Προς το περιεχόμενο

To Παρίσι αποφασίζει να περιορίσει τα SUV


Crash24

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στόχος η ενίσχυση της ασφάλειας των πεζών και ο περιορισμός της μόλυνσης της ατμόσφαιρας

Οι Παριζιάνοι υπερψήφισαν την πρόταση τριπλασιασμού των χρεώσεων στάθμευσης για οδηγούς SUV που δεν είναι κάτοικοι της πόλης, στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλει η γαλλική πρωτεύουσα να ενισχύσει την ασφάλεια στους δρόμους, να περιορίσει τη μόλυνση της ατμόσφαιρας και να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή. Οι εισηγήσεις εγκρίθηκαν σε δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, με το 54,6% όσων προσήλθαν στις κάλπες να επικροτούν τα μέτρα που στόχο έχουν τον περιορισμό των "βαρέων, ογκωδών οχημάτων που μολύνουν" στο κέντρο της πόλης.

Από την πρώτη ημέρα του Σεπτεμβρίου, τα βενζινοκίνητα και υβριδικά SUV, καθώς και άλλα μεγάλα οχήματα που υπερβαίνουν σε βάρος τους 1,6 τόνους θα χρεώνονται με 18 ευρώ την ώρα για τη στάθμευση στο κέντρο του Παρισιού και 12 ευρώ την ώρα στην υπόλοιπη πόλη. Οι νέες τιμολογιακές πολιτικές αφορούν και τα ηλεκτρικά οχήματα που ξεπερνούν σε βάρος τους δύο τόνους. Προβλέπονται εξαιρέσεις για τα ταξί και τους δημότες, πράγμα που σημαίνει πως κυρίως θα επηρεαστούν όσοι έρχονται στην πόλη από άλλα μέρη. Σύμφωνα με αφίσα που συνόδευε την προεκλογική καμπάνια, μόλις τρεις στους δέκα Παριζιάνους είναι κάτοχοι ιδιωτικού αυτοκινήτου.

"Το κάνουμε αυτό για να μειώσουμε τη μόλυνση και να προστατεύσουμε την ασφάλεια των παιδιών μας γιατί τα οχήματα αυτά είναι επικίνδυνα", δήλωσε η δήμαρχος του Παρισιού, Aν Ινταλγκό, την περασμένη εβδομάδα. "Το Παρίσι μεταμορφώνεται ώστε να επιτρέψει στους ανθρώπους να ζουν και να αναπνέουν καλύτερα". Σε βίντεο που ανάρτησε στο Facebook προ μηνών, η Ινταλγκό ζήτησε την υπερψήφιση των προτάσεων παραθέτοντας στοιχεία από μελέτη του WWF, σύμφωνα με την οποία τα SUV είναι 20% πιο επιβαρυντικά για το περιβάλλον και έχουν διπλάσια πιθανότητα να σκοτώσουν έναν πεζό σε σύγκριση με μικρότερα συμβατικά αυτοκίνητα.

Η συμμετοχή στο δημοψήφισμα υπήρξε ιδιαίτερα χαμηλή, πάντως, καθώς μόλις το 5,7% των εγγεγραμμένων δημοτών συμμετείχε στη διαδικασία. Την ψηφοφορία παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, ανάμεσά τους το Λονδίνου, καθώς και εκεί καλούνται να διαχειριστούν τα ίδια προβλήματα ασφαλείας και ζητήματα μόλυνσης που προκαλούνται από την αυξανόμενη, διεθνώς, δημοφιλία των οχημάτων κατηγορίας SUV. Την Παρασκευή, ο Σαντίκ Καν, δήμαρχος του Λονδίνου, δήλωσε πως εφόσον διαπιστωθεί πως τα μέτρα που εφαρμόζονται σε άλλες πόλεις έχουν αποτέλεσμα, η δημοτική αρχή της βρετανικής πρωτεύουσας δεν θα διστάσει να τα ακολουθήσει.

Η αύξηση του κόστους στάθμευσης για τα SUV είναι ένα ακόμη μέτρο που εφαρμόζει η Ινταλγκό, προκειμένου να καταστήσει το Παρίσι φιλικότερο προς το περιβάλλον, τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Οι δημοτικές αρχές της πόλης έχουν ήδη βελτιώσει τις υποδομές των ποδηλατοδρόμων, ενώ έχουν ανακοινώσει σχέδια για τη δημιουργία "ζώνης ηρεμίας" περιορισμένης κυκλοφορίας, ώστε να μειωθεί η ροή οχημάτων προς το κέντρο της πόλης, για παράδειγμα, ενώ πέρυσι κατόρθωσαν να απαγορεύσουν τη χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ, στον απόηχο της αύξησης των τραυματισμών αλλά και θανάτων μεταξύ των χρηστών τους. Την περασμένη εβδομάδα η Ινταλγκό δήλωσε ότι η απομάκρυνση των ενοικιαζόμενων σκούτερ δημιούργησε ένα "αίσθημα ελευθερίας και ηρεμίας", το οποίο το Παρίσι σκοπεύει να ενισχύσει περαιτέρω, περιορίζοντας τον αριθμό των ογκωδών οχημάτων που κινούνται στο κέντρο της πόλης.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 79
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μέτρα ότι να ναι...

Ανάθεμα κι αν ξερουν τι θελουν να πετύχουν.

Μάλλον για φοροεισπρακτικά τα κόβω.

Λέφτα θελουν να βγαλουν και βαζουν μπροστα το παραμυθακι της κλιματικής κρίσης.

  • Like 17
  • Thanks 2
  • Confused 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μακάρι να γίνει και στην Αθήνα κάτι τέτοιο, εννοείται αφού φτιάξουν ΜΜΜ αντίστοιχα του Παρισιού!
Επίσης μέσα στο Παρίσι έχει παντού ποδηλατόδρομους. Βλέπεις συνέχεια κοστουμαρισμένους τύπους να κυκλοφορούν με πατίνια και με ποδήλατα...

Επεξ/σία από filip123go
  • Like 8
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού δε μπορώ να καταλάβω το τεχνολογικό κομμάτι της είδησης, ας ρωτήσω κι εγώ. Για τη δίκη της Πισπιρίγκου πότε θα μας ενημερώσετε ρε παιδιά;

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

«...μόλις το 5,7% των εγγεγραμμένων δημοτών συμμετείχε στη διαδικασία»

Πέρα από το αν συμφωνεί κάποιος με το μέτρο ή όχι δε νομίζω ότι το 5,7 % x 54,6 % = 3,1 % μπορεί να νομιμοποιήσει μια τέτοια απόφαση αν και απ' ότι κατάλαβα το δημοψήφισμα έχει να κάνει με εισήγηση-πρόταση και όχι με τη λήψη του μέτρου, το οποίο μάλλον θα ψηφίσει το δημοτικό συμβούλιο.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, kokoviosR είπε

Μέτρα ότι να ναι...

Ανάθεμα κι αν ξερουν τι θελουν να πετύχουν.

Μάλλον για φοροεισπρακτικά τα κόβω.

Λέφτα θελουν να βγαλουν και βαζουν μπροστα το παραμυθακι της κλιματικής κρίσης.

Αλλού διάβαζα σκέφτονται ή αποφάσισαν την απαγόρευση κυκλοφορίας δικύκλων τα βράδια...

Σε λίγο θα απαγορέψουν την κυκλοφορία των ανθρώπων και την αναπνοή...
Ώπα, λάθος, αυτό το κάνανε όλες οι χώρες για 3-4χρόνια 😷

Επεξ/σία από SoullessRider
  • Like 9
  • Thanks 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και είμαι κάτοχος ενός suv (από τα οικονομικά) αυτά που αναφέρει το άρθρο τα σκέφτομαι και εγώ. Κάνοντας σύγκριση με το παλιό μου αυτοκίνητο ένα citroen c2 vts του 2008 μου φαινόταν περισσότερο ασφαλές για τους πεζούς, εντελώς μαλακό μπροστά ακόμα και σε σύγκρουση με σκύλο στο παρελθόν οι ζημιές στο αμάξι ήταν μεγάλες στο σκύλο ελάχιστες για καλή του τύχη αλλά κακή δικιά μου που πέρασε απέναντι ! Δεν έπιανε χώρο στο παρκάρισμα και σταματούσε πολύ εύκολα ακόμα και με ταχύτητες κοντά στα 200. Τώρα αν βρεθεί σκύλος σε ίδιες συνθήκες δεν έχει καμία ελπίδα...ούτε και το αμάξι σταματάει το ίδιο με μεγάλες ταχύτητες πολύ το βάρος του...Η αγορά του έγινε ξεκάθαρο για την ασφάλεια της 4 μελής  οικογένειας μου και γιατί ο δρόμος είναι γεμάτος τεράστια suv....

  • Like 8
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και πολυ καλα θα κανει, παίρνει ο αλλος το θηρίο και κατεβαίνει στο κέντρο της Γαλλίας και εδω πχ Κολωνάκι, που πας ρε ουφο

  • Like 12
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, endeavour είπε

Μακάρι να γίνει και εδώ αυτο, βασικά τα SUV θα έπρεπε να ειναι ban τελειως. Ο κάθε ... να μην πω ... με SUV.

Εμείς που έχουμε 4 παιδιά δηλαδή να κυκλοφορούμε με 2 αυτοκίνητα λόγου χάρη; Γιατί σε αμάξωμα αυτοκινήτου πόλης να έχουμε 7 θέσεις και χώρο αποσκευών λίγο αδύνατον.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι πολεις κανονικά θέλουν kei cars όπως στο Τόκυο . Μικρά σε μέγεθος με πολύ καλούς χώρους , πρακτικά και με λίγα κυβικά ,καίνε ελάχιστα ,χωράνε παντού. Επίσης είναι φτηνά .

35 λεπτά πριν, Koopas είπε

Αφού δε μπορώ να καταλάβω το τεχνολογικό κομμάτι της είδησης, ας ρωτήσω κι εγώ. Για τη δίκη της Πισπιρίγκου πότε θα μας ενημερώσετε ρε παιδιά;

Περιμένουμε την απόφαση .. 

Το θέμα στο Μεσολόγγι πάντως έχει ποιο σασπένς ,εκεί θέλει ενημέρωση .

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, kokoviosR είπε

Μέτρα ότι να ναι...

Ανάθεμα κι αν ξερουν τι θελουν να πετύχουν.

Μάλλον για φοροεισπρακτικά τα κόβω.

Λέφτα θελουν να βγαλουν και βαζουν μπροστα το παραμυθακι της κλιματικής κρίσης.

Ε όχι και παραμυθακι η κλιματική κρίση...

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, SoullessRider είπε

Αλλού διάβαζα σκέφτονται ή αποφάσισαν την απαγόρευση κυκλοφορίας δικύκλων τα βράδια...

Σε λίγο θα απαγορέψουν την κυκλοφορία των ανθρώπων και την αναπνοή...
Ώπα, λάθος, αυτό το κάνανε όλες οι χώρες για 3-4χρόνια 😷

Υπάρχει ατζέντα. Διάβασε WEF-UN 2030 agenda. 

  • Like 4
  • Thanks 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, kokoviosR said:

Λέφτα θελουν να βγαλουν και βαζουν μπροστα το παραμυθακι της κλιματικής κρίσης.

Το κακό δεν είναι ότι μιλάς για "παραμύθι", το κακό είναι ότι συμφωνούν κι άλλοι. Η Φυσική, φαίνεται δεν ήταν δημοφιλές μάθημα...

  • Like 9
  • Thanks 1
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτός του ότι ψήφισαν πολύ λίγοι και από αυτούς λίγο πάνω από τους μισούς ψήφισαν υπέρ, μου έκανε εντύπωση και το μόνο 3 στους 10 που έχουν αμάξι!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...