Προς το περιεχόμενο

Why i switched to ..........


Προτεινόμενες αναρτήσεις

    Το περιβόητο και πασίγνωστο " Why i switched to ......... " και γράψτε εσείς την συνέχεια με τον δικό σας τρόπο , συμπληρώνοντας την μάρκα / μοντέλο που επιθυμείτε . Φυσικά και μπορείτε να γράψετε αν αυτή η αλλαγή είχε αίσιο τέλος , αν δλδ βρήκατε τελικά την άκρη και καταλήξατε στο επιθυμητό . Σχόλια , παρατηρήσεις , σκέψεις , προβληματισμοί , αλλά περισσότερο οι εμπειρίες σας και τα προσωπικά σας συμπεράσματα μπορεί να φανούν χρήσιμα σε άλλους και να τους γλυτώσουν χρόνο δλδ χρήματα τελικά . 
   Δεν χρειάζεται να καταλήξουμε σε τσιτάτα , όπως αφού η αναζήτηση και τελικά η αλλαγή είχε αίσιο τέλος με διαφορετική όμως κατάληξη για τον καθένα , κάτι πολύ λογικό , άρα όλα τα μοντέλα και οι μάρκες είναι " Καλά " τελικά ........ ας το αποφύγουμε κάτι τέτοιο .
    
    

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 50
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Μετά τις φιλμάτες, γύρω στο 2005 γύρισα σε compact (επειδή σε digital τότε οι FF με εναλλάξιμους φακούς ήταν απλησίαστες) και το 2008 πήρα την πρώτη μου DSLR με εναλλάξιμους φακούς, αλλά M4/3 σένσορα, την Olympus e-520. Από τότε χρησιμοποιώ κροπ κάμερες και έφτασα μέχρι APS-C Canon στο μεγαλύτερο μέγεθος σένσορα που έχω χρησιμοποιήσει σε δική μου κάμερα. Δεν είδα διαφορές με Μ4/3 και δεν άφησα ποτέ το σύστημα. Το Χ1,6 κροπ με το Χ2 κροπ είναι πολύ κοντά.

Για την ώρα δεν έχω κάνει switch μιας και δεν έχω συναντήσει περιορισμούς ακόμη και σε απαιτητική χρήση (πλην ελαχίστων και εξειδικευμένων εξαιρέσεων), αλλά ήδη παράγγειλα και μια παλιότερη FF για να δω τελικά αν όντως χάνω κάτι ή όλο αυτό με τις FF είναι απλά ένα hype.
Ακόμη και αν επιλέξω πάντως να χρησιμοποιώ FF στο μέλλον αν με πείσει πως δίνει κάτι περισσότερο απο τις κροπ, πιθανότατα δεν θα πουλήσω το υπάρχον σύστημα μου Μ4/3 αν δεν απαιτηθεί απο οικονομικής απόψεως.

Είμαι 100% σίγουρος πάντως πως για έναν μέσο ερασιτέχνη χρήστη, το Μ4/3 είναι το ιδανικότερο σύστημα για να πάρει αποτελέσματα σε πλειάδα genres φωτογραφίας, χωρίς να χρειαστεί να πουλήσει νεφρό.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, highpriest είπε

Μετά τις φιλμάτες, γύρω στο 2005 γύρισα σε compact (επειδή σε digital τότε οι FF με εναλλάξιμους φακούς ήταν απλησίαστες) και το 2008 πήρα την πρώτη μου DSLR με εναλλάξιμους φακούς, αλλά M4/3 σένσορα, την Olympus e-520. Από τότε χρησιμοποιώ κροπ κάμερες και έφτασα μέχρι APS-C Canon στο μεγαλύτερο μέγεθος σένσορα που έχω χρησιμοποιήσει σε δική μου κάμερα. Δεν είδα διαφορές με Μ4/3 και δεν άφησα ποτέ το σύστημα. Το Χ1,6 κροπ με το Χ2 κροπ είναι πολύ κοντά.

Για την ώρα δεν έχω κάνει switch μιας και δεν έχω συναντήσει περιορισμούς ακόμη και σε απαιτητική χρήση (πλην ελαχίστων και εξειδικευμένων εξαιρέσεων), αλλά ήδη παράγγειλα και μια παλιότερη FF για να δω τελικά αν όντως χάνω κάτι ή όλο αυτό με τις FF είναι απλά ένα hype.
Ακόμη και αν επιλέξω πάντως να χρησιμοποιώ FF στο μέλλον αν με πείσει πως δίνει κάτι περισσότερο απο τις κροπ, πιθανότατα δεν θα πουλήσω το υπάρχον σύστημα μου Μ4/3 αν δεν απαιτηθεί απο οικονομικής απόψεως.

Είμαι 100% σίγουρος πάντως πως για έναν μέσο ερασιτέχνη χρήστη, το Μ4/3 είναι το ιδανικότερο σύστημα για να πάρει αποτελέσματα σε πλειάδα genres φωτογραφίας, χωρίς να χρειαστεί να πουλήσει νεφρό.

     Δεν περίμενα τίποτε λιγότερο από μιά τέτοια εμπεριστατωμένη απάντηση ...... 📸👍 ......... άντε τώρα να δώ κι' άλλους ...... μη λέμε ονόματα τώρα ...... 🤣🤣🤣 ...... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η πρώτη κάμερα που αγόρασα χωρίς να ξέρω τεχνικούς όρους πάνω στη φωτογραφία, ήταν μια Nikon bridge με 15x ζουμ αν θυμάμαι καλά, κάπου το 2009 για να βγάζω φεγγάρια που ήταν ένα θέμα που έλκυε πάντα νομίζω τους newborn wanna be photographers 😅
Βλέποντας τους έξτρα διακόπτες πέρα από το αυτόματο, φυσικά αναρωτήθηκα, ψάχτηκα και διαπίστωσα ότι υπάρχουν καλύτερες compact σε ποιότητα εικόνας μια και οι dslr τότε θεωρούνταν επαγγελματικές και δεν είχα τέτοιες βλέψεις. Δεν είχα συνηθίσει και να δίνω τα ποσά που κόστιζαν μεμονωμένοι φακοί, οπότε πέρασα σε samsung ex2f που ήταν διαμαντάκι για το είδος της, αλλά εκεί με έπιανα να μου λείπει το ζουμ.  Έχοντας μάθει σε samsung αποφάσισα να περάσω σε σύστημα με εναλλάξιμους φακούς μετά από λίγη έρευνα, αλλά καθώς είχα δουλέψει samsung και γενικά ψηφιακή μηχανή χωρίς καθρέπτη πήγα στις πρώτες mirrorless της εταιρίας και άλλαξα nx210/nx30/nx500. Η nx500 ήταν κορυφή. Βγήκε ίδια περίοδο με την sony a6000, αλλά έχοντας δοκιμάσει μια compact της που έδωσα την ίδια μέρα που την πήρα λόγω απαίσιας εικόνας, λίγο πριν πάρω την ex2f, δεν ήθελα να πάρω sony πάλι. Και καλά έκανα, γιατί παρότι δεν διαφημίστηκε αρκετά ενώ μπορούσε να γίνει βασίλισσα των mirrorless η samsung, είχε πολύ καλύτερη απόδοση ακόμα και από ακριβότερες μηχανές ανεξαρτήτως είδους. Στο dxo για χρόνια ήταν από τις καλύτερες entry lvl αλλά δυστυχώς η εταιρεία εγκατέλειψε για να ασχοληθεί με τα κινητά που είδε ότι εκεί θα στρεφόταν το πλήθος.
Την καταευχαριστήθηκα πάντως και ενώ την δούλεψα τρελά και με αυτήν έμαθα να βγάζω σε δύσκολες συνθήκες (κάλυπτα live/βραδινά/εξωτερικές εκδηλώσεις με παντός είδους φωτισμούς και συνθήκες σε φωτογραφία και βίντεο, μέχρι και την πρώτη μου βάφτιση έβγαλα με αυτήν και όταν πήγαν στο φωτογραφείο να τυπώσουν, τους ρώτησε ο επαγγελματίας ποιος φωτογράφισε και με πήρε για συνεργασία - αν και μετά δούλευα με dslr canon που είχαν). Μετά από 3 χρόνια που τη δούλεψα και δεν ξέρω πόσες χιλιάδες κλικ θα έκανα, σίγουρα έπιασα τις 100.000 την πούλησα σε ένα μικρό που είχε ξετρελαθεί από τις φωτογραφίες που έβλεπε να βγάζω και την ήθελε μόλις αποφάσισα να τη δώσω και να πάρω ff γιατί έτσι μου λέγανε οι επαγγελματίες ότι θα με πάρουν στα σοβαρά.... Λόγω μεγέθους τη μικρούλα μου δεν τη λογάριαζαν.
Αλλά και λόγω της απόσυρσης της εταιρείας έπρεπε να επενδύσω σε κάτι άλλο. Το πιστεύετε πάντως ότι ο μικρός την έχει ακόμα από τότε (σύνολο περίπου 8 χρόνια) και με αυτήν φωτογραφίζει στη Θεσ/νίκη μοντέλα; Έχουν φύγει καπάκια από τους φακούς (του έδωσα όλη τη σειρά), έχουν ξεβιδωθεί πλαστικά μέρη, το σώμα φαίνεται έντονα ταλαιπωρημένο κλπ την έχει λιώσει και αυτός, κι όμως η μηχανή ΣΚΥΛΙ !!! 
Anyway το ίδιο διάστημα που είχα την nx500 κάποιοι φίλοι είχαν olympus pen 4/3 και βλέπαμε ξεκάθαρα τη διαφορά στην ποιότητα οπότε έκαναν τη μετάβαση σε samsung. Και ποτέ δεν μου γέμισαν το μάτι. Στις βαθμολογίες στο DXO άλλωστε ποτέ δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο με το μικρότερο αισθητήρα τους υστερούσαν σε πολλά. Το να έχουν jpeg ποιοτικό δε με απασχόλησε αφού πάντα βγάζω raw.
Τις DSLR δεν τις συμπάθησα ποτέ, με αυτές τις μηχανές που είχα δουλέψει και μου έβγαζαν παραπλήσια και καλύτερη ποιότητα με μικρότερο μέγεθος και ευχρηστία γενικότερα. Είχα πάρει μετά την NX500 την nikon d610 και την ξαπέστειλα μετά από 2 βδομάδες "ταλαιπωρίας".
Τελικά είπα να δώσω μια δεύτερη ευκαιρία στη sony. Πήρα α7ii μου άρεσε πάρα πολύ αλλά λόγω οικονομικής ατυχίας την πούλησα μετά από ένα χρόνο. Πήρα ότι φθηνότερο για το χόμπι την rx100 που είναι κάτι πολύ παραπάνω από τις μάπα compact και με βόλεψε πολύ, μετά άρχισαν να ανθίζουν τα οικονομικά πάλι και να ψάχνω το έξτρα ζουμ οπότε είπα να δοκιμάσω και την α6xxx σειρά. Πήρα α6000/α6300/α6100 και τελικά από ότι έχω δουλέψει μέχρι σήμερα, για τις ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΑΝΑΓΚΕΣ η α6100 είναι ότι καλύτερο, αν και θα ήθελα κι εκείνα τα έξτρα 4 παραπάνω mpixel της samsungιτσας μου (nx500 = 28mp) για να κροπάρω λίγο πιο άνετα.
Συγνώμη για τη λογοδιάρροια, παρασύρθηκα από τις αναμνήσεις 😅
 

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, ub40 είπε

Η πρώτη κάμερα που αγόρασα χωρίς να ξέρω τεχνικούς όρους πάνω στη φωτογραφία, ήταν μια Nikon bridge με 15x ζουμ αν θυμάμαι καλά, κάπου το 2009 για να βγάζω φεγγάρια που ήταν ένα θέμα που έλκυε πάντα νομίζω τους newborn wanna be photographers 😅
Βλέποντας τους έξτρα διακόπτες πέρα από το αυτόματο, φυσικά αναρωτήθηκα, ψάχτηκα και διαπίστωσα ότι υπάρχουν καλύτερες compact σε ποιότητα εικόνας μια και οι dslr τότε θεωρούνταν επαγγελματικές και δεν είχα τέτοιες βλέψεις. Δεν είχα συνηθίσει και να δίνω τα ποσά που κόστιζαν μεμονωμένοι φακοί, οπότε πέρασα σε samsung ex2f που ήταν διαμαντάκι για το είδος της, αλλά εκεί με έπιανα να μου λείπει το ζουμ.  Έχοντας μάθει σε samsung αποφάσισα να περάσω σε σύστημα με εναλλάξιμους φακούς μετά από λίγη έρευνα, αλλά καθώς είχα δουλέψει samsung και γενικά ψηφιακή μηχανή χωρίς καθρέπτη πήγα στις πρώτες mirrorless της εταιρίας και άλλαξα nx210/nx30/nx500. Η nx500 ήταν κορυφή. Βγήκε ίδια περίοδο με την sony a6000, αλλά έχοντας δοκιμάσει μια compact της που έδωσα την ίδια μέρα που την πήρα λόγω απαίσιας εικόνας, λίγο πριν πάρω την ex2f, δεν ήθελα να πάρω sony πάλι. Και καλά έκανα, γιατί παρότι δεν διαφημίστηκε αρκετά ενώ μπορούσε να γίνει βασίλισσα των mirrorless η samsung, είχε πολύ καλύτερη απόδοση ακόμα και από ακριβότερες μηχανές ανεξαρτήτως είδους. Στο dxo για χρόνια ήταν από τις καλύτερες entry lvl αλλά δυστυχώς η εταιρεία εγκατέλειψε για να ασχοληθεί με τα κινητά που είδε ότι εκεί θα στρεφόταν το πλήθος.
Την καταευχαριστήθηκα πάντως και ενώ την δούλεψα τρελά και με αυτήν έμαθα να βγάζω σε δύσκολες συνθήκες (κάλυπτα live/βραδινά/εξωτερικές εκδηλώσεις με παντός είδους φωτισμούς και συνθήκες σε φωτογραφία και βίντεο, μέχρι και την πρώτη μου βάφτιση έβγαλα με αυτήν και όταν πήγαν στο φωτογραφείο να τυπώσουν, τους ρώτησε ο επαγγελματίας ποιος φωτογράφισε και με πήρε για συνεργασία - αν και μετά δούλευα με dslr canon που είχαν). Μετά από 3 χρόνια που τη δούλεψα και δεν ξέρω πόσες χιλιάδες κλικ θα έκανα, σίγουρα έπιασα τις 100.000 την πούλησα σε ένα μικρό που είχε ξετρελαθεί από τις φωτογραφίες που έβλεπε να βγάζω και την ήθελε μόλις αποφάσισα να τη δώσω και να πάρω ff γιατί έτσι μου λέγανε οι επαγγελματίες ότι θα με πάρουν στα σοβαρά.... Λόγω μεγέθους τη μικρούλα μου δεν τη λογάριαζαν.
Αλλά και λόγω της απόσυρσης της εταιρείας έπρεπε να επενδύσω σε κάτι άλλο. Το πιστεύετε πάντως ότι ο μικρός την έχει ακόμα από τότε (σύνολο περίπου 8 χρόνια) και με αυτήν φωτογραφίζει στη Θεσ/νίκη μοντέλα; Έχουν φύγει καπάκια από τους φακούς (του έδωσα όλη τη σειρά), έχουν ξεβιδωθεί πλαστικά μέρη, το σώμα φαίνεται έντονα ταλαιπωρημένο κλπ την έχει λιώσει και αυτός, κι όμως η μηχανή ΣΚΥΛΙ !!! 
Anyway το ίδιο διάστημα που είχα την nx500 κάποιοι φίλοι είχαν olympus pen 4/3 και βλέπαμε ξεκάθαρα τη διαφορά στην ποιότητα οπότε έκαναν τη μετάβαση σε samsung. Και ποτέ δεν μου γέμισαν το μάτι. Στις βαθμολογίες στο DXO άλλωστε ποτέ δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο με το μικρότερο αισθητήρα τους υστερούσαν σε πολλά. Το να έχουν jpeg ποιοτικό δε με απασχόλησε αφού πάντα βγάζω raw.
Τις DSLR δεν τις συμπάθησα ποτέ, με αυτές τις μηχανές που είχα δουλέψει και μου έβγαζαν παραπλήσια και καλύτερη ποιότητα με μικρότερο μέγεθος και ευχρηστία γενικότερα. Είχα πάρει μετά την NX500 την nikon d610 και την ξαπέστειλα μετά από 2 βδομάδες "ταλαιπωρίας".
Τελικά είπα να δώσω μια δεύτερη ευκαιρία στη sony. Πήρα α7ii μου άρεσε πάρα πολύ αλλά λόγω οικονομικής ατυχίας την πούλησα μετά από ένα χρόνο. Πήρα ότι φθηνότερο για το χόμπι την rx100 που είναι κάτι πολύ παραπάνω από τις μάπα compact και με βόλεψε πολύ, μετά άρχισαν να ανθίζουν τα οικονομικά πάλι και να ψάχνω το έξτρα ζουμ οπότε είπα να δοκιμάσω και την α6xxx σειρά. Πήρα α6000/α6300/α6100 και τελικά από ότι έχω δουλέψει μέχρι σήμερα, για τις ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΑΝΑΓΚΕΣ η α6100 είναι ότι καλύτερο, αν και θα ήθελα κι εκείνα τα έξτρα 4 παραπάνω mpixel της samsungιτσας μου (nx500 = 28mp) για να κροπάρω λίγο πιο άνετα.
Συγνώμη για τη λογοδιάρροια, παρασύρθηκα από τις αναμνήσεις 😅
 

    Θα σκυλομετανοιώσεις για την D610 ......... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, babisskg είπε

    Το περιβόητο και πασίγνωστο " Why i switched to ......... " και γράψτε εσείς την συνέχεια με τον δικό σας τρόπο , συμπληρώνοντας την μάρκα / μοντέλο που επιθυμείτε . Φυσικά και μπορείτε να γράψετε αν αυτή η αλλαγή είχε αίσιο τέλος , αν δλδ βρήκατε τελικά την άκρη και καταλήξατε στο επιθυμητό . Σχόλια , παρατηρήσεις , σκέψεις , προβληματισμοί , αλλά περισσότερο οι εμπειρίες σας και τα προσωπικά σας συμπεράσματα μπορεί να φανούν χρήσιμα σε άλλους και να τους γλυτώσουν χρόνο δλδ χρήματα τελικά . 
   Δεν χρειάζεται να καταλήξουμε σε τσιτάτα , όπως αφού η αναζήτηση και τελικά η αλλαγή είχε αίσιο τέλος με διαφορετική όμως κατάληξη για τον καθένα , κάτι πολύ λογικό , άρα όλα τα μοντέλα και οι μάρκες είναι " Καλά " τελικά ........ ας το αποφύγουμε κάτι τέτοιο .
    
    

Δεν είναι τόσο switched to αφού δεν είχα κάτι άλλο πριν εκτός από δύο compact για χαβαλε και μια δανική dslr sony a-230. Είναι όμως εν μέρει και switched to καθότι δεν προχώρησα σε αγορά dslr αλλά είπα να το ξανασκεφτώ. 

Εν τάχει why fujifilm

1)  το πιο βασικό. Τρόπος χειρισμού.Screenshot_2023-04-16-15-47-06-429_com_miui.gallery-edit.jpg.45f36ddb64dfaa0608dc8863594d5e0d.jpg

 

2)  ενίοτε βολεύει να έχεις έτοιμα καλά jpeg μέσω πληθώρας ρυθμίσεων. Ενδεικτικά 

https://www.captnlook.com/recipes

https://fujixweekly.com/fujifilm-x-trans-iv-recipes/

https://film.recipes/

3) optical/electronic viewfinder. Οσονουπω για μένα, αλλά επειδή έχω χρησιμοποιήσει τα μοντέλα που το διαθέτουν. Κάποιες φορές θα ήθελα να το έχω. 

Screenshot_2023-04-16-15-36-42-631_com.android.chrome-edit.jpg.f9f9ef6e73bf8fc6a041c84b058976ab.jpg

 

Εναλλακτικές που να διαθέτουν τα παραπάνω δε γνωρίζω άρα μονόδρομος για μένα χωρίς δεύτερες σκέψεις. Εξαιρούνται οι Leica M λόγω έλλειψης autofocus, κόστους 😁 καθώς και λόγω μη ευκολίας χρήσης σε ορισμένα είδη φωτογραφίας που με ενδιαφέρουν. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, babisskg είπε

    Θα σκυλομετανοιώσεις για την D610 ......... 

Πάνε χρόνια από τότε δε μου λείπει κάτι, είμαι πολύ καλά με τις επιλογές μου. Απλά αν είχα περισσότερα χρήματα θα έπαιρνα κάποιους άλλους φακούς που δεν μπορώ να πάρω. Η α6100 που έχω δεν με εμποδίζει να λάβω την ποιότητα που θέλω. Θα την άλλαζα μόνο για a7r5. 
Να συμφωνήσουμε δεν πρόκειται πάντως, καθώς καθένας έχει διαφορετικό γούστο - αισθητική και βολεύεται με διαφορετικά πράγματα, συνεπώς απλά λέμε την εμπειρία μας και σεβόμαστε ο ένας τις προτιμήσεις του άλλου. Και καλύτερα, αφού έτσι υπάρχει και η ποικιλία και το ενδιαφέρον στο να βλέπεις αξιόλογες φωτογραφίες που λαμβάνονται με διαφορετικά μέσα. Μια και δεν κάνει ο εξοπλισμός τον καλό φωτογράφο. :)

Επεξ/σία από ub40
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Ευχάριστες οι σημειώσεις όλων , φαίνεται ξεκάθαρα πως υπάρχει λύση για όλες τις ανάγκες , αν και το χρηματοοικονομικό παραμένει σοβαρός παράγοντας για μία επιλογή , όπου ευτυχώς η τεχνολογία έχει να προσφέρει αρκετά σε επίπεδο ποιότητας ακόμη και για περιορισμένα πορτοφόλια . Οπότε για ερασιτεχνική χρήση , όλοι θα βρουν κάτι που να τους καλύψει και για να το πάμε πιο πέρα , ας δούμε μιάς και αναφέρθηκε από όλους κάποια στιγμή , το θέμα των φακών , του mount αν προτιμάτε και πόσο πρέπει κάποιος να το ψάξει σε σχέση με το σώμα , αλλά και πόσους φακούς χρειάζεται τελικά κάποιος για να κάνει την δουλειά του . Ένας φακός είναι αρκετός , ίσως δύο , τρείς ......... διότι σίγουρα δεν γίνεται να κουβαλάει κάποιος ολόκληρη τσάντα με την προοπτική να καλύψει όλα τα σενάρια που θα τύχουν μπροστά του . Η μήπως θα ήταν αρκετός ένας τύπου 18 - 300 και ξεμπερδέψαμε με το ζήτημα . Το παρακάτω το βρήκα ενδιαφέρον για παραπλήσιους λόγους .

   

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δεν υπάρχουν επιλογές, κάποια στιγμή θα βρεις τοίχο.

Μπορεί να αγόρασες μια μηχανή για να βγάλεις ηλιοβασιλέματα, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να μην θελήσεις να δοκιμάσεις κυριολεκτικά οποιοδήποτε άλλο είδος φωτογραφίας υπάρχει. Κι εκεί έρχεται το πονοκεφάλιασμα.

Μάλιστα σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι πιο δύσκολα για έναν ερασιτέχνη, παρά για έναν επαγγελματία.

Ένας επαγγελματίας θέλει συνήθως έως 3 φακούς το πολύ για το είδος φωτογραφίας που κάνει. Στα περισσότερα είδη μάλιστα μπορεί και με μόλις 2 φακούς. Κορυφαίους μεν, αλλά 2-3 φακούς. Τους παίρνει, τελειώνει. Ο ερασιτέχνης που βγάζει για το χόμπι του, θέλει να τα δοκιμάσει όλα.

Κι εκεί έρχεται το μάρκετινγκ και οι εμπορικές πολιτικές των εταιριών και τα καταστρέφουν όλα. Στις επαγγελματικές σειρές τα πράγματα είναι απλά. Στις ερασιτεχνικές όχι τόσο.

Παράδειγμα το βίντεο με την Ζ30 που έβαλες ή ακόμη και με την Ζ50 ή και με την Μ50 της Canon και άλλες παρόμοιες μηχανές. Σαν μηχανές είναι εξαιρετικές, Εξαιρετικοί σένσορες, πολλοί αυτοματισμοί που θα ικανοποιήσουν ακόμη και απαιτητικούς χρήστες, αλλά φτωχό line up φακών. Τις παίρνεις με τον κιτ, σε 1 χρόνο θέλεις κάτι παραπάνω και διαπιστώνεις πως απλά δεν υπάρχει. Θέλεις τηλεφακό; Σορυ, δεν έχουμε. Επιλογές σε μάκρο φακούς; Λυπάμαι, βγάζουμε μόνο αυτόν τον σκοτεινό και δεν είναι καν 1:1 και πάει λέγοντας. Κι εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα:

Επενδύεις σε αυτούς τους φακούς σε ένα line up 10-20 φακών που βλέπεις πως οι εταιρίες δεν έχουν διάθεση να επενδύσουν;
Επειδή τους φακούς παντρευόμαστε. Με τις μηχανές βγαίνουμε ραντεβού. 
Επενδύεις σε ένα σύστημα τέτοιο αγοράζοντας φακούς; 

Οι 18-300mm φακοί απο την άλλη είναι μια λύση, αλλά για άλλο κοινό. Το κοινό που μέχρι χτες τραβούσε με κινητό, και απλά ψάχνει να καλύψει το μειονέκτημα του σταθερού φακού με έναν τηλεφακό που θα τα κάνει όλα....αλλά τίποτα εξαιρετικά.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχικά, ένας 18-300 ή οποιοσδήποτε ζουμ φακός δεν είναι απαραίτητα στα ίδια επίπεδα ποιότητας και τιμής με έναν κιτ φακό που είναι συνήθως σαβούρα. Τα πλεονεκτήματα των prime φακών από την άλλη είναι γνωστά και από όλους αισθητά, αλλά ακόμα και σε αυτούς υπάρχουν ποιότητες και διαφορετικά κόστη. Εκεί είναι που θα ήθελα να κάνω κάποιες αγορές ακριβότερες προς αντικατάσταση κάποιων φακών μου και όχι ως προς την ποικιλία - ποσότητα πολλών διαφορετικών, που είναι κουραστικό το βάλε βγάλε κακά τα ψέματα.
Η δε σύγκριση με iphone για μένα προσωπικά είναι αδιάφορη. Μπορεί για πολλούς στις μέρες μας ένα κινητό να είναι επέκταση του χεριού τους, εγώ πάντως το έχω πεταμένο σε μια άκρη και ποτέ δε με βόλεψε σαν συσκευή για να φωτογραφίζω, το ίδιο το κράτημά του μου φαίνεται "ξένο" προς τη φωτογραφία. Η φωτογραφική και ο τρόπος που την αγκαλιάζει το χέρι, μαζί με όλες τις κινήσεις των δακτύλων αποτελεί ένα τελετουργικό θα έλεγα που είναι εξίσου σημαντικό και απολαυστικό για μένα, τόσο όσο και η τελική ποιότητα εικόνας που θα λάβω.
Με ένα κινητό λοιπόν νιώθω ότι παίζω ή χάνω χρόνο, δε με γεμίζει, κι ας έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι επιδόσεις τους.
Αλλά ότι ευχαριστεί τον καθένα, δεν παύω να θαυμάζω εικόνες που προέκυψαν από κινητά/ακριβότερο/φθηνότερο εξοπλισμό.
Και νομίζω ότι δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στα μέσα λήψης, παρά στην τεχνική και τη ματιά μας τα τελευταία χρόνια.
Τρέχει η τεχνολογία και παρασυρόμαστε θέλοντας να τα δοκιμάσουμε όλα.
Καμιά φορά το πρόβλημα δεν είναι καν στον εξοπλισμό ή τη ματιά, όσο στο γεγονός ότι δεν ταξιδεύουμε αρκετά ή φωτογραφίζουμε τα ίδια και τα ίδια, οπότε μας δημιουργείται η ψευδαίσθηση ότι κάποιος φακός ή μηχανή θα άλλαζε κάτι. 
Όσο για τους επαγγελματίες, οι παλιοί των dslr αρκούνται στον εξοπλισμό που τους κάλυψε μια φορά και έκτοτε τον χρησιμοποιούν μόνιμα, οι νέοι όμως της ψηφιακής κοιτάνε να πάρουν το τελευταίο μοντέλο, να ψάχνουν το νέο φακό, το 4κ 5κ 6κ ενώ η εκτύπωση ή το βίντεο που τελικά παραδίδουν στον πελάτη δεν ξεχωρίζει από τον προηγούμενο εξοπλισμό που είχαν, ούτε τα κέρδη τους αυξάνονται πρακτικά από τις αναβαθμίσεις. Ο καταναλωτισμός και το να τα δοκιμάσουμε όλα είναι αυτό που μας παρακινεί, παρά οι ίδιες οι "ανάγκες" μας - για το χόμπι δεν το λες καν ανάγκη.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Βρίσκω πλέον πολύ ελκυστική την λύση μιάς συνοδευτικής κόμπακτ , ακόμη και παλιάς η οποία μπορεί να καλύψει αφενός τυπικές καθημερινές ανάγκες , ενώ σε δεύτερο χρόνο μπορεί να υποκαταστήσει μία wide λήψη , χωρίς την ανάγκη αλλαγής φακών σε άλλο σώμα . Εύκολες , βολικές , πρακτικές , μπορούν να βρουν την θέση τους σε μία τσάντα , ενώ σε θέμα επιλογών υπάρχουν άπειρες και ιδιαίτερα οικονομικές λύσεις . Συνιστώ ανεπιφύλακτα την σειρά Powershot A της Canon , οι οποίες μπορεί να βρεθούν με πολύ λίγα χρήματα , τα όποια τυχόν προβλήματα έχουν όντως , εκμηδενίζονται από την αξία κτήσης .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Βρίσκω πλέον πολύ ελκυστική την λύση μιάς συνοδευτικής κόμπακτ , ακόμη και παλιάς η οποία μπορεί να καλύψει αφενός τυπικές καθημερινές ανάγκες , ενώ σε δεύτερο χρόνο μπορεί να υποκαταστήσει μία wide λήψη , χωρίς την ανάγκη αλλαγής φακών σε άλλο σώμα . Εύκολες , βολικές , πρακτικές , μπορούν να βρουν την θέση τους σε μία τσάντα , ενώ σε θέμα επιλογών υπάρχουν άπειρες και ιδιαίτερα οικονομικές λύσεις . Συνιστώ ανεπιφύλακτα την σειρά Powershot A της Canon , οι οποίες μπορεί να βρεθούν με πολύ λίγα χρήματα , τα όποια τυχόν προβλήματα έχουν όντως , εκμηδενίζονται από την αξία κτήσης .

Σε κομπακτ οι λύσεις είναι απεριόριστες. Περισσότερο δύσκολο είναι να βρεθούν προς πώληση, παρά να αγοραστούν.

Πολλοί έχουν κομπακτ 15ετίας-20ετίας με 7-14 μεγαπίξελ παραπεταμένες σε συρτάρια, αλλά επειδή ακριβώς η αξία τους είναι 20-30-40 ευρώ δεν μπαίνουν στον κόπο να τις βάλουν προς πώληση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, highpriest είπε

Σε κομπακτ οι λύσεις είναι απεριόριστες. Περισσότερο δύσκολο είναι να βρεθούν προς πώληση, παρά να αγοραστούν.

Πολλοί έχουν κομπακτ 15ετίας-20ετίας με 7-14 μεγαπίξελ παραπεταμένες σε συρτάρια, αλλά επειδή ακριβώς η αξία τους είναι 20-30-40 ευρώ δεν μπαίνουν στον κόπο να τις βάλουν προς πώληση.

   Για τους φίλους ....... έχω πάντα λύσεις αξιοπρεπείς ....... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ από τη D610 ήμουν πολύ ευχαριστημένος. Και από τη μηχανή και από τους φακούς του συστήματος. Ωστόσο δεν είχα όσους φακούς ήθελα. Ήθελα και άλλους και διαπίστωσα ότι έπαψαν να υπάρχουν καινούριοι στην αγορά. Λόγω φίλων που ταξιδεύουν , οικονομικά ήταν ελκυστικότεροι για μένα καινούριοι από εξωτερικό . Οπότε είπα να κάνω μια δοκιμή να πουλήσω όλο το σετ της D610. Έβαλα αγγελία στην τιμή που θεωρούσα καλή για την εποχή (μάϊο 2022)  . Πουλήθηκε όλο το σετ γρήγορα. Χωρίς επιπλέον χρήματα , έκανα τράμπα από D610 , nikon 35-105 f/3.5-4.5 afd , nikon 50 f/1.8d , nikon 70-210 f/4 -5.6D , nikon afs 16-35 f/4 vr, στο σετ της canon rp της υπογραφής. Από το mpb με 125€ πήρα και το φλας της υπογραφής , που είναι σούπερ. Ως ποιότητα φωτογραφίας , δεν είναι ανώτερη η rp από τη d610. Στα ίδια είναι . Με μόνη διαφορά το υψηλότερο iso ίσως της rp . Ωστόσο υπάρχει προοπτική αγοράς πολλών φακών , σε όλα τα level τιμής, καινούριων , κάτι που χάθηκε στη D610 λόγω εγκατάλειψης των dslr. Η αλλαγή δηλαδή έγινε για οικονομικούς λόγους και ήταν συμφέρουσα . 

Πρέπει να αναγνωρίσω, ότι είναι λίγο πιο τεμπέλικη η λήψη φωτό με την rp. Χάνεται ο παλιός τρόπος, που είχα από εποχές φιλμ . Το Fv της canon , αντικαθιστά τα πάντα όλα. Από φουλ αυτόματο , σε φουλ χειροκίνητο , με απλή επαφή στην οθόνη ή περιστροφή των χειριστηρίων . 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

59 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Εγώ από τη D610 ήμουν πολύ ευχαριστημένος. Και από τη μηχανή και από τους φακούς του συστήματος.

Πρέπει να αναγνωρίσω, ότι είναι λίγο πιο τεμπέλικη η λήψη φωτό με την rp. Χάνεται ο παλιός τρόπος, που είχα από εποχές φιλμ . Το Fv της canon , αντικαθιστά τα πάντα όλα. Από φουλ αυτόματο , σε φουλ χειροκίνητο , με απλή επαφή στην οθόνη ή περιστροφή των χειριστηρίων . 

Κι εγώ πάντως δεν είχα παράπονο από τις ίδιες τις εικόνες που λάμβανα, απλά δεν μου άρεσαν οι καθυστερήσεις, που δεν έχω με τις mirroless, ο όγκος που έπρεπε να κουβαλάω, η απουσία συγχρονισμένου live view στην οθόνη και το σύστημα εστίασης της sony είναι μακράν το καλύτερο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...