Προς το περιεχόμενο

MLS Palm Navigator Review


bandito

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Hello all.

 

Πριν λίγες μέρες αγόρασα την palm version του Navigator της MLS.

Στοιχίζει κάτι περισσότερο απο 1100 € (1175 αν θυμάμαι καλά, δεν τα πλήρωσα εγώ).

 

Περιλαμβάνει το HP2210 της Hewlett Packard, ένα GPS Reciever με BlueTooth, φορτιστές, μια SD με το πρόγραμμα και τους χάρτες, μια βάση για το αυτοκίνητο, εγχειρίδιο και μπαταρίες για το GPS και το PDA.

 

Αρχικά η εντύπωση που σου δίνει ειναι καλή. (η συσκευασία ειναι λίγο περίεργη, ειναι το κουτί του PDA και απο πάνω φορεμένη η συσκευασία του MLS).

 

Κατ'αρχή μέχρι να βγούμε στον δρόμο (θέλει κάποιες ώρες για να φορτίσει) διαπίστωσα τα εξής:

 

α)Αργεί απίστευτα να ξεκινήσει (εώς και 5 λεπτά)

β)Αργεί απίστευτα να κάνει match στους δρόμος ειδικά στα πρώτα γράμματα (λογικόν, τρέχει κάποιο sql statement)

γ)Αν δεν παίξει για λίγο το gps, κλείνει και θέλει να το ξανα-ενεργοποιήσεις

δ) Δεν δείχνει ονόματα δρόμων

ε) Κάποια buttons ειναι σε σημεία που δεν θα έπρεπε να ειναι (κρύβουν το στίγμα)

 

Ένα άλλο περίεργο, ειναι οτι ενώ η κατασκευάστρια εταιρία του GPS δινει 25 m ακρίβεια, η MLS υποστηρίζει οτι έχει ακρίβεια 1-5 m (στην πραγματικότητα δεν ισχύει βέβαια).

 

Στο δρόμο λοιπόν:

 

Αφού βρήκε που είμαστε, άρχισε να κινείται περίεργα (κυκλικά γύρω απο ένα σταθερο σημείο) ενώ είμασταν σταματημένοι. Μόλις ξεκινήσαμε διόρθωσε και μας έβαλε πάνω στον δρόμο. Κατα διαστήματα πεταγόταν σε άσχετα σημεία (πάνω σε οικοδομικά τετράγωνα), και μετά απο λίγο διόρθωνε. Για να το ταλαιπωρήσουμε, το πήγαμε σε περιοχές με πολλά στενά και σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, όπου έχασε κυριολεκτικά την μπάλα. Επιπλέον, ο χάρτης περιστρέφεται με τέτοιο τρόπο που κυριολεκτικά σε μπερδεύει. Αποφασίσαμε να του δώσουμε ένα προορισμό για να μας καθοδηγήσει (ας προσέχαμε).

 

Πατώντας καταλάθος την παύλα "-" αντί για κάποιο γράμμα, το σύστημα κρέμασε και μας προέτρεψε να κάνουμε quit και να ξαναξεκινήσουμε το application.

 

Παυση----Μικρός υπνάκος-----Εκκίνηση

 

Μετά απο 5 λετπα μπορούσαμε πάλι να ξεκινήσουμε. Αυτή την φορά κατάφερε να κάνει routing, και να μας προτρέψει να στρίψουμε δεξιά. Και μετά αριστερά, και μετά δεξιά , και μετά ....... μούγκα στην στρούγκα. Η φωνή δεν ξαναμίλησε ποτέ (δεν ξέρω για ποιό λόγο).

 

Παυση----Μικρός υπνάκος-----Εκκίνηση

 

Δεύτερο restart, άντε πάλι τα ίδια. Αυτή την φορά, αποφασίσαμε να μην το πειράζουμε την ώρα που κάνει routing και quidance. Το αφήσαμε κάτω και το αφήσαμε να μας καθοδηγει. Δεξιά , αριστερά, και αριστερα....ουπς!!!. Ξεφορτώνουν, όποτε πάμε απο την άλλη. Και.....μούγκα στην στρούγκα. Το πιάνουμε στα χέρια μας, και τι να δούμε????? Για να κάνει rerouting, έπρεπε να του το πώ εγω!!!! Δηλαδή έπρεπε κάθε τρείς και λίγο να το σηκώνω στα χέρια μου, να του λέω να κάνει rerouting και να περιμένω. Όλα αυτά την ώρα που οδηγάω.

 

Συμπέρασμα:

Αν το θέλετε για να παίξετε και σας περισσεύουν 1200 €, έχει πλάκα.

Δεν ειναι ούτε αξιόπιστο, ούτε ασφαλές (μας προέτρεψε να μπούμε σε μονοδρομο αν και δικαιολογείται γιατι οι δρόμοι αλλάζουν όλη την ώρα). Δεν έχει καμια χρησιμότητα, και φυσικά η προχειρότητα στην ανάπτυξη σε κάνουν να αναρωτιέσαι για τα 1200 € που ζητάει η MLS. Εν καιρώ , πιστευω να έχω περισσότερες πληροφορίες.

 

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει κάτι ανάλογο από κάποια άλλη εταιρεία? Γενικά η Ελλαδά είναι πλήρως χαρτογραφημένη? Ποιο οικονομικές προτάσεις για GPS για χρήση αυτοκινήτου υπάρχουν?

 

Ευχαριστώ

Νίκος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίος bandito, ευχαριστούμε που ξόδεψες τόσο χρόνο για να μοιραστείς την εμπειρία σου μαζί μας. Μεταξύ αστείου κ σοβαρού ρωτώντας ταξιτζήδες θα φτάνατε γρηγορότερα εκεί που πηγαίνατε :D . Ενδιαφέρον ακούγετε στην περιγραφή της συσκευασίας, αλλά ουσιαστικά ίσως είναι νωρίς ακόμα για τέτοια προϊόντα.

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ki ego tha symfoniso me ton sc. alla den prepei na arxisoume apo kapou? as elpisoume na doume veltiomenes ekdoseis syntoma...

Ναι, δε λέω, από κάπου πρέπει να αρχίσουμε, αλλά όχι και 1200 ευρώ για κάτι που δεν δουλεύει σωστά! Δηλαδή αν βγάλουν καινούρια έκδοση που να *δουλεύει*, πόσα θα ζητήσουν?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

opote file bantito to proto pragma pou kaneis einai na doseis to programa tis mls se filous gnostous klp klp mpas kai pesei se xeria kanenos sxetikou kai to ftiaxei ligo..

deutero perneis tilefono i stelneis mail stin mls kai afou tous 3exeseis kai zitiseis ta lefta sou piso (e olo kai kati tha kerdiseis kamia free epomeni ekdosi pote den xereis ) tous les kai ta problimata analitika opos mas ta eipes kai emas..

:P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντάξει, δεν ειναι και για κάψιμο :)

 

Για μένα το κυριότερο πρόβλημα με την υλοποίηση, ειναι οτι έγινε απο softwarάδες κάτι που εκ των πραγμάτων απαιτεί λύσεις hardware. Η MLS κυκλοφορεί και άλλες εκδόσεις με pc και XP οι οποίες φτάνουν μέχρι και 3000 €. Πριν σας αναφέρω τα βασικά προβλήματα αυτής αλλά και των άλλων υλοποιήσεων, ας αναρωτηθούμε: Θα εμπιστευόσοσταν ποτέ σύστημα που τρέχει XP να το βάλετε στο αυτοκινητό σας και να το έχετε σαν επαγγελματικό εργαλείο?

 

Ας ξεκινήσουμε απο τα βασικά. Τι ζητάμε απο ένα σύστημα καθοδήγησης;

Πώς θα μπορούσε ένα σύστημα καθοδήγησης να είναι χρήσιμο και για τον οδηγό αλλά και την βελτίωση του κυκλοφοριακού και του καθημερινού τρόπου οδήγησης?

 

Φανταστείτε ένα σύστημα που σε καθοδηγεί φωνητικά στον προορισμό σου χωρίς να κάνει λάθος, και σε προειδοποεί για βασικά πράγματα που πρέπει να προσέχεις ή κινήσεις που πρέπει να κάνεις. Ο MLS δυο η τρείς φορές μας είπε οτι πρέπει να στρίψουμε , αφού είχαμε στρίψει. Αν δηλαδή δεν είχα συνοδηγό να μου πεί οτι πρέπει να στρίψω, θα μου ήταν πρακτικά άχρηστο, θα είχα χαθεί και για να με ξαναβρεί θα πρέπει να σταματήσω και να του δώσω εντολή να μου βγάλει νέο δρομολόγιο.

 

Για αυτό λοιπόν, το GPS δεν ειναι αρκετό. Εκτός απο το πρόβλημα της ακρίβειας , δεν πιάνει πάντα. Πολλές φορές με 4 η 5 δορυφόρους , το στίγμα ειναι ανακριβές και ουσιαστικά άχρηστο. Για αυτό , πρέπει κάτι να βοηθάει το GPS να διατηρεί την θέση του οχήματος ακόμα και αν το GPS δεν πιάνει. Υπάρχει τέτοιο σύστημα, δεν ειναι εμπορικό όμως, ακόμα βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης, αλλά τα αποτελέσματα ειναι εκπληκτικά (έχει και τα προβλήματα του βέβαια, που ακόμα δεν έχουν ξεπεραστεί). Ενδεικτικά , κάνει στιγμιαία επαναδρομολόγηση αν αλλάξεις πορεία απο την προτεινόμενη, σε προειδοποιεί για stop, φανάρια, σου λέει πότε πρέπει να κόψεις ταχύτητα γιατι έπεται στροφή, να πιάσεις δεξιά η αριστερή λωρίδα και διάφορα άλλα. Το κυριότερο ειναι οτι ακόμα και χωρίς GPS μπορεί να μην χαθεί για αρκετή ώρα.

 

Επίσης, ακόμα και οι πιο βαριές υλοποιήσεις (http://www.gizmodo.com/archives/sony-nvxyz-navi-profiled-016077.php) χρησιμοποιούν linux και κάποιο single board computer. Είναι προφανες οτι μια XP-PC-λύση που ειναι εύκολες για τις ελληνικές εταιρίες (κατα τα γνωστά sql-visual studio), δεν ειναι αξιόπιστες.

 

Εν καιρώ, θα πούμε και άλλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρίς να με απασχολεί το θέμα αγοράς ενός τέτοιου προγράμματος και μόνο με το γεγονός ότι δίνονται ποσά 1500-300 ευρό για τέτοιες εφαρμογές (όχι πολύ δύσκολες στην υλοποίηση) και καταλήγουν μάπα θα ήμουν έξαλος αν το είχα αγοράσει ή πληρώσει εγώ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

xex se mia ekpompi pou eixa dei.. epitroxon itan afto kati tetio telos panton den thimame.. edixne to mlk stin ekdose gia amaxi pou kikloforei kai pragmatika ekane ola osa les.. (dil an den estribes kapou ekane kenouria poria klp klp )

mipos o logos pou den litourgise toso kala oso eprepe einai oti to palm den eparkouse kathos kai to psfefto gps tou palm ?? :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατ' αρχήν, για να μην σχηματίζουμε λάθος εντυπώσεις, το HP2210 που περιλαμβάνει το πακέτο της MLS, ΔΕΝ είναι Palm ΑΛΛΑ PocketPC :)

 

Έτσι κι αλλιώς, η αδυναμία του MLS να λειτουργήσει όπως πρέπει, δεν έγκειται στην χαμηλή επεξεργαστική ισχύ του HP2210, ούτε στην ποιότητα του GPS Module, αλλά είναι καθαρά λάθος σχεδίασης του προγράμματος.

 

Αυτό το λέω γιατί υπάρχουν εδώ και καιρό, πλήθος GPS Modules ΚΑΙ για Palm ΚΑΙ για PocketPC που λειτουργούν θαυμάσια σε συνεργασία με αντίστοιχα προγράμματα, χωρίς όμως Ελληνικούς Χάρτες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδια εγω εχω αγοράσει το MLS με το pocket pc

Λοιπόν χθες πήγα σε μια διευθυνση ανετα με τις φωνητικές εντολές

Το θέμα ειναι οτι μερικές φορές οταν τρεχεις με μεγαλη ταχυτητα και κανεις ελιγμους καπου χανει στιγμιαία το σημα σου

Μικρο το κακο , το καλο ειναι οτι οι δρομοι που διασχίζεις αναγράφονται στην οθονη και αν κανεις κλικ με την γραφιδα του βλεπεις και τους τριγύρω δρομους

Βέβαια εγω περιμενα καποιο χαρτη όπως υπάρχουν σε χαρτες σε εντυπη μορφή αλλα δεν πειράζει

(υπάρχουν αληθεια αλλα προγραματα ? έχω δει σε ταξι αλλα δεν ξερω ποιας εταιρείας ειναι )

Πάντως σε γενικες γραμμες ειμαι ευχαριστημένος

 

φιλικα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την πρώτη φορά που ξεκινάει ένα GPS Receiver κάνει πάντα αρκετά λεπτά, καθώς κατεβάζει από τους δορυφόρους κάποια "κλειδιά" και πληροφορίες για τις τροχιές τους. Τις επόμενες φορές, ανοίγει σχετικά πιο γρήγορα

 

Όσον αφορά το σήμα, η συχνότητα λειτουργίας του είναι πολύ επιρεπής σε εμπόδια. Συνεπώς όταν περνάς κάτω από γέφυρες, από τούνελ ή βρίσκεσαι σε μέρος που περιβάλλεται από πολυκατοικίες (βλέπεις οι δορυφόροι δεν βρίσκονται ακριβώς από πάνω μας, αλλά οι περισσότεροι βρίσκονται σε διάφορες γωνίες ως προς το οριζόντιο επίπεδο), τότε το σήμα χάνεται προσωρινά, και πρέπει να ξαναψάξει για τους δορυφόρους ο δέκτης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας χαιρετώ όλους.

 

Επιτρέψτε μου να σας μεταφέρω ορισμένες πληροφορίες ΄"από μέσα" καθώς είμαι μέλος της ομάδας ανάπτυξης του συγκεκριμένου προιόντος MLS Navigator και έχω κάποια γνώση της αγοράς συστημάτων πλοήγησης συνολικά σε Ελλάδα και εξωτερικό.

 

Καταρχήν το συγκεκριμένο λογισμικό είναι εξ΄ολοκλήρου Ελληνικό και αυτό από μόνο του είναι κάτι που θα πρέπει να εκτιμηθεί. Το λογισμικό υποστηρίζει μια βάση περισσοτέρων από 20.000 δρόμων μόνο για Αττική την στιγμή που άλλα συστήματα του εξωτερικού (π.χ. Tomtom, Copilot, Destinator, κλπ) για το Λονδίνο διαθέτουν λιγότερους από 12.000 δρόμους, δηλαδή μόνο τους κεντρικούς. Και όλα αυτά καταλαμβάνοντας χώρο πολλαπλάσιο στην SD κάρτα από ότι απαιτεί ο MLS Navigator. Αν λοιπόν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι τα οικοδομικά τετράγωνα στο εξωτερικό είναι πολύ αραιότερα δομημένα και με λιγότερους δρόμους, μπορούμε να καταλάβουμε τον λόγο για τον οποίο με την ίδια υπολογιστική ισχύ έχουμε καλύτερη απόδοση του συστήματος στο εξωτερικό.

 

Πάμε τώρα στα περιεχόμενα της συσκευασίας.

 

Όπως σωστά αναφέρθηκε, στην συσκευασία περιλαμβάνονται το PocketPC, ένας δέκτης bluetooth, βάση στήριξη και φορτιστές αυτοκινήτου και σπιτιού για όλες τις συσκευές. Δηλαδή μπορεί κάποιος να το λειτουργήσει άνετα στο αυτοκίνητο του έχοντας όλα τα απαραίτητα και με πλήρη αυτονομία.

 

Το Pocket PC που επιλέχθηκε καταρχήν ήταν το HP 2210 για τον λόγο ότι στο HP 1940 υπήρχε σοβαρότατο πρόβλημα με το bluetooth, το οποίο παρεμπιπτόντως σήμερα το έχει λύσει η HP Αμερικής, μετά από δική μας επισήμανση, με patch που εξέδωσε. Τα επόμενα μοντέλα του MLS Navigator θα κυκλοφορήσουν με HP 1940 καθώς είναι πιο γρήγορο από το 2210 (λόγω επεξεργαστή Intel αντί για Samsung).

 

Ο δέκτης GPS είναι high sensitivity από τους ακριβότερους που κυκλοφορούν στην αγορά και χρησιμοποιεί ακριβώς το ίδιο ολοκληρωμένο κύκλωμα (SiRF Star II) όπως οι περισσότεροι high sensitivity δέκτες του ανταγωνισμού. Επομένως τόσο η απόδοση του όσο και ο χρόνος φόρτισης κλπ είναι κοινός. Για τον λόγο αυτό η ακρίβεια του συστήματος ορίζεται σε 1 – 5 μέτρα από την MLS και τον κατασκευαστή. Τέλος, η βάση στήριξης είναι της Pharos (ιδιαίτερα γνωστή εταιρία του χώρου).

 

Επίσης, το κουτί του Pocket PC επελέγη επίτηδες να αποτελεί κομμάτι της συσκευασίας ώστε να πιστοποιείται η αυθεντικότητα του Pocket PC.

 

Για να δούμε όμως και την λειτουργία του συστήματος :

 

Κατά την έναρξη της εφαρμογής φορτώνεται ο χάρτης της περιοχής όπου βρίσκεται ο χρήστης. Αυτό για την Αττική διαρκεί 3,5 λεπτά περίπου και γίνεται μόνο μια φορά εκτός αν γίνει reset ή αλλάξει πόλη ο χρήστης. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι αυτό είναι εκνευριστικό όταν επαναλαμβάνεται αρκετές φορές μετά από reset κλπ.

 

Μια επίσης σημαντική παράμετρος είναι ο χρόνος που απαιτείται για αναζήτηση και δήλωση της οδού προορισμού όπου όμως δεν θα συμφωνήσω ότι είναι ιδιαίτερα μεγάλος ( περίπου 5 sec στο πιο συχνά γράμματα) αλλά συμφωνώ ότι χρειάζεται βελτίωση.

 

Μετά την δήλωση του προορισμού το σύστημα αναλαμβάνει να καθοδηγήσει τον χρήστη τόσο φωνητικά όσο και οπτικά. Εφόσον παρεκκλίνετε ορισμένα μέτρα από τον προορισμό σας, το σύστημα σας ρωτά εάν επιθυμείτε rerouting. Αυτό γίνεται ώστε, σε περιπτώσεις που επιλέγετε να ξεφύγετε για λίγο από την διαδρομή που σας υποδεικνύει, αλλά να επανέλθετε σε λίγο, να μην αναγκάζεται το σύστημα να κάνει άσκοπους υπολογισμούς. Εφόσον συνεχίσετε να παρεκκλίνετε από τον προορισμό σας, μετά από ορισμένα μέτρα το σύστημα θα πραγματοποιήσει rerouting από μόνο του. Επομένως δεν είναι απαραίτητο να το σηκώσετε στα χέρια σας για rerouting.

 

Επίσης όσον αφορά τα γεωγραφικά δεδομένα, δουλεύει μια ολόκληρη ομάδα και γίνεται ότι είναι δυνατόν για αξιόπιστα και ενημερωμένα γεωγραφικά δεδομένα. Παρόλα αυτά στην χώρα μας οι αλλαγές γίνονται βιαστικά και χωρίς καμία προειδοποίηση. Εκτιμώ ότι και με την δική σας συμβολή (δήλωση λαθών στο site http://www.mlsnavigator.gr) θα κάνουμε συνεχώς τα δεδομένα καλύτερα. Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι αγοραστές του προϊόντος θα παίρνουν και τις νέες εκδόσεις των δεδομένων εντελώς δωρεάν όχι μόνο για την περιοχή τους αλλά και για τους νέους χάρτες που προστίθενται (σε αντίθεση με τις πρακτικές των συναδέλφων στο εξωτερικό που χρεώνουν για κάθε νέα έκδοση χαρτών).

 

Κλείνοντας, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι δουλεύουμε στον χρόνο φόρτωσης των χαρτών και αναζήτησης των οδών και ήδη έχουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Οι νέες εκδόσεις θα είναι πάρα πολύ σύντομα διαθέσιμες στο site ώστε να τις κατεβάσετε.

 

Κατά την γνώμη μου το σύστημα είναι σαφώς πρωτοποριακό για την Ελλάδα, αξιόπιστο (για την κατηγορία των φορητών συστημάτων), ασφαλές και προπάντων συνεχώς αναβαθμίσιμο. Στο κάτω κάτω συζητάμε για την πρώτη γενιά τέτοιων συστημάτων στην Ελλάδα.

 

Η συμβολή όλων στην περαιτέρω βελτίωση είναι ιδιαίτερα θετική και φυσικά ευπρόσδεκτη.

 

Με συγχωρείτε αν σας κούρασα.

 

Γιώργος Βουλγαρούδης

MLS Πληροφορική Α.Ε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

φίλε giorgos.v ...........

--Έκανες το πρώτο σου post για να υπερασπιστείς το εν λόγω πρόγραμμα.

--Αν δεν παινέσεις το σπίτι σου ......

--

___Χρεώνετε 1000 τόσα ευρώ ένα πρόγραμμα που κι εσύ που είσαι στην ομάδα ανάπτυξης του συγκεκριμένου προιόντος δέχεσαι ότι έχει προβλήματα και χρειάζεται ακόμη δουλειά;

 

----Τα προγράμματα της MLS είχαν πάντοτε προβλήματα [ ειδικά συμαβατότητας]΄.

Είχα αγοράσει παλιότερα κάτι εγκυκλοπαίδειες και Software γεωγραφίας ...πάνε 4-5 χρόνια...δεν τα χρησιμοποίησα ποτέ..Κάπου θα υπάρχουν καταχωνιασμένα.

 

Δεν θα αγόραζα ποτέ κάτι από την MLS.

πουλάει μόνο για την "ελληνικότητα" .

Κατά τα λοιπά είναι χιλιόμετρα πίσω από ανάλογα software άλλων εθνικοτήτων..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...