pirmen56 Δημοσ. Σάββατο στις 05:26 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 05:26 μμ (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, prefuse είπε @akoinonitos τώρα κατάλαβες γιατί το Xiaomi (mini LED) που είχες δίπλα δίπλα από τον χάρακα dell σου (ακόμα να το βάλεις αγγελία το σαπάκι; 😛 ) qd-oled έδειχνε πιο φωτεινό και πιο σωστό... Και γιατί δεν πρέπει να παίρνετε στα σοβαρά φίλους σαν τον pirmen και τυχάρπαστους YouTubers όπως αυτοί πριν λίγες σελίδες και που κατά κύριο λόγο, κυριαρχούν σε τέτοιου είδους νήματα πχ gaming monitors αλλά ποτέ σε σοβαρά τεχνολογικά forum. Spoiler Ο akoinonitos είχε τέτοιες ρυθμίσεις στην κάμερα του κινητού ώστε τα δύο μόνιτορ να φαίνονται παρόμοια σε φωτισμό και οι όποιες διαφορές να αποδίδονται ως κάψιμο χρωμάτων ή πιο ανοικτό χρώμα. Ενώ το σωστό, όταν συγκρίνεις φωτεινότητες, είναι να ρυθμίζεις την έκθεση της κάμερας πάνω στην φωτεινότερη οθόνη με στατικό ISO. Έτσι βλέπεις τρέλες διαφορές. Το ξέρεις αλλά δεν σε συμφέρει να το παραδεχτείς. Εκτός αυτού έτρεχε το xiaomi πότε στοκ και πότε με custom ρυθμίσεις και το QD-OLED πότε σε HDR400 και πότε σε HDR peak 1000 ανάλογα με το τι συνέφερε κόβοντας και έναν τόνο χρώμα(φως) από το xiaomi με αχρείαστες διορθώσεις. Ολα αυτά τα monitors έχουν μετρηθεί από το MU και άλλους. Υπάρχουν stats που δείχνουν τι highlights πιάνουν σε πραγματικές σκηνές. Όπου χάνει το xiaomi(με τα στοκ σκοτεινά settings) είναι διαφορές μέχρι ~10-20%. Όπου προηγείται πάμε μέχρι και σε 3Χ-4Χ. Όποιος τα δει από κοντά θα το καταλάβει. Όπως πολλοί στο εξωτερικό που ανεβάζουν φωτό miniLED-OLED δείχνοντας μια αρκετά διαφορετική κατάσταση από αυτά του akoinonitos. Τα υπόλοιπα είναι AI hallucinations. Δεν διαφέρει η βιομηχανία εικόνας από την βιομηχανία ήχου. Και στις δύο υπάρχει το ζήτημα του χρωματισμού ή της πιστότητας. Και στις δύο υπάρχει το καλλιτεχνικό στοιχείο. Στα ηχοσυστήματα υπήρχε η αντίληψη ότι το κοινό θέλει χρωματισμένο ήχο ανάλογα με το είδος(π.χ. ανεβασμένο μπάσο για ραπ). Κάτι αντίστοιχο με ηλίθιους art directors, colorists, μηχανικούς κλπ. που βάζουν αυθαίρετους στόχους για diffuse white με αποτέλεσμα όλα να δείχνουν ίδια και μουντά. Μέχρι που η Harman Kardon με τον Dr. Floyd Toole έκανε σωρεία DBT(double blind tests) αποδεικνύοντας ότι ηχεία με φλατ(σε ανηχοϊκό δωμάτιο) ήχο είναι τα πιο ξεκούραστα, πιο καθαρά και πιο επιθυμητά γενικότερα. Ακολούθησαν ηχητικά πρότυπα πάνω σε αυτό το πόρισμα. Το αντίστοιχο έκανε και η Dolby αποδεικνύοντας ότι το SDR θέλει βελτιώσεις. Έτσι γεννήθηκε το HDR. Όλα αυτά τα προϊόντα καταναλώνονται από το ευρύ κοινό. Όχι από φαντασμένους geeks σαν τον Classy Tech. Ό,τι είναι αφύσικα κορεσμένο ή "πεθαμένο" σε φωτεινότητα και αντιθέσεις αργά ή γρήγορα εξαφανίζεται. Πρότυπα που δεν υπηρετούν τον θεατή είναι για τον κάλαθο. "Πιστότητα" και "tone mapping" δεν πάνε μαζί στην ίδια πρόταση. Αναφορά σε κείμενο Επιπλέον, η αγορά των games διαφέρει σημαντικά από τον κινηματογράφο ως προς την αντίληψη του κοινού. Οι περισσότεροι gamers αντιλαμβάνονται το HDR ως κάτι που πρέπει να είναι «πιο φωτεινό, πιο ζωντανό και πιο κορεσμένο» σε σχέση με το SDR. Το ΑΙ δεν είναι human. Λογικό να μην ξέρει τι βλέπουν καθημερινά τα περισσότερα humans. https://www.dvinfo.net/article/show_reports/hpa-tech-retreat-2014-day-4.html We did an experiment at Dolby, focusing a cine projector down to a 21” display, and let users adjust the brightness, to see what sort of brightness level people like on displays. We find that human prefs are for 200X brightness, 4000x contrast compared to current displays. Tech limits of film, CRT, LCD are not relevant any more. Best balance of more, faster, and better is the ideal. Επεξ/σία Σάββατο στις 05:46 μμ από pirmen56 1
prefuse Δημοσ. Σάββατο στις 06:12 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 06:12 μμ (επεξεργασμένο) 1 hour ago, pirmen56 said: Reveal hidden contents Ο akoinonitos είχε τέτοιες ρυθμίσεις στην κάμερα του κινητού ώστε τα δύο μόνιτορ να φαίνονται παρόμοια σε φωτισμό και οι όποιες διαφορές να αποδίδονται ως κάψιμο χρωμάτων ή πιο ανοικτό χρώμα. Ενώ το σωστό, όταν συγκρίνεις φωτεινότητες, είναι να ρυθμίζεις την έκθεση της κάμερας πάνω στην φωτεινότερη οθόνη με στατικό ISO. Έτσι βλέπεις τρέλες διαφορές. Το ξέρεις αλλά δεν σε συμφέρει να το παραδεχτείς. Εκτός αυτού έτρεχε το xiaomi πότε στοκ και πότε με custom ρυθμίσεις και το QD-OLED πότε σε HDR400 και πότε σε HDR peak 1000 ανάλογα με το τι συνέφερε κόβοντας και έναν τόνο χρώμα(φως) από το xiaomi με αχρείαστες διορθώσεις. Ολα αυτά τα monitors έχουν μετρηθεί από το MU και άλλους. Υπάρχουν stats που δείχνουν τι highlights πιάνουν σε πραγματικές σκηνές. Όπου χάνει το xiaomi(με τα στοκ σκοτεινά settings) είναι διαφορές μέχρι ~10-20%. Όπου προηγείται πάμε μέχρι και σε 3Χ-4Χ. Όποιος τα δει από κοντά θα το καταλάβει. Όπως πολλοί στο εξωτερικό που ανεβάζουν φωτό miniLED-OLED δείχνοντας μια αρκετά διαφορετική κατάσταση από αυτά του akoinonitos. Τα υπόλοιπα είναι AI hallucinations. Δεν διαφέρει η βιομηχανία εικόνας από την βιομηχανία ήχου. Και στις δύο υπάρχει το ζήτημα του χρωματισμού ή της πιστότητας. Και στις δύο υπάρχει το καλλιτεχνικό στοιχείο. Στα ηχοσυστήματα υπήρχε η αντίληψη ότι το κοινό θέλει χρωματισμένο ήχο ανάλογα με το είδος(π.χ. ανεβασμένο μπάσο για ραπ). Κάτι αντίστοιχο με ηλίθιους art directors, colorists, μηχανικούς κλπ. που βάζουν αυθαίρετους στόχους για diffuse white με αποτέλεσμα όλα να δείχνουν ίδια και μουντά. Μέχρι που η Harman Kardon με τον Dr. Floyd Toole έκανε σωρεία DBT(double blind tests) αποδεικνύοντας ότι ηχεία με φλατ(σε ανηχοϊκό δωμάτιο) ήχο είναι τα πιο ξεκούραστα, πιο καθαρά και πιο επιθυμητά γενικότερα. Ακολούθησαν ηχητικά πρότυπα πάνω σε αυτό το πόρισμα. Το αντίστοιχο έκανε και η Dolby αποδεικνύοντας ότι το SDR θέλει βελτιώσεις. Έτσι γεννήθηκε το HDR. Όλα αυτά τα προϊόντα καταναλώνονται από το ευρύ κοινό. Όχι από φαντασμένους geeks σαν τον Classy Tech. Ό,τι είναι αφύσικα κορεσμένο ή "πεθαμένο" σε φωτεινότητα και αντιθέσεις αργά ή γρήγορα εξαφανίζεται. Πρότυπα που δεν υπηρετούν τον θεατή είναι για τον κάλαθο. "Πιστότητα" και "tone mapping" δεν πάνε μαζί στην ίδια πρόταση. Το ΑΙ δεν είναι human. Λογικό να μην ξέρει τι βλέπουν καθημερινά τα περισσότερα humans. https://www.dvinfo.net/article/show_reports/hpa-tech-retreat-2014-day-4.html We did an experiment at Dolby, focusing a cine projector down to a 21” display, and let users adjust the brightness, to see what sort of brightness level people like on displays. We find that human prefs are for 200X brightness, 4000x contrast compared to current displays. Tech limits of film, CRT, LCD are not relevant any more. Best balance of more, faster, and better is the ideal. Δεν το συνεχίζω ότι ήταν να γράψω το έγραψα, είσαι παντελώς ασχέτως με την καλλιτεχνική αντίληψη και φανατικός οπαδός που δεν κατανοεί ούτε τα βασικά ούτε σε καλλιτεχνικά θέματα, ούτε σε αμιγώς τεχνικά. Που να σε βάλουν να γράψεις έστω και μια παράγραφο για μια ταινία χωρίς βοήθεια από ίντερνετ/ai. https://www.bfi.org.uk/sight-and-sound/directors-100-greatest-films-all-time#rank-9 Και που να πάμε και σε πιο μοντέρνα. https://www.theyshootpictures.com/21stcentury.htm Θέμα θα είναι να έχεις δει 5-10 από τις κλασικές και αυτές θα είναι οι κλασικές που λένε οι θιές τύπου Ταρκόφσκι και Kubrick, όταν τις ρωτάνε.. για να μην φανούν άσχετες. Θα τους γράφεις για nits κορεσμο χρωμάτων και τι προτιμούν οι τραχανοντολμάδες που βλέπουν αποκλειστικά marvel universe και blockbuster και διαβάζουν μόνο review και συγκριτικά hardware. Καλή συνέχεια φιλαράκι Επεξ/σία Σάββατο στις 07:17 μμ από prefuse
dimoskoutr Δημοσ. Σάββατο στις 11:15 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:15 μμ (επεξεργασμένο) Γιατί παλικάρι οποίος δεν έχει δει κλασικές ταινίες που προτιμάς εσύ και καλά κάνεις, και βλέπει marvel ή lord of the rings ή ότι άλλο τελικά προτιμά, είναι άσχετος με την καλλιτεχνική αντίληψη; Σοβαρά το λες αυτό τώρα; Τέχνη σχετική με την εικόνα ας πούμε είναι μόνο ο κινηματογράφος; Όχι η φωτογραφία; Τι ελιτίστικη αντιμετώπιση είναι αυτή; Είναι άλλο να πεις ξέρεις εγώ έχω διαβάσει σχετικά με την εικόνα αυτά και αυτά και αυτά οπότε ξέρω 10 πράγματα παραπάνω και άλλο να λες ότι κάποιος επειδή δεν έχει δει τις «κλασικές» ταινίες δεν ξέρει την τύφλα του. Βασικό χαρακτηριστικό της τέχνης είναι ότι δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα και διαφορετικές αντιδράσεις στον καθένα μας. Οπότε δεν αρέσουν όλα σε όλους και αυτό είναι φυσιολογικό και δεν σημαίνει κάτι για κάποιον που δεν του αρέσει αυτό που εσύ λες τέχνη και του αρέσει κάτι «πιο ρηχό»… Στην τελική μέσα σε topic για gaming monitors γράφεις, δεν σε είδα να σχολιάζεις ή να ανεβάζεις καμία φωτογραφία στο αντίστοιχο θέμα για την φωτογραφία εσύ που είσαι της τέχνης. Για να ξέρουμε τι λέμε… Επεξ/σία Σάββατο στις 11:19 μμ από dimoskoutr
prefuse Δημοσ. Κυριακή στις 12:46 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 12:46 πμ (επεξεργασμένο) 2 hours ago, dimoskoutr said: Γιατί παλικάρι οποίος δεν έχει δει κλασικές ταινίες που προτιμάς εσύ και καλά κάνεις, και βλέπει marvel ή lord of the rings ή ότι άλλο τελικά προτιμά, είναι άσχετος με την καλλιτεχνική αντίληψη; Σοβαρά το λες αυτό τώρα; Τέχνη σχετική με την εικόνα ας πούμε είναι μόνο ο κινηματογράφος; Όχι η φωτογραφία; Τι ελιτίστικη αντιμετώπιση είναι αυτή; Είναι άλλο να πεις ξέρεις εγώ έχω διαβάσει σχετικά με την εικόνα αυτά και αυτά και αυτά οπότε ξέρω 10 πράγματα παραπάνω και άλλο να λες ότι κάποιος επειδή δεν έχει δει τις «κλασικές» ταινίες δεν ξέρει την τύφλα του. Βασικό χαρακτηριστικό της τέχνης είναι ότι δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα και διαφορετικές αντιδράσεις στον καθένα μας. Οπότε δεν αρέσουν όλα σε όλους και αυτό είναι φυσιολογικό και δεν σημαίνει κάτι για κάποιον που δεν του αρέσει αυτό που εσύ λες τέχνη και του αρέσει κάτι «πιο ρηχό»… Στην τελική μέσα σε topic για gaming monitors γράφεις, δεν σε είδα να σχολιάζεις ή να ανεβάζεις καμία φωτογραφία στο αντίστοιχο θέμα για την φωτογραφία εσύ που είσαι της τέχνης. Για να ξέρουμε τι λέμε… Όταν κάποιος αρνείται να κατανοήσει ότι την αισθητική μιας ταινίας –το πώς φωτίζεται μια σκηνή, πόσο contrast και ποιο δυναμικό εύρος θα έχει η εικόνα– την καθορίζουν οι ίδιοι οι σκηνοθέτες, οι διευθυντές φωτογραφίας (DoP) και οι colorists, και όχι οι κατασκευαστές τηλεοράσεων ή κάποιο «καρτέλ» που φαντάζεται, τότε η συζήτηση δεν έχει ούτε επιστημονικό (βλ παρακάτω) ούτε καλλιτεχνικό νόημα.. Το HDR βασίζεται σε συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. PQ curve, 203 nits diffuse white κατά SMPTE, έως 425 nits κατά Dolby σύμφωνα με τα white papers που οι ίδιοι έχουν αναρτημένα) metadata κ.λπ., οι οποίες μάλιστα συχνά αντιμετωπίζονται από τους ίδιους τους δημιουργούς περισσότερο ως συστάσεις παρά ως άκαμπτοι κανόνες. Γι’ αυτό άλλωστε και πχ το Rec.709 είναι RECommendation (στην πραγματικότητα BT.709 ψάξε να βρεις τι σημαίνει και αυτό), oπου έχουν θεσπιστεί από οργανισμούς όπως SMPTE, ITU-R, CTA, Dolby κ.ά., δηλαδή από διεθνείς φορείς με μηχανικούς και τεχνολόγους, όχι από υποτιθέμενα OLED καρτέλ και την φαντασία ενός φανατικού mini led που δεν ενδιαφέρεται ουσιαστικά για την ποιοτική εικόνα. Καθώς αν σε ενδιαφέρει κάτι τέτοιο, δεν υποστηρίζεις με μανία μια συγκεκριμένη τεχνολογία. Πχ στα πανάκριβα reference monitor, έχουν δοκιμαστεί κατά καιρούς αρκετές διαφορετικές τεχνολογίες.. Κανένας σοβαρός δημιουργός δεν ενδιαφέρεται να αποδώσει «ρεαλιστικά» τα nits. Σκοπός τους είναι να δημιουργήσουν εκφραστικές εικόνες που υπηρετούν το ύφος της κάθε σκηνής και την αφήγηση της ιστορίας. Αν αυτό το βασικό πλαίσιο και ότι στα τεχνικά θέματα υπάρχουν προδιαγραφές που μπορούν να τροποποιηθούν κατά το δοκούν από τους δημιουργούς πχ δυναμικό εύρος αλλά και τεχνικές προδιαγραφές που δεν μπορούν να αγνοηθούν πχ PQ curve και αν όλα αυτά, δεν γίνονται κατανοητά, τότε είναι δύσκολο να υπάρξει κοινή βάση για συζήτηση. Όταν μάλιστα κάποιος απορρίπτει δίχως επιχειρήματα, όχι μόνο διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες όπως Deakins, Storaro, Lubeski κ.α. αλλα και όλους τους παραπάνω διεθνείς θεσμούς, που δουλεύουν με αυτούς, και προτιμά να στηρίζεται σε θεωρίες για «συνωμοσίες» που δήθεν περιορίζουν τα nits στις HDR ταινίες, η συζήτηση δεν μπορεί να έχει ρεαλιστικό υπόβαθρο. Στα video games, πράγματι, η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική: δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο και παγκοσμίως αποδεκτό pipeline όπως στις ταινίες, πέρα ίσως από πρωτοβουλίες όπως το HGiG. Όπως εξηγήθηκε και παραπάνω, η υλοποίηση βασίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες και –κυρίως– στους περιορισμούς που προκύπτουν από όλες αυτές τις παραμέτρους. Ένας από αυτούς είναι και οι ίδιες οι τηλεοράσεις/οθόνες και όπως είναι λογικό αφού είναι καταναλωτικό προϊόν, τα HDR games, σχεδιάζονται έτσι ώστε το περιεχόμενο τους, να αναπαράγεται σωστά* σε όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές. *Το οποίο είναι πολύ δύσκολο και τα προβλήματα τα βιώνετε συχνά. Επεξ/σία Κυριακή στις 01:37 πμ από prefuse 1
dimoskoutr Δημοσ. Κυριακή στις 01:41 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 01:41 πμ 39 λεπτά πριν, prefuse είπε Όταν κάποιος αρνείται να κατανοήσει ότι την αισθητική μιας ταινίας –το πώς φωτίζεται μια σκηνή, πόσο contrast και ποιο δυναμικό εύρος θα έχει η εικόνα– την καθορίζουν οι ίδιοι οι σκηνοθέτες, οι διευθυντές φωτογραφίας (DoP) και οι colorists, και όχι οι κατασκευαστές τηλεοράσεων ή κάποιο «καρτέλ» που φαντάζεται, τότε η συζήτηση δεν έχει ούτε επιστημονικό (βλ παρακάτω) ούτε καλλιτεχνικό νόημα.. Το HDR βασίζεται σε συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. PQ curve, 203 nits diffuse white κατά SMPTE, έως 425 nits κατά Dolby σύμφωνα με τα white papers που οι ίδιοι έχουν αναρτημένα) κ.λπ., οι οποίες μάλιστα συχνά αντιμετωπίζονται από τους ίδιους τους δημιουργούς περισσότερο ως συστάσεις παρά ως άκαμπτοι κανόνες. Γι’ αυτό άλλωστε και το Rec.709 είναι RECommendation (στην πραγματικότητα BT.709 ψάξε να βρεις τι σημαίνει και αυτό), που έχει θεσπιστεί από οργανισμούς όπως SMPTE, ITU-R, CTA, Dolby κ.ά., δηλαδή από διεθνείς φορείς με μηχανικούς και τεχνολόγους, όχι από υποτιθέμενα καρτέλ και εξωγήινη τεχνολογία. Κανένας σοβαρός δημιουργός δεν ενδιαφέρεται να αποδώσει «ρεαλιστικά» τα nits. Σκοπός τους είναι να δημιουργήσουν εκφραστικές εικόνες που υπηρετούν το ύφος της κάθε σκηνής και την αφήγηση της ιστορίας. Αν αυτό το βασικό πλαίσιο και ότι στα τεχνικά θέματα υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές και όλα αυτά δεν γίνονται κατανοητά, τότε είναι δύσκολο να υπάρξει κοινή βάση για συζήτηση. Όταν μάλιστα κάποιος απορρίπτει δίχως επιχειρήματα, όχι μόνο διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες όπως Deakins, Storaro, Lubeski κ.α. αλλα και όλους τους παραπάνω διεθνείς θεσμούς, που δουλεύουν με αυτούς, και προτιμά να στηρίζεται σε θεωρίες για «συνωμοσίες» που δήθεν περιορίζουν τα nits στις HDR ταινίες, η συζήτηση δεν μπορεί να έχει ρεαλιστικό υπόβαθρο. Στα video games, πράγματι, η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική: δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο και παγκοσμίως αποδεκτό pipeline όπως στις ταινίες, πέρα ίσως από πρωτοβουλίες όπως το HGiG. Όπως εξηγήθηκε και παραπάνω, η υλοποίηση βασίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες και –κυρίως– στους περιορισμούς που προκύπτουν από όλες αυτές τις παραμέτρους. Ένας από αυτούς είναι και οι ίδιες οι τηλεοράσεις/οθόνες και όπως είναι λογικό αφού είναι καταναλωτικό προϊόν, τα HDR games, σχεδιάζονται έτσι ώστε το περιεχόμενο τους, να αναπαράγεται σωστά* σε όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές. *Το οποίο είναι πολύ δύσκολο και τα προβλήματα τα βιώνετε συχνά. Εγώ σου είπα καλημέρα και εσύ κουκιά σπέρνω μου είπες όμως. Έριξες μπάλα στην κερκίδα. Η ένστασή μου είναι στην αναφορά σου περί καλλιτεχνικής ασχετοσύνης γιατί δεν έχει δει κάποιες από τις «κλασικές» ταινίες που κατά τη γνώμη σου πρέπει να δει κάποιος. Σου ξαναλέω τέχνη της εικόνας είναι και η φωτογραφία. Ούτε εγώ έχω δει τις κλασικές ταινίες και προτιμώ marvel/lord of the rings/game of thrones κλπ σε ταινίες. Σκαλίζω φωτογραφία όμως και μια επαφή την έχω θέλω να πιστεύω. Δεν σημαίνει ούτε ότι είμαι καλλιτεχνικά σχετικός ούτε όμως ότι είμαι καλλιτεχνικά άσχετος. Τα υπόλοιπα που λες δεν τα αμφισβητώ, δεν με αφορούν ιδιαίτερα κιόλας, μιας και δεν με ενδιαφέρει γιατί οι oled ή οι mini led είναι καλύτερες κλπ. Προσωπική εμπειρία: Γεγονός είναι ότι με την mini led μου δίπλα σε oled στα βίντεο του YouTube που είδα εντυπωσιάστηκα περισσότερο από τα φωτεινά της mini led παρά από τα σκοτεινά της oled. Δεν με νοιάζει αν η oled έχει μεγαλύτερο contrast, σε hdr βίντεο με highlights σε μεγάλο μέρος της οθόνης η mini led μου φάνηκε πιο εντυπωσιακή. Δεν φτάνει το brightness της mini led η oled σε hdr στα μάτια μου να χτυπιέστε κάτω. Ναι μπορεί να κραςάρει λεπτομέρειες στα λευκά ή στα μαύρα ή mini led, αλλά μου φαίνεται πιο εντυπωσιακή. Ο καθένας με τις προτιμήσεις του. Αυτά. Μακάρι οι tandem oleds να ανεβάσουν φωτεινότητα όπως ανέβασε φωτεινότητα και η g5. Αν οι oled δεν είχαν θέματα με φωτεινότητα πάντως η lg δεν θα ψαχνόταν με 4layers oled για να βαρέσει παραπάνω φως στο πάνελ. 1
prefuse Δημοσ. Κυριακή στις 02:32 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 02:32 πμ (επεξεργασμένο) 51 minutes ago, dimoskoutr said: Εγώ σου είπα καλημέρα και εσύ κουκιά σπέρνω μου είπες όμως. Έριξες μπάλα στην κερκίδα. Η ένστασή μου είναι στην αναφορά σου περί καλλιτεχνικής ασχετοσύνης γιατί δεν έχει δει κάποιες από τις «κλασικές» ταινίες που κατά τη γνώμη σου πρέπει να δει κάποιος. Σου ξαναλέω τέχνη της εικόνας είναι και η φωτογραφία. Ούτε εγώ έχω δει τις κλασικές ταινίες και προτιμώ marvel/lord of the rings/game of thrones κλπ σε ταινίες. Σκαλίζω φωτογραφία όμως και μια επαφή την έχω θέλω να πιστεύω. Δεν σημαίνει ούτε ότι είμαι καλλιτεχνικά σχετικός ούτε όμως ότι είμαι καλλιτεχνικά άσχετος. Το απόσπασμα που παρέθεσα είχε σκοπό να δείξει στον pirmen ότι δεν γνωρίζει πώς λειτουργεί το HDR στον κινηματογράφο, αλλά και γενικότερα. Αν ενδιαφερόταν πραγματικά, θα ήξερε έστω δύο-τρία βασικά πράγματα—για παράδειγμα, ότι κανένας σοβαρός σκηνοθέτης ή διευθυντής φωτογραφίας δεν θα δεχόταν μια εταιρεία τηλεοράσεων ή μια τεχνολογία πάνελ να αλλάξει το δυναμικό εύρος και τη συνολική αίσθηση της εικόνας του έργου του. Αν, για παράδειγμα, έλεγαν στον Deakins, ο οποίος ήταν ο dop του αριστουργηματικου Blade Runner 2049, ότι θα κυκλοφορήσει μια HDR έκδοση με πιο φωτεινή εικόνα και highlights στα 1000 nits, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα το δεχόταν· θα θεωρούσε πως του αλλοιώνουν τη δουλειά και δεν θα συνεργαζόταν ξανά με κανέναν που θα του το επέβαλε. Ο Denis Villeneuve, ο Deakins και ο colorist καθόρισαν συνειδητά πώς θα δείχνει η ταινία. Spoiler Η τέχνη είναι μία· η φωτογραφία και ο κινηματογράφος είναι απλώς διαφορετικές μορφές της. Η έλλειψη καλλιτεχνικής παιδείας συχνά προέρχεται από την απουσία μελέτης της ιστορίας της τέχνης και από την προσκόλληση αποκλειστικά σε έναν στενό τύπο έργων και ερεθισμάτων. Για παράδειγμα, αν κάποιος παρακολουθεί μόνο blockbusters, παραμένει σε ένα πολύ περιορισμένο αισθητικό πλαίσιο. Δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό στο να απολαμβάνει κανείς «εύκολα» έργα ή ταινίες ψυχαγωγίας· όμως όταν αυτή η απόλαυση γίνεται η μόνη εμπειρία, τότε σταματά να καλλιεργεί την κριτική του ικανότητα. Η λεγόμενη «ρηχή» τέχνη δεν είναι κατ’ ανάγκη κακή. Συνήθως στοχεύει στην άμεση ψυχαγωγία, στη δράση ή στο θέαμα, χωρίς να απαιτεί από τον θεατή να επεξεργαστεί βαθύτερα νοήματα ή σύνθετες αισθητικές επιλογές. Αυτό την καθιστά πιο εύκολα προσβάσιμη, αλλά και περιορισμένη ως προς την ανάπτυξη της καλλιτεχνικής αντίληψης. Όταν η επαφή με την τέχνη περιορίζεται μόνο σε τέτοια έργα, μειώνεται η αισθητική πολυμορφία. Ο θεατής συνηθίζει σε συγκεκριμένα μοτίβα αφήγησης, εικόνας και ρυθμού, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να εκτιμήσει κάτι διαφορετικό και ατονεί η κριτική ικανότητα. Αν δεν έχει κάποιος εμπειρίες πιο απαιτητικών έργων, δυσκολεύεται να ξεχωρίσει μια άλλη καλλιτεχνική προσέγγιση και τι είναι απλώς εμπορικά αποτελεσματικό. Δημιουργείται μια «παθητική» σχέση με την τέχνη. Ο θεατής καταναλώνει αντί να αναζητά· περιμένει την τέχνη να τον «διασκεδάσει» αντί να τη δει ως εμπειρία που μπορεί να τον μετασχηματίσει ή να τον προκαλέσει. Γι’ αυτό η συνεχής έκθεση μόνο σε «εύκολα» έργα μπορεί να είναι επικίνδυνη—οχι με την έννοια ότι βλάπτει άμεσα, αλλά γιατί εμποδίζει την ανάπτυξη μιας βαθύτερης καλλιτεχνικής και πολιτιστικής συνείδησης. Όπως έγραψα δεν με ενδιαφέρει να ανοίξω συζήτηση για καλλιτεχνικά θέματα σε τεχνολογικό φόρουμ αλλά και γενικότερα. Μπήκα εδώ με σκοπό να μάθω για HDR gaming αλλά και πως σκέφτεται ένας gamer και όντως έμαθα αρκετά και σας ευχαριστώ. Παρακαλώ ας γυρίσουμε στην κανονικότητα. Επεξ/σία Κυριακή στις 02:36 πμ από prefuse
music_lover Δημοσ. Κυριακή στις 08:34 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:34 πμ Δεν γίνεται με το ζόρι σε όλους μας να αρέσει, να καταλάβουμε και να εκτιμούμε την καλλιτεχνική τελειότητα της Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Μερικοί πολύ απλά προτιμούμε την Μέριλιν Μονρόε του Άντυ Γουόρχολ. Δεν πα να λες πόσο καλύτερος είναι ο πίνακας του Ντα Βίντσι. Τον βρίσκω βαρετό και μουντό. Εμένα μου αρέσει η πολυχρωμία και άποψη του Γουόρχολ. Το καλό, το σωστό, το ορθό το HDR είναι για τους ελιτιστές. Ο απλός λαός απαιτεί φωτεινότητα, χρώμα, ζωντάνια. 1
prefuse Δημοσ. Κυριακή στις 10:36 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:36 πμ (επεξεργασμένο) 2 hours ago, music_lover said: Δεν γίνεται με το ζόρι σε όλους μας να αρέσει, να καταλάβουμε και να εκτιμούμε την καλλιτεχνική τελειότητα της Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Μερικοί πολύ απλά προτιμούμε την Μέριλιν Μονρόε του Άντυ Γουόρχολ. Δεν πα να λες πόσο καλύτερος είναι ο πίνακας του Ντα Βίντσι. Τον βρίσκω βαρετό και μουντό. Εμένα μου αρέσει η πολυχρωμία και άποψη του Γουόρχολ. Το καλό, το σωστό, το ορθό το HDR είναι για τους ελιτιστές. Ο απλός λαός απαιτεί φωτεινότητα, χρώμα, ζωντάνια. Το ότι σου φαίνονται πιο ζωντανά δεν σημαίνει ότι είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα ή στην πρόθεση του δημιουργού. Τα υπερκορεσμένα χρώματα είναι σαν να ανεβάζεις μόνιμα το volume στο 100%. Στην αρχή εντυπωσιάζει, αλλά χάνεις τις διαβαθμίσεις και τις λεπτές αποχρώσεις που κάνουν την εικόνα πιο πλούσια και φυσική. Η χρήση της λέξης «ζωντάνια» για να περιγράψει κανείς υπερκορεσμένα και αφύσικα χρώματα είναι προβληματική, γιατί στον πραγματικό κόσμο τα χρώματα που αντιλαμβανόμαστε ως «ζωντανά» περιορίζονται ήδη στο φάσμα που καλύπτουν πρότυπα όπως το Rec.709 ή το DCI-P3. Αυτά τα πρότυπα περιλαμβάνουν τις φυσικές χρωματικές τιμές που το ανθρώπινο μάτι βλέπει καθημερινά στο περιβάλλον του. Όταν λοιπόν κάποιος αναφέρεται σε «ζωντανά» αλλά εννοεί υπερβολικά κορεσμένα, στην ουσία μιλάει για κάτι που δεν υπάρχει στη φύση. Ο πιο σωστός όρος θα ήταν: «υπερκορεσμένα» ή «τεχνητά ενισχυμένα» ή «διαφημιστικά» χρώματα (γιατί είναι φτιαγμένα για εντύπωση, όχι για πιστότητα). Η λέξη «ζωντανό» υπονοεί συμβατότητα με τη φυσική αντίληψη. Τα υπερκορεσμένα χρώματα παραβιάζουν τη φυσική αντίληψη. Άρα η χρήση της λέξης «ζωντανό» για κάτι μη φυσικό είναι λανθασμένη σε αυστηρά οπτικο-επιστημονικό πλαίσιο. Εσύ όμως μπορείς να την χρησιμοποιείς όπως θέλεις. Τέλος και ως προς κάποια τεχνικά και ένας από τους πολλούς λόγους γιατί υπάρχουν ακόμα θέματα στα HDR games αλλά όχι τόσο στις HDR ταινίες. Τι γίνεται τεχνικά αν ανεβάσεις το diffuse white στο HDR από ~203 nits στα 500 nits Το diffuse white (συνήθως έως ~203 nits στο PQ HDR στις ταινίες συνήθως πολύ πιο κάτω) είναι το επίπεδο φωτεινότητας όπου βρίσκονται τα «κανονικά» λευκά αντικείμενα, όχι τα specular highlights. Αν το ανεβάσεις στα 500 nits: Συμπιέζεις δυναμικό εύρος: οι κορυφές (highlight roll-off) αναγκάζονται να «στριμωχτούν» πιο ψηλά, γιατί η καμπύλη PQ είναι σταθερή. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα λαμπερά στοιχεία αρχίζουν να clipάρουν πολύ νωρίτερα και έχεις πολύ περισσότερο banding που ήδη έχεις στο HDR λόγο ότι για τα φωτεινά σημεία υπάρχουν ελάχιστοι κωδικοί από το 10bit σήμα. Οι περισσότεροι κωδικοί πάνω από το 75% είναι στα σκοτεινά σημεία της εικόνας. Χάνεις headroom για πραγματικά highlights (π.χ. αντανακλάσεις, φωτεινά φώτα). Αν η οθόνη σου δεν φτάνει ούτε τα 1000 nits peak, τα πάντα «κολλάνε» στην οροφή. Αλλάζει η δημιουργική πρόθεση: η σκηνή που σχεδιάστηκε να έχει μέτρια φωτεινότητα θα φαίνεται υπερβολικά έντονη και «flat». Αυξάνει η κόπωση ματιών: ειδικά σε τηλεοράσεις που δεν έχουν αρκετή μέγιστη φωτεινότητα, γιατί ο backlight δουλεύει πιο ψηλά συνεχώς. Ακριβώς αντίθετα, από αυτό που θέλει ο music lover αλλά δεν το καταλαβαίνει, ότι τα πολλά nits ενοχλούν, όχι αυτά που ακολουθούν οι δημιουργοί και έχουν οριστεί από διεθνή πρότυπα. 😛 Η Dolby φυσιολογικό είναι να λέει για 400nits αφού θέλει να είναι κραχτης το HDR αλλά είναι μόνη της σε αυτό και μόνο τα HDR demo ακολουθούν τέτοιες πρακτικές και τα παιχνίδια που μετά κυλούν την ευθύνη του diffuse white στους χρήστες, τους λέει βγάλετε μόνοι σας τα ματάκια σας όσο επιθυμεί η ψυχούλα σας. Με άλλα λόγια, ανεβάζοντας το diffuse white «κλέβεις» δυναμικό εύρος από τα highlights για να κάνεις όλη την εικόνα πιο φωτεινή, αλλά τελικά την κάνεις λιγότερο HDR. 😛 My 2 cents, ας μιλήσετε για gaming monitors τα είπαμε θαρρώ. Επεξ/σία Κυριακή στις 10:44 πμ από prefuse 2
prefuse Δημοσ. Κυριακή στις 11:42 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 11:42 πμ (επεξεργασμένο) Επεξ/σία Κυριακή στις 11:43 πμ από prefuse
LIGHT1NG Δημοσ. Κυριακή στις 11:58 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 11:58 πμ Εγώ ένα θα πω once you go oled you never go back 😂 1
pirmen56 Δημοσ. Κυριακή στις 12:25 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 12:25 μμ 12 ώρες πριν, dimoskoutr είπε Γιατί παλικάρι οποίος δεν έχει δει κλασικές ταινίες που προτιμάς εσύ και καλά κάνεις, και βλέπει marvel ή lord of the rings ή ότι άλλο τελικά προτιμά, είναι άσχετος με την καλλιτεχνική αντίληψη; Σοβαρά το λες αυτό τώρα; Τέχνη σχετική με την εικόνα ας πούμε είναι μόνο ο κινηματογράφος; Όχι η φωτογραφία; Τι ελιτίστικη αντιμετώπιση είναι αυτή; Είναι άλλο να πεις ξέρεις εγώ έχω διαβάσει σχετικά με την εικόνα αυτά και αυτά και αυτά οπότε ξέρω 10 πράγματα παραπάνω και άλλο να λες ότι κάποιος επειδή δεν έχει δει τις «κλασικές» ταινίες δεν ξέρει την τύφλα του. Βασικό χαρακτηριστικό της τέχνης είναι ότι δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα και διαφορετικές αντιδράσεις στον καθένα μας. Οπότε δεν αρέσουν όλα σε όλους και αυτό είναι φυσιολογικό και δεν σημαίνει κάτι για κάποιον που δεν του αρέσει αυτό που εσύ λες τέχνη και του αρέσει κάτι «πιο ρηχό»… Στην τελική μέσα σε topic για gaming monitors γράφεις, δεν σε είδα να σχολιάζεις ή να ανεβάζεις καμία φωτογραφία στο αντίστοιχο θέμα για την φωτογραφία εσύ που είσαι της τέχνης. Για να ξέρουμε τι λέμε… Δεν έχεις καταλάβει πού το πάει τόσο καιρό; Ας πούμε ότι στη θέση της παλιάς OLED βάζουμε το 1080p και στη θέση των νέων OLED και miniLED το 4K. Ο prefuse λίγο πολύ πάει να βγάλει άχρηστο το 4K γιατί πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν αριστουργήματα με pixelated art. Η τετράγωνη λογική του λοιπόν λέει ότι αφού με την pixelated art ούτως ή άλλως πέφτεις σε ανάλυση τι το θες το ρημάδι το 4K; Υποτιμώντας άλλες χρήσεις που το 4K είναι ασύγκριτα καλύτερο. Το πρόβλημα με το Hollywood είναι ότι ακόμα και σε ταινίες δράσης και περιπέτειας, όπως το τελευταίο Avatar, οι σκηνοθέτες επιμένουν να χρησιμοποιούν ίδιο diffuse white για τις εξωτερικές και τις εσωτερικές σκηνές. Με αποτέλεσμα ο θεατής να μην εισπράττει μέσω του HDR μια ριζικά διαφορετική εμπειρία σε σχέση με το SDR και να φαίνονται όλα σχεδόν ίδια(πλην highlights). Κάτι που ευτυχώς δεν γίνεται στα τοπ HDR games. Αυτό γίνεται είτε λόγω παλιομοδίτικων αντιλήψεων είτε και για προστασία βιομηχανικών συμφερόντων. Μιας και σε φωτεινές σκηνές τα entry level OLED πάσχουν. Εδώ τα αναλύει για το χάλι της κινηματογραφικής βιομηχανίας: HDR at Risk: How Industry Gatekeepers* Are Undermining Its Creative Value *Industry Gatekeepers=Οι "φτασμένοι κινηματογραφιστές" και ενίοτε...με το αζημίωτο...προωθητές του OLED. Αναφορά σε κείμενο The “Shadows-Only” Heresy & Creative Cowardice Joshua Pines’ (Color Scientist, Picture Shop) Pines echoes this: “The visual benefit of HDR is mainly about increased shadow detail.” Η θρησκεία του "το HDR είναι μόνο η λεπτομέρεια στις σκιές". Αυτό βολεύει άλλωστε και τις πατέντες της LG/Samsung. Αν σας αρέσει το φως και οι αντιθέσεις είστε αμαρτωλοί και θα καείτε στην κόλαση. Αναφορά σε κείμενο Why This Narrative is Toxic: – Technical Illiteracy: HDR expands range in both directions. Shadows and highlights are inseparable. – Artistic Surrender: Rejecting brightness discards HDR’s visceral emotional toolbox. – Workflow Sabotage: This mantra enables SDR-lit shoots — guaranteeing broken HDR. Αυτά. 1 ώρα να αφειερώσεις σε αυτό το blog διαμάντι παίρνεις εικόνα για όλα. 28 λεπτά πριν, LIGHT1NG είπε Εγώ ένα θα πω once you go oled you never go back 😂 Αν δεν έχεις δει τίποτα άλλο από OLED και edge-lit IPS ισχύει. Γι αυτό αγωνίζεται και η LG. Να μην δεις κάτι άλλο. Τόσες πατέντες έχει και είναι κρίμα. 2
LIGHT1NG Δημοσ. Κυριακή στις 12:41 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 12:41 μμ @pirmen56 κοίτα πάντα full hd 240-280hz monitors είχα λόγο από τα fps games τώρα έκανα την μετάβαση σε 2κ 360hz oled και τα 2 ips που έχω δίπλα είναι μέρα με την νύχτα τώρα θα μου πεις αξίζει? Για μένα προσωπικά που πλέον ήθελα και λίγο image quality ναι γιατί ρε φίλε πλέον ότι παιχνίδι και να ανοίξεις βλέπεις κάτι πολύ ωραίο τώρα περί hdr κλπ δεν τα δίνω και πολύ βάση αλλά την διαφορά από 280hz σε 360 φαίνεται τουλάχιστον στα δικά μου μάτια που έχω και ένα competitive gamestyle εδώ απτά σχόλια πάντως το έχετε πάει σε άλλο επίπεδο 😂
pirmen56 Δημοσ. Κυριακή στις 12:46 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 12:46 μμ 1 λεπτό πριν, LIGHT1NG είπε @pirmen56 κοίτα πάντα full hd 240-280hz monitors είχα λόγο από τα fps games τώρα έκανα την μετάβαση σε 2κ 360hz oled και τα 2 ips που έχω δίπλα είναι μέρα με την νύχτα τώρα θα μου πεις αξίζει? Για μένα προσωπικά που πλέον ήθελα και λίγο image quality ναι γιατί ρε φίλε πλέον ότι παιχνίδι και να ανοίξεις βλέπεις κάτι πολύ ωραίο τώρα περί hdr κλπ δεν τα δίνω και πολύ βάση αλλά την διαφορά από 280hz σε 360 φαίνεται τουλάχιστον στα δικά μου μάτια που έχω και ένα competitive gamestyle εδώ απτά σχόλια πάντως το έχετε πάει σε άλλο επίπεδο 😂 Δεν υπάρχουν τέλειες τεχνολογίες. Όλα έχουν να κάνουν με τα σενάρια χρήσης και τις προτεραιότητες. Π.χ. για response time είναι αδύνατο να βγει κάτι καλύτερο από τις OLED. Στο desktop όμως η κατάσταση θα μπορούσε να είναι πολύ διαφορετική και να είχαμε περισσότερες επιλογές αλλά δυστυχώς πέφτει μπλόκο. Αυτό είναι το γαμώτο της υπόθεσης. Το ίδιο και για τις ταινίες. Δεν αξιοποιούν σωστά τη νέα τεχνολογία.
LIGHT1NG Δημοσ. Κυριακή στις 12:52 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 12:52 μμ 5 λεπτά πριν, pirmen56 είπε Δεν υπάρχουν τέλειες τεχνολογίες. Όλα έχουν να κάνουν με τα σενάρια χρήσης και τις προτεραιότητες. Π.χ. για response time είναι αδύνατο να βγει κάτι καλύτερο από τις OLED. Στο desktop όμως η κατάσταση θα μπορούσε να είναι πολύ διαφορετική και να είχαμε περισσότερες επιλογές αλλά δυστυχώς πέφτει μπλόκο. Αυτό είναι το γαμώτο της υπόθεσης. Το ίδιο και για τις ταινίες. Δεν αξιοποιούν σωστά τη νέα τεχνολογία. Με τα χρόνια όλο και κάτι θα γίνει πάντα είναι θέμα χρόνου
Tigio13 Δημοσ. Κυριακή στις 04:08 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 04:08 μμ Καλησπέρα και πάλι. Πριν μερικές μέρες σας είχα ρωτήσει για οθόνη και είχα πάρει μερικές απαντήσεις αλλά η αλήθεια είναι πως έχω μπερδευτεί λίγο. Καταρχάς κάποιες οθόνες έχουν dp 2.1 (msi πχ) ενώ άλλες στο ίδιο εύρος τιμής έχουν 1.4 (asus). Μετά μπήκα rtings και στις 32 ίντσες δίνει καλύτερο πανελ της aorus. Μιλάω για qd oled πάντα non curved. Δίπλα στην οθόνη υπάρχει μία lg g4. Όπως είπε και ένας φίλος πιο πίσω αν πας μια φορά σε oled δε γυρνάς σε κάτι άλλο. Ισχύει και για μένα τουλάχιστον. Έχει νόημα να ψάξω για πάνελ που θα είναι κοντά στη g4 ή μιλάμε για τελείως διαφορετικά πράγματα και να μη βάλω άλλη μία παράμετρο στο τραπέζι? Η αλήθεια είναι πως πλέον είμαι διακοπές και ψάχνομαι περισσότερο από πριν που ήμουν πιο κατασταλαγμενος στην msi.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα