Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
38 λεπτά πριν, music_lover είπε

Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα εδώ...υπάρχει κανείς εν έτη 2024 που να φημίζεται για το quality control του? Μαζική παραγωγή κάνουν όλοι..δεν ξέρω αν τα πάει καλύτερα γενικά η AOC που παράγει μόνο οθόνες.

Μπα και η aoc εχει πολυ σκαρτουρα.

  • Sad 1
  • Απαντ. 6,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
1 ώρα πριν, aki είπε

Δεν πήρα την Xiaomi εν τέλη μετά τις εμπειρίες σου...
Μάλλον θα προτιμήσω να "κλαίω" Burn In παρά να πάθω Burn Out

Δεν σε αδικώ. Οι μπετοβλακες πυροβολούν τα πόδια τους ενώ έχουν εξαιρετικό panel. Αν δεις hdr βίντεο λες δεν παίζει σε 330 ευρώ οθόνη να έχεις τόσο καλή εικόνα…εγώ την παλεύω πάντως ακόμη. Αν μου έρθει να την πετάξω από το μπαλκόνι θα σας φωνάξω να μαζευτείτε και σε όποιον κάτσει!🤣

1 ώρα πριν, prefuse είπε

Ξάπλωσε στον καναπέ και πες μας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις, είμαστε όλοι εδώ για να σε βοηθήσουμε να λάβεις τα κατάλληλα ψυχοφαρμακα. Όλοι παθόντες είμαστε, είτε λίγο, είτε πολύ.

Εδώ πείσαμε τον akoinonito που δεν έβλεπε vrr flickering, να κάνει τέστ και αντί για ένα απλό flickering, πάει για επιστροφή και αντικατάσταση.

Τι προβλήματα έχουν τα Xiaomi firmware?

Εσύ φαίνεται ότι ξέρεις πέντε πράγματα παραπάνω από όλους μας οπότε ρίξε αν θες επίσκεψη στο δίπλα topic με το mini led μπας και σου έρθει τίποτα σαν ιδέα. 💡😁

  • Like 1
Δημοσ.
7 minutes ago, dimoskoutr said:

Δεν σε αδικώ. Οι μπετοβλακες πυροβολούν τα πόδια τους ενώ έχουν εξαιρετικό panel. Αν δεις hdr βίντεο λες δεν παίζει σε 330 ευρώ οθόνη να έχεις τόσο καλή εικόνα…εγώ την παλεύω πάντως ακόμη. Αν μου έρθει να την πετάξω από το μπαλκόνι θα σας φωνάξω να μαζευτείτε και σε όποιον κάτσει!🤣

Εσύ φαίνεται ότι ξέρεις πέντε πράγματα παραπάνω από όλους μας οπότε ρίξε αν θες επίσκεψη στο δίπλα topic με το mini led μπας και σου έρθει τίποτα σαν ιδέα. 💡😁

Στους τυφλούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος λένε.

Είναι τόσα πολλά που πρέπει να γνωρίζει κάποιος και δεν μιλάω για χαρακτηριστικά και ονομασίες τεχνολογιών, οπου και color science να έχει σπουδάσει κάποιος και να είναι κοντά στους κατασκευαστές panel, δεν θα είναι σε θέση να εξηγήσει πολλά. Ούτε οι ίδιο γνωρίζουν γιατί συμβαίνουν ή πιο σωστά, πως να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα που γνωρίζουν και αυτό φαίνεται από πολλά πράγματα.

Αν μπορώ να βοηθήσω και υπάρχει χρόνος γιατί όχι, αλλά κατά 90% δεν θα γνωρίζω καθώς δεν έχω επαφή με το συγκεκριμένο μοντέλο και οι γνώσεις μου είναι περι gaming είναι πολύ περιορισμένες.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, dimoskoutr είπε

Δεν σε αδικώ. Οι μπετοβλακες πυροβολούν τα πόδια τους ενώ έχουν εξαιρετικό panel. Αν δεις hdr βίντεο λες δεν παίζει σε 330 ευρώ οθόνη να έχεις τόσο καλή εικόνα…εγώ την παλεύω πάντως ακόμη. Αν μου έρθει να την πετάξω από το μπαλκόνι θα σας φωνάξω να μαζευτείτε και σε όποιον κάτσει!🤣

Εσύ φαίνεται ότι ξέρεις πέντε πράγματα παραπάνω από όλους μας οπότε ρίξε αν θες επίσκεψη στο δίπλα topic με το mini led μπας και σου έρθει τίποτα σαν ιδέα. 💡😁

Η Xiaomi είναι εξαιρετική στα 330€. FullArray + 83% BT2020, σούπερ! 

Αυτές τις μέρες παίζει η Samsung G610 στα 600€ που για qd-oled, 27", 240hz δεν είναι άσχημα και έχει ουσιαστικές βελτιώσεις συγκριτικά, όπως: per-pixel EOTF accuracy, δεν υποφέρει από agressive ABL όπως οι τηλεοράσεις και matte panel που είναι ό,τι πρέπει για εργασία.

 

  • Like 2
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, aki είπε

Η Xiaomi είναι εξαιρετική στα 330€. FullArray + 83% BT2020, σούπερ! 

Αυτές τις μέρες παίζει η Samsung G610 στα 600€ που για qd-oled, 27", 240hz δεν είναι άσχημα και έχει ουσιαστικές βελτιώσεις συγκριτικά, όπως: per-pixel EOTF accuracy, δεν υποφέρει από agressive ABL όπως οι τηλεοράσεις και matte panel που είναι ό,τι πρέπει για εργασία.

 

Να μην είχε το bug και θα ήταν κλεψιά. Πάντως όπως το βλέπω και η επόμενη μου mini led θα είναι. Να με πάει μην δω καμμένο σε 600+ ευρώ οθόνη. Αυτή την sammy που λες την έψαξα και μόνο κινητό μου βγάζει ρε. 🤣

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Να μην είχε το bug και θα ήταν κλεψιά. Πάντως όπως το βλέπω και η επόμενη μου mini led θα είναι. Να με πάει μην δω καμμένο σε 600+ ευρώ οθόνη. Αυτή την sammy που λες την έψαξα και μόνο κινητό μου βγάζει ρε. 🤣

https://www.plaisio.gr/pc-perifereiaka/othones/oles-oi-othones/samsung-monitor-27-ls27dg610suxen_4649745?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI5fvrhtqTigMVyWZBAh044xIBEAQYASABEgJtuPD_BwE

Δημοσ.

Το μόνο πρόβλημα με τέτοιες OLED είναι η φωτεινότητα. Πάντα τερμάτιζα την φωτεινότητα στα κλασικά 250-300nits monitor και σε open world ήθελα το κάτι παραπάνω.

Δημοσ.
29 λεπτά πριν, pirmen56 είπε

Το μόνο πρόβλημα με τέτοιες OLED είναι η φωτεινότητα. Πάντα τερμάτιζα την φωτεινότητα στα κλασικά 250-300nits monitor και σε open world ήθελα το κάτι παραπάνω.

Αυτό το κάτι παραπάνω μπορεί να στο δώσει μονο η lg c4 και το AMD 3D από επεξεργαστές αδερφέ μου :P 

  • Haha 4
Δημοσ.
38 λεπτά πριν, akoinonitos είπε

Φαίνεται ότι άρχισαν λίγο λίγο και οι oled να πέφτουν σε τιμή ή ιδέα μου είναι; Μακάρι να γίνουν πιο προσιτές σαν τεχνολογία σε όλους μας. Τα μάτια μας αξίζουν καλύτερα πράγματα από τις σάπιες ips / va που είχαμε τα τελευταία χρόνια και τις χρυσοπληρώναμε.

Συγνώμη που το ρωτάω εδώ μέσα αλλά κανένας σας έχει να μου πρότεινε ένα καλό hdmi καλώδιο; Προσπαθώ να βρω που εδώ μέσα πρότεινε κάποιος αλλά δεν…ώρα να συνδέσω την Κινέζα και με το Mac mini.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
55 minutes ago, pirmen56 said:

Το μόνο πρόβλημα με τέτοιες OLED είναι η φωτεινότητα. Πάντα τερμάτιζα την φωτεινότητα στα κλασικά 250-300nits monitor και σε open world ήθελα το κάτι παραπάνω.

Αύγουστο μήνα στην παραλία κάτω από ομπρέλα έπαιζες;

Για σένα μόνο mini led, αλλά keep in mind ότι η παραπάνω φωτεινότητα είναι μόνο σε games και σε συγκεκριμένες σκηνές που έχουν specular highlights.

The average brightness (APL) you experience on your display is largely dictated by how the content was graded by the colorist or game designer. While peak brightness and HDR highlights can reach thousands of nits, the APL for both games and movies in HDR typically stays well below 300 nits to balance visual comfort, artistic intent, and dynamic range.

Οι Woled φτάνουν μέχρι 500-700nits σε SDR οποτε οποιοδήποτε τεχνολογίας οθόνη και να επιλέξεις σε υπερκαλύπτει.

Εκεί που κερδίζεις με τις mini led ή οτιδήποτε panel αποδίδει περισσότερα nits από ότι πχ οι Woled, είναι ΜΟΝΟ στα specular highlights.

Και φυσικά ανεβάζοντας την φωτεινότητα στο τέρμα χάνεται η ατμόσφαιρα που ήθελε να έχεις ο δημιουργός του game/ταινίας. Πχ να βάζεις RE τόσο ψηλά χαλάει όλη την σκοτεινή ατμόσφαιρα του παιχνιδιού +ότι θα έχεις χειρότερα μαύρα/contrast σε τέτοιες σκηνές από ότι πχ με τις WOLED. Όπου και αυτές αν δεν διαχειρίζονται σωστά το PQ curve σε HDR γιατί σε SDR δεν υπάρχει πολύ μικρότερο θέμα, θα χάνεις λεπτομέρειες στις σκοτεινές αυτές σκηνές

25 minutes ago, dimoskoutr said:

Φαίνεται ότι άρχισαν λίγο λίγο και οι oled να πέφτουν σε τιμή ή ιδέα μου είναι; Μακάρι να γίνουν πιο προσιτές σαν τεχνολογία σε όλους μας. Τα μάτια μας αξίζουν καλύτερα πράγματα από τις σάπιες ips / va που είχαμε τα τελευταία χρόνια και τις χρυσοπληρώναμε.

Συγνώμη που το ρωτάω εδώ μέσα αλλά κανένας σας έχει να μου πρότεινε ένα καλό hdmi καλώδιο; Προσπαθώ να βρω που εδώ μέσα πρότεινε κάποιος αλλά δεν…ώρα να συνδέσω την Κινέζα και με το Mac mini.

Δεν είναι καθόλου σάπιες οι ips, ειδικά για δουλειές γραφείου, αρχιτέκτονες, γραφιστες, φωτογράφους κτλ Ανάλογα πάντα τι κάνεις και γιατί θέλεις ένα μόνιτορ, υπάρχει και το κατάλληλο πάνελ.

25 minutes ago, dimoskoutr said:

Φαίνεται ότι άρχισαν λίγο λίγο και οι oled να πέφτουν σε τιμή ή ιδέα μου είναι; Μακάρι να γίνουν πιο προσιτές σαν τεχνολογία σε όλους μας. Τα μάτια μας αξίζουν καλύτερα πράγματα από τις σάπιες ips / va που είχαμε τα τελευταία χρόνια και τις χρυσοπληρώναμε.

Συγνώμη που το ρωτάω εδώ μέσα αλλά κανένας σας έχει να μου πρότεινε ένα καλό hdmi καλώδιο; Προσπαθώ να βρω που εδώ μέσα πρότεινε κάποιος αλλά δεν…ώρα να συνδέσω την Κινέζα και με το Mac mini.

 

Kabeldirect, stouchi, ivanky, και πολλές άλλες.. αν πάρεις fiber είσαι 100% καλυμμένος αλλά δεν χρειάζεται μάλλον κιόλας.

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.

Η mini-led είναι μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία που επί της ουσίας τώρα εξελίσσεται με περιορισμένο προς το παρόν αριθμό μοντέλων και παιδικές ασθένειες, έχει ακόμα έδαφος να καλύψει τεχνολογικά. Όποιος ψάχνει κάτι top εν έτη 2024, αναγκαστικά κοιτάει κάτι σε oled.

  • Like 2
Δημοσ.
12 ώρες πριν, prefuse είπε

Αύγουστο μήνα στην παραλία κάτω από ομπρέλα έπαιζες;

Για σένα μόνο mini led, αλλά keep in mind ότι η παραπάνω φωτεινότητα είναι μόνο σε games και σε συγκεκριμένες σκηνές που έχουν specular highlights.

The average brightness (APL) you experience on your display is largely dictated by how the content was graded by the colorist or game designer. While peak brightness and HDR highlights can reach thousands of nits, the APL for both games and movies in HDR typically stays well below 300 nits to balance visual comfort, artistic intent, and dynamic range.

Οι Woled φτάνουν μέχρι 500-700nits σε SDR οποτε οποιοδήποτε τεχνολογίας οθόνη και να επιλέξεις σε υπερκαλύπτει.

Εκεί που κερδίζεις με τις mini led ή οτιδήποτε panel αποδίδει περισσότερα nits από ότι πχ οι Woled, είναι ΜΟΝΟ στα specular highlights.

Και φυσικά ανεβάζοντας την φωτεινότητα στο τέρμα χάνεται η ατμόσφαιρα που ήθελε να έχεις ο δημιουργός του game/ταινίας. Πχ να βάζεις RE τόσο ψηλά χαλάει όλη την σκοτεινή ατμόσφαιρα του παιχνιδιού +ότι θα έχεις χειρότερα μαύρα/contrast σε τέτοιες σκηνές από ότι πχ με τις WOLED. Όπου και αυτές αν δεν διαχειρίζονται σωστά το PQ curve σε HDR γιατί σε SDR δεν υπάρχει πολύ μικρότερο θέμα, θα χάνεις λεπτομέρειες στις σκοτεινές αυτές σκηνές

Στα games τα ρυθμίζεις όλα ανάλογα με το τι θεωρείς ρεαλιστικό και ανεκτό στα μάτια σου. Στο HZD παίζω με 370 nits brightness(το πραγματικό της οθόνης, βάσει EOTF tracking δεν απέχει πολύ). Αυτό είναι το average brightness από τις ρυθμίσεις του παιχνιδιού. Αναγκαίο για επαρκή ρεαλισμό χωρίς κόπωση σε σκοτεινό δωμάτιο, που μπορεί να φτάσει παραπάνω. Π.χ. για τις αντανακλάσεις πάνω στο νερό, τον ήλιο και κάποιες λευκές επιφάνειες που χτυπάει ο ήλιος. Το OLED των 600€ θα τα δείχνει όλα φλατ.

Στο ξαναλέω. Αρκετοί θεωρούν την φωτεινότητα ως κάτι χρήσιμο μόνο για flash-bangs. Σε HDR υλικό που έχει στόχο τις real life φωτεινότητες το μέσο επίπεδο φωτισμού σε ηλιόλουστες σκηνές ξεπερνάει κατά πολύ τα 300nits με τα highlights να φτάνουν και πάνω από τα 2.000. Για να καταλάβεις την έννοια των highlights στα οποία αναφέρομαι δες το παρακάτω βίντεο στο 05:16 σε HDR mode.

Spoiler

 

Παρατηρείς κάτι διαφορετικό σε σχέση με τις σκηνές λίγα δευτερόλεπτα πριν και μετά;

Αν όχι ούτε προκειται να καταλάβεις σε τι ακριβώς επωφελείται ένα game όπως το HZD από το headroom του miniLED και χωρίς ίχνος ειδικού εφέ ή specular αντικειμένου επί της οθόνης.

Δημοσ.
13 ώρες πριν, prefuse είπε

Δεν είναι καθόλου σάπιες οι ips, ειδικά για δουλειές γραφείου, αρχιτέκτονες, γραφιστες, φωτογράφους κτλ Ανάλογα πάντα τι κάνεις και γιατί θέλεις ένα μόνιτορ, υπάρχει και το κατάλληλο πάνελ.

 

Kabeldirect, stouchi, ivanky, και πολλές άλλες.. αν πάρεις fiber είσαι 100% καλυμμένος αλλά δεν χρειάζεται μάλλον κιόλας.

Δεν εννοώ ότι όλες οι ips είναι σάπιες. Εννοώ αυτές που προορίζονται για gaming και ήταν στα 180+ hz και τις πληρώναμε τόσο καιρό 350-400 + ευρώ. 

Φυσικά και υπάρχουν πολύ καλά μοντέλα που όμως μέχρι πρότινος ήταν 60 hz μόνο. Οπότε έχαναν εκεί για όποιον ήθελε ένα μόνιτορ για όλα με αποδεκτό αποτέλεσμα.

Τα γρήγορα και χάλια ips θέλω να εξαφανιστούν να μην τα πληρώνουμε χρυσό.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 hours ago, pirmen56 said:

Στα games τα ρυθμίζεις όλα ανάλογα με το τι θεωρείς ρεαλιστικό και ανεκτό στα μάτια σου. Στο HZD παίζω με 370 nits brightness(το πραγματικό της οθόνης, βάσει EOTF tracking δεν απέχει πολύ). Αυτό είναι το average brightness από τις ρυθμίσεις του παιχνιδιού. Αναγκαίο για επαρκή ρεαλισμό χωρίς κόπωση σε σκοτεινό δωμάτιο, που μπορεί να φτάσει παραπάνω. Π.χ. για τις αντανακλάσεις πάνω στο νερό, τον ήλιο και κάποιες λευκές επιφάνειες που χτυπάει ο ήλιος. Το OLED των 600€ θα τα δείχνει όλα φλατ.

Στο ξαναλέω. Αρκετοί θεωρούν την φωτεινότητα ως κάτι χρήσιμο μόνο για flash-bangs. Σε HDR υλικό που έχει στόχο τις real life φωτεινότητες το μέσο επίπεδο φωτισμού σε ηλιόλουστες σκηνές ξεπερνάει κατά πολύ τα 300nits με τα highlights να φτάνουν και πάνω από τα 2.000. Για να καταλάβεις την έννοια των highlights στα οποία αναφέρομαι δες το παρακάτω βίντεο στο 05:16 σε HDR mode.

  Hide contents

 

Παρατηρείς κάτι διαφορετικό σε σχέση με τις σκηνές λίγα δευτερόλεπτα πριν και μετά;

Αν όχι ούτε προκειται να καταλάβεις σε τι ακριβώς επωφελείται ένα game όπως το HZD από το headroom του miniLED και χωρίς ίχνος ειδικού εφέ ή specular αντικειμένου επί της οθόνης.

Την φωτεινότητα που αναφέρεις πως την μετράς; Από reviews που την αναφέρουν ή έχεις κάποιο colorimeter?

Κατανοώ τον πόθο σου για brightness και είναι σεβαστός.

Όμως ξεκινάς από λάθος βάση.

Το συγκεκριμένο βίντεο από 8k earth είναι ένα πολύ κακό δείγμα HDR με clickbait 12k ultra HDR 120fps στον τίτλο. Είναι γυρισμένο με drone που οι κάμερες τους έχουν μικρότερο dynamic range σε σχέση με cinema cameras και τα drone δεν έχουν από πίσω το color science που δίνει μια ξεχωριστή αίσθηση στα χρώματα, φυσικά χρώματα σε skin tones και την κινηματογραφική αίσθηση που αναζητούν οι κινηματογραφιστές.

Ειδικά στο σημείο που λες να δω είναι όλα καμμένα σαν τις πολύ κακες παραγωγές του survivor που είναι όλα καμμένα μαζί με τους ηλιοκαημμενους παίχτες.

Και αυτό δεν είναι αισθητικό και υποκειμενικό κριτήριο πχ εμένα μου αρέσουν τα φωτεινά, εσένα τα σκοτεινά. Είναι fact και σε οποιοδήποτε dop/colorists να το δείξεις, θα σου πει ότι τα πλάνα είναι καμμένα και δεν έχει γίνει σωστό ή και καθόλου (που είναι το πιο πιθανό) color correction, όχι color grading που είναι κάτι άλλο.

Οι κινηματογραφικές παραγωγές προτιμούν να βάζουν Arri Alexa mini πάνω σε heavy duty drone παρά να χρησιμοποιούν τους σενσορες των καμερών των drone.

The ARRI Alexa Classic and its later iterations like the Alexa Plus or Alexa Studio are renowned for their relatively low resolution (2.8K) but exceptional image quality. These cameras prioritize dynamic range, color science, and tonality over sheer resolution, making them a favorite in high-end filmmaking.

Λέτε τα iphone, Samsung, Xiaomi, whatever με τις πολύ μεγαλύτερες αναλύσεις να έχουν πιο κινηματογραφική εικόνα από την arri Alexa των 2.8Κ και την 4Κ resolution?

Το resolution δεν έχει να κάνει με την ποιότητα εικόνας είναι απλά μάρκετινγκ όπως και πολλά άλλα.

While some drone-mounted cameras can exceed 14 stops of dynamic range, the ARRI Alexa Mini (when mounted on drones like the Freefly Alta X) remains the gold standard for combining cinematic dynamic range with image quality. Standalone integrated drone cameras, like the DJI Zenmuse X9-8K Air, also push these boundaries with advanced sensors and processing.

Mini LED TVs
Dynamic Range: Typically 10-12 stops.

QD-OLED TVs
Dynamic Range: Up to 14 stops or slightly more.

WOLED TVs
Dynamic Range: Around 13-14 stops.

Όπως διαβάζεις το μεγαλύτερο dynamic range θα στην δώσει μια QD-OLED WOLED και όχι μια mini led η οποίες όμως είναι η καλύτερη λύση αν αναζητούμε κάτι οικονομικό με εξαιρετική ποιότητα εικόνας και με 0 zero risk σε burn in.

Καλύτερα να βλέπεις Jacob + Katie Schwarz που είναι καλύτεροι κινηματογραφιστές από το παραπάνω πολύ κακό δείγμα HDR.

Οι developer παρόλο που σε ένα παιχνίδι μπορείς να βάλεις ότι φωτεινότητα επιθυμείς, αυτό σχεδιάζεται με τον μέσο όρο των tv που υπάρχουν εκεί έξω ώστε να δείχνει σωστά και καλά στα περισσότερα μόνιτορ/tv. Οπότε δεν τίθεται θέμα μη επαρκής φωτεινότητας είτε σε game και πόσο μάλλον σε ταινίες, ειδικά σε σκοτεινό περιβάλλον όπου συνήθως παίζεται ένα παιχνίδι.

Unlike movies, where the brightness is meticulously controlled to ensure consistency for SDR (Standard Dynamic Range) and HDR (High Dynamic Range) viewing, games do not adhere to a strict average brightness or APL (Average Picture Level). However, developers aim for certain guidelines to balance artistic intent, playability, and display compatibility.


Average Brightness in SDR Games

Movies (SDR): In films, brightness levels are carefully maintained, with an APL typically centered around 100 nits for diffuse white and highlights peaking at around 120-200 nits in SDR.

Games (SDR): There is no strict industry standard for average brightness or APL, as games are interactive. However:

Developers aim for an average brightness level that maintains good visibility across different environments.

A typical target might be 80–100 nits for diffuse white, similar to SDR movies, but this can vary significantly depending on the game's style and settings.

Players often have control over brightness and gamma sliders, which makes average brightness highly subjective.

Average Brightness in HDR Games

Movies (HDR): Films target specific brightness levels, such as 1000 nits for specular highlights and lower diffuse white levels (around 200–400 nits).

Games (HDR): HDR games are more flexible because they dynamically adjust brightness based on the scene, but general practices include:

Peak Brightness: Games often target highlights in the range of 1000–4000 nits for HDR displays, depending on the game's HDR calibration and the display's capability.

Diffuse White: Maintained around 200–250 nits in HDR, ensuring most midtones are comfortable for viewing.

APL: Varies widely because of interactive lighting and environments. A bright daytime scene might have a higher APL, while a dark cave might be much lower.

Why Games Don't Have a Fixed Average Brightness

Interactivity: Players control the camera, positioning, and lighting in the game world, making a fixed APL impractical.

Dynamic Ranges: Games often use adaptive exposure techniques (like those in cameras) to adjust brightness dynamically based on the player's view.

Customization: Players can calibrate their own brightness levels, especially in HDR settings.

Game Developer Targets

To ensure consistency across displays, developers provide:

Brightness Calibration Screens: Guides players to set brightness levels that match their display capabilities.

HDR Calibration Tools: These allow players to adjust maximum and minimum brightness levels to align with their display's HDR range.

Tone Mapping: Dynamically adjusts brightness to maintain detail in both shadows and highlights.

SDR Games: Average brightness targets are loosely similar to movies (80–100 nits diffuse white) but vary based on game design and player settings.

HDR Games: Targets are more dynamic, with peak brightness ranging from 1000–4000 nits and diffuse white around 200–250 nits.

Games prioritize dynamic adjustments and player control over strict adherence to fixed brightness levels, unlike movies.

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, prefuse είπε

Την φωτεινότητα που αναφέρεις πως την μετράς; Από reviews που την αναφέρουν ή έχεις κάποιο colorimeter?

Κατανοώ τον πόθο σου για brightness και είναι σεβαστός.

Όμως ξεκινάς από λάθος βάση.

Το συγκεκριμένο βίντεο από 8k earth είναι ένα πολύ κακό δείγμα HDR με clickbait 12k ultra HDR 120fps στον τίτλο. Είναι γυρισμένο με drone που οι κάμερες τους έχουν μικρότερο dynamic range σε σχέση με cinema cameras και τα drone δεν έχουν από πίσω το color science που δίνει μια ξεχωριστή αίσθηση στα χρώματα, φυσικά χρώματα σε skin tones και την κινηματογραφική αίσθηση που αναζητούν οι κινηματογραφιστές.

Ειδικά στο σημείο που λες να δω είναι όλα καμμένα σαν τις πολύ κακες παραγωγές του survivor που είναι όλα καμμένα μαζί με τους ηλιοκαημμενους παίχτες.

Και αυτό δεν είναι αισθητικό και υποκειμενικό κριτήριο πχ εμένα μου αρέσουν τα φωτεινά, εσένα τα σκοτεινά. Είναι fact και σε οποιοδήποτε dop/colorists να το δείξεις, θα σου πει ότι τα πλάνα είναι καμμένα και δεν έχει γίνει σωστό ή και καθόλου (που είναι το πιο πιθανό) color correction, όχι color grading που είναι κάτι άλλο.

Οι κινηματογραφικές παραγωγές προτιμούν να βάζουν Arri Alexa mini πάνω σε heavy duty drone παρά να χρησιμοποιούν τους σενσορες των καμερών των drone.

The ARRI Alexa Classic and its later iterations like the Alexa Plus or Alexa Studio are renowned for their relatively low resolution (2.8K) but exceptional image quality. These cameras prioritize dynamic range, color science, and tonality over sheer resolution, making them a favorite in high-end filmmaking.

Λέτε τα iphone, Samsung, Xiaomi, whatever με τις πολύ μεγαλύτερες αναλύσεις να έχουν πιο κινηματογραφική εικόνα από την arri Alexa των 2.8Κ και την 4Κ resolution?

Το resolution δεν έχει να κάνει με την ποιότητα εικόνας είναι απλά μάρκετινγκ όπως και πολλά άλλα.

While some drone-mounted cameras can exceed 14 stops of dynamic range, the ARRI Alexa Mini (when mounted on drones like the Freefly Alta X) remains the gold standard for combining cinematic dynamic range with image quality. Standalone integrated drone cameras, like the DJI Zenmuse X9-8K Air, also push these boundaries with advanced sensors and processing.

Mini LED TVs
Dynamic Range: Typically 10-12 stops.

QD-OLED TVs
Dynamic Range: Up to 14 stops or slightly more.

WOLED TVs
Dynamic Range: Around 13-14 stops.

Όπως διαβάζεις το μεγαλύτερο dynamic range θα στην δώσει μια QD-OLED WOLED και όχι μια mini led η οποίες όμως είναι η καλύτερη λύση αν αναζητούμε κάτι οικονομικό με εξαιρετική ποιότητα εικόνας και με 0 zero risk σε burn in.

Καλύτερα να βλέπεις Jacob + Katie Schwarz που είναι καλύτεροι κινηματογραφιστές από το παραπάνω πολύ κακό δείγμα HDR.

Οι developer παρόλο που σε ένα παιχνίδι μπορείς να βάλεις ότι φωτεινότητα επιθυμείς, αυτό σχεδιάζεται με τον μέσο όρο των tv που υπάρχουν εκεί έξω ώστε να δείχνει σωστά και καλά στα περισσότερα μόνιτορ/tv. Οπότε δεν τίθεται θέμα μη επαρκής φωτεινότητας είτε σε game και πόσο μάλλον σε ταινίες, ειδικά σε σκοτεινό περιβάλλον όπου συνήθως παίζεται ένα παιχνίδι.

Unlike movies, where the brightness is meticulously controlled to ensure consistency for SDR (Standard Dynamic Range) and HDR (High Dynamic Range) viewing, games do not adhere to a strict average brightness or APL (Average Picture Level). However, developers aim for certain guidelines to balance artistic intent, playability, and display compatibility.


Average Brightness in SDR Games

Movies (SDR): In films, brightness levels are carefully maintained, with an APL typically centered around 100 nits for diffuse white and highlights peaking at around 120-200 nits in SDR.

Games (SDR): There is no strict industry standard for average brightness or APL, as games are interactive. However:

Developers aim for an average brightness level that maintains good visibility across different environments.

A typical target might be 80–100 nits for diffuse white, similar to SDR movies, but this can vary significantly depending on the game's style and settings.

Players often have control over brightness and gamma sliders, which makes average brightness highly subjective.

Average Brightness in HDR Games

Movies (HDR): Films target specific brightness levels, such as 1000 nits for specular highlights and lower diffuse white levels (around 200–400 nits).

Games (HDR): HDR games are more flexible because they dynamically adjust brightness based on the scene, but general practices include:

Peak Brightness: Games often target highlights in the range of 1000–4000 nits for HDR displays, depending on the game's HDR calibration and the display's capability.

Diffuse White: Maintained around 200–250 nits in HDR, ensuring most midtones are comfortable for viewing.

APL: Varies widely because of interactive lighting and environments. A bright daytime scene might have a higher APL, while a dark cave might be much lower.

Why Games Don't Have a Fixed Average Brightness

Interactivity: Players control the camera, positioning, and lighting in the game world, making a fixed APL impractical.

Dynamic Ranges: Games often use adaptive exposure techniques (like those in cameras) to adjust brightness dynamically based on the player's view.

Customization: Players can calibrate their own brightness levels, especially in HDR settings.

Game Developer Targets

To ensure consistency across displays, developers provide:

Brightness Calibration Screens: Guides players to set brightness levels that match their display capabilities.

HDR Calibration Tools: These allow players to adjust maximum and minimum brightness levels to align with their display's HDR range.

Tone Mapping: Dynamically adjusts brightness to maintain detail in both shadows and highlights.

SDR Games: Average brightness targets are loosely similar to movies (80–100 nits diffuse white) but vary based on game design and player settings.

HDR Games: Targets are more dynamic, with peak brightness ranging from 1000–4000 nits and diffuse white around 200–250 nits.

Games prioritize dynamic adjustments and player control over strict adherence to fixed brightness levels, unlike movies.

Αναφορά σε κείμενο

Την φωτεινότητα που αναφέρεις πως την μετράς; Από reviews που την αναφέρουν ή έχεις κάποιο colorimeter?

Πρώτον, είναι μετρημένη από πολλούς reviewers να ακολουθεί αρκετά πιστά την EOTF curve μετά τα 200nits. Δεύτερον, είχα μόνιτορ που τερμάτιζε στα 300 και μπορώ να συγκρίνω. Στο ξαναλέω ότι δεν υπάρχει reference και το ρυθμίζεις εσύ το μέσο επίπεδο. Από τα ~400nits του συγκεκριμένου option αρχίζει να κουράζει ενώ στο παλιό δεν είχα θέμα και στο 100%.

Δεν αναφέρομαι στα χρώματα στο βίντεο που πόσταρα. Αλλού είναι η ουσιά και μάλλον δεν το είδες, αποδεικνύοντας τα λεγόμενά μου. Όπως στο reddit που ένας χρήστης OLED πόσταρε συγκριτικές φωτό στο HZD με SDR και HDR σε εξωτερική σκηνή διερωτώμενος γιατί τόσος ντόρος με το HDR αφού είναι σχεδόν τα ίδια.

Ούτε με νοιάζει τι κάνουν στο Hollywood σε postprocessing επίπεδο γνωρίζοντας ότι το κοινό τους είναι κάτοχοι OLED*. Μιας και λες ότι είσαι φαν του αντικειμένου, έχεις δει καταγεγραμμένες φωτεινότητες πραγματικής ζωής και το εύρος(=range -> dynamic range) των διακυμάνσεών τους;

https://forum.logik.tv/t/monitor-nit-vs-real-world/3973

Spoiler

 

I also checked some skintones and with the sun hitting it it was around 6000NIT and in the shade around 400NIT.

Άντε να τον βγάλεις και αυτόν άχρηστο ή το μηχάνημά του επειδή δεν κοστίζει 90.000€.

https://www.trustedreviews.com/opinion/sound-and-vision-more-dimming-zones-does-not-make-a-better-tv-4508217

Απολογητής καλεί το κοινό του σε αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Το σκεπτικό του απλό. Με δεδομένο ότι οι περισσότερες ταινίες είναι τέρμα σκοτεινές επειδή ΕΣΕΙΣ αγοράζετε σκοτεινέςTV, μας λέει, συνεχίστε να τις προτιμάτε(τις TV) για να παραμείνουν για πάντα σκοτεινές οι ταινίες και να δικαιωθείτε για την επιλογή σας. IQ 190!

Επεξ/σία από pirmen56

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...