Προς το περιεχόμενο

ΕΕΤΤ: Δημόσια διαβούλευση για επιλογή router από τον χρήστη και όχι τον πάροχο


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εκ πρώτης όψεος και διαβάζοντας το κείμενο, φαίνεται ότι πέρυσι πετύχαμε μια πρώτη νίκη!

Το τρέχον κείμενο είναι πολύ πιο συγκεκριμένο και αφορά την ακριβή θέση του ΣΤΔ. Η περσινή διαβούλευση είχε να κάνει με το αν το ΣΤΔ θα μπει εκεί που θέλουμε εμείς (πριν το router), εκεί που θέλουν οι πάροχοι (μετά το router) ή μια άλλη θέση που δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή. Πλέον είμαστε στο "πριν το router" και η διαβούλευση αφορά την διατύπωση και τη συγκεκριμενοποίηση.

Όπως είχα γράψει και πέρυσι, κανένας δεν εμποδίζει τον πάροχο να συνεχίζει να διαθέτει routers, και να προσφέρει τις επιπλέον υπηρεσίες (remote management). Αυτό αφορά άλλωστε και την πλειοψηφία των χρηστών. Κάποιοι άλλοι εξ ημών θα κάνουμε άλλα πραγματάκια (εγώ ας πούμε θέλω να βάλω ένα μικρό Asterisk κεντράκι με softphones για όλη την οικογένεια, χωρίς να χρυσοπληρώσω μια FXO κάρτα που το μόνο που θα κάνει θα είναι να συνδέεται στο phone1 του router), κάποιοι θέλουν πιο σοβαρά routers, κάποιοι άλλοι δεν γουστάρουν ο κάθε τεχνικός του παρόχου να έχει πρόσβαση στο LAN τους.

Επεξ/σία από Orestis_G
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, neo80 said:

Επιτέλους ένα καλό νέο μέσα στη μαυρίλα.

πάνω κάτω λίγο πολύ μοιάζουν τα ρουτεράκια μεταξύ τους αρκεί βέβαια να γνωρίζει απο δίκτυα.

https://www.hardreset.info/search/?q=&device_type=r

https://portforward.com/

μην ξεχνας οτι δυστυχως τα ατομα που πανε support δεν ειναι τιποτα τρελλο επιπεδο συγκριτικα με παλια.εχω περασει απο support τις παλιες καλες εποχες που πραγματι τα support εδιναν λυσεις και δεν ηταν απλα απανταμε κλησεις.κατα τα αλλα δεν ειναι μονο να τον βοηθησεις αλλα ειναι και το troubleshoot. επισης ειναι διαφορετικα να εχεις το ρουτερ μπροστα σου και να δινεις οδηγιες και διαφορετικα να προσπαθεις να δωσεις οδηγιες χωρις να εχεις καποιο router ή demo του web interface.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

Εξαίρεση αποτελεί ο ΟΤΕ  ο οποίος δίνει SIP Credentials για όποιον θέλει να βάλει δικό του modem/router με VoIP δυνατότητα

Θα διαφωνήσω κατά κάποιο τρόπο με το παραπάνω καθώς στην δική μου περίπτωση μου έδωσαν κωδικούς κανονικά αλλά μου είπαν κατά λέξη ότι μπορεί το σύστημα να αλλάξει του κωδικούς οποιαδήποτε στιγμή χωρίς προηδοποίηση !!! Πράγματι αυτό έγινε , ενώ δούλευε κανονικά για 2 εβδομάδες και το τηλέφωνο λειτουργούσε κανονικά σε άλλη VOIP συσκευή (μέσα από την ίδια τηλεφωνική γραμμή που έδινε το νούμερο), ξαφνικά έχασα την πρόσβαση και έπρεπε να πάρω ξανά κωδικούς.

Με αλλά λόγια η  COSMOTE σου δίνει μεν τους κωδικούς αλλά μπορεί να μείνεις χωρίς τηλέφωνο χωρίς προηδοποίηση και μπορεί να μην το πάρεις καν χαμπάρι !!

Άρα όχι δεν υπάρχει αυτό στην Ελλάδα όλοι του δεν σου δίνουν αυτή την δυνατότητα !!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Εξαίρεση αποτελεί ο ΟΤΕ  ο οποίος δίνει SIP Credentials για όποιον θέλει να βάλει δικό του modem/router με VoIP δυνατότητα".

Η οποία δυνατότητα δεν δίνεται εύκολα από το MY COSMOTE, αλλα κατόπιν αποστολής mail. Αν χρειαστεί να επέμβουν για βλάβη, ή αλλαγή συσκευής, η οτιδήποτε άλλο, τα credentials αλλάζουν, οπότε πρέπει να τα ζητάς ξανά κάθε φορά.

  • Sad 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω, δεν καταλαβαίνω για ποιο λογο υπάρχει το VoIP. Τι είναι και τι κανει;

Γιατι δεν είναι όπως παλια, που ήταν ξεχωριστά; 

Αμα πάθει κατι το μόντεμ, τότε ξαφνικά δεν έχεις και τηλ 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
13 minutes ago, markos9 said:

Εγω, δεν καταλαβαίνω για ποιο λογο υπάρχει το VoIP. Τι είναι και τι κανει;

Γιατι δεν είναι όπως παλια, που ήταν ξεχωριστά; 

Αμα πάθει κατι το μόντεμ, τότε ξαφνικά δεν έχεις και τηλ 

Πρώτον, δεν παράγονται εδώ και μερικά χρόνια ανταλλακτικά για τον εξοπλισμό των παρόχων στα Αστικά Κέντρα της κάθε περιοχής. Οπότε σε περίπτωση βλάβης υπάρχει θέμα με την επισκευή. Μην πεις να μην πάρουν ανταλλακτικά αλλά ολόκληρο τον εξοπλισμό, δεν παράγεται ούτε αυτός.

Δεύτερον, είναι ευκολότερη και φτηνότερη η διαχείριση του δικτύου από τον πάροχο.

Τρίτον, λέμε ότι θέλουμε οπτικές ίνες μέχρι το σπίτι, εκεί δεν παίζει κάτι άλλο εκτός από VoIP.

Τεταρτον, αν θέλει κάποιος πάνω από ένα τηλεφωνικό νούμερο, με το παλιό τρόπο καβάτζωνε ένα ζεύγος χαλκού ανά αριθμό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα για γείτονες. Με το VoIP περνάνε πολλαπλά κανάλι φωνής από 1 ζεύγος.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, jimgeroul είπε

Θα πάει δηλαδή η θεία μου, να σκάσει extra 100-200-300 ευρώ να πάρει άλλο router απο αυτό που της δίνουν? Για να πάρει μετά να πει ότι δεν παίζει το wifi?

Δεν μιλάμε για αυτους του πελάτες, αυτοί προφανώς θα μείνουν με τα router της εταιρίας, γιατι δεν ξέρουν και δεν έχουν λόγο να πάνε σε κάτι άλλο.

H θεια σου δε γνωριζω τι θα κανει, αλλα αυτο δεν ειναι επιχειρημα για να μην υπαρξει σαφες κανονιστικο πλαισιο μεταξυ των 2 πλευρων.

Διοτι η θεια σου μπορει οντως να μην παρει 300 ευρω router, αλλα ο ανιψιος της/γιος της ο ψαγμενος, "ο πληροφορηκαριος", καλλιστα μπορεις να της βαλει ενα ρουτερακι που του εχει ξεμεινει, γιατι "ειναι καλυτερο και πιο ασφαλες", καλλιστα η θεια μπορει καποια μερα να προσπαθει με το ταμπλετακι της να δει κανα stream Σασμό και να κολλαει και εξισου καλλιστα μπορει να καλεσει τον παροχο και να ζηταει τα ρεστα που δεν παιζει καλα το wifi.

Το ιδιο βεβαια μπορει να κανουν και αρκετοι απο αυτους τους "ψαγμενους" που περιγραφεις, που οι μισοι δεν ειναι και τοσο ψαγμενοι οσο νομιζουν. Καλλιστα μπορει να εχουν θεματα με το wifi τους και να νομιζουν οτι φταιει η γραμμη πχ και παλι καλλιστα θα καλουν τον παροχο ζητωντας τα ρεστα.

Η διαφορα ειναι οτι τωρα, ο παροχος θα ασχοληθει να δει τι συμβαινει στο wifi, θα αλλαξει καναλι στη θεια αλλά και στον "ψαγμενο" , θα κανει δηλαδη καποιες υποτυπωδεις ενεργειες.

Υπαρχουν ενα σωρο γραφικα παραδειγματα κι επιχειρηματα σαν το δικο σου να επικαλεστει κανεις, αλλα ακριβως για να ξεφυγουμε απο γραφικες καταστασεις, σε τετοιας κλιμακας αλλαγες, απαιτειται ρυθμιστικο πλαισιο κι αυτη ακριβως ειναι μια απο τις δουλειες της ΕΕΤΤ.

Συνεπως δεν καταλαβα γιατι διαφωνεις, με αυτο που ειπα περι κανονιστικου πλαισιου για το που τελειωνουν οι ευθυνες του ενος και που ξεκινουν οι υποχρεωσεις του αλλου, αλλα οκ.

 

 

Επεξ/σία από BackFromHell
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εχω forthnet χρόνια τώρα με τα παλιά τα router που συνδέονται με κωδικό. Άρα αν είστε με τα τωρινά router και ζητήσετε κωδικούς για router τρίτου θα σας δώσουν. Στην wind πριν 2-3 χρόνια που προσπαθούσα να συνδέσω tp-link (που ανάγκαζαν τον πελάτη να αγοράσει από αυτούς) για να συνδεθεί ήθελε κωδικό ο οποίος ήταν αν θυμάμαι καλά το τηλέφωνο ως username και ως password (και μου το είπαν από την εξυπηρέτηση). Όπως είπαν και άλλοι και ο ΟΤΕ τους δίνει αρκεί να είναι voip το ρουτερ. Οπότε μάλλον παρέχεται η δυνατότητα ήδη. Απλά μάλλον τώρα αναφέρονται στο να είναι εξαρχής επιλογή του πελάτη... Ή το ζήτησαν οι πάροχοι ώστε να είναι η προεπιλογή και να χρεώνεται έξτρα ο πελάτης. Γιατί η αλήθεια είναι πως ΕΕΤΤ και το συμφέρον του πελάτη δεν συνδέονται και πολύ. 

Επεξ/σία από rafinos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, Thresh είπε

Πρώτον, δεν παράγονται εδώ και μερικά χρόνια ανταλλακτικά για τον εξοπλισμό των παρόχων στα Αστικά Κέντρα της κάθε περιοχής. Οπότε σε περίπτωση βλάβης υπάρχει θέμα με την επισκευή. Μην πεις να μην πάρουν ανταλλακτικά αλλά ολόκληρο τον εξοπλισμό, δεν παράγεται ούτε αυτός.

Δεύτερον, είναι ευκολότερη και φτηνότερη η διαχείριση του δικτύου από τον πάροχο.

Τρίτον, λέμε ότι θέλουμε οπτικές ίνες μέχρι το σπίτι, εκεί δεν παίζει κάτι άλλο εκτός από VoIP.

Τεταρτον, αν θέλει κάποιος πάνω από ένα τηλεφωνικό νούμερο, με το παλιό τρόπο καβάτζωνε ένα ζεύγος χαλκού ανά αριθμό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα για γείτονες. Με το VoIP περνάνε πολλαπλά κανάλι φωνής από 1 ζεύγος.

Καταλαβα. Αρα, ειναι μονοδρομος γι ολα αυτα.

Σ΄ευχαριστω! 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@rafinos Ας τα βάλουμε σε μια σειρά τα πράγματα:

Οι κωδικοί στους οποίους αναφέρεσαι απ' ό,τι καταλαβαίνω, είναι οι κωδικοί για τη σύνδεση στο Internet. Αυτούς τους δίνουν οι πάροχοι. Αυτοί στους οποίους αναφερόμαστε είναι οι κωδικοί SIP για την VoIP τηλεφωνία.

Στο Θέμα μας τώρα:

Μέχρι τώρα δεν υπάρχει επίσημα ορισμός του λεγόμενου "Σημείου Τερματισμού Δικτύου" (ΣΤΔ). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν έχει οριστεί το πού σταματά το δίκτυο του παρόχου και πού αρχίζει αυτό του πελάτη. Μεταξύ των άλλων προβλημάτων που δημιουργούνται λόγω αυτού, είναι και το γεγονός ότι κανένας πάροχος πλην Cosmote δεν δίνει τους κωδικούς της VoIP τηλεφωνίας.

Ο ορισμός του ΣΤΔ είναι αναγκαίος, για να δώσει μία συγκεκριμένη οριοθέτηση (κοινώς, μέχρι εδώ είσαι εσύ, κύριε πάροχε, από εδώ και πέρα είμαι εγώ). Ο δε ορισμός του στο συγκεκριμένο σημείο (πριν το router), θα μας δώσει κι επισήμως πλέον την δυνατότητα να επιλέγουμε εμείς τον εξοπλισμό μας (πράγμα που θεωρητικά θα έπρεπε να ισχύει, αλλά οι πάροχοι μπλοκάρουν τεχνηέντως μέσω της μη παροχής των VoIP κωδικών).

Βιβλιογραφία:

Ένα thread που άνοιξα κάποτε και κάναμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον @jkoukos (ευχαριστώ!), μετά από την οποία άρχισα αλληλογραφία με την ΕΕΤΤ για διευκρινίσεις.

Το thread για την αρχική διαβούλευση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
29 minutes ago, rafinos said:

Απλά μάλλον τώρα αναφέρονται στο να είναι εξαρχής επιλογή του πελάτη... Ή το ζήτησαν οι πάροχοι ώστε να είναι η προεπιλογή και να χρεώνεται έξτρα ο πελάτης. Γιατί η αλήθεια είναι πως ΕΕΤΤ και το συμφέρον του πελάτη δεν συνδέονται και πολύ. 

Quote

Η ΕΕΤΤ υπενθυμίζει ακόμα ότι το 2021 είχε προβεί σε δημόσια διαβούλευση για το θέμα παρουσιάζοντας την ευρωπαϊκή πρακτική και θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με το θέμα, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που είχε εκδώσει το Σώμα Ευρωπαίων Ρυθμιστών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC).

Σε γενικά γραμμές ήταν κάτι που έπρεπε να υιοθετήσουμε κι εμείς επιτέλους.

36 minutes ago, BackFromHell said:

Το ιδιο βεβαια μπορει να κανουν και αρκετοι απο αυτους τους "ψαγμενους" που περιγραφεις, που οι μισοι δεν ειναι και τοσο ψαγμενοι οσο νομιζουν. Καλλιστα μπορει να εχουν θεματα με το wifi τους και να νομιζουν οτι φταιει η γραμμη πχ και παλι καλλιστα θα καλουν τον παροχο ζητωντας τα ρεστα.

Βασικά το πρόβλημα είναι ότι στις aftermarket συσκευές δεν παίζει η λύση του reset σε εργοστασιακές ρυθμίσεις, διότι σε αντίθεση με του παρόχου που είναι έτοιμο ρυθμισμένο για τον εκάστοτε πελάτη, το aftermarket θα θέλει φτου κι από την αρχή τα πάντα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Orestis_G είπε

Στο Θέμα μας τώρα:

Μέχρι τώρα δεν υπάρχει επίσημα ορισμός του λεγόμενου "Σημείου Τερματισμού Δικτύου" (ΣΤΔ). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν έχει οριστεί το πού σταματά το δίκτυο του παρόχου και πού αρχίζει αυτό του πελάτη. Μεταξύ των άλλων προβλημάτων που δημιουργούνται λόγω αυτού, είναι και το γεγονός ότι κανένας πάροχος πλην Cosmote δεν δίνει τους κωδικούς της VoIP τηλεφωνίας.

Ο ορισμός του ΣΤΔ είναι αναγκαίος, για να δώσει μία συγκεκριμένη οριοθέτηση (κοινώς, μέχρι εδώ είσαι εσύ, κύριε πάροχε, από εδώ και πέρα είμαι εγώ). Ο δε ορισμός του στο συγκεκριμένο σημείο (πριν το router), θα μας δώσει κι επισήμως πλέον την δυνατότητα να επιλέγουμε εμείς τον εξοπλισμό μας (πράγμα που θεωρητικά θα έπρεπε να ισχύει, αλλά οι πάροχοι μπλοκάρουν τεχνηέντως μέσω της μη παροχής των VoIP κωδικών).

Βιβλιογραφία:

Ένα thread που άνοιξα κάποτε και κάναμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον @jkoukos (ευχαριστώ!), μετά από την οποία άρχισα αλληλογραφία με την ΕΕΤΤ για διευκρινίσεις.

Το thread για την αρχική διαβούλευση

Αυτό θα είναι και το ζουμί για πολλά πράγματα, να βγει επιτέλους το τι πρέπει να κοιτά ο πάροχος βέβαια όπου πάροχος πρέπει να βάλουμε ότι δεν μπορεί κανείς εναλλακτικός να δει το 100% της γραμμής ακόμα και αν βγει το ΣΤΔ γιατί μέρος του το έχει ο ΟΤΕ, αλλά και αυτό να βγει από την μέση, η άγνοια των τελικών χρηστών είναι μεγάλο θέμα.
Όσο ήμουν VF ήταν πολύ συχνό φαινόμενο να μας σκάνε βλάβες που έχουμε στείλει τεχνικό στον χώρο πελάτη, έχει βρει την βλάβη πχ σπασμένη πρίζα ή σάπια εσωτερική καλωδίωση (που για κάποιο λόγο όλοι νομίζουν ότι καλώδια που βάλαν το 1960 ή και πιο πριν ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ 1GBPS!!!) και έχουν το χαρτί του τεχνικού, μιλάνε και με μένα που τους αναφέρω την τελική αναφορά και το τι πρέπει να γίνει και αρχίζει το κλασικό "εγώ εσάς πληρώνω", "εσείς πρέπει να το φτιάξετε" και άλλα πολλά βέβαια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έαν περάσει η απόφαση της ΕΕΤΤ Εφαρμογή σε Inalan θα έχει ή το περιορίζει ότι ONT + router είναι μαζί ; 
 

Επεξ/σία από PeggyV
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...