Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η έρευνα είναι από non-profit, και χωρίς τεκμηρίωση …

Ποια (ποιου) agenda υπάρχει άραγε από πίσω ? 

Φυσικά δεν είναι κατά 75% καλύτερα σε ρύπους αλλά και το 19% φαίνεται λίγο. 
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση ….

9 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Κακά νέα για τα PHEV...

Plug-in hybrids pollute almost as much as petrol cars, report finds

Analysis of 800,000 European cars found real-world pollution from plug-in hybrids nearly five times greater than lab tests

https://www.theguardian.com/environment/2025/oct/16/plug-in-hybrids-pollute-almost-as-much-as-petrol-cars-report-finds

 

 

Δημοσ.
5 minutes ago, Jiakometi said:

Η έρευνα είναι από non-profit, και χωρίς τεκμηρίωση …

Ποια (ποιου) agenda υπάρχει άραγε από πίσω ? 

Φυσικά δεν είναι κατά 75% καλύτερα σε ρύπους αλλά και το 19% φαίνεται λίγο. 
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση ….

 

Εδώ η σχετική έρευνα. 

https://www.transportenvironment.org/articles/smoke-screen-the-growing-phev-emissions-scandal

 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, skritikos είπε

Με το Dolphin σε χαλαρή οδηγηση ταξιδιού (100-120) τι αυτονομία έχεις; Το υπολογίζετε με την χωρητικότητα της μπαταρίας δια πχ το 18.5 που ανέφερες;

Σαν πράξη είναι χωρητικότητα μπαταρίας*κατανάλωση*100. Για το Dolhpin είναι συγκεκριμένα και την δική μου χρήση είναι 60,4*18,5*100 = 326 χιλιόμετρα περίπου.  Είναι πάρα πολύ καλά σε αυτοκινητόδρομο για 60αρα μπαταρία. Για μένα ειδικά που στο ταξίδι κάθε 250 χιλιόμετρα θα σταματήσω είναι υπέρ αρκετά. 

1 ώρα πριν, Jiakometi είπε

Η έρευνα είναι από non-profit, και χωρίς τεκμηρίωση …

Ποια (ποιου) agenda υπάρχει άραγε από πίσω ? 

Φυσικά δεν είναι κατά 75% καλύτερα σε ρύπους αλλά και το 19% φαίνεται λίγο. 
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση ….

 

Δεν μου φαίνεται περίεργο. Πολλοί έχουν πάρει πολεομορφικά για τα οφέλη που έχουν τα plug in(πχ κίνηση σε δίκτυο χαμηλών ρύπων, τέλη κυκλοφορίας, επιδοτήσεις ηλεκτρικού ) και δεν τα κουμπώνουν στην πρίζα ποτέ. Προφανώς με αυτή την χρήση δεν υπάρχει διαφορά από ένα θερμικό και ίσα ίσα το λες και χειρότερο με τόσο βάρος. Εεε η ζυγαριά έκλεισε στο 19%. 

Τώρα οι μετρήσεις έχουν γίνει από τους ίδιους σε πραγματικά οχήματα όπως ισχυρίζονται με OBFCM και αυτό σημαίνει ουσιαστικά ότι θα πρέπει κάποιος να ακολουθήσει την ίδια μεθοδολογία για να διαψεύσει τα ευρήματα τους. 

Από κει και πέρα βέβαια ειδικός δεν είμαι και δεν μπορώ να είμαι απόλυτος κατά την μεθοδολογία αλλά διαβάζω ότι υπάρχει δείγμα από 800000 PHEVs που δεν είναι καθόλου μικρό σαν δείγμα. (Παράγραφος 1.2)

Αναφορά σε κείμενο

The dataset covers over 800,000 PHEVs registered between 2021 and 2023 (127,000 PHEVs registered in 2023 alone)

(Παράγραφος 4,1)

Αναφορά σε κείμενο

The dataset provided by the European Environment Agency (EEA) contains information from on-board fuel consumption monitoring (OBFCM) devices

 

Να προσθέσω κάτι λίγο ακόμα. Η εν λόγο έκθεση αναφέρει ξεκάθαρα ότι δεν θα πρέπει οι προτάσεις της VDA να ληφθούν υπόψιν και προτείνει ο στόχος του 2035 να μην αλλάξει. Οπότε αν ψάχνουμε κάποια συμφέροντα από πίσω θα πρέπει να δούμε σε εταιρείες που βγάζουν αμιγώς ηλεκτρικά :P 
(Κεφάλαιο 3 Conclusion)

 

 
Αναφορά σε κείμενο

 

Recommendations
1 Maintain the 2030-2035 car CO₂ targets in the upcoming car CO₂
regulatory review, with no derogation for hybrids after 2035.

 

 

Ανακάλυψα επίσης ότι το NotebookLM φτιάχνει και video σε στυλ παρουσίασης πλέον πέραν από αρχεία ήχου και πέταξα την έκθεση μέσα και το αποτέλεσμα δεν το λες και άσχημο

https://jumpshare.com/s/UF4qxjoHb1OTwuRSXLqZ

 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Dante80 είπε

Κακά νέα για τα PHEV...

Plug-in hybrids pollute almost as much as petrol cars, report finds

Analysis of 800,000 European cars found real-world pollution from plug-in hybrids nearly five times greater than lab tests

https://www.theguardian.com/environment/2025/oct/16/plug-in-hybrids-pollute-almost-as-much-as-petrol-cars-report-finds

 

Πολυ μεγαλο ποσοστο πωλήσεων PHEV ειναι εταιρικα που δόθηκαν σαν παροχη στους εργαζόμενους γλυτωνοντας φορολογία (ουσιαστικά πλαγια επιδοτηση οπως ειπαμε). 

Τα phev θελουν ουσιαστικά καθημερινη φορτιση και οι εργαζομενοι που τα πήραν συνήθως δεν εχουν μονοκατοικιες, ουτε εχουν κανενα κινητρο να τα φορτισουν με ρεύμα που θα πληρωσουν οι ιδιοι. 

Αρα χρησιμοποιούνται σαν θερμικα και καινε/ρυπαίνουν αρκετα. 

Τα phev είναι πολύ καλή λυση αν εχεις καπου να τα φορτίζεις σχεδον καθημερινά,οχι ομως αν κανεις την παραπάνω χρήση. 

 

Οπως ειπαμε, κοβονται τα σημαντικά φορολογικα κινητρα για τα phev, που ηταν πλαγιες επιδοτησεις κυριως προς τους Ευρωπαίους κατασκευαστες που υστερουσαν σε ηλεκτρικά και πληρως υβριδικα και ειναι ανταγωνιστικοι μονο σε phev. 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, manolis940 είπε

Δεν μου φαίνεται περίεργο. Πολλοί έχουν πάρει πολεομορφικά για τα οφέλη που έχουν τα plug in(πχ κίνηση σε δίκτυο χαμηλών ρύπων, τέλη κυκλοφορίας, επιδοτήσεις ηλεκτρικού ) και δεν τα κουμπώνουν στην πρίζα ποτέ. Προφανώς με αυτή την χρήση δεν υπάρχει διαφορά από ένα θερμικό και ίσα ίσα το λες και χειρότερο με τόσο βάρος. Εεε η ζυγαριά έκλεισε στο 19%. 

Αν είναι έτσι ναι συμφωνώ. 

Βεβαια σε αυτό δεν είναι υπαίτια τα PHEV αλλά η ανοησία που δέρνει τον κόσμο.

4 ώρες πριν, manolis940 είπε

Από κει και πέρα βέβαια ειδικός δεν είμαι και δεν μπορώ να είμαι απόλυτος κατά την μεθοδολογία αλλά διαβάζω ότι υπάρχει δείγμα από 800000 PHEVs που δεν είναι καθόλου μικρό σαν δείγμα. (Παράγραφος 1.2)

Το διάβασα αυτό αλλά είμαι λίγο επιφυλακτικός για το μέγεθος του δείγματος και ειδικά με τον τρόπο "συμμετοχής" στην μέτρηση.

 

2 ώρες πριν, haHa είπε

Τα phev θελουν ουσιαστικά καθημερινη φορτιση και οι εργαζομενοι που τα πήραν συνήθως δεν εχουν μονοκατοικιες, ουτε εχουν κανενα κινητρο να τα φορτισουν με ρεύμα που θα πληρωσουν οι ιδιοι. 

Οι περισσότερες, εταιρίες που παρέχουν συνήθως τέτοια οχήματα,  έχουν φροντίσει και για την φόρτιση τους. Είτε στον χώρο τους είτε έξω. 

Αλλά και πάλι ακόμα και αν δεν τα φορτίζουν και τα χρησιμοποιούν ως REV,  το 19 % μείωση στους ρύπους, δεν είναι καθόλου μικρό. Για να πετύχει το Los Angeles, 19% μείωση στο νέφος του πρέπει,  να έκανε μια 6ετία, με "επιθετικότερα" μέτρα. 

Σε κάθε περίπτωση δεν είμαι του όλα ή τίποτα. Θερμικά η BEV.  Τα PHEV έχουν αποδειχθεί μια αξιπρεπης μέση λύση προς την πλήρη μετάβαση σε BEV.   

Το έχω ξαναπεί σε άλλο νήμα. Αν και υπάρχει PHEV, δεν ήταν η πρώτη επιλογή. Αλλά παραμένει μία "τίμια" λύση.

  • Like 1
Δημοσ.
7 ώρες πριν, Dante80 είπε

Κακά νέα για τα PHEV...

Plug-in hybrids pollute almost as much as petrol cars, report finds

Analysis of 800,000 European cars found real-world pollution from plug-in hybrids nearly five times greater than lab tests

https://www.theguardian.com/environment/2025/oct/16/plug-in-hybrids-pollute-almost-as-much-as-petrol-cars-report-finds

 

νομίζω ο σκοπός των PHEV είναι η μεγάλη τους αυτονομία και η μείωση κόστους παρά το να είναι καθαρά 

Δημοσ.

Στα phev αν τα χργσιμοποιείς με τον τρόπο για τον οποίο σχεδιάστηκαν,έχεις οφέλη και απ τους δυο κόσμους.

Προσωπικά πλέον κινούμαι εντελώς ηλεκτρικά εντός πόλης,και για εκτός έχω διαθέσιμο το θερμικό μου μοτερ πάντα μαζί με τη ροπή του ηλεκτρικού,πράγμα απολαυστικό.

Η οικονομία είναι τεράστια με σωστή χρήση,για τη λάθος χρήση κάποιων δεν φταίνε τα οχήματα ή η τεχνολογία τους.

Σίγουρα σε λίγα χρόνια θα ξεχάσουμε τα θερμικά,αλλά αυτή τη στιγμή είναι ακόμη χρήσιμα,γι αυτό και αρκετοί ψάχνουμε υβριδικούς συνδιασμούς.

 

ΥΓ: Αν είχα δεύτερο-μικρό οχημα πόλης,θα έπαιρνα σίγουρα σκέτο ηλεκτρικό χωρίς δευτερη σκέψη

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, georgekz750 είπε

Η οικονομία είναι τεράστια με σωστή χρήση,για τη λάθος χρήση κάποιων δεν φταίνε τα οχήματα ή η τεχνολογία τους.

Οχι μονο η οικονομία, αλλα και η άνεση. 

  • Like 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, chek2fire είπε

νομίζω ο σκοπός των PHEV είναι η μεγάλη τους αυτονομία και η μείωση κόστους παρά το να είναι καθαρά 

Σίγουρα υπάρχει αρκετή εξοικονόμηση σε ένα PHEV αλλά και μείωση ρύπων. Δεν τα βγάζουν απ' το κεφάλι τους τα νούμερα όσο και αν όλα αυτά βέβαια είναι αποτέλεσμα οδήγησης ιδανικών συνθηκών όπως ισχύει και σε όλα τα αυτοκίνητα. Σκέψου ότι ένα BYD Shark έχει πάνω θερμικό κινητήρα 1500cc όταν ένα άλλο απλό θερμικό pick-up έχει 2500cc ή 3000cc. 

Ωστόσο εγώ ακόμη δεν βρίσκω λόγο η συντριπτική πλειοψηφία να μην επιλέγει BEV όταν μπορεί να έχει ένα PHEV που μπορεί να το χρησιμοποιήσει σωστά φορτίζοντας το

6 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Βεβαια σε αυτό δεν είναι υπαίτια τα PHEV αλλά η ανοησία που δέρνει τον κόσμο.

Ξεκάθαρα δεν φταίνε τα αυτοκίνητα αλλά ο τρόπος χρήσης που φέρνει αυτά τα αποτελέσματα. Αν όμως εν τέλει θεωρήσουμε ότι τα δεδομένα αυτά έχουν μετρηθεί σωστά και είναι πραγματικά τότε ναι μεν παραμένει βελτίωση το 19% αλλά είμαστε μακρυά στο να πλησιάσουμε τους μηδενικούς ρύπους και άρα πρέπει να παρθούν μέτρα γι αυτό. Ή θα πρέπει να εφαρμόσουμε την λύση πονάει χέρι κόβει χέρι δηλαδή να μην θεωρούνται πράσινα αυτοκίνητα τα PHEV η να εξασφαλίσουμε με κάποιο τρόπο ότι θα γίνεται ορθή χρήση απ' τους ιδιοκτήτες για να πλησιάσουμε τα θεωρητικά επίπεδα ρύπων. 

Δημοσ.
6 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Οι περισσότερες, εταιρίες που παρέχουν συνήθως τέτοια οχήματα,  έχουν φροντίσει και για την φόρτιση τους. Είτε στον χώρο τους είτε έξω. 

Δυστυχώς δεν είναι αυτη η πραγματικοτητα.

Επισης, ενας εργαζομενος που του καλυπτουν τα εξοδα μετακινησης(βενζινη/φορτιση) δεν έχει κανενα κινητρο να φορτιζει εξω, προτιμά να το γεμίζει με βενζίνη αφου το κοστος δεν τον αφορα.

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, manolis940 είπε

 

 ... η να εξασφαλίσουμε με κάποιο τρόπο ότι θα γίνεται ορθή χρήση απ' τους ιδιοκτήτες για να πλησιάσουμε τα θεωρητικά επίπεδα ρύπων. ...

Πολύ σωστά,όπως είχα γράψει και σε άλλο θέμα για τα phev το οποίο κλειδώθηκε, μια πολύ απλή λύση είναι αντί της κάρτας καυσαερίων,τα phev να παίρνουν από κάποιο -εξουσιοδοτημένο προφανώς- συνεργείο μια πιστοποίηση ετήσιας χρήσης,η οποία θα δείχνει απ την καταγραφή του αυτοκινήτου πόσα χλμ έκανε με μπαταρία και πόσα με θερμικό.

Αν δεν περνάει το ελάχιστο όριο που θα θέσουν,να το αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο ως σκέτο θερμικό.

Το βρίσκω απλό,δίκαιο και απολύτως αντικειμενικό.

  • Like 1
Δημοσ.

Τα phev ειναι μεταβατικη τεχνολογια και οπως ολες αυτες, θα εξαφανιστει οταν νιωσουν οι ανθρωποι πιο ανετοι με την ηλεκτροκινηση. Επισης, τα phev ειναι ελκυστικα λογω φοροελαφρυνσεων και αλλων κινητρων. Οταν καταλαβουν οτι πρακτικα τα phev δεν προσφερουν, με τον τροπο που χρησιμοποιουνται στην πλειοψηφια τους, κανενα περιβαλλοντικο οφελος, τοτε θα κοπουν τα κινητρα και εν μια νυκτι θα πεσουν οι πωλησεις τους στα ταρταρα. 

Θα συνεχισουν να υπαρχουν τα ηλεκτρικα και τα θερμικα υβριδικα (και τα ντηζελ για καποιες ειδικες χρησεις)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...