Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 ώρα πριν, manolis940 είπε

Κλασική Ελληνική εφημερίδα, πηγές πουθενά. Όποιος θέλει να διαβάσει χωρίς το paywall 

https://www.removepaywall.com/search?url=https://www.kathimerini.gr/economy/international/563797273/pros-katarreysi-kinezikes-aytokinitoviomichanies/

Κλικαρω κ δεν μου βγαζει κατι

Δημοσ.

Πιστεύω πως όσο περνάει ο καιρός τόσο μικρότερο θα είναι το όφελος από τα ηλεκτρικά.

Όσο νωρίτερα πήρε κάποιος δηλαδή τόσο πιο κερδισμένος είναι από θέμα τιμών, επιδοτήσεων, κόστους φόρτισης, τελών κτλ.

Σε λίγο καιρό που η αγορά θα σε πηγαίνει έτσι κι αλλιώς σε ηλεκτρικό όλα θα ανέβουν και θα κοπούν και τα έξτρα κίνητρα που δίνουν τώρα.

  • Like 2
Δημοσ.
41 λεπτά πριν, zio10 είπε

Πιστεύω πως όσο περνάει ο καιρός τόσο μικρότερο θα είναι το όφελος από τα ηλεκτρικά.

Όσο νωρίτερα πήρε κάποιος δηλαδή τόσο πιο κερδισμένος είναι από θέμα τιμών, επιδοτήσεων, κόστους φόρτισης, τελών κτλ.

Σε λίγο καιρό που η αγορά θα σε πηγαίνει έτσι κι αλλιώς σε ηλεκτρικό όλα θα ανέβουν και θα κοπούν και τα έξτρα κίνητρα που δίνουν τώρα.

εγω φοβαμαι πολυ τιμες τιμες ρευματος. μολις αυξηθει η ζητηση θα δουελεψει ο ελληνικος ανταγωνισμος, δηλαδη καρτελ.

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

εγω φοβαμαι πολυ τιμες τιμες ρευματος. μολις αυξηθει η ζητηση θα δουελεψει ο ελληνικος ανταγωνισμος, δηλαδη καρτελ.

Στην Γερμανία έχει αυτή τη στιγμή 0.42cent, το 1kw. Και πάλι συμφέρει.. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, zio10 είπε

Πιστεύω πως όσο περνάει ο καιρός τόσο μικρότερο θα είναι το όφελος από τα ηλεκτρικά.

Όσο νωρίτερα πήρε κάποιος δηλαδή τόσο πιο κερδισμένος είναι από θέμα τιμών, επιδοτήσεων, κόστους φόρτισης, τελών κτλ.

Σε λίγο καιρό που η αγορά θα σε πηγαίνει έτσι κι αλλιώς σε ηλεκτρικό όλα θα ανέβουν και θα κοπούν και τα έξτρα κίνητρα που δίνουν τώρα.

Ειναι κλασικο αφηγημα πολλων που δεν εχουν καταλαβει ακριβως την ηλεκτροκινηση.

Ας δουμε τα 3 θεματα που εθεσες:

  • Επιδοτησεις
    Το μονο σιγουρο οτι θα μειωθουν, ηδη βλεπουμε οτι ειναι μικροτερες στην Ελλαδα αλλα και γενικοτερα παγκοσμιως. Οποτε πραγματι σε αυτο εχεις δικιο, αλλα ειναι ενα μικρο κομματι του κοστους στο lifecycle ενος ηλεκτρικου.
  • Τιμες αυτοκινητων
    Σχεδον σιγουρο οτι θα συνεχιζουμε να βλεπουμε χαμηλοτερες τιμες. Δες πχ ποσο κοστιζε ενα ηλεκτρικο με 300χλμ αυτονομια το α) 2017 β) 2021 γ) 2025. 
    Τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ειναι επισης στην κατασκευη τους εγγενως φθηνοτερα, η τιμη των μπαταριων συνεχιζει και πεφτει με μεγαλο ρυθμο και οι κατασκευαστες ειναι ακομα στην αρχη στο να μαθαινουν πως να φτιαχνουν φθηνοτερα ηλεκτρικα. Υπαρχει μια συνεχης πτωση τιμων που δεν εχει δειξει σημαδια οτι θα σταματησει.
    Αντιθετα, τα θερμικα θα συνεχιζουν να γινονται πιο ακριβα, γιατι ειναι πιο πολυπλοκα
  • Κοστος φορτισης
    Ο φοβος οτι θα ακριβυνει ξαφνικα το ρευμα για να στοχευσουν τα ηλεκτρικα δεν στεκει. 
    Σημειωτεον, οτι το κοστος φορτισης σε δημοσιο φορτιστη εχει κι αυτο φθηνουσα πορεια τα τελευταια χρονια, δηλαδη το 2025 στοιχιζει λιγοτερο απο οτι πχ το 2022. Ποιος ο λογος που πιστευεις οτι θα ανατραπει αυτη η πορεια;

    Ταυτοχρονα, το ρευμα ειναι κατι που οι περισσοτερες χωρες το παραγουν ως επι το πλειστον τοπικα και εχουν ελεγχο, σε αντιθεση με την βενζινη.
    Ταυτοχρονα, με την συνεχη επεκταση των ΑΠΕ το ρευμα θα φθηναινει ακομα περισσοτερο(μιλαω για το κοστος παραγωγης ρευματος), οποτε ο εκαστοτε παραγωγος θα μπορει αν θελει να μειωσει τις τιμες.

    Τελος, αν ακριβυνει το ρευμα, το λιγοτερο που θα μας απασχολει ειναι το αυξημενο κοστος μετακινησης του αυτοκινητου. Με ακριβο ρευμα, τα παντα ακριβαινουν(και δεν μιλαω για τον λογαριασμο ΔΕΗ στο σπιτι μας )Ακριβαινει το κοστος παραγωγης καθε εργοστασιου για οποιοδηποτε προιον κλπ, ακριβαινουν τα τροφιμα, ακριβαινουν τα εστιατορια. Γενικοτερα, οτι βλεπεις στο σουπερ-μαρκετ και στα μαγαζια θα εχει ακριβυνει.
    Το να λεμε οτι για καποιο λογο το κρατος θα επιτρεπει να αυξηθει τεχνητα το κοστος ρευματος για να στοχευθουν τα ηλεκτρικα και ταυτοχρονα αυτο θα φερει εναν τρελο πληθωρισμο σε ολα τα προιοντα δεν στεκει.

    Το καλο ειναι οτι σε αντιθεση με την βενζινη, οι περισσοτερες χωρες(και η Ελλαδα) παραγουν το ρευμα που καταναλωνουν και δεν ειναι στο ελεος των πετραλαικων. 



     

Γενικοτερα, τιποτα δεν προμηνυει αυτο που ειπες, αντιθετα η τωρινη πορεια δειχνει το αντιθετο. Επισης, ακομα και σε χωρες οπου τα ηλεκτρικα εχουν πολλη μεγαλυτερη διεισδυση απο την Ελλαδα, ουτε αυτες ειδανε τις τιμες του ηλεκτρισμου και των ηλεκτρικων αυτοκινητων να αυξανονται.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 7
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, haHa είπε

Ειναι κλασικο αφηγημα πολλων που δεν εχουν καταλαβει ακριβως την ηλεκτροκινηση.

Ας δουμε τα 3 θεματα που εθεσες:

  • Επιδοτησεις
    Το μονο σιγουρο οτι θα μειωθουν, ηδη βλεπουμε οτι ειναι μικροτερες στην Ελλαδα αλλα και γενικοτερα παγκοσμιως. Οποτε πραγματι σε αυτο εχεις δικιο, αλλα ειναι ενα μικρο κομματι του κοστους στο lifecycle ενος ηλεκτρικου.
  • Τιμες αυτοκινητων
    Σχεδον σιγουρο οτι θα συνεχιζουμε να βλεπουμε χαμηλοτερες τιμες. Δες πχ ποσο κοστιζε ενα ηλεκτρικο με 300χλμ αυτονομια το α) 2017 β) 2021 γ) 2025. 
    Τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ειναι επισης στην κατασκευη τους εγγενως φθηνοτερα, η τιμη των μπαταριων συνεχιζει και πεφτει με μεγαλο ρυθμο και οι κατασκευαστες ειναι ακομα στην αρχη στο να μαθαινουν πως να φτιαχνουν φθηνοτερα ηλεκτρικα. Υπαρχει μια συνεχης πτωση τιμων που δεν εχει δειξει σημαδια οτι θα σταματησει.
    Αντιθετα, τα θερμικα θα συνεχιζουν να γινονται πιο ακριβα, γιατι ειναι πιο πολυπλοκα
  • Κοστος φορτισης
    Ο φοβος οτι θα ακριβυνει ξαφνικα το ρευμα για να στοχευσουν τα ηλεκτρικα δεν στεκει. 
    Σημειωτεον, οτι το κοστος φορτισης σε δημοσιο φορτιστη εχει κι αυτο φθηνουσα πορεια τα τελευταια χρονια, δηλαδη το 2025 στοιχιζει λιγοτερο απο οτι πχ το 2022. Ποιος ο λογος που πιστευεις οτι θα ανατραπει αυτη η πορεια;

    Ταυτοχρονα, το ρευμα ειναι κατι που οι περισσοτερες χωρες το παραγουν ως επι το πλειστον τοπικα και εχουν ελεγχο, σε αντιθεση με την βενζινη.
    Ταυτοχρονα, με την συνεχη επεκταση των ΑΠΕ το ρευμα θα φθηναινει ακομα περισσοτερο(μιλαω για το κοστος παραγωγης ρευματος), οποτε ο εκαστοτε παραγωγος θα μπορει αν θελει να μειωσει τις τιμες.

    Τελος, αν ακριβυνει το ρευμα, το λιγοτερο που θα μας απασχολει ειναι το αυξημενο κοστος μετακινησης του αυτοκινητου. Με ακριβο ρευμα, τα παντα ακριβαινουν(και δεν μιλαω για τον λογαριασμο ΔΕΗ στο σπιτι μας )Ακριβαινει το κοστος παραγωγης καθε εργοστασιου για οποιοδηποτε προιον κλπ, ακριβαινουν τα τροφιμα, ακριβαινουν τα εστιατορια. Γενικοτερα, οτι βλεπεις στο σουπερ-μαρκετ και στα μαγαζια θα εχει ακριβυνει.
    Το να λεμε οτι για καποιο λογο το κρατος θα επιτρεπει να αυξηθει τεχνητα το κοστος ρευματος για να στοχευθουν τα ηλεκτρικα και ταυτοχρονα αυτο θα φερει εναν τρελο πληθωρισμο σε ολα τα προιοντα δεν στεκει.

    Το καλο ειναι οτι σε αντιθεση με την βενζινη, οι περισσοτερες χωρες(και η Ελλαδα) παραγουν το ρευμα που καταναλωνουν και δεν ειναι στο ελεος των πετραλαικων. 



     

Γενικοτερα, τιποτα δεν προμηνυει αυτο που ειπες, αντιθετα η τωρινη πορεια δειχνει το αντιθετο. Επισης, ακομα και σε χωρες οπου τα ηλεκτρικα εχουν πολλη μεγαλυτερη διεισδυση απο την Ελλαδα, ουτε αυτες ειδανε τις τιμες του ηλεκτρισμου και των ηλεκτρικων αυτοκινητων να αυξανονται.

Θέλω να πω ότι ενώ τώρα υπάρχουν κίνητρα για να πας σε ηλεκτρικό, όταν θα πηγαίνεις εκεί θέλοντας και μη στην ουσία τα κίνητρα αυτά θα κοπούν γιατί δεν θα υπάρχει λόγος να δοθούν. Γι'αυτό είπα ότι όσοι πήρανε νωρίς κερδισμένοι είναι.

Μακάρι να μην είναι έτσι, απλά μια σκέψη είναι για το τι πιστεύω ότι θα γίνει.

Δημοσ.

Καλά, το "κέρδος" βέβαια από το ev δεν προέρχεται από την επιδότηση. Εντάξει, όσοι ήταν τυχεροί και πήραν ένα 9μπαλο σκόντο από το πουθενά, μίλησαν και με την τύχη τους. Κατά τα λοιπά, δεν αναμένεται κατά την συνήθη πορεία των πραγμάτων αύξηση ούτε στις τιμές πώλησης των ηλεκτρικών ούτε στην συντήρησή τους. Τουλάχιστον όχι αποκλειστικά σε αυτά. Εάν έρθει, θα έρθει σε όλα, όπως πχ επί covid. Βγάζω έξω και την περίπτωση όπου μπορεί να έχεις φ/β στο σπίτι σου και το κόστος χρήσης να είναι πραγματικά πολύ χαμηλό. Η προσωπική μου θεώρηση πάντως είναι ότι σε τιμές πάνω από 30-35Κ οτιδήποτε ηλεκτρικό, κατά κανόνα, θα σου αγοράζει πολύ "περισσότερο αυτοκίνητο" σε σχέση με ένα θερμικό αντίστοιχης τιμής. Οι περισσότεροι βέβαια κολλάνε στο θέμα της αυτονομίας και δεν ασχολούνται με τα υπόλοιπα.

 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, zio10 είπε

Θέλω να πω ότι ενώ τώρα υπάρχουν κίνητρα για να πας σε ηλεκτρικό, όταν θα πηγαίνεις εκεί θέλοντας και μη στην ουσία τα κίνητρα αυτά θα κοπούν γιατί δεν θα υπάρχει λόγος να δοθούν. Γι'αυτό είπα ότι όσοι πήρανε νωρίς κερδισμένοι είναι.

Μακάρι να μην είναι έτσι, απλά μια σκέψη είναι για το τι πιστεύω ότι θα γίνει.

Δεν ξέρω αν διαβασες το μήνυμα μου ή δεν το κατανοησες. 

Αν μιλωντας για κινητρα, εννοεις τις επιδοτησεις : ναι, εχεις δικιο, θα μειωθουν. 

Ομως αναφερεις τιμη αγοράς ηλεκτρικων αυτοκινητων και κόστος φορτισης: αυτα εχουν πτωτικη πορεια που δεν υπαρχει καποια ενδειξη οτι θα ανατραπεί. 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, haHa είπε

Δεν ξέρω αν διαβασες το μήνυμα μου ή δεν το κατανοησες. 

Αν μιλωντας για κινητρα, εννοεις τις επιδοτησεις : ναι, εχεις δικιο, θα μειωθουν. 

Ομως αναφερεις τιμη αγοράς ηλεκτρικων αυτοκινητων και κόστος φορτισης: αυτα εχουν πτωτικη πορεια που δεν υπαρχει καποια ενδειξη οτι θα ανατραπεί. 

Μακάρι. 

Δημοσ.
Στις 2/9/2025 στις 11:06 ΜΜ, basilis_k6 είπε

δημοσιογραφικες παπατζες. απο τοτε που βγηκε ο τραμπ ξερουν οτι το σχεδιο θα μεινει στα χαρτια και καποια στιγμη θα παρει παραταση απλα δεν θελει η ΕΕ να φανει αδυναμη και δεν το κανει ηδη πραξη. εγινε και η ιστορια με τους δασμους και πηγε πισω. θεωρω ουτε τωρα ειναι ο σωστος χρονος πολιτικα να παρεις τετοια αποφαση. το προβλημα ειναι οτι οι ceo ζητανε δεσμευση οτι αυτα που εχουν ειπωθει ιδιωτικα θα γινουν συντομα δημοσια γιατι δεν μπορουν να παρουν αποφασεις που θα εκπληξουν τους μετοχους. το θεμα ειναι τι θα τους δωσει, μια παραταση στο 2050 δεν ειναι στο τραπεζι. 

https://www.newsauto.gr/electric/i-kinitires-venzinis-xanaerchonte/

Και όμως, η πραγματικότητα, όπως την διαπιστώνουμε και εδώ στο Παρίσι, με τις κουβέντες που κάνουμε μα τα στελέχη των εργοστασίων, αποκαλύπτει ότι οι κατασκευαστές έχουν την πληροφόρηση εκ΄ των έσω, την οποία φυσικά δεν ανακοινώνουν.

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

https://www.newsauto.gr/electric/i-kinitires-venzinis-xanaerchonte/

Και όμως, η πραγματικότητα, όπως την διαπιστώνουμε και εδώ στο Παρίσι, με τις κουβέντες που κάνουμε μα τα στελέχη των εργοστασίων, αποκαλύπτει ότι οι κατασκευαστές έχουν την πληροφόρηση εκ΄ των έσω, την οποία φυσικά δεν ανακοινώνουν.

Αλλά την είπαν στον Τρακουσέλλη. Πάλι καλά.

  • Like 1
  • Haha 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...