Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Στις 24/7/2025 στις 11:25 ΠΜ, prefuse είπε

Είναι πολύ καλή λύση το shield αλλά ένα καλοστημένο PC με madvr ή ένα καλύτερο Media player όπως αυτά που αναφέρθηκαν, είναι ένα level πιο πάνω. Τουλάχιστον έτσι ήταν πριν μερικά χρόνια, δεν γνωρίζω τι βελτιώσεις έκαναν στις τελευταίες εκδόσεις του shield/Kodi και δεν γνωρίζω αν υποστηρίζουν και full blu-ray rips ή remux με εξωτερικούς υπότιτλους.

Ε καλά με MadVR είναι πιο καλά σίγουρα αλλά σιγά τη διαφορά που θα δεις..Μόνο αν τα βάλεις δίπλα-δίπλα..Το Shield είναι υπέραρκετό για να βγάλει αυτά που πρέπει και το KODI παίζει και τα 80GB Blu-ray κανονικά με Dolby Atmos κλπ.

  • Like 1
Δημοσ.
18 hours ago, pirmen56 said:

Και οι δύο έχουν δίκιο. Η σωστή εικόνα είναι η ξεθωριασμένη "TN panel" επιπέδου εικόνα. Γιατί αυτό επέβαλε η LG τα πρώτα χρόνια του HDR. Αυτό συνέφερε τα τότε ξεψυχισμένα, σε χρώμα και εύρος, πάνελ της. Αρκεί να δεις το Baldur's Gate με τα πάνω από 500nits για το terrain(στο LG G4 που απλά μπορεί να τα δώσει) και καταλαβαίνεις πόσα χρόνια πήγαν χαμένα με σκουπιδο-HDR υλικό.

Αν σου άρεσε αυτό που λες δες και το παρακάτω. Η πλάκα είναι ότι ένας ασήμαντος χρησιμοποιεί υλικό έγκυρων τρίτων και πιο μοντέρνα HDR παραδείγματα για να κάνει κάζο σε έναν υποτίθεται κορυφαίο του χώρου και καθόλου φανατισμένο, τον Classy Tech.

 

  Reveal hidden contents

 

 

Δες πόσο εύκολα, αν έχετε διάθεση, μπορείτε να απαντήσετε μαζί με τον φίλο @Westbaum μόνοι σας σε κάποια ερωτήματα.

 

Κατά την γνώμη σας, ποιος ορίζει πως θα δείχνει το HDR? 

Πόσα dynamic steps έχει το SDR, πόσα το HDR?

Ποιος έχει τον τελικό λόγο για το HDR;

Πως αυτός, αυτοί, περνούν αποφάσεις για το HDR;

Υπάρχει κάποιο πρότυπο, καποια guidelines ή recommendation για το HDR και αν ναι, ποιοι τα οριοθετούν και προτείνουν;

Αν απαντήσετε σωστά από έγκυρες πηγές και όχι από τον πάτο του πηγαδιού του YouTube που παραθεσατε, θα βρείτε τι πραγματικά ισχύει.

Αναμένουμε τις απαντήσεις σας για να βοηθηθεί και η υπόλοιπη κοινότητα.

Have fun! 😊 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μόνο δύο πράγματα καθορίζουν όλα τα παραπάνω. Το επίπεδο της τεχνολογίας σε mastering και κυρίως consumer monitors και οι προτιμήσεις των καταναλωτών. Στο τελευταίο η Dolby έδειξε με blind test ότι γουστάρουν φωτεινά, ζωντανά(=/= υπερκορεσμένα) χρώματα και έντονες αντιθέσεις, σαν αυτές που βλέπουν στον έξω κόσμο. Ίδια ακριβώς κατάσταση με τον ήχο όταν η Harman Kardon με αντίστοιχα DBT καθιέρωνε τα σημερινά ευρέως αποδεκτά ηχητικά πρότυπα. Δεν αλλάζει κάτι στην εικόνα.

Αναφορά σε κείμενο

Αν απαντήσετε σωστά από έγκυρες πηγές και όχι από τον πάτο του πηγαδιού του YouTube που παραθεσατε, θα βρείτε τι πραγματικά ισχύει.

Ο πάτος του πηγαδιού είναι όταν αυτός ο τρόμπας ο Classy Tech στο 04:20 λέει ότι μουντάδα του Cinema mode είναι αυτό που είδε ο δημιουργός όταν τράβαγε τη συγκεκριμένη σκηνή, έξω στη φύση. Άλλο level αυθυποβολής όταν προσπαθείς να πείσεις τον εαυτό σου ότι η ίδια η πραγματικότητα σταματάει εκεί που σταματάει αυτό που αγόρασες.

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, pirmen56 said:

Μόνο δύο πράγματα καθορίζουν όλα τα παραπάνω. Το επίπεδο της τεχνολογίας σε mastering και κυρίως consumer monitors και οι προτιμήσεις των καταναλωτών. Στο τελευταίο η Dolby έδειξε με blind test ότι γουστάρουν φωτεινά, ζωντανά(=/= υπερκορεσμένα) χρώματα και έντονες αντιθέσεις, σαν αυτές που βλέπουν στον έξω κόσμο. Ίδια ακριβώς κατάσταση με τον ήχο όταν η Harman Kardon με αντίστοιχα DBT καθιέρωνε τα σημερινά ευρέως αποδεκτά ηχητικά πρότυπα. Δεν αλλάζει κάτι στην εικόνα.

Ο πάτος του πηγαδιού είναι όταν αυτός ο τρόμπας ο Classy Tech στο 04:20 λέει ότι μουντάδα του Cinema mode είναι αυτό που είδε ο δημιουργός όταν τράβαγε τη συγκεκριμένη σκηνή, έξω στη φύση. Άλλο level αυθυποβολής όταν προσπαθείς να πείσεις τον εαυτό σου ότι η ίδια η πραγματικότητα σταματάει εκεί που σταματάει αυτό που αγόρασες.

Αν σου γράψω ότι έχεις μαύρα μεσάνυχτα, επιχειρηματολογώ;

Αγαπημένε φίλε, γιατί δεν απαντάς στα συγκεκριμένα ερωτήματα και γράφεις αοριστίες; 

Αν θέλεις απάντησε μας σε αυτά για να πάμε παρακάτω, αλλιώς δεν γίνεται διάλογος αλλά μονόλογος με το να γράφει ο καθένας τι πιστεύει.

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 24/7/2025 στις 1:33 ΠΜ, Westbaum είπε

H Αorus με το DP 2.1 έχει χαμηλότερη brightness από την απλή με 1.4;Παίζει το display variance lottery κι εδώ;Kι η LG G4 bodies them..
image.png.0b5ddc02750d34d6676e31d5e7e0e414.png
Wait What GIF

Αναλογως να εχει σωστο curve το καθε μονιτορ, για να δεις αν ειναι σωστα πρεπει να δεις και το pq curve γτ. Μπορει να ειναι σε mode που φωτιζει παραπανω τα παντα ακομα και τα σκουρα. Ωστοσο φυσιολογικες φαινονται οι διαφορες.

Απο πιο review ειναι το πινακακι? 

Επεξ/σία από akoinonitos
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λες και θα μπορούσαν ποτέ τα monitors να βγάλουν τέτοια νούμερα έστω και με πειραγμένο curve. Αν υπάρχει πάντως πείραγμα θα πρέπει να έχει γίνει και στην C4 που βγάζει επίσης παραπάνω από το μέσο QD-OLED.

Στο Horizon Zero Dawn remastered η μέση φωτεινότητα(κάτω από το diffuse white) είναι στα 250 nits by default. Το καταλαβαίνεις από την αύξηση της φωτεινότητας όταν από το χωμάτινο terrain πας στα χιόνια.

edit: Το review είναι από τον display guy ο οποίος 100% γνωρίζει για το θέμα του EOTF accuracy μιας και έχει και σχετικές μετρήσεις.

 

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 1
Δημοσ.
59 minutes ago, akoinonitos said:

Αναλογως να εχει σωστο curve το καθε μονιτορ, για να δεις αν ειναι σωστα πρεπει να δεις και το pq curve γτ. Μπορει να ειναι σε mode που φωτιζει παραπανω τα παντα ακομα και τα σκουρα. Ωστοσο φυσιολογικες φαινονται οι διαφορες.

Απο πιο review ειναι το πινακακι? 

Display guy 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδή δεν το έχω με τις οθόνες παίδες και ειδικά τις oled, φίλος με 4080 θέλει oled, έχουμε τίποτα προτάσεις μέχρι 800 περίπου; Δεν τον ενοχλεί 1440p ή 4k, ούτε 27 ή 32 έχει πρόβλημα. Το μόνο που δεν θέλει είναι ultra wide. Χαλαρό τον βλέπω αλλά δεν μπόρεσα να του πασάρω την xiaomi. 😂😉

Επεξ/σία από dimoskoutr
Δημοσ.
35 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Επειδή δεν το έχω με τις οθόνες παίδες και ειδικά τις oled, φίλος με 4080 θέλει oled, έχουμε τίποτα προτάσεις μέχρι 800 περίπου; Δεν τον ενοχλεί 1440p ή 4k, ούτε 27 ή 32 έχει πρόβλημα. Το μόνο που δεν θέλει είναι ultra wide. Χαλαρό τον βλέπω αλλά δεν μπόρεσα να του πασάρω την xiaomi. 😂😉

https://www.skroutz.gr/s/57649080/LG-32GS94UX-OLED-HDR-Monitor-32-4K-3840x2160-480Hz-me-CHrono-Apokrisis-0-03ms-GTG.html#description

 

Και σε 27αρι

https://www.skroutz.gr/s/52410810/Gigabyte-Aorus-FO27Q3-OLED-HDR-Gaming-Monitor-27-QHD-2560x1440-360Hz-me-CHrono-Apokrisis-0-03ms-GTG.html

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, Arkin είπε

Τι να τα κάνει τα 360 και τα 480 Hz δεν παίζει online competitive. Από όσο κατάλαβα ποιότητα εικόνας θέλει τώρα έχει μια με 180Hz (και να πληρώνει πάλι σε 3-4 χρόνια γιατί δεν θα βλέπεται η oled αλλά αυτό ας το αφήσουμε). Αυτές είναι qdoled λογικά ε;

Επεξ/σία από dimoskoutr
Δημοσ.
Μόλις τώρα, dimoskoutr είπε

Τι να τα κάνει τα 360 και τα 480 Hz δεν παίζει online competitive. Από όσο κατάλαβα ποιότητα εικόνας θέλει τώρα έχει μια με 180Hz (και να πληρώνει πάλι σε 3-4 χρόνια γιατί δεν θα βλέπεται η oled αλλά αυτό ας το αφήσουμε).

240αρα ειναι η 4Κ και 360 η 27αρα 1440p. Αν δεν θελει τοσα hz κοιταμε και σε λιγοτερα αλλα αφου εχει 180 ηδη πιστευω στα 240 να παει. Αναλογα και το γραφειο κοιταμε για 32αρα 4Κ η 27αρα 1440. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν πρόκειται να απαντήσει ο pirmen γιατί δεν γνωρίζει και όπως λέει και ο Κούλης, δεν πρέπει και δεν οφείλει να γνωρίζει...

Spoiler

Στον κινηματογράφο, το HDR αποτελεί καθαρά εργαλείο καλλιτεχνικής έκφρασης. Ο Director of Photography (DOP), ο σκηνοθέτης και ο colorist αποφασίζουν το τελικό contrast, το δυναμικό εύρος και το peak brightness της εικόνας. Οι αποφάσεις αυτές γίνονται μέσα στο πλαίσιο διεθνών προτύπων, όπως τα SMPTE ST.2084 (PQ) και ITU-R BT.2100, αλλά οι προδιαγραφές αυτές δεν επιβάλλουν την αισθητική. Το mastering γίνεται σε αναφοράς monitors (π.χ. 1.000 nits για HDR10, 4.000 nits για Dolby Vision), ενώ ολόκληρο το look διαμορφώνεται σύμφωνα με την πρόθεση της δημιουργικής ομάδας και όχι σύμφωνα με τις δυνατότητες των consumer τηλεοράσεων. Εάν μια OLED TV δεν μπορεί να φτάσει το mastering peak, χρησιμοποιείται tone mapping, αλλά το αρχικό artistic intent παραμένει αναλλοίωτο.

Αντίθετα, στα HDR video games, το ποιος «ορίζει» το δυναμικό εύρος και το peak brightness είναι πιο σύνθετο. Ο art director και οι υπεύθυνοι γραφικών καθορίζουν το επιθυμητό look, αλλά το τελικό αποτέλεσμα περιορίζεται από:

  • τις δυνατότητες των consumer displays (τα περισσότερα HDR TVs αποδίδουν 600–1.000 nits),
  • τα SDKs των πλατφορμών (PlayStation, Xbox, Windows) που επιβάλλουν tone mapping pipelines,
  • την ανάγκη συμβατότητας με ένα πολύ ευρύτερο φάσμα hardware (από φθηνές τηλεοράσεις μέχρι high-end monitors).

Επιπλέον, η αγορά των games διαφέρει σημαντικά από τον κινηματογράφο ως προς την αντίληψη του κοινού. Οι περισσότεροι gamers αντιλαμβάνονται το HDR ως κάτι που πρέπει να είναι «πιο φωτεινό, πιο ζωντανό και πιο κορεσμένο» σε σχέση με το SDR. Αυτό οδηγεί πολλά στούντιο να επιλέγουν μια πιο επιθετική χρήση του δυναμικού εύρους, όχι πάντα με στόχο την καλλιτεχνική πιστότητα αλλά συχνά για να προσφέρουν ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα που λειτουργεί ως εμπορικό πλεονέκτημα.

Υπάρχουν βέβαια προσπάθειες για πιο ελεγχόμενο HDR gaming, όπως το HDR Gaming Interest Group (HGiG), που προτείνει να γίνεται το tone mapping με βάση την καλλιτεχνική πρόθεση του developer, αλλά η υιοθέτησή του δεν είναι καθολική. Πολλά παιχνίδια αφήνουν τον χρήστη να «ρυθμίσει» το HDR, κάτι που ουσιαστικά μεταφέρει την τελική ευθύνη από τον art director στον ίδιο τον παίκτη

 

Συμπέρασμα

  • Στις HDR ταινίες, το peak brightness και το dynamic range είναι καθαρά καλλιτεχνικές αποφάσεις που γίνονται στο mastering, ανεξάρτητα από τις δυνατότητες των consumer displays.
  • Στα HDR video games, οι καλλιτεχνικές αποφάσεις περιορίζονται και διαμορφώνονται από τεχνικούς και εμπορικούς παράγοντες. Η μέση αγορά και η προσδοκία του κοινού ωθούν πολλούς developers να προτιμούν πιο φωτεινά και κορεσμένα HDR settings, ώστε η εικόνα να φαίνεται πιο «εντυπωσιακή» στον μέσο gamer, ακόμα κι αν αυτό αλλοιώνει το αρχικό artistic intent.

Τα σημαντικότερα που ίσως πρέπει να κρατήσετε είναι το παρακάτω, και κυρίως το 1.

 

Σε Ταινίες/Streaming:

  • Το mastering είναι καλλιτεχνική διαδικασία (DOP, colorist, σκηνοθέτης).
  • Τα standards (ST.2084, BT.2100, Dolby Vision) ορίζουν τεχνικές παραμέτρους (EOTF, χρωματικό χώρο), όχι αισθητική.
  • Οι TV κατασκευαστές δεν επιβάλλουν καλλιτεχνικούς περιορισμούς.

 

Σε Παιχνίδια:

  • Έλλειψη τυποποιημένης mastering pipeline (σε αντίθεση με τον κινηματογράφο).
  • Εξάρτηση από consumer hardware (αν οι περισσότερες TV είναι 600–1000 nits, τα παιχνίδια στοχεύουν εκεί).
  • Κρίσιμος ρόλος πλατφορμών/κατασκευαστών μέσω SDK, API, certification.

 

  1. Όχι μόνο τα peaks (nits): Ο μεγαλύτερος περιορισμός στα games είναι η δυναμική αντίθεση (contrast) και το Average Picture Level (APL). Μια TV με 1000-nit peak αλλά κακό local dimming/black level θα εμφανίσει χειρότερα το HDR από μια με 600 nits αλλά άριστο contrast. Πολλά games βελτιστοποιούν για APL ~200–400 nits για ευρεία συμβατότητα.
  2. Το HDR Certification των πλατφορμών:
    • Sony (PS5): Απαιτεί συγκεκριμένες δοκιμές (HDR Calibration Tool, δυνατότητα διορθώσεων χρήστη).
    • Microsoft (Xbox): Επιβάλλει αυστηρό HDR10 certification μέσω XDK (π.χ. απαίτηση για σωστό tone mapping σε όλο το φάσμα φωτεινότητας, συμβατότητα με Auto HDR). Αυτό άμεσα επηρεάζει design choices των developers.
  3. Τεχνολογίες Rendering:
    • Το tone mapping είναι πιο δυναμικό/προσαρμοστικό στα games (σε αντίθεση με το στατικό metadata των ταινιών). Κακός αλγόριθμος μπορεί να "σπάσει" την εικόνα ακόμα και σε ισχυρές οθόνες.
    • Δεν υπάρχει "master monitor" όπως στον κινηματογράφο. Οι developers δοκιμάζουν σε πολλά μοντέλα TV.
  4. Ο ρόλος των κατασκευαστών TV:
    • Παρέχουν εξειδικευμένα SDK/API (π.χ. Samsung HDR10+ Gaming, LG Dolby Vision Gaming) για καλύτερη ενοποίηση.
    • Υπάρχουν συνεργασίες με developers (π.χ. Sony με studios για βελτιστοποίηση σε Bravia TVs) που επηρεάζουν το design.

@akoinonitos τώρα κατάλαβες γιατί το Xiaomi (mini LED) που είχες δίπλα δίπλα από τον χάρακα dell σου (ακόμα να το βάλεις αγγελία το σαπάκι; 😛  ) qd-oled έδειχνε πιο φωτεινό και πιο σωστό...

Και γιατί δεν πρέπει να παίρνετε στα σοβαρά φίλους σαν τον pirmen και τυχάρπαστους YouTubers όπως αυτοί πριν λίγες σελίδες και που κατά κύριο λόγο, κυριαρχούν σε τέτοιου είδους νήματα πχ gaming monitors αλλά ποτέ σε σοβαρά τεχνολογικά forum.

The end 

HDR films and HDR gaming now complete 100% with 100% Trophies.

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, Arkin είπε

240αρα ειναι η 4Κ και 360 η 27αρα 1440p. Αν δεν θελει τοσα hz κοιταμε και σε λιγοτερα αλλα αφου εχει 180 ηδη πιστευω στα 240 να παει. Αναλογα και το γραφειο κοιταμε για 32αρα 4Κ η 27αρα 1440. 

Αφού η 32αρα 480 λέει μήπως άλλη ήθελες να βάλεις; Νομίζω και με 240 θα ειναι οκ. Τελευταίας εσοδείας 2025 έχει έρθει τίποτα; Αυτές οι tandem oled που λέγεται θα είναι πιο ανθεκτικές; Δώστε και σε 32 4k και σε 27 1440p και ας κάνει στο τέλος ότι θέλει.

Δημοσ.
Μόλις τώρα, dimoskoutr είπε

Αφού η 32αρα 480 λέει μήπως άλλη ήθελες να βάλεις; Νομίζω και με 240 θα ειναι οκ. Τελευταίας εσοδείας 2025 έχει έρθει τίποτα; Αυτές οι tandem oled που λέγεται θα είναι πιο ανθεκτικές; Δώστε και σε 32 4k και σε 27 1440p και ας κάνει στο τέλος ότι θέλει.

Οχι ειναι 480hz στα 1080p αν θελεις για competitive. Στα 4Κ ειναι 240hz. Και οι 2 που εβαλα oled ειναι τελευταιας τεχνολογιας. Tandem ακομα δεν ηρθαν νομιζω σε λιγο καιρο νομιζω αλλα απο τιμες θα ειναι στο θεο τους πρωτους μηνες. 

  • Like 2
Δημοσ.

Οι μικρές 4k tandem θα αργήσουν και οι τιμές είναι ερωτηματικό. Σύντομα θα έρθουν όμως οι 1440p tandem με λογικές τιμές αν κρίνουμε από ένα μοντέλο της Gigabyte που έρχεται σύντομα.

Και λέω ότι θα αργήσουν γιατί δεν ακούγεται τίποτα για αυτές. Ενώ ξέρουμε ήδη ότι έρχεται η MO27Q28G στα 500usd.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...