Προς το περιεχόμενο

Σε ποια λωρίδα πρέπει να βρίσκομαι για να πάω ευθεία;


Malthador

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 hours ago, xacto said:

@Malthador

Όπως σε όλες τις περιπτώσεις που οι δύο γίνονται μία, προτεραιότητα έχει ο δεξιός. Μόνο αν η δεξιά ενσωματώνεται στην αριστερή με διαγράμμιση (σταδιακό στένωμα με βελάκια) έχει προτεραιότητα ο αριστερός.

Για το ίδιο λόγο, στην πρώτη περίπτωση (Αμαρυσίας Αρτέμιδος) προτιμούμε την δεξιά αν θέλουμε να πάμε ευθεία.

Άσχετο, η Αμαρυσίας Αρτέμιδος δεν έχει διαγράμμιση ούτε βελάκια οπότε την θεωρούμε μία λωρίδα. Όχι ότι θα κάτσουμε στη μέση, αλλά θα είμαστε τρυφεροί και με κατανόηση ότι κι αν κάνουν οι άλλοι, ακόμη κι αν κάποιος κάτσει στη μέση. Εκτός αν από την δεξιά στρίψουν αριστερά ή το αντίθετο. Κατανόηση θα έχουμε, όπως πάντα όταν οδηγούμε, αλλά η τρυφερότητα σε αυτή την περίπτωση είναι προαιρετική... 

Δεν είμαι τόσο σίγουρος για αυτό, όταν δεν είναι κάθετοι δρόμοι. Δηλαδή γιατί πχ δεν θεωρείται προσπέραση από δεξιά αυτό, δεδομένου ότι πάνε δύο αυτοκίνητα παράλληλα, όπως ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις που πάνε αυτοκίνητα παράλληλα; ... και άρα ο αριστερά έχει προτεραιότητα. Δεν ειρωνεύομαι... όντως δεν το ξέρω.

Από την άλλη, ΕΣΤΩ ότι επιτρέπονται και οι δύο λωρίδες ευθεία, αυτός που έχει εμπόδιο μπροστά του (ο αριστερά δηλαδή, που βλέπει το απέναντι ρεύμα) είναι υποχρεωμένος να παραχωρήσει προτεραιότητα σε αυτόν που δεν έχει εμπόδιο.

Άρα το συμπέρασμα είναι ΝΑ ΒΑΛΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΤΩ, και όλα τα άλλα είναι να είχαμε να λέγαμε.

Επεξ/σία από nick_souvlaki
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 72
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Όταν ο δρόμος έχει 2 τουλάχιστον λωρίδες εντός πόλης, τα οχήματα κινούνται παράλληλα σε κάθε λωρίδα. Δεν θεωρείται προσπέραση αν η δεξιά ή η αριστερή λωρίδα κινείται πιο γρήγορα. Αν για οποιονδήποτε λόγο γίνει "σύμπτυξη" λωρίδων χωρίς διαγράμμιση, προτεραιότητα έχει ο δεξιάς. Αν ακινητοποιηθεί ένα όχημα σε μία λωρίδα, δεν έχει προτεραιότητα ο δεξιός.

Στην Αμαρυσίας τα πράγματα είναι πιο απλά, επειδή έχει μία λωρίδα. Το ότι είναι φαρδιά και χωράν 2 αυτοκίνητα είναι άλλο θέμα. Το ότι ο δήμος δεν βάζει γραμμές είναι ένα τρίτο θέμα. Το να αποδεχτούμε ότι είναι λίγο "θολά" τα πράγματα, ώστε να επιδείξουμε υπομονή και κατανόηση, είναι δικό μας θέμα. Σε μικροατύχημα η συνήθης πρακτική είναι ότι ο δεξιάς έχει προτεραιότητα. Σε μεγαλοατύχημα ή δικαστήριο ο δεξιάς έχει απλά ένα πλεονέκτημα.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
51 minutes ago, xacto said:

Όταν ο δρόμος έχει 2 τουλάχιστον λωρίδες εντός πόλης, τα οχήματα κινούνται παράλληλα σε κάθε λωρίδα. Δεν θεωρείται προσπέραση αν η δεξιά ή η αριστερή λωρίδα κινείται πιο γρήγορα. Αν για οποιονδήποτε λόγο γίνει "σύμπτυξη" λωρίδων χωρίς διαγράμμιση, προτεραιότητα έχει ο δεξιάς. Αν ακινητοποιηθεί ένα όχημα σε μία λωρίδα, δεν έχει προτεραιότητα ο δεξιός.

Έχεις δίκιο όσον αφορά ότι ο δεξιά εδώ έχει προτεραιότητα (κυρίως γιατί δεν έχει εμπόδιο μπροστά, ότι απαγορεύεται η ας πούμε προσπέραση του αριστερά σε διασταύρωση και μέσα σε πόλη κ.α.), αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι έχει εδώ σχέση με το ότι είναι από δεξιά με την κλασσική έννοια του κόμβου.

Μπορείς παρακαλώ να μου το δείξεις στον ΚΟΚ που φαίνεται αυτό για την σύμπτυξη που να ισχύει γενικά (όχι μόνο εδώ που είναι κάτι συγκεκριμένο); Γιατί από λίγο που το έψαξα δεν μπόρεσα να βρω κάτι σχετικό με αυτό (δηλαδή αναφορά για σύμπτυξη) ή κάτι γενικό που να μην κάνει αναφορά σε κόμβο/διασταύρωση (ή να εισέλθει σε κάποιο άλλο δρόμο).

Ότι βρήκα που έλεγε για προτεραιότητα στον δεξιά έκανε αναφορά ξεκάθαρα σε κόμβο/διασταύρωση και όχι σε σύμπτυξη, και τίποτα για αυτοκίνητα που κινούνται παράλληλα. Το μόνο που βρήκα (και όλοι ξέρουμε) είναι αναφορές για προσπέραση και με κάποια γενικά ότι πρέπει ο αριστερά να το κάνει χωρίς να κινδυνέψει ο κινούμενος σε μεσαία/δεξιά (ο οποίος δεξιά θεωρητικά πρέπει να κινείται πάντα πιο αργά από τον αριστερά με βάση τον ΚΟΚ, καθώς δεν πρέπει να κάνει προσπέραση από δεξιά ή να επιταχύνει όταν τον περνάνε από αριστερά)... αλλά αφορούσε προσπέραση σε εθνικές οδούς.

Επίσης από όσο ξέρω σε ακινητοποίηση οχήματος πρέπει να παραχωρήσει προτεραιότητα αυτός που έχει το εμπόδιο / ακινητοποιημένο όχημα μπροστά του.

Επεξ/σία από nick_souvlaki
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πουθενά στον Κ.Ο.Κ. δεν υπάρχει αναφορά σε σύμπτυξη, γιατί ποτέ δεν θα αντιμετωπίσει οδηγός κάτι τέτοιο στο δρόμο. Αν υπάρξει κάτι τέτοιο, θα είναι έκτακτο και θα διαρκέσει ελάχιστα, μέχρι να επέμβει η τροχαία και να ρυθμίσει την κυκλοφορία. Δεν προβλέπει επί παραδείγματος ότι η Αμαρυσίας πρέπει και οφείλει να έχει 2 λωρίδες, αφ' ενός επειδή έχει το απαιτούμενο πλάτος και αφ' ετέρου επειδή οι οδηγοί μπορούν να κινηθούν προς όλες τις κατευθύνσεις. Η προτεραιότητα του δεξί σε τέτοιες περιπτώσεις δεν προβλέπεται στον Κ.Ο.Κ., γιατί δεν υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις. Η Αμαρυσίας έχει μία λωρίδα, οπότε η προτεραιότητα του δεξιού προκύπτει από τα άρθρα που αναφέρουν ότι τα οχήματα κινούνται στην δεξιά άκρη του δρόμου. Βάση Κ.Ο.Κ. όποιο όχημα είναι στο φανάρι της Αμαρυσίας αριστερά, είναι παράνομο.

Η καθημερινή πρακτική είναι διαφορετική. Επί προσωπικού, όταν θέλω να στρίψω αριστερά στην Αμαρυσίας είμαι αριστερά. Γνωρίζω όμως ότι είμαι σε "γκρίζα ζώνη" και οφείλω να βάζω τον εαυτό μου στη θέση του άλλου οδηγού, ο οποίος βρέθηκε εκεί ελάχιστες ή πρώτη φορά και να κατανοώ ότι πριν λίγο είδε ένα δέντρο στη μέση του δρόμου, καθώς και αυτοκίνητα να περνάν το δέντρο από αριστερά, μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα, για να στρίψουν στην Διονύσου, πράγμα που έχω κάνει και εγώ, με μεγάλη επιτυχία. Μέχρι τώρα... 

Και για να ξαναγυρίσουμε στον Κ.Ο.Κ., ο οποίος δεν μπορεί να προβλέψει κάθε περίπτωση που μπορεί να προκύψει κάθε στιγμή σε κάθε δρόμο, αλλά γνωρίζει ότι μπορούν να προκύψουν απίθανες και απρόβλεπτες περιπτώσεις, γι' αυτό έχει άπειρα άρθρα στα οποία γίνεται αναφορά σε προσεκτική οδήγηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 minutes ago, xacto said:

Βάση Κ.Ο.Κ. όποιο όχημα είναι στο φανάρι της Αμαρυσίας αριστερά, είναι παράνομο.

Δεν ισχύει μέσα στην πόλη αυτό. Θεωρείται κίνηση σε στοίχους, οπότε η αριστερη γίνεται λωρίδα κυκλοφορίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χωρίς παρεξήγηση αλλά τόσο η κατάσταση του συγκεκριμένου δρόμου όσο και το ότι η ερώτηση προκάλεσε 50 (εν μέρει) αντικρουόμενες απαντήσεις με παραπέμπει σε κάτι που ξεκινά με τη φράση "ήταν ένας Γερμανός, ένας Ιταλός και ένας Πόντιος..." 😇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 hours ago, xacto said:

Η Αμαρυσίας έχει μία λωρίδα

Όχι, δύο λωρίδες έχει (και μία το αντίθετο ρεύμα). Αυτό που δεν έχει, είναι η διαγράμμιση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
23 hours ago, xacto said:

Η προτεραιότητα του δεξί σε τέτοιες περιπτώσεις δεν προβλέπεται στον Κ.Ο.Κ., γιατί δεν υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις. Η Αμαρυσίας έχει μία λωρίδα, οπότε η προτεραιότητα του δεξιού προκύπτει από τα άρθρα που αναφέρουν ότι τα οχήματα κινούνται στην δεξιά άκρη του δρόμου. Βάση Κ.Ο.Κ. όποιο όχημα είναι στο φανάρι της Αμαρυσίας αριστερά, είναι παράνομο.

Ναι, το λύσαμε αυτό, είναι δύο λωρίδες από το δέντρο μέχρι το φανάρι, απλά έχει σβηστεί η διαγράμμιση. 

Θέλω να σταθώ στο ότι «ο δεξιά έχει προτεραιότητα». Ας υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει διαγράμμιση, στην περίπτωση της Αμαρυσίας έχει προτεραιότητα ο δεξιά, γιατί έχει τον απέναντι δρόμο καρφί μπροστά του, άρα αν ο αριστερά αλλάξει πορεία και πέσει πάνω του, προφανώς είναι υπαίτιος.

Στο υποθετικό σενάριο που ο απέναντι δρόμος ήταν ευθεία μπροστά στον αριστερά και έπρεπε ο δεξιά να αλλάξει πορεία και να έπεφτε πάνω του, αυτός δεν θα ήταν υπαίτιος; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
30 minutes ago, Malthador said:

Ναι, το λύσαμε αυτό, είναι δύο λωρίδες από το δέντρο μέχρι το φανάρι, απλά έχει σβηστεί η διαγράμμιση. 

Θέλω να σταθώ στο ότι «ο δεξιά έχει προτεραιότητα». Ας υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει διαγράμμιση, στην περίπτωση της Αμαρυσίας έχει προτεραιότητα ο δεξιά, γιατί έχει τον απέναντι δρόμο καρφί μπροστά του, άρα αν ο αριστερά αλλάξει πορεία και πέσει πάνω του, προφανώς είναι υπαίτιος.

Στο υποθετικό σενάριο που ο απέναντι δρόμος ήταν ευθεία μπροστά στον αριστερά και έπρεπε ο δεξιά να αλλάξει πορεία και να έπεφτε πάνω του, αυτός δεν θα ήταν υπαίτιος; 

Αυτό ρώτησα και εγώ πιο πριν. Δεν καταλαβαίνω το "ο δεξιά έχει προτεραιότητα" καθώς υπάρχει ήδη ο κανόνας που λέει ότι αυτός που έχει εμπόδιο μπροστά του (αντίθετο ρεύμα, παρκαρισμένο παράνομα... για οποιοδήποτε λόγο) πρέπει να σταματήσει και να παραχωρήσει προτεραιότητας στους άλλους, και μετά να αποφύγει το εμπόδιο. Δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει από τον ΚΟΚ ότι ο δεξιά έχει προτεραιότητα σε παράλληλη κίνηση.

Και δεν καταλαβαίνω τη σχέση έχει ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να κινούνται στη δεξιά μεριά του δρόμου, όταν υπάρχουν πολλές λωρίδες. Δεν μου φαίνεται να έχει σχέση με προτεραιότητα αυτό.

Επεξ/σία από nick_souvlaki
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
10 minutes ago, nick_souvlaki said:

Αυτό ρώτησα και εγώ πιο πριν. Δεν καταλαβαίνω το "ο δεξιά έχει προτεραιότητα" καθώς υπάρχει ήδη ο κανόνας που λέει ότι αυτός που έχει εμπόδιο μπροστά του (αντίθετο ρεύμα, παρκαρισμένο παράνομα... για οποιοδήποτε λόγο) πρέπει να σταματήσει και να παραχωρήσει προτεραιότητας στους άλλους, και μετά να αποφύγει το εμπόδιo. Δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει απο τον ΚΟΚ ότι ο δεξιά έχει προτεραίτητα σε παράλληλη κίνηση.

Και δεν καταλαβαίνω τη σχέση έχει ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να κινούνται στη δεξιά μεριά του δρόμου, όταν υπάρχουν πολλές λωρίδες. Δεν μου φαίνεται να έχει σχέση με προτεραιότητα αυτό.

Δεν ισχύει η από δεξιά προτεραιότητα σε αυτή την περίπτωση κατά την γνώμη μου. Όποιος αλλάζει πορεία, οφείλει να το κάνει σωστά, με φλας και παραχωρώντας προτεραιότητα, δεν έχει σχέση αν είναι ο αριστερά ή ο δεξιά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν η Αμαρυσίας είχε κάποτε 2 λωρίδες και έχει εξαφανιστεί λόγω φυσικής φθοράς η διαγράμμιση, τότε βάση Κ.Ο.Κ. έχει 2 λωρίδες. Το ίδιο ισχύει και στα σήματα οδικής κυκλοφορίας, αν κάποιο καταστραφεί και μέχρι να αντικατασταθεί. Όταν είχε διαγράμμιση, η δεξιά λωρίδα (προφανώς) είχε βέλος για ευθεία και δεξιά, η αριστερή λωρίδα (προφανώς) είχε βέλος μόνο για αριστερά, επειδή ο δρόμος που συνεχίζει έχει μία λωρίδα. Αν όλα τα παραπάνω είναι σωστά, τότε με βάση τον Κ.Ο.Κ., όποιος θέλει να συνεχίσει ευθεία, πρέπει να είναι δεξιά.

Ο Κ.Ο.Κ. δεν έχει άρθρο για προτεραιότητα του δεξιά ή του αριστερά, γιατί δεν υφίσταται για οποιονδήποτε Κώδικα να έχει χαλάσει διαγράμμιση δρόμου και να μην έχει φτιαχτεί άμεσα και για όσο διάστημα φτιάχνεται να μην υπάρχει τροχονόμος να ρυθμίζει την κυκλοφορία. Ο δεξιάς παρότι δεν έχει προτεραιότητα, έχει το πλεονέκτημα της μη επιθετικής "τοποθέτησης" στο δρόμο και της τήρησης του οδηγώ στην δεξιά άκρη του δρόμου. Σε αυτά τα δύο είναι πολύ ευαίσθητα τα δικαστήρια. Οι ασφαλιστικές λειτουργούν περισσότερο τυπικά βάση K.O.K. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Malthador είπε

από το δέντρο μέχρι το φανάρι,

Αυτό πάλι θυμίζει συμβόλαια για χωράφια στην επαρχία... "από τη δεύτερη ελιά μέχρι την κοίτη του ρέματος" ☺️

(enter "The Benny Hill Show" theme)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...