Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
43 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

11kw παμε κοντα 5ωρο για 20-80 σε μεγαλη μπαταρια. πολυ δυσκολο να βολευτεις εκτος αν εισαι συχνος επισκεπτης. πιο ευκολο θα ηταν για μενα να πεταχτω σε ενα dc γυρνωντας απο τη δουλεια παρα να καθομαι χωρις λογο τοση ωρα σε ενα εμπορικο η ενα sm. εκτος αν εισαι ανθρωπος που συχναζει εκει για καποιο λογο. 

Ο καθενας κανει οτι τον βολευει. Εσυ εισαι εξω απο τον χορο και νομιζεις οτι δεν θα σε βολεψει ο AC.
Τους περισσοτερους ομως τους βολευει, γιατι δεν συνηθιζουν να το αφηνουν 4ωρο: το αφηνουν απλα 1 ωρα την φορα οταν παει καποιος σουπερμαρκετ ή 1-2 ωρες οταν ειναι για φαγητο/καφε.

Αυτο συνηθως φθανει για 250χλμ/εβδομαδα, δηλαδη ~1100χλμ/μηνα, δηλαδη ~13.000χλμ/χρονο.

Σπανια ο κοσμος κανει μεγαλες φορτισεις μεσα στην πολη. Οι φορτιστες ειναι παντου, οποτε στην πραγματικοτητα το φορτιζεις εστω και λιγο οποτε κανεις κατι αλλο(ψωνια/φαγητο/καφε/διασκεδαση) χωρις να χανεις χρονο καθολου για φορτιση.

 

Τελος, ειναι αρκετα πιθανο οτι κοντα στην δουλεια σου θα υπαρχει φορτιστης να το φορτισεις οσο δουλευεις απο το να τρεχεις μετα να φορτισεις. Μπορεις μια φορα την εβδομαδα να το αφηνεις εκει για μεγαλη φορτιση αν δεν σε βολευει το παραπανω σεναριο.
Αντιστοιχα, υπαρχουν φορτιστες σε μερικα παρκινγκ για Μετρό κλπ, αλλα πιστευω ελαχιστοι που εχουν ηλεκτρικο θα χρησιμοποιουν Μετρό.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 4
Δημοσ.
16 minutes ago, basilis_k6 said:

σε ιδιοκτητες ή αποκλειστικής χρήσης, οχι γενικα οπου παρκαρεις χυμα σε πυλωτη

Τυπικα ειναι ετσι, αλλα αν σου φερουν αντιρρηση μετα παει αλλου. Αφου ειναι κοινοχρηστος και με βαση τον καινουγιο κανονισμο μπορεις να απαιτησεις να φυγουν ολα τα αυτοκινητα. Δεν θα ηταν καλο για καποιον λοιπον να δημιουργει προβλημα χωρις πραγματικο λογο.

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, gbras είπε

Απλα για να γωριζεις και εσυ αλλα κυριως οι υπολοιποι, δεν χρειαζεται συμφωνη γνωμη της πολυκατοικιας. Μονο κοινοποιηση στο διαχειριστη. Αν υπαρχει αντιρρηση θα πρεπει να πληρωσουν οι αντιρρησιες μηχανικο να κανει εκθεση που να δικαιολογει την μη τοποθετηση φορτιστη. 

Δεν θα βγαλεις ακρη με τον papoys1, επαναλαμβανει συνεχεια τις ιδιες ανακριβειες.
Ενδεικτικα:

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Δημοσ.
7 minutes ago, haHa said:

Δεν θα βγαλεις ακρη με τον papoys1, επαναλαμβανει συνεχεια τις ιδιες ανακριβειες.

Ναι το ξερω για αυτο εγραψα οτι αφορα κυριως αλλους. 

  • Like 2
Δημοσ.
3 ώρες πριν, gbras είπε

Τυπικα ειναι ετσι, αλλα αν σου φερουν αντιρρηση μετα παει αλλου. Αφου ειναι κοινοχρηστος και με βαση τον καινουγιο κανονισμο μπορεις να απαιτησεις να φυγουν ολα τα αυτοκινητα. Δεν θα ηταν καλο για καποιον λοιπον να δημιουργει προβλημα χωρις πραγματικο λογο.

 

Όταν οι θέσεις είναι κοινόχρηστες σε πυλωτή, δηλαδή παρκάρεις όπου βρεις, που θα βάλεις το φορτιστή;

Δημοσ.

Δε νομίζω ότι πρέπει να μας απασχολεί το θέμα πάρκινγκ και ιδιόκτητος φορτιστής. Αυτό θα είναι εξαίρεση. Η πλειοψηφία θα φορτίζει έξω. 

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ.

Προσωπικά haHa  καίω υγραέριο με κόστος 7 ευρώ περίπου στα 100 χιλιόμετρα και δεν έχω όρεξη να τρέχω σαν παλαβός να βρώ φορτιστή και να περιμένω με τις ώρες να φορτίσει.

  • Like 1
Δημοσ.

Δεν φτάνει που μερικές σελίδες πίσω, αποδείξαμε με απλά νούμερα ότι δεν κάνει σε όλους η ηλεκτροκίνηση χωρίς φορτιστή στο σπίτι ...

... τώρα αρχίσαμε εκ νέου τις ατεκμηρίωτες αρλούμπες με γενικεύσεις.

Θα παίζεται το ίδιο έργο επ' άπειρον;

Τα νούμερα:
https://www.insomnia.gr/forums/topic/751680-η-προοπτική-της-ηλεκτροκίνησης/page/415/#comment-60842019

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, papoys1 είπε

Προσωπικά haHa  καίω υγραέριο με κόστος 7 ευρώ περίπου στα 100 χιλιόμετρα και δεν έχω όρεξη να τρέχω σαν παλαβός να βρώ φορτιστή και να περιμένω με τις ώρες να φορτίσει.

Δεκτο, αλλα δεν μιλαμε για το τι κανει ο καθενας προσωπικά, αλλα για την πλειονότητα. 

Ειναι σαν να βγει καποιος και πει οτι σπιτι φορτιζω με 0.17€/kWh(τοσο είναι το κοστος με τις ρυθμιζόμενες χρεωσεις μεσα) , αρα 2.55€/100km, δηλαδη το 1/3 απο εσενα που ψάχνεις να βρεις αεριο.

Μιλαμε λοιπον για την πλειονότητα που: δεν αγοραζει αυτοκινητα με αεριο και δεν θα μπορει να φορτιζει σπιτι το ηλεκτρικο του.

Δυσκολο concept να κατανοησεις οτι μιλαμε για την πλειονότητα, αλλα αξιζει να κανεις μια προσπάθεια και να μην συνεχιζεις να γραφεις τις επαναλαμβανομενες ανακριβειες

Επεξ/σία από haHa
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
39 λεπτά πριν, papoys1 είπε

Προσωπικά haHa  καίω υγραέριο με κόστος 7 ευρώ περίπου στα 100 χιλιόμετρα και δεν έχω όρεξη να τρέχω σαν παλαβός να βρώ φορτιστή και να περιμένω με τις ώρες να φορτίσει.

Εγώ για οικονομία δεν θα έριχνα* την αξιοπιστία του οχήματος και φυσικά ούτε την ασφάλεια μου.

Το ποιός είναι παλαβός για μένα είναι αντίστροφο :)

 

*εξαίρεση όσα έρχονται απο το εργοστάσιο με αέριο και φυσικά τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα του κατασκευαστή (πχ. αντικατάσταση δεξαμενής κλπ)

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, QuantumWanderer είπε

Δεν φτάνει που μερικές σελίδες πίσω, αποδείξαμε με απλά νούμερα ότι δεν κάνει σε όλους η ηλεκτροκίνηση χωρίς φορτιστή στο σπίτι ...

... τώρα αρχίσαμε εκ νέου τις ατεκμηρίωτες αρλούμπες με γενικεύσεις.

Θα παίζεται το ίδιο έργο επ' άπειρον;

Τα νούμερα:
https://www.insomnia.gr/forums/topic/751680-η-προοπτική-της-ηλεκτροκίνησης/page/415/#comment-60842019

 

Παλι προχώρας σε χαρακτηρισμους γιατι αδυνατεις να καταλαβεις οτι ο κοσμος δεν πολυαγοραζει full hybrid, ειναι μαλιστα η μειοψηφια.

Aκομα και στην περιπτωση της φορτισης εξω, το ηλεκτρικό παραμένει φθηνοτερο. Ειδικα για αυτοκινητα μεγεθους σαν του papoys1. 

 

Αυτο δεν σημαίνει οτι ειναι για ολους τα ηλεκτρικα, αλλα το προβαδισμα τους στο κοστος μετακινησης ειναι αδιαμφισβητητο και οποιος δεν το καταλαβαινει, γραφει ατεκμηρίωτες αρλουμπες οπως σωστα ειπες. 

Επεξ/σία από haHa
  • Haha 1
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Θα παίζεται το ίδιο έργο επ' άπειρον;

Μάλλον,  μια το νήμα λέγεται « Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης» 

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εδω και οι πωλησεις των top10 αυτοκινητων στην Ελλαδα.
Η συντριπτικη πλειοψηφια ειναι απλα θερμικα και μονο δυο μοντελα ειναι full hybird.

Κανοντας τις εξης παραδοχες για τις καταναλωσεις:

  • Καταναλωση τυπικου θερμικου σαν το Peugeot 2008(πρωτο σε πωλησεις) : 8lt/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το 65+% πωλησεων στην Ελλαδα.
  • Καταναλωση τυπικου full hybrid σαν το Toyota Yaris Cross(δευτερο σε πωλησεις) : 5lt/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το ~15% πωλησεων στην Ελλαδα.
  • Καταναλωση τυπικου ηλεκτρικου σαν το BYD Dolphin : 17kWh/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το 5% πωλησεων στην Ελλαδα.

Και τις παρακατω παραδοχες για το κοστος καυσιμου/ρευματος:

  • Κοστος βενζινης: 1.8€/lt
  • Κοστος φορτισης σπιτι(με ρυθμιζομενες χρεωσεις μεσα): 0.17€/kWh (κατω απο 0.10€/kWh ειναι χωρις τις ρυθμιζομενες η τιμη που προσφερουν σε σταθερο συμβολαιο οι παροχοι)
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε προνομιακη τιμη κατα τη βραδινη φορτιση(αφορα λιγους): 0.30€/kWh
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε τυχαιο AC φορτιστη(supermarket/βενζιναδικα/εστιατορια/εμπορικα) : 0.40€/kWh . Αυτο αφορα την μεγαλη πλειοψηφια που δεν μπορουν να φορτισουν σπιτι.
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε  DC φορτιστη(ταχυφορτιση) : 0.52€/kWh

 

Απο τα παραπανω προκυπτει για κοστος μετακινησης καινουριου αυτοκινητου:

  • Τυπικο θερμικο: 8*1.8 = 14.4€/100km, δηλαδη 2.160€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο full hybrid: 5*1.8 = 9€/100km, δηλαδη 1.350€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση σπιτι: 17*0.17 = 2.89€/100km, δηλαδη 433€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω βραδυ σε προνομιακη τιμη: 17*0.30 = 5.1€/100km, δηλαδη 765€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω σε τυχαιο AC φορτιστη: 17*0.4 = 6.8€/100km, δηλαδη 1020€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω σε ταχυφορτιση DC φορτιστη: 17*0.55 = 9.35€/100km, δηλαδη 1402€/χρονο αν κανει 15.000km

 

Για την συντριπτικη πλειοψηφια που δεν μπορει να φορτισει στο σπιτι και παιρνει ενα απλο θερμικο σαν το Peugeot 2008, το κοστος μετακινησης θα ειναι:

  • 14.4€/100km, δηλαδη 2.160€/χρονο για 15.000km με το θερμικο
  • 6.8€/100km, δηλαδη 1020€/χρονο για 15.000km με ηλεκτρικο και να φορτιζει αποκλειστικα εξω σε τυχαιο AC φορτιστη(supermarket/βενζιναδικα/εστιατορια/εμπορικα)


Αν θελει να φορτιζει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε ταχυφορτιστη, τοτε το κοστος μετακινησης με θερμικο ειναι 55% μεγαλυτερο(14.4€/100km εναντι 9.35€/100km) .

Το κοστος μετακινησης με θερμικο ειναι υπερδιπλασιο σε σχεση με φορτιση εξω για το τυπικο αγοραστη(14.4€/100km εναντι 6.8€/100km).

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Δημοσ.

- όποιος έχει ιδιοκτήτη θέση παρκιγκ είναι πανεύκολο: έγγραφη ενημέρωση διαχειριστή 30 μέρες πριν την έναρξη εργασιών, ο οποίος θα ενημερώσει τους ενοίκους και μετά οι υπόλοιποι μπορούν να εναντιωθούν μόνο με 51% ψηφοφορία βασισμένη σε έκθεση μηχανικού ότι εμποδίζει τους υπόλοιπους ενοίκους (δηλαδή στην πράξη ποτέ δεν θα γίνει αυτό). 

- αν δεν υπάρχουν ιδιοκτήτες θέσεις στην πυλωτή, τότε αν ο κανονισμός της πολυκατοικίας δεν λέει τίποτα για φορτιστές, απαιτείται το 51% ψηφοφορίας για να επιτραπεί η εγκατάσταση φορτιστή. 

- αν υπάρχει ήδη γραμμένο στον κανονισμό της πολυκατοικίας ότι απαγορεύεται φορτιστής στην πυλωτή (πολύ απίθανο να υπάρχει τέτοιος κανονισμός) τότε είναι δύσκολο γιατί ο κανονισμός αλλάζει μόνο με 100% 

 

Οπότε στην πράξη σιγά-σιγά θα αρχίσουν το 51% να συμφωνούν για φορτιστές. Πιο πολύ θα χρειαστεί να συμφωνηθεί σε κάθε περίπτωση ποιος θα τον βάλει, ποιος θα φορτίζει, ποιος και πως θα πληρώνει το ρεύμα. Ανάλογα πως παρκάρουν σε κάθε πυλωτή, ολο και κατι θα μπορούν να συμφωνήσουν.

Στη χειρότερη περίπτωση θα γίνει και εκεί αυτό που πρώτα περιγράφηκε για τους επιστήμονες: δεν θα αλλάξουν γνώμη, απλώς θα κάποια στιγμή θα πεθάνουν και θα έρθουν νέοι στη θέση τους με νέες απόψεις...

 

  • Like 1
Δημοσ.
32 λεπτά πριν, haHa είπε

Εδω και οι πωλησεις των top10 αυτοκινητων στην Ελλαδα.
Η συντριπτικη πλειοψηφια ειναι απλα θερμικα και μονο δυο μοντελα ειναι full hybird.

Κανοντας τις εξης παραδοχες για τις καταναλωσεις:

  • Καταναλωση τυπικου θερμικου σαν το Peugeot 2008(πρωτο σε πωλησεις) : 8lt/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το 65+% πωλησεων στην Ελλαδα.
  • Καταναλωση τυπικου full hybrid σαν το Toyota Yaris Cross(δευτερο σε πωλησεις) : 5lt/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το ~15% πωλησεων στην Ελλαδα.
  • Καταναλωση τυπικου ηλεκτρικου σαν το BYD Dolphin : 17kWh/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το 5% πωλησεων στην Ελλαδα.

Και τις παρακατω παραδοχες για το κοστος καυσιμου/ρευματος:

  • Κοστος βενζινης: 1.8€/lt
  • Κοστος φορτισης σπιτι(με ρυθμιζομενες χρεωσεις μεσα): 0.17€/kWh (κατω απο 0.10€/kWh ειναι χωρις τις ρυθμιζομενες η τιμη που προσφερουν σε σταθερο συμβολαιο οι παροχοι)
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε προνομιακη τιμη κατα τη βραδινη φορτιση(αφορα λιγους): 0.30€/kWh
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε τυχαιο AC φορτιστη(supermarket/βενζιναδικα/εστιατορια/εμπορικα) : 0.40€/kWh . Αυτο αφορα την μεγαλη πλειοψηφια που δεν μπορουν να φορτισουν σπιτι.
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε  DC φορτιστη(ταχυφορτιση) : 0.52€/kWh

 

Απο τα παραπανω προκυπτει για κοστος μετακινησης καινουριου αυτοκινητου:

  • Τυπικο θερμικο: 8*1.8 = 14.4€/100km, δηλαδη 2.160€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο full hybrid: 5*1.8 = 9€/100km, δηλαδη 1.350€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση σπιτι: 17*0.17 = 2.89€/100km, δηλαδη 433€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω βραδυ σε προνομιακη τιμη: 17*0.30 = 5.1€/100km, δηλαδη 765€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω σε τυχαιο AC φορτιστη: 17*0.4 = 6.8€/100km, δηλαδη 1020€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω σε ταχυφορτιση DC φορτιστη: 17*0.55 = 9.35€/100km, δηλαδη 1402€/χρονο αν κανει 15.000km

 

Για την συντριπτικη πλειοψηφια που δεν μπορει να φορτισει στο σπιτι και παιρνει ενα απλο θερμικο σαν το Peugeot 2008, το κοστος μετακινησης θα ειναι:

  • 14.4€/100km, δηλαδη 2.160€/χρονο αν κανει 15.000km με το θερμικο
  • 6.8€/100km, δηλαδη 1020€/χρονο αν κανει 15.000km αν παρει ηλεκτρικο και φορτιζει αποκλειστικα εξω σε τυχαιο AC φορτιστη(supermarket/βενζιναδικα/εστιατορια/εμπορικα)


Αν θελει να φορτιζει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε ταχυφορτιστη, τοτε το κοστος μετακινησης με θερμικο ειναι 55% μεγαλυτερο(14.4€/100km εναντι 9.35€/100km) .

Το κοστος μετακινησης με θερμικο ειναι υπερδιπλασιο σε σχεση με φορτιση εξω για το τυπικο αγοραστη(14.4€/100km εναντι 6.8€/100km).

Οι πωλησεις εχουν μεσα 50% leasing. Σε ιδιωτες τα full hubrid ειναι αρκετα πανω απο 15%. 

Επισης το κοστος αγορας, χρησης και μεταπωλησης οταμ μιλαμε για αμαξια κατω των 40κ  και φορτιση εξω, έχουν διαφορα οσο αυξανονται τα χιλιομετρα. Με λιγα χλμ βγαινεις χαμενος με ηλεκτρικο, οσο αυξανεις τη χρηση τοσο κερδιζεις. 

 

1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

Εγώ για οικονομία δεν θα έριχνα* την αξιοπιστία του οχήματος και φυσικά ούτε την ασφάλεια μου.

Το ποιός είναι παλαβός για μένα είναι αντίστροφο :)

 

*εξαίρεση όσα έρχονται απο το εργοστάσιο με αέριο και φυσικά τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα του κατασκευαστή (πχ. αντικατάσταση δεξαμενής κλπ)

Αυτο ειναι σαν το παρτε iphone, τα android κολλανε. Δεν εχουμε 2016, δεν ισχυει κανενα απο τα δυο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...