεβαιωση "εγκαταστατη" που θα δινει μονο η μαμα εταιρεια ειναι υπαρκτος.

Επεξ/σία από basilis_k6

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...