Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
7 ώρες πριν, prefuse είπε

Το ότι σου φαίνονται πιο ζωντανά δεν σημαίνει ότι είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα ή στην πρόθεση του δημιουργού. Τα υπερκορεσμένα χρώματα είναι σαν να ανεβάζεις μόνιμα το volume στο 100%. Στην αρχή εντυπωσιάζει, αλλά χάνεις τις διαβαθμίσεις και τις λεπτές αποχρώσεις που κάνουν την εικόνα πιο πλούσια και φυσική.

Η χρήση της λέξης «ζωντάνια» για να περιγράψει κανείς υπερκορεσμένα και αφύσικα χρώματα είναι προβληματική, γιατί στον πραγματικό κόσμο τα χρώματα που αντιλαμβανόμαστε ως «ζωντανά» περιορίζονται ήδη στο φάσμα που καλύπτουν πρότυπα όπως το Rec.709 ή το DCI-P3. Αυτά τα πρότυπα περιλαμβάνουν τις φυσικές χρωματικές τιμές που το ανθρώπινο μάτι βλέπει καθημερινά στο περιβάλλον του. Όταν λοιπόν κάποιος αναφέρεται σε «ζωντανά» αλλά εννοεί υπερβολικά κορεσμένα, στην ουσία μιλάει για κάτι που δεν υπάρχει στη φύση. Ο πιο σωστός όρος θα ήταν:

«υπερκορεσμένα»

ή «τεχνητά ενισχυμένα»

ή «διαφημιστικά» χρώματα (γιατί είναι φτιαγμένα για εντύπωση, όχι για πιστότητα).

Η λέξη «ζωντανό» υπονοεί συμβατότητα με τη φυσική αντίληψη.

 Τα υπερκορεσμένα χρώματα παραβιάζουν τη φυσική αντίληψη.

Άρα η χρήση της λέξης «ζωντανό» για κάτι μη φυσικό είναι λανθασμένη σε αυστηρά οπτικο-επιστημονικό πλαίσιο. Εσύ όμως μπορείς να την χρησιμοποιείς όπως θέλεις.

Τέλος και ως προς κάποια τεχνικά και ένας από τους πολλούς λόγους γιατί υπάρχουν ακόμα θέματα στα HDR games αλλά όχι τόσο στις HDR ταινίες.

Τι γίνεται τεχνικά αν ανεβάσεις το diffuse white στο HDR από ~203 nits στα 500 nits

Το diffuse white (συνήθως έως ~203 nits στο PQ HDR στις ταινίες συνήθως πολύ πιο κάτω) είναι το επίπεδο φωτεινότητας όπου βρίσκονται τα «κανονικά» λευκά αντικείμενα, όχι τα specular highlights. Αν το ανεβάσεις στα 500 nits:

Συμπιέζεις δυναμικό εύρος: οι κορυφές (highlight roll-off) αναγκάζονται να «στριμωχτούν» πιο ψηλά, γιατί η καμπύλη PQ είναι σταθερή. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα λαμπερά στοιχεία αρχίζουν να clipάρουν πολύ νωρίτερα και έχεις πολύ περισσότερο banding που ήδη έχεις στο HDR λόγο ότι για τα φωτεινά σημεία υπάρχουν ελάχιστοι κωδικοί από το 10bit σήμα. Οι περισσότεροι κωδικοί πάνω από το 75% είναι στα σκοτεινά σημεία της εικόνας.

Χάνεις headroom για πραγματικά highlights (π.χ. αντανακλάσεις, φωτεινά φώτα). Αν η οθόνη σου δεν φτάνει ούτε τα 1000 nits peak, τα πάντα «κολλάνε» στην οροφή.

Αλλάζει η δημιουργική πρόθεση: η σκηνή που σχεδιάστηκε να έχει μέτρια φωτεινότητα θα φαίνεται υπερβολικά έντονη και «flat».

Αυξάνει η κόπωση ματιών: ειδικά σε τηλεοράσεις που δεν έχουν αρκετή μέγιστη φωτεινότητα, γιατί ο backlight δουλεύει πιο ψηλά συνεχώς.

Ακριβώς αντίθετα, από αυτό που θέλει ο music lover αλλά δεν το καταλαβαίνει, ότι τα πολλά nits ενοχλούν, όχι αυτά που ακολουθούν οι δημιουργοί και έχουν οριστεί από διεθνή πρότυπα. 😛 

Η Dolby φυσιολογικό είναι να λέει για 400nits αφού θέλει να είναι κραχτης το HDR αλλά είναι μόνη της σε αυτό και μόνο τα HDR demo ακολουθούν τέτοιες πρακτικές και τα παιχνίδια που μετά κυλούν την ευθύνη του diffuse white στους χρήστες, τους λέει βγάλετε μόνοι σας τα ματάκια σας όσο επιθυμεί η ψυχούλα σας.


Με άλλα λόγια, ανεβάζοντας το diffuse white «κλέβεις» δυναμικό εύρος από τα highlights για να κάνεις όλη την εικόνα πιο φωτεινή, αλλά τελικά την κάνεις λιγότερο HDR. 😛

My 2 cents, ας μιλήσετε για gaming monitors τα είπαμε θαρρώ. 

 

who cares family guy GIF

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Tigio13 είπε

Καλησπέρα και πάλι. Πριν μερικές μέρες σας είχα ρωτήσει για οθόνη και είχα πάρει μερικές απαντήσεις αλλά η αλήθεια είναι πως έχω μπερδευτεί λίγο.

Καταρχάς κάποιες οθόνες έχουν dp 2.1 (msi πχ) ενώ άλλες στο ίδιο εύρος τιμής έχουν 1.4 (asus). 

Μετά μπήκα rtings και στις 32 ίντσες δίνει καλύτερο πανελ της aorus. Μιλάω για qd oled πάντα non curved. 

Δίπλα στην οθόνη υπάρχει μία lg g4. Όπως είπε και ένας φίλος πιο πίσω αν πας μια φορά σε oled δε γυρνάς σε κάτι άλλο. Ισχύει και για μένα τουλάχιστον. Έχει νόημα να ψάξω για πάνελ που θα είναι κοντά στη g4 ή μιλάμε για τελείως διαφορετικά πράγματα και να μη βάλω άλλη μία παράμετρο στο τραπέζι? 

Η αλήθεια είναι πως πλέον είμαι διακοπές και ψάχνομαι περισσότερο από πριν που ήμουν πιο κατασταλαγμενος στην msi. 

Αυτό λέμε εδώ και τόσες σελίδες. Υπάρχει αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα σε high end OLED TVs και monitors σε brightness, άρα και HDR. Γι αυτό και η miniLED τεχνολογία μπλοκάρεται τόσο άγρια στα monitors, σε σημείο που πολλοί να μην ξέρουν καν ότι υπάρχει. LG/Samsung δεν μπορούν να την ανταγωνιστούν στον τομέα αυτό με τα τωρινά monitors.

Κακά τα ψέματα, όποιος αφήνει LG C1/C2/CX για G4 και G5 για το gamut και το brightness το κάνει. Δεν υπάρχει άλλος λόγος. Με το monitor γυρίζεις πίσω σε όλα εκτός από το χρώμα. Αναφορικά με την εικόνα πάντα.

Επεξ/σία από pirmen56
Δημοσ.
2 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Αυτό λέμε εδώ και τόσες σελίδες. Υπάρχει αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα σε high end OLED TVs και monitors σε brightness, άρα και HDR. Γι αυτό και η miniLED τεχνολογία μπλοκάρεται τόσο άγρια στα monitors, σε σημείο που πολλοί να μην ξέρουν καν ότι υπάρχει. LG/Samsung δεν μπορούν να την ανταγωνιστούν στον τομέα αυτό με τα τωρινά monitors.

Κακά τα ψέματα, όποιος αφήνει LG C1/C2/CX για G4 και G5 για το gamut και το brightness το κάνει. Δεν υπάρχει άλλος λόγος. Με το monitor γυρίζεις πίσω σε όλα εκτός από το χρώμα. Αναφορικά με την εικόνα πάντα.

Η αλήθεια είναι ότι λέγονται πάρα πολλά πράγματα και δεν μπορώ να τα παρακολουθήσω αν και διαβάζω κάποια. Η αλήθεια είναι ότι όσο διαβάζω τόσο πιο πολύ μπερδεύομαι. Μάλλον θα πάω να πάρω την msi που μου άρεσε εξ αρχής όταν γυρίσω από διακοπές. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...