elpenor Δημοσ. Δευτέρα στις 01:42 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 01:42 μμ 13 hours ago, prefuse said: μα δεν δεν χρειαζεται να μαντευει κανείς ρε αν κατανοήσουμε τα απολυτως βασικά ή αν ειμαστε παρατηρητικοί, ή απλα λογικοί ή αν καποιος έδινε σημασία στις φλυαρίες που έγραφα.. Spoiler Δεν είχα πολύ χρόνο για το video της Sony αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ο λανθασμένος τρόπος που όριζε το εύρος που βλέπει το μάτι (τα stops) με τα lumen. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι το μάτι βλέπει ένα εύρος 10 στην πεμπτη και δείχνει μετά σαν παράδειγμα από 10 στη μείον δευτέρα μέχρι 10 στην τρίτη το οποίο φυσικά στα μαθηματικά δεν είναι ένα εύρος 10 στην πέμπτη. Προσπαθεί να απλουστεύσει κάτι περίπλοκο γιατί όσο ανοίγει η κόρη του ματιού τόσο μικραίνουν και τα σκαλοπάτια φωτεινότητας που μπορεί να διακρίνει το μάτι και τόσο μικραίνει και το εύρος που μπορεί να δει (σε lumen). Τώρα δεν ξέρω τι ακριβώς σου χτύπησε εσένα αλλά αν θέλεις να το γράψεις μπορούμε να το συζητήσουμε, από τη μεριά μου δεν υπάρχει ο χρόνος να αναλύω video, μία η παραλία, μία ο μικρός με το ποδήλατο πέρασε η μέρα. Περιμένω πραγματικά να μας πεις! 12 hours ago, prefuse said: 1) Τι κοινό έχουν HDR10, HDR10 plus και Dolby vision? 2) Τι κοινό έχουν HDR10 plus και Dolby vision? 3) Σε ηλιόλουστο σαλόνι, γραφείο, αν θέλω να παρακολουθήσω HDR περιεχόμενο τι κάνω; 4) Σε ηλιόλουστο σαλόνι, γραφείο, αν έχω την ευχέρεια να παρακολουθήσω όλα τα HDR πρότυπα ποιο να επιλέξω; 5) Σε ηλιόλουστο σαλόνι, γραφείο, ποιο θα είναι πιο φωτεινό, SDR ή HDR? Ανάλυστε το. 😛 Spoiler 1. Έχουν αντί για gamma PQ transfer function που είναι μη γραμμική αλλά και absolute (κάθε τιμή της αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο luminance). 2. Έχουν extra per scene metadata (το DV έχει και per frame). 3. Υποφέρεις. Τώρα η Samsung αρχίζει να βάζει κάτι ρυθμίσεις που επηρεάζουν το eotf midpoint και κάτι γίνεται. Επίσης ο MPV player μπορεί να αλλάξει το "gamma" και το "brightness" στο HDR. Και τα δύο ημίμετρα βέβαια. Η LG στο Cinema Home mode αυξάνει την φωτεινότητα. Όλα όμως είναι ημίμετρα. 4. Αν έχεις τηλεόραση με ambient sensor τότε με το DV το οποίο είναι "display aware" μπορεί η τηλεόραση να αλλάξει το tonemapping ώστε να καταπολεμήσει το glare. Πρακτικά όμως η εμπειρία μου είναι ότι όταν επιτρέπεις στην τηλεόραση να επηρεάσει το tone mapping το αποτέλεσμα είναι αηδία (δηλαδή μόλις βγάλεις το film maker mode). 5. Το SDR, γιατί το gamma function δεν είναι absolute, δεν λέει στην τηλεόραση πόσα nits να δείξει, η φωτεινότητα δεν είναι κλειδωμένη, απλά την ανεβάζεις και βλέπεις. Επίσης στο φωτεινό δωμάτιο δεν έχει νόημα το μεγάλο dynamic range, η κόρη ανοίγει τόσο που μπορεί δεν μπορούμε να δούμε διαβαθμίσεις κοντά στο μαύρο ενώ μπορούμε να δούμε φωτεινότητες μεγαλύτερες από ότι μπορεί να δείξει η TV, οπότε χάνουμε εύρος. Φωτεινό βέβαια από τον ήλιο όχι από φώτα.
kostiger Δημοσ. Δευτέρα στις 03:22 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 03:22 μμ Απαντησεις δινετε αθροα. Βαθμους τριμηνου ποτε παιρνετε δεν εχει ρωτησει κανεις. 4
prefuse Δημοσ. Δευτέρα στις 06:22 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 06:22 μμ (επεξεργασμένο) 4 hours ago, elpenor said: Reveal hidden contents Δεν είχα πολύ χρόνο για το video της Sony αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ο λανθασμένος τρόπος που όριζε το εύρος που βλέπει το μάτι (τα stops) με τα lumen. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι το μάτι βλέπει ένα εύρος 10 στην πεμπτη και δείχνει μετά σαν παράδειγμα από 10 στη μείον δευτέρα μέχρι 10 στην τρίτη το οποίο φυσικά στα μαθηματικά δεν είναι ένα εύρος 10 στην πέμπτη. Προσπαθεί να απλουστεύσει κάτι περίπλοκο γιατί όσο ανοίγει η κόρη του ματιού τόσο μικραίνουν και τα σκαλοπάτια φωτεινότητας που μπορεί να διακρίνει το μάτι και τόσο μικραίνει και το εύρος που μπορεί να δει (σε lumen). Τώρα δεν ξέρω τι ακριβώς σου χτύπησε εσένα αλλά αν θέλεις να το γράψεις μπορούμε να το συζητήσουμε, από τη μεριά μου δεν υπάρχει ο χρόνος να αναλύω video, μία η παραλία, μία ο μικρός με το ποδήλατο πέρασε η μέρα. Περιμένω πραγματικά να μας πεις! Reveal hidden contents 1. Έχουν αντί για gamma PQ transfer function που είναι μη γραμμική αλλά και absolute (κάθε τιμή της αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο luminance). 2. Έχουν extra per scene metadata (το DV έχει και per frame). 3. Υποφέρεις. Τώρα η Samsung αρχίζει να βάζει κάτι ρυθμίσεις που επηρεάζουν το eotf midpoint και κάτι γίνεται. Επίσης ο MPV player μπορεί να αλλάξει το "gamma" και το "brightness" στο HDR. Και τα δύο ημίμετρα βέβαια. Η LG στο Cinema Home mode αυξάνει την φωτεινότητα. Όλα όμως είναι ημίμετρα. 4. Αν έχεις τηλεόραση με ambient sensor τότε με το DV το οποίο είναι "display aware" μπορεί η τηλεόραση να αλλάξει το tonemapping ώστε να καταπολεμήσει το glare. Πρακτικά όμως η εμπειρία μου είναι ότι όταν επιτρέπεις στην τηλεόραση να επηρεάσει το tone mapping το αποτέλεσμα είναι αηδία (δηλαδή μόλις βγάλεις το film maker mode). 5. Το SDR, γιατί το gamma function δεν είναι absolute, δεν λέει στην τηλεόραση πόσα nits να δείξει, η φωτεινότητα δεν είναι κλειδωμένη, απλά την ανεβάζεις και βλέπεις. Επίσης στο φωτεινό δωμάτιο δεν έχει νόημα το μεγάλο dynamic range, η κόρη ανοίγει τόσο που μπορεί δεν μπορούμε να δούμε διαβαθμίσεις κοντά στο μαύρο ενώ μπορούμε να δούμε φωτεινότητες μεγαλύτερες από ότι μπορεί να δείξει η TV, οπότε χάνουμε εύρος. Φωτεινό βέβαια από τον ήλιο όχι από φώτα. @akoinonitos ο πολυάσχολος elpenor πάει για σημαιοφόρος.. παραλίες, παιδιά, ποδήλατα, ποτά, κορίτσια.. και εσύ κοπάνες και άδεια τετράδια. Αν όμως διορθώσεις ή προσθέσεις κάποιες παρατηρήσεις στις ήδη πολύ καλές απαντήσεις του, πας και εσύ για σημαιοφόρος, ελπίζω όχι Τριψίδης.. Εκεί στην warner τι λένε ρε; Τους είπες τίποτα; 😛 Τι επιλέγετε το 1 ή το 2; Επεξ/σία Δευτέρα στις 06:31 μμ από prefuse
pirmen56 Δημοσ. Δευτέρα στις 06:23 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 06:23 μμ 17 ώρες πριν, prefuse είπε 6) τι σημαίνει HDR gaming για εσάς; Αυτά που λένε και στην παρουσίαση και που ισχύουν και για ταινίες. Μεγαλύτερος εύρος ανάμεσα σε highlights και lowlights. Περισσότερες διαβαθμίσεις του γκρι. Φωτεινότερα highlights χωρίς συμπίεση. Μεγαλύτερη γκάμα χρωμάτων για όποτε χρειάζεται(εφέ, neon lights κλπ.) 2 λεπτά πριν, prefuse είπε @akoinonitos ο πολυάσχολος elpenor πάει για σημαιοφόρος.. παραλίες, παιδιά, ποδήλατα, ποτά, κορίτσια.. και εσύ κοπάνες και άδεια τετράδια. Αν όμως διορθώσεις ή προσθέσεις κάποιες παρατηρήσεις στις ήδη πολύ καλές απαντήσεις του, πας και εσύ για σημαιοφόρος, ελπίζω όχι Τριψίδης.. Εκεί στην warner τι λένε ρε; Τους είπες τίποτα; 😛 Το dynamic range της ανθρώπινης όρασης, μας λέει η Sony, είναι περιορισμένο χωρίς adjustment(προσαρμογή της ίριδας). Για παράδειγμα όταν υπάρχει ήλιος στον ουρανό δεν μπορείς να δεις τα αστέρια παρόλο που τα βλέπεις σε σκοτεινές συνθήκες μετά από το εν λόγω adjustment. Με άλλα λόγια δεν είναι άχρηστο ένα μεγάλο DR. Απλά δεν μπορούμε να δούμε όλες τις φωτεινότητες ταυτόχρονα(02:50 στο webinar). Επομένως, αν υπάρχει πολύ glare σε μια σκηνή το απόλυτο μαύρο μιας οθόνης είναι άχρηστο. Ακόμα και αρκετά elevated μαύρο γίνεται αντιληπτό ως κατράμι. Μετά εξηγεί ότι το SDR δεν μπορεί καλά καλά να καλύψει το DR του ανθρώπινου ματιού για δεδομένο adjustment. Spoiler
akoinonitos Δημοσ. Δευτέρα στις 09:04 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 09:04 μμ (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, prefuse είπε @akoinonitos ο πολυάσχολος elpenor πάει για σημαιοφόρος.. παραλίες, παιδιά, ποδήλατα, ποτά, κορίτσια.. και εσύ κοπάνες και άδεια τετράδια. Αν όμως διορθώσεις ή προσθέσεις κάποιες παρατηρήσεις στις ήδη πολύ καλές απαντήσεις του, πας και εσύ για σημαιοφόρος, ελπίζω όχι Τριψίδης.. Εκεί στην warner τι λένε ρε; Τους είπες τίποτα; 😛 Τι επιλέγετε το 1 ή το 2; Spoiler Αυτη ειναι μονο μια περιπτωση. Στο full gamut δεν εχουν διαβαθμισεις τα χρωματα ? μονο ενα μπλε υπαρχει και φαινεται ετσι ο τοιχος και ολα τα υπολοιπα? Επισης αναφερομαστε σε κινηματογραφηση? Σε παιχνιδια? Σε τι? γτ αλλο το ενα και αλλο το αλλο. Επεξ/σία Δευτέρα στις 09:56 μμ από akoinonitos
kostiger Δημοσ. Δευτέρα στις 11:34 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 11:34 μμ https://www.tomshardware.com/monitors/gaming-monitors/samsung-launches-the-worlds-first-500hz-oled-gaming-monitor-for-usd1-300-with-its-burn-in-fighting-heat-pipes-in-tow ''Users wary of OLED burn-in will be delighted to learn that the G6 features Samsung's Pulsating Heat Pipe technology to reduce panel heat, as well as a Thermal Modulation System to automatically control brightness, and logo and taskbar detection. Samsung's burn-in warranty contains the usual boilerplate mentions of normal usage being covered within warranty, but no commercial, abuse, or misuse. Peak brightness is rated for 1,000 nits, and you'll also find Samsung's Glare Free Technology, a height-adjustable stand, tilt, swivel, and pivot adjustments. There's also support for NVIDIA G-Sync'' 2
prefuse Δημοσ. χθες στις 12:24 πμ Δημοσ. χθες στις 12:24 πμ (επεξεργασμένο) 18 hours ago, akoinonitos said: Hide contents Αυτη ειναι μονο μια περιπτωση. Στο full gamut δεν εχουν διαβαθμισεις τα χρωματα ? μονο ενα μπλε υπαρχει και φαινεται ετσι ο τοιχος και ολα τα υπολοιπα? Επισης αναφερομαστε σε κινηματογραφηση? Σε παιχνιδια? Σε τι? γτ αλλο το ενα και αλλο το αλλο. Στο ένα φαίνεται artificial σαν behind the scenes από γύρισμα, και το άλλο σαν σκηνή μιας ταινίας . 😛 Ναι σε animation και games μπορείς να είσαι όσο artificial θέλεις με τέρμα κορεσμένα χρώματα αλλά.. 1) υποτίθεται αγοράζεται ακριβές GPU για φωτορεαλισμό και σχεδόν κανένα αντικείμενο στον πραγματικό κόσμο δεν ξεπερνάει το P3. Τόσο κορεσμένα χρώματα, εκτός P3, συνήθως είναι μόνο man made χρώματα. 2) είναι θέμα αισθητικής, αν οι κινηματογραφιστές ήθελαν οι ταινίες τους να μοιάζουν σαν βίντεο high frame rate που τραβήξαμε με το κινητό, θα το έκαναν. Ευτυχώς δεν το κάνουν. 3) ακομα και σε ταινίες animation/games προσπαθούν να δώσουν μια πιο ζεστή "αναλογική" αίσθηση, θολώνοντας την εικόνα, κρύβουν λεπτομέρειες ή χρώματα που τραβάνε την προσοχή κτλ για να ξεφύγουν από την κλινική αισθητική που δίνει ο υπολογιστής και να "καθοδηγήσουν" την προσοχή του βλέμματος μας. Αυτό που αναφέρεις είναι γενικός κανόνας στην τέχνη, πχ έτσι ξεχωρίζεις τους βιρτουόζους οργανοπαίχτες που παίζουν 762 νότες το δευτερόλεπτο, χωρίς καμία καλλιτεχνική αξία, από ένα σύνθετη που μπορεί να παίζουν 1 νότα επανειλημμένα και να γράφουν κοινώς αποδεκτά αριστουργηματα, τουλάχιστον από άλλους μουσικούς ή σύνθετες. Ένα καλό παράδειγμα είναι ο Avro Part, Steve Reich κ.α. αντίστοιχα και με τα colorspace, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούμε όλο το gamut για να κάνουμε κάτι καλαίσθητο. Μεγάλη συζήτηση και παντελώς εκτός θέματος, που ήδη είμαστε σε sidetrack, gaming monitor και HDR. Αλλά νομίζω έχει ενδιαφέρον να γνωρίζουν όσοι ενδιαφέρονται και δεν έτυχε να βρουν σωστές πληροφορίες. Τεσπά για να κλείνουμε και να πάρουμε τις παραλίες χωρίς επαναληπτικές εξετάσεις. 😛 @elpenor αν έχετε όρεξη, αφιερώστε την πρέπουσα σημασία και παρακολουθήστε μια πιο σωστή διατύπωση, όχι από κατασκευαστή οθονών αυτή τη φορά, δεν είναι η πρώτη φορά που κάνει παραπληροφόρηση η συγκεκριμένη εταιρεία, αλλά από ένα επαγγελματία που δουλεύει με HDR. θα χτυπάτε το κεφάλι σας που δεν το βρήκατε και τι μας πλασάρουν ως σωστές πληροφορίες.. Οι eagle eyed among you, ίσως θα έχουν να κάνουν και κάποιες επιπλέον παρατηρήσεις για την σωστότερη εκδοχή του επαγγελματία που δουλεύει σε HDR. 😛 Spoiler Η μέρα της μαρμότας..; συνεχίστε όμως.. Οποίος πρόλαβε πρόλαβε. bonus HDR 10 που θα σας δώσει κάποιες χρήσιμες πληροφορίες. Έχει και γραφήματα με τους κατασκευαστές και τις υπηρεσίες streaming.. Spoiler Επεξ/σία χθες στις 03:48 μμ από prefuse
pirmen56 Δημοσ. χθες στις 06:18 πμ Δημοσ. χθες στις 06:18 πμ Αναφορά σε κείμενο 1) υποτίθεται αγοράζεται ακριβές GPU για φωτορεαλισμό και σχεδόν κανένα αντικείμενο στον πραγματικό κόσμο δεν ξεπερνάει το P3. Τόσο κορεσμένα χρώματα, εκτός P3, συνήθως είναι μόνο man made χρώματα. Δεν είναι μόνο το gamut. Έχουμε και το color volume που απαιτεί υψηλή φωτεινότητα χωρίς ξεθώριασμα. Τα laser στις ταινίες είναι φανταστικά, man made αντικείμενα και χρειάζονται το μεγαλύτερο gamut. Ο κόσμος του game/ταινίας μπορεί να συνδυάζει υπαρκτά όπως και φανταστικά αντικείμενα. Όπως και να ΄χει τα HDR games δεν δείχνουν τόσο χάλια, με καμμένα χρώματα. Αναφορά σε κείμενο αν έχετε όρεξη, αφιερώστε την πρέπουσα σημασία και παρακολουθήστε μια πιο σωστή διατύπωση, όχι από κατασκευαστή οθονών αυτή τη φορά, δεν είναι η πρώτη φορά που κάνει παραπληροφόρηση η συγκεκριμένη εταιρεία, αλλά από ένα επαγγελματία που δουλεύει με HDR. θα χτυπάτε το κεφάλι σας που δεν το βρήκατε και τι μας πλασάρουν ως σωστές πληροφορίες.. Το αρχικό όραμα της Dolby για το HDR ήταν να κοιτάζεις την οθόνη σου και να μην μπορείς να πεις αν είναι οθόνη ή κάποιο παράθυρο. Όχι οι εξωτερικές σκηνές να είναι σχεδόν το ίδιο φωτεινές με τις εσωτερικές στα 100-200 nits και τα highlights μικροσκοπικά. Αυτό δεν το έκαναν για καλλιτεχνικούς λόγους και ας το νομίζουν κάποιοι. Το έκαναν γιατί μέχρι και πριν την εμφάνιση των miniLED ή των MLA OLED καμία τεχνολογία(πλην του πρωτοτύπου της Dolby) δεν μπορούσε να αποδώσει κάτι ανώτερο. Καλλιτεχνικά, το να βλέπεις μόνο έναν εκτυφλωτικό ήλιο στον ουρανό και τα υπόλοιπα να είναι SDR δεν έχει απολύτως καμία αξία. Απλά σπάει νεύρα. Είναι η πιο εξευτελιστική χρήση του HDR. Γι αυτό και η Sony άλλαξε πορεία με high end, πανάκριβες στον σχεδιασμό τους miniLED. 6 ώρες πριν, kostiger είπε https://www.tomshardware.com/monitors/gaming-monitors/samsung-launches-the-worlds-first-500hz-oled-gaming-monitor-for-usd1-300-with-its-burn-in-fighting-heat-pipes-in-tow ''Users wary of OLED burn-in will be delighted to learn that the G6 features Samsung's Pulsating Heat Pipe technology to reduce panel heat, as well as a Thermal Modulation System to automatically control brightness, and logo and taskbar detection. Samsung's burn-in warranty contains the usual boilerplate mentions of normal usage being covered within warranty, but no commercial, abuse, or misuse. Peak brightness is rated for 1,000 nits, and you'll also find Samsung's Glare Free Technology, a height-adjustable stand, tilt, swivel, and pivot adjustments. There's also support for NVIDIA G-Sync'' Δεδομένης και της υψηλής τιμής αν οι δηλώσεις αυτές δεν συνοδευτούν από αυξημένη εγγύηση(4 χρόνια+) δεν έχουν καμία αξία για τον αγοραστή. Ιδιαίτερα όταν δεν υπάρχει ευκολότερο πράγμα στον κόσμο από το να ενσωματώσεις τσιπάκι που θα παρακολουθεί αν ο χρήστης κάνει ενδεδειγμένη χρήση ή όχι.
prefuse Δημοσ. χθες στις 07:48 μμ Δημοσ. χθες στις 07:48 μμ (επεξεργασμένο) On 12/05/2025 at 18:23, pirmen56 said: Φωτεινότερα highlights χωρίς συμπίεση. Μεγαλύτερη γκάμα χρωμάτων για όποτε χρειάζεται(εφέ, neon lights κλπ.) Αυτό κατάλαβες από την καμπύλη st2084; 14 hours ago, pirmen56 said: Δεν είναι μόνο το gamut. Έχουμε και το color volume που απαιτεί υψηλή φωτεινότητα χωρίς ξεθώριασμα. θέλει πολύ ώρα για διορθώσεις το γραπτό σας. Ειδικα για το "όραμα" της Dolby.. δείχνει ότι δεν κατανοείτε την κατάσταση. Συνήθως οι οραματιστές στην παγκόσμια ιστορία προσφέρουν κάτι δωρεάν ή με μικρό κόστος και δεν εφευρίσκουν τρόπους για να χρεώνουν καταναλωτές και κατασκευαστές για κάτι που οι ίδιοι δημιούργησαν λάθος από την αρχή και μάλιστα με επανειλημμένα λάθη και ελλείψεις. Θα στα βάλει ο κατασκευαστής στην τιμή του μόνιτορ που θα επιλέξεις. Παγκόσμιο καρτέλ μόνιτορ ρεαλιστικά δεν μπορεί να υπάρχει σε μια παγκόσμια αγορά, αυτό που υπάρχει είναι συμφωνίες εταιρειών για μεγαλύτερο κέρδος και συνεχόμενη ασύδοτη κατανάλωση, πρόσθεσε και την έλλειψη καταναλωτικής παιδείας των καταναλωτών...και έχεις συνεχόμενα κέρδη για αιώνες. 14 hours ago, pirmen56 said: ο αρχικό όραμα της Dolby για το HDR ήταν να κοιτάζεις την οθόνη σου και να μην μπορείς να πεις αν είναι οθόνη ή κάποιο παράθυρο. Όχι οι εξωτερικές σκηνές να είναι σχεδόν το ίδιο φωτεινές με τις εσωτερικές στα 100-200 nits και τα highlights μικροσκοπικά. Αυτό δεν το έκαναν για καλλιτεχνικούς λόγους και ας το νομίζουν κάποιοι. Παντελώς εκτός πραγματικότητας, τόσο για το ότι δεν έχετε κατανοήσει τι είναι το HDR και γιατί σας φαίνεται σκοτεινό και τα ρίχνετε σε φανταστικά καρτέλ και στις άλλες τεχνολογίες αλλά κυρίως καλλιτεχνικά και το τι επιστημονικά θεωρείται pleasing viewing, εκτός πραγματικότητας. Ακόμα και η warner που δεν φημίζονται για την καλλιτεχνική φύση τους, έχει αντίθετη άποψη με την δική σας και κόβει πληροφορίες ακόμα και σε παιδικά animation. Ποιο λες να επέλεξαν για final render ? το αφήνω εδώ γιατί δεν έχω καμία διάθεση άσκοπων vs, πόσο μάλλον για καλλιτεχνικά θέματα σε ένα φόρουμ τεχνολογίας. Επεξ/σία χθες στις 08:43 μμ από prefuse
pirmen56 Δημοσ. χθες στις 09:52 μμ Δημοσ. χθες στις 09:52 μμ 1 ώρα πριν, prefuse είπε Αυτό κατάλαβες από την καμπύλη st2084; https://en.wikipedia.org/wiki/Perceptual_quantizer Αναφορά σε κείμενο PQ is a non-linear transfer function based on the human visual perception of banding and is able to produce no visible banding in 12 bits.[14] A power function (used as EOTFs in standard dynamic range applications) extended to 10000 cd/m2 would have required 15 bits. Ναι αυτό κατάλαβα. Όταν λάβεις υπόψη τους περιορισμούς της ανθρώπινης αντίληψης και με καλή επεξεργασία μπορείς να πετύχεις πολύ μεγαλύτερο dynamic range από το SDR χωρίς ορατό banding ακόμα και με 10bit. Αναφορά σε κείμενο Ειδικα για το "όραμα" της Dolby.. δείχνει ότι δεν κατανοείτε την κατάσταση. Συνήθως οι οραματιστές στην παγκόσμια ιστορία προσφέρουν κάτι δωρεάν ή με μικρό κόστος και δεν εφευρίσκουν τρόπους για να χρεώνουν καταναλωτές και κατασκευαστές για κάτι που οι ίδιοι δημιούργησαν λάθος από την αρχή και μάλιστα με επανειλημμένα λάθη και ελλείψεις. Δεν φταίει η dolby για τις αδυναμίες της εκάστοτε τεχνολογίας. Στον ήχο φερειπείν παγιώθηκαν τα 16bit γιατί με dithering πετυχαίνεις όσο dynamic range αντέχει ο άνθρωπος πριν κουφαθεί. Είναι επίσης κάτι που υποστηρίζεται από καλά στερεοφωνικά λογικού κόστους(π.χ. 2000€). Υπάρχουν φυσικά και τα 24bit για φαντασμένους audiophiles που ποτέ δεν έγιναν mainstream γιατί δεν προσφέρουν κανένα χειροπιαστό όφελος. Το HDR προχώρησε γιατί δεν είναι κάτι πλασματικό και μάλιστα απέχει αρκετά από την τελειότητα: Στη δεξιά εικόνα 10.000 nits του οδοστρώματος(διάχυτος φωτισμός, ούτε ΚΑΝ highlight) είναι ~670 φορές πάνω από τα 15nits της σκιάς του αυτοκινήτου. Όπου βλέπεις καθαρά όλες τις λεπτομέρειές της στην πραγματική ζωή. Στα 100 nits του SDR πρέπει να ρίξεις τη σκιά στα 15/100=0,15 nits για να κρατήσεις ίδια αντίθεση. Το τι θα βλέπεις μετά το ξέρεις. Άρα συμπιέζεις... Spoiler Παντελώς εκτός πραγματικότητας, τόσο για το ότι δεν έχετε κατανοήσει τι είναι το HDR και γιατί σας φαίνεται σκοτεινό και τα ρίχνετε σε φανταστικά καρτέλ και στις άλλες τεχνολογίες αλλά κυρίως καλλιτεχνικά και το τι επιστημονικά θεωρείται pleasing viewing, εκτός πραγματικότητας. Καλλιτεχνικά pleasing αποτέλεσμα μπορείς να έχεις και με πιξελιασμένες εικόνες. Τι να λέει αυτό. Να καταργήσουμε και το HD; Για ακόμα μια φορά, το HDR στις ταινίες εκφυλίστηκε επειδή το Hollywood τις κάνει master για τον πελάτη του. Τον average Joe με την LG C1/C2 των 120-180cd peak brightness ή ακόμα χειρότερα την LCD pseudo-HDR400 με τα elevated μαύρα. Εσύ λες να έβγαζαν υλικό για κάτι που δεν υποστηρίζεται τεχνολογικά σε καταναλωτικό επίπεδο; Όποιος δει miniLED σε εξωτερική HDR σκηνή από κατάλληλο demo και τη συγκρίνει με την αντίστοιχη σε SDR θα το αντιληφθεί άμεσα. Είναι ευτύχημα ότι η Sony έχει οριζοντία ολοκλήρωση. Τηλεοράσεις, ταινίες, παιχνίδια. Γι αυτό και στράφηκε στα miniLED στο high end. Γιατί αφενός βλέπει το όφελος του αληθινού HDR και αφετέρου μπορεί να παράξει το υλικό για να το αξιοποιήσει.
prefuse Δημοσ. χθες στις 10:12 μμ Δημοσ. χθες στις 10:12 μμ (επεξεργασμένο) Έχεις δίκιο ρε primen56. Ευχαριστώ κάτι έμαθα και σήμερα. Αν δεν κατανοούμε την τρομερή συμπίεση στα highlights που μέχρι τα 1000nits καταλαμβάνουν 767 steps και 519 για μόνο 100nits δεν υπάρχει απολύτως καμία ελπίδα κατανόησης, ούτε για το τι είναι το HDR, όπως έγραψα πολλάκις, αλλά ούτε και για όλα τα υπόλοιπα. Μόλις φτάσουμε όμως τα 10.000 nits επιτέλους θα έχουν λυθεί όλα αυτά (και θα απολαμβάνουμε επιτέλους χωρίς tone mapping τα HDR demo των εταιριών και τα nature-porn video των YouTubers), πλην του καλού γούστου και αισθητικής που απαιτεί αλλά πράγματα. Επεξ/σία χθες στις 10:13 μμ από prefuse
music_lover Δημοσ. χθες στις 11:06 μμ Δημοσ. χθες στις 11:06 μμ 23 ώρες πριν, kostiger είπε https://www.tomshardware.com/monitors/gaming-monitors/samsung-launches-the-worlds-first-500hz-oled-gaming-monitor-for-usd1-300-with-its-burn-in-fighting-heat-pipes-in-tow ''Users wary of OLED burn-in will be delighted to learn that the G6 features Samsung's Pulsating Heat Pipe technology to reduce panel heat, as well as a Thermal Modulation System to automatically control brightness, and logo and taskbar detection. Samsung's burn-in warranty contains the usual boilerplate mentions of normal usage being covered within warranty, but no commercial, abuse, or misuse. Peak brightness is rated for 1,000 nits, and you'll also find Samsung's Glare Free Technology, a height-adjustable stand, tilt, swivel, and pivot adjustments. There's also support for NVIDIA G-Sync'' Heat pipes δεν είχαν και τα προηγούμενα μοντέλα? Τώρα αυτό το thermal modulation system δεν θυμάμαι αν το έχουν. Ούτε το logo και taskbar detection. Αλλά ρε Samsung μας δουλεύεις? Οι υπόλοιποι τα είχαν day one αυτά πχ Dell, MSI, Gigabyte, Asus.
Despotas Δημοσ. πριν από 49 λεπτά Δημοσ. πριν από 49 λεπτά 2 νέα μοντέλα από MSI, 27'' miniLED IPS και VA αντίστοιχα: https://pcmonitors.info/msi/msi-mag-274updf-e16m-160hz-uhd-1152-zone-mini-led-ips/ https://pcmonitors.info/msi/msi-mag-274qpf-x30mv-300hz-qhd-1152-zone-mini-led-va/ 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα