Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μια τελευταία μελέτη, για να μη τη χάσουμε.

"Other vehicle types can potentially give lower impacts than BEVs in specific cases. In the “Very ambitious (1.5 °C)” scenario, FCEVs can achieve the lowest carbon footprints. However, this relies on the accelerated deployment of carbon-negative hydrogen production from BECCS, which is unrealistic due to the current low technological readiness35. In the short term, hydrogen supply decarbonisation from electrolysis is a more likely case, as seen in the “Baseline (NDCs)” and “Ambitious ( < 2 °C)” scenarios, where FCEVs typically show higher carbon footprints than BEVs, but similar to PHEVs and lower than HEVs. PHEVs can be an intermediate option between BEVs and HEVs, with the pLCA study assuming that about 47% of PHEV mileage is driven in electric mode36. However, this is sensitive to driver behaviour, where greater utilisation of electric mode could lead to lower carbon footprints than BEVs and lower utilisation could result in greater carbon footprints than HEVs. Since drivers can often underutilise PHEV electric mode37, PHEVs are a high-risk option with greater carbon footprint uncertainty."

https://www.nature.com/articles/s43247-025-02447-2

  • Απαντ. 6,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

ναι απλα αυξανει πολυ το κοστος ταξιδιου γιατι για ενα τυπικο αθηνα γιαννενα θα σταματησεις 2 φορες για γεμισμα και θα σου παει πολυ σε ρευμα χανοντας το σημαντικο πλεονεκτημα της οικονομιας. αν κανεις αρκετα ταξιδια ειναι θεμα αυτο. φετος τα ταξιδια μου ειναι περισσοτερα χλμ απο την πολη, ισως και διπλασια. 

Μολις το εβαλα στον υπολογιστη ταξιδιου, το αυτοκινητο εχει αυτην την στιγμη 68% και ειναι Αθηνα.

Για να παει Γιαννενα, χρειαζεται μια σταση φορτισης στον Ψαθοπυργο των 24 λεπτων, το οποιο δεν ειναι τιποτα για ταξιδι 4,5 ωρων.
Αν ξεκινουσα με 90%, θα ηθελε σταση 19 λεπτων, οποτε βλεπουμε πως ειναι μικρη η διαφορα το αν ειναι σχεδον φουλ γεματο ή οχι.
Αυτο αν πηγαινεις με 130km/h.
 

Αν πηγαινες με 150km/h(πραγματικα), η διαφορα στο συνολικο χρονο θα ηταν πολυ μικρη. Εντωμεταξυ, με θερμικο παρομοιου μεγεθους(για ιπποδυναμης δεν το συζηταμε) θα εκαιγες 10l/100km για 150km/h πραγματικα.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, haHa είπε

Μολις το εβαλα στον υπολογιστη ταξιδιου, το αυτοκινητο εχει αυτην την στιγμη 68% και ειναι Αθηνα.

Για να παει Γιαννενα, χρειαζεται μια σταση φορτισης στον Ψαθοπυργο των 24 λεπτων, το οποιο δεν ειναι τιποτα για ταξιδι 4,5 ωρων.
Αν ξεκινουσα με 90%, θα ηθελε σταση 19 λεπτων, οποτε βλεπουμε πως ειναι μικρη η διαφορα το αν ειναι σχεδον φουλ γεματο ή οχι.
Αυτο αν πηγαινεις με 130km/h.
 

Αν πηγαινες με 150km/h(πραγματικα), η διαφορα στο συνολικο χρονο θα ηταν πολυ μικρη. Εντωμεταξυ, με θερμικο παρομοιου μεγεθους(για ιπποδυναμης δεν το συζηταμε) θα εκαιγες 10l/100km για 150km/h πραγματικα.

5 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

αγκαθι παραμενει για μενα τουλαχιστον η εξωφρενικη καταναλωση σε μεγαλες ταχυτητες

για να ισοσταθμισω το εξτρα κοστος αγορας πρεπει να κανω χλμ εντος πολης, με τα εκτος θελω 2 ζωες. τονισα ξανα το "για μενα". δεν μιλαω γενικα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

για να ισοσταθμισω το εξτρα κοστος αγορας πρεπει να κανω χλμ εντος πολης, με τα εκτος θελω 2 ζωες. τονισα ξανα το "για μενα". δεν μιλαω γενικα.

Δεκτο, αλλα δεν εστιασα στην αποσβεση κλπ.
Αλλωστε, δεν βαζεις ευκολα τιμη στο χαμογελο που σου δινει η επιταχυνση ενος ηλεκτρικου ή η ανεση και ησυχια στο ταξιδι.

Εστιασα σε αυτο που εγραψες για 2 στασεις φορτισης για Γιαννενα(που δεν ισχυει για ηλεκτρικο με σχετικα μεγαλη μπαταρια, ακομα κι αν πηγαινεις με 150km/h). 

Επισης, ο κοσμος ξεχναει ποσο καιει ενα βενζινοκινητο, τετρακινητο, με συμπαθητικη ιπποδυναμη(180+), μηκους 4.4μ+ οταν πηγαινει με πραγματικα 150km/h. Μιλαμε για ευκολα 10λ/100km, δηλαδη 18€/100km .

 

Τελος, δεν υπαρχει εξτρα κοστος αγορας οταν μιλαμε για αυτοκινητα της κατηγοριας των 35k. Τα ηλεκτρικα εχουν παρομοιο κοστος αγορας με τα θερμικα και μαλιστα σε αρκετες περιπτωσεις ειναι φθηνοτερα αν μιλαμε για παρομοιας ιπποδυναμης και εξοπλισμου θερμικα.

Το εξτρα κοστος αγορας υπαρχει στα μικρα και μικρομεσαια αυτοκινητα.
Αλλα ακομα και το VW Golf εχει πια παρομοια τιμη με το αντιστοιχο VW ID3.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 5
Δημοσ.
1 ώρα πριν, haHa είπε

Δεκτο, αλλα δεν εστιασα στην αποσβεση κλπ.
Αλλωστε, δεν βαζεις ευκολα τιμη στο χαμογελο που σου δινει η επιταχυνση ενος ηλεκτρικου ή ανεση και ησυχια στο ταξιδι.

Εστιασα σε αυτο που εγραψες για 2 στασεις φορτισης για Γιαννενα(που δεν ισχυει για ηλεκτρικο με σχετικα μεγαλη μπαταρια, ακομα κι αν πηγαινεις με 150km/h)
Επισης, ο κοσμος ξεχναει ποσο καιει ενα βενζινοκινητο, τετρακινητο, με συμπαθητικη ιπποδυναμη(180+), μηκους 4.4μ+ οταν πηγαινει με πραγματικα 150km/h. Μιλαμε για ευκολα 10λ/100km, δηλαδη 18€/100km 

Αυτο είναι που δεν λαμβάνεται υπόψη. Αν βρεις ένα θερμικό με 300 ίππους πάνω από 10λιτ τα έχει σίγουρα. 

Θυμάμαι μια φορά με το Χ3 3.0 και ταχύτητες 150χιλ είχα νομίζω πάνω από 14 λίτρα 

  • Like 1
Δημοσ.

Τα άλογα δεν είναι μέτρο σύγκρισης μεταξύ BEV και θερμικών. Είναι πολύ εύκολο και φθηνό να βάλεις άλογα σε ένα ηλεκτρικό γιατί έτσι δουλεύει αυτή η τεχνολογία.

Το να το επαναλαμβάνετε συνέχεια είναι σαν κάποιος να συγκρίνει συνέχεια την εμβέλεια των ηλεκτρικών με την εμβέλεια των diesel.

  • Like 1
  • Sad 1
Δημοσ.
31 λεπτά πριν, majunior είπε

 

Το να το επαναλαμβάνετε συνέχεια είναι σαν κάποιος να συγκρίνει συνέχεια την εμβέλεια των ηλεκτρικών με την εμβέλεια των diesel.

Μα αυτό γίνεται συνέχεια. Το μόνο που ακούς είναι ότι δεν έχει αυτονομία. Η λογική των bev ειναι διαφορετική. Σε κάποιους ταιριάζει σε κάποιους όχι. 

Όπως πχ και τα diesel. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
42 λεπτά πριν, majunior είπε

Τα άλογα δεν είναι μέτρο σύγκρισης μεταξύ BEV και θερμικών. Είναι πολύ εύκολο και φθηνό να βάλεις άλογα σε ένα ηλεκτρικό γιατί έτσι δουλεύει αυτή η τεχνολογία.

Ξέρεις τι αλλο είναι φθηνο στα ηλεκτρικά; Το κοστος μετακινησης και το κοστος service. 

Μηπως να μην παιρνουμε κι αυτα υποψη επειδή τα θερμικα κοστιζουν πολυ σαν κοστος χρησης; 

 

Τελος, δεν είπαμε το θερμικό να εχει ιδια ιπποδυναμη με το ηλεκτρικό, ειπαμε απλα το θερμικό να εχει συμπαθητική ιπποδυναμη(180+ ιππους) αν μιλαμε για καποιον που θελει να πηγαινει με 150kmh.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
58 λεπτά πριν, majunior είπε

Τα άλογα δεν είναι μέτρο σύγκρισης μεταξύ BEV και θερμικών. Είναι πολύ εύκολο και φθηνό να βάλεις άλογα σε ένα ηλεκτρικό γιατί έτσι δουλεύει αυτή η τεχνολογία.

Το να το επαναλαμβάνετε συνέχεια είναι σαν κάποιος να συγκρίνει συνέχεια την εμβέλεια των ηλεκτρικών με την εμβέλεια των diesel.

Ενα diesel καιει λιγοτερο στο ταξιδι λογικα. Κριμα που χανονται..

2 ώρες πριν, haHa είπε

Δεκτο, αλλα δεν εστιασα στην αποσβεση κλπ.
Αλλωστε, δεν βαζεις ευκολα τιμη στο χαμογελο που σου δινει η επιταχυνση ενος ηλεκτρικου ή η ανεση και ησυχια στο ταξιδι.

Εστιασα σε αυτο που εγραψες για 2 στασεις φορτισης για Γιαννενα(που δεν ισχυει για ηλεκτρικο με σχετικα μεγαλη μπαταρια, ακομα κι αν πηγαινεις με 150km/h). 

Επισης, ο κοσμος ξεχναει ποσο καιει ενα βενζινοκινητο, τετρακινητο, με συμπαθητικη ιπποδυναμη(180+), μηκους 4.4μ+ οταν πηγαινει με πραγματικα 150km/h. Μιλαμε για ευκολα 10λ/100km, δηλαδη 18€/100km .

 

Τελος, δεν υπαρχει εξτρα κοστος αγορας οταν μιλαμε για αυτοκινητα της κατηγοριας των 35k. Τα ηλεκτρικα εχουν παρομοιο κοστος αγορας με τα θερμικα και μαλιστα σε αρκετες περιπτωσεις ειναι φθηνοτερα αν μιλαμε για παρομοιας ιπποδυναμης και εξοπλισμου θερμικα.

Το εξτρα κοστος αγορας υπαρχει στα μικρα και μικρομεσαια αυτοκινητα.
Αλλα ακομα και το VW Golf εχει πια παρομοια τιμη με το αντιστοιχο VW ID3.

Καροκ 1.5 Elroq 60 σχεδον ιδιο αμαξι ενα 5 χιλιαρο διαφορα. Τα ιδια ειναι και το ev3 με το sportage. Με την παλια επιδότηση θα συμφωνουσα παντως. Ουτε 4κινητο θελω ουτε 300 αλογα btw. Anyway, θα ηθελα να μην καινε τοσο στον αυτοκινητόδρομο γιατι αυξανει πολυ το κοστος ταξιδιου, thats all. 

Δημοσ.
9 ώρες πριν, haHa είπε

Για να δουμε τετοιες αυτονομιες, χρειαζομαστε ενα breakthrough στο energy density, το οποιο ομως δεν εχει ερθει.
Για αυτο βλεπεις (παντα για παρομοιο μεγεθος μπαταριας) αυτοκινητα το 2025 με παρομοια αυτονομια με το 2017 (tesla model 3) .

Αυτο που θα ερθει ειναι η ταχυτερη φορτιστη. 
Αν ερθει breakthrough στο energy density, τοτε πιστευω πως αρκετες εταιριες απλα θα επιλεξουν να κρατησουν παρομοιο μεγεθος μπαταριας, οχι να αυξησουν την χωρητικοτητα και το κοστος.

Στην πραξη, ειναι ελαχιστες οι περιπτωσεις που ο κοσμος χρειαζεται μεγαλυτερη αυτονομια απο οτι δινει τωρα ενα model 3 long range . Αυτο που θελει ο κοσμος στην πραξη ειναι ταχυτερη φορτιση/περισσοτερους φορτιστες.

Ήταν κάπως στοίχημα εκείνη την εποχή η LFP να έχει μεγαλύτερο energy density κάτι που επιτεύχθηκε. Δεν ξέρω βέβαια αν δούμε κάποια τρομερή διαφορά στο μέλλον. 

 

1 ώρα πριν, @pnea1973 είπε

Αυτο είναι που δεν λαμβάνεται υπόψη. Αν βρεις ένα θερμικό με 300 ίππους πάνω από 10λιτ τα έχει σίγουρα. 

Θυμάμαι μια φορά με το Χ3 3.0 και ταχύτητες 150χιλ είχα νομίζω πάνω από 14 λίτρα 

Γιατί αν δεν είναι 300 ίππους και είναι 100 δεν καίει; Ένα θερμικό μπορεί να πιάσει την ονομαστική του κατανάλωση κάπου στα 80 χιλιόμετρα ελάχιστα έχουν πιο μακρύ σασμάν για τα 100. Από κει και πέρα για να κρατάνε σταθερή ταχύτητα στα 150 βλέπεις το στροφόμετρο να ξεπερνάει τις 3000 στροφές. Εκείνη την στιγμή κάθε θερμικό καταπίνει. 

 

5 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Ενα diesel καιει λιγοτερο στο ταξιδι λογικα. Κριμα που χανονται..

 

Καθόλου κρίμα. Το DPF που εφαρμόστηκε ως λύση για να μπουν μέσα στην πόλη αποδείχθηκε αποτυχία. 

 

7 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Anyway, θα ηθελα να μην καινε τοσο στον αυτοκινητόδρομο γιατι αυξανει πολυ το κοστος ταξιδιου, thats all. 

Ένα diesel αυξάνει το κόστος όμως ταξιδιού περισσότερο. 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

Ενα diesel καιει λιγοτερο στο ταξιδι λογικα. Κριμα που χανονται..

Καροκ 1.5 Elroq 60 σχεδον ιδιο αμαξι ενα 5 χιλιαρο διαφορα. Τα ιδια ειναι και το ev3 με το sportage. Με την παλια επιδότηση θα συμφωνουσα παντως. Ουτε 4κινητο θελω ουτε 300 αλογα btw. Anyway, θα ηθελα να μην καινε τοσο στον αυτοκινητόδρομο γιατι αυξανει πολυ το κοστος ταξιδιου, thats all

Ξαναγραφεις κατι που τοσοι σου ειπανε οτι δεν ισχυει, με real-world παραδειγματα.

Το κοστος σε ταξιδι στον αυτοκινητόδρομο είναι ακομα μεγαλύτερο με ένα θερμικο οταν πηγαινεις πανω απο τα ορια. 

 

Γενικότερα, δεν ισχύει αυτο που εγραψες:

14 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

ναι απλα αυξανει πολυ το κοστος ταξιδιου γιατι για ενα τυπικο αθηνα γιαννενα θα σταματησεις 2 φορες για γεμισμα και θα σου παει πολυ σε ρευμα χανοντας το σημαντικο πλεονεκτημα της οικονομιας. αν κανεις αρκετα ταξιδια ειναι θεμα αυτο. φετος τα ταξιδια μου ειναι περισσοτερα χλμ απο την πολη, ισως και διπλασια. 

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, majunior είπε

Τα άλογα δεν είναι μέτρο σύγκρισης μεταξύ BEV και θερμικών. Είναι πολύ εύκολο και φθηνό να βάλεις άλογα σε ένα ηλεκτρικό γιατί έτσι δουλεύει αυτή η τεχνολογία.

Το να το επαναλαμβάνετε συνέχεια είναι σαν κάποιος να συγκρίνει συνέχεια την εμβέλεια των ηλεκτρικών με την εμβέλεια των diesel.

Ποιός λογικός άνθρωπος συγκρίνει δύο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ χωρίς να υπολογίζει τις επιδόσεις?

Ένα απο τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά. Ασφάλεια, χώροι, επιδόσεις, κατανάλωση, ομορφιά.

Προϋπόθεση για το νέο μου όχημα ήταν να είναι το ίδιο/πιο γρήγορο απο το προηγούμενο (0-100 8").

Τα θερμικά αντίστοιχα κόστιζαν παραπάνω απο το ηλεκτρικό που αγόρασα...

 

Λιγότερη σημαντική είναι η εμβέλεια απο τις επιδόσεις. Στη μία άντε να κάνεις περισσότερες στάσεις ενώ στην άλλη δεν έχεις επιλογή. Θα είσαι κολλημένος με το κάρο.

 

Αθήνα - Ιωάννινα το Ioniq5 με ταχύτητες στο 120% των ορίων με μαξ 150 (άρα όπου όριο 130 = 150). Σχεδόν η μισή διαδρομή αν θυμάμαι καλά.

Θέλει μία στάση 19 λεπτών

image.png.dc63ad2ae3e25e9dc08e58e530ed395a.png

 

Στο 110% των ορίων με μαξ 130 θέλει 12 λεπτά μόνο. Που μέχρι να πάς στο SM να πάρεις κάτι να πιείς και να πάς τουαλέτα το έχεις περάσει το 12λεπτο. Δοκιμασμένο ~3 φορές. Και έτσι στην υπόλοιπη διαδρομή το πατάς αρκετά παραπάνω. Σε κάποιο σημείο έχει κάτι τεράστιες ανηφόρες και εκεί του ήπια το αίμα.  

image.png.554e46bc58a572b34e3164c8f84b7355.png

Να ξαναγράψω ότι στο ioniq 5 συμφέρει απο άποψη χρόνου να το πηγαίνεις στο κόφτη και να φορτίζει 10-80%. 

Ο χρόνος που κερδίζεις με τις υψηλές ταχύτητες είναι περισσότερος απο τον χρόνο που κερδίζεις κάνοντας οικονομία και πηγαίνοντας στα όρια. Εκεί έχουμε φτάσει με την πλατφόρμα 800ν. 

Το bottleneck είναι τα όρια ταχύτητας και όχι η φόρτιση...

 

image.png.380798f0b99be676406f12c65d6a1a8b.png

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 3
Δημοσ.

Στο ταξίδι μπορεί να χρειαστείς 9-12-19 λεπτά φόρτιση (αν ισχύουν με ακρίβεια αυτά που λέει ο υπολογιστής ταξιδιού).

Υπολόγισε όμως ότι φτάνεις Γιάννενα με 10% μπαταρία και άμεσα πρέπει να βρεις φορτιστή.

Αν πας σε γρήγορο φορτιστή κοστίζει σε χρήματα να το ξαναγεμίσεις ενώ αν πας σε αργό κοστίζει σε χρόνο.

Άσε που μπορεί να γίνει οποιαδήποτε καθυστέρηση στο δρόμο και να είσαι ανάμεσα στο φτάνω-δεν φτάνω

Δημοσ.

Όντως το 10% με προβλημάτισε κι εμένα και θα άγχωνε, εκτός αν πήγαινα καρφί στο σπίτι μου. Διαφορετικά σίγουρα θα φόρτιζα κάπου ξανά πριν φτάσω. 

  • Like 1
Δημοσ.

Ότι θέλεις κάνεις. 

Ξέρεις οτι θα το χρειαστείς αμέσως? Η εστω απο φοβο? Φορτιζεις 5-10λεπτα σε ταχυφορτιστή πριν φτασεις ή μόλις φτάσεις. 

Ειναι βραδυ και δεν θα οας πουθενά? Το βάζεις στη πριζα και το πρωί ειναι γεματο. 

Θα πας για καφέ/φαγητό? Πας και το βάζεις εκεί σε έναν AC να συμπληρώσει λίγο όσο εσύ τρως.

Αυτά είναι απλά πράγματα.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...