Προς το περιεχόμενο

Υπάλληλοι της Apple στηλιτεύουν την πολιτική work from home της εταιρείας


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Apple exec quits over working from home row

The tech giant's new policy is stricter than those at Meta, Google and Twitter

 

An Apple executive has quit the company in protest over the tech giant’s demands that staff return to the office for three days a week.

Ian Goodfellow, Apple’s director of machine learning, told staff on leaving that he disagreed with the company’s insistence on staff returning to its Silicon Valley headquarters, according to technology website The Verge.

He is reported to have said: “I believe strongly that more flexibility would have been the best policy for my team.”

Apple staff must currently work at least one day in the office and from May 23, they will be required to come into work on Monday, Tuesday and Thursday. Staff will be able to work from home or in the office on Wednesday and Friday and work remotely for four weeks a year.

The policy is stricter than many of those at Silicon Valley firms such as Meta, Google and Twitter, where staff have been told they can work remotely permanently or have been given more flexibility over when they work in an office.

Apple staff have protested over the company’s demands and said that employees are leaving because of the requirements, but Mr Goodfellow is the most senior reported departure.

Tim Cook, Apple’s chief executive, has said that video calls cannot replace the experience of working together. 

“For all that we've been able to achieve while many of us have been separated, the truth is that there has been something essential missing from this past year: each other,” he said in a note to staff last year. 

“Video conference calling has narrowed the distance between us, to be sure, but there are things it simply cannot replicate.”

The company has repeatedly delayed its full return-to-office plans following a string of spikes in Covid cases. 

Mr Goodfellow is one of the world’s best-known artificial intelligence researchers and was poached from Google in 2019.

The opportunity to work remotely permanently has been a major draw for tech companies seeking to hire scarce talent. Last month, Airbnb told employees they will be able to work remotely and would not cut pay if they move to cheaper parts of the world.

Apple did not respond to a request for comment.

https://www.telegraph.co.uk/business/2022/05/09/apple-exec-quits-working-home-row/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 172
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 7/5/2022 στις 10:04 ΜΜ, polaki είπε

Την υπογραφή σου και το πουλι σου να προσεχεις που τη βάζεις.

Εφόσον οι δικοί μου την υπογραφή τους τη βάλανε στο “in house”, το να ΑΠΑΙΤΟΥΝ να αλλάξει σε remote, αν η εταιρεία κρίνει ότι δεν είναι προς το συμφέρον του οργανισμου να αλλάξει, δεν θα αλλάξει, ειδικά όταν αποδεδειγμένα οι συγκεκριμένοι δεν απέδιδαν το ίδιο από απόσταση.

Μπορούν να σηκωθούν να φύγουν, αλλά μια φορά φίλε κουμάντο δεν θα κάνουν, ακόμα και αν χρειαζομασταν 3 μήνες να επανέλθουμε στη φυσική ροή μας επειδή τα παράτησαν όλα χύμα στ’αρχιδια τους, το «χατίρι» δεν θα τους το έκανα.

Είμαι τραγικός; Μη δουλέψεις για πάρτυ μου.

Χωρισαν οι δρόμοι μας και είμαστε και οι 2 πλευρές καλύτερα. 

Ε αυτοί τί να πουν φίλε μου; Προφανώς δεν τους αφορά η φάση. 

Σα να λες τόση ώρα μιλάτε για υπαλλήλους γραφείου, τί να πει και ο γιατρος. Ε σαν τί να πει;

Η καλύτερη κουβέντα όλου του thread. Ακριβώς αυτό είναι. 

Όλη αυτή η ιστορία μου θύμισε δική μας περίπτωση, αλλά από την ανάποδη, όπου με το remote κόντεψε να τρελαθεί όλη η ομάδα και "τσακωθηκαμε" επειδή θέλουμε να δουλεύουμε από το γραφείο

Οκ κάποια πράγματα μπορεί να βγαίνουν καλύτερα απο μακριά, αλλα τα περισσότερα όχι και ας έχεις το πρήξιμο από τους γύρω.

Αυτό που μας την είχε βαρεσει εμάς πάντως ήταν η απομόνωση, οπότε ξεκαθαρίσαμε ότι δεν μπορούμε να ξανακάνουμε τηλεργασια για κανένα λογο

Επεξ/σία από logistoulis
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, randomcat είπε

Αν είσαι contractor που σέβεσαι τον εαυτό σου και τις γνώσεις σου, τότε σίγουρα δεν δέχεσαι να πληρωθείς με την ώρα. 

Μεσα απο απειρες συζητησεις για fixed vs hourly σε φορουμ, reddit, κλπ μελων του upwork εχει εξαχθει το σαφες συμπερασμα πως τα fixed contract πρσοφερουν ασφαλεια στον εργοδοτη και αποτελουν ρισκο για τον freelancer, λογω της πιθανοτητας να καταληξεις να δουλευεις στο ιδιο εργο πολυ περισσοτερες ωρες, χωρις επιπλεον αμοιβη. Υπαρχουν και εξαιρεσεις φυσικα, αλλα ο γενικος κανονας ειναι πως το hourly ειναι πολυ πιο τιμιο και συμφερον για τον freelancer

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, archer100 είπε

Μεσα απο απειρες συζητησεις για fixed vs hourly σε φορουμ, reddit, κλπ μελων του upwork εχει εξαχθει το σαφες συμπερασμα πως τα fixed contract πρσοφερουν ασφαλεια στον εργοδοτη και αποτελουν ρισκο για τον freelancer, λογω της πιθανοτητας να καταληξεις να δουλευεις στο ιδιο εργο πολυ περισσοτερες ωρες, χωρις επιπλεον αμοιβη. Υπαρχουν και εξαιρεσεις φυσικα, αλλα ο γενικος κανονας ειναι πως το hourly ειναι πολυ πιο τιμιο και συμφερον για τον freelancer

Από προσωπική εμπειρία, συζητήσεις κ.λπ. έχω αποφασίσει ότι και με τα δύο έχεις ρίσκο και μπορεί να μην πληρωθείς καλά, αλλά το fixed είναι πιο συμφέρον, αφήνοντας τις hourly χρεώσεις γενικά μόνο για κάποια microtasks. Θα το αναλύσω κάπως - μην το δεις ως ranting. :P

Με fixed θα πρέπει εσύ ο ίδιος να κάνεις πολύ καλές εκτιμήσεις, και φυσικά να βάζεις μέσα στην τιμή πάντα ένα μαξιλάρι ασφαλείας για την περίπτωση που ο χρόνος ξεφύγει καθώς και για αστάθμητους παράγοντες. Όταν πρόκειται για υλοποίηση ολόκληρου project ή χρονοβόρου task και όχι κάποιου/ων microtask, το θεωρώ αδύνατο και ασύμφορο να ανακοινώνεις ώρες εκ των προτέρων (προσωπικά απομακρύνομαι από δουλειά με όποιον επιμένει σε κάτι τέτοιο επειδή ξέρω ότι συνήθως είναι γύφτος) και ο μόνος λογικός τρόπος χρέωσης είναι με το να τηρείς προθεσμίες ή να κάνεις μια εκτίμηση με εύρος (ημερών, εβδομάδων, μηνών). Ωστόσο, εάν σε κάτι είσαι αρκετά αυτοματοποιημένος και οργανωμένος, το να ξεφύγεις από την προθεσμία θα είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.

Στο hourly για να πληρωθείς σωστά... 1) η μόνη τιμή που θα πρέπει να ανακοινώσεις είναι το πόσο πληρώνεσαι την ώρα και η τελική τιμή να βγει αφού τελειώσεις και μετρηθούν όλες οι ώρες (μπορείς να ανακοινώσεις και ένα εύρος με ελάχιστη και μέγιστη τιμή εφόσον υπάρχουν προθεσμίες) και 2) θα πρέπει να μετρηθούν τίμια και σωστά οι ώρες.

Ποιος όμως μπορεί να μετρήσει σωστά τις ώρες εκτός από εσένα τον ίδιο; Ένα work log σύστημα; Θα μετράει τις πραγματικές ώρες απασχόλησης ή μόνο τις ώρες ενεργής εργασίας βάσει snapshots, keystrokes και κινήσεις του mouse; Τις ώρες που σκέφτεσαι, που σχεδιάζεις ίσως κάτι σε χαρτί, που περιμένεις να γίνει μια εγκατάσταση, μια επεξεργασία, κάποιο backup, να κατέβει ή να ανέβει κάτι... θα τις πληρωθείς; Θέλεις να τις πληρωθείς; Το χρόνο που θα σπαταλήσεις σε επικοινωνίες με τον πελάτη, θα τον πληρωθείς; Η εξειδίκευσή σου και οι γνώσεις σου φαντάζομαι θα είναι μέσα στην ωριαία τιμή, σωστά; Ώστε αν κάτι σου παίρνει δέκα μόλις λεπτά επειδή ξόδεψες δέκα ολόκληρα χρόνια για να μπορείς να το κάνεις μέσα σε δέκα λεπτά... θα το πληρωθείς καλά για τα δέκα λεπτά που σου πήρε, θα το πληρωθείς σε σεντ ή δεν θα το αναλάβεις καθόλου; Αν έχεις έτοιμο κώδικα που σου πήρε μήνες να τον γράψεις, θα πάρεις μερικά σεντ επειδή σου πήρε λίγα λεπτά να τον κουμπώσεις;

Το hourly έχει νόημα μόνο εφόσον μπορούν να μετρηθούν οι ώρες της απασχόλησης (π.χ. αν είσαι μισθωτός με "πλήρη απασχόληση", αν κάνεις φροντιστήρια σε μαθητές κ.λπ.), και σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι καν λογικό το να πληρώνεσαι βάσει απασχόλησης αλλά βάσει της αξίας που προσφέρεις στον πελάτη. Εάν π.χ. κάνεις μια γρήγορη επέμβαση σε ένα μεγάλο e-shop με τεράστιους τζίρους το οποίο έπεσε (όχι από κάποια δική σου αμέλεια ή λάθος) και εσένα σου πήρε 10 μόλις λεπτά για να το επιλύσεις, τότε τι θα χρεώσεις; Δύο ή πέντε ευρώ; Σε πλατφόρμα όπου δεν δουλεύουν με ώρες, συνέβη ακριβώς κάτι τέτοιο, και ο developer δήλωσε "ε δεν τον χρέωσα 50 ευρώ για την γρήγορη επέμβαση, τον χρέωσα 300 και εκείνος ήταν πάρα πολύ ευχαριστημένος επειδή συνέχισε άμεσα να πουλάει και να κάνει ημερήσιους τζίρους πολλών χιλιάδων". Το είπε μπροστά σε καμιά δεκαριά άλλους βετεράνους επαγγελματίες του χώρου οι οποίοι συμφώνησαν. Και αν σου φαίνεται περίεργο κάτι τέτοιο, τότε σκέψου και άλλους κλάδους πέρα από τον προγραμματιστή/developer. Στον ιατρό, στον δικηγόρο ή στον συμβολαιογράφο τι του λες όταν σε χρεώνει; Ότι γιατί θες τόσο αφού σε απασχόλησα μισή ώρα ή δέκα λεπτά ή αφού έβαλες μόνο μια υπογραφή; Όχι. Πληρώνεις και λες και ευχαριστώ, επειδή ο άλλος σπούδασε και αφιέρωσε αλλού αρκετό χρόνο ώστε να μπορεί να σου δώσει την αξία που ψάχνεις.

Edit: Όπου λέμε "fixed" δεν εννοώ μια στατική φιξαρισμένη τιμή για τις υπηρεσίες σου (σε κάποια συγκεκριμένα σενάρια έχει νόημα), αλλά δυναμική τιμή αναλόγως το έργο και την εργασία. Δεν λες δηλαδή ότι φτιάχνω ιστοσελίδες  ή προγράμματα στα τρία χιλιάρικα οπότε θα έρχονται όλοι και θα τους χρεώνεις τόσο με τις ενδεικτικές τιμές. Θα φιξάρεις μια τιμή ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε project/εργασίας.

Επεξ/σία από randomcat
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 λεπτά πριν, randomcat είπε

Από προσωπική εμπειρία, συζητήσεις κ.λπ. έχω αποφασίσει ότι και με τα δύο έχεις ρίσκο και μπορεί να μην πληρωθείς καλά, αλλά το fixed είναι πιο συμφέρον, αφήνοντας τις hourly χρεώσεις γενικά μόνο για κάποια microtasks. Θα το αναλύσω κάπως - μην το δεις ως ranting. :P

Με fixed θα πρέπει εσύ ο ίδιος να κάνεις πολύ καλές εκτιμήσεις, και φυσικά να βάζεις μέσα στην τιμή πάντα ένα μαξιλάρι ασφαλείας για την περίπτωση που ο χρόνος ξεφύγει καθώς και για αστάθμητους παράγοντες. Όταν πρόκειται για υλοποίηση ολόκληρου project ή χρονοβόρου task και όχι κάποιου/ων microtask, το θεωρώ αδύνατο και ασύμφορο να ανακοινώνεις ώρες εκ των προτέρων (προσωπικά απομακρύνομαι από δουλειά με όποιον επιμένει σε κάτι τέτοιο επειδή ξέρω ότι συνήθως είναι γύφτος) και ο μόνος λογικός τρόπος χρέωσης είναι με το να τηρείς προθεσμίες ή να κάνεις μια εκτίμηση με εύρος (ημερών, εβδομάδων, μηνών). Ωστόσο, εάν σε κάτι είσαι αρκετά αυτοματοποιημένος και οργανωμένος, το να ξεφύγεις από την προθεσμία θα είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.

Στο hourly για να πληρωθείς σωστά... 1) η μόνη τιμή που θα πρέπει να ανακοινώσεις είναι το πόσο πληρώνεσαι την ώρα και η τελική τιμή να βγει αφού τελειώσεις και μετρηθούν όλες οι ώρες (μπορείς να ανακοινώσεις και ένα εύρος με ελάχιστη και μέγιστη τιμή εφόσον υπάρχουν προθεσμίες) και 2) θα πρέπει να μετρηθούν τίμια και σωστά οι ώρες.

Ποιος όμως μπορεί να μετρήσει σωστά τις ώρες εκτός από εσένα τον ίδιο; Ένα work log σύστημα; Θα μετράει τις πραγματικές ώρες απασχόλησης ή μόνο τις ώρες ενεργής εργασίας βάσει snapshots, keystrokes και κινήσεις του mouse; Τις ώρες που σκέφτεσαι, που σχεδιάζεις ίσως κάτι σε χαρτί, που περιμένεις να γίνει μια εγκατάσταση, μια επεξεργασία, κάποιο backup, να κατέβει ή να ανέβει κάτι... θα τις πληρωθείς; Θέλεις να τις πληρωθείς; Το χρόνο που θα σπαταλήσεις σε επικοινωνίες με τον πελάτη, θα τον πληρωθείς; Η εξειδίκευσή σου και οι γνώσεις σου φαντάζομαι θα είναι μέσα στην ωριαία τιμή, σωστά; Ώστε αν κάτι σου παίρνει δέκα μόλις λεπτά επειδή ξόδεψες δέκα ολόκληρα χρόνια για να μπορείς να το κάνεις μέσα σε δέκα λεπτά... θα το πληρωθείς καλά για τα δέκα λεπτά που σου πήρε, θα το πληρωθείς σε σεντ ή δεν θα το αναλάβεις καθόλου;

Το hourly έχει νόημα μόνο εφόσον μπορούν να μετρηθούν οι ώρες της απασχόλησης (π.χ. αν είσαι μισθωτός με "πλήρη απασχόληση", αν κάνεις φροντιστήρια σε μαθητές κ.λπ.), και σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι καν λογικό το να πληρώνεσαι βάσει απασχόλησης αλλά βάσει της αξίας που προσφέρεις στον πελάτη. Εάν π.χ. κάνεις μια γρήγορη επέμβαση σε ένα μεγάλο e-shop με τεράστιους τζίρους το οποίο έπεσε (όχι από κάποια δική σου αμέλεια ή λάθος) και εσένα σου πήρε 10 μόλις λεπτά για να το επιλύσεις, τότε τι θα χρεώσεις; Δύο ή πέντε ευρώ; Σε πλατφόρμα όπου δεν δουλεύουν με ώρες, συνέβη ακριβώς κάτι τέτοιο, και ο developer δήλωσε "ε δεν τον χρέωσα 50 ευρώ για την γρήγορη επέμβαση, τον χρέωσα 300 και εκείνος ήταν πάρα πολύ ευχαριστημένος επειδή συνέχισε άμεσα να πουλάει και να κάνει ημερήσιους τζίρους πολλών χιλιάδων". Το είπε μπροστά σε καμιά δεκαριά άλλους βετεράνους επαγγελματίες του χώρου οι οποίοι συμφώνησαν. Και αν σου φαίνεται περίεργο κάτι τέτοιο, τότε σκέψου και άλλους κλάδους πέρα από τον προγραμματιστή/developer. Στον ιατρό, στον δικηγόρο ή στον συμβολαιογράφο τι του λες όταν σε χρεώνει; Ότι γιατί θες τόσο αφού σε απασχόλησα μισή ώρα ή δέκα λεπτά ή αφού έβαλες μόνο μια υπογραφή; Όχι. Πληρώνεις και λες και ευχαριστώ, επειδή ο άλλος σπούδασε και αφιέρωσε αλλού αρκετό χρόνο ώστε να μπορεί να σου δώσει την αξία που ψάχνεις.

Edit: Όπου λέμε "fixed" δεν εννοώ μια στατική φιξαρισμένη τιμή για τις υπηρεσίες σου (σε κάποια συγκεκριμένα σενάρια έχει νόημα), αλλά δυναμική τιμή αναλόγως το έργο και την εργασία. Δεν λες δηλαδή ότι φτιάχνω ιστοσελίδες  ή προγράμματα στα τρία χιλιάρικα οπότε θα έρχονται όλοι και θα τους χρεώνεις τόσο με τις ενδεικτικές τιμές. Θα φιξάρεις μια τιμή ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε project/εργασίας.

Εν μερει σωστα αυτα που λες, προσωπικα απο τη δικη μου εμπειρια, δουλευω κυριως hourly και ασχολουμαι με fixed μονο επανω απο ενα ποσο και εφοσον εχω κανει υπολογισμο σε απαιτουμενες ωρες και δω οτι υπαρχει μαξιλαρακι και επισης δεν υπαρχει μεγαλο ρισκο να ξεφυγουν οι ωρες. Αν το εργο ειναι θολο και υπαρχει υποψια οτι μπορει να τραβηξει μακροχρονια, δε ρισκαρω με fixed. Απο την αλλη εχει τυχει να βγαλω απο fixed εργο, ποσο 3.5 φορες πανω απο το hourly rate μου, αλλα αυτες ειναι εξαιρεσεις. Εννοειται πως οπου υπαρχουν τετοιες ευκαιριες πρεπει να τις χτυπας, αλλα δεν ειναι τοσο συχνες, μιας και οι πελατες συνηθως εχουν μια εικονα του εργου. 

Αναφορικα με το hourly, προφανως και χρεωνεις ΤΑ ΠΑΝΤΑ, βιντεοκλησεις, κλησεις, chat, τρεξιμο προγραμματων εφοσον απαιτειται να εισαι παρον και να παρακολουθεις αν ολα πανε καλα και γενικα οτιδηποτε εχει να κανει με τον πελατη που δε σου επιτρεπει να εισαι ξαπλωμενος σε μια παραλια στο Μαλιμπου κατω απο 2 φοινικες, με κλειστα ματια, πινοντας smoothies και να σου κανουν μασαζ 2 ντοπιες, θα χρεωθει μεχρι τελευταιου δευτερολεπτου. Εκτος φυσικα καποιων μικροεπαφων, μηνυματων κλπ τα οποια χαριστικα δε χρεωνεις για να μη φανεις και εσυ γυφτος απο τη μερια σου

Επεξ/σία από archer100
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, archer100 είπε

[...] ασχολουμαι με fixed μονο επανω απο ενα ποσο και εφοσον εχω κανει υπολογισμο σε απαιτουμενες ωρες και δω οτι υπαρχει μαξιλαρακι και επισης δεν υπαρχει μεγαλο ρισκο να ξεφυγουν οι ωρες. Αν το εργο ειναι θολο και υπαρχει υποψια οτι μπορει να τραβηξει μακροχρονια, δε ρισκαρω με fixed. Εχει τυχει να βγαλω απο fixed εργο, ποσο 3.5 φορες πανω απο το hourly rate μου, αλλα αυτες ειναι εξαιρεσεις. Εννοειται πως οπου υπαρχουν τετοιες ευκαιριες πρεπει να τις χτυπας, αλλα δεν ειναι τοσο συχνες, μιας και οι πελατες συνηθως εχουν μια εικονα του εργου.

Πάνω-κάτω έχω παρόμοια τακτική, απλά για οτιδήποτε που μπορεί να τραβήξει χρονικά, κοιτάζω πρώτα να δω εάν μπορώ να το επικοινωνήσω στον πελάτη. Αν είναι πρόθυμος να με καλύψει για το κάθε σενάριο και για αστάθμητους παράγοντες, αν θα υπάρχουν επιπλέον εργασίες για τις οποίες θα πληρώνομαι χωριστά, και αν θα πληρώνει συνδρομή για συντήρηση και για υποστήριξη. Αν συνεχίζει και είναι θολό το έργο, τότε απλά δεν το προχωράω.

8 λεπτά πριν, archer100 είπε

Αναφορικα με το hourly, προφανως και χρεωνεις ΤΑ ΠΑΝΤΑ, βιντεοκλησεις, κλησεις, chat, τρεξιμο προγραμματων εφοσον απαιτειται να εισαι παρον και να παρακολουθεις αν ολα πανε καλα και γενικα οτιδηποτε εχει να κανει με τον πελατη που δε σου επιτρεπει να εισαι ξαπλωμενος σε μια παραλια στο Μαλιμπου κατω απο 2 φοινικες, πινοντας smoothies και να σου κανουν μασαζ 2 ντοπιες, θα χρεωθει μεχρι τελευταιου δευτερολεπτου. Εκτος φυσικα καποιων μικροεπαφων, μηνυματων κλπ τα οποια χαριστικα δε χρεωνεις για να μη φανεις και εσυ γυφτος απο τη μερια σου

Το θέμα είναι το ποιος κάθεται και μετράει. Το Upwork ας πούμε που αναφέρθηκε αρκετά και με το οποίο δεν έχω εμπειρία, από ό,τι διάβασα μετράει τον ενεργό χρόνο εργασίας σου και δεν φαίνεται να μετράει την πραγματική σου απασχόληση (άσε που το να δουλεύεις με τον μεγάλο αδερφό να καταγράφει περιστασιακά τι κάνεις στην οθόνη σου, επηρεάζει και την παραγωγικότητά σου). Λέω δεν φαίνεται - δεν το γνωρίζω όμως. Έπειτα, εκτός πλατφορμών και χωρίς ενδιάμεσους, όσες φορές έχω προσπαθήσει στο μακρινό παρελθόν να μπω στη διαδικασία κοστολόγησης με ώρες, τουλάχιστον για τους εγχώριους πελάτες η συζήτηση δεν πήγαινε ποτέ όπως την ήθελα (ενώ με λίγους Αμερικάνους και Αυστραλούς που είχα την τύχη να εξυπηρετήσω, υπήρχε φουλ κατανόηση).

"Γιατί θες 20/ώρα ενώ τόσος κόσμος είναι κάτω από 10", "Τι 100+ ώρες μου λες ότι θα χρειαστούν", "Δηλαδή χρειάζεται να γράφεις για Χ ώρες;" (όχι μ****α, αρκετές από αυτές δεν θα έχω καν τα δάκτυλά μου επάνω στο πληκτρολόγιο - δεν είναι όπως στις ταινίες του Χόλιγουντ που τα σκέφτεσαι ενώ γράφεις), "Μα χρειάστηκαν τόσες πολλές ώρες τελικά;" κ.λπ. κ.λπ. Οπότε όχι λοιπόν, η προσφορά είναι η τάδε, χωρίς γιατί και πως, αν αρέσει προχωράμε, αν όχι, δεν προχωράμε. Fixed τιμές για projects καθώς και συνδρομές σε υπηρεσίες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@randomcat @archer100 Δεν κάνω κάποιο συγκεκριμένο quote αλλά συμφωνώ με τα παραπάνω, σε κομμάτι development είναι πολύ δύσκολο να χρεώνεις με την ώρα όταν είσαι εταιρεία, πιο πολλές παρεξηγήσεις είχαμε παρά μας βοήθησε, για τους λόγους που αναφέρατε πιο πάνω. 

Επί της ουσίας, το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορείς να χρεώνεις με την ώρα όποτε σε βολεύει, και όποτε δε σε βολεύει να χρεώνεις με τη "λύση". Χαρακτηριστικό αυτό που αναφέρθηκε περί πεσμένου site. Αν έκανες 30 λεπτά να το σηκώσεις, θα χρεώσεις τα 30 λεπτά, ή 100-200-300 επειδή σε πήρε τηλέφωνο 11 το βράδυ και ήσουν standby? 

Όλα παίζουν το ρόλο τους. Απ'την άλλη, αν εσύ κάνεις ένα λάθος και ο κώδικας σου έχει ένα bug, θα πληρώνει με την ώρα ο πελάτης όσο εσύ παλεύεις να το φτιάξεις? Και αν ναι (επειδή το έχω ακούσει και αυτό), πώς είναι εξασφαλισμένος ο πελάτης ότι πράγματι είναι bug, και δεν είναι το δικό σου lack of focus επειδή χτες κοιμήθηκες 5am και δεν μπορείς να λειτουργήσεις τώρα. Για να μην πω τί έχουμε ακούσει κατά καιρούς ότι "αφού πριν 5 μέρες δούλευε, γιατί να το πληρώσω δεν μπορεί να χαλάει απτη μια στιγμή στην άλλη, ΕΣΕΙΣ ΦΤΑΙΤΕ".  

Στο δια ταύτα, ακόμα και αν το per hour δουλεύει εν μέρη σε ελεύθερους επαγγελματίες, σε εταιρείες δε νομίζω να μπορεί να δουλέψει. Τουλάχιστον όχι στην Ελλάδα, που δεν είμαστε συνηθισμένοι σε αυτό. Μπορεί να δουλέψει για συγκεκριμένα tasks, συνήθως αυτά που ο πελάτης για κάποιο λόγο δεν είναι διατεθειμένος να κάνει (πχ αλλαγή φωτογραφιών, ανέβασμα προϊόντων κλπ), και τα οποία όμως δεν έχουν και κάποιο ιδιαίτερο skill, πέραν μιας τυπικής γνώσης. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, polaki είπε

Επί της ουσίας, το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορείς να χρεώνεις με την ώρα όποτε σε βολεύει, και όποτε δε σε βολεύει να χρεώνεις με τη "λύση". Χαρακτηριστικό αυτό που αναφέρθηκε περί πεσμένου site. Αν έκανες 30 λεπτά να το σηκώσεις, θα χρεώσεις τα 30 λεπτά, ή 100-200-300 επειδή σε πήρε τηλέφωνο 11 το βράδυ και ήσουν standby?

Πιστεύω ότι μπορείς, διαχωρίζοντας τις υπηρεσίες σου. Ας πούμε ότι για την υλοποίηση ενός project π.χ. ένα e-shop, θα πληρωθείς εφάπαξ με ένα fixed ποσό, έπειτα μπορείς να πληρωθείς με την ώρα για επιπλέον εκπαιδεύσεις υπαλλήλων που θα το χρησιμοποιήσουν, με συνδρομή ενός fixed ποσού για τη συντήρηση, με συνδρομή ενός fixed ποσού για υποστήριξη και με πιο ακριβή συνδρομή για 24/7 ή και με την ώρα εφόσον <θέσε εδώ τους κανόνες>, με την ώρα για επιπλέον μικροεργασίες που θα προκύψουν κ.λπ. Όπως πραγματικά σε βολεύει ανά περίπτωση, και φυσικά έχοντας επικοινωνήσει και διαχωρίσει στον πελάτη όλες αυτές τις χρεώσεις.

Για το παράδειγμα που λες με το πεσμένο σάιτ, η χρέωση εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως για το τι είδους υποστήριξη σε πληρώνει και με ποιο τρόπο (με σταθερή συνδρομή, με τη "λύση", με τις ώρες), για τον αν υπάρχει κάποιος managed server φιλοξενίας σε άλλη εταιρεία με 24ωρη τηλεφωνική εξυπηρέτηση (οπότε σε έκτακτη ανάγκη τους παίρνει τηλέφωνο ο ίδιος ο πελάτης) κ.λπ. κ.λπ. Εφόσον μου πεις τι κουστούμι έχεις ράψει στον πελάτη, μπορώ εύκολα να απαντήσω για το πως να τον χρεώσεις.

Αν όμως δουλεύεις μέσω κάποιου ενδιάμεσου όπως το Upwork (το οποίο δεν ξέρω ακριβώς πως δουλεύει), όπου καταγράφεται η ενεργή εργασία σου βάσει ώρας, τότε επειδή πραγματικά δεν μπορείς να χρεώνεις τα πάντα με την ώρα, τότε για μένα ή ρίχνεις υπερβολικά τον εαυτό σου ή δεν αναλαμβάνεις πολλά από τα project. Να ξαναθέσω το εξής πρόβλημα με ένα τέτοιο μοντέλο χρέωσης. Πες ότι έχεις ήδη έτοιμες διάφορες υλοποιήσεις για τις οποίες χρειάστηκες μήνες και χρόνια να τελειοποιήσεις ώστε να μπορείς μέσα σε λίγα λεπτά να τις προσαρμόζεις και να παραδίδεις γρήγορα συγκεκριμένα project. Πώς θα πληρωθείς; Σε λεπτά του ευρώ; Για εμένα καλύτερα να μην αναλάβεις καθόλου τη δουλειά, αν δεν μπορείς να χρεώσεις με τη "λύση" και βάσει της αξίας που προσφέρεις. Ίσως μια εξαίρεση να είναι η σταθερή ροή εργασιών από τον πελάτη (π.χ. όπως με τα δύο άτομα από το Upwork που απασχολείς εδώ και χρόνια) όπου εκεί κάνεις γαργάρα την υπεραξία που προσφέρεις σε αντάλλαγμα για την σταθερότητα (όπως και όταν είσαι μισθωτός).

1 ώρα πριν, polaki είπε

Όλα παίζουν το ρόλο τους. Απ'την άλλη, αν εσύ κάνεις ένα λάθος και ο κώδικας σου έχει ένα bug, θα πληρώνει με την ώρα ο πελάτης όσο εσύ παλεύεις να το φτιάξεις? Και αν ναι (επειδή το έχω ακούσει και αυτό), πώς είναι εξασφαλισμένος ο πελάτης ότι πράγματι είναι bug, και δεν είναι το δικό σου lack of focus επειδή χτες κοιμήθηκες 5am και δεν μπορείς να λειτουργήσεις τώρα. Για να μην πω τί έχουμε ακούσει κατά καιρούς ότι "αφού πριν 5 μέρες δούλευε, γιατί να το πληρώσω δεν μπορεί να χαλάει απτη μια στιγμή στην άλλη, ΕΣΕΙΣ ΦΤΑΙΤΕ".

Το πως θα πληρώνει εξαρτάται και από το αν το project είναι στις αρχές του, μιας και οφείλεις να έχεις εγγυηθεί την ομαλή λειτουργία του και να διορθώσεις τα όποια bugs, με τα όποια χρήματα έχεις πληρωθεί για την ανάθεση και υλοποίηση του έργου. Στην πορεία όμως το πως θα σε πληρώσει εξαρτάται από το τι υποστήριξη σε πληρώνει. Αν είναι fixed συνδρομή, με κάποιους πελάτες μπορεί να είσαι 100% ωφελημένος εάν δεν χρειαστούν ποτέ τεχνική υποστήριξη, σε κάποιους άλλους καλυμμένος και λιγότερο ωφελημένος, και για κάποιους μπορεί να μπεις και μέσα (θα πρέπει να έχεις φροντίσει να αποτελούν την εξαίρεση όμως). Όλα είναι μέσα στο παιχνίδι.

Ο πελάτης θεωρώ ότι υπάρχουν σενάρια στα οποία δεν γίνεται να είναι εξασφαλισμένος και δεν γίνεται να γνωρίζει το τι πραγματικά συνέβη. Όλα καταλήγουν στο αν είναι ευχαριστημένος με αυτά που πληρώνει, με αυτά που κερδίζει, και με το κατά πόσο ομαλή είναι η λειτουργία του λογισμικού που πληρώνει και η συνεργασία του μαζί σου.

Για πολλές άλλες υπηρεσίες άλλωστε που πληρώνουμε και οι ίδιοι δεν μπορούμε να είμαστε εξασφαλισμένοι και να γνωρίζουμε το τι συμβαίνει στο παρασκήνιο. Για όλες τις συνδρομές σε λογισμικό που πληρώνουμε με την προσδοκία να λαμβάνουμε αναβαθμίσεις, ουσιαστικά δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πράγματα όπως το πόσοι άνθρωποι δουλεύουν για να το αναπτύξουν, πόσες ώρες τη μέρα δουλεύει ο καθένας τους ή αν τα μισά από τα οποία γράφουν στο changelog με ασαφή τρόπο είναι μούφες και στην πραγματικότητα ο developer έπαιζε το πουλί του και έκανε απλά bump την έκδοση. Για το φαγητό που πληρώνουμε έξω δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πάρα πολλά πράγματα, όπως ακριβώς το πόσο φρέσκο είναι, που βοσκούσε η αγελάδα, και αν οι ντομάτες είναι βιολογικές. Για ένα σωρό επαγγελματίες που πληρώνουμε εκεί έξω δεν μπορούμε να είμαστε εξασφαλισμένοι, όπως για ιατρικές διαγνώσεις, επενδυτικές συμβουλές, νομική υποστήριξη, σέρβις αυτοκινήτου κ.λπ.

1 ώρα πριν, polaki είπε

Στο δια ταύτα, ακόμα και αν το per hour δουλεύει εν μέρη σε ελεύθερους επαγγελματίες, σε εταιρείες δε νομίζω να μπορεί να δουλέψει. Τουλάχιστον όχι στην Ελλάδα, που δεν είμαστε συνηθισμένοι σε αυτό. Μπορεί να δουλέψει για συγκεκριμένα tasks, συνήθως αυτά που ο πελάτης για κάποιο λόγο δεν είναι διατεθειμένος να κάνει (πχ αλλαγή φωτογραφιών, ανέβασμα προϊόντων κλπ), και τα οποία όμως δεν έχουν και κάποιο ιδιαίτερο skill, πέραν μιας τυπικής γνώσης. 

Ναι, το κομμάτι της διαχείρισης (π.χ. ενός e-shop) είναι ξεκάθαρα κάτι που μπορείς να χρεώνεις με την ώρα και πολύ εύκολο να εξηγήσεις γιατί το χρεώνεις όπως το χρεώνεις. Δηλαδή αυτό που θα επικοινωνήσεις στον πελάτη, εφόσον θέλει πολύ να το ακούσει, είναι το εξής απλό. Ότι το e-shop είναι η προέκταση της φυσικής του επιχείρησης/καταστήματος (ακόμα και αν δεν υπάρχει φυσική παρουσία της επιχείρησης δεν αλλάζει κάτι στην εξήγησή σου) και ότι όπως δεν θα ήταν δουλειά εκείνου που του κατασκεύασε το φυσικό του κατάστημα το να διαχειρίζεται φωτογραφίες, παραγγελίες και προϊόντα, αλλά των δικών του υπαλλήλων, έτσι και η δική σου αρμοδιότητα τελειώνει στην κατασκευή και στην εκπαίδευση. Εάν θέλει να αναλάβεις τη διαχείριση, θα πρέπει φυσικά να πληρωθείς όπως θα πλήρωνε και ένα υπάλληλο με αρκετή τεχνική κατάρτιση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...