Προς το περιεχόμενο

Να επαναφέρουν τους φυσικούς μηχανισμούς ελέγχου βασικών λειτουργιών καλεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες ο Euro NCAP


Axlmon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
8 minutes ago, Voodooman said:

Επίσης δεν καταλαβαίνω πώς απαγορεύεται η χρήση τηλεφώνου στο αυτοκίνητο, αλλά επιτρέπονται οι οθόνες.

Υποθέτω γιατί στο 1ο σε γράφουν όταν σε βλέπουν, από μακρυά κιόλας, να το κρατάς με το χέρι. Με hands free ή συνδεδεμένο με το ηχοσύστημα για χρήση ηχείων/μικροφώνου του αυτοκινήτου δεν νομίζω ότι απαγορεύεται.

Στις οθόνες καλώς ή κακώς δεν υπάρχει ορατότητα στο τι προβάλεται, παραμόνο αν ειναι πχ με την μηχανή δίπλα στο αυτοκίνητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 75
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Το αναφέρει μονολεκτικά το άρθρο αλλά ένα πολύ σημαντικό κομμάτι είναι η ΑΝΑΔΡΑΣΗ που έχουν τα φυσικά πλήκτρα/διακόπτες/ποτενσιόμετρα. Όταν γυρίσεις τον κυκλικό διακόπτη για τον κλιματισμό ή την ένταση του ήχου, χωρίς να πάρεις καθόλου το βλέμμα σου από τον δρόμο, αντιλαμβάνεσαι στην αφή σου τα 2-3-10 κλικ που έγιναν. Έχεις επιβεβαίωση της ενέργειάς σου με άλλες αισθήσεις πέραν της όρασης. Όταν έχεις μια λειτουργία σε οθόνη αφής αλλά όχι μόνο -και σε dedicated επιφάνειες αφής, λείπει αυτή η πληροφόρηση από τον χρήστη και πρέπει να κοιτάξει.

  • Like 15
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 minutes ago, Thresh said:

Υποθέτω γιατί στο 1ο σε γράφουν όταν σε βλέπουν, από μακρυά κιόλας, να το κρατάς με το χέρι. Με hands free ή συνδεδεμένο με το ηχοσύστημα για χρήση ηχείων/μικροφώνου του αυτοκινήτου δεν νομίζω ότι απαγορεύεται.

Στις οθόνες καλώς ή κακώς δεν υπάρχει ορατότητα στο τι προβάλεται, παραμόνο αν ειναι πχ με την μηχανή δίπλα στο αυτοκίνητο.

Προσωπικά πάντως όταν μιλάω μέσω της οθόνης, νιώθω πολύ συχνά να μην προσέχω στο δρόμο και να επικεντρώνομαι στη συνομιλία. Για να μην αναφέρω το σκάλισμα της οθόνης, εξίσου επικίνδυνο για εμένα με το σκάλισμα του κινητού.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επιτελους... ειχε καταντησει αηδια... τοσα χρονια παλευα να βρω αμαξια με φυσικους διακοπτες στο a/c και εν τελει πλεον βρεθηκα με αμαξι που μεχρι κ το αλαρμ ειναι αφης και για να το βρεις εχεις ανοιξει το κλιματιστικο ή τη θερμανση του πισω τζαμιου... 😕

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μακάρι, έχω τη φθηνότερη έκδοση του Hyundai i10 που αναγκαστικά έχει όλους τους διακόπτες αναλογικούς και μετά από αυτό δεν θέλω να μπω σε άλλο αυτοκίνητο, σιχάθηκα τις οθόνες αφής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μόνο που με τρομάζει με τις οθόνες είναι η απόδοση τους σε βάθος χρόνου , διότι κάποια μοντέλα , ήδη από την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας τους κολλάνε . Επίσης φυσικά κουμπιά για τις βασικές-σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου , είναι must. Ο πατέρας μου είναι 60 χρονών και δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει το καινούργιο αυτοκινητό του . Δεν είναι όλοι γκατζετάκιδες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, Voodooman είπε

Επίσης δεν καταλαβαίνω πώς απαγορεύεται η χρήση τηλεφώνου στο αυτοκίνητο, αλλά επιτρέπονται οι οθόνες.

Ο φίλος εδώ είπε ξεκάθαρα αυτό που - θα πρεπε να - σκεφτόμαστε όλοι: τρως πρόστιμο αν μιλάς στο κινητό ενώ οδηγείς, και όχι ότ-αν χαζεύεις την οθόνη του αυτοκινήτου! Η οποία μπορεί να παίζει ό,τι θες..

(Αλήθεια, με τα tablet τι προβλέπεται; Γιατί έχω βαρεθεί να μπαίνω σε ταρίφες που παρακολουθούν - με πάθος - Ευρωλίγκα, ποδόσφαιρο και tv σε 10ιντσο tablet, οδηγώντας..!)

Με πρόσχημα την πλοήγηση και το παρκάρισμα, οι οθόνες έχουν αυξηθεί σε μέγεθος και - επικίνδυνη - λειτουργικότητα (είτε ενσωματωμένη από τον κατασκευαστή, είτε επιλεγμένη από τον ιδιοκτήτη).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ρε μάγκες, εννοείται ότι έπρεπε να γίνει.

Και φυσικά μία είναι η red flag εταιρία αυτήν την στιγμή. TESLA

Δεν νοείται να μου βγάζεις τα φλάς και να τα βάζεις σε τιμόνι που κουνιέται και να μην τα έχεις σταθερά και να ψάχνεις να τα βρείς εν ώρα οδήγησης. 

Δεν νοείται να βάζεις μπρος και όπισθεν απο οθόνη ενώ μπορεί να χρειαστεί να το κάνεις αστραπιαία. 

Δεν νοείται να μην έχεις τα φώτα σε σταθερό μοχλό έτοιμα για να τα αναβοσβήσεις ή ακόμα και τους υαλοκαθαριστήρες σε σταθερή θέση (ΝΑΙ τα έχουν στο τιμόνι).

Model 3 Highland (τελευταία έκδοση), Model S, Model X. 

Σε ποιο κόσμο ζουν? Τόσο ωραία τεχνολογία και καταστρέψαν το model 3 με την τελευταία του έκδοση κάνοντάς το ένα απίστευτα επικίνδυνο αυτοκίνητο σε θέμα εργονομίας.

Επεξ/σία από doflamingo13
  • Thanks 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος για την εξάλειψη του φαινομένου χρήση κινητού μέσα στο αυτοκίνητο... Ότι πιο επικίνδυνο... 100 φορές πιο επικίνδυνο θα έλεγα. Συμφωνείτε?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 minutes ago, Voodooman said:

Θα περίμενε κανείς να ισχύει αυτό, μία οθόνη είναι πολύ πιο φτηνή σε όλα από ένα περίπλοκο σύστημα διακοπτών και καλωδίων. Πάντως δεν βλέπω καμία μείωση στις τιμές, το αντίθετο. 

Επίσης δεν καταλαβαίνω πώς απαγορεύεται η χρήση τηλεφώνου στο αυτοκίνητο, αλλά επιτρέπονται οι οθόνες.

Σε κανέναν τομέα η μείωση κόστους παραγωγής δεν συνεπάγεται και μείωση της τιμής του προιόντος... δυστυχώς...
Γιαυτό άλλωστε και εξαιτίας της πανδημίας βγήκαν λεφτά.... λεφτά...

Οι εταιρείες θα κάνουν ότι μπορούν για να μειώσουν το κόστος παραγωγής για το δικό τους οικονομικό συμφέρον, όχι τον καταναλωτή. Πόσο μάλλον σε εδραιωμένους τομείς, καρτέλ.

Για τους δυσπιστους που λένε πως οι οθόνες αφής στα αυτοκίνητα δεν είναι cost efficient μέτρο από πλευράς εταιρειών, θα πρότεινα να λάβουν υπόψη πως το να σχεδιάσει κάποιος και να κατασκευάσει στην συνέχεια επίσης, ένα interface (και το φυσικό μέσο, την οθόνη αλλά και το εικονικό, δηλαδή τα μενού, το περιβάλλον κλπ) είναι αστείο σε σχέση με τα "κουμπιά" για πάρα πολλούς λόγους.

Τα "κουμπιά" χρειάζονται σχεδιάσμο για να ταιριάζουν στο design της κονσόλας του οχήματος (κόστος), χρειάζονται πρώτες ύλες (στα οχήματα πολυτέλειας χρησιμοποιούνταν πάντα premium υλικά, ξύλο, αλουμίνιο, δέρμα κλπ (κόστος), και επίσης όλα αυτά χρειάζονται κατασκευή, ή ότι απαιτεί το κάθε υλικό, πχ καλούπια, κλπ, (κόστος) και τέλος στην αλυσίδα αυτή, ένα όχημα θα πρέπει να έχει και ανταλλακτικά για όλα αυτά, για κάποιο χρονικό διάστημα μετά την κυκλοφορία του που σημαίνει πως η εταιρεία θα πληρώνει ακόμα για να συντηρεί την παραγωγή των παραπάνω.

Γιαυτό άλλωστε πάντα, πολλά parts ήταν κοινά μεταξύ οχημάτων ακόμα και μεταξύ διαφορετικών κατασκευαστών. Πχ η pagani έκρινε πως θα αγοράσει τα χειριστήρια του κλιματισμού από την rover, παρά να μπεί στην διαδικασία να τα κατασκευάσει η ίδια.

Αυτό δεν έγινε γιατί η pagani είναι φθηνή εταιρεία, αλλά γιατί έκρινε πως δεν την συμφέρει να ακολουθήσει την παραπάνω αλυσίδα για το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, γιατί η pagani στο επόμενο της όχημα θα έχει διαφορετικά parts (δανεισμένα από αλλού πάλι).

Με τις οθόνες αφής, δεν γλυτώνουν απλά την καλωδίωση... γλυτώνουν μια τεράστια αλυσίδα που κοστίζει στην εταιρεία.

Οι οθόνες αφής είναι μια φασόν λύση... πετάνε όλοι πάνω μια οθόνη (που σε αρκετές περιπτώσεις είναι αρκετά υποδεέστερη μάλιστα και απο τις οθόνες των κινητών σε χαρακτηριστικά) και ένα γραφικό περιβάλλον που σχεδιάσε ένας intern και γλυτώνουν από άπειρους κατασκευαστικούς μπελάδες.
 

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, doflamingo13 είπε

Ρε μάγκες, εννοείται ότι έπρεπε να γίνει.

Και φυσικά μία είναι η red flag εταιρία αυτήν την στιγμή. TESLA

Δεν νοείται να μου βγάζεις τα φλάς και να τα βάζεις σε τιμόνι που κουνιέται και να μην τα έχεις σταθερά και να ψάχνεις να τα βρείς εν ώρα οδήγησης. 

Δεν νοείται να βάζεις μπρος και όπισθεν απο οθόνη ενώ μπορεί να χρειαστεί να το κάνεις αστραπιαία. 

Δεν νοείται να μην έχεις τα φώτα σε σταθερό μοχλό έτοιμα για να τα αναβοσβήσεις ή ακόμα και τους υαλοκαθαριστήρες σε σταθερή θέση (ΝΑΙ τα έχουν στο τιμόνι).

Model 3 Highland (τελευταία έκδοση), Model S, Model X. 

Σε ποιο κόσμο ζουν? Τόσο ωραία τεχνολογία και καταστρέψαν το model 3 με την τελευταία του έκδοση κάνοντάς το ένα απίστευτα επικίνδυνο αυτοκίνητο σε θέμα εργονομίας.

Να υποθέσω ότι δεν έχεις tesla σωστά?

14 λεπτά πριν, gadgetseek είπε

Ο φίλος εδώ είπε ξεκάθαρα αυτό που - θα πρεπε να - σκεφτόμαστε όλοι: τρως πρόστιμο αν μιλάς στο κινητό ενώ οδηγείς, και όχι ότ-αν χαζεύεις την οθόνη του αυτοκινήτου! Η οποία μπορεί να παίζει ό,τι θες..

(Αλήθεια, με τα tablet τι προβλέπεται; Γιατί έχω βαρεθεί να μπαίνω σε ταρίφες που παρακολουθούν - με πάθος - Ευρωλίγκα, ποδόσφαιρο και tv σε 10ιντσο tablet, οδηγώντας..!)

Με πρόσχημα την πλοήγηση και το παρκάρισμα, οι οθόνες έχουν αυξηθεί σε μέγεθος και - επικίνδυνη - λειτουργικότητα (είτε ενσωματωμένη από τον κατασκευαστή, είτε επιλεγμένη από τον ιδιοκτήτη).

Δεν νομίζω να τρως πρόστιμο όταν μιλάς στο κινητό. Όταν κάνεις χρήση του κινητού τρως πρόστιμο. Βασικά τίποτε δεν τρως αλλά λέμε τώρα... Ούτε το τάμπλετ απαγορεύεται όταν είναι κάπου σταθερό... ακόμη δεν έχει βγει νόμος κάτι που σου αποσπά (όχι να την εμποδίζει) την προσοχή του οπτικού σου πεδίου... διορθώστε με αν κάνω λάθος. Δηλαδή όταν μιλάς ανοικτή ακρόαση η με ακουστικά έχω την εντύπωση ότι δεν απαγορεύετε.. αν έχει αλλάξει κάτι ας μας ενημερώσει κάποιος. 

 

45 λεπτά πριν, Voodooman είπε

Προσωπικά πάντως όταν μιλάω μέσω της οθόνης, νιώθω πολύ συχνά να μην προσέχω στο δρόμο και να επικεντρώνομαι στη συνομιλία. Για να μην αναφέρω το σκάλισμα της οθόνης, εξίσου επικίνδυνο για εμένα με το σκάλισμα του κινητού.

Όταν μιλάς στο κινητό μπορείς να σκαλίσεις την οθόνη? Δεν το νομίζω.. τουλάχιστον σε android auto και car play από ότι ξέρω.. δεν έχω αλλά νομίζω... 

Όταν μιλάς στο κινητό επικεντρώνεσαι στην συνομιλία και είναι λογικό. Το οπτικό σου πεδίο είναι αυτό όμως που παίζει ρόλο και όχι το ότι κάνεις μια συνομιλία.. εκτός και αν τσακώνεσαι με κάποιον σθεναρά και έτσι απλά μειώνονται οι αντιδράσεις σου η γίνονται πιο νευρικές με κακή κατάληξη.

Το σκάλισμα της οθόνης είναι μια χαρά για μένα.. καλύτερα να μην υπήρχε καθόλου οκ αλλά είναι μια χαρά.. Έχεις μια σταθερή οθόνη και την δουλεύεις με το ένα χέρι σε συγκεκριμένες λειτουργίες. Και μην μου πείτε ότι μπορείς να οδηγείς και να βλέπεις youtube. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα που αναφέρει το άρθρο αυτό δεν γίνεται. Όταν έχεις βάλει το κινεζικό 7ιντσο μέσα με android 9.18 τότε ναι παίζεις τα πάντα αλλά αυτό είναι έτσι και αλλιώς παράνομο από μόνο του.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

56 λεπτά πριν, Abudi είπε

Το αναφέρει μονολεκτικά το άρθρο αλλά ένα πολύ σημαντικό κομμάτι είναι η ΑΝΑΔΡΑΣΗ που έχουν τα φυσικά πλήκτρα/διακόπτες/ποτενσιόμετρα. Όταν γυρίσεις τον κυκλικό διακόπτη για τον κλιματισμό ή την ένταση του ήχου, χωρίς να πάρεις καθόλου το βλέμμα σου από τον δρόμο, αντιλαμβάνεσαι στην αφή σου τα 2-3-10 κλικ που έγιναν. Έχεις επιβεβαίωση της ενέργειάς σου με άλλες αισθήσεις πέραν της όρασης. Όταν έχεις μια λειτουργία σε οθόνη αφής αλλά όχι μόνο -και σε dedicated επιφάνειες αφής, λείπει αυτή η πληροφόρηση από τον χρήστη και πρέπει να κοιτάξει.

Ανάδραση έχεις και στις σύγχρονες οθόνες νομίζω. Και κάτι πλήκτρα τεραστίων διαστάσεων αν θελήσεις να το ρυθμίσεις να είναι έτσι.. ίσως να είναι και πιο ασφαλές από τα πλήκτρα τα αναλογικά. 

 

Βασικά πιστεύω ότι σε λίγα χρόνια(?) πλέον δεν θα χρειάζονται καν οθόνες και πλήκτρα αναλογικά... :)

  • Confused 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν έβαζαν κανέναν επεξεργαστή της προκοπής και δεν κολλούσε τόσο το UI ίσως να ήταν καλύτερα τα πράγματα. Άλλα επειδή δεν παίζει κάτι τέτοιο καλύτερα τα φυσικά πλήτρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλη η τεχνολογια ΑΛΛΑ αυξανει την πολυπλοκοτητα (αυτο βολευει τις εταιριες) και πολλες φορες δεν ειναι βολικη...

Παραδειγμα, πχ οι αυτοματοι υαλοκαθαριστηρες. Με την εναρξη τους στην πρωτη ψιχαλα θολωνουν το παρμπριζ χειροτερα απο το να μην δουλευαν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...