Προς το περιεχόμενο

Στη Γερμανία θα κατασκευάσει η Tesla το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο αξίας 25.000 ευρώ


Crash24

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 hours ago, gordonas said:

Αφού το πήρα (Formentor) και το οδήγησα εντός πόλης (αλλά και εκτός) με τα ταπεινά 50km που σου δίνει η μπαταρία, κατάλαβα ότι δεν υπάρχει γυρισμός. 

Οι θερμικοί κινητήρες σε 5 χρόνια θα είναι στο 50-50 με τάση να εξαφανιστούν στην 10ετία. 

Ήδη για αμάξι πόλης είναι λύση. Έτυχε και έχω πρίζα στην πυλωτή, οπότε είναι όλα λυμένα. Σαφώς όμως αυτό δεν το έχουν πάρα πολλοί και εκεί υπάρχει θέμα.

Στις μπαταρίες συνέχεια διαβάζουμε τεχνολογικές εξελίξεις. Όποιος δεν βλέπει ότι σε 5 χρόνια θα μιλάμε για καθαρά 600χλμ και για πολύ χαμηλότερους χρόνους φόρτισης εθελοτυφλεί.

Κάνεις αρκετές παραδοχές στο ποστ, οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της ελληνικής κοινωνίας.

Στην Ελλάδα, ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι τα 17 έτη. Ο μέσος μικτός μηνιαίος μισθός είναι 1184€.

Αγοράζοντας αυτοκίνητο με προοπτική δεκαετίας, για να μη δίνει κάποιος πάνω από το 20-25% του μισθού του στο αυτοκίνητο, το κόστος αγοράς δε θα πρέπει να ξεπερνάει ένα 10% του μισθού του (τα υπόλοιπα είναι καύσιμα, συντήρηση, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας κλπ). Άρα, οι μισθοί ενός περίπου χρόνου θα πρέπει να αντιστοιχούν στην αξία του αυτοκινήτου. Γι' αυτό και στην πράξη τα περισσότερα αυτοκίνητα που βλέπουμε γύρω μας έχουν κόστος κάτω από 12 χιλιάρικα και τις περισσότερες φορές είναι σε 2ο χέρι.  Το Formentor που αναφέρεις, κοστίζει στην πιο απλή του έκδοση πάνω από 30 χιλιάρικα.

Πως λοιπόν μια αγορά που ψάχνει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μερικά χιλιάρικα, θα πάει σε ηλεκτρικά των 25+ χιλιάδων ευρώ, τα οποία στη δεκαετία που θα μπορεί να τα αγοράσει, θα θέλουν άλλαγμα μπαταρίας με κόστος όσο το μισό αυτοκίνητο; Σήμερα, αγοράζω μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με 5 χιλιάρικα και κάνω το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε όσο χρόνο το κάνει κάποιος με καινούργιο αυτοκίνητο των 60 χιλιάδων ευρώ, θυσιάζοντας στο κομμάτι της άνεσης. Με ηλεκτρικό όχημα 15ετίας, με πεθαμένη μπαταρία, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.

Άρα, για να μιλάμε για ευρεία χρήση ηλεκτρικών, θα πρέπει η νέα μπαταρία που θα σου δίνει 600-700χμ αυτονομία, να πέσει στα 1-2 χιλιάρικα. Αυτό, ίσως χρειαστεί δεκαετίες ακόμη.

Δεκαετίες ακόμη θα χρειαστεί για να έχουν οι περισσότεροι στις πόλεις πρόσβαση σε πρίζα. Πρακτικά, θα πρέπει να περιμένουμε πότε θα ξαναχτιστούν οι πόλεις μας με πυλωτές.

Οπότε, μην περιμένουμε σοβαρή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, για δεκαετίες ακόμη.

Επεξ/σία από jimex
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 36
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

14 hours ago, Evangelos Anagnostou said:

Την μόνη σχέση που μπορεί να έχει η Ελλάδα με αυτό είναι να έρχονται διακοπές οι υπάλληλοι του gigafactory το καλοκαίρι να μας δίνουν κανένα φράγκο.

Μπορούμε και να κάνουμε εργοστάσιο "ανακύκλωσης" των μπαταριών. Σκουπιδιάρηδες της Ευρώπης. Έχουμε τον τρόπο να λύνουμε περιβαλλοντικά θέματα. Όχι μόνο γκαρσόνια και νοσοκόμοι! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 10/11/2023 at 18:33, silentalex said:

Γιατι θα παρει 5 χρονια να βγαλουν αδεια και μετα ξεκινανε τα ομορφα με συνδικαλιστες, αρχαιολογια, περιβαλλον, γκρινια (κανει θορυβο, μασ χαλαει τη θεα) κτλ...

Α+

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, gordonas είπε

Διαβάζω τα θαψίματα για τα ηλεκτρικά και μου θυμίζουν εμένα πριν πάρω ...υβριδικό.

Αφού το πήρα (Formentor) και το οδήγησα εντός πόλης (αλλά και εκτός) με τα ταπεινά 50km που σου δίνει η μπαταρία, κατάλαβα ότι δεν υπάρχει γυρισμός. 

Οι θερμικοί κινητήρες σε 5 χρόνια θα είναι στο 50-50 με τάση να εξαφανιστούν στην 10ετία. 

 Δεν ξαναγυρίζω ποτέ σε καθαρό θερμικό και είμαι βέβαιος ότι σε 5 χρόνια (καλά να είμαστε), θα πάρω αμιγώς ηλεκτρικό. 

Η απόλυτη έλλειψη κραδασμών σε οποιαδήποτε στιγμή κύλισης. Είτε συγκρίνω με θερμικό κινητήρα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με χειροκίνητο κιβώτιο, είναι η μέρα με την νύχτα. 

Δεν ακούγεται τίποτα. Δεν υπάρχει κανένας κραδασμός. ΚΑΝΕΝΑΣ. Κανένα κούμπωμα ταχύτητας, είτε το κάνεις με το χέρι, είτε είναι αυτόματο. 
Έχει άφθονη μόνιμη ροπή, ΠΑΝΤΟΥ, σε όλο το φάσμα. Και αυτό με την εμπειρία ενός ηλεκτρικού μοτέρ των 85kW.  

Ήδη για αμάξι πόλης είναι λύση. Έτυχε και έχω πρίζα στην πυλωτή, οπότε είναι όλα λυμένα. Σαφώς όμως αυτό δεν το έχουν πάρα πολλοί και εκεί υπάρχει θέμα.

Μέσα στην 5ετία θα έχει δρομολογηθεί και εκεί η λύση. 

Στις μπαταρίες συνέχεια διαβάζουμε τεχνολογικές εξελίξεις. Όποιος δεν βλέπει ότι σε 5 χρόνια θα μιλάμε για καθαρά 600χλμ και για πολύ χαμηλότερους χρόνους φόρτισης εθελοτυφλεί.

Εκτός από την αυτονομία, σε όλα, ΜΑ ΟΛΑ τα υπόλοιπα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερτερούν. Επαναλαμβάνω. Οδηγείστε τα πρώτα. Νιώστε την ησυχία. Νιώστε την απόλυτη έλλειψη κραδασμού από την μηχανή. 

Στα 50 είμαι. Λέτε να μην μου αρέσει ο ήχος του θερμικού; Μου αρέσει. Αλλά θα προτιμήσω τον ήχο από την μουσική μου, την απόλυτη ησυχία από το καπό, τους μηδενικούς κραδασμούς από την μηχανή και θα αποχαιρετήσω και το βενζινάδικο. Η ενέργεια είναι σπίτι μου. Φορτίζεις το βράδυ και είσαι κομπλέ για την πόλη. Όποτε σταματήσεις σπίτι, το βάζεις στην πρίζα και φορτίζει. Υπάρχουν πολλά διαλλείματα με το αυτοκίνητο παρκαρισμένο. 

Επαναλαμβάνω. Όλα έχουν πάρει τον δρόμο τους. Χωρητικότητα μπαταριών, μέγεθος μπαταριών, σταθμοί φόρτισης. 

Ήδη για αμάξι πόλης είναι έτοιμα, για όσους έχουν λύση φόρτισης στο σπίτι ή στην δουλειά. Σήμερα, όχι σε 5 χρόνια. Για ταξίδια σε 5 χρόνια. 

Το έχουν δει το όνειρο και οι Άραβες. Για αυτό κάνουν και τα κουμάντα τους με τις πωλήσεις του πετρελαίου σε κλάσματα των σημερινών.

Υπερβολικός, αν όχι υπερβολικός πολύ σίγουρος; 

Τα καινούργια αυτοκίνητα είναι τόσο αθόρυβα σε σημείο που αν ξεχαστείς στο ρελαντί γυρνάς την μίζα ξανά. Αναφέρομαι στα μικρά καθημερινά αυτοκίνητα.

Σε ότι αφορά τον θόρυβο που λες δεν σε καταλαβαίνω. Οδηγώ Giuliettta 2015 diesel 1.6 και με 80,00€ κάνω 900 χιλιόμετρα χωρίς να ανάψει το λαμπάκι με υψηλές ταχύτητες. Έχω κατανάλωση 5.5/100 στο normal και 6.2/100 στο dynamic. Έχω μια χαρά ροπή, ένα εξαιρετικό τιμόνι και μια χαρά οικονομική συντήρηση γνήσιων ανταλλακτικών. Τώρα το έκανα μεγάλο σέρβις αν θες σου λέω τιμές και τι έχω αλλάξει.

Μιλάς για το Formentor που είναι υβριδικό και όχι για καθαρό ηλεκτρικό. Ας μας πει κάποιος το κόστος συντήρησης της μπαταρίας σε ένα καθαρό ηλεκτρικό ή ακόμα και για ένα υβριδικό (CH-R) που κυκλοφορούν πολύ εκεί έξω. Ακόμα εντός εγγύησης είναι όλοι ρε παιδιά; Κι ο γείτονας μοστράρει το i3 άλλα δεν έφτασε ακόμα στα χιλιόμετρα που πρέπει για να χώσει το χέρι βαθιά.

Γνωστός μου ήθελε να πάρει CH-R και όταν ρώτησε για το κόστος της μπαταρίας στην αντιπροσωπεία δεν έλαβε απάντηση για την μεγάλη συντήρηση μόνο ότι θα είχε 7-8 χρόνια εγγύηση μπαταρίας. Πήρε λοιπόν το focus που είναι ήπιο υβριδικό, καθαρό βενζίνης δεν είχε στην κατηγορία που ήθελε.

Στα φίλτρα, λάδια, λάστιχα, φρένα όλα λίγο πολύ το ίδιο είναι. Είναι φθηνότερο το Formentor; Η μπαταρία του CH-R είναι φθηνότερη από μπεκ - μπόμπα επειδή αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη ζημιά στο diesel.

Ας μας πει κάποιος αν αγόρασε ένα μεταχειρισμένο και να έβγαλε βλάβη, ας είναι και καινούργιο με εγγύηση αποκλείεται να του κρύψανε την τιμή της ζημιάς.

Σε ποιον θερμικό ήχο αναφέρεσαι; Άλλος ήχος της M5  με αυτόν της 316 του 1998 με το μπουρί του κάγκουρα και άλλος ο στοκ ήχος ενός απλού ταπεινού 1.2 - 1.6 αυτοκινήτου. Ποιον ενόχλησε ο ήχος δηλαδή; Παράθυρο δεν ανοίγεις ποτέ; Αμάξι οδηγάς σε ηλεκτρικό να μπεις χωρίς μουσική θα ακούς τις ρόδες.

Σε βλέπω να βάζεις χρόνους 5-10 χρόνια. Ξεχνάς την υποδομή της χώρας, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις επειδή ηλεκτρικό και think green δεν πάνε μαζί και επίσης τα οικονομικά κίνητρα των κρατών ξεχωριστά. Εγώ δεν βλέπω κάπου να σταματάει η παραγωγή του πετρελαίου, ίσα ίσα θα τα βγάζουν και με λιγότερους ρύπους.

Λέει ο άλλος παραπάνω, η Tesla θα ερχόταν Ελλάδα με καμιά επιδότηση και δίκιο έχει. Με τι επιδότηση θα σταματήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Γερμανία, Ιταλία, Αμερική που βγάζουν θερμικούς κινητήρες;

Πόσα χιλιόμετρα έχεις στο Formentor, ποιο αμάξι βγάζει μεγάλες ζημιές ως καινούργιο; Θα αγόραζες μεταχειρισμένο ηλεκτρικό με 200.000 χιλιόμετρα και αν ναι σε τι τιμή; Επίσης γιατί χάνουν τόση αξία μεταπώλησης; 

 Πιλοτή; Εδώ καλέ μου άνθρωπε δεν βρίσκεις πάρκινγκ με πληρωμή στο κέντρο Θεσσαλονίκη ποια ρεύματα και πόσο γρήγορα θα γεμίζουν; Πόσο χρόνο θες να γεμίσεις βενζίνη και πόσο θα θες να γεμίσεις σε έναν γρήγορο φορτιστή; Τον γρηγορότερο που μπορεί να δούμε. Εδώ τα κινητά και θες 1 ώρα με τους  fast chargers. Η χαρά της οδικής βοήθειας θα είναι.

Στην Ελλάδα για να γεμίζουν μπαταρίες τα αυτοκίνητα θα πέφτει το δίκτυο στα σπίτια από την υπερφόρτωση. Όταν με το καλό φτάσουμε στο 2050 βλέπουμε για την πραγματική μετάβαση στα ηλεκτρικά για την ώρα το ηλεκτρικό δεν δουλεύει όσοι το αποδέχεστε καλώς. 

 

Σε ότι αφορά το TESLA MODEL Y που είναι κάτι μήνες στο Cosmos ένα έχω να πω. Χειρότερο εσωτερικό πλαστικό σε αμάξι 2023 δεν έχω δει. Το πορτ μπαγκάζ, οι διακόπτες, και ιδίως οι πόρτες είναι για κλάματα οπότε δεν θέλω να να ξέρω πόσο χειρότερο θα είναι το οικονομικό TESLA των  από 25.000€

 

 

 

 

2 ώρες πριν, jimex είπε

Κάνεις αρκετές παραδοχές στο ποστ, οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της ελληνικής κοινωνίας.

Στην Ελλάδα, ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι τα 17 έτη. Ο μέσος μικτός μηνιαίος μισθός είναι 1184€.

Αγοράζοντας αυτοκίνητο με προοπτική δεκαετίας, για να μη δίνει κάποιος πάνω από το 20-25% του μισθού του στο αυτοκίνητο, το κόστος αγοράς δε θα πρέπει να ξεπερνάει ένα 10% του μισθού του (τα υπόλοιπα είναι καύσιμα, συντήρηση, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας κλπ). Άρα, οι μισθοί ενός περίπου χρόνου θα πρέπει να αντιστοιχούν στην αξία του αυτοκινήτου. Γι' αυτό και στην πράξη τα περισσότερα αυτοκίνητα που βλέπουμε γύρω μας έχουν κόστος κάτω από 12 χιλιάρικα και τις περισσότερες φορές είναι σε 2ο χέρι.  Το Formentor που αναφέρεις, κοστίζει στην πιο απλή του έκδοση πάνω από 30 χιλιάρικα.

Πως λοιπόν μια αγορά που ψάχνει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μερικά χιλιάρικα, θα πάει σε ηλεκτρικά των 25+ χιλιάδων ευρώ, τα οποία στη δεκαετία που θα μπορεί να τα αγοράσει, θα θέλουν άλλαγμα μπαταρίας με κόστος όσο το μισό αυτοκίνητο; Σήμερα, αγοράζω μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με 5 χιλιάρικα και κάνω το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε όσο χρόνο το κάνει κάποιος με καινούργιο αυτοκίνητο των 60 χιλιάδων ευρώ, θυσιάζοντας στο κομμάτι της άνεσης. Με ηλεκτρικό όχημα 15ετίας, με πεθαμένη μπαταρία, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.

Άρα, για να μιλάμε για ευρεία χρήση ηλεκτρικών, θα πρέπει η νέα μπαταρία που θα σου δίνει 600-700χμ αυτονομία, να πέσει στα 1-2 χιλιάρικα. Αυτό, ίσως χρειαστεί δεκαετίες ακόμη.

Δεκαετίες ακόμη θα χρειαστεί για να έχουν οι περισσότεροι στις πόλεις πρόσβαση σε πρίζα. Πρακτικά, θα πρέπει να περιμένουμε πότε θα ξαναχτιστούν οι πόλεις μας με πυλωτές.

Οπότε, μην περιμένουμε σοβαρή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, για δεκαετίες ακόμη.

Αυτό ακριβώς που είπες, συμφωνώ απόλυτα!

Επεξ/σία από d4mage
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, jimex είπε

Κάνεις αρκετές παραδοχές στο ποστ, οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της ελληνικής κοινωνίας.

Στην Ελλάδα, ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι τα 17 έτη. Ο μέσος μικτός μηνιαίος μισθός είναι 1184€.

Αγοράζοντας αυτοκίνητο με προοπτική δεκαετίας, για να μη δίνει κάποιος πάνω από το 20-25% του μισθού του στο αυτοκίνητο, το κόστος αγοράς δε θα πρέπει να ξεπερνάει ένα 10% του μισθού του (τα υπόλοιπα είναι καύσιμα, συντήρηση, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας κλπ). Άρα, οι μισθοί ενός περίπου χρόνου θα πρέπει να αντιστοιχούν στην αξία του αυτοκινήτου. Γι' αυτό και στην πράξη τα περισσότερα αυτοκίνητα που βλέπουμε γύρω μας έχουν κόστος κάτω από 12 χιλιάρικα και τις περισσότερες φορές είναι σε 2ο χέρι.  Το Formentor που αναφέρεις, κοστίζει στην πιο απλή του έκδοση πάνω από 30 χιλιάρικα.

Πως λοιπόν μια αγορά που ψάχνει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μερικά χιλιάρικα, θα πάει σε ηλεκτρικά των 25+ χιλιάδων ευρώ, τα οποία στη δεκαετία που θα μπορεί να τα αγοράσει, θα θέλουν άλλαγμα μπαταρίας με κόστος όσο το μισό αυτοκίνητο; Σήμερα, αγοράζω μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με 5 χιλιάρικα και κάνω το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε όσο χρόνο το κάνει κάποιος με καινούργιο αυτοκίνητο των 60 χιλιάδων ευρώ, θυσιάζοντας στο κομμάτι της άνεσης. Με ηλεκτρικό όχημα 15ετίας, με πεθαμένη μπαταρία, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.

Άρα, για να μιλάμε για ευρεία χρήση ηλεκτρικών, θα πρέπει η νέα μπαταρία που θα σου δίνει 600-700χμ αυτονομία, να πέσει στα 1-2 χιλιάρικα. Αυτό, ίσως χρειαστεί δεκαετίες ακόμη.

Δεκαετίες ακόμη θα χρειαστεί για να έχουν οι περισσότεροι στις πόλεις πρόσβαση σε πρίζα. Πρακτικά, θα πρέπει να περιμένουμε πότε θα ξαναχτιστούν οι πόλεις μας με πυλωτές.

Οπότε, μην περιμένουμε σοβαρή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, για δεκαετίες ακόμη.

Έγραψα ότι έχω το αυτοκίνητο στην πυλωτή και κολλήσαμε εκεί. Σε μια 5ετία το πιο πιθανό είναι να έχουμε λύσεις για σταθμούς φόρτισης ακόμα και σε πεζοδρόμια. Αυτά λύνονται. Όχι για το 100%. Αλλά και το 20-30-40-50% είναι συγκλονιστική αλλαγή. 

Για την χρηματο-οικονομική ανάλυση θα συμφωνήσω σε γενικές γραμμές. Τα τελευταία δύο καλοκαίρια οδήγησα στην κεντρική Ευρώπη περίπου 10.000 χλμ. Με την εικόνα που είχα από τους αυτοκινητόδρομους σε Γαλλία, Ιταλία, μόλις γύρισα Ελλάδα με έπιασε μελαγχολία. Το 80% των αυτοκινήτων που βλέπεις στην Ελλάδα, ΔΕΝ κυκλοφορεί σε αυτές τις χώρες. Η διαφορά σε ηλικία στόλων είναι συγκλονιστική. Ημέρα με νύχτα. 

Αυτή η διαφορά όμως υπάρχει είτε μιλάμε για θερμικούς κινητήρες, είτε για ηλεκτρικά. 

Όσο για τις προβλέψεις για το μέλλον; Θυμηθείτε πριν 5 χρόνια, πόσα ηλεκτρικά υπήρχαν τότε. Πόσα μοντέλα; Πόσοι σταθμοί φόρτισης; Δείτε το σήμερα. Κάντε προβολή σε 5 χρόνια. Το μέλλον είναι εδώ.

Οδηγείστε ένα ηλεκτρικό πρώτα. Θα με θυμηθείτε. Ναι είναι αρκετά ακριβά. Ήδη όμως έχουν μπει στο φάσμα τιμών που ένας μικρομεσαίος στο πάνω κομμάτι εισοδημάτων, μπορεί να το αποκτήσει. Σε 5 χρόνια θα μπορούν όλοι να πάρουν έστω ένα φθηνό μοντέλο.

Το υβριδικό Formentor που έχω κάνει 43.000€. Είναι πολλά λεφτά. Σε 5 χρόνια θα κάνει 32-35.000€, θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία (αν δεν είναι μόνο ηλεκτρικό) και οι σταθμοί φόρτισης θα είναι πολλαπλάσιοι. 

Οδηγήστε ένα ηλεκτρικό (πρίζας, όχι CH-R). Πατήστε το γκάζι βαθιά. 

 

  

5 ώρες πριν, d4mage είπε

Υπερβολικός, αν όχι υπερβολικός πολύ σίγουρος; 

Τα καινούργια αυτοκίνητα είναι τόσο αθόρυβα σε σημείο που αν ξεχαστείς στο ρελαντί γυρνάς την μίζα ξανά. Αναφέρομαι στα μικρά καθημερινά αυτοκίνητα.

Σε ότι αφορά τον θόρυβο που λες δεν σε καταλαβαίνω. Οδηγώ Giuliettta 2015 diesel 1.6 και με 80,00€ κάνω 900 χιλιόμετρα χωρίς να ανάψει το λαμπάκι με υψηλές ταχύτητες. Έχω κατανάλωση 5.5/100 στο normal και 6.2/100 στο dynamic. Έχω μια χαρά ροπή, ένα εξαιρετικό τιμόνι και μια χαρά οικονομική συντήρηση γνήσιων ανταλλακτικών. Τώρα το έκανα μεγάλο σέρβις αν θες σου λέω τιμές και τι έχω αλλάξει.

Μιλάς για το Formentor που είναι υβριδικό και όχι για καθαρό ηλεκτρικό. Ας μας πει κάποιος το κόστος συντήρησης της μπαταρίας σε ένα καθαρό ηλεκτρικό ή ακόμα και για ένα υβριδικό (CH-R) που κυκλοφορούν πολύ εκεί έξω. Ακόμα εντός εγγύησης είναι όλοι ρε παιδιά; Κι ο γείτονας μοστράρει το i3 άλλα δεν έφτασε ακόμα στα χιλιόμετρα που πρέπει για να χώσει το χέρι βαθιά.

Γνωστός μου ήθελε να πάρει CH-R και όταν ρώτησε για το κόστος της μπαταρίας στην αντιπροσωπεία δεν έλαβε απάντηση για την μεγάλη συντήρηση μόνο ότι θα είχε 7-8 χρόνια εγγύηση μπαταρίας. Πήρε λοιπόν το focus που είναι ήπιο υβριδικό, καθαρό βενζίνης δεν είχε στην κατηγορία που ήθελε.

Στα φίλτρα, λάδια, λάστιχα, φρένα όλα λίγο πολύ το ίδιο είναι. Είναι φθηνότερο το Formentor; Η μπαταρία του CH-R είναι φθηνότερη από μπεκ - μπόμπα επειδή αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη ζημιά στο diesel.

Ας μας πει κάποιος αν αγόρασε ένα μεταχειρισμένο και να έβγαλε βλάβη, ας είναι και καινούργιο με εγγύηση αποκλείεται να του κρύψανε την τιμή της ζημιάς.

Σε ποιον θερμικό ήχο αναφέρεσαι; Άλλος ήχος της M5  με αυτόν της 316 του 1998 με το μπουρί του κάγκουρα και άλλος ο στοκ ήχος ενός απλού ταπεινού 1.2 - 1.6 αυτοκινήτου. Ποιον ενόχλησε ο ήχος δηλαδή; Παράθυρο δεν ανοίγεις ποτέ; Αμάξι οδηγάς σε ηλεκτρικό να μπεις χωρίς μουσική θα ακούς τις ρόδες.

Σε βλέπω να βάζεις χρόνους 5-10 χρόνια. Ξεχνάς την υποδομή της χώρας, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις επειδή ηλεκτρικό και think green δεν πάνε μαζί και επίσης τα οικονομικά κίνητρα των κρατών ξεχωριστά. Εγώ δεν βλέπω κάπου να σταματάει η παραγωγή του πετρελαίου, ίσα ίσα θα τα βγάζουν και με λιγότερους ρύπους.

Λέει ο άλλος παραπάνω, η Tesla θα ερχόταν Ελλάδα με καμιά επιδότηση και δίκιο έχει. Με τι επιδότηση θα σταματήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Γερμανία, Ιταλία, Αμερική που βγάζουν θερμικούς κινητήρες;

Πόσα χιλιόμετρα έχεις στο Formentor, ποιο αμάξι βγάζει μεγάλες ζημιές ως καινούργιο; Θα αγόραζες μεταχειρισμένο ηλεκτρικό με 200.000 χιλιόμετρα και αν ναι σε τι τιμή; Επίσης γιατί χάνουν τόση αξία μεταπώλησης; 

 Πιλοτή; Εδώ καλέ μου άνθρωπε δεν βρίσκεις πάρκινγκ με πληρωμή στο κέντρο Θεσσαλονίκη ποια ρεύματα και πόσο γρήγορα θα γεμίζουν; Πόσο χρόνο θες να γεμίσεις βενζίνη και πόσο θα θες να γεμίσεις σε έναν γρήγορο φορτιστή; Τον γρηγορότερο που μπορεί να δούμε. Εδώ τα κινητά και θες 1 ώρα με τους  fast chargers. Η χαρά της οδικής βοήθειας θα είναι.

Στην Ελλάδα για να γεμίζουν μπαταρίες τα αυτοκίνητα θα πέφτει το δίκτυο στα σπίτια από την υπερφόρτωση. Όταν με το καλό φτάσουμε στο 2050 βλέπουμε για την πραγματική μετάβαση στα ηλεκτρικά για την ώρα το ηλεκτρικό δεν δουλεύει όσοι το αποδέχεστε καλώς. 

 

Σε ότι αφορά το TESLA MODEL Y που είναι κάτι μήνες στο Cosmos ένα έχω να πω. Χειρότερο εσωτερικό πλαστικό σε αμάξι 2023 δεν έχω δει. Το πορτ μπαγκάζ, οι διακόπτες, και ιδίως οι πόρτες είναι για κλάματα οπότε δεν θέλω να να ξέρω πόσο χειρότερο θα είναι το οικονομικό TESLA των  από 25.000€

 

 

 

 

Αυτό ακριβώς που είπες, συμφωνώ απόλυτα!

Όσο αθόρυβο και να είναι ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα σήμερα, παράγει θόρυβο, καυσαέριο, κραδασμό από την μηχανή και το κιβώτιο. Το ηλεκτρικό είναι μηδέν σε όλα.  

Με τα ίδια λεφτά, πριν 5 χρόνια δεν μπορούσα να πάρω ένα αυτοκίνητο σαν αυτό που πήρα σήμερα. Ούτε καν. Η πρόοδος που έχει γίνει είναι πολύ μεγάλη. Τα χρήματα που πέφτουν σήμερα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολλαπλάσια. Σε 5 χρόνια η πρόοδος θα είναι πολύ μεγαλύτερη, πιθανότατα τεράστια. 

Συνεχίζεις να σκέφτεσαι και είναι απόλυτα λογικό (το ίδιο έκανα και εγώ πριν το βιώσω) με όρους πρατήριου καυσίμων. Μα μπορεί να είναι "πρατήριο" το σπίτι σου!!! Το βράδυ που κοιμάσαι. Το απόγευμα, το μεσημέρι, για 1 ώρα, για 2 ώρες, οποτεδήποτε. Το πριζώνεις και φορτίζει. Λίγο-πολύ, όσο προλάβει. Πανεύκολο είναι. "Πρατήριο" είναι ήδη αρκετοί χώροι στάθμευσης σε εταιρείες, σε εμπορικά κέντρα, σε σούπερ-μάρκετ. Αυτό θα πολλαπλασιαστεί. 

Για κύκλο πόλης και ταξίδια πήγαινε-έλα 200-300Km, υπάρχουν λύσεις ΣΗΜΕΡΑ. Όχι σε 5 χρόνια. Σήμερα. 

Λες για τα μεταχειρισμένα και γιατί χάνουν αξία. Μα τα προφανή θα λέμε; Τώρα ανακαλύπτεται-εξελίσσεται αυτή η αγορά. 

Το ηλεκτρικό που κάνει σήμερα 40.000 και σου βγάζει 50(υβριδικό)-300Km(αμιγώς ηλεκτρικό), σε 3-5 χρόνια θα υπάρχει μοντέλο που με τα ίδια λεφτά θα έχει διπλάσια αυτονομία. Δεν θα χάσει αξία; Πως θα την κρατήσει; Αυτό τι σημαίνει; Ότι δεν αξίζει; Για την μάζα πιθανότατα όχι, σήμερα. Η μάζα θα ξεκινήσει να πηγαίνει σε ηλεκτρικό σε μια 5ετία. Έχει δρομολογηθεί όμως.

Δεν γράφω εδώ όχι για να σας πω "πάρτε όλοι ηλεκτρικό" ΣΗΜΕΡΑ, αλλά σαν κάποιος που "είδε το όνειρο" οδηγώντας ένα.

Δεν έχουν όλοι 40.000€+ για αυτοκίνητο, ΟΚ. Δεν έχουν όλοι πυλωτή, ΟΚ. Χάνει αξία μεταπώλησης γρήγορα, ΟΚ. 

Οδηγήστε όμως ένα και θα καταλάβετε γιατί είναι το μέλλον και λίγο από το παρόν. 

Υποθέτω ότι την ίδια συζήτηση έκαναν και για τα πρώτα αυτοκίνητα. Ότι κάνουν θόρυβο, ότι δεν πάνε αρκετά γρήγορα, ότι χαλάνε εύκολα, ότι δεν υπάρχουν αρκετά πρατήρια. 

Παιδιά, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκεί πάνε. Βγάζουν το ένα μοντέλο πίσω από το άλλο. Και το κάνουν για κάποιον λόγο. Γιατί υπάρχει πολύ θετική ανταπόκριση από τους χρήστες.

Αθόρυβο, γρήγορο, τεράστια ροπή σε όλο το φάσμα ταχυτήτων, μηδενικοί ρύποι, οικονομικότερο στην χρήση, απαλλαγή από τα πρατήρια καυσίμων.

Κάντε ένα test drive.

10 ώρες πριν, endeavour είπε

Δεν θέλουμε να τα νοιώσουμε ολα αυτα. θα τα νοιώσουμε οταν φύγουμε απο την ζωή. Απόλυτη ησυχία και ημεμία.

Πραγματικά γέλασα όταν το διάβασα, ωραίος. Με Seat Ibiza SXI (100Hp) ξεκίνησα, μαζί σου είμαι.

Αλλά, το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Θα έχεις τουλάχιστον απίθανες επιταχύνσεις και απίθανες ροπές. 

Βέβαια για να το χαλάσω, έχω δει και ένα άλλο όνειρο. Ότι η επόμενη γενιά δεν θα μπορεί να ρίχνει γκάζια πουθενά. Με το ίντερνετ να μπαίνει μόνιμα σε όλα τα αυτοκίνητα, ο έλεγχος θα είναι πανεύκολος στα όρια ταχυτήτων. 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για ολους τους "Λαλακηδες τους εισαγωμενους" που μπηκαν σε ενα θεμα για την Tesla και απλα κραζουν την Ελλαδα θελω μονο να τους πω οτι και την διαθφορα απο εξω την μαθαινουμε, απο τους πολιτισμενους βορειο Ευρωπαιους της Ευρωπαικης "ενωσης" (δεν ξερω πως μπορω να τονισω οτι δεν υπαρχει καμια ενωση). Ειμαστε στην πρωτη δημοτικου και αυτοι εχουν βγαλει δυο πανεπιστημια.
Οποιος πιστευει οτι οι επενδυσεις πανε Γερμανια επειδη οι Γερμανοι το αξιζουν και δεν ερχονται Ελλαδα επειδη η Ελλαδα ειναι μπ@@#@@λο, ειναι παρα πολυ βαθια νυχτωμενος και ειναι ο ιδιος μερος του "η Ελλαδα ειναι μπ@@#@@λο".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 11/11/2023 at 14:31, jimex said:

Κάνεις αρκετές παραδοχές στο ποστ, οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της ελληνικής κοινωνίας.

Στην Ελλάδα, ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι τα 17 έτη. Ο μέσος μικτός μηνιαίος μισθός είναι 1184€.

Αγοράζοντας αυτοκίνητο με προοπτική δεκαετίας, για να μη δίνει κάποιος πάνω από το 20-25% του μισθού του στο αυτοκίνητο, το κόστος αγοράς δε θα πρέπει να ξεπερνάει ένα 10% του μισθού του (τα υπόλοιπα είναι καύσιμα, συντήρηση, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας κλπ). Άρα, οι μισθοί ενός περίπου χρόνου θα πρέπει να αντιστοιχούν στην αξία του αυτοκινήτου. Γι' αυτό και στην πράξη τα περισσότερα αυτοκίνητα που βλέπουμε γύρω μας έχουν κόστος κάτω από 12 χιλιάρικα και τις περισσότερες φορές είναι σε 2ο χέρι.  Το Formentor που αναφέρεις, κοστίζει στην πιο απλή του έκδοση πάνω από 30 χιλιάρικα.

Πως λοιπόν μια αγορά που ψάχνει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μερικά χιλιάρικα, θα πάει σε ηλεκτρικά των 25+ χιλιάδων ευρώ, τα οποία στη δεκαετία που θα μπορεί να τα αγοράσει, θα θέλουν άλλαγμα μπαταρίας με κόστος όσο το μισό αυτοκίνητο; Σήμερα, αγοράζω μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με 5 χιλιάρικα και κάνω το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε όσο χρόνο το κάνει κάποιος με καινούργιο αυτοκίνητο των 60 χιλιάδων ευρώ, θυσιάζοντας στο κομμάτι της άνεσης. Με ηλεκτρικό όχημα 15ετίας, με πεθαμένη μπαταρία, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.

Άρα, για να μιλάμε για ευρεία χρήση ηλεκτρικών, θα πρέπει η νέα μπαταρία που θα σου δίνει 600-700χμ αυτονομία, να πέσει στα 1-2 χιλιάρικα. Αυτό, ίσως χρειαστεί δεκαετίες ακόμη.

Δεκαετίες ακόμη θα χρειαστεί για να έχουν οι περισσότεροι στις πόλεις πρόσβαση σε πρίζα. Πρακτικά, θα πρέπει να περιμένουμε πότε θα ξαναχτιστούν οι πόλεις μας με πυλωτές.

Οπότε, μην περιμένουμε σοβαρή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, για δεκαετίες ακόμη.

Νομίζω ότι από το συλλογισμό σου λείπει η πολύ φθηνότερη κατανάλωση. Αλλά εξαρτάται τη χρήση του καθενός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...