elpenor Δημοσ. πριν από 8 ώρες Δημοσ. πριν από 8 ώρες 13 hours ago, prefuse said: μα δεν δεν χρειαζεται να μαντευει κανείς ρε αν κατανοήσουμε τα απολυτως βασικά ή αν ειμαστε παρατηρητικοί, ή απλα λογικοί ή αν καποιος έδινε σημασία στις φλυαρίες που έγραφα.. Spoiler Δεν είχα πολύ χρόνο για το video της Sony αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ο λανθασμένος τρόπος που όριζε το εύρος που βλέπει το μάτι (τα stops) με τα lumen. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι το μάτι βλέπει ένα εύρος 10 στην πεμπτη και δείχνει μετά σαν παράδειγμα από 10 στη μείον δευτέρα μέχρι 10 στην τρίτη το οποίο φυσικά στα μαθηματικά δεν είναι ένα εύρος 10 στην πέμπτη. Προσπαθεί να απλουστεύσει κάτι περίπλοκο γιατί όσο ανοίγει η κόρη του ματιού τόσο μικραίνουν και τα σκαλοπάτια φωτεινότητας που μπορεί να διακρίνει το μάτι και τόσο μικραίνει και το εύρος που μπορεί να δει (σε lumen). Τώρα δεν ξέρω τι ακριβώς σου χτύπησε εσένα αλλά αν θέλεις να το γράψεις μπορούμε να το συζητήσουμε, από τη μεριά μου δεν υπάρχει ο χρόνος να αναλύω video, μία η παραλία, μία ο μικρός με το ποδήλατο πέρασε η μέρα. Περιμένω πραγματικά να μας πεις! 12 hours ago, prefuse said: 1) Τι κοινό έχουν HDR10, HDR10 plus και Dolby vision? 2) Τι κοινό έχουν HDR10 plus και Dolby vision? 3) Σε ηλιόλουστο σαλόνι, γραφείο, αν θέλω να παρακολουθήσω HDR περιεχόμενο τι κάνω; 4) Σε ηλιόλουστο σαλόνι, γραφείο, αν έχω την ευχέρεια να παρακολουθήσω όλα τα HDR πρότυπα ποιο να επιλέξω; 5) Σε ηλιόλουστο σαλόνι, γραφείο, ποιο θα είναι πιο φωτεινό, SDR ή HDR? Ανάλυστε το. 😛 Spoiler 1. Έχουν αντί για gamma PQ transfer function που είναι μη γραμμική αλλά και absolute (κάθε τιμή της αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο luminance). 2. Έχουν extra per scene metadata (το DV έχει και per frame). 3. Υποφέρεις. Τώρα η Samsung αρχίζει να βάζει κάτι ρυθμίσεις που επηρεάζουν το eotf midpoint και κάτι γίνεται. Επίσης ο MPV player μπορεί να αλλάξει το "gamma" και το "brightness" στο HDR. Και τα δύο ημίμετρα βέβαια. Η LG στο Cinema Home mode αυξάνει την φωτεινότητα. Όλα όμως είναι ημίμετρα. 4. Αν έχεις τηλεόραση με ambient sensor τότε με το DV το οποίο είναι "display aware" μπορεί η τηλεόραση να αλλάξει το tonemapping ώστε να καταπολεμήσει το glare. Πρακτικά όμως η εμπειρία μου είναι ότι όταν επιτρέπεις στην τηλεόραση να επηρεάσει το tone mapping το αποτέλεσμα είναι αηδία (δηλαδή μόλις βγάλεις το film maker mode). 5. Το SDR, γιατί το gamma function δεν είναι absolute, δεν λέει στην τηλεόραση πόσα nits να δείξει, η φωτεινότητα δεν είναι κλειδωμένη, απλά την ανεβάζεις και βλέπεις. Επίσης στο φωτεινό δωμάτιο δεν έχει νόημα το μεγάλο dynamic range, η κόρη ανοίγει τόσο που μπορεί δεν μπορούμε να δούμε διαβαθμίσεις κοντά στο μαύρο ενώ μπορούμε να δούμε φωτεινότητες μεγαλύτερες από ότι μπορεί να δείξει η TV, οπότε χάνουμε εύρος. Φωτεινό βέβαια από τον ήλιο όχι από φώτα.
kostiger Δημοσ. πριν από 6 ώρες Δημοσ. πριν από 6 ώρες Απαντησεις δινετε αθροα. Βαθμους τριμηνου ποτε παιρνετε δεν εχει ρωτησει κανεις. 4
prefuse Δημοσ. πριν από 3 ώρες Δημοσ. πριν από 3 ώρες (επεξεργασμένο) 4 hours ago, elpenor said: Reveal hidden contents Δεν είχα πολύ χρόνο για το video της Sony αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ο λανθασμένος τρόπος που όριζε το εύρος που βλέπει το μάτι (τα stops) με τα lumen. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι το μάτι βλέπει ένα εύρος 10 στην πεμπτη και δείχνει μετά σαν παράδειγμα από 10 στη μείον δευτέρα μέχρι 10 στην τρίτη το οποίο φυσικά στα μαθηματικά δεν είναι ένα εύρος 10 στην πέμπτη. Προσπαθεί να απλουστεύσει κάτι περίπλοκο γιατί όσο ανοίγει η κόρη του ματιού τόσο μικραίνουν και τα σκαλοπάτια φωτεινότητας που μπορεί να διακρίνει το μάτι και τόσο μικραίνει και το εύρος που μπορεί να δει (σε lumen). Τώρα δεν ξέρω τι ακριβώς σου χτύπησε εσένα αλλά αν θέλεις να το γράψεις μπορούμε να το συζητήσουμε, από τη μεριά μου δεν υπάρχει ο χρόνος να αναλύω video, μία η παραλία, μία ο μικρός με το ποδήλατο πέρασε η μέρα. Περιμένω πραγματικά να μας πεις! Reveal hidden contents 1. Έχουν αντί για gamma PQ transfer function που είναι μη γραμμική αλλά και absolute (κάθε τιμή της αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο luminance). 2. Έχουν extra per scene metadata (το DV έχει και per frame). 3. Υποφέρεις. Τώρα η Samsung αρχίζει να βάζει κάτι ρυθμίσεις που επηρεάζουν το eotf midpoint και κάτι γίνεται. Επίσης ο MPV player μπορεί να αλλάξει το "gamma" και το "brightness" στο HDR. Και τα δύο ημίμετρα βέβαια. Η LG στο Cinema Home mode αυξάνει την φωτεινότητα. Όλα όμως είναι ημίμετρα. 4. Αν έχεις τηλεόραση με ambient sensor τότε με το DV το οποίο είναι "display aware" μπορεί η τηλεόραση να αλλάξει το tonemapping ώστε να καταπολεμήσει το glare. Πρακτικά όμως η εμπειρία μου είναι ότι όταν επιτρέπεις στην τηλεόραση να επηρεάσει το tone mapping το αποτέλεσμα είναι αηδία (δηλαδή μόλις βγάλεις το film maker mode). 5. Το SDR, γιατί το gamma function δεν είναι absolute, δεν λέει στην τηλεόραση πόσα nits να δείξει, η φωτεινότητα δεν είναι κλειδωμένη, απλά την ανεβάζεις και βλέπεις. Επίσης στο φωτεινό δωμάτιο δεν έχει νόημα το μεγάλο dynamic range, η κόρη ανοίγει τόσο που μπορεί δεν μπορούμε να δούμε διαβαθμίσεις κοντά στο μαύρο ενώ μπορούμε να δούμε φωτεινότητες μεγαλύτερες από ότι μπορεί να δείξει η TV, οπότε χάνουμε εύρος. Φωτεινό βέβαια από τον ήλιο όχι από φώτα. @akoinonitos ο πολυάσχολος elpenor πάει για σημαιοφόρος.. παραλίες, παιδιά, ποδήλατα, ποτά, κορίτσια.. και εσύ κοπάνες και άδεια τετράδια. Αν όμως διορθώσεις ή προσθέσεις κάποιες παρατηρήσεις στις ήδη πολύ καλές απαντήσεις του, πας και εσύ για σημαιοφόρος, ελπίζω όχι Τριψίδης.. Εκεί στην warner τι λένε ρε; Τους είπες τίποτα; 😛 Τι επιλέγετε το 1 ή το 2; Επεξ/σία πριν από 3 ώρες από prefuse
pirmen56 Δημοσ. πριν από 3 ώρες Δημοσ. πριν από 3 ώρες 17 ώρες πριν, prefuse είπε 6) τι σημαίνει HDR gaming για εσάς; Αυτά που λένε και στην παρουσίαση και που ισχύουν και για ταινίες. Μεγαλύτερος εύρος ανάμεσα σε highlights και lowlights. Περισσότερες διαβαθμίσεις του γκρι. Φωτεινότερα highlights χωρίς συμπίεση. Μεγαλύτερη γκάμα χρωμάτων για όποτε χρειάζεται(εφέ, neon lights κλπ.) 2 λεπτά πριν, prefuse είπε @akoinonitos ο πολυάσχολος elpenor πάει για σημαιοφόρος.. παραλίες, παιδιά, ποδήλατα, ποτά, κορίτσια.. και εσύ κοπάνες και άδεια τετράδια. Αν όμως διορθώσεις ή προσθέσεις κάποιες παρατηρήσεις στις ήδη πολύ καλές απαντήσεις του, πας και εσύ για σημαιοφόρος, ελπίζω όχι Τριψίδης.. Εκεί στην warner τι λένε ρε; Τους είπες τίποτα; 😛 Το dynamic range της ανθρώπινης όρασης, μας λέει η Sony, είναι περιορισμένο χωρίς adjustment(προσαρμογή της ίριδας). Για παράδειγμα όταν υπάρχει ήλιος στον ουρανό δεν μπορείς να δεις τα αστέρια παρόλο που τα βλέπεις σε σκοτεινές συνθήκες μετά από το εν λόγω adjustment. Με άλλα λόγια δεν είναι άχρηστο ένα μεγάλο DR. Απλά δεν μπορούμε να δούμε όλες τις φωτεινότητες ταυτόχρονα(02:50 στο webinar). Επομένως, αν υπάρχει πολύ glare σε μια σκηνή το απόλυτο μαύρο μιας οθόνης είναι άχρηστο. Ακόμα και αρκετά elevated μαύρο γίνεται αντιληπτό ως κατράμι. Μετά εξηγεί ότι το SDR δεν μπορεί καλά καλά να καλύψει το DR του ανθρώπινου ματιού για δεδομένο adjustment. Spoiler
akoinonitos Δημοσ. πριν από 1 ώρα Δημοσ. πριν από 1 ώρα (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, prefuse είπε @akoinonitos ο πολυάσχολος elpenor πάει για σημαιοφόρος.. παραλίες, παιδιά, ποδήλατα, ποτά, κορίτσια.. και εσύ κοπάνες και άδεια τετράδια. Αν όμως διορθώσεις ή προσθέσεις κάποιες παρατηρήσεις στις ήδη πολύ καλές απαντήσεις του, πας και εσύ για σημαιοφόρος, ελπίζω όχι Τριψίδης.. Εκεί στην warner τι λένε ρε; Τους είπες τίποτα; 😛 Τι επιλέγετε το 1 ή το 2; Spoiler Αυτη ειναι μονο μια περιπτωση. Στο full gamut δεν εχουν διαβαθμισεις τα χρωματα ? μονο ενα μπλε υπαρχει και φαινεται ετσι ο τοιχος και ολα τα υπολοιπα? Επισης αναφερομαστε σε κινηματογραφηση? Σε παιχνιδια? Σε τι? γτ αλλο το ενα και αλλο το αλλο. Επεξ/σία πριν από 8 λεπτά από akoinonitos
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα