Προς το περιεχόμενο

Έρευνα αγοράς για φωτογραφική μηχανή και φακο


ErrikaPet

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Για αρχιτεκτονικη φωτογραφια πρεπει να πας σε καμερα Full Frame! και οχι σε crop μοντελο!

Αυτο γιατι εχεις πλεονεκτημα στον ευρυγωνιο φακο σε σχεση με crop μοντελο που πολλαπλασιαζει το x1.5 ή x1.6 ή x2

Βεβαια για ερασιτεχνική φωτογράφιση παρε μια επωνυμη μηχανη και δουλεψε τον kit φακο στο ευρυγωνιο 28mm αλλα θα εχεις θεμα με μικρα δωματια,μπανια κτλ

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 55
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

4 ώρες πριν, pxl είπε

Για αρχιτεκτονικη φωτογραφια πρεπει να πας σε καμερα Full Frame! και οχι σε crop μοντελο!

Αυτο γιατι εχεις πλεονεκτημα στον ευρυγωνιο φακο σε σχεση με crop μοντελο που πολλαπλασιαζει το x1.5 ή x1.6 ή x2

Βεβαια για ερασιτεχνική φωτογράφιση παρε μια επωνυμη μηχανη και δουλεψε τον kit φακο στο ευρυγωνιο 28mm αλλα θα εχεις θεμα με μικρα δωματια,μπανια κτλ

 

Οι φακοί στα crop έχουν άλλα μήκη ακριβώς για αυτό. Ίδιες γωνίες με τους full frame βλέπουν, απλά τα νούμερα πάνω στον φακό δεν είναι τα ίδια.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το point του ανθρώπου παραπάνω είναι νομίζω το εξής: Για να δεις πχ 24mm σε μια ff θα βάλεις φακο 24mm.

Για να δεις 24mm ομως πχ σε μια aps-c θα πρέπει να κατέβεις στο 16mm με οτι συνεπάγεται αυτο. Δηλ παραμόρφωσεις και συμπεριφορά ενος φακου 16mm άσχετο εαν εμεις "βλέπουμε" εικονα σαν 24mm.. ο φακος ομως ειναι και παραμένει 16mm.

Νομίζω αυτο θέλει να πει.

Επεξ/σία από Ntinlanden
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι παραμορφώσεις με το dxo photolab διορθώνονται όλες. Ο nikon 10-20 σε dx, είναι σούπερ, γιατί στο ευρυγώνιο ισοδυναμεί με 15mm που είναι πολύ ευρυγώνιος. Για πιο ευρυγώνιο στα 14mm το κόστος όχι απλά απογειώνεται , εκτοξεύεται . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν διορθώνονται ολα..

Αν για παράδειγμα κάποιος εχει εναν 35αρη ας πουμε σε crop και επειδή "βλέπει" 50mm και πλησιάσει εναν άνθρωπο να κανει για παράδειγμα ενα πιο σφιχτο πορτραίτο, το πρόσωπο θα παραμορφωθεί, δεν θα ειναι κολακευτικο..και θα παραμεινει έτσι..

Ο φακος παραμένει δηλ 35 χιλιοστα και συμπεριφέρεται έτσι. 

 

Ο αλλος διπλα με την ff του και τον 50αρη αν παει να παρει το ιδιο καδρο θα εχει καλύτερα αποτελέσματα...

 

Ενα αλλο παράδειγμα είναι το "απλωμα" που κανει ο ευρυγωνιος στα επίπεδα πίσω, πχ ο ηλιος παει στα τσακιδια τερμα πισω κ ειναι μια σταλιά, το ακριβως αντίθετο με εναν τηλεφακο..300mm σε μια crop ναι, ισοδυναμούν με 450mm, αλλα η συμπιεση επίπεδων πισω θα ειναι ενος φακου 300mm και εναν ηλιο τέρας. 

Ο αλλος διπλα με την ff και 450mm θα παρει ναι μεν "ιδιο καδρο" αλλα διαφορετικη φωτογραφία.

Αλλη συμπιεση επιπεδων απο πίσω. Τεράστια. 

 

Μάλλον αυτο υποθέτω ηθελε να πει ο φίλος pxl και εχει δίκιο. Την συμπεριφορά του φακου.

Επεξ/σία από Ntinlanden
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Ntinlanden είπε

Δεν διορθώνονται ολα..

Αν για παράδειγμα κάποιος εχει εναν 35αρη ας πουμε σε crop και επειδή "βλέπει" 50mm και πλησιάσει εναν άνθρωπο να κανει για παράδειγμα ενα πιο σφιχτο πορτραίτο, το πρόσωπο θα παραμορφωθεί, δεν θα ειναι κολακευτικο..και θα παραμεινει έτσι..

Αν βγάλει κάποιος πορτραίτο με 35mm σε crop , θα έχει παραμόρφωση στο πρόσωπο ;; Ειδικά αν το έχει στο κέντρο ;;;

Οι παραμορφώσεις στα άκρα των ευρυγώνιων , δεν διορθώνονται , αλλά αν θέλει κάποιος να έχει πρόσωπα στο άκρο του κάδρου, με ευρυγώνιους,

ίσως πρέπει να αλλάξει χόμπυ. Το καμπύλωμα των ευθειών όμως, με κατάλληλο πρόγραμμα , διορθώνεται αν υπάρχει προφίλ του φακού. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τη συμπεριφορά των φακών θελω να πω με το παράδειγμα αυτό..οτι οταν βάλουμε καποιον φακο να τον υπολογίζουμε ως αυτο που ειναι, άσχετα με το crop factor και τι εικονα θα δουμε..

Μικρες οι διαφορές βέβαια..

 

Οσο για τα πορτραίτα με ευρυγωνιο, ενας 35αρης όπως και να το κανουμε δεν κολακεύει ενα πρόσωπο εαν παμε κοντά..θα έχει μια καποια παραμόρφωση ή εστω θ τα παει χειρότερα απο εναν 50αρη.

Δηλ θελω να πω, εκεινος που εχει κροπ και εβαλε λεει εναν 35αρη και ειναι 50αρης δεν ειναι. Την εικονα, το καδρο ενος 50αρη απλα βλέπει. 

Δε ξερω πως αλλιως να το εξηγήσω. 

 

Για χομπυ δε ξερω..αλλα ξερω επαγγελματία που εχει κανει δουλειές πορτραίτα και με ευρυγωνιο...

Με 14αρη μάλιστα..υπερευρυγωνιο. 

Σίγουρα δεν ειναι ο μόνος. 

 

 

Screenshot_20220203-222016_Instagram.jpg

Screenshot_20220203-221942_Instagram.jpg

Screenshot_20220203-222937_Instagram.jpg

Επεξ/σία από Ntinlanden
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το ότι κάποιος , είχε την επιθυμία να βγάλει πορτραίτα με 14άρη  και μάλιστα κοντινά  , τι ακριβώς μας λέει ;;  Δεν καταλαβαίνω. 

Και με fisheye , άλλοι , κάνουν παρόμοιες απόπειρες . Τι φταίμε εμείς ;;; Πρέπει να ασχοληθούμε ;;

Βγαίνει το συμπέρασμα ότι οι 14mm ή οι fisheye 8mm είναι φακοί πορτραίτου ;

Οποιοσδήποτε φακός, ειδικά με σφαιρικά κρύσταλλα (αν το δούμε από άποψη οπτικής/φυσικής) παραμορφώνει αν πλησιάσουμε κοντά. 

Από εκεί και πέρα, ο 35ρης, σε crop , αν χρησιμοποιηθεί σωστά, δεν παραμορφώνει , ούτε για πορτραίτα. 

Παράδειγμα τυχαίο που βρίσκω στο flickr, του nikon 35 DX , σε f/2.8 με D5100

fff 81

Κι άλλο , με τον ίδιο σε d3100 

DSC_8818

Σε D7000 με f/10 , έχει παραμόρφωση ;; Δεν νομίζω !

20210807_1703_DSC_0021-Editar.jpg

 

 

ανοιχτός στο f/2.8 σε D500 , πάλι χωρίς παραμόρφωση . 

Avalon Bridger

 

Αν πάω με 50ρη σε full frame και κολλήσω πάνω στο πρόσωπο του μοντέλου, θα έχω παραμόρφωση . 

Αντίστροφα, αν πας με τον 50mm φακό της fuji medium format , που ισοδυναμεί με 35mm σε full frame και κολλήσεις πάνω στο πρόσωπο, 

πάλι ενώ έχεις medium format αισθητήρα, θα έχεις παραμόρφωση . 

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@Dr_73

Εγω και εσυ και πολλοι αλλοι ξέρουμε, εχουμε μαθει δυο πραγματάκια, 

Δεν ξερω πως να το εξηγήσω αλλιως μαλλον σωστα.

 

Θελω να πω, βάζοντας εναν 300αρη πχ σε μια κροπ καποιος θα νομίζει οτι θα ειναι ακριβως σα να εχει εναν 450αρη, οχι, το τι θα χωρεσει το τι θα καταγράψει, το καδρο μονο ενος 450αρη σε ff θα πάρει. 

Ο φακος θα συμπεριφέρεται σαν εναν 300αρη, οτι ειναι δηλ. (παραμόρφωσεις, συμπιεση κλπ κλπ) δεν μετατρέπεται σε 450αρη, απλα κροπαρει, καταγραφεί ο μικρότερος αισθητήρας απο όλη την εικονα που δινει ο φακος ενα μερος του.

Αυτο προσπαθώ να εξηγήσω αλλα μαλλον δε βρίσκω τον σωστό τρόπο. 

Επεξ/σία από Ntinlanden
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Ntinlanden είπε

@Dr_73
Ο φακος θα συμπεριφέρεται σαν εναν 300αρη, οτι ειναι δηλ. (παραμόρφωσεις, συμπιεση κλπ κλπ) δεν μετατρέπεται σε 450αρη, απλα κροπαρει, καταγραφεί ο μικρότερος αισθητήρας απο όλη την εικονα που δινει ο φακος ενα μερος του.


Έχεις δίκαιο όταν λες πως ένας φακός δεν αλλάζει τα χαρακταριστικά του, όμως η συμπίεση, είναι η προοπτική, και αυτό δεν αλλάζει λόγω της εστιακής απόστασης(αδιαφορεί ας πούμε για το εάν έχεις φακό 24mm ή 500mm) αλλά από  απόσταση που έχεις εσύ σε σχέση με το αντικείμενο που φωτογραφίζεις.

Ας πούμε ότι έχεις ένα φακό 400mm, αυτός ο φακός έχει ένα angle of view περίπου 6 μοίρες. Όταν εσύ βάλεις αυτό τον φακό σε μία crop μηχανή με crop factor 1,5 τότε ο αισθητήρας αγνοεί όλο το είδωλο (crop όπως είπες και εσύ) και βλέπει από το φακό  γωνία θέσης 4 μοίρες, κάτι που αντιστοιχεί σε φακό 600mm.

Eάν εσύ φωτογραφίζεις ένα αντικείμενο με αυτό το φακό σε μία crop μηχανή η φωτογραφία σου από θέμα παραμόρφωσης (λόγο διαφορετικής κατασκευής των φακών μπορεί να υπάρχουν μικροδιαφορές αλλά όχι έντονα διακριτές στο μάτι) και συμπίεσης θα είναι πανομοιότυπη σαν να το έκανες με full frame μηχανή και 600mm φακό, εφόσον στεκόσασταν στο ίδιο σημείο

Για αυτό το λόγο μπορείς με ένα φακό 24mm να μιμηθείςτην προοπτική ενός 500mm απλά κάνωντας crop στην φωτογραφία σου (αν έχεις αρκετά pixel στον αισθητήρα).

Στο βάθος πεδίου τι πιστεύεις ότι θα γίνει;

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω υπεραναλύετε το θέμα παιδιά. Εγώ τόσα χρόνια με m43 βγάζω και οι παραμορφώσεις είναι αποδεκτές. Αλίμονο αν όποιος θέλει να βγάλει φωτογραφία να πρέπει να πάει αποκλειστικά σε FF.

Το FF επίσης έχει από τη μεριά του μειονεκτήματα, όπως το τρομερά λεπτό βάθος πεδίου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε


Έχεις δίκαιο όταν λες πως ένας φακός δεν αλλάζει τα χαρακταριστικά του, όμως η συμπίεση, είναι η προοπτική, και αυτό δεν αλλάζει λόγω της εστιακής απόστασης(αδιαφορεί ας πούμε για το εάν έχεις φακό 24mm ή 500mm) αλλά από  απόσταση που έχεις εσύ σε σχέση με το αντικείμενο που φωτογραφίζεις.

Ας πούμε ότι έχεις ένα φακό 400mm, αυτός ο φακός έχει ένα angle of view περίπου 6 μοίρες. Όταν εσύ βάλεις αυτό τον φακό σε μία crop μηχανή με crop factor 1,5 τότε ο αισθητήρας αγνοεί όλο το είδωλο (crop όπως είπες και εσύ) και βλέπει από το φακό  γωνία θέσης 4 μοίρες, κάτι που αντιστοιχεί σε φακό 600mm.

Eάν εσύ φωτογραφίζεις ένα αντικείμενο με αυτό το φακό σε μία crop μηχανή η φωτογραφία σου από θέμα παραμόρφωσης (λόγο διαφορετικής κατασκευής των φακών μπορεί να υπάρχουν μικροδιαφορές αλλά όχι έντονα διακριτές στο μάτι) και συμπίεσης θα είναι πανομοιότυπη σαν να το έκανες με full frame μηχανή και 600mm φακό, εφόσον στεκόσασταν στο ίδιο σημείο

Για αυτό το λόγο μπορείς με ένα φακό 24mm να μιμηθείςτην προοπτική ενός 500mm απλά κάνωντας crop στην φωτογραφία σου (αν έχεις αρκετά pixel στον αισθητήρα).

Στο βάθος πεδίου τι πιστεύεις ότι θα γίνει;

Συμπιεση ενος τηλεφακου πχ εννοω το οτι απο πισω το φοντο, τα επίπεδα τα κανει να ειναι μεγαλύτερα και πιο κολλημένα το ενα με το αλλο..πχ ενα βουνο απο πισω, ενα κτήριο κατι, να φαίνεται οτι ειναι κολλημένο και ακριβώς απο πισω απο το θεμα μας, να δινει αυτή τη ψευδαίσθηση δηλ. ενω στη πραγματικότητα ειναι πολυ μακρυα.

Το αντίθετο κάνει ενας ευρυγωνιος, τα απλώνει..

 

Αυτό θελω να πω..

 

Με το βαθος πεδιου τι; 🤔

 

1 ώρα πριν, DVaderLa είπε

Νομίζω υπεραναλύετε το θέμα παιδιά. Εγώ τόσα χρόνια με m43 βγάζω και οι παραμορφώσεις είναι αποδεκτές. Αλίμονο αν όποιος θέλει να βγάλει φωτογραφία να πρέπει να πάει αποκλειστικά σε FF.

Το FF επίσης έχει από τη μεριά του μειονεκτήματα, όπως το τρομερά λεπτό βάθος πεδίου.

Μπα σε καμια περιπτωση 😅

Μονο και μονο ολο αυτο για τη κουβέντα και τπτ παραπάνω! 😅

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, DVaderLa είπε

Το FF επίσης έχει από τη μεριά του μειονεκτήματα, όπως το τρομερά λεπτό βάθος πεδίου.

Δεν το κατάλαβα αυτό ! Καλύτερη προοπτική και βάθος πεδίου, πρόσφερε πάντα ο μεγαλύτερος αισθητήρας και η μεγαλύτερη επιφάνεια φίλμ !

Παράδειγμα από το flickr, τοπίου , με film 4 Χ 5 !

Sneffels Sunset

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Καλύτερη προοπτική και βάθος πεδίου, πρόσφερε πάντα ο μεγαλύτερος αισθητήρας και η μεγαλύτερη επιφάνεια φίλμ !

Παράδειγμα από το flickr, τοπίου , με film 4 Χ 5 !

Oι μηχανές μεγάλου φορμά είναι κατασκευαστικά διαφορετικές και τα πράγματα που μπορείς να πετύχεις σε μία λήψη, χρειάζεσαι ώρες στο post για να το πάρεις με μία τύπου slr μηχανή οπότε συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.
Να σημειώσω , πως ναι μεν όσο μεγαλύτερο είναι το φιλμ τόσο καλύτερη η ποιότητα , αλλά το 135 είναι το ανώτερο φορμά σε αναλογία ποιότητας μεγέθους.
Εάν από ένα φιλμ μεσαίου ή μεγάλου φορμά κόψεις ένα κομμάτι 35mmX24mm και το συγκρίνεις με ένα φιλμ 135 η ποιότητα γέρνει αρκετά προς το 135 και αυτό δεν οφείλεται στο φιλμ, αλλά στην ποιότητα των φακών, καθώς το 135 ήταν πάρα πολύ διαδεδομένο και όλο το r&d γινόταν σε αυτό το φορμά με αποτέλεσμα να εξελιχθούν περισσότερο και να αποτυπώνουν την πληροφορία στο φιλμ αρκετά καλύτερα.
Είναι τόσο τεράστια η διαφορά μεγέθους ανάμεσα σε ένα φιλμ 135 και σε ένα 4Χ5 που γελάνε και οι πέτρες αν πας να κάνεις σύγκριση.

Νομίζω ότι χρειάζεται να γίνει ένα ξεχωριστό thread για προοπτική, βάθος πεδίου κλπ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Oι μηχανές μεγάλου φορμά είναι κατασκευαστικά διαφορετικές και τα πράγματα που μπορείς να πετύχεις σε μία λήψη, χρειάζεσαι ώρες στο post για να το πάρεις με μία τύπου slr μηχανή οπότε συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.

Φυσικά, γιατί στις μεγάλου φορμάτ, όλοι οι φακοί είναι ουσιαστικά tilt-shift ! Ένας φακός tilt-shift για slr , κάνει όσο μία μεγάλου φορμάτ. 

Στο συγκεκριμένο θέμα , οι full frame, υπερτερούν παντού έναντι των crop sensor. Εκτός αν βάλουμε θέματα κόστους, όγκου κτλ . 

Σχετικά με το φιλμ , τι λες ;;;; Ότι αν κόψουμε ένα κομμάτι πχ από velvia 100 4X5 , θα έχει χειρότερη ποιότητα από velvia 100 σε 135 ;;

 

 

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...