Προς το περιεχόμενο

Chained Echoes


chrisde

Προτεινόμενες αναρτήσεις

spacer.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Chained_Echoes

https://store.steampowered.com/app/1229240/Chained_Echoes/

https://www.gog.com/en/game/chained_echoes

Ανοίγω θέμα για αυτό το διαμαντάκι ξέροντας ότι δεν θα έχει καθόλου κίνηση (δεν νομίζω να φτάσει 2η σελίδα) και ακόμα λιγότερο ενδιαφέρον. Ο λόγος έγκειται φυσικά στον τεχνικό τομέα του. Δεν έχει ray tracing, ούτε dlss3, δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες της 4090, δεν έχει καν ρυθμίσεις για γραφικά. Επιπρόσθετα, ανήκει στο "δύσκολο" genre των Jrpg, αν και δεν θεωρώ ότι είναι λίγοι οι fans του είδους ακόμα και στην Ελλάδα. Πρόκειται για indie παιχνίδι, δημιουργία ενός Γερμανού ονόματι Matthias Linda, με μεράκι και αγάπη για τα Jrpg που αγαπήσαμε και αγάπησε ο ίδιος. Τα γραφικά που θα ξενίσουν όλον τον κόσμο είναι pixel art, για ευνόητους λόγους και οι περισσότεροι που θα τα δείτε θα το προσπεράσετε χωρίς δεύτερη σκέψη και για να είμαι ειλικρινής, δεν σας αδικώ. Δεν το έχω τελειώσει ακόμα το παιχνίδι, δεν κάνω review, ούτε στη μέση δεν είμαι ακόμα και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σας στην αρχή δεν μου είχε κάνει εντύπωση και σκεφτόμουν να το παρατήσω. Δεν μου αρέσουν τα γραφικά του και η υπόθεση και οι χαρακτήρες αρχικά μου φαίνονταν λίγο generic. Είπα όμως να του δώσω μια ευκαιρία και όπως καταλαβαίνετε, δεν με απογοήτευσε. Πραγματικά είχα χρόνια να κολλήσω έτσι με παιχνίδι, αν πρέπει να το συγκρίνω με ένα μόνο (γιατί έχει "αντιγράψει" από πολλά) αυτό είναι αναμφισβήτητα το θρυλικό, για όσους το ξέρουν Xenogears και αυτό τα λέει όλα.

Γενικά είναι παιχνίδι που θέλει το χρόνο του. Τα γραφικά από ένα σημείο και έπειτα τα συνηθίζεις. Οι χαρακτήρες όταν αρχίσεις να τους μαθαίνεις είναι άκρως ενδιαφέροντες και πολύπλοκοι (αλα Xenogears), η υπόθεση αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον και φυσικά υπάρχουν ουκ ολίγα sidequests που προσδίδουν το απαραίτητο βάθος στο story και τους χαρακτήρες. Το gameplay είναι τρομερά ενδιαφέρον και είναι αυτό που με κράτησε εξ αρχής όταν τα υπόλοιπα μου φαίνονταν λίγο meh τόσο στη εξερεύνηση (δεν υπάρχουν random encounters είναι chrono trigger φάση), όσο φυσικά στο turned base σύστημα μάχης που μόνο σε τέτοιου στυλ παιχνιδιών θα βλέπουμε πλεον και όχι σε ΑΑΑ παραγωγές. Ο ήχος θεωρώ προσωπικά είναι απλά οκ, προφανώς δεν υπάρχουν ομιλίες (υπάρχουν πολλοί διάλογοι) και η μουσική είναι συμπαθητική, ό,τι πρέπει για παιχνίδι του είδους χωρίς φυσικά να μπορεί να ανταγωνιστεί επαγγελματίες του είδους όπως ο μέγιστος Nobuo Uematsu, η Yoko Shimomura ή ο Yasunori Mitsuda. Δεν είναι κακός όμως σε καμία περίπτωση.

Ξαναλέω, δεν το έχω τελειώσει αλλά βάσει της μέχρι τώρα εμπειρίας μου και των reviews που έχω διαβάσει, το συνιστώ ενεπιφύλακτα σε όλους τους fans των Jrpgs. Ειδικά δε αν ξέρετε τι εστί Xenogears, ξεκινήστε το χτες. Αν στην αρχή σας φανεί μέτριο, μην βιαστείτε να το παρατήσετε, δώστε του λίγο χρόνο και πιστεύω ότι δεν θα το μετανιώσετε.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, panagiotis54 είπε

οι εικονες τουλαχιστον που βλεπω..παραπεμπουν και σε octopath traveler και οι κριτικες ειναι καλες....αν και το traveler ηταν αρκετα easy

είχε την δυσκολία του το traveler σε κάποια epic boss εκτός βασικού path που δεν νομίζω να ήταν τόσο εύκολα 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το octopath traveller έχει γραφικάρες (και μουσικάρες) σε σχέση με αυτό.:P Και δεν το λες και εύκολο. Είδες το πραγματικό φινάλε στο optional dungeon;

Από την άλλη το OT δεν είχε story ουσιαστικά...

Επεξ/σία από chrisde
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ηθελα να κανω μια εξαιρεση (σπανια γραφω σε φορουμ) και να γραψω για αυτο το διαμαντακι αλλα περιμενα να το τελειωσω πρωτα. Μολις ειδα το θεμα δεν μπορεσα να αντισταθω και να πω δυο λογακια.

Εχοντας μπει στο τελευταιο act και εχοντας καμια 30αρια ωρες ηδη γραψει, μπορω να πω οτι οποιος αγαπαει τα jrpg να το δοκιμασει χωρις κανενα ενδοιασμο (νομιζω υπαρχει και demo στο steam για δοκιμη)

κατ' αρχας το παιχνιδι ειναι δημιουργημα ΕΝΟΣ μονο ατομου, κατι απιστευτο, οχι για τα γραφικα, αλλα για το ποσο ωραιο κοσμο εχει φτιαξει ο τυπος. θα συμφωνησω σε ολα με το παιδι που ανοιξε το θεμα, εκτος του οτι τα γραφικα ειναι προβλημα. Ξερεις τι να περιμενεις, απευθυνεται σε συγκεκριμενο κοινο.

Να προσθεσω οτι οι μαχες ακομα και με απλους εχθρους ειναι ενδιαφερουσες και δυσκολες, πρωτον γιατι οι περισσοτεροι εχθροι ειναι αρκετα δυνατοι και οχι botakia για να φαρμαρεις και δευτερον λογω του συστηματος μαχης με το συστημα overdrive που δεν σε αφηνει να χρησιμοποιεις τα ιδια skills χωρις συνεπειες. Ακομα και στο πιο απλα encounter πρεπει να χρησιμοποιεις στρατηγικα τα skills σου. Δεν υπαρχουν αρκετα encounters στο χαρτη, λογω της δυσκολιας της καθε μαχης, ειναι. Τα boss δεν βγαινουν με τη καμια αν δεν χρησιμοποιεις οτι skills εχεις διαθεσιμα. Γενικα οι μαχες εχουν αρκετη ενταση, ειναι αρκετα δυσκολες αλλα νιωθεις ωραια οταν στο τελος τα καταφερεις.

Συστημα leveling με experience δεν υπαρχει, αναβαθμιζεις skills, εξοπλισμο και αν κερδισεις καποιο class. Στην αρχη θα ξενισει λιγο αλλα το συνηθιζεις και δινει πολυ ενδιαφερον στην προετοιμασια πριν τις μαχες. Τελος, μετα τις μαχες γινεται rest αυτοματα και γεμιζεις ζωη και mana, κατι που βοηθα στο να επικεντρωνεσαι μονο στις μαχες.

Το μονο αρνητικο που βρηκα μεχρι τωρα, ειναι οτι στο τελευταιο act ο βαθμος δυσκολιας ανεβηκε καπως αποτομα, ισως επρεπε να ειχα κανει καποια side quests πριν μπω σε αυτο, θα δειξει στη πορεια.

Για οποιον εχει ενδοιασμους για το παιχνιδι, να σας πω οτι με ελαχιστο προσωπικο χρονο λογω δουλειας και παιδιων, εχω ριξει αρκετα ξενυχτια οταν ολοι κοιμουνται για να το προχωρησω. Αν σας αρεσε το FF6, το Chrono trigger ή το Xenogears (ή κατι παρομοιο) παιξτε το χτες

 

 

 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tα λεγαμε κ αλλου αλλα θα τα ξαναπω. Το παιχνιδι ειναι οτι καλύτερο εχω παιξει σε JRPG εδω και παρα μα παρα πολλα χρόνια.

Ιστορια; Πολυ καλη.
Side quests; Εξυπνα και με ανατροπες συνεχεια και το βασικο, καμια σχεση με το τυπικο σκουπιδοφιλλερ των JRPGs.
Gameplay; Αψογο με πανεξυπνους μηχανισμους.
Δυσκολία; τοση οση πρεπει, που αν προχωρας το παιχνιδι κ κανεις απλα καποια side quests, δε θα χρειαστεις ποτε grind.
Διαρκεια; Τόση όση χρειαζεται ΑΚΡΙΒΩΣ, αποφευγοντας τις bloatware παγιδες αλλων τετοιων τιτλων που γινονται 100+ ωρες που ζητημα οι 50 να ειχαν ουσια.
Εξτρα υλικο, μυστικα κλπ; Απο εποχές κλασσικής Square, αψογα και αυτα.
Γραφικά; Πεντακαθαρα κ πολυ ομορφα, συγκλονιστικο οτι τα εκανε ενα ατομο.
Ηχος; Απο τα καλύτερα soundtracks που εχω ακουσει τα τελευταια χρονια.

Γενικα το παιχνιδι ειναι απλα ενα αριστουργημα. Σε επίπεδο που ντροπιάζει εταιριες οπως Bandai Namco και Square Enix για τα παιχνιδια που κυκλοφόρησαν τα τελευταια 10 χρόνια με υπερπολλαπλάσιο budget.

Aν καποιος αγαπαει JRPGs, δεν μπορω να σκεφτω πιο καλό τίτλο τα τελευταια χρόνια. Α, είναι και στο gamepass ;) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αντιλαμβάνομαι ότι κρίνετε το παιχνίδι με γνώμονα ότι το έφτιαξε ένα άτομο και καλά κάνετε, είναι συγκλονιστικό αυτό που κατάφερε το παλικάρι, αλλά εγώ ακριβώς επειδή το θεωρώ ως ένα από τα καλύτερα Jrpgs που υπάρχουν και πολλοί δεν το γνωρίζουν καν, δεν μπορώ παρά να αναρρωτιέμαι τι θα γινόταν εαν ήταν παραγωγή της παλιάς καλής squaresoft με γραφικά και μουσική octopath traveller + κάποια διόρθωση σε μικρολαθάκια στις μάχες και τα στατιστικά... Αν ήταν πιο polished γενικά. Είναι η μοίρα τέτοιων διαμαντιών γενικά, να βγαίνουν με θεματάκια και να μην γίνονται γνωστά στο ευρύ κοινό, όπως είχε συμβεί άλλωστε και στο Xenogears που κυκλοφόρησε ημιτελές και μάλιστα όχι στην Ευρώπη... Αναγνωρίζω όμως ότι είμαι πιο αυστηρός απ' όσο πρέπει και το απολαμβάνω για αυτό που είναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 28/2/2023 στις 10:17 ΠΜ, chrisde είπε

Ανοίγω θέμα για αυτό το διαμαντάκι ξέροντας ότι δεν θα έχει καθόλου κίνηση (δεν νομίζω να φτάσει 2η σελίδα) και ακόμα λιγότερο ενδιαφέρον.

Ο λόγος έγκειται φυσικά στον τεχνικό τομέα του. Δεν έχει ray tracing, ούτε dlss3, δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες της 4090, δεν έχει καν ρυθμίσεις για γραφικά.

Επιπρόσθετα, ανήκει στο "δύσκολο" genre των Jrpg, αν και δεν θεωρώ ότι είναι λίγοι οι fans του είδους ακόμα και στην Ελλάδα.

Δεν είναι θέμα ray tracing/dlss3/4090,ούτε δυσκολίας(αλλιώς ούτε με τα Soulsborne παιχνίδια θα ασχολιόταν κανείς).

Και με το φετινό Hi fi rush, ασχολίαστο περασε και αυτό απο το forum,όπως και το Octopath traveler 2....

Οπως έχω γράψει εδώ και χρόνια στο forum, μόνο συγκεκριμένα παιχνίδια(ακόμα και σε κονσόλες μεριά)ενδιαφέρουν τους περισσότερους καλώς ή κακως, και συνήθως αυτά μεταξύ άλλων ειναι που διαφημίζονται/έχουν μεγαλύτερο hype/κουβεντιάζονται περισσότερο(hollow knight, Soulsborne, Hogwarts Legacy κλπ).

Γιαυτό και τα περισσότερα video/ανακοινώσεις στο θέμα του PC Gaming, περνάνε ασχολίαστα. 

Το γεγονός ότι είναι στο gamepass, μάλλον έκανε πολλούς απλά να το δοκιμάσουν και κλασσικά το παράτησαν. Μετά απο σχεδόν 3μήνες και μόλις 3.5% είδε τίτλους τέλους.

Για το ίδιο το παιχνίδι, είναι ότι ακριβώς βλέπει κάποιος από το αρχικό του trailer. Ενα παιχνίδι φορο τιμής στα παλιά turn based jrpg τύπου Final Fantasy (πριν το 7),Chrono Trigger κλπ.

Το μόνο που προσωπικά με απογοήτευσε περισσότερο για 2023 δεδομένα ,είναι δυστηχώς η απουσία voice acting περισσότερο(κατανοητό βέβαια γιατί απουσιαζε), και θα προτιμούσα περισσότερη ανάπτυξη χαρακτήρων, μιας και πέραν των κεντρικών χαρακτήρων, όλοι οι υπόλοιποι είναι κυριολεκτικά στο περιθώριο.

Η ιστορία μου άρεσε συνολικά κυρίως στο πρώτο μισό. Στο τελευταίο κομμάτι με την αποκάλυψη των κεντρικών κακών, όχι και τόσο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σιγουρα  δεν θα μπορουσε να ειχε voice overs, δεν νομιζω να μπορουσε να το κανει/διαχειριστει και αυτο το παλικαρι, για τους χαρακτηρες θα συμφωνησω, ιδιαιτερα για τους  δευτεροτριτους κακους , στην καλυτερη ειναι αδιαφοροι, αυτο χτυπαει πιο ασχημα μια που το παιχνιδι στηριζεται στην ιστορια του.

Ειναι κριμα παντως να βγαινουν παιχνδιδια οπως το FF16 (που θα μπορουσε να λεγεται και Devil may cry origins) που δεν εχουν καμια σχεση με τις ριζες των jrpg (αλλα πλασαρονται ως τετοια)  και τετοια διαμαντια να ειναι indie παραγωγες και να τα γνωριζουν ελαχιστοι.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Έλεγα ότι θα γράψω την αποψη μου για το game αφού το τερματίσω και να μαι λοιπόν.

Αρχικά να πω ότι το τερμάτισα στο xbox.
Το ξεκίνησα κατά τύχη σχδόν με το που βγήκε στο game pass. Γενικά. είμαι ένας άνθρωπος με λίγο χρόνο στην καθημερινότητα του για gaming και για αυτό συνήθως προτειμώ πιο multiplayer games για να έχω κάποιο interaction ή να παίζω με κανά φίλο και να κάνουμε λίγο socialization. Θα μου πείτε τι σχέση έχουν αυτά τα παραπανίσια;

Το παιχνίδι με κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Παρότι τα γραφικά του ειναι σαν να παιζεις gameboy και παρότι δεν είμαι και κανένας τρελός φαν του είδους, μπορώ να πω ότι σητν αρχή ειδικά με καθήλωσε. Σε σημείο που έδίνα άκυρο σε άλλους για να κάτσω να παίξω αυτό.

Το παιχνίδι για την δική μου άποψη έχιε να προσφέρει ένα καλό στόρι το οποίο είναι τόσο όσο πολύπλοκο και συνεχώς σου δίνει μια κάποια πληροφορία παραπάνω για το τι συμβαίνει και δεν χαόνεσαι. Ναι ΟΚ μετά από κάποιο σημείο ειναι good vs evil κλασικό story αλλά δεν παύει να θες να δεις τι θα γίνει παρακάτω. Ειδικά από την στιμή που ένας άνθρωπος σχεδίασε τα πάντα, από τον κόσμο μέχρι το gaming system, νομίζω έχιε κάνει εξαιρετική δουλειά στο story. Όχι τρελό backstory στους main χαρακτήρες αλλά προσωπικά δνε τους βρήκα αδιάφορους. Ένα κομμάτι της ιστορίας το βρήκα κάπως ελειπές και θολό, καθώς περίμενα να γίνουν περισσότερα πριν το τέλος αλλά δεν θα το spoilάρω.

Ωραία cut scenes όχι ιδιαίτερα μεγάλα με εξαίρεση κάποια συγκεκριμένα σημεία.

Από εκέι και έπειτα το παιχνίδι έχει ένα ενδιαφέρον σύστημα μάχης, με το overdrive σύστημα που πρέπει να το ισοροπείς και τα διάφορα skills που έχουν οι χαρακτήρες. Ένα φάουλ για εμένα είναι πως μπαίνουν αργά στο κόλπο τα sky armors και συνεπώς έφαγα αρκετό χρόνο για να καταλάβω τι και πως ώστε να έχω καλύτερη διαχείρηση και πως να διαμορφώσω το όπλα κτλ ώστε να κερδίσω τις μάχες. Το κακό στο ότι μπαίνουν αργά είναι πως σκάς πάνω σε δύσκολες μάχες και προσωπικά δεν ένιωσα ότι είχα εξοικιωθεί. Επειδή έχω δει και βιντεάκια με μάχεις στο youtube μπορώ να πω πως ένα δυνατό κομμάτι του battle system και του char build είναι πως μπορείς να παίξει ότι και όπως θέλεις τον καθένα. Δεν υπάρχει να το πω απλά η λάθος επιλογή στο leveling up των χαρακτήρων. Μπορείς να καθορίσεις όπως θέλεις να παίξεις. Ναι σίγουρα κάποιες στιγμές κάτι μπορεί να ήταν πιο βολικό αλλά υπάροχυν τρόποι να προχωρήσεις.

Ένα μικρό παράπονο έχω στο γεγονός πως το παιχνίδι μερικές φορές νιώθεις ότι δυσκολεύει εκθετικά σε κάποια boss fights. Δεν με χαλάει να παίξω ένα fight 5 φορές για να το βγάλω αλλά ώρες ώρες κάποια μου έβγαλαν την πίστη.

Εν κατακλείδι, ενα αρκετά fast paced παιχνίδι αυτού του είδους, με αρκετό βάθος για να ικανοποιήσει πιστεύω και ένα κλιλ πιο απαιτητικούς από εμένα. Το μέγεθος του τόσο όσο για κάποιον χωρίς πολύ χρόνο και αυτό το λάτρεψα. Χωρίς ανούσια fights, με λίγα random ecounters και χωρίς πολύ side questing . Νομίζω σίγουρα αξίζει έστω μία προσπάθεια.

9/10 από εμένα, κυρίως για το όλο feeling.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...