Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 hour ago, mike15 said:

μα δεν το πιστευω,αυτο ειπα.αυτες οι εταιρειες ειναι που θα επενδυσουν στα υβριδικα,αυτες το λενε.αυτες ειναι οι εταιρειες που εχασαν απο τα ηλεκτρικα.

Τα υβριδικά καίνε βενζίνη και είναι αρκετά πιο περιπλοκα στη κατασκευή.

μετέπειτα μια χαρά service θέλουν για βλάβες + ανταλλακτικά.

Οπότε γιατί να μην προτιμάνε τα υβριδικά;

Θυμάμαι στον φιλοσίδη πριν 10 χρόνια που είχα πάρει το golf, να μου λέει μετά την αγορά "για εμάς η συνεργασία και η εξυπερετησή σας τώρα ξεκινά", κάτι τέτοιο τεσπα. εννοούσε τα 144 ευρώ service για αλλαγή λάδια...

Δημοσ.
12 λεπτά πριν, greg4 είπε

Τα υβριδικά καίνε βενζίνη και είναι αρκετά πιο περιπλοκα στη κατασκευή.

μετέπειτα μια χαρά service θέλουν για βλάβες + ανταλλακτικά.

Οπότε γιατί να μην προτιμάνε τα υβριδικά;

Θυμάμαι στον φιλοσίδη πριν 10 χρόνια που είχα πάρει το golf, να μου λέει μετά την αγορά "για εμάς η συνεργασία και η εξυπερετησή σας τώρα ξεκινά", κάτι τέτοιο τεσπα. εννοούσε τα 144 ευρώ service για αλλαγή λάδια...

σιγουρα ειναι και αυτο..αλλα βασικα δεν μπορουν να ανταγωνιστουν τα κινεζικα σε τιμες γιαυτο το ριχνουν στα υνριδικα και υποστηριζουν αυτην την τεχνολογια..πονταρουν επισης οτι ειναι γνωριμο στην μαζα των καταναλωτων και επομενως πιο φιλικο..στο εξωτερικο παντως τα ηλεκτρικα αυξανονται πιο γρηγορα..αυτο το βλεπω φετος με τους ξενους που ερχονται μεχρι και απο την μακρινη νορβηγια εδω με ηλεκτρικο οδικως.αλλα και ρουμανοι.φυσικα ηλικιας κοντα 40,πιο πανω δεν βλεπεις.πιθανον σαυτες τις χωρες να εχουν πιο καλη τροφοδοσια και δικτυο αποτι εδω.

Δημοσ.
Στις 29/7/2025 στις 8:37 ΠΜ, newlynx είπε

Το είχα γράψει και παλιότερα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν έχουν ακόμα πρόβλημα από την Κίνα παρά τη συνεχή "γκρίνια".
image.png.2fdb9de9495d9046b6e33e3c60eccc0a.png 

Πηγή https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-1-9-in-h1-2025-battery-electric-15-6-market-share/

Με εξαίρεση τη Volvo και την MG (SAIC), που ακόμα πολλοί Ευρωπαίοι θεωρούν ότι είναι Ευρωπαϊκές, θα απαιτηθούν χρόνια για να μπουν και άλλοι παίκτες από την Κίνα δυναμικά στην αγορά. Μόνο την BYD βλέπω λόγω του ότι θα έχει παραγωγή στην ήπειρό μας. 

Παραθέτω τον εαυτό μου γιατί συνεχώς γράφονται ατεκμηρίωτα πράγματα.

Καμία επικράτηση των Κινέζων δεν υπάρχει ΑΚΟΜΑ στην Ευρώπη στις πωλήσεις ηλεκτρικών. Volvo+SAIC έχουν το 4.6% ενώ η BYD είναι κάτω από 0.5%. Τι σχέση έχουν οι χαμηλές τιμές των κινέζικων ηλεκτρικών με την παραγωγή υβριδικών από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές; 

  • Like 4
Δημοσ.

επίσης ψάξτε λίγο το κόστος εργατοώρας στην Κίνα σε σύγκριση με Ευρώπη 

οι Κινέζοι έχουν το πάνω χέρι στην ενέργεια και στις πρώτες ύλες

Δημοσ.
7 ώρες πριν, manolis940 είπε

 Άρα και το θέμα δεν έχω parking θα λυθεί επίσης. 

 

δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα

το προβλημα παρκινγκ-θεση φορτισης ειναι κεφαλαιωδες για σημαντικη μεριδα κοσμου

οσοι νοικιαζουν σε πολυκατοικιες ειναι απιθανο να μπλεξουν σε ομηρικους καβγαδες με λοιπους ενοικους για να βαλουν σταθμο φορτισης- και δεν μπορουν να φορτιζουν συνεχεια σε δημοσιους χωρους

επισης επαρχια εχει ανεπαρκες δικτυο φορτιστων-αντιπροσωπειων

 

αρα για την ωρα η βασικη προτιμηση ηλεκτρικων αγορων ειναι εταιριες που τα παιρνουν εταιρικα και εχουν δικιες τους θεσεις φορτισης, όπως επίσης και ιδιοκτητες που εχουν αποκλειστικα δικια τους θεση φορτισης-σταθμευσης , ιδιως περιπτωσεις ιδιοκτακοιησης σε μεζονετες-μονοκατοικιες

το τελευταιο φαινεται απ το 5% των πωλησεων ηλεκτρικα το 2025 εως τωρα- αυτοι ειναι οι ανωτερω ελληνες (που εργαζονται σε εταιρια με θεση φορτισης ή μενουν σε ιδιοκτητο σπιτι με δυνατοτητα φορτισης)

η μεγαλη μαζα των ελληνων (ενοικιαστες ή ιδιοκτητες) πολυκατοικιων σε αθηνα -θεσσαλονικη-πατρα, και κατοικοι επαρχιας, δεν εχουν πρακτικα ευκολη λυση να αγορασουν ηλεκτρικο αυτοκινητο

  • Like 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, koostas2001 είπε

δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα

το προβλημα παρκινγκ-θεση φορτισης ειναι κεφαλαιωδες για σημαντικη μεριδα κοσμου

οσοι νοικιαζουν σε πολυκατοικιες ειναι απιθανο να μπλεξουν σε ομηρικους καβγαδες με λοιπους ενοικους για να βαλουν σταθμο φορτισης- και δεν μπορουν να φορτιζουν συνεχεια σε δημοσιους χωρους

επισης επαρχια εχει ανεπαρκες δικτυο φορτιστων-αντιπροσωπειων

 

αρα για την ωρα η βασικη προτιμηση ηλεκτρικων αγορων ειναι εταιριες που τα παιρνουν εταιρικα και εχουν δικιες τους θεσεις φορτισης, όπως επίσης και ιδιοκτητες που εχουν αποκλειστικα δικια τους θεση φορτισης-σταθμευσης , ιδιως περιπτωσεις ιδιοκτακοιησης σε μεζονετες-μονοκατοικιες

το τελευταιο φαινεται απ το 5% των πωλησεων ηλεκτρικα το 2025 εως τωρα- αυτοι ειναι οι ανωτερω ελληνες (που εργαζονται σε εταιρια με θεση φορτισης ή μενουν σε ιδιοκτητο σπιτι με δυνατοτητα φορτισης)

η μεγαλη μαζα των ελληνων (ενοικιαστες ή ιδιοκτητες) πολυκατοικιων σε αθηνα -θεσσαλονικη-πατρα, και κατοικοι επαρχιας, δεν εχουν πρακτικα ευκολη λυση να αγορασουν ηλεκτρικο αυτοκινητο

Όταν μιλάμε για φορτιστές στο πεζοδρόμιο αναφερόμαστε σε αυτά που φαίνονται στα 2 παρακάτω links.

https://tech.yahoo.com/transportation/articles/twist-ev-charging-plugging-curb-220400133.html?guccounter=1

 

Δεν έχει να κάνει με πολυκατοικίες κτλ. Στις πολυκατοικίες το θέμα είναι απλό. Ο νόμος είναι με το μέρος εκείνου που θέλει να βάλει φορτιστή, δεν χρειάζονται καβγάδες με κανένα. Αν δεν κάνω λάθος σε όλους τους πολεοδομικούς κανονισμούς πλέον στις θέσεις στάθμευσης είναι υποχρεωτικό να υπάρχει και παροχή ηλεκτρικού. Αν κάτι θα με κρατούσε πίσω προσωπικά πριν πάρω ηλεκτρικό μέχρι να εκγατασταθούν και στην δική μου πόλη λύσεις όπως αυτές που φαίνονται στα link είναι η αλλαγή του σπιτιού και το αν θα βρω σπίτι με parking. 

Η επαρχία και εδικά όσο απομακρύνεσαι απ' την πόλεις η λύση να αγοράσεις ηλεκτρικό είναι πανεύκολη και απαραίτητη. Σχεδόν όλοι είτε παρκάρουν μέσα στο οικόπεδο του σπιτιού τους ή έξω απ' τον μαντρότοιχο τους. Το να  τραβήξεις μία πρίζα μέχρι εκεί είναι πανεύκολο. 

  • Like 2
Δημοσ.

οι πολυκαιτοικιες με θεσεις σταθμευσης δεν ειναι η πλειοψηφια

αλλα κι εκει που υπαρχει θεση σταθμευσης,  επισης παροχη ηλεκτρικου στον υπογειο χωρο σταθμευσης (που ειναι απ το κοινοχρηστο ρευμα), αλλο θεση φορτισης.. η θεση φορτισης πρεπει να εκκινει απ το ρολοι του καθε ιδιοκτητη.. συνεπως, ασχετως τι λεει ο καθε οικοδομικος κανονισμος, αν δεν προβλεπει κατι ΡΗΤΑ ο κανονισμος της ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ πολυκατοικιας, που φυσικα κανενας δεν προβλεπει, απαιτειται ομοφωνια ολων των ιδιοκτητων για επεμβαση στον κοινοχρηστο χωρο ωστε να ερθει το ρευμα απ το ρολοι του ιδιοκτητη εως τη θεση σταθμευσης... και ειναι στατιστικα σιγουρα οτι καποιος ιδιοκτητης θα αντιδρασει... εκει μονη λυση ειναι η προσφυγη στα δικαστηρια- και ηδη εχουν φτασει στα δικαστηρια καποιες πρωτες τετοιες υποθεσεις

 

επισης επαρχια, αρκετοι κατοικουν σε πολυκατοικιες... δεν μενει η πλειοψηφια σε αγροτικες μονοκατοικιες!!!!  εκει το προβλημα ειναι η απουσια δημοσιων φορτιστων και η απουσια δικτυου αντιπροωπειας

Δημοσ.
2 ώρες πριν, newlynx είπε

Παραθέτω τον εαυτό μου γιατί συνεχώς γράφονται ατεκμηρίωτα πράγματα.

Καμία επικράτηση των Κινέζων δεν υπάρχει ΑΚΟΜΑ στην Ευρώπη στις πωλήσεις ηλεκτρικών. Volvo+SAIC έχουν το 4.6% ενώ η BYD είναι κάτω από 0.5%. Τι σχέση έχουν οι χαμηλές τιμές των κινέζικων ηλεκτρικών με την παραγωγή υβριδικών από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές; 

Φαντάζομαι ότι η συζήτηση είναι ότι οι Κινέζοι θα επικρατήσουν στα ηλεκτρικά στην Ευρώπη και όχι γενικά, ακόμα.

Ακόμα και έτσι, ναι δεν έχουν κάτι ιδιαίτερο σήμερα σε μερίδιο σε ηλεκτρικά.

1754129387326.jpg.99a79ee6aa4bdb4f6397b4207bdd2c9e.jpg

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, neutrinogr είπε

Έχουνε πλάκα αυτοί οι CEO, 5 χρόνια πριν λέγανε, μέχρι το 2030 όλα που θα πουλάμε είναι ηλεκτρικά, τελειώσαμε με τα θερμικά. Δεν πουλάνε τίποτα, έστω πολύ λιγότερο από ότι θέλανε, έρχεται το τέλος αν δεν μας σώσετε...

https://www.autoblog.gr/2021/07/22/h-mercedes-tha-prosferei-mono-hlektrika-apo-to-2030-stis-agores-pou-to-epitrepoun/

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, manolis940 είπε

Δεν έχει να κάνει με πολυκατοικίες κτλ. Στις πολυκατοικίες το θέμα είναι απλό. Ο νόμος είναι με το μέρος εκείνου που θέλει να βάλει φορτιστή, δεν χρειάζονται καβγάδες με κανένα. Αν δεν κάνω λάθος σε όλους τους πολεοδομικούς κανονισμούς πλέον στις θέσεις στάθμευσης είναι υποχρεωτικό να υπάρχει και παροχή ηλεκτρικού. Αν κάτι θα με κρατούσε πίσω προσωπικά πριν πάρω ηλεκτρικό μέχρι να εκγατασταθούν και στην δική μου πόλη λύσεις όπως αυτές που φαίνονται στα link είναι η αλλαγή του σπιτιού και το αν θα βρω σπίτι με parking. 

Η επαρχία και εδικά όσο απομακρύνεσαι απ' την πόλεις η λύση να αγοράσεις ηλεκτρικό είναι πανεύκολη και απαραίτητη. Σχεδόν όλοι είτε παρκάρουν μέσα στο οικόπεδο του σπιτιού τους ή έξω απ' τον μαντρότοιχο τους. Το να  τραβήξεις μία πρίζα μέχρι εκεί είναι πανεύκολο. 

οχι βεβαια

καταρχην δεν θα σε αφησουν να βαλεις ετσι για πλακα και δευτερον η μιση ελλαδα ειναι ενοικιαστες. αρα δεν...

 

Αναφορά σε κείμενο

Η Mercedes έχει λόγους να ανησυχεί για τον πιθανό αντίκτυπο της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στις δραστηριότητές της. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν μόνο το 8,4% των παγκόσμιων πωλήσεων της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, από 9,7% την ίδια περίοδο του 2024.

κατηφορος...

Επεξ/σία από basilis_k6
Δημοσ.
3 ώρες πριν, koostas2001 είπε

οι πολυκαιτοικιες με θεσεις σταθμευσης δεν ειναι η πλειοψηφια

αλλα κι εκει που υπαρχει θεση σταθμευσης,  επισης παροχη ηλεκτρικου στον υπογειο χωρο σταθμευσης (που ειναι απ το κοινοχρηστο ρευμα), αλλο θεση φορτισης.. η θεση φορτισης πρεπει να εκκινει απ το ρολοι του καθε ιδιοκτητη.. συνεπως, ασχετως τι λεει ο καθε οικοδομικος κανονισμος, αν δεν προβλεπει κατι ΡΗΤΑ ο κανονισμος της ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ πολυκατοικιας, που φυσικα κανενας δεν προβλεπει, απαιτειται ομοφωνια ολων των ιδιοκτητων για επεμβαση στον κοινοχρηστο χωρο ωστε να ερθει το ρευμα απ το ρολοι του ιδιοκτητη εως τη θεση σταθμευσης... και ειναι στατιστικα σιγουρα οτι καποιος ιδιοκτητης θα αντιδρασει... εκει μονη λυση ειναι η προσφυγη στα δικαστηρια- και ηδη εχουν φτασει στα δικαστηρια καποιες πρωτες τετοιες υποθεσεις

 

επισης επαρχια, αρκετοι κατοικουν σε πολυκατοικιες... δεν μενει η πλειοψηφια σε αγροτικες μονοκατοικιες!!!!  εκει το προβλημα ειναι η απουσια δημοσιων φορτιστων και η απουσια δικτυου αντιπροωπειας

Όταν υπάρχει θέση στάθμευσης στην πολυκατοικία δεν χρειάζεται καμία συναίνεση από κανένα. 

Το να πάρεις ρεύμα απ' το δικό σου το ρολόι επίσης δεν είναι δύσκολο. Υπάρχει η παρανόηση ότι η γραμμή πρέπει να τραβηχτεί από τον πίνακα αλλά αυτό δεν ισχύει. Τραβιέται απ' το ίδια την κεντρική παροχή. 

Όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένη θέση στάθμευσης δεν χρειάζεσαι συμφωνία όλης της πολυκατοικίας αλλά του 501/1000 επί του δικαιώματος του κοινόχρηστου χώρου. Δεν έχει απαραίτητα ίσα δικαιώματα το κάθε διαμέρισμα επί των κοινοχρήστων και μάλιστα το σύνηθες είναι να μην έχουν αλλά να εξαρτάται το δικαιώμα απ' το εμβαδόν της οριζοντίου ιδιοκτησίας. 

Δεν θυμάμαι ο 4710/2020 να να αναφέρει ότι ρητώς πρέπει να επιτρέπεται η θέση στάθμευσης ίσα ίσα που η απαγόρευση βάση των παραπάνω θα πρέπει να θεωρείται καταχρηστική. 

Αν είσαι ενοικιαστής τώρα. Πρακτικά επειδή η εγκατάσταση είναι μία μόνιμη παρέμβαση θα πρέπει να την κάνει ο ιδιοκτήτης. 

ΠΑΝΤΩΣ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΣΑ ΓΙΑ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΕ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ! ΣΟΥ ΕΔΩΣΑ ΔΥΟ Link που το δείχνουν ξεκάθαρα. Δεν υπάρχει δικαιολογία να επιμένεις για τις πολυκατοικίες. 

Αυτό λοιπόν που μου έκανες quote πριν δεν ξέρω πόσο ποιο ξεκάθαρο να στο κάνω ακόμα και να σου πω ότι αναφέρομαι σε φορτιστές πάνω στα πεζοδρόμια. Έτσι θα λυθεί σιγά σιγά και το θέμα του "Δεν έχω parking". 
image.png.00125b4033243845fea27ad42399c21e.png

Να ξεκαθαρίσουμε λίγο και τον όρο επαρχία. Επαρχία είναι ότι είναι εκτός της αρχής δηλαδή της πρωτεύουσας. Φυσικά στην Πάτρα, στο Ηράκλειο και σε όλες τις πόλεις οι άνθρωποι μένουν σε πολυκατοικίες. Εκτός των μεγάλων πόλεων οι άνθρωποι μένουν σε μονοκατοικίες και όχι αγροτικές κατοικίες aka "μετόχια" που λέμε και στο χωριό μου. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ όπως πολλές φορές έχουμε ξαναπεί 50% έχουν έστω και μία θέση στάθμευσης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να δώσουν λογαριασμό σε κανένα για να βάλουν φορτιστή.  

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...