Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
28 λεπτά πριν, Tambas91 είπε

Εγώ προσωπικά δε νομίζω ότι παίζεται καμια συνομωσία και ότι lg και samsung κάπως μαγικά τους κρατάνε όλους από τα @@ και κάνουν ότι θέλουν, απλά όπως όλες οι τεχνολογίες περνάνε διαφορα στάδια... ίσως η παραγωγή να είναι ακόμα ασύμφορη μακάρι να τη βελτιώσουν και να δούμε  και εναλλακτικές καλύτερες από oled

Είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις άλλη αιτία από το στήσιμο της αγοράς. Ούτε το υψηλό κόστος παραγωγής(βλέπε AOC,  Xiaomi, KTC κλπ.), ούτε οι ενεργειακές απαιτήσεις(βλέπε xiaomi στην EU και απουσία των άλλων ακόμα και στις ΗΠΑ), ούτε τέλος η έλλειψη εμπειρίας/τεχνογνωσίας* μπορούν να  δικαιολογήσουν την απουσία τους.

*Το MAG 274UPDF E16M βγήκε με αρκετά προβλήματα(Ασία, UK) αλλά μέσα σε 1-2 μήνες έπεσε το πρώτο firmware update.

Spoiler

 

 

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 minutes ago, pirmen56 said:

Είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις άλλη αιτία από το στήσιμο της αγοράς. Ούτε το υψηλό κόστος παραγωγής(βλέπε AOC,  Xiaomi, KTC κλπ.), ούτε οι ενεργειακές απαιτήσεις(βλέπε xiaomi στην EU και απουσία των άλλων ακόμα και στις ΗΠΑ), ούτε τέλος η έλλειψη εμπειρίας/τεχνογνωσίας* μπορούν να  δικαιολογήσουν την απουσία τους.

*Το MAG 274UPDF E16M βγήκε με αρκετά προβλήματα(Ασία, UK) αλλά μέσα σε 1-2 μήνες έπεσε το πρώτο firmware update.

  Reveal hidden contents

 

 



Σωστά και βάσιμα επιχειρήματα:

🔸 Burn-in (OLED) vs Blooming/Zone Control (Mini LED)

Σωστό: Το burn-in είναι πράγματι πιθανό, αλλά όχι εγγυημένο. Εξαρτάται από τη χρήση (στατικό περιεχόμενο, brightness level, περιβάλλον, duration).

Σωστό: Τα προβλήματα με τις local dimming zones (blooming, haloing, non-uniform black levels) στα Mini LED είναι έμφυτα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας. Δεν μπορούν να αποφευχθούν πλήρως όσο η φωτεινότητα/μαυρά ρυθμίζονται ανά ζώνη και όχι per pixel.

Σωστό: Το per pixel control είναι το δυνατό χαρτί των OLED και dual-cell λύσεων. Η αντίθεση και το shadow detail είναι ασυναγώνιστα.


🔸 Mini LED σε επαγγελματικά monitor

Σωστό: Υπήρχαν (και υπάρχουν) προσπάθειες για Mini LED σε επαγγελματικά μόνιτορ, αλλά όντως η υιοθέτηση ήταν περιορισμένη λόγω των προβλημάτων blooming, latency στο local dimming, και δυσκολίας στην βαθμονόμηση σε διαφορετικά APL (average picture level).

Ακριβές: Οι πιο σοβαρές λύσεις για HDR mastering παραμένουν είτε:

OLED (με burn-in mitigation)

Dual-cell LCD

Και πολύ συγκεκριμένα high-end FALD (Full Array Local Dimming) με πολύ ακριβή αλγόριθμο.


🔸 Κατανάλωση ενέργειας των Mini LED

Σωστό: Οι Mini LED οθόνες όντως καταναλώνουν περισσότερο ρεύμα από τις OLED, λόγω των ισχυρών backlights και της ανάγκης για υψηλή φωτεινότητα και πολλές dimming ζώνες.


🔸 Lobby και επιλογές από τους panel manufacturers

Ρεαλιστικό: Η βιομηχανία display panels λειτουργεί με βάση το κέρδος και τις μαζικές πωλήσεις. Δεν είναι συνωμοσία, είναι οικονομικά δεδομένα.

Αληθές: Πολλές επαγγελματικές ανάγκες (π.χ. HDR mastering displays) δεν εξυπηρετούνται επαρκώς γιατί το market size είναι πολύ μικρό για να δικαιολογήσει το R&D.

Αληθές: Η JOLED είχε εξαιρετικά panels (RGB OLED), αλλά η χρεοκοπία οφείλεται ακριβώς στην αδυναμία εμπορικής βιωσιμότητας.


🔸 Mastering βάσει καταναλωτικών monitor

Σωστό: Πολλά παιχνίδια και ακόμα και κάποια streaming content δεν γίνονται mastered σε reference monitors 30.000€, αλλά με γνώμονα το τι βλέπει ο μέσος καταναλωτής.



🔸 PQ Curve και Brightness Perception

Σωστό: Η καμπύλη PQ (Perceptual Quantizer) δεν είναι γραμμική. Η διαφορά μεταξύ 100 nits και 10.000 nits δεν γίνεται αντιληπτή ως 100 φορές πιο φωτεινή. Υπάρχει logarithmic scaling. Αυτός που το έγραψε σαρκάζει τους τραχανοπλαγιάδες που το παρερμηνεύουν εσκεμμένα και επανειλημμένα.

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1
Δημοσ.
45 λεπτά πριν, prefuse είπε



Σωστά και βάσιμα επιχειρήματα:

🔸 Burn-in (OLED) vs Blooming/Zone Control (Mini LED)

Σωστό: Το burn-in είναι πράγματι πιθανό, αλλά όχι εγγυημένο. Εξαρτάται από τη χρήση (στατικό περιεχόμενο, brightness level, περιβάλλον, duration).

Σωστό: Τα προβλήματα με τις local dimming zones (blooming, haloing, non-uniform black levels) στα Mini LED είναι έμφυτα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας. Δεν μπορούν να αποφευχθούν πλήρως όσο η φωτεινότητα/μαυρά ρυθμίζονται ανά ζώνη και όχι per pixel.

Σωστό: Το per pixel control είναι το δυνατό χαρτί των OLED και dual-cell λύσεων. Η αντίθεση και το shadow detail είναι ασυναγώνιστα.


🔸 Mini LED σε επαγγελματικά monitor

Σωστό: Υπήρχαν (και υπάρχουν) προσπάθειες για Mini LED σε επαγγελματικά μόνιτορ, αλλά όντως η υιοθέτηση ήταν περιορισμένη λόγω των προβλημάτων blooming, latency στο local dimming, και δυσκολίας στην βαθμονόμηση σε διαφορετικά APL (average picture level).

Ακριβές: Οι πιο σοβαρές λύσεις για HDR mastering παραμένουν είτε:

OLED (με burn-in mitigation)

Dual-cell LCD

Και πολύ συγκεκριμένα high-end FALD (Full Array Local Dimming) με πολύ ακριβή αλγόριθμο.


🔸 Κατανάλωση ενέργειας των Mini LED

Σωστό: Οι Mini LED οθόνες όντως καταναλώνουν περισσότερο ρεύμα από τις OLED, λόγω των ισχυρών backlights και της ανάγκης για υψηλή φωτεινότητα και πολλές dimming ζώνες.


🔸 Lobby και επιλογές από τους panel manufacturers

Ρεαλιστικό: Η βιομηχανία display panels λειτουργεί με βάση το κέρδος και τις μαζικές πωλήσεις. Δεν είναι συνωμοσία, είναι οικονομικά δεδομένα.

Αληθές: Πολλές επαγγελματικές ανάγκες (π.χ. HDR mastering displays) δεν εξυπηρετούνται επαρκώς γιατί το market size είναι πολύ μικρό για να δικαιολογήσει το R&D.

Αληθές: Η JOLED είχε εξαιρετικά panels (RGB OLED), αλλά η χρεοκοπία οφείλεται ακριβώς στην αδυναμία εμπορικής βιωσιμότητας.


🔸 Mastering βάσει καταναλωτικών monitor

Σωστό: Πολλά παιχνίδια και ακόμα και κάποια streaming content δεν γίνονται mastered σε reference monitors 30.000€, αλλά με γνώμονα το τι βλέπει ο μέσος καταναλωτής.



🔸 PQ Curve και Brightness Perception

Σωστό: Η καμπύλη PQ (Perceptual Quantizer) δεν είναι γραμμική. Η διαφορά μεταξύ 100 nits και 10.000 nits δεν γίνεται αντιληπτή ως 100 φορές πιο φωτεινή. Υπάρχει logarithmic scaling. Αυτός που το έγραψε σαρκάζει τους τραχανοπλαγιάδες που το παρερμηνεύουν εσκεμμένα και επανειλημμένα.

Ρεαλιστικό: Η βιομηχανία display panels λειτουργεί με βάση το κέρδος και τις μαζικές πωλήσεις. Δεν είναι συνωμοσία, είναι οικονομικά δεδομένα.

Ναι. Ασύλληπτο πρόβλημα το blooming. 90% blooming και μόλις 10% εικόνα. Ούτε 50€ δεν δίνεις για το μόνιτορ στα δεξιά*. Προτιμάς να έχεις ωραιότατο glow σε όλη την οθόνη για 100€ παραπάνω στην τσέπη. Ή να δώσεις μέχρι και 10 "χήνες" για το αριστερά. Τώρα εξηγούνται όλα. Δεν υπάρχει καθόλου ζήτηση. Δεν τα θέλει κανείς. Παρόλο που είναι το 27i στα top seller του skroutz μαζί με monitors "δώρο με απορρυπαντικό" των 90€ .Το βρήκε το AI με τα προσεκτικά σχεδιασμένα prompt σου. Όπως και το δήθεν παραπανίσιο latency, τροχοπέδη για επαγγελματικά displays!!! Τι μαθαίνει κανείς όσο ζει.

*

Spoiler

 

Btw, συγκρίνει με MLA WOLED. Γι αυτό και το red tint γράφει πολύ πιο έντονα στην κάμερα.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
51 minutes ago, pirmen56 said:

Όπως και το δήθεν παραπανίσιο latency, τροχοπέδη για επαγγελματικά displays!!! Τι μαθαίνει κανείς όσο ζει.

Για ξαναδιάβασε τι γράφει για το latency και το calibration γιατί οπως πάντα απομονώνεις ότι σε βολεύει. 

Τα άλλα ασχολιαστα.

 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Dolby vision game Vs HDR10

Η Dolby κάνει ότι μπορεί για να προωθήσει το προϊόν της αλλα πλέον ακόμα και οι gamers που έμαθαν και 2-3 πράγματα, την πήραν χαμπάρι και δεν εντυπωσιάζονται ενώ αναγνωρίζουν από που προέρχονται τα artifacts και color banding.

 

 

 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.
10 ώρες πριν, prefuse είπε

Για ξαναδιάβασε τι γράφει για το latency και το calibration γιατί οπως πάντα απομονώνεις ότι σε βολεύει. 

Τα άλλα ασχολιαστα.

 

Το πρόβλημα που λες(local dimming latency) αφορά παλιότερα κυρίως μοντέλα με μέτρια υλοποίηση και απαιτεί πολύ γρήγορη κίνηση για να φανούν artifacts. Δηλαδή, καμία σχέση με επαγγελματική χρήση. Ενώ δεν προσθέτει ούτε χιλιοστό latency στο ολικό του monitor. Όπως το έχουν κάνει καραμέλα στο /r OLED με βάση αυτά που ακούν στο monitors unboxed και τους βολεύουν. Το έχει δείξει με μετρήσεις Ιάπωνας reviewer ότι είναι άσχετο με το υπόλοιπο latency του monitor.

Επίσης, πρόβλημα με ABL που προκαλεί προβλήματα σε calibration σε διαφορετικά APL έχουν και τα OLED, αλλά στις φωτεινές σκηνές. Όλα αυτά είναι βέβαια θεωρητικά όταν βλέπεις την κορυφαία πιστότητα των τελευταίων ναυαρχίδων της TCL.

Όσο για τα άλλα, όντως τι να σχολιάσεις. Από τη μία το AI γράφει ότι τη βιομηχανία την ενδιαφέρουν το κέρδος και οι μαζικές πώλήσεις. Από την άλλη έχουμε το xiaomi top seller στην πρώτη σελίδα του skroutz εδώ και κάποιους μήνες, παρά τα θέματά του, παρά την τριπλάσια τιμή από τα δημοφιλέστερα μόνιτορς της αγοράς και καμία άλλη εταιρεία να μην μπαίνει στο χώρο για να της κόψει μερίδιο αγοράς. Άμα θες ρώτα το αυτό. Απλά. Όχι με έναν τόνο κοπτοραπτική για να το ωθήσεις να σου δώσει την απάντηση που θες.

5 ώρες πριν, prefuse είπε

Dolby vision game Vs HDR10

Η Dolby κάνει ότι μπορεί για να προωθήσει το προϊόν της αλλα πλέον ακόμα και οι gamers που έμαθαν και 2-3 πράγματα, την πήραν χαμπάρι και δεν εντυπωσιάζονται ενώ αναγνωρίζουν από που προέρχονται τα artifacts και color banding.

Dolby Vision στα games είναι λίγο ανέκδοτο μιας και έχουμε μηχανή γραφικών που μπορεί να κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά καρέ-καρέ.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
On 05/08/2025 at 21:24, pirmen56 said:

image.png.2c2ba7975eacb9b2a4851d76609e87fe.png

image.png.8af7a8edf4288769a2c3025bcad9f04d.png

Understanding Perceived Brightness Difference: 10,000 Nits vs 100 Nits Through the PQ Curve 

Fechner's Logarithmic Law**: Predicts a 2.0:1 perceived brightness ratio


**Stevens' Power Law (β=0.33)**: Predicts a 4.6:1 perceived brightness ratio  


**PQ Curve**: Predicts a 2.0:1 perceived brightness ratio

The PQ curve aligns most closely with Fechner's logarithmic model, reflecting the scientific consensus that brightness perception follows logarithmic rather than linear patterns


## Logarithmic Nature of Human Vision

Human brightness perception is fundamentally non-linear due to several factors

 

 

5 hours ago, pirmen56 said:

Από την άλλη έχουμε το xiaomi top seller στην πρώτη σελίδα του skroutz εδώ και κάποιους μήνες, παρά τα θέματά του, παρά την τριπλάσια τιμή από τα δημοφιλέστερα μόνιτορς της αγοράς και καμία άλλη εταιρεία να μην μπαίνει στο χώρο για να της κόψει μερίδιο αγοράς. Άμα θες ρώτα το αυτό. Απλά. Όχι με έναν τόνο κοπτοραπτική για να το ωθήσεις να σου δώσει την απάντηση που θες.

Τι σχέση έχει το best seller σε οικονομική κατηγορία μόνιτορ με την ποιότητα;

Να έλεγες value for money λύση να πω άντε οκ, ή μέχρι 200-300€ μπορεί να αντέξει ο μέσος καταναλωτής για gaming οθόνη και λάβεις υπόψη και την ακρίβεια και τους πολύ χαμηλούς μισθούς.

Εντάξει ρε pirmen καρτέλ είναι στον δικό σου πλανήτη, lobby που στοχεύει σε συγκεκριμένο target group σύμφωνα με συγκεκριμένα οικονομικά δεδομένα για τον υπόλοιπο πλανήτη. 

Όπως και να έχει δεν έχει καμία απολύτως άμεση επιρροή, στο πώς θα δείχνει το HDR. Ειδικα στις ταινίες που οι εμπλεκόμενοι καλλιτέχνες έχουν μια πιο καλλιεργημένη αισθητική και δεν εκμεταλλεύονται ούτε τα περίπου 10 stop δυναμικού εύρους του SDR , συνήθως οι ταινίες είναι 6-8, πόσο μάλλον του HDR που είναι πάνω απο 16-17.

Κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβετε ότι το περισσότερο δεν σημαίνει καλύτερο, αντιθέτως στην τέχνη αφαιρούμε, αλλά πρέπει να μελετήσετε και να ασχοληθείτε με την τέχνη για να το κατανοήσετε.

5 hours ago, pirmen56 said:

Επίσης, πρόβλημα με ABL που προκαλεί προβλήματα σε calibration σε διαφορετικά APL έχουν και τα OLED, αλλά στις φωτεινές σκηνές. Όλα αυτά είναι βέβαια θεωρητικά όταν βλέπεις την κορυφαία πιστότητα των τελευταίων ναυαρχίδων της TCL.

Στα OLED το απενεργοποιείς αν θέλεις το ABL και είναι για προστασία όχι για να μασκαρεψει εκ γενετής προβλήματα του πάνελ

Τα mini led έχουν εκ γενετής πρόβλημα αφού αν απενεργοποιήσεις το local dimming χάνεις όλα τα πλεονεκτήματα των dimming zones. 

Γι'αυτό και έχεις πολύ καλό SDR που είναι και το σημαντικότερο σε per pixel monitors, σε αντίθεση με αυτά που χρησιμοποιούν dimming zones και σας προωθούν το HDR αφού για το SDR δεν μπορούν να κάνουν και πολλά για να μασκαρεψουν τα ελάττωματα τους.

Σε HDR είτε per pixel control, είτε μέσω local dimming υπάρχουν θέματα. 

Τώρα σου έγινε πιο κατανοητό;

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.
47 λεπτά πριν, Westbaum είπε

Παίδες  κρατάω το color depth σε 12 bpc παρόλο που η B4 υποστηρίζει 10 native,ε;
image.png.3826620565e566d310e204d3989a168e.png
image.png.89168290087758ce6573fe04d1e425db.pngimage.png.797a0e21e03657040784be52e6f6192e.png
https://imgur.com/HznuQC8 
Ηome cinema😲
 

Μεγεια το εργαλείο!! εννοείτε το βάζεις 12 bit όλα δεξιά, βάλε και το cru να καταργήσεις την 4096x2160 γιατί δε μπορείς να παίξεις με Dldsr

σε 2 χρονια θα έχει burn in όμως μη ξενερώσεις

  • Like 1
  • Haha 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Westbaum είπε

Παίδες  κρατάω το color depth σε 12 bpc παρόλο που η B4 υποστηρίζει 10 native,ε;
image.png.3826620565e566d310e204d3989a168e.png
image.png.89168290087758ce6573fe04d1e425db.pngimage.png.797a0e21e03657040784be52e6f6192e.png
https://imgur.com/HznuQC8 
Ηome cinema😲
 

Βαλτο 12 αλλα δεν εχει και πολυ ουσια λιγα πραγματα ειναι σε 12bit.

Με γειες να την χαρεις.

Επεξ/σία από akoinonitos
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 hours ago, Tambas91 said:

Μεγεια το εργαλείο!! εννοείτε το βάζεις 12 bit όλα δεξιά, βάλε και το cru να καταργήσεις την 4096x2160 γιατί δε μπορείς να παίξεις με Dldsr

σε 2 χρονια θα έχει burn in όμως μη ξενερώσεις

1 hour ago, akoinonitos said:

Βαλτο 12 αλλα δεν εχει και πολυ ουσια λιγα πραγματα ειναι σε 12bit.

Με γειες να την χαρεις.

Αγαπητοί μου φίλοι, τι μαρσαρς ρε;...τα κατσίκια τα ... 

όπως και με κάθε αναβάθμιση Nvidia driver, day one ή τις πρώτες βδομάδες που κυκλοφορεί και κάθε πατροπαράδοτος gamer που σέβεται τον εαυτό του τρέχει να αναβαθμίσει και πέφτει σαν τη μύγα στο σκατό...

με αγάπη το κωλόπαιδο Κυριάκος

:P

Εγώ πάντως δεν θα εμπιστευομουν κανένα ημιμαθή εδώ μέσα. Ιδίως κάτι color scientist σαν τοιούτον, αποδαυτον τον τζαναμπέτη και νταή επιστήμονα perfuse που γράφει ότι του κατέβει ανάλογα από ποια μεριά θα ξυπνήσει και την μια μας γράφει the more is better, την άλλη για αφαίρεσεις και ρίζα ΧΚΡ σε τριγωνικό ράνταρ, μέσω UHF κάτω από πιλοτική διάβαση.

 

 

 

 

Καλορίζικο στο Δυτικό Δέντρο!

Να την ευχαριστηθείς και καλό "burn in" με τα αγαπημένα σου games. ;) 

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...