Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
34 λεπτά πριν, paparen είπε

Να σου πω εγω μια, πιθανοτατα υπαρχουν και αλλες. Φλωρινα. Κανενας dc και ac μονο σε σουπερμαρκετ εκτος της πολης.

Στη Φλώρινα πάνω από τους μισούς έχει μονοκατοικία ή μικρή πολυκατοικία με θέσεις parking. Επίσης υπάρχει φορτιστής προς το κέντρο, σε ένα parking (αν και δεν είναι φθηνός, 0,43 έχει) και δε ξέρω αν χρεώνεται και το παρκάρισμα. Σε τέτοιες μικρές πόλεις μπορεί να πάρει μια πρωτοβουλία ο δήμος και σε ένα δημοτικό parking να βάλει και μερικούς φορτιστές - όχι δωρεάν.

  • Απαντ. 6,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Πρέπει κάπως να γίνει μια αρχή και το σωστό είναι πρώτα να μπούνε φορτιστές και μετά να αγοραστούν αυτοκίνητα.

  • Like 1
  • Sad 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, james01gr είπε

Θα ψάχνουμε και θα βάλουμε και άλλον έναν μπελά στο κεφάλι μας να βρίσκουμε που έχει φορτιστή κάθε περιοχή ή να πηγαίνουμε για καφέ όπου έχει φορτιστή κοντά; Αυτό δεν είναι νεκρός χρόνος δλδ; Δεν σου τρώει τον χρόνο, δεν σου τρώει το μυαλό να πρέπει να πας μια εκδρομή και να βάλεις ακόμη μια παράμετρο μέσα η οποία δεν είναι και τόσο απλή στην επαρχία; Να βρεις κοντά φορτιστή εκεί που θα μείνεις; Και εάν δεν βρεις τι θα κάνεις; Δεν θα ακολουθήσεις την παρέα ή θα ψάξεις να πας αλλού; Στην πόλη μου δεν υπάρχουν γρήγοροι φορτιστές και οι δημόσιοι είναι μόνο σε σούπερ μάρκετ ακτίνα δύο χλμ από εμένα που σε κρύο ή σε βροχή δεν παίζει να κάνω την απόσταση αυτή με τα πόδια. Δλδ δεν είναι τόσο απλό ούτε να περπατάς σαράντα λεπτά στους 45 ή στους 5 βαθμούς. Μην τα απλοποιείται όλα. Καλά κάνατε και πήρατε ηλεκτρικό. Αλλά τα προβλήματα παραμένουν προβλήματα. 

Αυτό λέμε, πως αν δεν έχεις κάποια από τις προϋποθέσεις (φόρτιση σπίτι σου, φόρτιση στη δουλειά, φόρτιση σε κοντινό δημόσιο φορτιστή) τότε είναι λογικό να μη θες να πάρεις ηλεκτρικό. Αν όμως έχεις κοντά δημόσιο φορτιστή δεν είναι αποτρεπτικό. Σε ότι αφορά πχ ταξίδια σε νησιά που δεν έχουν φορτιστές, αν δεν εξασφαλίσεις ότι θα μπορείς να φορτίσεις σε κάποιο σπίτι τότε ναι θα έχεις πρόβλημα. Αυτά όμως είναι θέματα που κάθε μέρα που περνάει λύνονται, οι φορτιστές συνεχώε πολλαπλασιάζονται.

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, malakudi είπε

Επίσης υπάρχει φορτιστής προς το κέντρο, σε ένα parking (αν και δεν είναι φθηνός, 0,43 έχει) και δε ξέρω αν χρεώνεται και το παρκάρισμα. 

Μηπως εχεις κατα νου αλλη πολη; Στη φλωρινα δεν ειδα δημοτικο παρκινγκ και δεν ειδα καπου κεντρικα οποιοδηποτε ac. Λαθος, υπηρχε ενας ac εξω απο ενα πολιτιστικο κεντρο. Δεν υπαρχει στο plugshare, δεν εχω ιδεα πως και εαν δουλευε και δεν ασχοληθηκα. Στον ΑΒ υπηρχαν ac της δεη, απο τους οποιους δουλευαν 2/4.

Οσο για τα σπιτια, ουτε αυτα που περιγραφεις ειδα. Ειδα αρκετες πολυκατοικιες, με μικρους χωρους σταθμευσης και αναρχα τοποθετημενα αυτοκινητα. Ισως υπαρχουν μονοκατοικιες πιο εξω απο την πολη;

 

Υποθετω οτι αυτοκινητα χωρις αντλια θερμοτητας, θα υποφερουν το χειμωνα εκει. Απο την αλλη ομως, η κινηση σε επαρχιακους δρομους προσφερει την ελαχιστη δυνατη καταναλωση. Προσωπικα, ειδα εκει τριγυρω τις χαμηλοτερες καταναλωσεις που εχω δει ποτε στο αυτοκινητο μου. Πηγαμε ομως ανοιξη, οπου οδηγουσαμε με ανοιχτα παραθυρα, χωρις θερμανση, χωρις ac.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, malakudi είπε

Σε ότι αφορά πχ ταξίδια σε νησιά που δεν έχουν φορτιστές, αν δεν εξασφαλίσεις ότι θα μπορείς να φορτίσεις σε κάποιο σπίτι τότε ναι θα έχεις πρόβλημα. Αυτά όμως είναι θέματα που κάθε μέρα που περνάει λύνονται, οι φορτιστές συνεχώε πολλαπλασιάζονται.

Δεν νομιζω οτι υπαρχει νησι που ειναι αρκετα μεγαλο για να σε απασχολει η αυτονομια και ταυτοχρονα δεν εχει δημοσιο φορτιστη.
Μεχρι και η Δονουσα, η Ηρακλεια και οι Παξοι εχουν δημοσιους φορτιστες.

Χωρια οτι ακομα και στα πολυ μικρα νησια που δεν εχουν, απλα φορτιζεις απο κανονικη πριζα σουκο.

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, zio10 είπε

Πρέπει κάπως να γίνει μια αρχή και το σωστό είναι πρώτα να μπούνε φορτιστές και μετά να αγοραστούν αυτοκίνητα.

dc λειπουν...

εντωμεταξυ βλεπω παντου 22αρηδες αλλα δεν εχω δει αμαξι να ειναι πανω απο 11. τα τεσλα ισως;

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

dc λειπουν...

εντωμεταξυ βλεπω παντου 22αρηδες αλλα δεν εχω δει αμαξι να ειναι πανω απο 11. τα τεσλα ισως;

τα πρωτα tesla model s ειχαν οντως onboard charger 22kw. Τα zoe ειχαν επισης 22kw (δεν ηρθαν ποτε επισημα στην ελλαδα). Νομιζω οτι καποια ηλεκτρικα smart (τα κλασσικα διθεσια, οχι τα καινουριο με το #) ειχαν 22kw obc. Απο τα πιο προσφατα, 22kw εχουν οι ακριβοτερες εκδοσεις του volvo ex30.

  • Like 1
Δημοσ.
45 λεπτά πριν, malakudi είπε

Στη Φλώρινα πάνω από τους μισούς έχει μονοκατοικία ή μικρή πολυκατοικία με θέσεις parking. Επίσης υπάρχει φορτιστής προς το κέντρο, σε ένα parking (αν και δεν είναι φθηνός, 0,43 έχει) και δε ξέρω αν χρεώνεται και το παρκάρισμα. Σε τέτοιες μικρές πόλεις μπορεί να πάρει μια πρωτοβουλία ο δήμος και σε ένα δημοτικό parking να βάλει και μερικούς φορτιστές - όχι δωρεάν.

Γιατί να μην βάλουν τσάμπα φορτιστές; Μπορείς να πάρεις ένα παράδειγμα το Ρέθυμνο όπου ο δήμος έχει βάλει σε μερικά σημεία φορτιστές και είναι πάρα πολύ καλός λόγος στο ταξίδι σου, να μπεις μέσα στην πόλη να φορτίσεις και να πας για βόλτα και φαγητό. Ακόμη και σε DC να πας ένα πιτόγυρο θα το χτυπήσεις. 

Δημοσ.

@paparen δεν έχω πάει Φλώρινα, έκανα ένα walk-through μέσω google maps street view και είδα πολλά 2οροφα με αυλή και πολλές 3οροφες πολυκατοικίες με πυλωτές.

Ο φορτιστής που λέω είναι της Joltie, βάζω link από plugshare https://www.plugshare.com/location/968146

@manolis940 Στους τσάμπα γίνεται μάχη και τσακώνεται ο ένας με τον άλλον. Καλύτερα με χρέωση να μην έχεις τους παρτάκιδες συνέχεια εκεί.

 

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, malakudi είπε

@paparen δεν έχω πάει Φλώρινα, έκανα ένα walk-through μέσω google maps street view και είδα πολλά 2οροφα με αυλή και πολλές 3οροφες πολυκατοικίες με πυλωτές.

Ο φορτιστής που λέω είναι της Joltie, βάζω link από plugshare https://www.plugshare.com/location/968146

@manolis940 Στους τσάμπα γίνεται μάχη και τσακώνεται ο ένας με τον άλλον. Καλύτερα με χρέωση να μην έχεις τους παρτάκιδες συνέχεια εκεί.

 

Δεν πηγαίνω κάθε μέρα σε φορτιστές, όμως 3 φορές που έχω πάει εδώ όλα μια χαρά πήγαν με την μεγαλύτερη αναμονή στα 10 λεπτά και όλα αναίμακτα. Στο λιμάνι δεν έχω σταθεί ποτέ τυχερός μια φορά που πήγα. Ωστόσο δεν βρίσκω λόγο γιατί να μην βάλει κι άλλους φορτιστές ο δήμος. 

Δημοσ.
52 λεπτά πριν, malakudi είπε

@paparen δεν έχω πάει Φλώρινα, έκανα ένα walk-through μέσω google maps street view και είδα πολλά 2οροφα με αυλή και πολλές 3οροφες πολυκατοικίες με πυλωτές.

Ο φορτιστής που λέω είναι της Joltie, βάζω link από plugshare https://www.plugshare.com/location/968146

@manolis940 Στους τσάμπα γίνεται μάχη και τσακώνεται ο ένας με τον άλλον. Καλύτερα με χρέωση να μην έχεις τους παρτάκιδες συνέχεια εκεί.

 

ο συγκεκριμενος φορτιστης ειναι μεσα σε ιδιωτικο παρκινγκ επι πληρωμη. Ειναι σε κεντρικο σημειο οντως, αλλα επειδη γενικα η περιοχη δεν εχει προβλημα σταθμευσης, δεν ξερω ποσο θα βολευε, καθως μπορεις να παρκαρεις ανετα εξω. Στην αναγκη βεβαιως, θα το αφησεις εκει και θα φορτισεις.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω ένα Golf 19 χρόνων πλέον και έχει αρχίσει να βγάζει θεματάκια (μικρά αλλά συχνά). Απο χιλιόμετρα δεν έχει πολλά (~150000) γιατί είχα και την μηχανή τα τελευταία 8 χρόνια αλλά μετά το τρακάρισμα που είχα πρόσφατα σκέφτομαι να την αφήσω στην άκρη τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. 

Επειδή κοιτάζω και τα ηλεκτρικά σε περίπτωση που αλλάξω κάποια στιγμή αυτοκίνητο, με την φόρτιση στο σπίτι τι παίζει? Πρέπει να γίνει αλλαγή σε τριφασικό? Αυτήν την στιγμή έχω μονοφασικό στο σπίτι και γκαράζ στο υπόγειο. Το ρολόι του ρεύματος είναι ακριβώς από πάνω από το γκαράζ. 

Επεξ/σία από Luciddream
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Luciddream είπε

Έχω ένα Golf 19 χρόνων πλέον και έχει αρχίσει να βγάζει θεματάκια (μικρά αλλά συχνά). Απο χιλιόμετρα δεν έχει πολλά (~150000) γιατί είχα και την μηχανή τα τελευταία 8 χρόνια αλλά μετά το τρακάρισμα που είχα πρόσφατα σκέφτομαι να την αφήσω στην άκρη τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. 

Επειδή κοιτάζω και τα ηλεκτρικά σε περίπτωση που αλλάξω κάποια στιγμή αυτοκίνητο, με την φόρτιση στο σπίτι τι παίζει? Πρέπει να γίνει αλλαγή σε τριφασικό? Αυτήν την στιγμή έχω μονοφασικό στο σπίτι και γκαράζ στο υπόγειο. Το ρολόι του ρεύματος είναι ακριβώς από πάνω από το γκαράζ. 

Θα φερεις ηλεκτρολογο ωστε να σου τραβηξει γραμμη απο το ρολοι (ή καποιον κεντρικο πινακα) εως το σημειο που θα φορτιζεις. Θα φτιαχτει ωστε να ειναι οσο γινεται πιο ασφαλες, με ασφαλεια και ρελε διαφυγης (ή οτι νομιζει ο ηλεκτρολογος που θα φερεις).

Δεν ειναι απαραιτητο το τριφασικο, αλλα σου επιτρεπει να φορτιζεις γρηγοροτερα και εχεις μεγαλυτερο περιθωριο σε περιπτωση ταυτοχρονης χρησης αλλων ενεργοβορων συσκευων. Δες τον λογαριασμο ρευματος σου, καπου θα πρεπει να γραφει την ισχυ σε kva. Το μονοφασικο ειναι 8 ή 10kva, το οποιο μετραφραζεται χοντρικα σε 8 ή 10kw μεγιστης ισχυς (βασικα λιγο λιγοτερο ειναι). Η μεγιστη ισχυς που μπορεις να φορτισεις σε μονοφασικη εγκατασταση ειναι με wallbox ή μπλε βιομηχανικη πριζα, τα 7kw. Αν ομως εχεις 8kva ισχυ, δεν εχεις σχεδον καθολου περιθωριο για ταυτοχρονη χρηση μιας αλλης ενεργοβορου συσκευης. Πρακτικα δεν ειναι σημαντικο προβλημα αυτο, καθως μπορεις να ρυθμισεις το αυτοκινητο ή τον φορτιστη να τραβαει μικροτερη ισχυ. 

Το ξερω οτι η πρωτη σκεψη καποιου που ερχεται στον χωρο ειναι να φορτισει οσο γινεται πιο γρηγορα, αλλα πρακτικα, αν μπορεις να φορτιζεις με την ανεση σου, στο σπιτι σου, και με 3-4kw εισαι αρχοντας. Ετσι και αλλιως το αυτοκινητο συνηθως ειναι παρκαρισμενο για 8-10 ωρες, οποτε ανετα παιρνεις ακομα και 50% μεσα σε ενα βραδυ με 3-4kw.

  • Like 4
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, Luciddream είπε

Έχω ένα Golf 19 χρόνων πλέον και έχει αρχίσει να βγάζει θεματάκια (μικρά αλλά συχνά). Απο χιλιόμετρα δεν έχει πολλά (~150000) γιατί είχα και την μηχανή τα τελευταία 8 χρόνια αλλά μετά το τρακάρισμα που είχα πρόσφατα σκέφτομαι να την αφήσω στην άκρη τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. 

Επειδή κοιτάζω και τα ηλεκτρικά σε περίπτωση που αλλάξω κάποια στιγμή αυτοκίνητο, με την φόρτιση στο σπίτι τι παίζει? Πρέπει να γίνει αλλαγή σε τριφασικό? Αυτήν την στιγμή έχω μονοφασικό στο σπίτι και γκαράζ στο υπόγειο. Το ρολόι του ρεύματος είναι ακριβώς από πάνω από το γκαράζ. 

Συμπληρωματικά αν ο πίνακας σου είναι εντάξει με το καλώδιο για suko που σου δίνει το αμάξι μπορείς να φορτίζεις από μία κανονική πρίζα. Εγώ χρειάστηκε μόνο μία τρύπα διαμπερές να ανοίξω να βάλω ένα φις και έβαλα και ένα πλαστικό κουτί για να το έχω μόνιμα συνδεδεμένο το καλώδιο εκεί. 
 

Υπάρχουν φορές που έχω επιστρέψει σπίτι με 10% και με τις νεκρές ώρες των 3 επόμενων ημερών (6 το απόγευμα με 7 το πρωί) ήμουν πλήρης. 

Αν κρίνω απ' τα χιλιόμετρα που έχεις κάνει με το golf θα φορτίζεις 2 φορές την εβδομάδα από απλή πρίζα. 

  • Like 2
Δημοσ.

Προχώρα. Βάζεις και ένα μονοφασικο Wallbox με έναν διακόπτη ισχύος όπου ανάλογα το τι τραβάει το σπίτι σου θα δίνει και στο αυτοκίνητο. 

Αν το βάζεις όπως συνήθως βράδυ θα είσαι μια χαρά. 

Αλλα όπως αναφέρθηκε και 3 kw να έχεις μια χαρά είσαι. 

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...