Προς το περιεχόμενο

Με το M1 Ultra, η Apple θέλει να ξεπεράσει σε απόδοση την GeForce RTX 3090 της Nvidia


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κατά βάση, o Fat Agnus, σχεδιασμού δεκαετίας '80 και με 21.000 τρανσίστορ, είναι πιο γρήγορος σε κάποιες εργασίες (π.χ. να βγάζει gradient fields με τον copper) από την RTX3090 - αλλά δεν βγήκε η Amiga Inc. να βγάλει πίνακες και ανακοινώσεις! :D

Η Apple κατεφεύγει και πάλι σε βλακώδεις συγκρίσεις για το marketing και τα fanboys. Προφανώς οι μηχανικοί της, από τη στιγμή που έχουν την ελευθερία να σχεδιάσουν το hardware τους όπως αυτοί θέλουν, μπορούν λ.χ. όπως συμβαίνει με το DirectX και το OpenGL, να ενσωματώσουν τόσο στο λειτουργικό τους σύστημα όσο και στο hardware τους, βιβλιοθήκη με 150 εντολές που θα επιταχύνουν δραματικά εργασίες σε photoshop και συναφή προγράμματα. H Adobe και οι λοιποί δεν είναι χαζοί να μην ενσωματώσουν το acceleration στα προοιόντα τους και *μπαμπ* θαύμα, είναι γρηγορότεροι - σε κάποιες εργασίες - από την RTX3090. Μια άλλη απλή τεχνική για να παραποιήσουν την πραγματικότητα, θα ήταν να χρησιμοποιήσουν στις μετρήσεις τους, τεράστιο όγκο δεδομένων που δεν θα χωράει στα 24GB VRAM, οπότε μπαμ, bottleneck! Γενικά αν θέλεις να μαγειρέψεις, τρόποι υπάρχουν. Η Apple, ότι έκανε με την σύγκριση με τον  Core i7 όταν έβγαλε το αρχικό m1 chip, το ίδιο κάνει και τώρα.

 

 

  • Like 2
  • Thanks 5
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, paredwse είπε

Ωπ, τι έγινε, από εκεί που κάναμε compile κανά πηγαίο κώδικα έτσι στο καθισιό μας, πήγαμε στο unreal engine; 

Νόμιζα ότι ήσανι επαγγελματίας, κι αυτό το μηχάνημα το σνομπάρεις υπερμέγιστε; 

Ειμαι αντικειμενικος κριτης, δυστυχως εχεις παρωπιδες οσον αφορα την apple εχεις hyp-αριστει κ δεν τα βλεπεις καθαρα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ θέλω να μάθω τον τρόπο και το software που χρησιμοποιήθηκε..  Γιατί Αν είναι να μετράς σαν τα benchmarks του user benchmark  95% single και 5% multi core μπορεί να βγάλεις. ότι αποτέλεσμα θες... Χωρίς βέβαια να υπονοείς ότι δεν έχει μεγάλες επιδόσεις. Αλλά όχι αυτές που θες να διαφημίσεις .   This is marketing...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Μακάρι να ήταν δυνατόν να τρέξουμε Pytorch/Tensorflow με απόδοση RTX 3090... στο Mac Studio. Έχει κανείς κάποιο σχετικό link/πληροφορίες ή θα πρέπει να περιμένουμε να το δούμε στην πράξη όταν θα υπάρξουν παραδώσεις μηχανημάτων;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να υπενθυμίσω σε πολλούς που «ξεχνιούνται» ότι η Apple βρίσκεται στην Αμερική και παραπλανητικές διαφημίσεις εκεί διώκονται με μηνύσεις από κάθε πολιτεια ξεχωριστα.

Αν όπως γράφονται από αυτούς που προφανώς , τους ενοχλεί η Apple για προσωπικούς λόγους, ο M1 είχε παραπλανήσει εξαρχής σχετικά με τον i7 , ήδη τώρα θα έπρεπε να είχαν πέσει οι πρώτες μυνησεις.

Αν και πάλι θέλετε μια καραμέλα γιατί σας πονάει ο λαιμός από κάτι που είναι πολύ μεγάλο για να το καταπιείτε  , τότε εντάξει μπορείτε να χρησιμοποιήτε την λέξη μάρκετινγκ και περαστικα σάς….

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
59 λεπτά πριν, Razor333 είπε

Κομμάτι της gpu είναι το media engine και στις nvidia ακόμα όταν κάνεις decode encode το video engine τους έχει load, στο 100% video engine load με πολλαπλά 8Κ streams σε 3080ti βλέπω 130w (gpu only), σε compute/games πάει στα 400w.

Δεν ξέρω τι κάνει η 3080ti, σε Μ1 πάντως τα video decode/encode (συγκεκριμένα codecs μόνο) γίνονται σε ξεχωριστά cores, ξεχωριστό υλικό από τα gpu/cpu cores. Αν το θες σε γραφικά:

2021-11-10-image-8.jpg

Όπως και οι Intel επεξεργαστές με το Quick Sync, δεν χρησιμοποιούν τα integrated gpu cores αλλά ξεχωριστά cores για τα encode/decode workloads.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, SeaLion είπε

Δεν ξέρω τι κάνει η 3080ti, σε Μ1 πάντως τα video decode/encode (συγκεκριμένα codecs μόνο) γίνονται σε ξεχωριστά cores, ξεχωριστό υλικό από τα gpu/cpu cores. Αν το θες σε γραφικά:

2021-11-10-image-8.jpg

Όπως και οι Intel επεξεργαστές με το Quick Sync, δεν χρησιμοποιούν τα integrated gpu cores αλλά ξεχωριστά cores για τα encode/decode workloads.

 

Ως dedicated hw encoder/decoder, αναφέρει και η nvidia το media engine (nvdec/nvenc), αν γινόταν απλά από τα cuda cores, θα είχαν τις ίδιες δυνατότητες και οι turing και στο 100% θα χτυπούσε 400w, όχι 130w.

Το θέμα είναι τι μετράει ακριβώς π.χ. η κονσέρβα της puget για το premiere pro, για να βγάλει το gpu score.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Lomar είπε

Δυστυχώς όμως δεν έκαναν το ίδιο καλή δουλειά με την οθόνη απο άποψη κατανάλωσης...

Ενδιαφέρον, αλλά 2 παρατηρήσεις:

Τα 21.2W κατανάλωση για ένα τέτοιο monitor δεν είναι και πολλά (datasheet)

Τα Energy Labels στην Ε.Ε. άλλαξαν πρόσφατα, αν δείτε οι περισσότερες τηλεοράσεις πλέον είναι στην κλάση G ενώ π.χ. ένα 4Κ 27" Dell Ultrasharp monitor έχει μιάμιση φορά την κατανάλωση.

Επεξ/σία από SeaLion
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δίνεις 5000 ευρώ περνεις ένα τέτοιο και υσηχασες από κάρτες γραφικών 3090 και Intel xeon . Σε ένα κουτάκι τόσα δα με 200 watt λιγότερο. Είναι να μην τρέχεις να το πάρεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
8 λεπτά πριν, Razor333 είπε

Ως dedicated hw encoder/decoder, αναφέρει και η nvidia το media engine (nvdec/nvenc), αν γινόταν απλά από τα cuda cores, θα είχαν τις ίδιες δυνατότητες και οι turing και στο 100% θα χτυπούσε 400w, όχι 130w.

Το θέμα είναι τι μετράει ακριβώς π.χ. η κονσέρβα της puget για το premiere pro, για να βγάλει το gpu score.

Οκ... δεν είμαι video professional για να ξέρω τι κάνει η puget...
Πάντως δε νομίζω να αναφέρονται τα charts σε video encode/decode tasks, δεν είναι gpu performance indicator για τους Μ1  και το promo έδειχνε real time 3d rendering, After Effects etc. ως προσόντα για τον Ultra.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, invisiblesurfer είπε

Καλά λέει ο αρθρογράφος, τί να το κάνεις να έχεις επιδόσεις κορυφής αν όλα τα παιχνίδια απαιτούν πλατφόρμα Windows για να τρέξουν. 

Δεν είσαι εσύ μέσα στο target group. Σκέψου την Disney με τους χιλιάδες εργαζομένους να δουλεύουν π.χ Maya. Αυτοί απαιτούσαν πάντα ότι πιο δυνατό αλλά Workstation, παλιά είχαν SGI, μετά HP Z και οτιδήποτε τους έδινε τη μέγιστη δύναμη. Μετά το τέλος της εργασίας τους τα μηχανάκια συμμετείχαν στο rendering της φάρμας.

Σκέψου, studio και μουσικούς, όχι στην Ελλάδα εκεί που μπορούν να δώσουν $2-4Κ για να αγοράζουν αθόρυβα μηχανήματα, με γνωστό σ' αυτούς λειτουργικό, με τις εφαρμογές που ήδη τρέχουν που με ένα timemachine backup απλά θα συνδέσουν το δίσκο πάνω και θα συνεχίσουν από κει που ήταν στο προηγούμενο μηχάνημα.

Σκέψου όσους έχουν μεγάλο codebase και θέλουν άμεσα αστραπιαία builds εκεί δίπλα τους και όχι να ανεβοκατεβάζουν EC2 instances. Μπορώ να σου γράφω ώρες αλλά σκέψου το διαφορετικά. Αν δεν είχε το κοινό του, αυτό το μηχάνημα δεν θα υπήρχε. Μιλάμε για την Apple, πιο εύκολα κόβει κάτι παρά βγάζει κάτι καινούριο αν δεν είναι ΠΟΛΥ σίγουρη από τις μελέτες της ότι θα βγάλει λεφτά. Εμείς εδώ λέμε το μακρύ και το κοντό μας.

3 ώρες πριν, tsarouc είπε

Φίλε μου ο τίτλος και οι 10δες τίτλοι που κυκλοφορούν στο ίντερνετ αυτό δηλώνουν. Ότι ο Μ1 Ultra είναι και ποιο γρήγορος από την RTX 3090 και μάλιστα με 200 watt λιγότερη κατανάλωση. Αυτό μένει στους άσχετους με το αντικείμενο. 

Δεν θα κάτσω να εξηγήσω το γιατί είναι αδύνατον να ισχύει κάτι τέτοιο (ούτε καν την 3070 δεν πιάνει ακόμη και σε εφαρμογές όπως premier pro και για παιχνίδια ούτε λόγος να γίνεται) γιατί και δεν το έχω με το γράψιμο και δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις να μεταφέρω αυτό που καταλαβαίνω εγώ αλλά θα παραθέσω ένα απλό άρθρο που εξηγεί γιατί είναι αδύνατον να ισχύει κάτι τέτοιο.

https://www.digitaltrends.com/computing/apple-m1-ultra-faster-than-rtx-3090-dont-count-on-it/

Αυτό που μένει επαναλαμβάνω είναι ότι γιατί κάποιος που σκέπτεται να επενδύσει το Χ ποσό είτε είναι επαγγελματίας είτε είναι gamer είτε απλός χρήστης που θέλει να ξοδέψει τα χρήματα του να μην δώσει στην Apple τα χρήματα του από το να τα δώσει σε έναν custom υπολογιστή με μια RTX 3090 μέσα. Κερδισμένος θα είναι σύμφωνα με τις προωθητικές ενέργειες της Apple. Φυσικά αυτό είναι ΑΠΑΤΗ και πολύς κόσμος που δεν κατέχει το άθλημα θα πετάξει τα χρήματα του περιμένοντας ότι όντως αυτό ισχύει αφού είδε τις εκπληκτικές επιδόσεις στον "φίλο του με την 3090" και νομίζει ότι θα είναι το ίδιο και καλύτερο και με μικρότερη κατανάλωση.

Διάβασε το άρθρο αυτό που παραθέτω και δεν χρειάζεται καν να διαβάσεις τίποτε άλλο παρά μόνον τον τίτλο του παρόντος άρθρου. 

Το ίντερνετ κάνει καλό. Αλλά δυστυχώς κάνει ΚΑΙ κακό. Και ΔΥΣΤΥΧΩΣ το δεύτερο τον τελευταίο καιρό υπερισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό. 

Το διάβασα, ο άρθρογράφος κάνει κατά τη γνώμη μου ένα λογικό άλμα. "Δεν είναι γρήγορο το Premier στον Μ1 άρα ο Μ1 είναι πιο αργός από (βάλε εδώ ότι θέλεις)." Δηλαδή αν αύριο γίνει καλύτερο optimization στο premier θα είναι πιο γρήγορος ο Μ1? Η GPU δεν μετριέται με βάση το Premier ή το κάθε Premier, αυτό είναι ένα μέτρο σύγκρισης για τον χρήστη του Premier που προφανώς δεν θα επιλέξει τον Μ1 για τη δουλειά του.

Προφανώς και έχουν γίνει μετρήσεις και έχουν βρει συγκεκριμένα νούμερα που βοηθάνε να βγει ο Μ1 καλύτερος από κάποια υλοποίηση GPU, προφανώς! Όλες οι εταιρίες αυτό κάνουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, paredwse είπε

Ωπ, τι έγινε, από εκεί που κάναμε compile κανά πηγαίο κώδικα έτσι στο καθισιό μας, πήγαμε στο unreal engine; 

Νόμιζα ότι ήσανι επαγγελματίας, κι αυτό το μηχάνημα το σνομπάρεις υπερμέγιστε; 

Sorry Για να καταλάβω. Όντως δεν τρέχει unreal engine το MacOs? Ο γαμπρός μου φτιάχνει παιχνίδι αυτή τη στιγμή σε windows και συζητούσαμε τις προάλες για το mac studio και μου έλεγε πόσο σημαντικό είναι αν όντως είναι τόσο γρήγορο. 

2 λεπτά πριν, amav είπε

Δεν είσαι εσύ μέσα στο target group. Σκέψου την Disney με τους χιλιάδες εργαζομένους να δουλεύουν π.χ Maya. Αυτοί απαιτούσαν πάντα ότι πιο δυνατό αλλά Workstation, παλιά είχαν SGI, μετά HP Z και οτιδήποτε τους έδινε τη μέγιστη δύναμη. Μετά το τέλος της εργασίας τους τα μηχανάκια συμμετείχαν στο rendering της φάρμας.

Σκέψου, studio και μουσικούς, όχι στην Ελλάδα εκεί που μπορούν να δώσουν $2-4Κ για να αγοράζουν αθόρυβα μηχανήματα, με γνωστό σ' αυτούς λειτουργικό, με τις εφαρμογές που ήδη τρέχουν που με ένα timemachine backup απλά θα συνδέσουν το δίσκο πάνω και θα συνεχίσουν από κει που ήταν στο προηγούμενο μηχάνημα.

Σκέψου όσους έχουν μεγάλο codebase και θέλουν άμεσα αστραπιαία builds εκεί δίπλα τους και όχι να ανεβοκατεβάζουν EC2 instances. Μπορώ να σου γράφω ώρες αλλά σκέψου το διαφορετικά. Αν δεν είχε το κοινό του, αυτό το μηχάνημα δεν θα υπήρχε. Μιλάμε για την Apple, πιο εύκολα κόβει κάτι παρά βγάζει κάτι καινούριο αν δεν είναι ΠΟΛΥ σίγουρη από τις μελέτες της ότι θα βγάλει λεφτά. Εμείς εδώ λέμε το μακρύ και το κοντό μας.

Το διάβασα, ο άρθρογράφος κάνει κατά τη γνώμη μου ένα λογικό άλμα. "Δεν είναι γρήγορο το Premier στον Μ1 άρα ο Μ1 είναι πιο αργός από (βάλε εδώ ότι θέλεις)." Δηλαδή αν αύριο γίνει καλύτερο optimization στο premier θα είναι πιο γρήγορος ο Μ1? Η GPU δεν μετριέται με βάση το Premier ή το κάθε Premier, αυτό είναι ένα μέτρο σύγκρισης για τον χρήστη του Premier που προφανώς δεν θα επιλέξει τον Μ1 για τη δουλειά του.

Προφανώς και έχουν γίνει μετρήσεις και έχουν βρει συγκεκριμένα νούμερα που βοηθάνε να βγει ο Μ1 καλύτερος από κάποια υλοποίηση GPU, προφανώς! Όλες οι εταιρίες αυτό κάνουν.

Αναφέρει ως παράδειγμα το premier γιατί είναι εργαλείο για επαγγελματίες όπως είναι και το mac studio Υποτίθεται. Είναι γενικευμένο το σκεπτικό του. Δεν νομίζω να κάτσει κάποιος να αναλύσει όλες τις επαγγελματικές εφαρμογές για να κρίνει ποιο είναι ποιο γρήγορο. Το άρθρο ξεκαθαρίζει με απλό τρόπο ότι δεν ισχύουν αυτά που γράφει η Apple. Η έστω ισχύουν αλλά κανείς δεν κάθετε να αναλύσει αστερίσκους η τα λεπτά γράμματα που αναιρούν αυτά που ισχυρίζεται. 

Το ότι είναι προφανές ότι όλες οι εταιρίες κάνουν τα κόλπα τους είναι γεγονός. Αλλά άσε τον χρήστη να κρίνει και μην βγάζεις ανακοινώσεις κραυγαλέες και πονηρές παρασύροντας πιθανούς μελοντικούς αγοραστές. Αυτό λέμε ότι δεν είναι σωστό. Και φυσικά οι διάφοροι reviewers και ισοσελίδες νέων αναπαράγουν τα "νέα" βάζοντας και μπόλικη σάλτσα και τα κάνουν ακόμη χειρότερα. Εκεί φυσικά στηρίζονται οι εταιρίες... στους φαν της που στην προκειμένη περίπτωση είναι πάρα πολλοί και δεν τους αρκεί.. τα θέλουν όλα :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
7 λεπτά πριν, tsarouc είπε

Όντως δεν τρέχει unreal engine το MacOs?

Όντως υπάρχει διαμάχη Epic και Apple?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...