Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, Nabuko είπε

Το Subaru Uncharted 

Όλες οι εκδόσεις, εφοδιάζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου 74,7 kWh, με μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 492 χλμ.

Το πότε θα έρθει Ευρώπη και πόσο θα κοστίζει θα φανεί στην πορεία

2026-subaru-uncharted_35.jpg.7d7e36c7777cc68f1129fa8d1e4d5c1c.jpg

2026-subaru-uncharted_33.jpg.54809b69586b732b02fb6635ccdd2530.jpg

2026-subaru-uncharted_31.jpg.dad2061d2431efca19c75f1ab802b835.jpg

2026-subaru-uncharted_30.jpg.fd5fbbbddf87c6372237f103a1301a18.jpg

2026-subaru-uncharted_11.jpg.1985bd50f57d5d1cf647d2187d3725ec.jpg

Βρε τι μου θυμίζει.. Τι μου θυμίζει..

  • Like 1
  • Haha 2
  • Απαντ. 2,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έκανα test-drive το Ford Puma Gen-E.

Μού έκανε εξαιρετική εντύπωση σε κύλιση.

Επίσης, εξαιρετικά ελαφρύ για ηλεκτρικό της κατηγορίας του.

Όσο απογοητευμένος ήμουν όταν δοκίμασα το KIA EV3, τόσο ικανοποιημένος έμεινα από αυτό.

Μού θύμισε τα ωραία πατήματα των λίγο παλιότερων Ford.

Γενικότερα και ωραία αίσθηση μέσα στην καμπίνα.

Από τα αυτοκίνητα που θα τα έχω σίγουρα υποψήφια πρώτα-πρώτα, αν είναι να κινηθώ σε B-SUV ηλεκτρικό.

Όσο για το χώρο αποσκευών με το Gigabox, μαγεία.

Edit: ξέχασα να προσθέσω την καταπληκτική ενσωμάτωση του Google στο infotainment του, χωρίς τις άλλες custom προσεγγίσεις των άλλων πιο κλειστών συστημάτων του κάθε κατασκευαστή, που πασχίζεις σε μερικές ενέργειες να τα κάνεις να παίξουν γρήγορα και εύκολα με το κινητό σου (π.χ. Google maps κατευθείαν από το κινητό σου)

 

Επεξ/σία από QuantumWanderer
  • Like 8
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με τα δεδομένα που έχουμε ως σήμερα, θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο η ύπαρξη LFP μπαταρίας σε ένα μοντέλο έναντι μιας NMC, στην επιλογή σας για αγορά ηλεκτρικού;

Επεξ/σία από QuantumWanderer
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 hours ago, QuantumWanderer said:

Έκανα test-drive το Ford Puma Gen-E.

Μού έκανε εξαιρετική εντύπωση σε κύλιση.

Επίσης, εξαιρετικά ελαφρύ για ηλεκτρικό της κατηγορίας του.

Όσο απογοητευμένος ήμουν όταν δοκίμασα το KIA EV3, τόσο ικανοποιημένος έμεινα από αυτό.

Μού θύμισε τα ωραία πατήματα των λίγο παλιότερων Ford.

Γενικότερα και ωραία αίσθηση μέσα στην καμπίνα.

Από τα αυτοκίνητα που θα τα έχω σίγουρα υποψήφια πρώτα-πρώτα, αν είναι να κινηθώ σε B-SUV ηλεκτρικό.

Όσο για το χώρο αποσκευών με το Gigabox, μαγεία.

Edit: ξέχασα να προσθέσω την καταπληκτική ενσωμάτωση του Google στο infotainment του, χωρίς τις άλλες custom προσεγγίσεις των άλλων πιο κλειστών συστημάτων του κάθε κατασκευαστή, που πασχίζεις σε μερικές ενέργειες να τα κάνεις να παίξουν γρήγορα και εύκολα με το κινητό σου (π.χ. Google maps κατευθείαν από το κινητό σου)

 

Ναι αλλα με αυτο ξεχνας ταξιδια. Ουτε χωρητικοτητα εχει η μπαταρια ουτε σοβαρη ταχυτητα φορτισης.

2 hours ago, QuantumWanderer said:

Με τα δεδομένα που έχουμε ως σήμερα, θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο η ύπαρξη LFP μπαταρίας σε ένα μοντέλο έναντι μιας NCM, στην επιλογή σας για αγορά ηλεκτρικού;

Οχι καθολου

Επεξ/σία από gbras
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, gbras είπε

Ναι αλλα με αυτο ξεχνας ταξιδια. Ουτε χωρητικοτητα εχει η μπαταρια ουτε σοβαρη ταχυτητα φορτισης.

Οχι καθολου

Γιατί όχι. Αν και δεν έχουμε μακράς διάρκειας δεδομένα αλλά φαίνεται να αντέχουν περισσότερους κύκλους οι LFP σε σχέση με τις NMC. Επίσης και στην αντοχή θερμοκρασιών οι LFP είναι αρκετά ανώτερες. Εκεί που κερδίζουν οι NMC βέβαια είναι στην πυκνότητα(Energy Density).

Δεν είναι ότι θα απέκλεια την αγορά ενός αυτοκινήτου με NMC αλλά αν είχα να το συγκρίνω με ένα παρόμοιο με LFP σίγουρα θα κέρδιζε το δεύτερο ένα πόντο. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, gbras είπε

Οχι καθολου

Ακούω από κάποιους ότι με την LFP άφοβα την φορτίζεις μέχρι 100% χωρίς να σκέφτεσαι τη μακροχρόνια επίπτωση, ειδικά για χρήση εκτός πόλης, όπου δεν είναι άνετο να ξεκινάς ταξίδι με τους περιορισμούς 20-80% των NMC, οπότε επί της πράξης (λένε αυτοί), δεν έχεις όλο το εύρος με τις NMC.

Επεξ/σία από QuantumWanderer
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 minutes ago, manolis940 said:

Γιατί όχι. Αν και δεν έχουμε μακράς διάρκειας δεδομένα αλλά φαίνεται να αντέχουν περισσότερους κύκλους οι LFP σε σχέση με τις NMC. Επίσης και στην αντοχή θερμοκρασιών οι LFP είναι αρκετά ανώτερες. Εκεί που κερδίζουν οι NMC βέβαια είναι στην πυκνότητα(Energy Density).

Δεν είναι ότι θα απέκλεια την αγορά ενός αυτοκινήτου με NMC αλλά αν είχα να το συγκρίνω με ένα παρόμοιο με LFP σίγουρα θα κέρδιζε το δεύτερο ένα πόντο. 

Αν ειναι ταξι εχει νοημα, αλλιως και οι NMC κρατανε για αρκετες εκατονταδες χιλιομετρα. Πολυ παραπανω απο οτι θα κανει καποιος με φυσιολογικη χρηση. Στην πραξη λοιπον δεν εχει σημασια και δεν θα επρεπε καποιος να κοιταει την χημεια της μπαταριας.

 

8 minutes ago, QuantumWanderer said:

Ακούω από κάποιους ότι με την LFP άφοβα την φορτίζεις μέχρι 100% χωρίς να σκέφτεσαι τη μακροχρόνια επίπτωση, ειδικά για χρήση εκτός πόλης, όπου δεν είναι άνετο να ξεκινάς ταξίδι με τους περιορισμούς 20-80% των NMC, οπότε επί της πράξης (λένε αυτοί), δεν έχεις όλο το εύρος με τις NMC.

Το ιδιο αφοβα το κανεις και με τις NMC. Εγω το κανω οποτε το χρειαζομαι μην αφηνοντας για ωρες ομως το αυτοκινητο στο 100% ακινητο. Το ευρος αυτο το βαζουμε εμεις για καλυτερη διαχειρηση, δεν ειναι τεχνικος περιορισμος και ουτε απαγορευται να το πας στο 0% εως 100% αν και οταν αυτο χρειαζεται. Τα ιδια ισχυουν και για τις LFP με την διαφορα οτι στις LFP πρεπει να την πηγαινεις στο 100% και να την αδειαζεις μια στο τοσο ωστε να εχεις σωστες ενδειξεις της χωρητικοτητας. Η διαφορα ειναι οτι οι LFP αντεχουν διπλασιους η τριπλασιους κυκλους φορτισης που ομως στην πραξη δεν εχει και τοσο σημασια για τον μεσο οδηγο. Αν κανει καποιος 100κ χιλιομετρα το χρονο τοτε ναι εχει σημασια.

Επεξ/σία από gbras
  • Like 2
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, gbras είπε

Η διαφορα ειναι οτι οι LFP αντεχουν διπλασιους η τριπλασιους κυκλους φορτισης που ομως στην πραξη δεν εχει και τοσο σημασια για τον μεσο οδηγο. Αν κανει καποιος 100κ χιλιομετρα το χρονο τοτε ναι εχει σημασια.

Εννοείς ότι ναι μεν έχουν διαφορά στα χαρτιά, αλλά για το μέσο οδηγό στα χρόνια που θα κρατήσει το αυτοκίνητο και με τα χιλιόμετρα που κάνει (ο μέσος πάντα), δεν θα έχει νόημα να καθίσει να ασχολείται με τέτοια θέματα.

Δημοσ.
3 minutes ago, QuantumWanderer said:

Εννοείς ότι ναι μεν έχουν διαφορά στα χαρτιά, αλλά για το μέσο οδηγό στα χρόνια που θα κρατήσει το αυτοκίνητο και με τα χιλιόμετρα που κάνει (ο μέσος πάντα), δεν θα έχει νόημα να καθίσει να ασχολείται με τέτοια θέματα.

Ναι και οτι ειναι και πιο ασφαλεις που και παλι στην πραξη δεν εχει πλεον διαφορα.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
On 19/07/2025 at 12:25, QuantumWanderer said:

Ακούω από κάποιους ότι με την LFP άφοβα την φορτίζεις μέχρι 100% χωρίς να σκέφτεσαι τη μακροχρόνια επίπτωση, ειδικά για χρήση εκτός πόλης, όπου δεν είναι άνετο να ξεκινάς ταξίδι με τους περιορισμούς 20-80% των NMC, οπότε επί της πράξης (λένε αυτοί), δεν έχεις όλο το εύρος με τις NMC.

Όχι, δεν τη φορτίζεις άφοβα, αυτό είναι ένας μύθος. Γενικά και εγώ LFP θα προτιμούσα για τη μακροζωία της, αν και πιστεύω είναι καθαρά ψυχολογικό. 

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η γνωριμία

Spoiler

Μετά από μια "καραμπόλα" από την εταιρεία ενοικιάσεων που είχα κλείσει για δύο μέρες για ταξίδι ένα ηλεκτρικό, βρέθηκα με ένα Ioniq 6 για να ταξιδέψω μεταξύ Αθήνας / Αιγίου / Πάτρας μετ'επιστροφής.

Ήθελα να δω την εμπειρία, τον τρόπο φόρτισης και γενικά αν αξίζει τον κόπο ένα γήινο ηλεκτρικό, εάν τα βγάζει πέρα άνθρωπος ή σιχτιρίζει. Έχουμε και τους κακοθελητές που λένε δεν γίνεται τίποτα, είναι άχρηστα και πάει λέγοντας, κι επειδή το σαραβαλάκι που έχει βγάλει 3 ζωές, δεν θα αντέξει άλλο κάποια στιγμή (Toyota αθάνατο παλαιάς κοπής, δεν έχει μείνει στον δρόμο ποτέ), πρέπει να εκσυγχρονιστούμε (κάάάποια στιγμή).

Αντί λοιπόν του γήινου που είχα επιλέξει, βρέθηκα με το... εξωγήινο. Έβγαλα το καπέλο του νοήμονα ανθρώπου, που δοκιμάζει κάτι που θα το έβλεπε και σαν πιθανή αγορά, και αποφάσισα να το χαρώ σαν μικρό παιδί, αφού δεν είμαστε για τέτοια. Όταν σου χαρίζουν γάιδαρο, λένε..

Λοιπόν, πάμε στα αρνητικά πρώτα, γιατί είναι λίγα και δεν χρειάζεται πολλή κουβέντα. Το αυτοκίνητο είναι - δυστυχώς  - άσχημο. Είχε ξεκινήσει με ένα κόνσεπτ το οποίο θυμίζω:

Spoiler

New Hyundai Prophecy concept review | Auto Express

Spoiler

2020 Prophecy | Concept Car | Design - Hyundai Worldwide

που δυστυχώς κατέληξε χειρότερο κι από την πιο παππουδέικη μερσεντές που υπάρχει:

Spoiler

Hyundai Ioniq 6 - Wikipedia

Spoiler

Hyundai Chief Designer Talks Ioniq 6 Shooting Brake And Ioniq 6 N

 

Στις αλλαγές προφανώς θα έπρεπε να υπάρχουν κάποια λειτουργικά χαρακτηριστικά (πχ τα μπροστινά active flaps για να ζει η μπαταρία και την επόμενη 4ετία), αλλά το υπόλοιπο ρε παιδί μου είναι πίσω από ενα μεγάλο γιατί. Θα έλεγε κανείς ότι μοιάζει με μια κακή αντιγραφή της DS της παλαιάς εποχής.

Το αυτοκίνητο έχει το σχήμα του σωστού αυτοκινήτου, μπερλίνα, χωρίς ογκώδη μπροστινά, χωρίς ύψη, το προφίλ του είναι πολύ επιβλητικό είναι αλήθεια, σου κάνει εντύπωση η αεροδυναμική του σιλουέτα, και εάν το δεις μόνο στο πλάι, αναρωτιέσαι από ποιόν πλανήτη ήρθε, αλλά πίσω και μπροστά, τα πράγματα είναι στραβά. Λίγο τα μεγάλα φώτα μπροστά, λίγο τα διπλά φώτα πίσω (ανάβει και η αεροτομή), ε.. Θα μπορούσαν καλύτερα.

Να πούμε για τα τεχνικά, AWD, 325hp, 77kWh μπαταρία, με βάση την πίσω κίνηση και συνεχή αποστολή ενέργειας και μπροστά. Το πήρα στα χέρια μου με 96% και 477χλμ υπολοιπόμενη αυτονομία. Έλεγε 19,1 μέση κατανάλωση και ~1410 χλμ στο οδόμετρο, έκδοση distinctive, μαύρο με μαύρα δέρματα μέσα, κούκλα. Δεν είμαι οπαδός του μαύρου εννοείται, αλλά μερικές φορές it is what it is. Εσείς να λέγατε όχι. Επίσης αυτή η μυρωδιά της καινουργίλας ρε παιδιά..

Πρώτο πράγμα αφού μαζέψεις το σαγόνι, ένα βίντεο γύρω γύρω, και μερικές φωτογραφίες, όχι για να στέιλεις στην παρέα και να πεις "να εδώ τσιλάρω με την καινούργια μου λίμο", αλλά γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται, μπορεί να μην έχεις δει λεπτομέρειες μέσα στην ντάλα του Ιουλιόυ, και αυτός που στο δίνει επίσης, οπότε για να μην βγει ξινό, προσέχουμε και δεν κοστίζει τίποτα.

Η εκκίνηση

Spoiler

Μπαίνουμε, βρίσκουμε ενστικτωδώς το κουμπί για να κάνει boot (έχει και τίποτα να ανάψει; ), και σε 4-5 δευτερόλεπτα όλα έχουν έρθει στη θέση τους. Πρώτο πράγμα, κλιματιστικό γιατί ψηνόταν (το οποίο στο auto είχε μια ιδιαίτερη προτίμηση στο να επιλέγει τους αεραγωγούς που σε χτυπάνε στο πρόσωπο, οπότε κάθε φορά έπρεπε να επιλέγω άλλο mode) και αεριζόμενα καθίσματα στο φουλ, γιατί έτσι, δεύτερο, pair το κινητό, που πήγε άριστα, αλλά δεν ήθελε ασύρματο apple carplay - μπορεί να έφταιγε και λίγο το παλιό iPhone που του πάσαρα είναι αλήθεια - οπότε αυτό το άφησα για αργότερα.

Drive Mode με γύρισμα του επιλογέα δύο κλικ, για να φύγει από το P και το N, λίγο χάιδεμα στο γκάζι και αρχίζει να έρπεται. Εκεί το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι το πόσο ευκολοδήγητο είναι. Άμεσα αντιλήφθηκα τον όγκο του αυτοκινήτου των 4.88m x 1.88m χωρίς τους καθρέφτες, πράγμα που μου έκανε τεράστια εντύπωση, ενώ το πεντάλ του γκαζιού στο Level 2 Regen από το boot, στην αρχή μου φάνηκε κάπως ευαίσθητο, όμως μετά το συνήθισα και άρχισα να παίζω με τα Paddles για να δούμε τι σημαίνει τελικά και αυτό το one pedal drive. Το τιμόνι ελαφρύ, αλλά σαφέστατο, με όχι τόση πολλή πληροφορία, αλλά είναι οικογενειακή μπερλίνα, όχι σπορ κουπε..

Λίγη ώρα οδήγησης πριν το ταξίδι για να μην πάθουμε καμιά ζημιά και αρχίζουν τα πρώτα συμπεράσματα. Πρώτον, είναι τόσο γρήγορο όσο λέει; Βρίσκω ένα κλειστό πάρκιν και δοκιμάζω να δω πώς αποκρίνεται στο γκάζι. Τα 5 δευτερόλεπτα 0-100 δεν τα μέτρησα, αλλά η αίσθηση που μου άφησε είναι ότι λένε αλήθεια εκεί στη Χιουντάι. Το γκάζι αποκρίνεται άμεσα, είναι φυσική συνέχεια του ποδιού σου. Δεν λαγκάρει, στην απόκριση θυμίζει ντιζάτο με ροπή διαθέσιμη από το 0 σε στεροειδή, απλά σε προσέχει ίσως λίγο στο normal mode, για να μην παραβγούν απότομα τα άλογα και κάνεις ζημιά στα λάστιχα, των 225/55 R18 στην περίπτωση, που βοηθούσαν θεωρώ και στην καλή ποιότητα κύλισης. Πιο πάνω έχει και 20 ίντσες, αλλά τι να τις κάνεις..;

Το πιο καθηλωτικό για μένα, είναι κάτι που δεν το περίμενα - ο ήχος των ηλεκτροκινητήρων όταν εκκινούν με τέρμα γκάζι. Όποιος έχει ακούσει ηλεκτροκινητήρες, τον ξέρει, αλλά στον δρόμο ακούγεται και είναι διαστημικό. Μπορεί να έφαγα και λίγη παπάτζα από τεχνητό ήχο εδώ που τα λέμε, αλλά το λάτρεψα. Ναι, δεν είναι V8, αλλά μη συγκρίνουμε μήλα με γεώμηλα..

Αρχίζουμε να κινούμαστε στους δρόμους της Αθήνας, και αφού έχουμε φορτώσει κι εξοπλιστεί με όλα τα καλώδια που χρειάζεται για να παίξει το CarPlay, σκέφτομαι πρώτον πόσο κακοί είναι και δεύτερον πόσο δεν χωράνε αυτά τα αυτοκίνητα ούτε στους δρόμους ούτε στις ζωές μας. Οι λακκούβες δεν σταματούν να διαδέχονται η μια την άλλη και αυτό τις καταπίνει με απλούς γδούπους. Τα καπάκια των υπονόμων, δε, διαμαρτύρονται στο πέρασμα του, κάτι που δεν ξαναέκανα έκτοτε, γιατί με 2.1 τόννους, ποτέ δεν ξέρεις ποιανού θα είναι η τελευταία του. Τα παππούδια δεν το ακούνε ιδιαίτερα, και δύο φορές αναγκάστηκα να σταματήσω για να γλιτώσω το κακό, παρόλο τον ήχο από το εξωτερικό ηχείο που έδινε σήμα για την παρουσία μου. Φευ..

Το ηχοσύστημα έπαιζε με τέτοιο τρόπο ώστε να μην χρειαστεί ακόμα και εγώ το μαμούνι να μπω στην διαδικασία να δω πόσες ρυθμίσεις έχει, το Tidal βρήκε το έτερο του ήμισυ και από εδώ και πέρα σκεφτείτε να παίζει μπιτσομπαρίστικα chill κομμάτια καθ'όλη τη διάρκεια, σε ένα διαρκές ηλιοβασίλεμα του Ιουλίου..

Το ταξίδι

Spoiler

Τέρμα η μίρλα, ήρθε η ώρα. Αττική οδός. Εκεί αρχίζει και ξεδιπλώνει το ταλέντο.  Κυλάει αρχοντικά, μηδέν ήχοι, μηδέν τριγμοί, μηδεν.. 100. Ρεπρίζ φανταστικές, που σε κάνουν να μην χρειάζεσαι να τρέξεις, δεν έχεις να αποδείξεις πολλά άλλωστε, αλλά κάτι περίεργο συμβαίνει.

Αρχίζουν τα βοηθήματα να μην βγάζουν νόημα, και τα μπιπ μπιπ να γίνονται πολλά.. Μπιπ για την αλλαγή του ορίου ταχύτητας, άλλο μπιπ για την υπέρβαση, άλλο μπιπ για την αλλαγή της λωρίδας (που πάντα βγάζω φλας, αλλά δεν του έφτανε), και το χειρότερο όλων βζζζζ, για την υποτιθέμενη αναχώρηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας και την αυτόματη διόρθωση. Ειδικά η αυτόματη διόρθωση, με έκανε να παίρνω τις στροφές σα να έχω πιεί όλα τα τσίπουρα του κόσμου, γιατί δεν σε αφήνει να κρατήσεις την γραμμή οδήγησης, πρέπει SONY και ντε να είσαι τσαακ στη μέση. Not for me. Η συνεπιβάτις ανέλαβε το έργο της απενεργοποίησης "όπου δεις lane something ΞΕΠΑΤΑ ΤΟ". Πολύ μετά διάβασα ότι κλείνει και με παρατεταμένο πάτημα σε ένα κουμπί στο τιμόνι, αλλά πού μυαλό για τέτοια.

Δοκιμάζοντας λίγο το adaptive cruise control, που το κακόμοιρο μια χαρά δούλευε, αλλά τελικά δεν με κέρδισε, γιατί ήθελα περισσότερο engagement κι αυτό σου δίνει όσο περισσότερο disengagement γίνεται. Παρατήρησα ότι με το cruise control, έρχονται και ενεργοποιούνται και όλα τα υπόλοιπα καλούδια που έχεις κλείσει, οπότε πρέπει να τα κλείσεις από την αρχή σε περίπτωση που το βαρεθείς, πράγμα που με έκανε να μην το ξανανοίξω, μετά την τρίτη ευκαιρία που του έδωσα.

Η προσοχή τώρα είναι στο τι κάνουμε με το regen και πώς να μην ξεφύγουμε και τρέχουμε σαν παλαβοί, γιατί τα εκατό..ήντα έρχονται σαν ένα στιγμιαίο λάθος και το δίπλωμα το χρειαζόμαστε για την υπόλοιπη ζωή μας. Και τη ζωή μας.

Μιας και λέμε για 100 και ήντα, το αυτοκίνητο δεν είχε καμία υποψία κλίσεων, ο έντονος αέρας δεν το κουνούσε από τη θέση του και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σχεδόν ανύπαρκτοι. Για να μην τα πολυλογούμε, το αυτοκίνητο έφτασε στο Αίγιο με 14.6kWh/100km και κοντά 56-57% μπαταρία με αρκετά οικονομική διάθεση και Lvl2 regen, που με την ίδια διάθεση, μπορούσαν να με γυρίσουν άνετα πίσω, με ένα μικρό ψεγάδι που δεν μπορούσα να καταλάβω ποιός έφταιγε για αυτό. Ένιωσα ότι λόγω του ψηλου πατώματος, τα πόδια μου δεν είχαν αρκετή κλίση απέναντι στα πεντάλ οπότε κάπως δεν υπήρχε σωστή στήριξη. Το έριξα στην απειρία μου (και όχι στην ηλικία μου - ηθελημένα παρακάμπτοντας ότι έρχονται απειλητικά τα δεύτερα άντα) άρα και στην κακή ρύθμιση που έκανα, οπότε είπα θα το ξαναδώ αυτό. Εννοείται πως το ξέχασα, και το θυμήθηκα όταν ξαναενοχλήθηκα στην επιστροφή φτάνοντας. Event driven.

Η ζωή στο χωριό

Spoiler

Στους επαρχιακούς δρόμους, άρχισα να ψάχνω άλλα ταλέντα, όπως την δυνατότητα να μπαίνει στις στροφές, το i-Pedal (one pedal drive) και τα νυχτερινά Matrix led φώτα, με τις διασταυρούμενες δέσμες.

Εάν δεν το έχει δει κανείς, μπορεί να τρακάρει χαζεύοντας το. Χρησιμοποιεί τους τόννους τεχνολογίας που κουβαλάει για να σβήσει αυτόματα την δέσμη που χυπάει ΜΟΝΟ το σημείο που βρίσκεται ο επερχόμενος απέναντι, κρατώντας όλες τις άλλες ανοιχτές, αδειάζοντας λίγο μπροστά του και γεμίζοντας πίσω του, δημιουργώντας ένα κενό φωτός ώστε να μην τον χτυπάει απ'ευθείας. Σα να χωρίζει ο Μωησής τη θάλασσα ένα πράγμα, αλλά με φως.

Ελέγθηκε και η ηλιοροφή με την ευκαιρία των μικρότερων ταχυτήτων, η οποία είναι ένα γκάτζετ και τίποτα άλλο. Άχρηστη για τον ελληνικό ήλιο, χρήσιμη για το συνεργείο που θα σας χρεώσει για την ετήσια συντήρηση της (λούκια, γρανάζια, οδηγοί κλπ), αφού εάν δεν, ετοιμαστείτε για νερά στην ταπετσαρία και σκουριές..

Ήρθε η ώρα του στενού στο χωριό. Εκεί είπα με συγχωρείτε, όχι, δεν γίνεται. Αυτό δεν είναι ηλεκτρικό φαινόμενο, αλλά οποιαδήποτε τέτοια μπερλίνα, δεν μπαίνει στους δρόμους φτιαγμένους για Toyota Hilux που οι καθρέφτες του έχουν χάσει την μάχη με κάποιο κλαδί ελιάς ή παρακείμενο μαντρότοιχο. Παρκάραμε στον κεντρικό λοιπόν με τις κατάλληλες αποστάσεις απο το πεζοδρόμιο μιας και λίγο περπάτημα δεν έβλαψε κανέναν.

Πίσω στην πόλη

Spoiler

Την επόμενη μέρα στην Πάτρα, δεν συναντήσαμε κάποιο σοβαρό πρόβλημα, οπότε το περναμε λίγο γρήγορα αυτό.

Ενδεικτικό του καταναλωτικού κοινού που προορίζεται, οι μπαρμπάδες στα φανάρια με δείχνανε, και σχολιάζανε. Άξιο αναφοράς κάπου εδώ ότι ο πίσω καθρέφτης προσφέρει ορατότητα κατ' ελάχιστον ικανή να δεις τον πίσω να σε δείχνει και να σχολιάζει με τον δίπλα του, ενώ οι πλαϊνοί καθρέφτες είναι άριστοι, που συνδυάζονται με εικόνα από τις πλαϊνές κάμερες στην οθόνη του οδηγού σε παραθυράκια, κάθε φορά που βγάζεις φλας. Convenient.

Το επόμενο που μου άρεσε ήταν πως όταν ένας ελ νεάτερνταλ με δίτροχο που δεν ήθελε τη ζωή του, προσπάθησε να μου χωθεί απο αριστερά παραλίγο πέφτονας πάνω στο αριστερό φτερό μου στην έξοδο προς εθνική, με ένα καλό βύθισμα του γκαζιού κατάλαβε ότι η καγκουριά που πήγε να κάνει σκεπτόμενος με τον κλασσικό τρόπο του "ντόπιου με την προτεραιότητα", δεν είχε ελπίδες εδώ.

Το αυτοκίνητο μετά την επιστροφή στο Αίγιο, φιλοξένησε ένα φιλικό ζευγάρι, οι οποίοι παραδέχτηκαν ότι πίσω είχαν αρκετό χώρο για να παίξουν βόλει - οκ ίσως όχι όσο σε ένα Seal, που είχα δει σε άλλο επεισόδιο - και να βολευτούν για να τους κάνω ένα Acceleration check. Πάντα εντυπωσιάζει ένα acceleration check: Δεν χρειάζεται πολύ, ένα νόμιμο 20-90, κατά την επιτάχυνση στην ευθεία μετά την είσοδο σε μια παλιά εθνική πχ, για να παραδεχτούν άλλοι δύο τον ηλεκτρικό δρόμο που έχουν πάρει τα πράγματα.

Η φόρτιση

Spoiler

Νηστικό αρκούδι δε χορεύει. Την τρίτη μέρα, μετά από την κίνηση στην επαρχία, η μέση κατανάλωση είχε φτάσει στις 15.2kWh/100 και τα υπολοιπόμενα χιλιόμετρα ήταν κάτω από 180, ιδανικά για να σπρώχνουμε στα τελευταία μέτρα του δρόμου. Δεν υπήρχε λόγος όμως, αφού η NRG είχε την καλοσύνη να έχει εγκαταστήσει δύο 180ρηδες Siemens, σε ένα κοντινό σημείο. Μετά τον απαραίτητο καφέ στο μπιτσόμπαρο, ήρθε η ώρα της φόρτισης και επιστροφής.

Αχαρτογράφητα τα νερά για μένα, αφού το μόνο που είχα κάνει το προηγούμενο βράδυ είναι να γίνω μέλος στην εφαρμογή τους και να αφήσω 10 ευρώ πουρ μπουάρ που λέμε ώστε να ενεργοποιηθεί το account, τα οποία φυσικά είναι διαθέσιμα μετά για την φόρτιση. Πρέπει επίσης, λέει, για να έχεις την δυνατότητα φόρτισης να έχεις τουλάχιστον 5 Ευρώ μέσα στο πορτοφόλι της NRG, πολιτική του καταστήματος.

Κοιτάζω στο app της NRG, όπου με μεγάλη μου χαρά (not), βλέπω ότι και οι δύο φορτιστές δεν είναι διαθέσιμοι και αρχίζουν να με ζώνουν τα φίδια, μιας και ο προγραμματισμός μου για φόρτιση και απογείωση μοιάζει λίγο ουτοπικός. "Πάμε κι όπου βγει" είναι το σύνθημα, ποντάροντας ότι μέχρι να φτάσω (ίσα με 10-15 λεπτά), θα έχει φύγει το οποίο κακό τους βρήκε.

Υποτίθεται για να αξιοποιήσω όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου (ή ένα μέρος, αφού η πλατφόρμα είναι 800V, και οι δυνατότητες φόρτισης πάνε έως 350kWh), πρέπει να γίνει ένα battery precondition, που το πετυχαίνεις μόνο αν βάλεις τον φορτιστή που θέλεις στο ενσωματωμένο navi. Τι γίνεται όμως αν το navi δεν έχει τον φορτιστή; Με κυριεύει το ελληνικό δαιμόνιο και λέω "θα το κλέψω", βάζοντας κάποιον φορτιστή που έμοιαζε κοντά, ενώ παράλληλα το Google maps έδειχνε τον δρόμο για τον σωστό.

Φτάνω, άδειες οι θέσεις και "θαύμα" αναφώνησα, αλλά το επόμενο πρόβλημα που βλέπω με τον δύσκολο τρόπο, είναι πως έχεις υποχρέωση να είσαι στην σωστή πλευρά της ιστορίας του φορτιστή, γιατί δεν φτάνει το καλώδιο, οπότε μανούβρα και με την προσπάθεια 2, ο φορτιστής κούμπωσε. Με το κούμπωμα, "κλακ" τα ρελέ, και αρχίζει το "καλό". Έλεγχος καλωδίου, επικοινωνία με το αυτοκίνητο και τα ρέστα, μέσα σε ένα λεπτό περίπου όλα ήταν έτοιμα.

"Πλησίαστε την κάρτα RFID" και λέω οκ, πάμε τώρα στο κινητό, γιατί κάρτα δεν έχουμε εμείς οι φτωχάλες. Σαν άλλος Ηρακλής Πουαρώ, ψάχνω το QR, και τελικά το βρήκα κάπου επάνω δεξιά, το σκανάρω στην εφαρμογή, επιλέγω από τη λίστα τον φορτιστή που έχω κουμπώσει και ξεκινάω την φόρτιση.

Μπαίνω στο αυτοκίνητο, το οποίο με ενημερώνει πως "θα ακούσεις ήχους, μην αγχώνεσαι, όλα καλά θα πάνε" και "άμα συνεχίσεις να έχεις αναμμένο το κλιματιστικό, να ξέρεις θα αργήσουμε". Δεν πρόλαβε να το πει, το αυτοκίνητο άνοιξε τα flaps μπροστά και πήραν μπρος όλα τα μηχανικά μέρη που μπορούσαν να πάρουν, βεντιλατέρ, αντλίες θερμότητας, και ό,τι άλλο έχει απο κάτω για να προσπαθήσει να γλιτώσει τη μπαταρία και τα υπόλοιπα από το "κακό". Του το δίνω, είχε και 37+ βαθμούς.. Όσον αφορά το κλιματιστικό, δεν πήγα και πολύ με τα νερά του, είχε 37+ βαθμούς άλλωστε (39 έλεγε το αυτοκίνητο, αλλά μου φάνηκε λίγο παρακαμωμένο..). Να πούμε εδώ πόσο με βόλεψαν τα αεριζόμενα καθίσματα με τη ζέστη, που τα είχα υποτιμήσει οικτρά, όχι για τον αέρα στην έδρα, αλλά στην πλάτη..

Στην οθόνη, που μέτραγε την ταχύτητα, δεν άργησε να γράψει 178kWh οπότε εκεί άρχισα να περιεργάζομαι το αυτοκίνητο και όλη την κατάσταση, έψαχνα να βρω εάν λέει κάπου πόσες kWh έχει φορτώσει μέχρι τώρα, αλλά όσο έψαξα δεν το βρήκα, κι έτσι βγήκα στο λιοπύρι, να μάθω από πού αερίζεται το γνωστό ψάρι, μέσω του φορτιστή. Η αλήθεια έλαμψε και πατώντας επάνω στον φορτιστή έδειχνε για 30 δευτερόλεπτα μια οθόνη με λεπτομέρειες για την φόρτιση, αλλά για παραπάνω, έπρεπε να πατήσεις πάλι. Είχα υπολογίσει να πάρει με την τιμή των 0,52 Ευρώ την kWh, περίπου ένα 20ρικό, ήτοι 38,5kW. Έτσι κι έγινε, με το που έφτασε "κοντά", πατάω το stop στο κινητό και το πετυχαίνω στο τόσο - όσο, 19,89€, όπως τα παιχνίδια που παίζουμε για να δούμε εάν έχουμε καλά αντανακλαστικά. Το αυτοκίνητο λέει 350 χιλιόμετρα, αλλά δεν ξέρει τι το περιμένει (ούτε εγώ η αλήθεια είναι), οπότε ας ονειρευτεί.. Το σύνολο, 13 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα, μέχρι να καταφέρουμε να καταλάβουμε τι γίνεται έπρεπε να φύγουμε..

Ξεκουμπώνω, μπαίνω μέσα, και τι να δω. Κόκκινο battery indicator. Βάζω drive, τίποτα. Λέω "ωχ, εδώ θα μείνουμε". Πάλι ο Έλληνας, από την προηγούμενη παράγραφο, λέει "πόσο άσχημα να είναι τα πράγματα, δεν έχει ακουστεί τίποτα για ICCU στο μοντέλο του 2025, καινούργιο είναι άλλωστε, ούτε για υπερθερμάνσεις περίεργες, οπότε μια είναι η λύση: Πάτα κι άσε!". Και πράγματι: Ένα restart μετά την φόρτιση είναι η ενδεδειγμένη διαδικασία, έτσι λένε στο μισό ίντερνετ. Εγώ μέχρι εκείνη τη στιγμή ήμουν στο άλλο μισό. Off-on και φύγαμε!

Η επιστροφή

Spoiler

Φόρτσα για εθνική, ταχύτητες χωρίς τσιγκουνιές για την επιστροφή, 110-130 και παίζω με το regen.

Ξεκινάω με one pedal drive, αλλά μου φάνηκε κακή ιδέα μετά από κάμποση ώρα, γιατί ενώ ήταν πολύ συμμετοχικό, μείωνε πολύ την διαθέσιμη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, με αποτέλεσμα να είναι ή πολύ στο γκάζι, ή πολύ στο regen. Δεν μου φάνηκε κουραστικό, αλλά ήθελα πιο πολλή λεπτομέρεια για λόγους οικονομίας.

Πριν το πρώτο διόδιο, με αρχίζει σε κάτι βουιτά και το NVH ταβανιάζει, σα να έχω βγάλει πανιά, και ψυλλιάζομαι τι έγινε.. Ζεστάθηκε το καημένο απ την φόρτιση και την ντάλα, οπότε άνοιξε τα flaps και τερμάτισε την αντλία για να ψύξει την μπαταρία. Εκεί που είμαι αποφασισμένος να σταματήσω στο διόδιο για να βεβαιώσω την υποψία μου, μόλις πέφτω κάτω από 50-60 χλμ για να αφήσω τα τίμια λεφτά μου, τα κλείνει όλα και επανέρχεται στην παλιά καλή απόλυτη ησυχία του. Η συνοδηγός ούτε που κατάλαβε την διαφορά, αλλά ο μυγιάγγιχτος είχε βάλει τις αισθήσεις όλες στο 150%..

Διάβασα ότι το regen έχει και Auto, λέει, που ρυθμίζει μόνο του, και διάφορα τέτοια, πατάς λέει και τα δύο flaps ταυτόχρονα και σου βγάζει auto ένδειξη. Το βρήκα με την τρίτη, αφού έμαθα με τον δύσκολο τρόπο ότι πρέπει να είσαι στο Lvl 0 για να το πάρει. Μπλικ, regen auto και ακολουθούσε το προπορευόμενο αυτοκίνητο με regen ανάλογα με το τι έκανε.. Απομακρυνόταν, έκανε coast, έφτανε κοντά, έβαζε παραπάνω regen. Μπορούσες να το ρυθμίσεις και με τα paddles για να μην βαριέσαι, αλλά μετά από λίγο σε επανέφερε στην τάξη. Κάτι σαν adaptive cruise control αλλά μόνο regen, χωρίς επιτάχυνση.

Το βαρέθηκα κι αυτό, και αποφάσισα ότι το ιδανικό στην εθνική είναι κάτι ανάμεσα στο Lvl 1 και Lvl 2 (τα paddles είναι αστεία εύκολα, αρκεί να μην το παραθαρευτείς γιατί σε βλέπω να παίζεις φώτα στον απέναντι - όχι εγώ, ένας φίλος) ενώ στην πόλη το "καλό" είναι το i-pedal.

Σε όλη αυτή την εσωτερική αναζήτηση, τα πράγματα τα έκανα πολύ άσχημα από την πλευρά της κατανάλωσης.. Έφτασα μέχρι και 21+, χαλώντας το πρόσωπο μου στην κοινωνία, η οποία ελπίζω να με συγχωρήσει για το ατόπημα, που όμως η ελληνική πραγματικότητα διόρθωσε απότομα, αφού η Κορίνθου - Αθηνών είχε σχέδια να μας πάει σημειωτόν, μάλιστα χωρίς λόγο, αφού ούτε χαλασμένο αυτοκίνητο πετύχαμε, ούτε κάποιο άλλο δυσάρεστο συμβάν που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την κωλυσιεργία. Βέβαια, αυτό με βοήθησε να σώσω την κατάσταση και έτσι φτάσαμε πίσω στο κλεινόν άστυ με 17.1kWh/100km και κάποια 100φεύγα χιλιόμετρα διαθέσιμα. Ο εξυπηρετικότατος αποδέκτης του αυτοκινήτου με ρώτησε με πονηριά "γρήγορο ε;".

Τι να του πεις τώρα.. Ανταλλάξαμε μερικές φιλοφρονήσεις για το αυτοκίνητο, έριξα μια τελευταία ματιά, με πρόφαση μην έχω ξεχάσει τίποτα μέσα, σαν την γυναίκα που ξέρεις ότι δεν θα την ξαναδείς ποτέ, και χάθηκα στο ηλιοβασίλεμα..

Εν κατακλείδι

Spoiler

Μας κάνει; Ναι. Εκτός αν περιμένεις να κάνεις 800 χιλιόμετρα άνευ διακοπής.

Έχει μέλλον η ηλεκτροκίνηση; Ξεκάθαρα ναι.

Τι τους λείπει; Τίποτα, ίσα που έχουν κάτι παραπάνω. Βάρος.

Είναι προσιτή; Το παλεύει, αλλά έχει ακόμα, ανάλογα πόσο κοινός θνητός είσαι..

 

Επεξ/σία από cmaniac
  • Like 23

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...