Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
36 λεπτά πριν, malakudi είπε

Μια χαρά μπορείς, κάθε πολθκατοικία να γεμίσει φωτοβολταϊκά στην ταράτσα και κάθε διαμέρισμα να έχει ένα inverter και μία μπαταρία 15KWh. Δαπάνη 2500 ευρώ για κάθε διαμέρισμα. 2 εκατομμύρια διαμερίσματα, 5 δις δαπάνη για μία τεράστια μπαταρία 30 GWh. Ένα σοβαρό κράτος θα τα έδινε αυτά τα χρήματα από την υπεραπόδοση στο ΦΠΑ σε βάθος 5 χρόνων, 1 δις το χρόνο. Όμως έτσι θα έχαναν τον έλεγχο της ενέργειας οι "κουμπάροι".

Ιδανικά θα φτιάχναμε πρώτα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών νατρίου στη χώρα μας ώστε να τα παράγουμε μόνοι μας. Και μετά ξύπνησα

 

Αν φτιάξεις λίγο το δίκτυο σου δεν χρειάζεται καν να βάλεις μπαταρία μέσα στο διαμέρισμα η οποία βέβαια δεν πιάνει χώρο ουσιαστικά. Όχι βέβαια ότι πιάνει κάποιο ουσιαστικό χώρο μία τέτοια μπαταρία. Κυριολεκτικά είναι 1,5x0.60x0.30 ίσως να λέω και πολλά. Το να φτιαχτεί κάποιος σταθμός αποθήκευσης και να φορτώνει απ' όλα τα ΦΒ δεν είναι δα και το δυσκολότερο κατόρθωμα στο να γίνει σε κάθε περιοχή, διότι έτσι η ενέργεια που περισσεύει σε εσένα, μπορεί να δοθεί σε εμένα που μου έχω έλλειψη και να μην υπάρχει και η γκρίνια ότι μου τρώει κάποιος τον χώρο.

Όσον αφορά την ταράτσα κυριολεκτικά το μεγαλύτερο μέρος των ταρατσών είναι άδειο. Μέχρι ένα σημείο παίρνουν χώροι οι Ηλιακοί θερμοσύφωνες αλλά την υπόλοιπη την καίει χωρίς λόγο ο ήλιος.

Βέβαια μπορούν να δοθούν κίνητρα για πολλά απ' τα παραπάνω. Πχ μείωση ΕΝΦΙΑ και να επιδοτηθεί η εγκατάσταση.

Δημοσ.
50 λεπτά πριν, malakudi είπε

Το 2035 τελειώνουν τα θερμικά στην Ε.Ε. Η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε, άρα τελειώνουν κι εδώ. Τελειώνουν σημαίνει δε θα πωλούνται νέα - τα παλιά θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν - πιθανότατα θα μπορούν και να μεταβιβάζονται. Το 2035 το πολύ να πάει πίσω 2-3 χρόνια.

Οι υποδομές είναι εύκολο να γίνουν γιατί δε θα γίνουν σε μία μέρα. Θα γίνουν σε βάθος 10-13 ετών. Τη στιγμή που θα σταματήσουν να πωλούνται νέα θερμικά, ένα λογικό ποσοστό ηλεκτρικών θα είναι 35% του στόλου. Στα επόμενα άλλα 10 χρόνια θα έχουμε μείωση των θερμικών που θα σταματούν να κυκλοφορούν και αύξηση των ηλεκτρικών σε ποσοστό άνω του 75% του στόλου.

Το ρεύμα στην Ελλάδα παράγεται πάνω από 50% από ΑΠΕ και το υπόλοιπο από καύση φυσικού αερίου. Μία καύση που γίνεται όχι μέσα σε αστικό περιβάλλον αλλά σε εργοστάσια μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Επίσης δε παράγονται οι δηλητηριώδεις ενώσεις που παράγονται από τους θερμικούς κινητήρες (οξείδια αζώτου κτλ). Υπ' όψιν δε μίλησα για οικολογία, μίλησα καθαρά για τις βλαβερές εκπομπές εντός αστικών ιστών (νέφος) που αποδεδειγμένα προκαλεί δεκάδες χιλιάδες θανάτους κάθε χρόνο παγκοσμίως, στη χώρα μας μία εκτίμηση είναι γύρω στους 100.

Οπότε δεν ανέχομαι να μου λέει κάποιος ότι "ΕΓΩ δε κάνω στάση 15 λεπτά" όταν στην ίδια ζυγαριά θα μπουν 100 θάνατοι. Θα κάνεις και θα πεις κι ένα τραγούδι.

Μια χαρά μπορείς, κάθε πολθκατοικία να γεμίσει φωτοβολταϊκά στην ταράτσα και κάθε διαμέρισμα να έχει ένα inverter και μία μπαταρία 15KWh. Δαπάνη 2500 ευρώ για κάθε διαμέρισμα. 2 εκατομμύρια διαμερίσματα, 5 δις δαπάνη για μία τεράστια μπαταρία 30 GWh. Ένα σοβαρό κράτος θα τα έδινε αυτά τα χρήματα από την υπεραπόδοση στο ΦΠΑ σε βάθος 5 χρόνων, 1 δις το χρόνο. Όμως έτσι θα έχαναν τον έλεγχο της ενέργειας οι "κουμπάροι".

Ιδανικά θα φτιάχναμε πρώτα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών νατρίου στη χώρα μας ώστε να τα παράγουμε μόνοι μας. Και μετά ξύπνησα

 

Σε προκαλώ να έρθεις Ελευσίνα και Ασπρόπυργο για να δεις πόσο ωραία μυρίζουν τα αέρια παραγωγής ρεύματος. Μιλάμε για εκπομπές δύο χιλιομέτρων από τον αστικό ιστο. 

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών, ακόμη και να διπλασιαστούν το 2035 θα καταστήσουν τα ηλεκτρικά το πολύ στο 8-10%. Τα θερμικά δεν πρόκειται να σταματήσουν να πωλούνται. Το πιθανότερο είναι να πωλούνται σχεδόν όλα τα θερμικά ως plug in. Υπάρχει συμφωνία πως εφόσον τα καύσιμα είναι ουδέτερα ως προς τον άνθρακα δεν υπάρχει πρόβλημα. Όταν φτάσουμε το 2030, θα δοθεί νέα παράταση για τα θερμικά. Εκτός και εάν υπάρξει κάποια έκπληξη στην τεχνολογία των ηλεκτρικών με κάποια καινοτομία που δεν γνωρίζουμε ακόμη. 

55 λεπτά πριν, malakudi είπε

Το 2035 τελειώνουν τα θερμικά στην Ε.Ε. Η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε, άρα τελειώνουν κι εδώ. Τελειώνουν σημαίνει δε θα πωλούνται νέα - τα παλιά θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν - πιθανότατα θα μπορούν και να μεταβιβάζονται. Το 2035 το πολύ να πάει πίσω 2-3 χρόνια.

Οι υποδομές είναι εύκολο να γίνουν γιατί δε θα γίνουν σε μία μέρα. Θα γίνουν σε βάθος 10-13 ετών. Τη στιγμή που θα σταματήσουν να πωλούνται νέα θερμικά, ένα λογικό ποσοστό ηλεκτρικών θα είναι 35% του στόλου. Στα επόμενα άλλα 10 χρόνια θα έχουμε μείωση των θερμικών που θα σταματούν να κυκλοφορούν και αύξηση των ηλεκτρικών σε ποσοστό άνω του 75% του στόλου.

Το ρεύμα στην Ελλάδα παράγεται πάνω από 50% από ΑΠΕ και το υπόλοιπο από καύση φυσικού αερίου. Μία καύση που γίνεται όχι μέσα σε αστικό περιβάλλον αλλά σε εργοστάσια μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Επίσης δε παράγονται οι δηλητηριώδεις ενώσεις που παράγονται από τους θερμικούς κινητήρες (οξείδια αζώτου κτλ). Υπ' όψιν δε μίλησα για οικολογία, μίλησα καθαρά για τις βλαβερές εκπομπές εντός αστικών ιστών (νέφος) που αποδεδειγμένα προκαλεί δεκάδες χιλιάδες θανάτους κάθε χρόνο παγκοσμίως, στη χώρα μας μία εκτίμηση είναι γύρω στους 100.

Οπότε δεν ανέχομαι να μου λέει κάποιος ότι "ΕΓΩ δε κάνω στάση 15 λεπτά" όταν στην ίδια ζυγαριά θα μπουν 100 θάνατοι. Θα κάνεις και θα πεις κι ένα τραγούδι.

Μια χαρά μπορείς, κάθε πολθκατοικία να γεμίσει φωτοβολταϊκά στην ταράτσα και κάθε διαμέρισμα να έχει ένα inverter και μία μπαταρία 15KWh. Δαπάνη 2500 ευρώ για κάθε διαμέρισμα. 2 εκατομμύρια διαμερίσματα, 5 δις δαπάνη για μία τεράστια μπαταρία 30 GWh. Ένα σοβαρό κράτος θα τα έδινε αυτά τα χρήματα από την υπεραπόδοση στο ΦΠΑ σε βάθος 5 χρόνων, 1 δις το χρόνο. Όμως έτσι θα έχαναν τον έλεγχο της ενέργειας οι "κουμπάροι".

Ιδανικά θα φτιάχναμε πρώτα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών νατρίου στη χώρα μας ώστε να τα παράγουμε μόνοι μας. Και μετά ξύπνησα

 

Σε προκαλώ να έρθεις Ελευσίνα και Ασπρόπυργο για να δεις πόσο ωραία μυρίζουν τα αέρια παραγωγής ρεύματος. Μιλάμε για εκπομπές δύο χιλιομέτρων από τον αστικό ιστο. 

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών, ακόμη και να διπλασιαστούν το 2035 θα καταστήσουν τα ηλεκτρικά το πολύ στο 8-10%. Τα θερμικά δεν πρόκειται να σταματήσουν να πωλούνται. Το πιθανότερο είναι να πωλούνται σχεδόν όλα τα θερμικά ως plug in. Υπάρχει συμφωνία πως εφόσον τα καύσιμα είναι ουδέτερα ως προς τον άνθρακα δεν υπάρχει πρόβλημα. Όταν φτάσουμε το 2030, θα δοθεί νέα παράταση για τα θερμικά. Εκτός και εάν υπάρξει κάποια έκπληξη στην τεχνολογία των ηλεκτρικών με κάποια καινοτομία που δεν γνωρίζουμε ακόμη. 

Σχετικά με τις πολυκατοικίες, χώρος υπάρχει για να γίνει τέτοια εγκατάσταση που προτείνετε; Εγώ λέω πως όχι. Εσείς θα μου πείτε πως υπάρχει και μπορούν να τα βάλουν στην ταράτσα, να σκάψουν υπόγειο κτλ. Πρακτικά δεν γίνεται.

  • Like 1
Δημοσ.
7 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Η λύση είναι τα δυναμικά τιμολόγια. Με αυτοματοποιήσεις στους φορτιστές (όσων έχουν κουμπώσει) ώστε να φορτίζουν όταν η τιμή πέφτει.

Λύσεις υπάρχουν ήδη αλλά ακόμα δεν έχουμε στο Ελλάντα τα δυναμικά τιμολόγια. Έρχονται...

Νέα δυναμικά τιμολόγια ρεύματος: Τι αλλάζει για επιχειρήσεις και καταναλωτές | Ειδήσεις για την Οικονομία | newmoney

Το ινστερ είναι 12,5 εκ μακρύτερο αλλά πιό στενό.

Έχει αυτονομία σχεδόν 500χλμ σε πόλη και >300χλμ σε μεικτό κύκλο. Έχει απίστευτους χώρους μέσα (για το μέγεθος του) και 0-100 σε 10.6"

Το αυγό έχει 0-100 σχεδόν 15" !!!!!!!!!!!!!!

(Δεν μπορώ να χωνέψω πόσο αργό είναι! Πού να βάλεις και 1-2 άτομα ακόμα!!)

 

Aygo

image.png.4dfb841ace9dc9499e5665817fbf7216.png

Inster

image.png.c3c0392424ea0ee19d5aba81fd0851cb.png

Δυστυχως αν και ειναι υπεροχο οχημα, μονο μικροκαμομενοι ανθρωποι χωρανε να το οδηγησουν. Ειμαι κατω του μεσου ορου σε υψος και βαρος και τα ποδια μου χτυπούσαν στην πορτα και την κεντρικη κονσόλα. Αν η κονσόλα δεν ηταν εκει θα ηταν μια χαρα αλλα δεν χωραγα... 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

Δυστυχως αν και ειναι υπεροχο οχημα, μονο μικροκαμομενοι ανθρωποι χωρανε να το οδηγησουν. Ειμαι κατω του μεσου ορου σε υψος και βαρος και τα ποδια μου χτυπούσαν στην πορτα και την κεντρικη κονσόλα. Αν η κονσόλα δεν ηταν εκει θα ηταν μια χαρα αλλα δεν χωραγα... 

Δεν το έχω δεί απο κοντά και δεν έχω μπεί μέσα. Σε σύγκριση με ένα Swift ή ένα Panda είναι πιο στενό? Αν κατάλαβα καλά το θέμα το είχες στο πλάτος. Εγώ είμαι 1.90 και στο swift του 2011 είμαι μια χαρά. Και στο μήκος και στο πλάτος. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, james01gr είπε

Σε προκαλώ να έρθεις Ελευσίνα και Ασπρόπυργο για να δεις πόσο ωραία μυρίζουν τα αέρια παραγωγής ρεύματος. Μιλάμε για εκπομπές δύο χιλιομέτρων από τον αστικό ιστο. 

Τι ακριβώς περίμενες σε τόσο μικρή απόσταση; Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στα Λινοπεράματα στο Ηράκλειο.

Θα πρότεινα πάντως ότι γράφετε κατά της ηλεκτροκίνησης τουλάχιστον να παραμένει στο θέμα η προοπτική της ηλεκτροκίνησης.

Ας μείνει εδώ το θέμα για εκείνους που θέλουν να ρωτήσουν κάτι συγκεκριμένο για ένα μοντέλο EV και να μπορεί να βρει ανθρώπους να του απαντήσουν σχετικά με αυτό.

Επεξ/σία από manolis940
Δημοσ.
54 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Δεν το έχω δεί απο κοντά και δεν έχω μπεί μέσα. Σε σύγκριση με ένα Swift ή ένα Panda είναι πιο στενό? Αν κατάλαβα καλά το θέμα το είχες στο πλάτος. Εγώ είμαι 1.90 και στο swift του 2011 είμαι μια χαρά. Και στο μήκος και στο πλάτος. 

Ειχα μπει και στα δυο αλλα πολλα χρονια πριν. Το θεμα ειναι τα γονατα. Ακουμπας σε σκληρο πλαστικο. 1,90 νομιζω ειναι αδυνατον να χωρας εκει μεσα. Ειναι στενο αμάξι. Το φαμπια μου έχει το διπλασιο χωρο.

Δημοσ.

Το swift παίζει να είναι πιο μικρό απο το fabia και δεν έχω πρόβλημα. Δε λέμε να γυρίσω όλη την Ευρώπη αλλά για καθημερινό αυτοκίνητο 5-15λέπτων που είναι οι διαδρομές μου είναι τέλειο.

Και πάλι έχει σκληρά πλαστικά αλλά δε με ενοχλούν. 

Το θεωρώ εργαλείο και όχι για χλίδες και μούρη!

Δημοσ.
8 hours ago, manolis940 said:

Δεν χρειάζεται να γεμίσεις τον κόσμο μπαταρίες. Δεν είναι σχεδόν απαραίτητη καμία παρέμβαση στο περιβάλλον. Υπάρχουν εργοστάσια που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα και δεν θα είναι χρήσιμα πλέον. Έχουν ήδη κάποια στοιχειώδη υποδομή η οποία φυσικά έτσι κι αλλιώς χρειάζεται αναβάθμιση. Μην ξεχνάμε ότι ήδη πήραμε τον δρόμο με τα ΦΒ. 11GW έχουμε και έχουμε άδειες για άλλα 18GW. Οπότε ήδη επενδύονται δις απλώς δεν επενδύονται σωστά. Όσο για το περιβάλλον η αντιστάθμηση της εξόρυξης και παραγωγής ρεύματος με ορυκτά επίσης δεν πρέπει να αφήνεται στην άκρη.

εδώ παρά λίγο να γίνει σφαγή με ένα project αποθήκευσης ενεργειας Ν Ασυτραλια γιατί το κόστος ήταν ο προϋπολογισμός της ηπείρου.....

 

5 hours ago, malakudi said:

Το 2035 τελειώνουν τα θερμικά στην Ε.Ε. Η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε, άρα τελειώνουν κι εδώ. Τελειώνουν σημαίνει δε θα πωλούνται νέα - τα παλιά θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν - πιθανότατα θα μπορούν και να μεταβιβάζονται. Το 2035 το πολύ να πάει πίσω 2-3 χρόνια.

Οι υποδομές είναι εύκολο να γίνουν γιατί δε θα γίνουν σε μία μέρα. Θα γίνουν σε βάθος 10-13 ετών. Τη στιγμή που θα σταματήσουν να πωλούνται νέα θερμικά, ένα λογικό ποσοστό ηλεκτρικών θα είναι 35% του στόλου. Στα επόμενα άλλα 10 χρόνια θα έχουμε μείωση των θερμικών που θα σταματούν να κυκλοφορούν και αύξηση των ηλεκτρικών σε ποσοστό άνω του 75% του στόλου.

 

αν είμαστε υγιείς , εν ζωή και με οικονομική άνεση να μπορούμε να το αγοράσουμε το ηλεκτρικό το 2035 θα τα ξαναπούμε....... 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, james01gr είπε

Σχετικά με τις πολυκατοικίες, χώρος υπάρχει για να γίνει τέτοια εγκατάσταση που προτείνετε; Εγώ λέω πως όχι. Εσείς θα μου πείτε πως υπάρχει και μπορούν να τα βάλουν στην ταράτσα, να σκάψουν υπόγειο κτλ. Πρακτικά δεν γίνεται.

Ένας inverter με μία μπαταρία 15KWh πιάνει ελάχιστο χώρο, μπορεί να μπει σε κάθε διαμέρισμα μέσα. Απλώς με τη σημερινή τεχνολογία θα ήθελαν αλλαγή στα 10 χρόνια. Γι' αυτό καλύτερα ένα τέτοιο σχέδιο να γίνει όταν θα έχουμε μαζική παραγωγή μπαταριών νατρίου που και φθηνότερες θα είναι και έχουν κύκλο ζωής πάνω από 15 χρόνια και 10000 κύκλους φόρτισης

4 ώρες πριν, james01gr είπε

Σε προκαλώ να έρθεις Ελευσίνα και Ασπρόπυργο για να δεις πόσο ωραία μυρίζουν τα αέρια παραγωγής ρεύματος. Μιλάμε για εκπομπές δύο χιλιομέτρων από τον αστικό ιστο.

Στην Ελευσίνα και στον Ασπρόπυργο μυρίζουν τα διυλιστήρια, πάντα μύριζαν. Τι σχέση έχει αυτό με καύση φυσικού αερίου για ενέργεια που γίνεται σε άλλα σημεία; Τα διυλιστήρια εκεί μετατρέπουν το αργό σε βενζίνη και ντίζελ για τα θερμικά. Αν εκλείψουν τα θερμικά, θα εκλείψουν και τα διυλιστήρια (σε ένα ποσοστό τέλος πάντων)

Spoiler

1. Μονάδα ΗΡΩΝ (Θήβα)

  • Τοποθεσία: Βοιωτία, κοντά στη Θήβα.

  • Ιδιοκτησία: Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ENGIE – Qatar Petroleum.

  • Τύπος: Συνδυασμένου κύκλου.

  • Ισχύς: Περίπου 435 MW.

2. Μονάδα ΕΛΠΕ/ELPEDISON (Θεσσαλονίκη & Θίσβη)

  • Θεσσαλονίκη: Μονάδα στο βιομηχανικό πάρκο.

  • Θίσβη (Βοιωτία): Νεότερη μονάδα φυσικού αερίου.

  • Ισχύς: Κάθε μονάδα περίπου 400-420 MW.

  • Ιδιοκτησία: Elpedison (κοινοπραξία ΕΛΠΕ – Edison).

3. Αλουμίνιον της Ελλάδος (ΑΓΕΤ - MYTILINEOS Energy)

  • Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Βοιωτία.

  • Ιδιοκτησία: MYTILINEOS.

  • Ισχύς: Πάνω από 400 MW.

  • Εξυπηρετεί και το εργοστάσιο αλουμινίου.

4. Protergia (Αλιβέρι & Άγιος Νικόλαος)

  • Τοποθεσίες: Άγιος Νικόλαος (Βοιωτία) και Αλιβέρι (Εύβοια).

  • Ιδιοκτησία: MYTILINEOS.

  • Ισχύς: Άνω των 800 MW συνολικά.

5. ΔΕΗ (Μεγαλόπολη & Κομοτηνή)

  • Μεγαλόπολη V: Μονάδα συνδυασμένου κύκλου 811 MW.

  • Κομοτηνή: Μονάδα 485 MW.

  • Ιδιοκτησία: Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ).

6. Αλεξανδρούπολη (υπό κατασκευή)

  • Νέα μονάδα φυσικού αερίου από τον όμιλο Κοπελούζου σε συνεργασία με άλλους εταίρους.

  • Σύνδεση με το FSRU Αλεξανδρούπολης (πλωτός σταθμός LNG).

 

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, kostasbm είπε

εδώ παρά λίγο να γίνει σφαγή με ένα project αποθήκευσης ενεργειας Ν Ασυτραλια γιατί το κόστος ήταν ο προϋπολογισμός της ηπείρου.....

Πιο ήταν αυτό το project;

 

24 λεπτά πριν, malakudi είπε

Ένας inverter με μία μπαταρία 15KWh πιάνει ελάχιστο χώρο, μπορεί να μπει σε κάθε διαμέρισμα μέσα. Απλώς με τη σημερινή τεχνολογία θα ήθελαν αλλαγή στα 10 χρόνια. Γι' αυτό καλύτερα ένα τέτοιο σχέδιο να γίνει όταν θα έχουμε μαζική παραγωγή μπαταριών νατρίου που και φθηνότερες θα είναι και έχουν κύκλο ζωής πάνω από 15 χρόνια και 10000 κύκλους φόρτισης

Δεν νομίζω αν πάρεις ένα καλό inverter να τον πάρεις στα χέρια την δεκαετία. Τώρα για την μπαταρία επίσης είναι σχετικό. Πολλές γράφουν στο φυλάδιο τους για 20000 και 30000 κύκλους ζωής φαντάζομαι βέβαια ότι εννοούν μέχρι να ξελιγωθούν γιατί είναι και λίγο σχετικό τι λέει ο κάθε κατασκευαστής.

Πάντως ήδη έχουν πέσει πολύ τιμές. Τις προάλλες έβλεπα μπαταρία 15KWh τοποθέτηση δάπεδο ή κρεμαστή στα 1800€ ενώ πριν κάνα 6μηνο ήταν στα 2400€

Σίγουρα του νατρίου θα είναι πολύς ανώτερης τεχνολογίας αλλά πότε θα τις δούμε στην παραγωγή παίζεται. Ακούγονται χρόνια τώρα ότι είναι έτοιμες αλλά καμιά εταιρεία δεν βγάζει κάτι.

Επεξ/σία από manolis940
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Το swift παίζει να είναι πιο μικρό απο το fabia και δεν έχω πρόβλημα. Δε λέμε να γυρίσω όλη την Ευρώπη αλλά για καθημερινό αυτοκίνητο 5-15λέπτων που είναι οι διαδρομές μου είναι τέλειο.

Και πάλι έχει σκληρά πλαστικά αλλά δε με ενοχλούν. 

Το θεωρώ εργαλείο και όχι για χλίδες και μούρη!

οχι δεν λεω οτι με ενοχλει να τα βλεπω. ακουμπαει το γονατο στην κονσολα και ειναι σκληρο πλαστικο και ενοχλει το ποδι. νιωθεις ενοχληση δηλαδη αμεσως. πρεπει να οδηγας με κλειστα ποδια. 

 

δες το γονατο του. το αλλο ακομπαει στην πορτα. 

Hyundai Inster EV: prices for dinky electric supermini start at under £24k

κατα τα αλλα μου φανηκε υπεροχο αμαξι. εχω δει και απειρα review και εχει οτι θελεις για αμαξι πολης. εγω το βρισκω και ομορφο μεσα εξω.

Επεξ/σία από basilis_k6
  • Like 2
Δημοσ.
16 hours ago, manolis940 said:

Εδώ πηγαίνουν με θερμικά τύπου aygo που παίζει να έχουν 300χμ αυτονομία με ένα ντεπόζιτο γεμάτο σε εθνική.

To Aygo βέβαια σε αντίθεση με το Elroq για το οποίο γίνεται η κουβέντα είναι αμάξι πόλης.

Και πάλι με 35 λίτρα που έχει βγάζει εύκολα πάνω από 300 χλμ σε ταξίδι.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, NickTG είπε

To Aygo βέβαια σε αντίθεση με το Elroq για το οποίο γίνεται η κουβέντα είναι αμάξι πόλης.

Και πάλι με 35 λίτρα που έχει βγάζει εύκολα πάνω από 300 χλμ σε ταξίδι.

Πολυ παραπανω. Το aygo με 130κμ ανα ωρα  θα κανει πανω απο 300 ενω το μικρο ελροκ με την 50αρα θα κανει τα μισα. Ουτε το 85αρι ελροκ δεν φτανει το aygo. Το προβλημα βεβαια δεν είναι τοσο στην αυτονομια αλλα στα 30 λεπτα ανεφοδιασμού σε συνδιασμό με το πληθος φορτιστων και κυριως την τιμή του ελροκ. Αν ειχε την τιμη του aygo δεν θα καναμε αυτη την συγκριση αλλα κανει οσο 2-3 aygo. Μπορείς βεβαια να ταξιδευεις με 100 αλλα ειναι καπως αστειο να εχεις πληρωσει 35κ ευρω και να πηγαινεις με ταχυτητες παπιου.

  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

Πολυ παραπανω. Το aygo με 130κμ ανα ωρα  θα κανει πανω απο 300 ενω το μικρο ελροκ με την 50αρα θα κανει τα μισα. Ουτε το 85αρι ελροκ δεν φτανει το aygo. Το προβλημα βεβαια δεν είναι τοσο στην αυτονομια αλλα στα 30 λεπτα ανεφοδιασμού σε συνδιασμό με το πληθος φορτιστων και κυριως την τιμή του ελροκ. Αν ειχε την τιμη του aygo δεν θα καναμε αυτη την συγκριση αλλα κανει οσο 2-3 aygo. Μπορείς βεβαια να ταξιδευεις με 100 αλλα ειναι καπως αστειο να εχεις πληρωσει 35κ ευρω και να πηγαινεις με ταχυτητες παπιου.

Πάντως δεν ξέρω γιατί πέφτετε απ' τα σύννεφα. Αυτές είναι οι καταναλώσεις των ηλεκτρικών σε κρύο καιρό.

Απ' το ev database
Για Elroq: https://ev-database.org/car/3033/Skoda-Elroq-85
image.png.ea3723d3d2d7011cd307cba3ac665482.png

 

Dolphin: https://ev-database.org/car/1919/BYD-DOLPHIN-604-kWh
image.png.61468ed2ab3ebe8b52196a9eb16725f3.png
Tesla: https://ev-database.org/car/1991/Tesla-Model-3
image.png.f56cbc2c564ff3b7878cea349c886ac9.png

 

Στο Tesla υπάρχει αυτή η μεγάλη διαφορά εξαιτίας της αεροδυναμικής τους και ίσως να μην επιλέγει σε αυτές τις θερμοκρασίες να ζεστάνει την μπαταρία, διότι όντως φαίνεται πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση. Γενικά είναι ψέμα αυτό που λένε ότι χάνουν το μισό τους range τα ηλεκτρικά στο κρύο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χάνουν καθόλου.

Πάντως στα 35000€ αν σε παίρνει να πας σε Tesla ή BYD Seal λόγο του ότι δεν κάνεις χιλιόμετρα μέσα στην πόλη και χρειάζεται να παρκάρεις και να ξεμπαρκάρεις δεν βρίσκω λόγο να πας στο Elroq.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 ώρες πριν, malakudi είπε

Ένας inverter με μία μπαταρία 15KWh πιάνει ελάχιστο χώρο, μπορεί να μπει σε κάθε διαμέρισμα μέσα. Απλώς με τη σημερινή τεχνολογία θα ήθελαν αλλαγή στα 10 χρόνια. Γι' αυτό καλύτερα ένα τέτοιο σχέδιο να γίνει όταν θα έχουμε μαζική παραγωγή μπαταριών νατρίου που και φθηνότερες θα είναι και έχουν κύκλο ζωής πάνω από 15 χρόνια και 10000 κύκλους φόρτισης

Στην Ελευσίνα και στον Ασπρόπυργο μυρίζουν τα διυλιστήρια, πάντα μύριζαν. Τι σχέση έχει αυτό με καύση φυσικού αερίου για ενέργεια που γίνεται σε άλλα σημεία; Τα διυλιστήρια εκεί μετατρέπουν το αργό σε βενζίνη και ντίζελ για τα θερμικά. Αν εκλείψουν τα θερμικά, θα εκλείψουν και τα διυλιστήρια (σε ένα ποσοστό τέλος πάντων)

  Απόκρυψη περιεχομένων

1. Μονάδα ΗΡΩΝ (Θήβα)

  • Τοποθεσία: Βοιωτία, κοντά στη Θήβα.

  • Ιδιοκτησία: Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ENGIE – Qatar Petroleum.

  • Τύπος: Συνδυασμένου κύκλου.

  • Ισχύς: Περίπου 435 MW.

2. Μονάδα ΕΛΠΕ/ELPEDISON (Θεσσαλονίκη & Θίσβη)

  • Θεσσαλονίκη: Μονάδα στο βιομηχανικό πάρκο.

  • Θίσβη (Βοιωτία): Νεότερη μονάδα φυσικού αερίου.

  • Ισχύς: Κάθε μονάδα περίπου 400-420 MW.

  • Ιδιοκτησία: Elpedison (κοινοπραξία ΕΛΠΕ – Edison).

3. Αλουμίνιον της Ελλάδος (ΑΓΕΤ - MYTILINEOS Energy)

  • Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Βοιωτία.

  • Ιδιοκτησία: MYTILINEOS.

  • Ισχύς: Πάνω από 400 MW.

  • Εξυπηρετεί και το εργοστάσιο αλουμινίου.

4. Protergia (Αλιβέρι & Άγιος Νικόλαος)

  • Τοποθεσίες: Άγιος Νικόλαος (Βοιωτία) και Αλιβέρι (Εύβοια).

  • Ιδιοκτησία: MYTILINEOS.

  • Ισχύς: Άνω των 800 MW συνολικά.

5. ΔΕΗ (Μεγαλόπολη & Κομοτηνή)

  • Μεγαλόπολη V: Μονάδα συνδυασμένου κύκλου 811 MW.

  • Κομοτηνή: Μονάδα 485 MW.

  • Ιδιοκτησία: Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ).

6. Αλεξανδρούπολη (υπό κατασκευή)

  • Νέα μονάδα φυσικού αερίου από τον όμιλο Κοπελούζου σε συνεργασία με άλλους εταίρους.

  • Σύνδεση με το FSRU Αλεξανδρούπολης (πλωτός σταθμός LNG).

 

https://energypress.gr/news/dyo-nees-monades-sithya-synolikis-ishyos-50mw-sta-diylistiria-elpe-aspropyrgoy-erga

https://energypress.gr/news/adeia-leitoyrgias-gia-stathmo-sithya-22mw-sto-diylistirio-tis-helleniq-energy-stin-eleysina

οι μονάδες που δείχνεις είναι αποκλειστικά παραγωγή αερίου. τα ΕΛΠΕ σε όλα τα διυληστήριά τους έχουν κάνει επεκτάσεις και έχουν προσθέσει και παραγωγή ενέργειας πέρα από την διύληση.

Επεξ/σία από james01gr

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...