Προς το περιεχόμενο

Εταιρεία "τοπικής διανομής"


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια σας, παρατηρώ τελευταία , εδω στην πολη δραμα όπου διαμένω, αλλα και σε αλλες πόλεις(μία δύο πόλεις με παρόμοιες εταιρείας όπου φαίνονται ανενεργές), να ξεπηδανε εταιρείες τοπικης διανομής. Έχει καιρό που σκέφτομαι πως θα μπορούσε να λειτουργήσει μια τέτοια επιχείρηση και τι κέρδη θα μπορούσε να επιφέρει. Οι εταιρείες αυτές επικεντρώνονται στην διανομή προϊόντων από καταστήματα προς τους πελάτες. πχ απο φαρμακεία σούπερ μαρκετ κρεοπωλεία ψαράδικα ζαχαροπλαστεία και οτι υπάρχει οπου γίνεται να μεταφερθεί με το μηχανάκι. Ισως μια άλλη υπηρεσία μιας τέτοιας επιχείρησης θα ήταν η διανομή με βαν εξοπλισμού επιχειρήσεων σε επιχείρηση (b2b) ή και ακόμα από πελάτη σε πελάτη(c2c) . γενικά σε μεγάλη κλίμακα τα πάντα εφόσον πρόκειται για τοπική διανομή και δεν πατάς στα χωράφια της κούριερ η της μεταφορικής. Σκέφτομαι ομως τι κέρδος μπορεί να επιφέρει, λιγα μαθηματικά. 

 

Έστω έχουμε την ήδη ενα καλό σύστημα οπου να βγάζει διαδρομές και βέλτιστες διαδρομες βαση σειρας χρόνου κτλπ. Εστω δύο βάρδιες. νομίζω ότι θέλουμε πέντε ατομα. δυο ανά βάρδια και ένας για τις άδειες όταν λείπει κάποιος ή αν πάθει κάτι κάποιος. σε μισθό χοντρικά, 1500 το άτομο εξαημερο, επι 14 μισθοί βγαίνει  105.000 . πεντε μηχανακια με εξοπλισμό (γαντια κράνη φουλ εξοπλισμό διανομέα γενικώς, ασφάλειες) , ποσο να ειχαν(με το μηχανάκι μαζι). αν το βάλω 3000 η μονάδα μας παει 15000 για να ξεκινήσεις με τους μισθούς μας βγαίνει 120000 τον πρώτο χρονο. Γραφείο αν νοικιάσεις λογιστές διάφορα ας βάλω τώρα αλλα 10. σύνολο 130000.

 

τώρα αν πουμε οτι εχει φουλ δουλειά το οχτάωρο(κανονικά εφταωρο γιατι θα πρέπει να κανουν διάλειμμα οι διανομεις), ποσο να χρεώνοταν μια διανομή.. εξαρτάται την απόσταση και το βάρος. ας βάλουμε τωρα για την συζήτηση 2 ευρο μια μέση διανομή.  με εναν χρονο παράδοσης 15 λεπτα. αυτα μας βγαίνουν την ώρα. 8 ευρο. επι 16 ωρες.  επι δυο οπου εχουμε δύο διανομείς στην βάρδια . 256 ευρο. πλιν έξοδα, βενζίνη πλιν φπα . 256 24% φπα χωρις τα έξοδα. ας βάλουμε την ημέρα 195. επι έξι ημέρες επι τέσσερα τον μηνα. μας βγαίνει 4680 τον μηνα.  καταλαβαίνουμε οτι είναι λιγα ακομα και για τους μισθούς και την όλη αρχική επένδυση. Μη μιλήσω για κέρδος.

 

Με την παραπάνω λογική(ίσως λανθασμένη) τα νούμερα δεν μου βγαίνουν. πως γίνεται να λειτουργήσει μια τέτοια επιχείρηση;

 

Γνωρίζεται κάποια επιχείρηση στην πολη σας εσείς; πως τα πανε; 

 

Ευχαριστώ,

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χωρίς να θέλω να σε στεναχωρήσω το σκεπτικό σου είναι μάλλον πρόχειρο, και αυτός είναι ένας από τους κυρίους λόγους που μικρές κατα κανόνα επιχειρήσεις ανοίγουν και κλείνουν σε έξη μήνες.Η ίδρυση μια εταιρίας τοπικής διανομής σαν ιδέα είναι καλή. Περισσότερο ευέλικτη από ένα πρακτορείο μεταφορών και με διαφορετικό αντικείμενο από μια κλασική courier.

Βέβαια σε μικρές πόλεις όπως η Δράμα πρέπει να είναι η πρώτη, ή η δεύτερη που υπάρχει. Μετά ο “ωφέλιμος χώρος” έχει καταληφθεί από τους δύο πρώτους.

Τώρα……Στο παράδειγμα που έδωσες μέσα στην αρχική επένδυση έχεις και λειτουργικά κόστη ενός έτους.

Μπλέκεις λειτουργικά κόστη με  αποσβέσεις παγίων, ακόμα και  ο ΦΠΑ είναι υπολογισμένος λάθος. Επίσης ο ΦΠΑ δεν είναι κόστος - έξοδο για την επιχείρηση.

Α. Στο θέμα οργάνωσης της διανομής ένα πρόγραμμα για να δουλέψει θέλει να “μάθει” για ένα διάστημα τις τοπικές παραμέτρους τις δουλειάς και αρκετή γνώση θεωρίας οργάνωσης διαδρομής.  Θα πρέπει, να βρεις κάποιον που να οργανώνει - διευθύνει τα δρομολόγια και να παραμετροποιήσει το πρόγραμμα με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής σου.  Δεν βλέπω πουθενά στο “οργανόγραμμα” τέτοιον άνθρωπο.  Είναι το Α και το  Ω μιας τέτοιας επιχειρήσεως.

Β. Στην γενικότερη διοικητική - οικονομική διαχείρηση.

Έχεις παραλείψει αρκετά κόστη που είναι σημαντικά.

Ενδεικτικά:

Από πάγια (Τα σημαντικότερα)

-Υπολογιστές και γενικότερα εξοπλισμός ΙΤ. (Δικτυακά τηλεφωνικό κέντρο, έστω και μικρό δύο γραμμών, κλπ)

-Γραφεία κλπ

Το “πρόγραμμα” δρομολόγησης και οποιοδήποτε άλλο software

Από λειτουργικά

-‘Αδειες με τις ανανεώσεις τους,

-Ασφάλειες (αστικής ευθύνης - έργου,

-Τηλεπικοινωνίες,

-Ζημιές/ βλάβες,

-Διαφήμιση (έστω μια μπροσούρα ή μια Facebook campaign)

           Δεν έχει νόημα να πάμε την ανάλυση παρακάτω.

           Κατα την γνώμη μου χρειάζεται :

  • Να γίνει κοστολόγηση ξεκινώνατς από την μέθοδο ABC (Activity Based Costing) για να καταλήξεις σε τιμή πωλήσεως - χρεώσεως της υπηρεσίας. Η μέθοδος ABC  ΔΕΝ ειναι η καλύτερη αλλά είναι η αρχική. Επίσης έχει διαφορετική κοστολογική διάρθρωση το b2c από το b2b. 
  • Έναν καλό  σύμβουλο και μετά λογιστή να σου φτιάξει μια μελέτη βιωσιμότητας με εικονικούς (σενάρια εργασίας) ισολογισμούς σε βάθος τριετίας, τετραετίας, ΑΦΟΥ έχετε επιλέξει την καταλληλότερη μορφή εταιρίας, για να δείτε αρχικά “ΑΝ βγαίνει”.
  • Έναν άνθρωπο ο οποίος μπορεί να προγραμματίσει βέλτιστες φορτώσεις και δρομολόγια (χρησιμοποιώντας το όποιο πρόγραμμα) για να “στήνει” τα δρομολόγια σε καθημερινή βάση. Υπάρχει θεωρία/εμπειρία,  πίσω από αυτή την ικανότητα.

Αυτά δεν παίρνουν πολύ χρόνο ούτε κοστίζουν τρελά.

Είναι όμως η βάση ώστε εσύ ως επιχειρηματίας, για να προχωρήσεις (η να απορρίψεις) την επένδυση.

Επίσης θα σε βοηθήσουν να διεκδικήσεις κάποια επιδότηση ή άλλη βοήθεια.

Ξέρω ότι ο αντίλογος είναι:  Μα πως οι άλλοι “βγαίνουν” ?

Η απάντηση είναι ότι:

'Η γνωρίζουν τα παραπάνω (πχ προηγούμενη εμπειρία σε courier ή σε πρακτορεία μεταφορών).

'Η πουλάνε αρκετά ακριβά σε σχέση με το όποιο κόστος τους ώστε να καλύπτουν τα κόστη τους και να “βγαίνουν”.

Αν κάνουν το δεύτερο, δουλεύοντας ορθολογικότερα θα μπορούσαν να κερδίζουν περισσότερο.

Η πρόθεση μου επαναλαμβάνω, δεν ήταν να φέρω εμπόδια και αρνητισμό αλλά λίγο ρεαλισμό,  και να βοήθησα λίγο να δεις πίσω από το αρχικό.........“Έχω ένα κεφάλαιο (όσο κι αν είναι αυτό) και το ρίχνω σε μια δουλειά”.

Επεξ/σία από Jiakometi
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...